20 vuoden kokemuksella johtopäätökseni:
Toyotaa voi ajaa kannattavasti niin pitkään kuin siinä maali kestää pinnassa tai ruoste saa yliotteen. Käytännössä 300...500.000km.
Peugeot hajoaa aina yllättäen lopulliseen tuhoonsa. Käytännössä 200.000km lienee keskimääräinen limiitti.
Peugeot vs Toyota
45
812
Vastaukset
- hmmmmn
Sinä se et taida Peugeotista tietää yhtään mitään. Luulet vain sitäkin enemmän. Mitään faktoja sinulla ei ole asiasta esittää. Kaikki vain luuloja ja horinoita.
- kjdssndksnjdfksdf
Onneksi Sinä esitit nyt tiukat faktat asioista :)
- Bankrotta
Avaajalla nyt on sattumalta pitkä kokemus molemmista merkeistä. Toyotaa ja vuodesta 1988 alkaen ja Peugeotia 2003 alkaen. Kumpaakin merkkiä on ollut siitä lähtien pihalla, tälläkin hetkellä.
Peugeotin tuotteista olen nyt luopumassa johtuen niiden moottoreiden yllättävistä rikkoutumisista. - hmmmmn
Just! Taas toistuu sama kaavamainen tarina siitä miten on moottoririkkoja jne. Kyllä tuo trolli on kovasti yrittänyt uudelleenluoda itsensä, mutta eipä taida onnistua.
- Hajoosekuitennii
hmmmmn kirjoitti:
Just! Taas toistuu sama kaavamainen tarina siitä miten on moottoririkkoja jne. Kyllä tuo trolli on kovasti yrittänyt uudelleenluoda itsensä, mutta eipä taida onnistua.
Onko sinulla sitten parempaa tietoa? Kerro ihmeessä!
- UteliasT
hmmmmn kirjoitti:
Just! Taas toistuu sama kaavamainen tarina siitä miten on moottoririkkoja jne. Kyllä tuo trolli on kovasti yrittänyt uudelleenluoda itsensä, mutta eipä taida onnistua.
Oletko Peugeot-markkinoinnin edustajana liikkeellä, vai mistä kenkä oikein puristaa?
- kansipultti
En koskisi toyota dieseliin,edes kepillä.
- hjjkkjlhkjhjkh
Totta, mutta Tojotan bensakoneet ovat sen sijaan parhaita markkinoilla.
- hybrid2014
Itselläni oli Peugeot diesel ja ajoin sillä 3 v 90000 km, muta tämä ihme oli siinä ajassa 14 kertaa korjaamolla, eli siitä hajosi melkein kaikki, sitten hankin Ford Mondeon ja ajoin 285000 ja vain kuluvia osia vaihdeltiin.
Isä vainaani myi aikoinaan Toyotaa ja meidän ensimmäinen auto oli Toyota Corona ja oli ok, nyt minulla on Hybridi ja pidän autostani kovasti eikä ole ollut ongelmia missään suhteessa, eli sillä lailla.
- Näkökulma666
Vaan peugeotin dieselit, varsinkin vanhemmat eli vm 98-03 ovat lujia, ajomukavuus hyvä, verot ja vakuutukset alhaisia sekä hankintahinta alhainen. Köyhälle ja käsistä kätevälle auto parhaasta päästä.
- Merkkivaihtui
Voin olla kanssasi aivan samaa mieltä.
Sen sijaan 407/307 ovat täyttä paskaa ja täynnä yllättävää rahan menoa. Myös mallit 508/308 käyttävät samoja lyhytikäisiä moottoreita, kuin edeltäjänsä.
- Eivaankelpaa
Joo...aina näitä riittää, ihmisiä joilla sattumoisin on pitkä kokemus tojosta ja sitten jostain toisesta. Joopati too. Ja tojo kestää ja tyyppi on aivan onnessaan sen 300 000 ajegjn korollan kanssa. Ainoa mikä tässä tarinassa täsmää on se ettäntyypkllä on ollut varaa ostaa 300 000 ajettu korolla ja sekin isin rahoilla.
Tojota on kestävä auto mutta ainakaan minä en huolisi sellaista. Hyi.- Nacke
Avaajalla on ollut bensiinikäyttöisiä Toyotia, niin Corollaa, Carinaa kuin Avensista ja ne kaikki ovat kyllä olleet varsin hyviä autoja. Autoista 2 hankittu uusina, loput vähän ajettuina. Peugeotit sen sijaan ovat yhtä lyhyttä poikkeusta lukuun ottamatta olleet vähän ajettuja dieseleitä.
Joo... ja sinun pitäisi varmaan opetella kirjoittamaan ja lukemaan...
- OnksPakkoJosEiHaluu
Jos haluais Toyotan niin sittenhän se olisi ihan kiinnostava vaihtoehto. Olen ajanut sekä Toyotalla että Lexuksella ja voin sanoa että ei kiitos. Arvostan kyllä hybriditeknologian edelläkävijyyttä ja myöskin teollisten valmistusprosessien kehittämistä huippuunsa. Mutta en silti, kiitos vaan, haluaisi ajaa Toyotalla enkä Lexuksella. Peugeot vs Toyota on harvinaisen onnahtava vertailutesti - on kuin vertaisi hissiä ja polkupyörää.
- RMB
Ei se aivan näin mene. 46 vuoden kokemuksella voin sanoa, että Toyota joutui 1970 luvun alkupuoliskolla turvautumaan Peugeotin 2,0 L indenor diesel-moottoriin.
Auto oli siis Toyota Crown. - Tehoton
RMB kirjoitti:
Ei se aivan näin mene. 46 vuoden kokemuksella voin sanoa, että Toyota joutui 1970 luvun alkupuoliskolla turvautumaan Peugeotin 2,0 L indenor diesel-moottoriin.
Auto oli siis Toyota Crown.Noitahan maahantuoja asenteli crowniin, että saatiin auto menemään kaupaksi taksimiehille.
vauhdin hurmaa, 56 hevosvoimaa - RMB
Niin. Se oli sitä aikaa kuin turboja ei ollut kuin housuissa. kaasupetalin kun painoi pohjaan, sai jonkun aikaa odottaa auton kiihtymistä. Toisen ohitusta ei voinut enää turvallista lähteä 100 km/h nopeudella suorittamaan kuin pitkillä suorilla, vaikka nopeusrajoituksia ei edes ollut. Minulla oli nelosnelonen 1,9 moottorilla. Se oli vielä kesympi.
- Mikko38
RMB kirjoitti:
Ei se aivan näin mene. 46 vuoden kokemuksella voin sanoa, että Toyota joutui 1970 luvun alkupuoliskolla turvautumaan Peugeotin 2,0 L indenor diesel-moottoriin.
Auto oli siis Toyota Crown.Eipä se maailma ole hirveesti muuttunut. Nyt vaan tehdas asentaa suoraan PSA:n koneet moneen Toyotan malliin.
- kfhfjhf
Huomannut ettei ainakaan "nyky" autoja voi ajaa niinsanotusti loppuun kuten ennen.Jotkut osat vain kohtuutoman arvokkaita jo uusia kuten liimalasi jota ei käytettynä tietenkään ja ruostekaan enään se lopullinen niitti.
- NissanTi
Toyotan perusmallit voi ajaa loppuun. Kun ei tekniikkaan tule vikaa, niin sillä voi ajaa vaikka maailman tappiin. Omassa 2001 mallisessa Corollassani on takaluukun lakkapinta tekemässä lähtöä ja sen myötä ulkoasu on muuttumassa vähän nuhruiseksi. Tekniikka sen sijaan on ok, mitä nyt ilmastoinnin joutuu aina keväisin tankkaamaan.
Peugeot on varmaankin se "nykyauto", jota tarkoitat? Peugeot on tutkitusti laadultaan markkinoiden heikoin auto, paskaa ei nyt vaan kannata korjata.
- dfgdfgdfgfd
Peugeot voittaa laadussa ja kaikessa mahdollisessa riisikupit.
- Hojjaaahh
Peugeot on vikatilastojen ehdoton ykkönen. Romurautana menettelee.
- Kyllä_vaan_joku_tollo
alkaa tällaisestakin päivänselvästä asiasta kiistämään. Palstan Toyota-trolli varmaankin.
- UkaT
Peugeotin hyvä ajomukavuus on puppua. 407 kalustolla ajotuntuma on kuin pakettiautossa. Alusta paukkuu ja ohjaus hakee koko ajan, tarkkana saa olla.
Renkaat metelöi. Kiihtyvyys kaupunkioloissa tosi heikkoa.
Samanikäiset C-mersu, Avensis, Passat tai Mondeo ovat kertaluokkaa napakampia kulkineita ja niissä moottorit on tehty kestämään, toisin kuin kertakäyttö-Peugeoteissa.
Peugeot on kyllä ankea käyttöautona, jos on kokeillut muita merkkejä.- erittäin
407:n bensamoottoreissa ei ole kyllä mitään, mikä tekisi niistä mainittujen autojen moottoreita huonompia.
- dSDsdSDDD
Eroja löytyy pösön tappioksi: Suorituskyky, polttoaineen kulutus, vaihteiston äänet, kytkimen heikko kestävyys. Mutta on pösössäkin moottori nokalla, se on kyllä totta.
- tuttuja
dSDsdSDDD kirjoitti:
Eroja löytyy pösön tappioksi: Suorituskyky, polttoaineen kulutus, vaihteiston äänet, kytkimen heikko kestävyys. Mutta on pösössäkin moottori nokalla, se on kyllä totta.
Niinno vaihdelaatikko ja kytkin ei ole moottori. Suorituskyvyssä ja kulutuksessa ei ole EW sarjan moottorissa eroa, jos verrataan vaikka Mersun "pieniruokaisiin" moottoreihin.
- bEUge0T
Hyvää ei voi saada halvalla!
- Wilberg
Tarkoitat ilmeisesti että kalliimmat autot kuten Audi on niitä hyviä?
Kovasti joutuvat moottoreita korjaamaan ollakseen ns hyvä auto.
- väistämätöntå
Toyota on valloittanut monet sydämet. Jo 1970- luvulta alkaen.
- asdfghjklöölkjhgfds
No, miksi sitten pidät Peugeoteja Toyotien kera, jos ne kerran ovat niin huonoja???
Itsellä vain 15 vuoden kokemus, kaksi Pösöä, yksi Citikka ja kolme Toyotaa eikä puhettakaan, etteikö PSA:laiset olisi noita Toyotia parempia. En pitäisi Toyotia PSA:laisten kera, mutta kun vaimo ei "osaa" muulla ajaa kun aina on ollut Corolla, niin pakko sitä ruosteläjää on pihassa sietää. Ainoa auto, joka on pettänyt jättämällä käynnistymättä, kaksi kolmesta Corollasta sen tempun tehnyt.- DieselPatu
Taidat puhua paskaa. Corolla lähtee aina varmemmin käyntiin kuin mikään Peugeot. Olkoon sitten vaikka vanha huoltamaton ruosteläjä.
Toyota ja Peugeot ovat hyvin erityyppisiä autoja. Toyota kestää ja sen jälleenmyyntiarvo on korkea. Peugeot sen sijaan kuluu ja rikkoutuu nopeasti, jolloin sen jälleenmyyntiarvo suorastaan romahtaa.
Vaikka Corolla onkin vaatimattoman näköinen, niin kaikki sen rakenteet on mietitty loppuun asti toisin kuin ranskiksissa. Olen itsekin jossain vaiheessa ollut tykästynyt ranskisten muotoiluun, mutta karvaasti oppinut että ranskalaista autoa ei kannata omistaa. - asdfghjklöölkjhgfds
Lähtihän ne Corolla käyntiin, niin kauan kun starttimoottori pelasi.
Kun auto ostetaan jotain kymmenvuotiaana ja ajetaan viisitoistavuotiaaksi, on huonosta jälleenmyyntiarvosta vain hyötyä. Tosin nuo Corollat ei tahdo pysyä enää koossa siinä vaiheessa. - SchnabelKake
asdfghjklöölkjhgfds kirjoitti:
Lähtihän ne Corolla käyntiin, niin kauan kun starttimoottori pelasi.
Kun auto ostetaan jotain kymmenvuotiaana ja ajetaan viisitoistavuotiaaksi, on huonosta jälleenmyyntiarvosta vain hyötyä. Tosin nuo Corollat ei tahdo pysyä enää koossa siinä vaiheessa.Huono jälleenmyyntiarvo on AINA ongelma. Ostit sitten uutena tai vanhana. Lisäbonuksena Peugeotin omistaja maksaa aina paljon korjauskustannuksia.
Peugeotin ostaminen on aina jonkin sortin tyhmyys. - ohjelmaa
SchnabelKake kirjoitti:
Huono jälleenmyyntiarvo on AINA ongelma. Ostit sitten uutena tai vanhana. Lisäbonuksena Peugeotin omistaja maksaa aina paljon korjauskustannuksia.
Peugeotin ostaminen on aina jonkin sortin tyhmyys.Eli olet sitä mieltä että käytetyn auton ostajalle korkea hinta on hyvä asia?
Kuulostaa erikoiselle, mutta nyt ymmärrän että joku oikeesti maksaa tuhansia euroja ruosteen raiskaamasta Corollasta
Tuohan on suorastaan neroutta - hdfgkjhsdkjhkjsd
ohjelmaa kirjoitti:
Eli olet sitä mieltä että käytetyn auton ostajalle korkea hinta on hyvä asia?
Kuulostaa erikoiselle, mutta nyt ymmärrän että joku oikeesti maksaa tuhansia euroja ruosteen raiskaamasta Corollasta
Tuohan on suorastaan nerouttaYmmärsit nyt aivan väärin! Kysymys on siitä kuinka auto säilyttää arvonsa. Ei suinkaan hinnasta. Mitä paremmin arvo säilyy sitä paremmassa turvassa ovat omistajan rahat. Pösön omistajalla rahat eivät ole turvassa, ostit sitten auton uutena tai käytettynä. Arvo putoaa nopeasti ja kalliita korjauksia pukkaa.
- huolella
hdfgkjhsdkjhkjsd kirjoitti:
Ymmärsit nyt aivan väärin! Kysymys on siitä kuinka auto säilyttää arvonsa. Ei suinkaan hinnasta. Mitä paremmin arvo säilyy sitä paremmassa turvassa ovat omistajan rahat. Pösön omistajalla rahat eivät ole turvassa, ostit sitten auton uutena tai käytettynä. Arvo putoaa nopeasti ja kalliita korjauksia pukkaa.
Ai... Koska niitä alkaa pukkaamaan, olen nyt 20 vuotta pösöllä ja kallein remontti on ollut tuulilasin vaihto.
Tuohan menee vain pösöistä... - asdfghjklöölkjhgfds
hdfgkjhsdkjhkjsd kirjoitti:
Ymmärsit nyt aivan väärin! Kysymys on siitä kuinka auto säilyttää arvonsa. Ei suinkaan hinnasta. Mitä paremmin arvo säilyy sitä paremmassa turvassa ovat omistajan rahat. Pösön omistajalla rahat eivät ole turvassa, ostit sitten auton uutena tai käytettynä. Arvo putoaa nopeasti ja kalliita korjauksia pukkaa.
Vanhoilla autoilla ajaville ei ole arvon säilymisellä paskankaan väliä. Arvoa ei enää ole kun auto on käytetty loppuun, oli merkki mikä tahansa.
- lkjhjkjlhjhj
asdfghjklöölkjhgfds kirjoitti:
Vanhoilla autoilla ajaville ei ole arvon säilymisellä paskankaan väliä. Arvoa ei enää ole kun auto on käytetty loppuun, oli merkki mikä tahansa.
Höpön höpön!
Auton laatu näkyy juuri siinä kuinka hyvin jälleenmyyntiarvo säilyy. Pösö toki saa jo varsin pienillä kilometreillä ja varhaisessa vaiheessa statuksen romu. Korjattavaa riittää. - joppasjoo
lkjhjkjlhjhj kirjoitti:
Höpön höpön!
Auton laatu näkyy juuri siinä kuinka hyvin jälleenmyyntiarvo säilyy. Pösö toki saa jo varsin pienillä kilometreillä ja varhaisessa vaiheessa statuksen romu. Korjattavaa riittää.Ettei vaan auton jälleenmyyntiarvon suuruudessa näy mielikuvat ja markkinoinnin onnistuminen?
VW ja Audi jotka ovat asentaneet autoihinsa vikaantuvia moottoreita ja vaihdelaatikoita, silti autot näyttävät pitävän hintansa, vaikka tuote on huono.
Olen itse omistanut niin mersua mazdaa nissania volkkaria ja pösöä, voin sanoa että mikään merkki ei ole ollut pösöä parempi. Mersu ruostui ja oli kolho, suuriruokainen ja vikaa oli yllättävänkin paljon, mazda ruostui todella herkästi ja ajo-ominaisuudet oli kehnot, nissankin ruostui, eikä siinä ajettavuudessa paljon ollut kehumista, moottorikin piiputti, volkkari oli meluisa auto vailla mukavuutta, ja samalla tavalla siihen sai osia vaihdella kuin muihinkin, ruostui sekin turhan helposti.
Pösössä ei ole ruosteen kanssa ollut ongelmia, ei moottorien eikä vaihdelaatikoiden. Mikä siitä sitten tekee niin huonon? - paskamikäpaska
Pösö nyt vaan on semmoinen pommi. Haperoa osaa siellä täällä, heppoista mitoitusta, rikkoutuvaa moottoria ynnä muuta härpäkettä riittää.
- Khyykllläää
Mun toyota osaa lentää peogeot ei elikkä valitsen toyotan
- Toyotanlaatupuree
Toyota säilyttää arvonsa parhaiten
17.10.2015 22:11
Kolmenkymmenen parhaiten arvonsa säilyttäneen malliversion listalla on 17 Toyotaa
Lehtikeike:
"Viiden vuoden jälkeen arvon säilymisen kärjessä ovat suosituimmat pakettiautomallit Toyotan johdolla.
Viisi vuotta vanhoissa henkilöautoissa kärki on Toyota Land Cruiser, VW Caddy Kombi, Toyota Corolla, Toyota Yaris, Audi A3, VW Golf, BMW 1, Audi A6, Toyota Avensis Verso ja Mini.
Kolmenkymmenen parhaiten arvonsa säilyttäneen malliversion listalla on 17 Toyotaa, 10 Volkswagenia ja 3 Audia."- ottijajtuota
Eihän tuolla arvonpitämisellä ole ns. laadun kanssa näemmä mitään tekemistä.
Listalla on kaksi automallia, joissa on samat moottorit kuin pösöissä ja kyseiset mallit pitääkin hintansa hyvin. Kun sama (huonomaineinen) moottori on pösössä, menettää pösö arvoaan nopeasti, juurikin tuon moottorin vuoksi.
Lisäksi Audi ja VW tuolla listalla ihmetyttää. Kun näissä on vakavia moottori ja vaihdelaatikko-ongelmia, niin en sanoisi että arvonpitäminen on laadusta kiinni tuossakaan kohdassa.
Toyota on ehkä laadukas auto, mutta hieman tylsähän se on. - fhdkjhkjhdj
Pösön laatuongelmat koostuvat alkaen sieltä maahantuojan harjoittamasta kusetuksesta auton heikkoon tekniseen kestävyyteen ja puutteellisiin ominaisuuksiin. Siinä on sittenkin epäonnistuneen dieselin merkitys vain osana surkeaa kokonaisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta
Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä522824Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!
1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille5262671- 481855
- 321787
Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?
Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.1171733SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat
SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka3011679Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap91282Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu
Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.871116Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari
Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,581099Ketä ammuttu ?
Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?221092