Jumalaa ei ole!

exlessevä

Olen tullut yhä vakuuttuneemmaksi siitä, ettei Jumalaa ole. Niin paljon epäkohtia täs maailmas, että on enää vaikeaa uskoa täydelliseen ja kaikkitietäväiseen Jumalaan. Kristinusko tuntuu muutenkin oppeineen aika älyttömältä ja mielivaltaselta. Rauhanyhdistyksen seuroissa en enää vakuutu puheista. Näen vanhoillislestadiolaisuuden muutenkin luhistuvana liikkeenä. Monet, nii monet ovat sen viime aikoina jättäneet. Myös vanhoillislestadiolaisten säännöt tuntuu typerämmiltä, vaik tiän, mihin ne perustuvat. Kansa täytyy pitää tyhminä lampaina, jolloin niiden hallitseminen olisi helpompaa. Mutta kansaa ei enää pidetä niin helposti tyhmänä. Siitä pitää huolen internet sosiaalisine medioineen ja nettitelkkareineen. Munkin silmät aukenivat netin ansiosta. Nopea netti ja some ovat todellisia uhkia vl-liikkeelle. Niitä ku ei voi kieltää samal taval, ku telkkari voitiin. Netin ansiosta tietoisuuteni ympäröivist ilmiöist ja tapahtumist on lisääntynyt ja enää Jumalalla ei ole sijaa elämässäni!

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erttkkl

      Jumalan tosin kaikki on!
      Jumalaa ei ole paskakasassa, vaan Jumala on taivaassa!

      • ristiriitaako

        Taivasta ei pidä ymmärtää maantieteellisesti tai avaruudellisesti.

        3.Jeesus sanoi, ”Jos teidän johtajanne sanovat teille, ’Katso, (Isän) valtakunta on taivaalla,’ silloin taivaan linnut ovat teitä arvokkaampia. Jos he sanovat teille, ’Se on meressä,’ silloin kalat ovat teitä arvokkaampia.

        Ennemmin valtakunta on teissä ja teidän ulkopuolellanne. Kun te tunnette itsenne, te tulette tunnetuiksi, ja ymmärrätte, että olette elävän Jumalan lapsia. Mutta jos te ette tunne itseänne, silloin te elätte köyhyydessä, ja te olette köyhyys.”

        54.Jeesus sanoi, ”Onnittelut köyhille, sillä he kuuluvat Taivaan valtakuntaan.”


      • ristiriitaako

        Tuomaan evankeliumista


      • paradoksia

        54.Jeesus sanoi, ”Onnittelut köyhille, sillä he kuuluvat Taivaan valtakuntaan.”

        Köyhät sananpalvelijat ry:llä: ..paikallahyvin köyhänä sananpalvelijana. Saanko uskoa kaikki synnit anteeksi" aloittaa joskus puhuja seuroissa.


    • 8776765

      Tämän palstan kirjoituksia lukiessa ei voi välttyä ajatukselta, että luopumus on todella käynnissä täällä Suomessakin.

    • KarlJaspers

      Kappalejakoa, please!

      Olen tullut yhä vakuuttuneemmaksi siitä, ettei Jumalaa ole. Niin paljon epäkohtia täs maailmas, että on enää vaikeaa uskoa täydelliseen ja kaikkitietäväiseen Jumalaan. Kristinusko tuntuu muutenkin oppeineen aika älyttömältä ja mielivaltaselta.

      Rauhanyhdistyksen seuroissa en enää vakuutu puheista. Näen vanhoillislestadiolaisuuden muutenkin luhistuvana liikkeenä. Monet, nii monet ovat sen viime aikoina jättäneet. Myös vanhoillislestadiolaisten säännöt tuntuu typerämmiltä, vaik tiän, mihin ne perustuvat.

      Kansa täytyy pitää tyhminä lampaina, jolloin niiden hallitseminen olisi helpompaa. Mutta kansaa ei enää pidetä niin helposti tyhmänä. Siitä pitää huolen internet sosiaalisine medioineen ja nettitelkkareineen.

      Munkin silmät aukenivat netin ansiosta. Nopea netti ja some ovat todellisia uhkia vl-liikkeelle. Niitä ku ei voi kieltää samal taval, ku telkkari voitiin. Netin ansiosta tietoisuuteni ympäröivist ilmiöist ja tapahtumist on lisääntynyt ja enää Jumalalla ei ole sijaa elämässäni!
      http://areena.yle.fi/1-3024953

      • effrf

        Kuunteles David Wilkersonia jos englantia osaat, löytyy youtubesta-


      • Tyhmyys oli yksi vaatimus oikein uskomiselle, vielä joku aika sitten; - järki vangiksi ottakaatte???

        Toisaalta kukaan ei ole sitä purkanut, joten kaiketi se jatkuu, jatkuuu.

        Oma näkemykseni on, että on tullut uusi sukupolvi, joka on kristitty sukupolvi ja he kulkevat omia teitään.

        Kes.


      • teuta
        Kesitas kirjoitti:

        Tyhmyys oli yksi vaatimus oikein uskomiselle, vielä joku aika sitten; - järki vangiksi ottakaatte???

        Toisaalta kukaan ei ole sitä purkanut, joten kaiketi se jatkuu, jatkuuu.

        Oma näkemykseni on, että on tullut uusi sukupolvi, joka on kristitty sukupolvi ja he kulkevat omia teitään.

        Kes.

        On olemassa ajattomuus , Josta HERRA puhui , Minä Synnytin minun Poikani
        Ja kun Poika oli kasvanut Isä Sanoi :
        .
        ISÄÄ EI OLE KUKAAN TEHNYT, EIKÄ LUONUT ,EIKÄ SYNNYTTÄNYT,
        .
        POIKA ON ISÄSTÄ , EI TEHTY ,EIKÄ LUOTU, VAAN SYNTYNYT .
        .
        PYHÄ HENKI ON ISÄSTÄ JA POJASTA EI TEHTY ,EIKÄLUOTU ,EIKÄ SYNTYNYT.
        VAAN HEISTÄ LÄHTEVÄ,
        .
        TÄMÄ ON TAPAHTUNUT AIKANA JOLLOIN EI MITÄÄN VIELÄ OLTU LUOTU
        EIKÄ saa ta na OLLUT VIELÄ TAIVAASSA KAPINAA TEHNYT ...?
        SEPTUAGINTA RAMARTTU SANOO , LUOMINEN ALKOI NOIN 5642 eKr.
        JA MAASSA OLI SITÄ ENNEN VAIN JÄÄTÄ , JOTEN darvinin KEHITYS OPPI
        OLI ,SANONKO MISTÄ ,EN SANO RUMIA .
        .
        Luominen alkoi eräänä maanantaina ja Hän loi 6pv ja 7:nen lepäsi ja
        Ihmetteli kun hänelle tuli hälytys taivaaseen ,he oli ottaneet ja syöneet
        siitä kielletystä hedelmästä ,ensin otti ja söi Eeva , ja sitten hän houkutteli
        Aadamin , ja aadam otti ja söi ,kun hän oli ottanut viimeisen haukunja puri
        ja nieli heti he havaitsivat että he on alasti .
        .
        Nyt he menivat tekemään viikunan lehdistä vöitä ,että' saivat pikkuisen
        piilotettua paikkojaan Kun Jumala tulee , ja kysyy missä olet aadam
        ja hän tulee pöheiköstä ja sanoo ,minä lymysin ,kun olen alasti, JUMALA
        sanoo kuka sinulle on sanonut että olet alasti ,vai ethän vainsynyt siitä
        puusta josta minä kielsin ..
        .
        Hän alkaa oikeuden käynnin , Ja tuo selvästi esiin mitä olette tehneet
        Se on syntiinlangeemus ja sanoo tottelemattomuus on kapinahenki
        josta minä Rankaisen , Minä karkoitan teidät Paratiisista . Ja Hän kiroaa
        Maan että Aadami saa otsansa hiessä kuokkia ja kylvää ja kporjata .
        .
        Kun aika kului ,,Noak .in aikaan ja vedenpaisumus oli ollut Jumala
        antoi NOALLE, Liiton ja Lupauksia , eikä enää kironnut maata joka
        oli Vedenpaisumisessa menettänyt sen Kirouksen jonka Aadam sai .


      • teuta kirjoitti:

        On olemassa ajattomuus , Josta HERRA puhui , Minä Synnytin minun Poikani
        Ja kun Poika oli kasvanut Isä Sanoi :
        .
        ISÄÄ EI OLE KUKAAN TEHNYT, EIKÄ LUONUT ,EIKÄ SYNNYTTÄNYT,
        .
        POIKA ON ISÄSTÄ , EI TEHTY ,EIKÄ LUOTU, VAAN SYNTYNYT .
        .
        PYHÄ HENKI ON ISÄSTÄ JA POJASTA EI TEHTY ,EIKÄLUOTU ,EIKÄ SYNTYNYT.
        VAAN HEISTÄ LÄHTEVÄ,
        .
        TÄMÄ ON TAPAHTUNUT AIKANA JOLLOIN EI MITÄÄN VIELÄ OLTU LUOTU
        EIKÄ saa ta na OLLUT VIELÄ TAIVAASSA KAPINAA TEHNYT ...?
        SEPTUAGINTA RAMARTTU SANOO , LUOMINEN ALKOI NOIN 5642 eKr.
        JA MAASSA OLI SITÄ ENNEN VAIN JÄÄTÄ , JOTEN darvinin KEHITYS OPPI
        OLI ,SANONKO MISTÄ ,EN SANO RUMIA .
        .
        Luominen alkoi eräänä maanantaina ja Hän loi 6pv ja 7:nen lepäsi ja
        Ihmetteli kun hänelle tuli hälytys taivaaseen ,he oli ottaneet ja syöneet
        siitä kielletystä hedelmästä ,ensin otti ja söi Eeva , ja sitten hän houkutteli
        Aadamin , ja aadam otti ja söi ,kun hän oli ottanut viimeisen haukunja puri
        ja nieli heti he havaitsivat että he on alasti .
        .
        Nyt he menivat tekemään viikunan lehdistä vöitä ,että' saivat pikkuisen
        piilotettua paikkojaan Kun Jumala tulee , ja kysyy missä olet aadam
        ja hän tulee pöheiköstä ja sanoo ,minä lymysin ,kun olen alasti, JUMALA
        sanoo kuka sinulle on sanonut että olet alasti ,vai ethän vainsynyt siitä
        puusta josta minä kielsin ..
        .
        Hän alkaa oikeuden käynnin , Ja tuo selvästi esiin mitä olette tehneet
        Se on syntiinlangeemus ja sanoo tottelemattomuus on kapinahenki
        josta minä Rankaisen , Minä karkoitan teidät Paratiisista . Ja Hän kiroaa
        Maan että Aadami saa otsansa hiessä kuokkia ja kylvää ja kporjata .
        .
        Kun aika kului ,,Noak .in aikaan ja vedenpaisumus oli ollut Jumala
        antoi NOALLE, Liiton ja Lupauksia , eikä enää kironnut maata joka
        oli Vedenpaisumisessa menettänyt sen Kirouksen jonka Aadam sai .

        Nyt teuta ei oikein synkronoi.
        Isä on ollut aina, eikö vaan, mutta Poika on ollut myös.
        Pojasta. Joh 1;1-3.
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.

        Ilm 1;8 "Minä olen A ja O, alku ja loppu", sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias.
        Joten mistä päättelet, että Jeesus on luotu.
        Hän on Luoja.
        Kirjoitat, että Isä sanoi yms. mutta missä se on Raamatussa.
        Sebtuaginta on nimensä mukaan 70 kirkkoisän teos, joten siihen on lisätty laskelmat hyvin hataralta pohjalta ja sillä ei ole ylipäätään merkitystä.
        Merkitys on tunnustaa Jeesus Herraksi.
        Nuo luomisen päivät on teuta täyttä lööperiä.
        Ei mitään järkeä, eikä todellisuuspohjaa.
        Älä pilaa näillä mainettasi.
        Olisi teuta viisaampaa pysyä Uudessa Testamentissa.
        Kes.


      • TEUTA
        Kesitas kirjoitti:

        Nyt teuta ei oikein synkronoi.
        Isä on ollut aina, eikö vaan, mutta Poika on ollut myös.
        Pojasta. Joh 1;1-3.
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.

        Ilm 1;8 "Minä olen A ja O, alku ja loppu", sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias.
        Joten mistä päättelet, että Jeesus on luotu.
        Hän on Luoja.
        Kirjoitat, että Isä sanoi yms. mutta missä se on Raamatussa.
        Sebtuaginta on nimensä mukaan 70 kirkkoisän teos, joten siihen on lisätty laskelmat hyvin hataralta pohjalta ja sillä ei ole ylipäätään merkitystä.
        Merkitys on tunnustaa Jeesus Herraksi.
        Nuo luomisen päivät on teuta täyttä lööperiä.
        Ei mitään järkeä, eikä todellisuuspohjaa.
        Älä pilaa näillä mainettasi.
        Olisi teuta viisaampaa pysyä Uudessa Testamentissa.
        Kes.

        Sanonko noin ,ei luotu ,eikä tehty vaan syntynyt .
        .
        Tämä on ATHANASIUKSEN USKONTUNNUSTUKSESSA.


      • TEUTA kirjoitti:

        Sanonko noin ,ei luotu ,eikä tehty vaan syntynyt .
        .
        Tämä on ATHANASIUKSEN USKONTUNNUSTUKSESSA.

        Kyllä teksti oli sinne lipsahtanut, ihmettelin kovasti kohdallasi...

        Uskontunnustus ei ole Raamattu ja niitä on satoja.

        Alkupeäinen, selväpiirteinen uskontunnustus oli alkuseurakunnassa näin;

        - Jeesus Krustus on Herra.

        Se riittää Kolmiyhteiselle Jumalalle, mukka kuka sen uskaltaa lausua ihmisten edessä?

        Minä uskalla ja teen sen viikoittain.

        Kes.


    • 222345

      Minä haluan sanoa kaikille,että VALVOKAA , sillä nyt on paha aika.

    • Kyllä jumalia on muinaisten kansojen taruissa lukematon määrä. Eikä Raamatussa nimeltä mainitut jumalat tee siitä poikkeusta, kuten Eel, Jahve, Molok, Baal, Asera ym ja sitten juutalaisten kotijumalia.

      1. Sam. 19:16
      Mutta kun miehet tulivat sisälle, niin katso, vuoteessa olikin kotijumala, vuohenkarvoista tehty kärpäsverkko pään päällä.

      1. Moos. 31:19
      Mutta Laaban oli mennyt keritsemään lampaitaan. Silloin Raakel varasti isänsä kotijumalat.

      1. Moos. 31:32
      Mutta se, jonka hallusta löydät jumalasi, menettäköön henkensä. Heimojemme miesten läsnäollessa tutki, mitä minulla on, ja ota pois, mikä on omaasi." Sillä Jaakob ei tiennyt, että Raakel oli ne varastanut.

      1. Moos. 31:34
      Mutta Raakel oli ottanut kotijumalat, pannut ne kamelin satulaan ja istunut niiden päälle. Ja Laaban penkoi koko teltan, mutta ei löytänyt mitään.

      Raamatun jumalat ovat siis ihmiskäden tekemiä esineitä ja patsaita.

      • Luetko lappix Raamatusta, miten on Israelissa.
        Siellä on vain yksi Jumala, pakanoilla niitä kyllä riittää.
        Ex 20;
        20 Mutta Mooses vastasi kansalle: "Älkää peljätkö, sillä Jumala on tullut koettelemaan teitä, että Herran pelko olisi teidän silmäinne edessä ja ettette syntiä tekisi".
        21 Ja kansa pysyi taampana, mutta Mooses lähestyi pimeyttä, jossa Jumala oli.
        22 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Te olette nähneet, että minä olen puhunut teille taivaasta.
        23 Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.
        Väännä Siihen sitten muita jumalia.
        Kes.


    • kpäde

      Oon joskus miettinyt että miten aurinko on sitten tieteen mukaan syntynyt jos sitä ei oo jumala luonut . Itse ainakin uskon jumalaan.

      • Exlessevä

        On olemassa ajattomuus. Universaali ajattomuus. Mutta universumi ei ole muuttumaton. Koko ajan tapahtuu muutosta, mutta mikään ei katoa, vaan muuttavat vain muotoaan. Me ihmiset tiedämme hyvin vähän universumista, mutta se me tiedetään, että tää on ollut aina. Ihan aina. Mikään ei ole tullut tyhjästä. Perusmekanismit ovat vakiot. Ei tätä universumia ole tarvinut luoda. Se vain on ollut ja sitä ei ihmismieli voi ymmärtää. Ei, koska me ihmiset olemme rajalliset. Me joskus kuollaan ja hävitään sukupuuttoonkin, mut elolliset organismit on ja aina. Sivilisaatiot yms. kehittyvät ja luhistuvat ilman ohjaajaa. Tätä universaalia näytöstä ei ohjaa kukaan.


    • qwerty2

      Koska ihmiskunta on olemassa, on johdonmukaista ajatella, ettei ihmiskunta ole ainoa sivilisaatio, joka on saanut alkunsa ikuisuudessa, koska yritysmahdollisuuksia on ollut äärettömän monta, kun mitään alkua ei ole vaan jotain on ollut aina. Ihmiskunta ei varmaankaan ole silloin vanhin sivilisaatio. Jokin paljon aikaisempi sivilisaatio on voinut saavuttaa kuolemattomuuden ja meille käsittämättömän tieto-taidon. Tällaista sivilisaatiota voidaan pitää Jumalana.

    • 19199

      Pysähdy hetkeksi ja ihmettele, miten kaikki on saanut syntynsä?! Avaruuden planeetat ja oma luontomme. Joka vuosi puut lehtivät, muuttolinnut palaavat jne. Kuka ne on järjestänyt paikoilleen, ellei Jumala?!
      Luepa itse Raamattua. Sieltä ajan kanssa selviää asioiden oikea laatu. Myös tämä nykyinen luopumus, mikä on ennustettukin tulevaksi. Sillä koetellaan uskovien uskon kestävyyttä. Meillä pitäisi olla luja luottamus siihen, mitä ei nähdä.
      Raamattu on täynnä lupauksia ja varoituksiakin.
      VL_liike on mennyt ihmisten seuraamisessa vinoon. Tarkoitus on hyvä, osin ainakin ja sama ev.lut kirkossakin. Tulisi seurata vain Jumalan ohjeita ja ne löytyvät Raamatusta.
      Puolueetonta Raamatun opetusta saa radiosta arkisin iltaisin klo 21 alkaen radio Deistä. Kanava on lähellä suomiradiota. Niitä voi kuunnella netissäkin milloin itselle sopii Raamattu kannesta kanteen ohjelmalla löytyy.

      Toivon hartaasti, että oikea puhdas usko säilyisi kansallamme. Älä luovuta, vaan tutki ja etsi. Sana sanoo, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Onnea ja löytämisen iloa
      kaikille lukijoille ja Jeesuksen veren puhdistavaa voimaa!

      • ent.vl

        Kun jumalasta tulee luoja, hän kuolee, sillä ykseys jakautuu moninaisuudeksi.(Luomiskertomus on mytologinen taru). Kristuksessa mies ja nainen ovat taas yhtä. Aatami on "kuollut jumala" eli inhimillisyys sukuvietteineen.


    • Tunnetko.Raamatun

      Olen tullut yhä vakuuttuneemmaksi Raamatun todenperäisyydestä ja Jumalan olemassaolosta kun katselen tätä nykyistä maailmaa. Näemme jo silmiemme edessä kaiken sen tapahtuvan josta Raamattu kertoo ennustuksineen. Nyt on Ilmestyskirja alkanut elämään, kansakuntien vellominen on jo merkki siitä ja sotien melskeet. Savu tuli ja savupatsaat. Kuka ap. sinulle tulkitsisi Raamattua oikein, ei kukaan muu kuin sen tunteva henkilö, kysy heiltä.
      Raamatun totuus tulee jokaisen nähtäville, niille jotka sanan tuntevat, he jo näkevät kaiken tämän tapahtuvan. Valitettavasti kaikki eivät vaan tunne Raamatun koko totuutta. Se ei estä sanaa toteutumasta ja yhdenkään epäusko ei sitä totuutta muuksi muuta.

    • HenkiAsuuTeissä

      Jumala on kristinuskossakin tulkittu kirjaimellisesti. Jumala ei ole tuolla pilvien yläpuolella oleva ihmisestä erillään oleva ihmisen kaltainen olento. Raamatussa on monia kohtia tälle väitteelle.

    • teuta

      Kun JUMALA loi maan ja taivaan , AIKANAAN OLI HÄN jo synnyttänyt POIKASA
      Ja he yhdessä laittoivat Pyhän Hengen toimiin ; Ja kun Hän alkoi luomisen OLI
      Alku toimet tehty , eli kivet ja kalliot oli suurinpiirtein valmiina Luomiselle
      .
      Kun Hän oli Luonut kaiken muun ,Hän saoi Luokamme ihminen Yksikössä,
      Ja kun ihminen oli luotu siis Aadam Hän laittoi ,Luotunsa eläimet kulkemaan
      tietystä kohdasta ohi , ja antoi Aadamin nimittää ne , vasta kun se oli tehty
      .
      Hän sanoi sinulla ei ole vielä kunmppania , MINÄ teen sinulle Rinnallasikulkijan
      Siihen tarvittiin aadamin kyllkiluu , siksi Jumala vaivutti hänen syvään uneen ja
      Hän laittoi ottamansa luunkohdalle Lihaa je teki kylkiluusta Vaimon,
      .
      Olisana tehkäämme itsemme näköiseksi , Voiko nyt ajatella kukaan että ei Jumalaa
      olisi kun kuvakin on mukana jokaisella on muoto kuin Jumalan Se joka uskoo voi
      todeta että asia on juuri niin . Kuitenkin minusta taivas on se taivas jossa Hän asuu
      .
      Se on täältä noin 205 km korkeudessa .
      Se taivas jossa Taivaallinen sotajoukko asuu Enkelit =n.195 km
      ja se jota nimitetään Paratiisiksi sinne on ,matkaa n.185 k m
      .
      Kaikki, kun uskoo näin he ei tule petyks , vielä yksi asia nuo matkat on
      suoraan ylös , vaikka mikään kone ei nousta suoraan ,vaan on tehtävä
      kierros telluksen ympäri ja samalla kohottaa , eipä silti ei sinne olekaan
      mitään asiaa koneilla, Jumala voi tehdä pikku siirron tai näpsyttää sor-
      mellaan ja kaikki meni jo ohi. .

      • >>Kun JUMALA loi maan ja taivaan , AIKANAAN OLI HÄN jo synnyttänyt POIKASA** Mutta teuta.
        Synnytti Poikansa?
        Mietipä tarkemmin; Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        Näin Raamatussa on yhteensä 3 kertaa.
        Joten , miten Jeesus olisi synnytetty, koska Hänen kauttaan syntyi kaikki?
        Eli synnyttikö (josta ei Raamattu puhu) Jeesus itsensä?
        Missä se esiintyy? >>Ja he yhdessä laittoivat Pyhän Hengen toimiin ; Ja kun Hän alkoi luomisen OLI*** Panisitko paikan, mistä kopioit?
        Et ehkä tiedä, että Raamatussa on kolme luomiskertomusta.
        Ensimmäinen on Babtistinen1Moos 1;1- 2;4. Ja toinen Jahvistinen 1Moos 2;5- 25.
        Nämä hebreaksi.
        Ne ovat toisaan tukevia, josta Jahvistinen alkaa uudestaan, mutta hieman valmiimmasta Jumalan luomistyöstä.
        Kolmas on Johannes 1;1- 9. Kertoo asian selvemmin, kreikaksi.
        Kylkiluu juttu on vertaus, todellisuudessa myös Hänet tehtiin maan tomusta, joksi Hän tulee aikoinaan maatumaan, ei kylkiluuksi.
        Kun kirjoitat kylkiluusta, kirjoitat Jahvistisesta, mutta hyppäät takaisin Baptistiseen, jossa ihminen luotiin Jumalan kuvaksi?
        Hieman sekavaa.
        Luomiskertomus on tehty n 5000 eri lähteestä, mutta näin saatu kaanoniin.
        Tuosta Jumalan kuvasta? Ensimmäiset olivat Jumalan kuvia, Adam, Eva, kain, Abel, sekä tytöt.
        Mutta oliko Set Jumalan kuva, jonka Adam sai Setin, 130 vuotiaana.
        Siitä Jumala sanoi; Kun Aadam oli sadan kolmenkymmenen vuoden vanha, syntyi hänelle poika, joka oli hänen kaltaisensa, hänen kuvansa, ja hän antoi hänelle nimen Seet.( Gen 5;3).
        Eli sen jälkeen jopa Sinäkin olet isäsi kaltainen. Et Jumalan.
        Jeesuksen kaltainen voi olla, uudestisyntyneenä, jolloin Jeesus asuu Sinussa.
        Kukaan ei ole enää Jumalan näköinen, kaltainen.
        Älä pilaa hyvää kristityn mainetta noilla aika sekä matkamärillä.
        Niissä ei ole mitään perää.
        Olisi muuten hauska nähdä.
        Vaikutatko P- Suomessa.

        Kes.


    • erttkkl

      Jostain syystä Jumala on jättänyt ihmsille valinnanvapauden!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe