maatilan työajanpidennys

krohpyhzzZZZzzz

mietittiin meidän omassa kuppikunnassa, siis reko,vesa,masa,isoheka ja mä että miten saatas me maatilalliset autettua tätä nykymenoa kun palkkatyöläisiltä aina vaan leikataan. ni mietittiin jos tehtäs työajanpidennys, semmonen puolituntia lisää per päivä...
no sillai se onnistuu että nukutaan puoltuntia pitemmät päikkärit ni se on siinä.
ja lomarahhaa ei myö tarvita...meinaan tuo palkka on ihan sopiva iliman tuotannii..

17

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kateellinenhoukka

      Nyt olet kaikessa viisaudessasi avannut uuden keskustelun huippusuositusta aiheesta. Nyt joku toinen yhtä viisas kuin sinä, voisi avata uuden keskustelun siitä tappirasvasta tai muista himohomppeleiden aiheista, niin kyllä paikallinen älykkyysosamäärä on taas huipussaan.

      • yiiyiy

        no, tuntuko pisto sydämmessä kun kärsivät oikeasti köyhät työläiset, vaeko sykopaatti joka imee tuet ja on lihava kun ruokaa ja rahhaa löytyy muitten kustannuksella.
        ei edes ruoka-apukorttejakaan jaella duunarille.

        äläkää nokkiinne ottako ihan oikijjaa aatetta.


      • tyhmähoukkaon

        just just, mitähä oikeesti noiki tekee yhteiskunnan hyväksi, ei mitään.


      • hörönlöröt

        Minä luulen, että ruikuttavat köyhät ovat tyhmiä. Koska maatila on se helpoin tapa saada rahaa ja mammonaa, niin miksi ruikuttajat eivät osta autioituneita tiloja, ja ryhdy pankkitilin kasvattajiksi? Ai että ei ole rahaa? Höh, pankkiin vaan lainaa nostamaan. Pankinjohtajakin tietää, mikä rahamäärä alkaa tilille juosta, kun maataloustukilomake on täytetty. Muutaman miljoonan velka on maksettu parissa vuodessa, sen jälkeen voikin hankkia mopon tilalle pari mersua ja valmettia.
        Lokakuusta huhtikuuhun tietysti vietetään Kanarian lomaosakkeella. Toukokuussa palataan tiluksille kehittelemään uusia viljelysuunnitelmia ja täyttämään maataloustukilomakkeita.
        Voi köyhät laiskimukset, tarttukaa kiinni onneenne. Teillä on mahdollisuus siihen!


      • berintö

        niinpä niin, on taijettu perintöä suaha ku leuka louskuu tuollai...
        lähhre tyhyjästä kuten muutkin ja huua sitten...
        ei kaikki sua maatilloo ja rahhoo...ite ne pittää tienata


      • Eläkeläistyöläinen
        hörönlöröt kirjoitti:

        Minä luulen, että ruikuttavat köyhät ovat tyhmiä. Koska maatila on se helpoin tapa saada rahaa ja mammonaa, niin miksi ruikuttajat eivät osta autioituneita tiloja, ja ryhdy pankkitilin kasvattajiksi? Ai että ei ole rahaa? Höh, pankkiin vaan lainaa nostamaan. Pankinjohtajakin tietää, mikä rahamäärä alkaa tilille juosta, kun maataloustukilomake on täytetty. Muutaman miljoonan velka on maksettu parissa vuodessa, sen jälkeen voikin hankkia mopon tilalle pari mersua ja valmettia.
        Lokakuusta huhtikuuhun tietysti vietetään Kanarian lomaosakkeella. Toukokuussa palataan tiluksille kehittelemään uusia viljelysuunnitelmia ja täyttämään maataloustukilomakkeita.
        Voi köyhät laiskimukset, tarttukaa kiinni onneenne. Teillä on mahdollisuus siihen!

        Näin ne kepulaiset tekee. Olen itse ollut monasti Kuopiolennolla syys-, tai talvilomalla, niin aina on ollut kepulaisia isolla perheellä mukana. tarkoittaa sitä, että heillä on rahaa. Itse en pystynyt lasten kanssa reissuamaan.


      • porvari-isäntä

        Onneks en oo kepulainen


      • moseseksenperintö
        Eläkeläistyöläinen kirjoitti:

        Näin ne kepulaiset tekee. Olen itse ollut monasti Kuopiolennolla syys-, tai talvilomalla, niin aina on ollut kepulaisia isolla perheellä mukana. tarkoittaa sitä, että heillä on rahaa. Itse en pystynyt lasten kanssa reissuamaan.

        isot perinnöt ja maatilat saaneet, siksi rahaa on matkailla


      • väistitkövastuuta
        Eläkeläistyöläinen kirjoitti:

        Näin ne kepulaiset tekee. Olen itse ollut monasti Kuopiolennolla syys-, tai talvilomalla, niin aina on ollut kepulaisia isolla perheellä mukana. tarkoittaa sitä, että heillä on rahaa. Itse en pystynyt lasten kanssa reissuamaan.

        Kenekäs rahoilla pääsit noille Kuopion lennoille, jos olet ihan pa?
        Lapsetko jäi rahanpuutteessa mummon ja ukin hoitoon, kun läksit
        ite liituamaan mualimalle!


      • Eläkeläistyöläinen
        väistitkövastuuta kirjoitti:

        Kenekäs rahoilla pääsit noille Kuopion lennoille, jos olet ihan pa?
        Lapsetko jäi rahanpuutteessa mummon ja ukin hoitoon, kun läksit
        ite liituamaan mualimalle!

        Ihan palkastani sain pihistettyä sen verran. Lapset olivat jo maailmalla, kun ensi kertaa pääsin lähtemään.


    • Missäveroäärit

      5% pois tukiaisista ja valtion maksamat lomittajat pois. Kyllä heilläkin pitää olla yhteiskunta vastuu. Tukiaisilla ylläpidetään täysin kannattamatonta yritystoimintaa. Joka jätkällä on maito tai lihatila. Eikö se jonkun passais laittaa konepajoja, tai puunjalostukseen liittyvää tehdasta. Eu:n ja suomen yhteisillä tuilla saa ostaa valmista apetta, koko kansalle ja vielä pakolaesillekin ja vielä jiäp tähteeksii. Kyllä sillä tukiaismaasturilla passoo joolukirkkoo ajjoo, anteeks pyynnille. Kaikki tilat halutaan oyksi, tukiaisilla varmistetaan sitten osinkojen maksu.

      • meesuja

        ootteko huomanneet millee autoil ne ajaa, ei huonoil.
        ja niit on montaki yhes talos


      • valionam

        7 leivän perät löytyy väeltä, ruoka-aikaan kotona.
        siitä erottaa köyhän ja rikkaan :=)


      • VALIOaivobieru

        niil on rahhoo jos mersuja löytyy, ei köyhät mersuilla ajele.
        käyttäkää aivojanne ja silmiänne nii näätte rikkaan ja köyhän eron.


    • isojoonas

      Nuilla maatalon akoilla ei edes kumikengät mahdu jalkaa varsia halkaisematta

    • Toptuo

      Näkkyy perkele ajelevan muutki niillä mersuilla ku maatilan isännät! Rikkaatko siellä ruvennu huutelemmaan? Meijän tilalla mennee kaikki ,KAIKKI tuki lainojen maksuun ja koneiden ylläpitoon, eikä piisaakkaan. Vielä pittää käyä vieraalla töissä että pystyy lainat maksamaan. tämäki touhu on vaan saatanan kallis harrastus.. Elekkää ikinä hommatko maatilaa jos meinaatte helpolla päästä. jokainen saa lainaa kyllä mersuihin.

      • järjenkäyttökielletty

        Miksi pitää tehdä kannattamatonta toimintaa ?
        Ja vielä verorahoilla,pitäisi olla älyä lopettaa
        niin kuin muillakin aloilla jotka eivät kannata


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe