Kuoleman yli pääseminen

Kaipaanhäntäniin

Menetin tärkeän ihmisen toukokuussa ja edelleenkin mietin häntä päivittäin, kyllä joka päivä itku tulee herkästi. Minun ei tarvitse välttämättä olla kun autossa ja radiosta tulee joku kaunis kappale, mistä tulee kyseinen ihminen mieleen, tulee kyyneleet silmääni. En osaa jatkaa elämääni, en vain pysty hyväksymään tapahtunutta, vieläkään vaikka on jo aikaa jonkin verran.

Pääseekö kuolemasta koskaan yli? Vai jatkuuko elämäni näin, että joka päivä mietin häntä ja alan itkemään. Miten voin muistella muka hyviä muistoja kun haluaisin hänet takaisin tänne kanssani. Miten tätä voi koskaan hyväksyä? Ikävä ja kaipuu on todella suuri.

Olen hakenut apua jo aiemmin psykologilta ja lopetin käymisen jonkun ajan päästä, nyt tuntuu että olen kuitenkin lähtöpisteessä. Useimmat ovat sanoneet, että aika auttaa. Minusta ei tunnu samalta, välillä ajatukset ovat sellaisia että haluaisi vain itsekin pois. Hän tulee mieleen niin monesta asiasta, joka päivä mietin häntä, joka päivä kaipaan häntä niin paljon ja joka päivä itken kun hän on poissa.

Miten tämä elämä onkaan tälläistä? Ja mitä tapahtuu kuoleman jälkeen? Onko ihminen vain kuollut eikä häntä enää ole? Hän on vain poissa täältä, kaikesta. Voiko se mennä vain niin? Vai onko elämää muka vielä jossain? Vihaan tätä epätietoisuuttakin ja mietin jatkuvasti missä hän on, onko hän oikeasti vain kadonnut täältä pois..

Kenelläkään samoja tuntemuksia? :(

3

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaipausSäilyy

      Otan osaa suureen suruusi....

      Menetin oman vanhempani keväällä maaliskuussa ja kaipaus on edelleen.
      Läheisen kuolemasta voi toipua, mutta se voi kestää kauan, mutta koskaan siitä ei toivu täysin, mutta tarviiko siitä kokonaan toipua, koska läheinen on kuitenkin ollut tärkeä ihminen elämässäsi ja muisto hänestä saakin olla aina sydämessä.
      En minä aikaan halua luopua ja unohtaa rakasta ja läheistä ihmistä, vaikka olen hänet menettänyt.
      Monet pienetkin asiat, jotka kuuluivat rakkaalle, tuntuvat tulevan tärkeiksi, kuten vaikka vaatteet, joita rakas läheinen eläessään käytti ja kaikki esineet, jotka hänelle kuuluivat.
      Vaikka hänen eläessään ne olisi heittänyt pois, mutta kun läheisestä on joutunut luopumaan, niin haluaakin säilyttää esineet ja vaatteet, ainakin jonkun aikaa kuoleman jälkeen.
      Samoin huone, jossa rakas läheinen on ollut, niin senkin haluaa säilyttää sellaisenaan, kuin se oli rakkaan läheisen siellä ollessa.

      Kuolemassa juuri tuota lopullisuutta, peruuttamattomuutta ja sitä, ettei rakas ihminen enää ole luonamme on vaikea hyväksyä ja käsittää.
      Olisipa se vain painajaisuni, josta saisi hetätä, eikä totta.
      Hyvin vaikea rakkaan menettämistä on hyväksyä, varsikin sitä hetkeä, kun elämä päättyy.
      Sitä kuoleman peruuttamattomuuttomuutta on vaikea hyväksyä, ettei ihminen enää avaa silmiään, kun hän hetki sitten oli vielä elossa, mutta nyt lopullisesti poissa.
      Vaikka kuinka yrittäisi herättää ja saada hereille, ei hän enää reagoi.

      Vaikka olen uskossa ja uskon iankaikkiseen elämään kuoleman jälkeen ja tiedän, että läheiseni on Taivaassa, niin kyllä sitä siitä huolimatta tulee mietittyä, että missä poisnukkunut rakas ihminen nyt on.
      Kyllä uskovakin saa sitä miettiä, vaikka jotkut uskovat saattavat sanoa, että älä tuollaisia mieti.
      Ihminen on iankaikkinen, ihmisellä on sielu, joka ei katoa.
      Ei ole niin, että kaikki vaan katoaa.
      Viimeksi olin meren rannalla ja katsellessani aavaa merta ja taivasta tuli mieleeni, että jos läheiseni olisi tuolla jossain, niin en tietäisi mistä häntä etsiä ja samalla tuli toivoton tunne, koska olisi mahdoton häntä sieltä löytää.
      Siksi luottaminen siihen, että läheinen on Taivaassa luo myös itselle rauhaisan olon, hän on Taivaassa, jossa on vihreät niityt ja hyvä olla, eikä tuolla jossain meren ja taivaan välillä hukassa.

      Ero rakkaista ei ole lopullinen, vaan saamme kerran kohdata rakkaamme Taivaassa.

    • Lippalätsä

      Otan osaa suuren suruusi.
      Tässä olisi sinulle Raamatullisia vastauksia mitä tapahtuu kuolemassa,
      kirjasta: Opimme Suurelta Opettajalta.
      Lue tai kuuntele kirjasta Opimme Suurelta Opettajalta: Luvut 34, 35, 36.

      Käytä PDF tai MP3 ääneen luettuna.

      Googlaa: www.jw.org/fi/julkaisut/kirjat/Opimme-Suurelta-Opettajalta/

      (Matteus 7:7) Pyytäkää jatkuvasti, niin teille annetaan; etsikää herkeämättä, niin te löydätte; kolkuttakaa lakkaamatta, niin teille avataan.

    • Lippalätsä

      Hei, Kaipaanhäntäniin. Kyllä meillä on samoja tuntemuksia rakkita ihmisiämme kohtaan, jotka ovat kuolleet. Itse löysin rauhan kun opin ymmärtämään mitä Raamattu opettaa.

      Tässä on sinulle vastauksia kysymyksiisi kirjasta ”Mitä Raamattu Opettaa.” tämä kirja löytyy osoitteessa www.jw.org/fi Klikkaa sivu auki ja siirry kirjaan: Mitä Raamattu Opettaa lukuun 6 : Missä ovat kuolleet?

      Tässä kirjassa Mitä Raamatu opettaa, on hyviä oppijaksoja Raamatun ymmärtämiseeen.

      Voimia ja rauhaa sinulle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe