Selviäminen narsistin jälkeen.

jhklglglglgg

Suuri osa narsistien ja psykopaattien uhreista on läheisriippuvaisia. Narsistit ja psykopaatit tarvitsevat imettäväkseen ihmisen, jonka rajat ja psyyke ei ole kunnossa, ihmisen jota he pystyvät käyttämään hyväksi.

He saattavat olla lyhyitä aikoja psyykkisesti kohtuullisen tasapainoisen ihmisen kanssa, mutta se kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Tasapainoinen ihminen tunnistaa rajat, ei anna toisen ylittää niitä ja sitä narsistin tai psykopaatin psyyke ei kestä.

Yksi tärkeimmistä asioista narsistista eroon pääsyn jälkeen onkin ymmärtää se, että itsellä on ihan oikeasti ongelmia ja ne ongelmat ovat olleet jo olemassa ennen narsistia.

Vaikka suhdekin on hyvä läpikäydä kaikkine sairaine piirteineen, niin kaikista tärkeintä on keskittyä siihen, mitä oli pohjalla ennen narsistia.

Läheisriippuvaisten vertaistuki lähteekin siitä, että tunnustaa itselle olevansa sairas ja sen, että moni ihminen on joutunut kärsimään oman sairauden ja siitä johtuvan käytöksen takia. Se on ihmiselle yleensä todella suuri shokki kun hän alkaa hahmottamaan oman toimintansa seurauksia, kun tyypillisen sairaan ihmisen tavoin hän on pitänyt itseään puhtaasti uhrina.

Se on kuitenkin eheytymisen ehdoton edellytys vaikka se onkin todella rankkaa.

Mitä pitemmälle pääsee, niin sitä merkityksettömämmäksi entisen elämän narsisti tulee ja hänet alkaa näkemään sairaana ihmisrauniona, josta on syytä pysyä kaukana.

Ihminen alkaa keskittymään narsistin sijaan enemmän ja enemmän itseensä ja omiin pohjalla oleviin ongelmiin. Keskiöön tulee oma paraneminen, oman sairautensa voittaminen ja narsistin, jonka luuli olevan kaiken keskus ja syy haihtuu taustalle mitättömänä asiana, epärelevanttina.

Parisuhteet on syytä jättää siksi aikaa kun käy itseään läpi. Uudet parisuhteet estää aidon itsetutkiskelun, itsensä löytämisen ja itsensä eheytymisen. Lisäksi yleensä uusi kesken paranemisen alkanut ihmissuhde päättyy myös katastrofiin, jonka jälkeen ihminen on vielä syvemmällä kuin lähtiessä.

Paranevalle läheisriippuvaiselle on todella tärkeää kohdata maailma yksin!

Kun ihminen myöntää omat vikansa, oman syyllisyytensä, käy läpi sen raastavan tuskan mikä niiden myöntämiseen liittyy (todella harvan ihmisen psyyke edes oikeasti kykenee siihen). Lähtee perkaamaan oikeita syitä, lapsuutta, lapsuuteen liittyviä ongelmia. Silloin on oikeasti mahdollisuus päästä eroon narsistista ja narsistin haamusta.

23

1519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväviesti

      Kirjoitat täyttä asiaa. Kiitos.

    • hjfgkjhlhkgkg

      Kiitos itsellesi :)

      • ölkhggfgjj

        Mutta ei vain aina ole niin, että ongelmat ovat olleet ennen narsistia tai psykopaattia. Siitä todisteena mm. narsistien lapset...ellei heillä sitten ole ollut ongelmaa sielutasolla ennen kohtuun päätymistä, mutta en kannata ajatusta, mielestäni kohtuuttoman syyllistävä.


      • fjkhljökhgjfgk

        Käytännössä aina on...
        Mutta ihmisen on vain niin vaikea myöntää, että itsellä on ongelmia ja katsoa peiliin.

        On niin paljon helpompaa ulkoistaa ongelma, ettei tarvitse kohdata omaa keskeneräistä minää. ja omia syvällä olevia ongelmia


      • gfhjklöpä

        Siis jokainen sisälukutaitoinen ymmärtää, että aloituksessa puhutaan parisuhteesta narsistin kanssa olleista, ei narsistin lapsista.


      • ögkkfdgjj

        Minä en ymmärrä ollenkaan miksi on vaikea myöntää, että itsellä on ongelmia.
        Mutta ei kai ihminen siinä syyllisty mihinkään, jos hänellä on ongelmia, vaikka olisi kuinka paljon ?
        Joskus voi olla niinkin, että joku on ottanut muidenkin ongelmia omikseen, tai kenties monellakin voi olla niinkin ?


      • Pysytään_myös
        fjkhljökhgjfgk kirjoitti:

        Käytännössä aina on...
        Mutta ihmisen on vain niin vaikea myöntää, että itsellä on ongelmia ja katsoa peiliin.

        On niin paljon helpompaa ulkoistaa ongelma, ettei tarvitse kohdata omaa keskeneräistä minää. ja omia syvällä olevia ongelmia

        "He saattavat olla lyhyitä aikoja psyykkisesti kohtuullisen tasapainoisen ihmisen kanssa, mutta se kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Tasapainoinen ihminen tunnistaa rajat, ei anna toisen ylittää niitä ja sitä narsistin tai psykopaatin psyyke ei kestä. "
        Pysytään myös tässä. Voi käydä näin. Itselläni oli tällainen tapaus. Jouduin narsistin uhriksi, mutta suhde tietenkin kaatui omaan mahdottomuuteensa. Meni kuitenkin melkoinen tovi, ennenkuin minä ymmärsin edes pääpiirteissään mistä oli kyse. Jossain mielessä kaikki tapahtunut iski minuun todella lujaa, kun tuli niiiiin puun takaa, niin puun takaa kuin ikinä. En mitenkään sellaista olisi voinut kuvitella edes painajaisissani...
        Loukkaannui todella pahasti narsistin teoista ja siitä että hän "jätti" minut, vaikka se oli oikeasti juuri sitä, että suhde kaatui omaan mahdottomuuteensa.
        Keskustelimme narsistin kanssa tunteja ja taas tunteja tapahtuneesta, hän yritti olla mahdollisimman avoin. Minä kuvittelin jonkin aikaa, että jokin korjausliike voisi vielä olla mahdollinen, koska narsisti oli niin avoin ja keskusteluhaluinen. Lopulta asia alkoi valkenemaan minulle, mistä oli kysymys.
        Ei mikään helppo juttu tajuttavaksi.

        Usein narsistin kanssa kamppailevat uhrit ovat kiinnostuneita ajasta, kuinka kauvan kaikkeen menee, niin suhteemme alusta on nyt n. 8v ja siitä kun suhde hajosi on 7v. ja siitä kun en ele enää tavannut edes häntä, eli lopullisesta katkeamisesta n. 2v. Siitä kun en ole vastannut enää hänen soittoihinsa on n. 1v. Silti vielä puhelin soi joskus...


    • lottamari1

      Hyvä aloitus ja suurimmaksi osaksi totta. Naristin lankaan voi silti joutua ihminen, joka ei ole läheisriippuvainen, eikä hänellä ole ongelmia. Suurin osa narsistin koukkuun jääneistä on juuri itsetunnoltaan heikkoja ja turvattomia, jotka on helppo puhua ja saada kauniilla imartelevilla sanoilla koukutetuksi. Ellei läheisriippuva tiedosta ongelmaansa hän joutuu jatkuvaan hyväksikäyttökierteeseen, jossa hän suuressa rakkauden nälässään aina toistuvasti luulee löytäneensä nyt "sen oikean" Aloituksessa olikin hyvin sanottu, että uusi parisuhteen aloittaminen kannattaa unohtaa siksi aikaa, että on käsitellyt omat ongelmansa ja tiedostaa mistä on kysymys.

      • Voi_olla_

        "Suurin osa narsistin koukkuun jääneistä on juuri itsetunnoltaan heikkoja ja turvattomia, jotka on helppo puhua ja saada kauniilla imartelevilla sanoilla koukutetuksi."
        Voi olla kyse myös jostain raskaasta elämäntilanteesta, joka luo turvattomuutta hetkellisesti. Ihan vain siksi otan kantaa, että uhri voi tunnistaa itsensä kirjoituksista. Ja myös siksi, että muut narsistit ja hyväksikäyttäjät älkööt vaivautuko, uhri voi olla tilapäisissä vaikeuksissa ja tajuaa valtavan erehdyksen tapahtumien jälkeen eikä tuollainen enää toistu.
        Ei ole osoitus yleisestä hyväksikäytettävyydestä ollenkaan. Voi olla vaikka ihan päinvastoin, hyvin vaikeasti tavoitettava henkilö. Narsisti on paljon taitavampi kuin muut.


    • vinkkivinkki

      Ihminen voi joutua narsistin uhriksi myös perheen ja parisuhteen ulkopuolella, hyvin tyypillisesti näin tapahtuu työelämässä. Ei tarvita läheisriippuvuutta tai muutakaan psyyken ongelmaa. Päinvastoin työelämässä tai harrastusten parissa uhriksi valikoituu yleensä osaava henkilö, joka ei koe tarvetta liittyä narsistin hovikuoroon. Nasse haluaa tuhota tällaiset ihmiset, koska kokeen heidät uhkana.

      • Aivan_ja

        "Nasse haluaa tuhota tällaiset ihmiset, koska kokeen heidät uhkana."
        Aivan, ja jos kyse on parisuhdemahdollisuudesta, niin esim. miesnarsisti vie naiselta ns. maineen todella helposti.


    • Positio

      Ihan hyvä pointti aloittajalla on juu, mutta mielestäni nykypäivänä painoitetaan aivan liikaa itsetutkiskelua ja syy/seuraussuhteiden analysointia.

      Joskus on vaan parempi elää. Olla analysoimatta kaikkea ja kaikkia.
      Ja kun haluaa analysoida itseään ja asioitaan, tai jopa toisia, niin tekee sen hallitusti. Esimerkiksi niin, että varaa joka tiistai kaksi tuntia itsensä analysoimiseen ja miettimiseen kuinka tulla paremmaksi.

      Ihmisten pitäsi minun mielestäni osata heittää turhat painolastit pois suurimmaksi osaksi aikaa ja alkaa elämään elämää täysipainoisesti.
      Liika analysoiminen ja murehtiminen ei tuo mitään hyvää. Se sairastuttaa ihmistä lisää..

      Niin kuin nyt narsismista jauhaminen loputtomasti.
      Ok, olen tullut hyväksikäytetyksi, tajunnut asian ja reagoinut saatuun tietoon, ja toivottavasti tehnyt tarpeelliset toimenpiteet asialle kun ahdistaa.
      Mutta sen asian loputon jauhaminen ja tiedostaminen (murehtiminen) on itsetuntoa syövää, takaisinpäin menemistä ja elämän jähmettämistä paikoilleen.

      Murehdi sitä asiaa tietty hetki viikosta ja elä täysipainoista elämää lopun aikaa.
      Hanki uusia harrastuksia, tapaa läheisiä, rakkaista ihmisiä, tee töitä ja nauti elämän pienistä iloista. Ne suuret ilot seuraavat perässä.
      Lopeta se jatkuva märehtiminen menneessä. Siitä pikkuhiljaa tulee hyväksyminen ja anteeksianto.

      Terkuin yksi joka on ollut jopa muutamaan otteeseen samassa veneessä. Ja todellakin miettinyt olevansa itse narsisti. Mutta ei, ei ole psykologien mielestä ainakaan.

      Mukavaa syksyä!

      • Tuosta_voi

        " Esimerkiksi niin, että varaa joka tiistai kaksi tuntia itsensä analysoimiseen ja miettimiseen kuinka tulla paremmaksi."
        Tuosta voi aloittaa jos ei ole ennen tullut ajatelleeksi...
        "Ihmisten pitäsi minun mielestäni osata heittää turhat painolastit pois suurimmaksi osaksi aikaa ja alkaa elämään elämää täysipainoisesti."
        Kyse onkin juuri siitä, mitä se "täysipainoisesti" pitää sisällään. Jos se jollekin pitää sisällään, että on uhrina kerta toisensa jälkeen ja aina uhri täysillä... Se ei välttämättä ole elämää.
        "Liika analysoiminen ja murehtiminen ei tuo mitään hyvää. Se sairastuttaa ihmistä lisää.."
        Se, että itsen ajattelemisesta sairastuu lisää, puhuu omaa kieltään. Tarvitset apua, jos sinusta tai ystävästäsi tuntuu tuolta.
        "Mutta sen asian loputon jauhaminen ja tiedostaminen (murehtiminen) on itsetuntoa syövää, takaisinpäin menemistä ja elämän jähmettämistä paikoilleen."
        Minä vain en ymmärrä, miksi asian pohtiminen täytyy olla murehtimista.
        Minä olen pohtimisen kautta päässyt irti ja eteenpäin.
        Kun on narsistin uhri, niin pohtimisen täytyy sisältää todella paljon myös sen tiedon omaksuntaa mitä narsismi on ja sen oman narisistin tominnan analysointia. Noin voi ymmärtää koko sen kuvion, mihin on joutunut. Narsisti on hekisesti (ainakin) väkivaltainen, eikä se, että jos itse on LR oikeuta ketään väkivaltaan itseä kohtaan.
        -Ymmärsitkö mitä tarkoitan?


    • Positio

      Ymmärrän mitä tarkoitat, olen vain eri mieltä.

      Tottakai joku aika menee, että tajuaa olleensa uhri.
      Se on trauma itsessään, uhrina olo, mutta sen loputon vatvominen joka ikinen päivä on turhaa.
      Koska silloin sille traumalle antaa ns. vallan. Se hallitsee elämää. Muu jää taka-alalle, vähän niinkuin eläisi sumussa.

      Kun tajuamisen jälkeen alkaa avaamaan aistejaan muualle (mihin tahansa iloa tuottavaan asiaan, vaikka pakosta jos muuten ei huvita) ja jättää sen trauman "vatvomisen" kahteen tuntiin viikossa, niin yht'äkkiä sitä huomaa, ettei sitä oikeastaan edes mietikkään niin paljon. Tai oliko se suhde loppujen lopuksi edes kauhean merkittävää.
      Mutta jos siihen tunteeseen jää makailemaan ja ns. sulkee itsensä omaan maailmaansa sisään pitkiksi ajoiksi, niin se ei ainoastaan pidä sitä uhriutumisen tunnetta yllä, vaan lisää narsistissa kiinnioloa ja negatiivisia tunnetiloja.

      Moni jää kiinni siihen loukkaantumisen tunteeseen (uhriutuu) ja tietyllä tavalla myös "suojaa" itseään ulkomaailmalta. Ymmärtämättä, että se on juuri sitä joka pitää yllä traumaa.

      Ymmärrätkö sinä mitä minä tarkoitan?

      • No_voin_

        No voin sanoa, että olen täällä palstalla kirjoittanut paljonkin sen puolesta, että kaikki mikä liikkuu ei ole LR:ää ja itsestä ei kannata hakea vikaa ollenkaan, vaikka olisikin narsistin uhri ollut. Kuten myös olen ottanut kantaa, että vaikka olisikin LR, niin se ei oikeuta ketään kohtelemaan sitä LR:ää kaltoin.

        Sitten olen myös sitä mieltä, että jos ikinä mahdollista, niin ilo pintaan ja vapautumaan uhriudesta. Kannattaa tehdä itselleen strategia, jolla on päämäärä. Päämäärä on sellainen unelma mikä on ollut joskus ennen narsistia. Sitten kuljetaan sitä päämäärää kohden. Narsistilla ei saa olla mitään osaa päämäärässä eikä sinne pääsemisessä.

        Mutta jotenkin olen tajunnut, että joillakin voi olla hyvin raskaita asioita menneisyydessä ja nimenomaan lapsuudesta seuranneita traumoja, jotka tarvitsevat huomiota että niistä voi vapautua. Eli me kaikki emme ole samasta puusta tehtyjä.


      • ygukhiljökälkljkh

        Höpö höpö...
        Sellaista tilannetta ei olekaan, että parisuhteessa olisi vain yksi henkilö.
        Paitsi muslimimaissa, joissa suku "luovuttaa" tyttäriään puolisoiksi ilman heidän omaa tahtoaan.

        Vaikka toinen olisi psykopaatti, niin parisuhteessa on aina kaksi osapuolta!
        Ja kummallakin on ollut joku syy olla siinä suhteessa ja kumpikin on syyllistynyt johonkin, mikä ei ole oikein.

        Peiliin katsominen tekee hyvää ihan joka ikiselle!

        Ihminen joka ei siihen pysty vaan haluaa nähdä kaiken toisten vikana, niin hänellä on kyllä pahemman luokan psyykkisiä ongelmia.


      • SINÄ_saat_

        "Höpö höpö...

        Sellaista tilannetta ei olekaan, että parisuhteessa olisi vain yksi henkilö."

        SINÄ saat ihan vapaasti pitää narsisteja ja psykopaatteja niin tärkeinä ja merkittävinä ihmisinä kuin ikinä vain haluat. Ilmeisesti juuri sinulle hyvin tärkeää...

        Muuten olen tiettyä mieltä "henkilöistä" jotka kirjoittavat tai puhuvat "höpö-höpö".


      • gjhgffggg

        Peiliin katsominen taitaa olla aika vaikeaa sinulle...

        On niin paljon helpompaa aina nähdä se vika muissa.

        Se saattaa olla yksi merkittävä syy siihen miksi olet yksin ja tällaisella keskustelupalstalla keskellä yötä lauantaina.


      • ljgdsghkjfh

        En ikinä halua parisuhteeseen missään maassa, jossa katsotaan, että puolisoiden väliset teot on jaettava tasan puoliksi riippumatta siitä minkäluontoisista teoista ja millä motiivein on kyse. Omaisuuden jako puoliksi vielä on ymmärrettävää, mutta tekojen jakaminen puoliksi on minusta aivan älytöntä. Mitä jos puoliso on vaikka toisen tietämättä taskuvaras. Onko sen toisenkin oltava olevinaan taskuvaras puoliksi ?
        Juuri tämäntyyppisen älyttömyyden takia ei kiinnosta mikään parisuhde ikinä, koska en halua toisen tai omia vikojani mennä jakamaan puoliksi, koska minusta se on epämoraalista ja epäeettistä ja ällöttävää.


      • Koska_olen
        gjhgffggg kirjoitti:

        Peiliin katsominen taitaa olla aika vaikeaa sinulle...

        On niin paljon helpompaa aina nähdä se vika muissa.

        Se saattaa olla yksi merkittävä syy siihen miksi olet yksin ja tällaisella keskustelupalstalla keskellä yötä lauantaina.

        "On niin paljon helpompaa aina nähdä se vika muissa.

        Se saattaa olla yksi merkittävä syy siihen miksi olet yksin ja tällaisella keskustelupalstalla keskellä yötä lauantaina."

        Koska olen aikuinen ihminen, joka arvostaa itseään, jätän enmmät kommentoinnit nyt sinun osaltasi.
        Kehoitan vain edelleen kääntymään ammattiauttajan puoleen.


      • Luekelin kans tätä ketjua ja jotenkin ajattelen, että täs ny pikkusen sotketaan asioita, laitetaan läheisriippuvuus, uhriutuminen, toisten syyttely, itsetutkistelu, eheytyminen jne. samaan nippuun vaikka kaikki teemat ovat pikkusen erilaisia ja erotettavissa toisistaan...

        Aiheena läheisriippuvuus on minulle tärkeä ja rakaskin, mutta montakin keskustelua siitäkin täällä käynyt, etten ny tämän enempää tähän kohtaan , vaan tyydyn laittamaan loppuun äsken lukemani jonkun toisen ajatelman joka sopinee myös tähän aiheeseen mielipiteeksi...

        Jostain syystä kun sen tuolta toisaalta kopsasin, näyttää ään ja öön pilkut näkyvän ainakin minulle huonosti tätä irjoittaessani, syytä en tiedä, mutta eiköhän teksti kuitenkin ole luettavissa kuitenkin sellaisenaan, kun en ny viitsi lähteä sitä korjaamaan tai ehkä ne näkyykin un tämän klikkaan lähetetyksi, katsotaan kuinka käy

        "Sinäkin voisit varmasti syyllistää itseäsi monesta asiasta ja vihoitella, että senkin hoidit niin, etkä näin. Usko kuitenkin siihen, että ainakin useimmiten olet tehnyt parhaasi. Olet näiden vuosien aikana tullut myös siihen tulokseen, että jopa ne
        ihmiset, jotka ovat itseäsi satuttaneet eniten, ovat toimineet niiden eväiden mukaan, jotka heillä sillä hetkellä ovat olleet. On ihan turhaa syyttää muita, mutta niinpä on turhaa syyttää itseäsikin. Tärkeää on antaa anteeksi, niin itsellesi kuin muille.
        Usko siihen, että et ole ikinä valmis, vaan aina vähän matkalla. Usko myös siihen, että kun ymmärrät ja hyväksyt oman epätäydellisyytesi, moni asia helpottuu. Sinun ei aina tarvitse ottaa kaikkea niin vakavasti eikä myöskään niin kovin henkilökohtaisesti. Riittää, että teet parhaasi ja tahdot hyvää muille ja itsellesi. Jos huomaat, että jonkun asian voit tehdä myös toisin, niin sitten teet niin. Ethän turhaa jossittele ja liikaa analysoi ja surkuttele, miten elämäsi kulki. Tärkeää on myös olla rehellinen. Sinun ei tarvitse esittää mitään siksi, että joku pitäisi sinua silloin parempana. Sinun ei tarvitse kelvata kellekään, mutta jestas, hyväksy nyt itsesi!
        Nämä asiat eivät ole tavoittamattomissasi. Nämä asiat saavutat itsetutkiskelun, pysähtymisen ja chillimmin ottamisen kautta."

        - Sisäinen voima - 365 ajatusta parempaan arkeen


      • Positio
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Luekelin kans tätä ketjua ja jotenkin ajattelen, että täs ny pikkusen sotketaan asioita, laitetaan läheisriippuvuus, uhriutuminen, toisten syyttely, itsetutkistelu, eheytyminen jne. samaan nippuun vaikka kaikki teemat ovat pikkusen erilaisia ja erotettavissa toisistaan...

        Aiheena läheisriippuvuus on minulle tärkeä ja rakaskin, mutta montakin keskustelua siitäkin täällä käynyt, etten ny tämän enempää tähän kohtaan , vaan tyydyn laittamaan loppuun äsken lukemani jonkun toisen ajatelman joka sopinee myös tähän aiheeseen mielipiteeksi...

        Jostain syystä kun sen tuolta toisaalta kopsasin, näyttää ään ja öön pilkut näkyvän ainakin minulle huonosti tätä irjoittaessani, syytä en tiedä, mutta eiköhän teksti kuitenkin ole luettavissa kuitenkin sellaisenaan, kun en ny viitsi lähteä sitä korjaamaan tai ehkä ne näkyykin un tämän klikkaan lähetetyksi, katsotaan kuinka käy

        "Sinäkin voisit varmasti syyllistää itseäsi monesta asiasta ja vihoitella, että senkin hoidit niin, etkä näin. Usko kuitenkin siihen, että ainakin useimmiten olet tehnyt parhaasi. Olet näiden vuosien aikana tullut myös siihen tulokseen, että jopa ne
        ihmiset, jotka ovat itseäsi satuttaneet eniten, ovat toimineet niiden eväiden mukaan, jotka heillä sillä hetkellä ovat olleet. On ihan turhaa syyttää muita, mutta niinpä on turhaa syyttää itseäsikin. Tärkeää on antaa anteeksi, niin itsellesi kuin muille.
        Usko siihen, että et ole ikinä valmis, vaan aina vähän matkalla. Usko myös siihen, että kun ymmärrät ja hyväksyt oman epätäydellisyytesi, moni asia helpottuu. Sinun ei aina tarvitse ottaa kaikkea niin vakavasti eikä myöskään niin kovin henkilökohtaisesti. Riittää, että teet parhaasi ja tahdot hyvää muille ja itsellesi. Jos huomaat, että jonkun asian voit tehdä myös toisin, niin sitten teet niin. Ethän turhaa jossittele ja liikaa analysoi ja surkuttele, miten elämäsi kulki. Tärkeää on myös olla rehellinen. Sinun ei tarvitse esittää mitään siksi, että joku pitäisi sinua silloin parempana. Sinun ei tarvitse kelvata kellekään, mutta jestas, hyväksy nyt itsesi!
        Nämä asiat eivät ole tavoittamattomissasi. Nämä asiat saavutat itsetutkiskelun, pysähtymisen ja chillimmin ottamisen kautta."

        - Sisäinen voima - 365 ajatusta parempaan arkeen

        Olipas hyvä kirjoitus.
        Amen.

        Minäkin ajattelin, että keskustelu oli kuinka selvitä "narsistin" jälkeen.


    • kauaskävellytyss

      Käy helposti niin, että kun yrittää auttaa tätä uhrin nimeä kantavaa narsistisuhteen puoliskoa ja ottaa asian esiin tuttavapiirissä, joutuu itse hylätyksi. Narsistinen ihminen on hyvin suosittu ja hurmaa kaikki, vaikka kaikki kuitenkin näkevät hänen törkeät ja itsekkäät tapansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe