Perustaako Pihlajalinna Jämsään VOK:in

Mamuja-tulii

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukakäveleeillastavastaa

      eikös tohon pispalln tule kanssa joku pieni keskus.

    • auttakee

      pisnes is pisnes ja sss-maksaa perseaukisten selästä ei sii8s pernewriltä

    • luulosairaita

      Siellähän on se home Peltotie tyhjänä,ai mutta ,eihän sinne voi laittaa maahanmuuttajia.Perun nyt puheeni,eihän siellä ole hometta, me entisten asukkaiden tutut vaan luullaan niin.

    • JanSobieski

      No, elekeä peläkkö, tulii se ku kerkiää. Tätähä työ eänestäjät oottan veäntänneet kolomen viimmesen resitentin ajan, niin että nielkeä myrkkynne vinkumati.

    • AL-L

      Ihan varmasti tulee VOK Jämsään. Ja luultavasti hyvinkin pian. Ja tämä on erittäin positiivinen juttu. Hyvä Pihlajalinna!

      • LehtinenJämsästä

        Sarkasmia? Mitä positiivista asiassa on? Saadaan verorahoilla rahoitettavia ihmisiä joita meillä on omastakin takaa. Ei hätää, valtio maksaa. Hetkinen, mistä valtio ottaa rahat. Meiltä veroina.

        Ylen tilaistoista poimittuna 80 % pakolaisista on miehiä ja lähes kaikki Irakista. Hölmöille koko pakolaisasia myydään lapsilla ja lapsiperheillä. Oikeasti, kuka haluaa 150 toimetonta, kouluttamatonta Irakilaista heilumaan Jämsän kylille ja mitä positiivista tuossa on? Saadaan uusi pizzeria ja loput elätetään. Herätkää jo todellisuuteen!

        Joskus on ihan tervettä olla epäluuloinen ja itsekäs. Ei paskasta saa konvehtia vaikka sen käärii kuinka kauniiseen paperiin.


      • dogfood

        Huva Soomi. Give Me my money. No dog food, only for women! Problem. I Love Finland.


      • AL-L

        LehtinenJämsästä. Ymmärrän huolesi, muttei asiat ole niin kuin kuvailet. Toki, minustakin tuntuu pelottavasla, kun tällä hetkellä on vasta parikymmentätuhatta tullut ja ollaan pulassa, ja Turkissa odottaa matkan jatkamista vielä pari miljoonaa...

        Mutta kokemuksella tiedän, että suurin osa turvapaikkahakijoista ovat hädässä. Kyllä ne miehet tuovat perheitänsäkin tänne Suomeen, jos saavat turvapaikan. Naiset eivät tule ensimmäisinä matkan vaarallisuuden takia: merimatkan lisäksi naiset ja lapset ovat helpot uhrit ihmis- ja elinkauppakauppiaille.

        Minä en ole yltiöpositiivinen asian suhteen. Ymmärrän realiteetit. Mutta... realiteettien lisäksi inhimillisyys ei saa kadota. Ne miehet ovat jonkun lapsia, aviomiehiä ja isiä. Toki joukkoon mahtuu myös huijareita, missähän kansassa heitä ei olisi, mutta heitä onneksi aika pian saadaan pois maasta. Turvapaikkahakijoiden taustat tutkitaan erittäin tarkasti, paikan päältä jopa haastattelemalla naapurit. He, jotka tänne jää ovat 100% hädässä. Voisitko itse jättää heitä ilman kattoa ja ruokaa? Voisitko kääntää ihmiskaupan uhria tai kidutusta kokeneen pois sinne, jossa hän takuuvarmasti kokee nämä uudelleen? En usko.

        Elämä vastaanottokeskuksessa ei ole kivaa. Eikä kukaan jätä kotiansa, jos ei ole aivan pakko.


      • LehtinenJämsästä
        AL-L kirjoitti:

        LehtinenJämsästä. Ymmärrän huolesi, muttei asiat ole niin kuin kuvailet. Toki, minustakin tuntuu pelottavasla, kun tällä hetkellä on vasta parikymmentätuhatta tullut ja ollaan pulassa, ja Turkissa odottaa matkan jatkamista vielä pari miljoonaa...

        Mutta kokemuksella tiedän, että suurin osa turvapaikkahakijoista ovat hädässä. Kyllä ne miehet tuovat perheitänsäkin tänne Suomeen, jos saavat turvapaikan. Naiset eivät tule ensimmäisinä matkan vaarallisuuden takia: merimatkan lisäksi naiset ja lapset ovat helpot uhrit ihmis- ja elinkauppakauppiaille.

        Minä en ole yltiöpositiivinen asian suhteen. Ymmärrän realiteetit. Mutta... realiteettien lisäksi inhimillisyys ei saa kadota. Ne miehet ovat jonkun lapsia, aviomiehiä ja isiä. Toki joukkoon mahtuu myös huijareita, missähän kansassa heitä ei olisi, mutta heitä onneksi aika pian saadaan pois maasta. Turvapaikkahakijoiden taustat tutkitaan erittäin tarkasti, paikan päältä jopa haastattelemalla naapurit. He, jotka tänne jää ovat 100% hädässä. Voisitko itse jättää heitä ilman kattoa ja ruokaa? Voisitko kääntää ihmiskaupan uhria tai kidutusta kokeneen pois sinne, jossa hän takuuvarmasti kokee nämä uudelleen? En usko.

        Elämä vastaanottokeskuksessa ei ole kivaa. Eikä kukaan jätä kotiansa, jos ei ole aivan pakko.

        Kaikella kunnioituksella, en usko että tiedät turvapaikanhakijoiden hädästä tai "hädästä". Toki jokaisella tänne tulevalla on oma hätänsä, joillakin se oikea ja joillakin se "hätä" jota me vastustamme. Nyt yleistetään sujuvasti se pienen ryhmän hätä koskemaan isompaa ryhmää joiden suurin hätä on uusi iPhone.

        Kokonaan toinen asia on pakolaiskysymyksen ratkaisu. Tätä asiaa ei ratkaista väestönsiirroilla ja mihin se raja vedetään ja kenen kustannuksella? Siirretäänkö esimerkiksi Irakista 10 miljoonaa ihmistä Eurooppaan länsimaisen hyvinvoinnin piiriin ja samalla kiristetään vastaanottavan yhteiskunnan ihmisten verostusta, kyseenalaistetaan sovinnaisuuskäsityksi ja heikennetään turvallisuutta.

        Kaltaistesi kommentoijien virhe on sinisilmäinen usko ihmisten hyvyyteen ja tarkoitusperiin. Oma arvomaailma laajennetaan koskemaan kaikkia ihmisiä.

        Ja vastaus kysymykseesi, kyllä, jättäisin tänne tulevat pakolaiset ilman omantunnontuskia avustamatta ja majoittamatta. Minä, me, valtio emme ole siihen velvoitettuja. Toisin kuin Jämsässä ja mediassa paikallinen vihervasemmisto uskottelee. Jos joku kokee asian olevan auttamisen arvoinen, voi kanavoida halunsa kansainvälisten avustusjärjestöjen kautta kohteeseen, eikä aja perusteetonta kansanvaellusta maasta toiseen ja kustannusten jakamista muiden piikkiin.


    • Lapssuomen

      Minä en koskaan tule avustamaan millään muotoa,enkä millään tavoin osallistu tähän SUOMEN TUHOAMISEEN! SSS-Miehet saatettava valtakunnan oikeuteen MAANPETOKSESTA! Ter. Mummo Jyväskylästäl

    • AL-L

      Tiedän kyllä heidän hädästä. Enkä vain kuulopuheiden perusteella.

      Onko sinusta parempi elää maailmassa, jossa ei uskota hyvyyteen ja tarkoitusperään? Oletko katsonut ympärillesi? Kaikki hyvä ja sitä on paljon, mikä tässäkin maassa on, perustuu ihmisen hyvyyteen ja arvomaailmaan. Arvomaailmasta kaikki ihmisten toiminta alkaa.

      Väestönsiirrolla on muutakin hyötyä Euroopalle. Eurooppa vanhenee. Ja tässä on ratkaisu?

      Kunnioitan mielipidettäsi, vaikka surettaa. Jokainen meistä on omassa todellisuudessa, omilla tiedoilla taidoilla ja kokemuksella - oikeassa.

      • Kolmenkopla

        Väestön siirrosta on hyötyä vain islamilaiselle yhteisölle jota raskaasti verotettu kantaväestö joutuu elättämään. Tietenkin tilanteesta hyötyvät myös ne yritykset ja yhteisöt joille valtio maksaa tulijoiden säilyttämisestä ja asuttamisesta.


    • Näinsevaanmenee

      Turhaan täällä jauhatte. Tämä on vasta alkua. Afrikassa on satoja miljoonia lähtökuopissa, Aasiassa lisää, eikä sitäkään purkautumista mikään estä. Totutelkaa vaan ajatukseen, että kaikenlaiset hyvinvointivaltiot ovat pian menneen talven lumia. Miettikää sitä, kuinka itse parhaiten sovellutte taisteluun jokapäiväisestä leivästä ja elintilasta.

    • Vaaravaanii

      Saksalaisen poliisijohtaja Tania Kambourin lausumaa:

      “Meillä Saksassa on yhä enemmän maahanmuuttajia, ja monet eivät ole oppineet kunnioittamaan naisia ja uutta kotimaataan. He elävät rinnakkaisyhteiskunnissa, joissa sovelletaan eri lainsäädäntöä.”
      “Tästä kulttuurista tulevat ihmiset, olivatpa he turkkilaisia, kurdeja, libanonilaisia, tunisialaisia tai muita kansallisuuksia, eivät millään kykene integroitumaan Saksaan.”

      Kambouri on kuvaillut uudessa kirjassaan kokemuksiaan poliisijohtajana, ja sanoo, että monikultturismi ja islamilaisista maista tulevat ovat “tabu”. Hän lisäsi myös, etteivät hänen kommenttinsa ole “rodullisesti motivoituneita”, uutisoi Die Welt.

      Poliisijohtaja kuvailee, kuinka muslimimaahanmuuttajat ovat yliedustettuina “tietynlaisessa käyttäytymisessa ja tietyissä rikoksissa”. Hänen mukaansa maahanmuuttajien keskuudessa vallitsee “yleinen epäkunnioitus lakijärjestelmää ja ihmisoikeuksia kohtaan”. Muut viranomaiset vahvistavat Kambourin väitteiden totuudenmukaisuuden.

      Hän kohdistaa huomion erityisesti nuoriin muslimimiehiin, jotka muodostavat enemmistön Lähi-idästä ja Pohjois-Afrikasta tulevista maahanmuuttajista.

      • Vaaravaanii

        Islam on yksi suuri syy miksi maahanmuuttajia pelätään ja heitä kohtaan tunnetaan epäluuloja. Koraania kirjaimellisesti ohjenuoranaan pitävät massat eivät kantaväestön tapoja kunnioita.
        Olkoonkin että osa käyttäytyy suurinpiirtein niin kuin hyviin ja sivistyneisiin tapoihin kuuluu mutta näköjään (suuri?) osa pääsee jatkuvasti otsikoihin osoitettuaan piittaamattomuutta Suomen laista ja tavoista.


    • AL-L

      Ja jos/kun Jämsään vastaanottokeskus tulee, uskon että Pihlajalinnalla on hyvät suunnitelmat turvapaikkahakijoiden opettamisen suhteen. Kuten myös integroinnista yhteiskuntaan. Noh... ehkä olen sinisilmäinen...

    • Ystävällisestimulle

      Hyvä bisnes ja varma maksaja. Minä avaan Kuhmoisiin.

    • LehtinenJämsästä

      Tässä vielä ihan ylen sivuilta poimittua ihanuutta. Miettikää tuota seuraavan kerran kun lastenne luokkakokoja kasvatetaan, terveydenhuoltoa heikennetään tai puheeksi tulee vahustenhoidon tila:

      "Sisäministeriö ehdottaa turvapaikkamenoihin tälle vuodelle 60 miljoonan euron lisärahaa. Näin kokonaissumma tälle vuodelle olisi 114 miljoonaa euroa.

      Viime vuonna turvapaikanhakijoita rekisteröityi Suomessa runsaat 3 600. Tuoreimman ennusteen mukaan tänä vuonna heitä saapuu Suomeen jopa 50 000. Tänä vuonna lasketaan rekisteröityneen liki 20 000 turvapaikanhakijaa.

      Sisäministeriön vastuulla ovat turvapaikanhakijoiden vastaanotosta syntyvät kulut eli vastaanottokeskusten menot ja lisäksi turvapaikanhakijoille maksettavat tuet. Jos hakija saa turvapaikan, hän siirtyy vastaanottokeskuksesta jonkin kunnan asukkaaksi ja kotoutuminen alkaa. Siitä on vastuussa työ- ja elinkeinoministeriö."

      Eli piikki on auki koska "hädänalaisia täytyy auttaa".

      Sanon vielä voimasanan tähän: vittu että vituttaa tuo kotoutuminen ja sen määritelmä. Vastuu pakolaisen sopeutumisesta ikäänkuin laitetaan/annetaan meille. Eikö se ole pakolaisen tehtävä sopeutua tänne. Ja väitän että ne jotka haluavat sopeutua sopeutuvat ja ne jotka eivät halua, eivät sopeudu koskaan riippumatta mitä heille tarjotaan. Oikeaa kotouttamista olisi työnhakuun opastaminen, edut minimiin ja vain pakollinen ylläpito. Ohjeeksi perään, ansaitkaa itse elantonne ja eläkää maan tapojen/lakien mukaan. Jos ette pysty niin kävellen kotiin.

      Yksittäistapaus, taas kerran. Näitä löytyy nykyään niin paljon kuin kehtaisi vaan linkitellä. Silti vaan uskotaan mitä rajalla satuillaan.

      "Nehat Tushalle, 39, tuomittiin 4 vuotta 8 kuukautta vankeutta. Ibraim Kamberin, 41, rangaistus oli 4 vuotta 4 kuukautta.

      Oikeus kiinnitti huomiota siihen, että miehet tekivät lyhyen Suomessa olonsa aikana 60 rikosta.

      – Vastaajat ovat syyttäjän esittämin tavoin tulleet Suomeen yksinomaan tekemään rikoksia. Rikokset ovat häikäilemättömästi kohdistuneet asuttuihin asuntoihin. Edelleen vastaajat ovat tehneet rikoksia suunnitelmallisesti, oikeus perusteli."

      • AL-L

        "Sanon vielä voimasanan tähän: vittu että vituttaa tuo kotoutuminen ja sen määritelmä. Vastuu pakolaisen sopeutumisesta ikäänkuin laitetaan/annetaan meille. Eikö se ole pakolaisen tehtävä sopeutua tänne. Ja väitän että ne jotka haluavat sopeutua sopeutuvat ja ne jotka eivät halua, eivät sopeudu koskaan riippumatta mitä heille tarjotaan. Oikeaa kotouttamista olisi työnhakuun opastaminen, edut minimiin ja vain pakollinen ylläpito. Ohjeeksi perään, ansaitkaa itse elantonne ja eläkää maan tapojen/lakien mukaan. Jos ette pysty niin kävellen kotiin."

        Tässä olen kanssasi samaa mieltä. Olen maahanmuuttaja ja sopeuduin. Se oli kuitenkin rankkaa, kun ei kukaan ole tukenut alkuun eikä ollut mitään tietoa järjestelmästä sun muusta. Lisäksi suomalaiset ovat aika kylmä kansa jtämä ei ole mikään maahanmuuttajien luvattu maa. Halusin ja pärjäsin. Minulla on kuitenkin eurooppalainen tausta, eikä niin suurta kulttuurieroa. Minusta vastaanottokeskuksen rooli on suuri, sieltä lähtee arvot ja opetus, mitä täällä ei tehdä. Ja mitä tarvitaan että sopeutuu. Suurin osa turvapaikkahakijoista ovat pelokkaita, he haluavat oleskeluluvan ja yrittävät kaikkensa. Toki muunlaisiakin on

        Me emme nyt vain voida mitään, että heitä tulee tänne. Osa jää väkisinkin. Sen sijaan, että käyttää energiaa negatiivisen kamaluuksien pohtimiseen, sitä olisi hyvä suunnata miettimiseen: mitä jokainen voi tehdä, ettei tilanne karkaa käsistä. On vaikeampaa ottaa vastuuta asioista, mutta sekin on vain jokaisen yhteiskuntajäsenen velvollisuus, niistä vain, ei harmikseni, opeteta koulussa.


      • kakkahätätila
        AL-L kirjoitti:

        "Sanon vielä voimasanan tähän: vittu että vituttaa tuo kotoutuminen ja sen määritelmä. Vastuu pakolaisen sopeutumisesta ikäänkuin laitetaan/annetaan meille. Eikö se ole pakolaisen tehtävä sopeutua tänne. Ja väitän että ne jotka haluavat sopeutua sopeutuvat ja ne jotka eivät halua, eivät sopeudu koskaan riippumatta mitä heille tarjotaan. Oikeaa kotouttamista olisi työnhakuun opastaminen, edut minimiin ja vain pakollinen ylläpito. Ohjeeksi perään, ansaitkaa itse elantonne ja eläkää maan tapojen/lakien mukaan. Jos ette pysty niin kävellen kotiin."

        Tässä olen kanssasi samaa mieltä. Olen maahanmuuttaja ja sopeuduin. Se oli kuitenkin rankkaa, kun ei kukaan ole tukenut alkuun eikä ollut mitään tietoa järjestelmästä sun muusta. Lisäksi suomalaiset ovat aika kylmä kansa jtämä ei ole mikään maahanmuuttajien luvattu maa. Halusin ja pärjäsin. Minulla on kuitenkin eurooppalainen tausta, eikä niin suurta kulttuurieroa. Minusta vastaanottokeskuksen rooli on suuri, sieltä lähtee arvot ja opetus, mitä täällä ei tehdä. Ja mitä tarvitaan että sopeutuu. Suurin osa turvapaikkahakijoista ovat pelokkaita, he haluavat oleskeluluvan ja yrittävät kaikkensa. Toki muunlaisiakin on

        Me emme nyt vain voida mitään, että heitä tulee tänne. Osa jää väkisinkin. Sen sijaan, että käyttää energiaa negatiivisen kamaluuksien pohtimiseen, sitä olisi hyvä suunnata miettimiseen: mitä jokainen voi tehdä, ettei tilanne karkaa käsistä. On vaikeampaa ottaa vastuuta asioista, mutta sekin on vain jokaisen yhteiskuntajäsenen velvollisuus, niistä vain, ei harmikseni, opeteta koulussa.

        Hienoa, että olet maahanmuuttajana oppinut noinkin virheettömän suomenkielen. Etkä pelkästään kieltä, vaan myöskin käyttämään sitä. Jopa paremmin kuin valtaosa syntyperäisistä suomalaisista. Että etköhän jo lopeta nuo lätinät omasta "maahanmuuttajataustastasi". Vai olitko alle kolmivuotias Suomeen tullessasi?

        Rajat kiinni on oikea ratkaisu sosiaaliturvapaikanhakija-ongelmaan. Mitä nopeammin, sen parempi. Miksi lihottaa valtion tyhjenevästä pussista jotain "Pihlajalinnoja" kun siihen ei ole mitään järkevää syytä.


      • AL-L

        Voi kiitos :) tätä voin ottaa kohteliasuutena :).

        Olen maahanmuuttaja, tulin Suomeen vuonna 2001 ollessani nuori aikuinen. Minulla ei ole pakolaistaustaa, vaan olen ihan naapurimaasta. Olen ollut kuitenkin töissä vastaanottokeskuksessa ja tiedän, millaista siellä on ja millainen on oikeasti se hätä, joka ajaa heitä tänne.

        Valitettavasti me emme voida rajoja laittaa kiinni. Siitä päättää valtio. Me voimme vain yrittää tehdä parhaamme ja auttaa tänne jäävät pakolaiset integroitumaan yhteiskuntaan ja tuomaan omalta osaltaan osaamista, yrittäjyyttä ja veroja.


      • kakkahätätila
        AL-L kirjoitti:

        Voi kiitos :) tätä voin ottaa kohteliasuutena :).

        Olen maahanmuuttaja, tulin Suomeen vuonna 2001 ollessani nuori aikuinen. Minulla ei ole pakolaistaustaa, vaan olen ihan naapurimaasta. Olen ollut kuitenkin töissä vastaanottokeskuksessa ja tiedän, millaista siellä on ja millainen on oikeasti se hätä, joka ajaa heitä tänne.

        Valitettavasti me emme voida rajoja laittaa kiinni. Siitä päättää valtio. Me voimme vain yrittää tehdä parhaamme ja auttaa tänne jäävät pakolaiset integroitumaan yhteiskuntaan ja tuomaan omalta osaltaan osaamista, yrittäjyyttä ja veroja.

        Höpöhöpö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4349
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      239
      2143
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1580
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1401
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      256
      1129
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1077
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      939
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    Aihe