Korkeat hoitovastikkeet

kallistamutteilystiä

Miksi Kuopion asunnoissa on aivan tolkuttoman suuret hoitovastikkeet? Kaksion hoitovastikkeella saa melkein jo vuokra-asunnon. Eli täällä maksetaan ensin ylihintaa asunnosta ja päästään vielä maksamaan vuokran suuruista hoitovastiketta.

Onko talotekniikka täällä niin huonoa että ne hoitokulut ovat oikeasti niin korkeat? Vai onko taloyhtiöt niin hunningolla että ylisuuret kulut maksatetaan vastikkeessa? Hyvävelisysteemin hengessä napattu joku tuttu vähämielinen savolaistollo mukaan ja sitten maksatetaan osakkailla tämä lysti?

Pohjois-Suomessa 4h k s vastikkeet on keskimäärin samansuuruinen mitä täällä kaksion vastikkeet.

10

907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KauheenKauheeta

      Ylitsepääsemättömän vaikeaa on suoriutua hoitovastikkeestani. Edes asumistukea ei kela anna minulle. Asun aivan keskustassa, torille on matkaa, navigaattorin mukaan 235m. Kerrostaloasunto, melkein ylin kerros, yksiö 45 neliöö. Maanantaina jälleen pitäisi jostain löytää rahat kiskurivastikkeeseen. Mistä tuon nyt tähän hätään keksii, sosiaalitoimistostako? Vitsi vitsi, eivät anna sieltä mitään.
      137.25€ jostain on raavittava, vaikka pulloja keräämällä. Onneksi on hissiremontti tehty, samoin LVIS korjaukset jo aikaa sitten. Sitä se ei kestäs ollenkaan, ei. Vastike on ainoa kustannus asumisesta, velkaa ei ole.
      Vituttaako, vitutaako, kuuntelen.

      • paranepian

        Onpas erityisen halpa vastike neliöihin nähden jos nyt et satuja puhu. Itse olen pysytellyt vuokralla koska en tahdo maksaa samaa summaa vastikkeeseen mitä nyt maksan vuokraan ja siihen vielä lainanlyhennykset päälle. Sitten kun löytyy mukava kämppä kohtuullisella vastikkeella, sitä odotellessa.

        En tiedä ketä vituttaa, ei ainakaan minua. Kummastutti vaan tuo Kuopion hintapiikki vastikkeissa. Et vastannut kysymykseen vaan ilmeisesti aloit leuhottaa asunnollasi sarkasmin tavoin. No huumori on aina hyvä juttu mutta koitas muistaa että toisten kuvitelluilla ongelmilla oman itsetunnon nostaminen kielii lievästä ongelmasta mielenterveydestä. Paranemisia, toivottavasti kuunteletkin :)


    • DS-200X

      Mulla on ydinkeskustassa 55 neliötä ja vastikkeet yhteeensä 715 €/kk Mutta vanha vankka täyssaneerattu kivitalo omalla tontilla. Mutta eipähän ole naapureina mutiaisia eikä muitakaan sosiaalipaskoja! Nautin tästä.

      • Kunnestoisintodistetaan

        Tuo 715 euroa ei nyt kerro mitään koska et ole eritellyt hoitovastiketta, josta nyt oli kyse. Koska asiasta ei puhuta, pitää olettaa että Kuopio on pikku-Kreikka, jossa asioita ei osata hoitaa, maksetaan ylihintaa, ja häpeissään hyssytellään.


      • DS-200X

        Hoitovastike 235 € kk


    • särkiniemeläinen

      mulla särkiniemessä lohkaretiellä 72 neliöö.
      Hoitovastike 196€, mun mielestä ei paha.

    • Keskutalainen

      Alakerran liikehuoneistot maksaa vuokrani melkeinpä kokonaan. Taloyhtiön omistamia liikehuoneistoja. Siksipä aikoinaan ostinkin omistusoikeuden nykyiseen asuntooni.

    • 3445667

      Se riippuu paljon isännöitsijästä , isännöitsijä johtaa ja hallitus vikisee

    • Kovinkusetettu

      Isännöitsijä on renki. Joskin huijarille vaikuttaa.

      • kannatuskoppi

        Ku$ettavat isännöitsijät tulevat kalliiksi taloyhtiön osakkaille. Ja niitä ku$ettajaisännöitsijöitä tässä kaupungissa riittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe