Kristus perusti kirkon

Selkeyttä

Pietarin johtava asema apostolien keskuudessa käy selväksi tästä lauseesta, jonka Jeesus sanoi Pietarille: ”Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä se on myös taivaissa vapautettu.” (Matt.16:18-19).

Pietarin johtava asemaa apostolien neuvostossa: ”Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä toiset?” ’Rakastan, Herra’, Pietari vastasi: ’sinä tiedät, että olet minulle rakas’.” Jeesus sanoi: ”Ruoki minun karitsoitani.” (Joh.21:15). Tämä kehotus toistui kolme kertaa. Ylösnoussut Herra antoi apostoleilleen viimeiset ohjeet ennen taivaaseen astumistaan: ”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.” (Matt.28:19-20).

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksipisteto

      Ei perustanut kirkkoa ja kuten varmaan ymmärrät, ei koko sanaa edes ollut tuossa merkityksessä ennen kuin syntyi juutalaisuudesta erkaantunut kristinusko, joka alkoi kutsua kokouspaikkojaan ja myöhemmin kattojärjestöjään tuolla nimellä. Jeesus ei perustanut mitään laitosta/organisatiota, hän opetti missä milloinkin ja kävi oman uskontonsa kokouspaikassa, synagogassa, joka myös tarkoitaa kokouspaikkaa , ja toisinaan uhritemppelissä .

      Mormoneiksi Jeesus ei käskenyt ketään kastaa, vaan omiksi seuraajikseen, ja käsky koski eläviä ihmisiä joiden luo piti mennä.Jeesus myös lupasi olla omiensa luona maailman loppuun asti, hän ei ilmeisesti tiennyt luopumuksesta joka pian tuhoaisi kaiken, ketään ei pian kastettaisia oikein eikä kukaan seuraisi jeesusta Pietarin kuoltua. Hullusti kävi... Onneksi Smith nai ja taikakäänsi uuden ja paremman kristinuskon jossa nyt ensimmäistä kertaa on oikea jumalakin ja paljon seremonioita jotka Jeesus unohti määrätä ja matkalipun 1. luokkaan tuonpuoleisessa voi maksaa jo eläessään .

      • Selkeyttä

        Mikä tuo apostolien johtama pyhien yhteisö oli ellei organisaatio? Sitä sanotaan Raamatun nykykäännöksessä kirkoksi. Asia ei sanan valinnasta muutu.


      • Selkeyttä

        Apostolit eivät olleet ainoita, joita Kristus kutsui kirkkoonsa:
        ”Tämän jälkeen Herra valitsi vielä seitsemänkymmentäkaksi opetuslasta ja lähetti heidät kaksittain edellään jokaiseen kaupunkiin ja kylään, johon hän aikoi itse mennä.” (Luuk.10:1).

        Heitä sanotaan palautetussa Kristuksen kirkossa seitsenkymmeniksi.


      • Selkeyttä

        Oli tarkoitus, että kahdentoista apostolin johtoryhmä säilyisi, Juudaksen tilalle valittiin Matteus:
        ”Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias. Sitten kaikki rukoilivat: ’Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului.’ Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentoista apostolin joukkoon.” (Ap.t.3:23-26)

        Ei mainita valittiinko Paavali jonkun apostolin tilalle, mutta häntä sanotaan Raamatussa apostoliksi. Hänet kutsuttiin ja asetettiin valtuudella:

        Paavali, joka ennen kääntymystään tunnettiin tarsolaisena Sauluksena, sai ilmestyksen:
        ”Matkalla, Saulin ollessa jo lähellä Damaskosta, taivaasta leimahti yht’äkkiä valo hänen ympärilleen. Hän kaatui maahan ja kuuli äänen sanovan: ’Saul, Saul miksi vainoat minua?’ Hän kysyi: ’Herra, kuka sinä olet?’ Ääni vastasi: ’Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat’.” (Ap.t.9:3-5).

        Paavali (Saul) tuli sokeaksi, kunnen hän tapasi Damaskoksessa Kristusen pappeja:

        ”Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia: Barnabas ja Simeon, josta käytettiin nimeä Niger, kyreneläinen Lukios, Menahem, joka oli neljännesruhtinas Herodeksen kasvinkumppani, sekä Saul. Kerran, kun he olivat palvelemassa Herraa ja paastoamassa, Pyhä Henki sanoi: ’Erottakaa Barnabas ja Saul minun työhöni, siihen tehtävään, johon minä olen heidät kutsunut. ’Niin he paastosivat ja rukoilivat, ja sitten he panivat kätensä näiden kahden päälle ja lähettivät heidät matkaan.” (Ap.t.13:1-3).


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Apostolit eivät olleet ainoita, joita Kristus kutsui kirkkoonsa:
        ”Tämän jälkeen Herra valitsi vielä seitsemänkymmentäkaksi opetuslasta ja lähetti heidät kaksittain edellään jokaiseen kaupunkiin ja kylään, johon hän aikoi itse mennä.” (Luuk.10:1).

        Heitä sanotaan palautetussa Kristuksen kirkossa seitsenkymmeniksi.

        Tuohan on lukumäärä, ei säädös ehkä Jeesuksella oli 72 halukasta oppilasta ja kaupunkeja ja kyliä joihin Jeesus aikoi itse mennä, oli 36, tai Jeesus muuten vain halusi lähettää oppilaat parittain.
        Mihin Israelin kaupunkeihin ja kyliin omat seitsenkymmentänne ovat menneet? Sehän se asian ydin oli, ei se moniko meni .


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Oli tarkoitus, että kahdentoista apostolin johtoryhmä säilyisi, Juudaksen tilalle valittiin Matteus:
        ”Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias. Sitten kaikki rukoilivat: ’Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului.’ Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentoista apostolin joukkoon.” (Ap.t.3:23-26)

        Ei mainita valittiinko Paavali jonkun apostolin tilalle, mutta häntä sanotaan Raamatussa apostoliksi. Hänet kutsuttiin ja asetettiin valtuudella:

        Paavali, joka ennen kääntymystään tunnettiin tarsolaisena Sauluksena, sai ilmestyksen:
        ”Matkalla, Saulin ollessa jo lähellä Damaskosta, taivaasta leimahti yht’äkkiä valo hänen ympärilleen. Hän kaatui maahan ja kuuli äänen sanovan: ’Saul, Saul miksi vainoat minua?’ Hän kysyi: ’Herra, kuka sinä olet?’ Ääni vastasi: ’Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat’.” (Ap.t.9:3-5).

        Paavali (Saul) tuli sokeaksi, kunnen hän tapasi Damaskoksessa Kristusen pappeja:

        ”Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia: Barnabas ja Simeon, josta käytettiin nimeä Niger, kyreneläinen Lukios, Menahem, joka oli neljännesruhtinas Herodeksen kasvinkumppani, sekä Saul. Kerran, kun he olivat palvelemassa Herraa ja paastoamassa, Pyhä Henki sanoi: ’Erottakaa Barnabas ja Saul minun työhöni, siihen tehtävään, johon minä olen heidät kutsunut. ’Niin he paastosivat ja rukoilivat, ja sitten he panivat kätensä näiden kahden päälle ja lähettivät heidät matkaan.” (Ap.t.13:1-3).

        apostolit oli valittu israelin 1 2 heimon mukaan ja jokainen kuului siis israelin kansaan ja oli uskonnoltaan juutalainen kuten Jeesuskin ja tulisi aikaanaan hallitsemaan yhtä Israelin heimoa. Apostolit olivat henkilöitä jotka tunsivat Jeesuksen ja olivat seuranneet häntä hänen eläessään, ja totta kai kuolisivat aikanaan .
        Paavali oli jo alkuperäisen ryhmän ulkopuolinen ja saikin kampailla jotta varmistaisi paikkansa ja apostoleja, jos Paavali lasketaan mukaan, oli jonkin aikaa 13, eli yksi liikaa - jos uskotaan sitä miksi Jeesus itse apostolit valitsi .


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Tuohan on lukumäärä, ei säädös ehkä Jeesuksella oli 72 halukasta oppilasta ja kaupunkeja ja kyliä joihin Jeesus aikoi itse mennä, oli 36, tai Jeesus muuten vain halusi lähettää oppilaat parittain.
        Mihin Israelin kaupunkeihin ja kyliin omat seitsenkymmentänne ovat menneet? Sehän se asian ydin oli, ei se moniko meni .

        Millä nimellä kutsut uskonnollista organisaatiota, jota johtaa 12 apostolia ja jossa on 72 muuta kutsuttua ja tiettyyn tehtään asetettua henkilöa? Kaipa sentään myönnät, että se on organisaatio? Siihen kuului myös muita:
        Ef. 4
        11 Hän antoi seurakunnalle sekä apostolit että profeetat ja evankeliumin julistajat, sekä paimenet että opettajat, [Room. 12:6-8; 1. Kor. 12:28]
        12 varustaakseen kaikki seurakunnan jäsenet palvelutyöhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen. [Kol. 1:24; 2. Tim. 3:17]
        13 Kun me kaikki sitten pääsemme yhteen ja samaan uskoon ja Jumalan Pojan tuntemiseen ja niin saavutamme aikuisuuden, Kristuksen täyteyttä vastaavan kypsyyden, [Kol. 1:28]
        14 silloin emme enää ole alaikäisiä, jotka ajelehtivat kaikenlaisten opin tuulten heiteltävinä ja ovat kavalien ja petollisten ihmisten pelinappuloita. [1. Kor. 14:20; Hepr. 13:9]
        15 Silloin me noudatamme totuutta ja rakkautta ja kasvamme kaikin tavoin kiinni Kristukseen, häneen, joka on pää. [Ef. 1:22; Kol. 1:18, Kol. 2:19]
        16 Hän liittää yhteen koko ruumiin ja pitää sitä koossa kaikkien jänteiden avulla, kunkin jäsenen toimiessa oman tehtävänsä mukaan, ja näin ruumis kasvaa ja rakentuu rakkaudessa.

        Tuolla organisaatiolla oli tarkoitus, kuten edellä olevasta selviää.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Millä nimellä kutsut uskonnollista organisaatiota, jota johtaa 12 apostolia ja jossa on 72 muuta kutsuttua ja tiettyyn tehtään asetettua henkilöa? Kaipa sentään myönnät, että se on organisaatio? Siihen kuului myös muita:
        Ef. 4
        11 Hän antoi seurakunnalle sekä apostolit että profeetat ja evankeliumin julistajat, sekä paimenet että opettajat, [Room. 12:6-8; 1. Kor. 12:28]
        12 varustaakseen kaikki seurakunnan jäsenet palvelutyöhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen. [Kol. 1:24; 2. Tim. 3:17]
        13 Kun me kaikki sitten pääsemme yhteen ja samaan uskoon ja Jumalan Pojan tuntemiseen ja niin saavutamme aikuisuuden, Kristuksen täyteyttä vastaavan kypsyyden, [Kol. 1:28]
        14 silloin emme enää ole alaikäisiä, jotka ajelehtivat kaikenlaisten opin tuulten heiteltävinä ja ovat kavalien ja petollisten ihmisten pelinappuloita. [1. Kor. 14:20; Hepr. 13:9]
        15 Silloin me noudatamme totuutta ja rakkautta ja kasvamme kaikin tavoin kiinni Kristukseen, häneen, joka on pää. [Ef. 1:22; Kol. 1:18, Kol. 2:19]
        16 Hän liittää yhteen koko ruumiin ja pitää sitä koossa kaikkien jänteiden avulla, kunkin jäsenen toimiessa oman tehtävänsä mukaan, ja näin ruumis kasvaa ja rakentuu rakkaudessa.

        Tuolla organisaatiolla oli tarkoitus, kuten edellä olevasta selviää.

        Jeesukseen uskovat ovat Jeesuksen yhteisö "ruumis". Jeesus itse ei asettanut yhtään pappia,paimenta tai muuta toimenhaltijaa mutta totta kai kun uskovien määrä kasvoi tarvittiin monenlaisia toimijoita ja kristityt alkoivat järjestäytyä seurakuntiin ja lopulta kirkkokuntiin.
        Jos teillä on 72 kutsuttua, missä Israelin kaupungeissa he käyvät ja tekemässä mitä - kertomassa että Jeesus aikanaan juksasi, ei olekaan Jahven poika? Mutta on sentään Kolob ja on ihmisestä jumalaksi kehittynyt olento jolla on paljon poikia, joista yksi ,lähetettiin valehtelemaan...


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Jeesukseen uskovat ovat Jeesuksen yhteisö "ruumis". Jeesus itse ei asettanut yhtään pappia,paimenta tai muuta toimenhaltijaa mutta totta kai kun uskovien määrä kasvoi tarvittiin monenlaisia toimijoita ja kristityt alkoivat järjestäytyä seurakuntiin ja lopulta kirkkokuntiin.
        Jos teillä on 72 kutsuttua, missä Israelin kaupungeissa he käyvät ja tekemässä mitä - kertomassa että Jeesus aikanaan juksasi, ei olekaan Jahven poika? Mutta on sentään Kolob ja on ihmisestä jumalaksi kehittynyt olento jolla on paljon poikia, joista yksi ,lähetettiin valehtelemaan...

        Raamatun mukaan Jeesus valitsi ja asetti kirkkoonsa työntekijöitä ja johtajia:
        Joh. 15:16
        Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

        Vuoden 1992 versiossa on asetin -sana korvattu muulla:
        16 Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.


      • samarin
        Selkeyttä kirjoitti:

        Oli tarkoitus, että kahdentoista apostolin johtoryhmä säilyisi, Juudaksen tilalle valittiin Matteus:
        ”Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias. Sitten kaikki rukoilivat: ’Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului.’ Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentoista apostolin joukkoon.” (Ap.t.3:23-26)

        Ei mainita valittiinko Paavali jonkun apostolin tilalle, mutta häntä sanotaan Raamatussa apostoliksi. Hänet kutsuttiin ja asetettiin valtuudella:

        Paavali, joka ennen kääntymystään tunnettiin tarsolaisena Sauluksena, sai ilmestyksen:
        ”Matkalla, Saulin ollessa jo lähellä Damaskosta, taivaasta leimahti yht’äkkiä valo hänen ympärilleen. Hän kaatui maahan ja kuuli äänen sanovan: ’Saul, Saul miksi vainoat minua?’ Hän kysyi: ’Herra, kuka sinä olet?’ Ääni vastasi: ’Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat’.” (Ap.t.9:3-5).

        Paavali (Saul) tuli sokeaksi, kunnen hän tapasi Damaskoksessa Kristusen pappeja:

        ”Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia: Barnabas ja Simeon, josta käytettiin nimeä Niger, kyreneläinen Lukios, Menahem, joka oli neljännesruhtinas Herodeksen kasvinkumppani, sekä Saul. Kerran, kun he olivat palvelemassa Herraa ja paastoamassa, Pyhä Henki sanoi: ’Erottakaa Barnabas ja Saul minun työhöni, siihen tehtävään, johon minä olen heidät kutsunut. ’Niin he paastosivat ja rukoilivat, ja sitten he panivat kätensä näiden kahden päälle ja lähettivät heidät matkaan.” (Ap.t.13:1-3).

        Eihän MAP-kirkossakaan ole mitään kahdentoista apostolin johtoryhmää. Ylin johto on kolmella presidentillä eli ensimmäisellä presidenttikunnalla yhdessä 12. koorumin kanssa. Ja sielläkin kirkon presidentillä, jota myös profeetaksi kutsutaan, on ylin valta. Nuo kolme presidenttiä ovat myös apostoleja eli MAP-kirkossa on yhteensä 15 apostolia.

        Kirkossa ei enää ole paikallisia seitsenkymmeniä eikä esimerkiksi johtavaa patriarkkaa (tämä virka oli Smithin verisukulaisten hallussa ja päättyi ilmeisesti viimeisen patriarkan aktiivisen homoseksuaalisuuden takia).
        MAP-kirkon virat ja organisaatio ovat muuttuneet sen lyhyen historian aikana.


      • Selkeyttä
        samarin kirjoitti:

        Eihän MAP-kirkossakaan ole mitään kahdentoista apostolin johtoryhmää. Ylin johto on kolmella presidentillä eli ensimmäisellä presidenttikunnalla yhdessä 12. koorumin kanssa. Ja sielläkin kirkon presidentillä, jota myös profeetaksi kutsutaan, on ylin valta. Nuo kolme presidenttiä ovat myös apostoleja eli MAP-kirkossa on yhteensä 15 apostolia.

        Kirkossa ei enää ole paikallisia seitsenkymmeniä eikä esimerkiksi johtavaa patriarkkaa (tämä virka oli Smithin verisukulaisten hallussa ja päättyi ilmeisesti viimeisen patriarkan aktiivisen homoseksuaalisuuden takia).
        MAP-kirkon virat ja organisaatio ovat muuttuneet sen lyhyen historian aikana.

        Kerrallaan apostoleita on virassa 12. Profeetta ja hänen neuvonantajansa ovat apostoleita, mutta eivät siinä virassa. Kirkkoa johdetaan yhteisen suostumuksen eikä auktoriteetin perusteella.

        Paikalliset seitsenkymmenet korvattiin kahdella seitsenkymmenten koorumilla. Heidän toimintansa keskittyy erityisesti lähetystyön johtamiseen eri puolillla maailmaa.

        Patriarkat ovat vaarnakohtaisia.


      • samarin
        Selkeyttä kirjoitti:

        Kerrallaan apostoleita on virassa 12. Profeetta ja hänen neuvonantajansa ovat apostoleita, mutta eivät siinä virassa. Kirkkoa johdetaan yhteisen suostumuksen eikä auktoriteetin perusteella.

        Paikalliset seitsenkymmenet korvattiin kahdella seitsenkymmenten koorumilla. Heidän toimintansa keskittyy erityisesti lähetystyön johtamiseen eri puolillla maailmaa.

        Patriarkat ovat vaarnakohtaisia.

        Mutta ennen oli johtavan patriarkan virka mikä lopetettiin ilman selitystä miksi niin tehtiin.


      • Selkeyttä
        samarin kirjoitti:

        Mutta ennen oli johtavan patriarkan virka mikä lopetettiin ilman selitystä miksi niin tehtiin.

        Miksi se olisi pitänyt säilyttää, jos homma hoituu muutenkin?


      • samarin
        Selkeyttä kirjoitti:

        Miksi se olisi pitänyt säilyttää, jos homma hoituu muutenkin?

        Miksi sellainen ylipäätään sitten oli olemassa?


      • Selkeyttä
        samarin kirjoitti:

        Miksi sellainen ylipäätään sitten oli olemassa?

        Aikansa kutakin. En tiedä tarkemmin, mutta esim. niin on voinut olla, että patriarkkojen toiminan käynnistyminen vaati johtoa ja organisointia. Kun sitten toiminta lähti käyntiin, niin sen tarvitema johto voitiin antaa muulla tavalla hoidettavaksi.


      • samarin
        samarin kirjoitti:

        Eihän MAP-kirkossakaan ole mitään kahdentoista apostolin johtoryhmää. Ylin johto on kolmella presidentillä eli ensimmäisellä presidenttikunnalla yhdessä 12. koorumin kanssa. Ja sielläkin kirkon presidentillä, jota myös profeetaksi kutsutaan, on ylin valta. Nuo kolme presidenttiä ovat myös apostoleja eli MAP-kirkossa on yhteensä 15 apostolia.

        Kirkossa ei enää ole paikallisia seitsenkymmeniä eikä esimerkiksi johtavaa patriarkkaa (tämä virka oli Smithin verisukulaisten hallussa ja päättyi ilmeisesti viimeisen patriarkan aktiivisen homoseksuaalisuuden takia).
        MAP-kirkon virat ja organisaatio ovat muuttuneet sen lyhyen historian aikana.

        Hups. Valitan virhettä. Viimeinen johtava ei menettänyt tehtäväänsä homoseksuaalisten suhteiden takia vaan johtava patriarkka Joseph Fielding Smith (jota ei pidä sekoittaa samannimiseen kirkon presidenttiin).
        https://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Fielding_Smith_(presiding_patriarch)


      • kaksipisteto
        samarin kirjoitti:

        Miksi sellainen ylipäätään sitten oli olemassa?

        Aivan, miksi valita ketään olemaan leikisti 1 2 juutalaista kalastajaa tai veronkerääjää jotka aikoinaan henkensä uhalla menivät levittämään sanomaa yhdestä ainoasta jumalasta jonka profeetoilleen lupaama Davidin sukuinen messias nyt olisi tullut ?

        Kolobin elohim ei ole ikinä moista käskenyt. Ei antanut lakia, ei tehnyt liittoa, eikä luvannut jollekin pikkuheimon kuninkaalle yhtään mitään. Kuten olet itsekin sanonut, on mahdotonta uskoa että Jumala, isolla alkukirjaimella , olisi kiinnostunut moisesta näpertelystä maanpäällä .
        Naiminen jollain planeetalla häntä kyllä kiinnostaa.Kukin uskonto kirjoittaa oman tarinan, sinun uskontosi on Raamatun tarinan negaatio . Saa ollakin, mutta miksi sitten väittää muuta?


      • kaksipisteto
        kaksipisteto kirjoitti:

        Aivan, miksi valita ketään olemaan leikisti 1 2 juutalaista kalastajaa tai veronkerääjää jotka aikoinaan henkensä uhalla menivät levittämään sanomaa yhdestä ainoasta jumalasta jonka profeetoilleen lupaama Davidin sukuinen messias nyt olisi tullut ?

        Kolobin elohim ei ole ikinä moista käskenyt. Ei antanut lakia, ei tehnyt liittoa, eikä luvannut jollekin pikkuheimon kuninkaalle yhtään mitään. Kuten olet itsekin sanonut, on mahdotonta uskoa että Jumala, isolla alkukirjaimella , olisi kiinnostunut moisesta näpertelystä maanpäällä .
        Naiminen jollain planeetalla häntä kyllä kiinnostaa.Kukin uskonto kirjoittaa oman tarinan, sinun uskontosi on Raamatun tarinan negaatio . Saa ollakin, mutta miksi sitten väittää muuta?

        Kysymys oli tarkoitettu tapanille.


    • löyly

      joo joo taas joku pöhlö kirjoittaa hirveesti vaikka ei tiedä mitään koko kirkko asiasta. joo raamattu on hyvä kirja mutta saatanan jätkät pilasivat sen!!!!!!

    • Jeesuksenkolehti

      Välivöyhkät rakennuksien ja verojen kanssa touhuaa :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1786
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1407
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1356
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1283
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1248
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1196
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      634
      1171
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      7
      1053
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      994
    Aihe