KUNTOUTTAVA MITEN ON

onkoulospääsyä

Asia koskee kun työkkäri ohjaa kuntouttavaan ehkä noin vuoden työttömyyden jälkeen niin oletko pois työkkärin listoilta ja muka sossun kauraa.Tätäkö täällä tarkoitetaan.Vastatkaa ketkä tiedätte.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 500a.yli300t

      Lööperiä täällä puhutaan. Pitkäaikaisesta työstä out yli 3 vuotta sitten. Ei ole työkkäri maininnut kuntouttavaa. Eihän työkkärissä enää käydäkään, joten eivät voikaan puhua. Ikää 53v. Miten kaikki 350 000 työtöntä voitaisiin määrätä yhtään mitenkään minnekään vuoden työttömyyden jälkeen? Ei se ole mahdollista. Yhden selkäsairaan kuntoutetun tiedän.

    • Yli12kkPitkäaikastyötön

      > työkkäri ohjaa kuntouttavaan ehkä noin vuoden työttömyyden jälkeen niin oletko pois työkkärin listoilta ja muka sossun <

      Kyllä näin se uuden lain mukaan on että jokainen joka on ollut 12 kk työttömänä katsotaan pitkäaikaistyöttömäksi.

      Alle 25-vuotiaat nuoret jo puolen vuoden työttömyyden jälkeen ovat vaarassa joutua "kuntouttavaan" orjatyöpalveluun jollekin työpajalle.

      Eihän tietenkään kaikki heti joudu sossun orjatyöpalveluun, mutta riski joutua sinne kasvaa jatkuvasti.

      On ihan säkää kuka joutuu ja ketkä ei.

      Riippuu missä kunnassa asuu, sekä siitä kuinka paljon työttömiä siellä on. Lisäksi asiaan vaikuttaa paljonko kunnalla on orjatyöpajoja ja niissä vapaita paikkoja.

      • jäljelläpuolet

        Joutuuko vaikka on liitonrahoilla siis siltikin.


      • KaikkiVOIjoutua
        jäljelläpuolet kirjoitti:

        Joutuuko vaikka on liitonrahoilla siis siltikin.

        Ratkaisevaa on se oletko ollut yhtäjaksoisesti työttömänä yli vuoden (yli 25-vuotiaat) tai puoli vuotta (alle 25-vuotiaat).

        Lain mukaan MoPa (ex-TYP) yhteispalvelua on tarjottava, kun

        1) työtön on saanut työmarkkinatukea vähintään 300 päivää TAI

        2) yli 25-vuotias on ollut työtön yhtäjaksoisesti 12 kuukautta

        3) alle 25-vuotias on ollut työtön yhtäjaksoisesti 6 kuukautta.


    • MikäVaivaa

      Eiköhän itse kullekin ole hyvä löytyä joku säännöllinen (työ)paikka mahd.pian. Itse ainakin ottaisin töihin mieluummin mitä tahansa, vaikkapa kuntouttavaa työtä päivärahansa= elantonsa eteen tehneen, kuin etuuksia ilman vastiketta saaneen työttömän. Valitettavasti edes kuntouttavaa työtä ei riitä niitä mielellään vastaanottaville.

      • suomionmätämaa

        Mutta mikä hyötyy työtön rahallisesti kun työstä ei makseta palkkaa.Tekisittekö itse vuositolkulla työtä 9e päivä.Kuntouttavaa tarvitsee vain syrjäytyneet ja sairaat.Palkkatyötä kiitos.


    • tre566jujuy78k

      Ja kun et enää jatkossa saa itse päättää mihin menet vaan sinut "osoitetaan". Näin minulle sanottiin. Työttömien todellinen orjaksi saattaminen on alkanut... Töhin kykenemättömien tulevaisuus lienee vain enää kuoppa metsässä ja lahtiryhmä torrakot ojossa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe