Mersun lainadiesel

VainLainaaOnTää

Ainakin uudessa CLA:ssa ja C-mallissa pienemmät dieselit tulevat Renaultilta. Onko mersun keulalla jotain muitakin moottoreita Rellulta, vai onko tuo 1,6 litraista diesel ainoa laatuaan?

"Dieselpuolella kokonaan uusi moottori on 1,6-litrainen, joka tulee tarjolle kahtena eri tehoversiona - 115- ja 136-hevosvoimaisina. Ja koska Mercedes on tehnyt jo aiemminkin ranskalaisen Renault'n kanssa yhteistyötä, se jatkuu myös C-sarjan kohdalla. Diesel on siis Renault'lta lainattu ja se on kokonaan ranskalaisvalmistajan uusinta uutta."

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • relsu

      Vielä nyt se on ainoa henkilömalleissa. Lisää on tulossa

    • Tutkimusmatkat

      Mitä tuossa on sinusta niin ihmeellistä?
      Jos venttiilimuovissa(ei enää oikein venttiilikoppiakaan näy..)on logo jossa vaikka nyt MB merkkin niin silloinhan kaikki ok.
      Tietäisitpä,tai voit tietääkkin miten harvat moottorityypit enää ovat jonkin autotehtaan itse suunnittelemia ,monesti nekin antavat homman jollekkin ulkopuoliselle taholle,puhumattakaan että kaikki ns massatuotannossa olevien moottoreiden osat ovat vapailta markkinoilta,siis alihankkijoilta peräisin joka Suomeksi tarkoittaa että esim männät Mahlelta, Gates hihnat koneessa,Bosch sähkövehkeet kuin vaikka ruiskutus/suorasuihkusysteemit bensa/dieseleissä,turbot vaikka Garretilta,vaihteistot esim Borg-Warnerilta tai toiselta autotehtaalta tyystin esim Renault tai GM vaihteistoja,umpiot esim Hellalta,istuimet esim Recarolta,ikkunat Pilkingtonilta tms,vetoakselit/nivelet joltain muulta ja esim iskarit Gabrielit,renkaat Pirellit tms..koko elektroniikka tulee Kiinasta jne eli hyvin vähän mikään autonvalmistaja valmistaa itse mitään tarvitsemiaan osia ja kilpailutus alihankkijoilla kova mikä taas tarkoittaa että saamme halvimmin mahdollisin kustannuksin tehtyjä (huonoja ja huonosti kestäviä)osia autoihimme.
      Todella tavallista on alihankkijan alihankkijat eli osat valmistetaan lopulta vaikka Unkarissa,Turkissa tai kaukoidän halpamaissa vaikka olisi minkä laatufirman leimoin ja "Made in Germany"tms.
      Luksusautojen valmistajat eri juttu,siis ei MB,BMW tai joku Audi tms vaan oikeat urheilu/loistoautot jotka eivät ole ns massatuotantovalmistajien tuotantomalleja(niissä käytetään paljon halvempien mallien osia tekniikkaakin) ja hintalappu iso tuotantomäärät kymmenissä tai muutama sata/ per vuosi.
      Siis:Mikä Renault moottorissa on niin kamalaa jos muutenkin koko auto on lainaosista tehty?

    • SähköjohtojaTäynnä

      No just näin kuin sinulle tuossa aiemmin joku jo vastasikin.
      Alihankkijat alihankkijoineen,halvimmat osatarjojat nippanappa vaadituin laatukriteerein ja laskettu n10v maksimi käyttöikä koko autolle jonka jälkeen uutta tilalle vanha paaliin koska muualla päin maailmaa näin tehdään muutenkin,autot halpoja(tai halvempia),olosuhteet helppoja Suomeen verrattuna,tiet kunnollisia ja ajomäärät auton koon mukaisia.
      Tekohengitys tyyliin Suomi (johon esim Saksasta puolikypsät tai täyskypsät heidän ongelmajätteensä)tuodaan "uuteen elämään"kalliiseen hintaankin vielä omat Suomi autot,ovat hyvinkin kalliita ylläpitää tehtaan laskeman käyttöiän umpeuduttua ja koko autoa ei mitenkään saa sepittyä "uutta vastaavaksi "millään järkikeinoin,puhumattakaan ettei niille enää itse kovinkaan kummoisia osaa/voi tehdä "tavis" eli luotettavuuskin on mitä on,tuurista kiinni,ennenvanhaan vanhan auton tekniikka ylläpito oli paljon helpompaa aina peruskorjata, autot oli isältä pojalle tyyliin investointi.

      • E220_CDI

        Vuodesta toiseen kuusi yleisintä yksityistuontimallia ovat samat Mercedes C ja E, BMW 3 ja 5 sekä Audi 4 ja 6. Vuodesta toiseen tuotavien keski-ikä on alle puolet Suomen autokannan keski-iästä, joten Saksasta yksityistuontina tulevat nuorentavat autokantaamme selvästi.


      • Murheenkryynejä

        Joo,kyllähän ne nuorentaa,ei siitä ollut lie kysymyskään,vaan siitä että ovat mittariviritettyjä suurin osa ja paikallisen normaali-ikäisen käyttöauton iän ohittaneita joita myydään kovaan hintaan esim Suomeen.
        Se kova hinta tulee jobbareiden jäljiltä sekä Suomen verotuksesta,puhumattakaan että miten kalliiksi näiden monesti"parempien malliversioiden"ylläpito ja tekohengitys täällä maksaa kun huolto,varaosat,vakuutukset tai käyttökulut muutenkaan eivät ole mitenkään järkeviä.
        Mitä täällä tekee jollain 2-3litraisella turbo tai tuplaturbolla jossa huippunopeus 250km kun olosuhteet ja tiet on mitä on(lunta,jäätä ja kuoppia täynnä),rajoitukset sen 80-100km ja kulutuskin melkoinen.
        Mitä enemmän hienoja varusteita,nippeleitä nappeleita ja leveää läskiä sekä erikoispalikkaa niin sen kalliimpaa hupia ja korjaamot kiittää!
        Puhumattakaan että tietotaito korjaamoilla surkeaa näissä hienommeissa malleissa koska ei niitä uutena tänne juuri tuotu ja nämäkin Saksan (tai jonkun muun maan olosuhteisiin tehtyjä) versioita jotka muutenkin erimoisia, malli kuin malli,esim lämmityslaitteet voivat erota suurestikkin ihan perusversioista alkean kuin startti sekä laturikin ym.
        Lopputuloksena voikin kysyä onko lähes aina mittariviritetty(tehdään niin hienosti ettei kukaan tiedä poljinkumit ym vaihdetaan) ja ihan tekaistuin huoltokirjoin oleva outo,vanha ja kalliskin vanha ex-luksuskärry hintansa arvoinen ja mitä siitä edes joku maksaa kun sen vaihtoaika tulee 3-5v päästä kun vanha on aina vanha ja liikkeiden takapihat pursuaa jo näitä vanhoja isoja Bemareita-Audeja ja Mersuja ym joiden ylläpitokulut niin isot ettei kukaan huoli.


      • E220_CDI
        Murheenkryynejä kirjoitti:

        Joo,kyllähän ne nuorentaa,ei siitä ollut lie kysymyskään,vaan siitä että ovat mittariviritettyjä suurin osa ja paikallisen normaali-ikäisen käyttöauton iän ohittaneita joita myydään kovaan hintaan esim Suomeen.
        Se kova hinta tulee jobbareiden jäljiltä sekä Suomen verotuksesta,puhumattakaan että miten kalliiksi näiden monesti"parempien malliversioiden"ylläpito ja tekohengitys täällä maksaa kun huolto,varaosat,vakuutukset tai käyttökulut muutenkaan eivät ole mitenkään järkeviä.
        Mitä täällä tekee jollain 2-3litraisella turbo tai tuplaturbolla jossa huippunopeus 250km kun olosuhteet ja tiet on mitä on(lunta,jäätä ja kuoppia täynnä),rajoitukset sen 80-100km ja kulutuskin melkoinen.
        Mitä enemmän hienoja varusteita,nippeleitä nappeleita ja leveää läskiä sekä erikoispalikkaa niin sen kalliimpaa hupia ja korjaamot kiittää!
        Puhumattakaan että tietotaito korjaamoilla surkeaa näissä hienommeissa malleissa koska ei niitä uutena tänne juuri tuotu ja nämäkin Saksan (tai jonkun muun maan olosuhteisiin tehtyjä) versioita jotka muutenkin erimoisia, malli kuin malli,esim lämmityslaitteet voivat erota suurestikkin ihan perusversioista alkean kuin startti sekä laturikin ym.
        Lopputuloksena voikin kysyä onko lähes aina mittariviritetty(tehdään niin hienosti ettei kukaan tiedä poljinkumit ym vaihdetaan) ja ihan tekaistuin huoltokirjoin oleva outo,vanha ja kalliskin vanha ex-luksuskärry hintansa arvoinen ja mitä siitä edes joku maksaa kun sen vaihtoaika tulee 3-5v päästä kun vanha on aina vanha ja liikkeiden takapihat pursuaa jo näitä vanhoja isoja Bemareita-Audeja ja Mersuja ym joiden ylläpitokulut niin isot ettei kukaan huoli.

        En yritä myydä sinulle tuontiautoa, ellet halua. Kunhan korjasin edellisen kirjoittajan harhaanjohtavan väitteen, että tuontiautot muka olisivat vanhoja pommeja. Tullitilastojen 6 yleisintä automallia jo usean vuoden ajalta ovat nuo mainitsemani, niiden osuus käytettyjen tuonnista on yli puolet ja ne ovat tämän vuosikymmenen uudehkoja käytettyjä.

        Minäkään en tiedä, mihin Suomessa tarvitsisi valtavaa moottoria, mutta tiedän kyllä, minkä edun omalla ajotavallani antaa kaksi turboahdinta yhden sijasta. Edelleen tullitilastoihin viitaten huomautan, että tuontiautojen yleisimmät CO2-päästöluokat osoittavat tuontiautojen valtaosan tulevan sangen maltillisilla moottorivalinnoilla. Yleisin CO2-luokka dieselien keskuudessa on 141 - 160 g / km, mikä alittaa suomen autokannan keskiarvon, joten myös keskikulutus alenee tyypillisimpien Saksantuontien voimin. Mikä vielä parempaa, jo vuosien trendi osoittaa tuontiautojen kulutuslukemien olevan laskusuunnassa. Hyvin hitaasti toki, mutta suunta on oikea. Niinpä isojen moottorien kauhistelusi kohdistuu yksittäistapauksiin eikä ole normi.

        Ostomaasta riippumatta en itsekään ymmärrä, miten jotkut pystyvät ostamaan käytettyjä autoja tarkistamatta niiden taustaa. Ei tulisi mielen viereenkään ostaa käytettyä Mersua kysymättä auton EZS kontrollerin vointia ja käsitystä takana olevasta ajomäärästä. EZS:n antamista vastauksista riippumatta ei tulisi myöskään mielen viereenkään ostaa käytettyä autoa tarkistamatta huoltohistoriaa tehtaan tietokoneelta. Typerimmät parinkympin ruuvaajat sabotoivat ajomäärän tallentavan kontrollerin estäen mittarilukeman lähettämisen tai lisäävät CAN-blockerin väylälle. Molemmat jäävät kiinni testerillä. Fiksuimmat vaihtavat, tai automallista riippuen uudelleenohjelmoivat riittävän määrän kontrollereita kaikkien ajomäärälaskurien väärentämiseksi. Yhteistä näille on, että tietotaito löytyy myös Suomesta ja että kumpikaan rosvojoukko ei pääse tehtaan huoltotietokannasta poistamaan tapahtumia. Puolen miljoonan kilometrin huoltohistoria siis löytyy tietokannasta, olipa auton mielipiden ajomäärästä mita tahansa. Omani tunnen kontrollerin tarkkuudella, mutta samanikäisten Bemarien ja Audien tekniikka ja huoltohistorian seuranta lienee vastaavalla tasolla?

        Kustannukset olivat yksi syy nykyisen ja sitä edeltäneenkin autoni hankintaan Saksasta, ja kallein huoltojen ulkopuolinen vaurio on ollut parkkitutkan anturit. Kulutus on systemaattisesti Avensiksen, Optiman, Passatin tapaisten kansanautojen toteutumien alapuolella. Ei voi valittaa.

        Ihmettelen tosin itsekin, miksi joku viitsii raahata Saksasta huonoja ja selvästi epärehellisellä historialla olevia autoja? Etenkin halvemmalla hinnalla on minusta järjetöntä ostaa huonoa, kun ehjästä yksilöstä maksettava lisähinta on pienempi kuin Suomessa, ja niitä oikeasti hyviä on tullitilaston 5 vuoden mediaani-ikäisistä helpompi löytää Saksasta kuin Suomesta.

        Leveistä läskeistä auton allakin olen kanssasi samaa mieltä. Nykyisen autoni Suomeen tuonut oli sen itse pilannut meidän uraisille teille sopimattomilla renkailla. Hän ei tykännyt omien huonojen valintojen seurauksista lainkaan, joten ostohinta jäi hieman alle tuontiin jo varaamani budjetin, ja valmiiksi valkokilpisen auton mukana oli jo ihan uudet talvirenkaat mallikohtaisin aluvantein, vetokoukku ja tehtaan uuten autoon asentaman Webaston lisäksi myös sähkölämmitin ylläpitolaturin kera, joten tällä kertaa jäi mukava Keski-Euroopan matka tekemättä. Ne leveät sohlot lähtivät kiertoon aika pikaisesti, ja normaalilla rengaskoolla on Suomessa parempi ajaa ja hieman polttoainettakin säästyy.

        Kuten huomaat, olen monista moitteistasi samaa mieltä, mutta ne ovat kunkin kuljettajan valintoja, joilla ei ole mitään tekemistä Suomen ja Saksan (tai Ruotsin!) vertailussa autonostopaikkana.


    • Kätevää

      Se taitaa olla osa sitä mersun laadunparannusohjelmaa ja eikös ne mersulla ottaneet rellulta jo koko auton ja laittoivat vain mersun logot keulaan että perään.

      • E220_CDI

        Mercedes Kangoo :-)

        Kieli pois poskesta, jos ranskasta pitää lähteä autotekniikkaa ostamaan, minäkin aloittaisin dieselmoottorista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe