Talvilinnut ja Valio-myrsky

veera_armas

Voimakkaan tuhoja tehneen Valio-myrskyn jälkeen aamulla ilmestyivät ikkunalaudoille, parvekkeiden kaiteisiin talitintit ja niiden hyppelyitä on riittä'nyt pitkin aamupäivää.

Puiden lehdet ovat vielä niin tiukasti kiinni oksissa ettei ensimmäistäkään lehdetöntä lehtipuuta ole näkyvissä. Nyt Foreca sää näyttää jopa 0-asteisia öitä, joten eiköhän lehdistä pikavauhtia laskeudu nesteet puun juuriin. Alkavat lehdet puista varista maahan.
Nyt aurinko somasti paistelee pilvettömältä siniseltä taivaankannella. Kuitenkin syksy tulla jollottaa omia aikojaan.

Lopuksi mietin, vievätkö pakolaiset leivän kantasuomalaisten pöydiltä. Yhden pakolaisen kulut ovat 44ekua/vrk ja lapset 88 €/vrk. Joopa-joo olen kaapeihini täydentänyt varastoja, jos vaikka eläketulon vähentyessä ei olisi kun ylähuulta panna leivän päälle.

Kestetään, aurinkoista mieltä malliin: "mikä ei tuhoa, se vahvistaa". Siispä, repussa on mistä ottaa pahan päivän tullessa.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veera_armas
    • kysymyksiä-

      Mistä niitä tulee 500 / päivä ? Tasaisena virtana monen turvallisen maan läpi ? Lähes pelkästään irakilaisia nuoria miehiä ?

      • vastauksia_

        Tulevaisuutta. Kohta Suomi-neidot tulevat naiduiksi irakilaisille. Turha on valittaa piikuttaan. Kyöpelin vuorella tehdään liukumäkeä alas tasanteille, siinä menevät nuoret ja vähän iäkkäämmät immet kaupaksi.


      • Anopiksi.aikova
        vastauksia_ kirjoitti:

        Tulevaisuutta. Kohta Suomi-neidot tulevat naiduiksi irakilaisille. Turha on valittaa piikuttaan. Kyöpelin vuorella tehdään liukumäkeä alas tasanteille, siinä menevät nuoret ja vähän iäkkäämmät immet kaupaksi.

        Luovuttavatko suomipojat noin helposti. Kannattaisi miettiä mikä irakilaisissa niin viehättää, että suomineidot menevät irakilaisten matkaan. Ottakaa opiksi. Muuttakaa tapanne. Irakilaiset muslimit eivät juo viinaksia. Siinä on ehkä yksi valtti heillä.
        Toisaalta, suomipoika ei ole yhtään uskonnollinen. Äkkiä nyt saamaan uskonopetusta rippikouluun!
        Arabit ovat kovia kauppamiehiä ja yksityisyrittäjiä. Tuskin he täyttävät sossun aulat, jos vain saavat tilaisuuden työhön. Sekin voisi tuoda ajattelemisen aihetta suomipojalle.


    • Valiomyrsky sattui nimensä mukaisesti alkusyksylle. Eläimet selvisivät siitä varmaan totutusti.
      Ehkä vuoden suurimpia myrskyjä maassamme. Mediassa kerrottiin että pahimmillaan sähköt olivat poikki 180.000 taloudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe