Saatanan pitkät jonot

velkatar

Varasin juuri ajan velkaneuvojalle ja seuraava vapaa aika oli helmikuun alussa. Eikö tässä oikeasti voi tehdä muuta kun odottaa tuonne asti? Pystyykö mitään muuta kautta saamaan apua nopeammin? Jos alkaa esim itse selvittämään asioita niin voiko olla että: 1. ei saa kaikkia velkoja tietoon? 2. joutuu maksamaan ylimäärästä?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fadfsdfafdas

      Tässä sulle neuvo. Maksa pienimpiä velkoja pois, niin paljon, kuin pystyt. Jätä ne isommat voudille ja velkaneuvojan kanssa keskusteluun. Ilmeisesti sulla on paljon pieniä ja keskisuuria velkoja. Eikä velkaneuvoja niitä poista, se kartoittaa ne ensin sinun kanssasi ja sen jälkeen mietitte anotteko takuusäätiötä,pankin lainojen yhdistelyä vai velkajärjestelyä.
      Mutta koska joudut näin kauan odottamaan. Ota nipusta pienimmät velat ja maksa ne pois odottaessasi, koska jokaiseen tulee lisämaksuja tänä aikana, kun odotat velkaneuvojan aikaasi. Huntti käräjäoikeuteen, oli summa 34 tai 22229....
      Ymmärsitkös, pikkuvelat hoida veke heti.

      • eiolevälttämätöntä_

        Sellanen, jolla ei ole rahaa edes sitä hunttia niin ei se sitä voi maksaa. Katsos kun se huntti voi olla tosi iso raha sellaiselle, jolla sitä ei ole esim. se ainoa huntti voi olla tarkoitettu ruokaan jne.

        Itseasiassa toi velkaneuvoja ei ole edes välttämätön. Ei se velkaneuvoja mitään ihmeitä tee. Jos itse vähänkään osaa ja viitsii, niin kartoittaa itse kaikki velat, mistä paikkaa on otettu, missä vaiheessa ne on, paljonko on, perinnässä vai ulosotossa jne. Sitten luet netistä takuusäätiöstä, pankkilainojen yhdistelystä ja velkajärjestelystä. Seuraavaksi on, että mitä päätät tehdä, anomukset menemään noihin joihinkin vai kaikkiin vai yritätkö itse ilman noita selvitä velanmaksusta. Älä luota sokeasti muihin, luota vain itseesi, paljonko on yhteensä velkaa ja miten aiot maksaa sen. Itselläni esim. ulosotosta tullut suoraan selvä kirje, jossa on selkeästi kirjoitettu kaikkien velkojen yhteismäärä, sitten kun osa palautuu takaisin velkojalle niin väittävät mukamas tietämättöminä, että eivät tiedä, että onkin niin paljon ulosotossa (kokonaissumma), vaikka itse ovat lähettäneet lappuset jne.

        Jos itse selvität velkasi ja hoidat ne, miten ne nyt sitten pätätkin hoitaa, luulisi, että säästät siinä, mutta tarkkana kannattaa olla, kaikenlaisia kusetuksia voi ilmaantua...


    • aaaaaaavvvvv

      Velkaneuvojasta ei ole hyötyä, ei ne laita edes papereita velkaneuvontaan.
      Muka liian tuoreita velkoja ja ei näyttöä ulosotosta..... Viimeisin velka otettu 2 vuotta sitten ja uo.n maksanut palkasta 1/3 2vuotta.
      Ei työssä käyä saa apua!
      Uo.ssa velka ei lyhene kun on iso summa :(

      • mmmmmmmbb

        Siis velkajärjestelyyn


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe