selkäsärky

toivottavastilöytyy

on tullut kokeiltua, jos jonkinlaista lääkettä selkäsärkyyn, parasetamolista panacodiin, ibuprofeiinista tramaliin. mikään ei auta. onko täällä kellään kokemusta jostain hyvästä särkylääkkeestä? jostain sellaisesta, jota ei käsikaupasta löydy, kaikki on kokeiltu. sairaalassa sain monia erilaisia särkylääkkeitä, katsottiin mistä voisi olla apua. viimeisenä sain tramalin, eli oletettiin, että tramal vie kivun. olen tramalia käyttänyt jonkun kerran, mutta ei siitä ole mitään hyötyä se oli niiden kaikkien lääkkeiden yhteisvaikutus mikä sen kivun vei pois. sanokaa hyvät ihmiset joku lääke mitä voisin kysyä lääkäriltä. en pysty seisomaan, en istumaan enkä nousemaan ylös kun alas olen päässyt. päivät menevät ihan vaakatasossa.

11

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua.sinulle

      Hyvä ystävä! Tiedän kyllä lääkkeen, mutta siitä ei voi täällä netissä kirjoitella, sillä terveysviranomaiset ei salli sitä.
      Minulla ollut myös paljon selkäsärkyjä, jotka säteilleet jalkoihin asti pahoin. Vuosia kestin. Mistään ei ollut apua, kunnes löysin oikean syyn ja ratkaisun siihen.
      Koska en voi kertoa sinulle lääkkeen nimeä, niin suosittelen erästä toista juttua.
      Mene Kalevalaiselle jäsenkorjaajalle! Ei kenellekään toiselle. Hän auttaa sinua varmasti. Olen kokeillut vaikka mitä jäsenkorjaajaa, mutta ainoastaan aito Kalevalainen jäsenkorjaus on hyvä!
      Alla linkki, josta löytyy aidot kalevalaiset jäsenkorjaajat. He eivät satuta, eivätkä itseasiassa korjaa jäseniä, vaan hoitavat ongelmat pois käsittelemällä kehoa.

      https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=z2Ezcj0ezVTQ.kiEuUP3weE2k

      Tulee apu varmasti, mutta älä sorru mihinkään toiseen jäsenkojaajaan! Olen kokenut ja tiedän varmasti.

    • RAL
    • xyzzzyx

      Cymbalta auttoi minulla.

    • sternbach

      Vaikea sanoa, kun ei tieda tutkimatta selan etiologiaa. Onko fysiaallinen kuntoutus pois suljettu? Jos on kysymyksessa esimerkiksi selkarangan valivevyn pullistuma, niin se lahtee vahiten pois tekemalla oikeita selkaliikkeita. Selan kehittyva lihaksisto tukee selkarankaa ja nopeuttaa ulos työntönytta (hermoa painava) takaisin normaaliin paikkaansa. Moni on saanut pysyvan avun selan fysikaalisesta ohjatusta kuntoutuksesta.

      Jos on kysymyssessa selkaydinkanavan spinaalistenoosi, se vaatii jo sitten eri toimenpiteita.

      Opiaattijohdannaiset ovat hyvin harvoin ratkaisu selkakipuihin.

      Reseptilaakkeitakaan ei aina valttamatta tarvita. Paracetamolin (esimerkiksi 1000 mg Panadol) ja ibuprofeenin (esimerkiksi 800 mg Burana) yhteiskayttö vie kivun yllattavan tehokkaasti pois. Tama perustuu siihen, että ne vaikuttavat yhdessä kaytettaessä aivoissa eri reseptoreihin ja vievät ainakin keskivaikean kinun "kahdelta puolelta pois".

      Kummankin lääkkeen yliannostusta tulee tuitenkin valttaa. Ibuprofeeni on vatsaongelmaiselle todella paha aine ja paracetamoli suurina annoksina vaurioittaa maksaa.

    • kipupotilaanomainen

      Selkä on aika pirullinen kehon osa, kun se särkyy. Kipu jää monesti päälle. Saattaa tosin yllättäen helpottaa vuosien (tai valitettavasti jopa vuosikymmenien) myötä. Olen sivusta seurannut omaiseni selkäongelmia. Niillä aikanaan yritettiin eläkettäkin, mutta ei mitään tulosta, vaikka oli täysin työkyvytön. Kaikki mahdolliset kipulääkkeet käytiin läpi, ja monet niistä todettiin vuosien myötä erittäin haitalliseksi sydän- ja verenkiertoelimistölle ja näitä lääkkeitä vedettiin markkinoilta. Liekö siinä syy, että omaiseni sai aivohalvauksen.

      Kaikesta traagisuudesta huolimatta omaiseni on nyt paremmassa kunnossa kuin vuosiin, pystyy liikkumaan kävellen pitkiä matkoja ja on lähes päässyt eroon kipulääkkeistä. Eli ei se kipu välttämättä hautaan asti seuraa, tiedän muitakin ihmisiä. Toki kipeä selkä on aina muistettava, eli huomioitava ergonomia kaikessa. Sängyn pohjalle jääminen on huono juttu sen puoleen, että lihakset heikkenevät entisestään, eivätkä tue niveliä, jolloin kivuliaisuus lisääntyy. Samalla heikentyy yleisterveys, tulee sydän- ja verenkierto-ongelmia, diabetestä ym., jotka liittyvät vähäiseen liikkumiseen ja ylipainoon.

      Pyydä lähete kipupolille. Sinun olisi saatava sellainen lääkitys, että pystyt liikkumaan. Jos asiallisia tutkimuksia selkävaivan syystä ei ole tehty, ne pitäisi tehdä.

    • eikukaanjoopajoo

      Tramalia ja viinaa, sillä se lähtee. Alkukokeilut maltillisesti.
      Valitettavaa, mutta tuskin tulet saamaan toimivaa kivunhoitoa lääkäreiltä.

      Sekaan voit kokeilla burana parasetamoli ja parit kofeiini tabut.

    • ikäluokka.1940

      Monet ihmiset hoitavat mm. selkävaivojaan koti-fysioterapialla. Itse aloitin alavatsatyrän kuntouttamisesta. Kipu oli vasemmalla puolella. Oli syyskuuta.
      Lanne-ja rintarangan skolioosit olivat jo kai ihan pienenä saatuja, mukana kulkeneita.
      Noin puolen vuoden päästä alkukeväällä myös psyykkisiä vaivoja oli paljon ohentunut. Vatsa kiinteämpi, selkäsärkyjä vähemmän.

      Tuo tapahtui aikana, jolloin elettiin vielä markka-aikaa.

      Tänään 6.10 oli fyysistä työtä ok-talon tontilla, alueella jota koneella ei päässyt tekemään. Nuoremmat kärräsivät mullan ja saven kottareilla pois.

      Väsyin maa-aineksen lapionnistakin, mutta juuri särkyjä ei ole.

    • a3qw2r

      Miksi selkää särkee? Jos on esim. reuma niin ei siihen tavalliset kipulääkkeet oikein auta vaan vaatii omat lääkkeensä.

    • selättäjä

      Itselläni on ollut lonkka-ristiselkäalue kauan hajalla ja kaikki kokeiltu ja lyricakaan ei yllä mainitulle alueelle, mutta sitten kokeilin Edronaxia (Reboksetiini), joka 8 mg päiväannoksella ainakin vei kipuja pois sieltä enemmän kuin ikuna olen kuvitellut olevan mahdollista ellei lähes kaikkea, mutta ne perkuleen sivuvaikutukset pakottivat lopettamaan ja/tai ainakin pienentämään rutkasti annosta, mutta hyötysuhde saattaa kärsiä.

    • jompikumpikampi

      Kipustimulaattori on se vaihtoehto lääkkeille.

      Tai sitten se kannabis.

      • awq2et4

        Lyö vasaralla peukaloon niin lakkaa selkäsärky.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe