Uusien aloituksien vähyys

ma-X-olen

Huomaan että uusia aloituksia ei ole syntynyt täällä entiseen tahtiin,kaikissa näkyvillä olevissa aloituksissa on jopa kymmeniä vastauksia joka kertoo että ne ovat aloituksia jo pidemmältä ajalta.
Tuntemukseni mukaan tämä johtuu pitkälti viimeisten viikkojen ja jopa viime päivien aikana Suomessa tapahtuneiden ilmapiiri muutosten johdosta,muutoksista joita on taphtunut niin yksityisten kansalaisten kohdalla kuin myös valtiojohdon tasolla.
Yhteistä näille muutoksille on ollut eräänlainen aistittava käsinkosketeltavuus,ns. kyynärpää tuntuma joka kollektiivisesti on ollut pitkään poissa suomalaisesta kulttuuriperinnöstä.
Onko tällä hetkellä tapahtumassa/tapahtunut ihmiselle tyypillistä vetäytymistä omaan rauhaan ennen muutosten tuloa,tämä selittäisi täälläkin vähentyneen kiinnostuksen luoda kirjoituksia.

81

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vain.mammonna.tärkeintä

      "Onko tällä hetkellä tapahtumassa/tapahtunut ihmiselle tyypillistä vetäytymistä omaan rauhaan ennen muutosten tuloa,tämä selittäisi täälläkin vähentyneen kiinnostuksen luoda kirjoituksia."
      Ihmiset huomaavat yhteiskuntamme mädännäisyyden ja sen, että kansan pitää vielä elättää typeriä ja rahanahneita virkamiehiä ja poliitikkoja, jotka eivät välitä kansasta paskan vertaa. Se etoo!
      Samoin on näiden lahkojen kohdalla. Lahkot ovat vain kiinnostuneita maallisesta mammonasta ja sen keräämisestä. Lahkojen papisto ja pastorikunta paskat välittää ihmisestä itsestään. Pastoreilla ei ole mitään kunnioitusta tavallista ihmistä kohtaan. Pastoreita kiinnostaa vain se, jos ihmisellä on rahaa ja omaisuutta, joka voitaisiin saada jollain keinoin lahkon hallintaan.

    • omalehmä

      Jospa me kirjoittajat alamme viimeinkin huomata, ettei meillä ole oikeastaan mitään sanottavaa.

      • Perusasiat on jotakuinkin käsitelty siinä määrin kuin täällä on mahdollista.

        Uutta tulee maailman tapahtumien seuraamisesta ja mahdollisesti jonkun uuden ja erilaisen kirjoittajan mukaan tulosta.


      • v.aari kirjoitti:

        Perusasiat on jotakuinkin käsitelty siinä määrin kuin täällä on mahdollista.

        Uutta tulee maailman tapahtumien seuraamisesta ja mahdollisesti jonkun uuden ja erilaisen kirjoittajan mukaan tulosta.

        Ja mitä vähemmän uusia aloituksia, sen vähemmän näköjään myös täysin järjettömiä "kamelinperse"-keskusteluja. Siis jos puhutaan uskontopalstoista yleisesti. (Enpä muuten tiedä miksi tämä oli adventismissa.)


    • delta

      Johtuisiko siitä, että tämä ilmapiiri maassa on päällekäyvän lannistava.
      Ja se lienee juuri se perimmäinen tarkoitus, väsyttää kansa.

      Suurin osa kansasta ei voi hyväksyä tällaista eu-"sopimusten" noudattamista, jonka päällimmäisenä ja ylimpänä päsmärinä tällä hetkellä toimii spr, lähettäen jo ruotsiin vastaanottokomitean valmiiksi maksettuine ylläpitomatkoineen suomessa.

      Ei ole kovinkaan montaa viikkoa aikaa, kun maa oli niin pohjattomissa veloissa, että kaikesta piti leikata kovin ottein (koskematta tietenkään maan kermaa) ja nyt yllättäen on varaa maksaa kymmenien tuhansien tänne tulevien vastikkeeton täysihoito.
      Mitä tämä muuta on kuin kansan lyömistä ja väsyttämistä vähät välittämättä siitä, onko maan sisäiset asiat hoidettu niiden edellyttämällä tavalla.

      Edellisen hallituksen aika meni ja vieläpä kirkon siunaamana lähes tulkoon persujen haukkumi- ja sukupuolineutraalikäsitteen parissa tehden velkaa, joka jaettiin surutta rajojen ulkopuolelle tyyliin - hei me tienataan tällä.
      Tämän hallituksen agenda on maan asuttaminen vastikkeettomasti täällä oleskelevalla sakilla, joista suurin osa on ainoastaan vastuitaan pakoilevia muslimeja spr katalysaattorinaan.

      Kun lyötyä lyödään, käy niin, ettei mikään enää kiinnosta ja se saa ihmiset vetäytymään kuoreensa, mikä todellakin lienee koko rumban perimmäinen tarkoitus, voidaan vetäistä esiin uusi slogan - hei taas me voitettiin kun ei väkisin niin väsyttämällä ja imaistiin kansa kuiviin.
      Siihen tuskin tulee spr:n avustusjoukot hätiin tarjoamaan täysihoitoa taskurahoineen ja vaatimaan asutusta.

      Tiedä sitten olisiko apua siitä naton kumppanuussopimuksesta, jolla voisi kätsästi antaa lopullisen kuolinsiskun.

    • Ehkäpä todellakin kaikki adventismiin liittyvät keskeiset aiheet on jo puitu moneen kertaan, että ei niistä ole enempää kommentoitavaa eikä ole monellakaan enää motivaatiota niistä aloituksia tehdä.

      Adventismi muutenkin Suomen kristillisessä kentässä on varsin vähäinen seurakunta niin eipä se taida paljon kiinnostusta muissa herättää enää.

      • pyhpyh

        Muita ei totuus kiinnosta, se jo tiedetään.


    • Näin on.... ja minäkin olen rajoittanut kirjoittamista täällä Suomi24 palstoilla - 10 vuoden jälkeen - syy : Asiallisuus on pienentynyt entisestään ja esimerkiksi tämän palstan aihe "adventismi" ei enää näy kovinkaan usein palstalaisten keskusteluissa.

      Ja mikä tekee palstasta entistä kuivemman on että nykyään aika helppo tietää jo etukäteen viestien sisältö kun näkee nimimerkin .. niin ei paljon kiinnosta lukea ja vielä vähemmän vastata. Ja tämä on varmasti sama jokaisen palstalaisen kohdalla joka kirjoittaa yhdellä nimimerkillä - omani myös ..

      Nyt on onneksi näitä Forumeita muuallakin jopa ja useilla eri kielillä jos kieliä osaa.. joten halukkaille riittää paikkoja ja aiheita. Joka on kiinnostunut uskonnosta voi keskustella uskon-asioista - kuka muusta voi keskustella niistä. Minua kiinnostaa enemmän keskustella uskon asioista uskovaisten kanssa kuin ateistien - esimerkiksi. On ikäänkuin sama pohjanäkemys jota voi sitten käännellä.

      alex

      • omalehmä

        'alex.kasi' kirjoitti: >>Minua kiinnostaa enemmän keskustella uskon asioista uskovaisten kanssa kuin ateistien - esimerkiksi. On ikäänkuin sama pohjanäkemys jota voi sitten käännellä.>>
        Voiko tällöin oppia jotain uutta vai onko kysymyksessä vain oman uskon vahvistaminen?


      • omalehmä kirjoitti:

        'alex.kasi' kirjoitti: >>Minua kiinnostaa enemmän keskustella uskon asioista uskovaisten kanssa kuin ateistien - esimerkiksi. On ikäänkuin sama pohjanäkemys jota voi sitten käännellä.>>
        Voiko tällöin oppia jotain uutta vai onko kysymyksessä vain oman uskon vahvistaminen?

        ### Voiko tällöin oppia jotain uutta vai onko kysymyksessä vain oman uskon vahvistaminen?##

        Voi tietenkin - ja enhän sanonut että minua kiinnostaa keskustella vain uskovaisten kanssa - vaan että uskon asioissa kiinnostaa enemmän keskustella uskovaisten kanssa - jo siksikin että ateisteilla ei ole mitään muuta annettavaa kuin että uskovat ovat väärässä - sanot mitä tahansa saat suunnilleen saman vastauksen.

        Esimerkiksi bushmanni on ollut palstalla omien sanojensakin mukaan kai 7 vuotta ja olen lukenut hänen kirjoituksiaan kyllästymiseen asti - niissä on vain pilkkaa ja Jumalan ja uskovaisten nimittelyä jos jonkinlaisilla pilkkanimillä.

        Siis kiinnostavampaa keskustella uskon asioista uskovien kanssa, ehdottomasti ja myös silloin kun ollaan erimieltä.

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        ### Voiko tällöin oppia jotain uutta vai onko kysymyksessä vain oman uskon vahvistaminen?##

        Voi tietenkin - ja enhän sanonut että minua kiinnostaa keskustella vain uskovaisten kanssa - vaan että uskon asioissa kiinnostaa enemmän keskustella uskovaisten kanssa - jo siksikin että ateisteilla ei ole mitään muuta annettavaa kuin että uskovat ovat väärässä - sanot mitä tahansa saat suunnilleen saman vastauksen.

        Esimerkiksi bushmanni on ollut palstalla omien sanojensakin mukaan kai 7 vuotta ja olen lukenut hänen kirjoituksiaan kyllästymiseen asti - niissä on vain pilkkaa ja Jumalan ja uskovaisten nimittelyä jos jonkinlaisilla pilkkanimillä.

        Siis kiinnostavampaa keskustella uskon asioista uskovien kanssa, ehdottomasti ja myös silloin kun ollaan erimieltä.

        alex

        Alex, oletko huomannut, että olet kirjoittanut itsekin hyvin pilkallisesti niistä, jotka ajattelevat eri tavoin tieteen saavutuksista esimerkiksi kosmologiassa sekä eri tavoin uskovia suhteessa ikuiseen kadotukseen?

        Onko pilkallisuus sinulle ongelma vain siinä tapauksessa, että sitä käyttää ateisti suhteessa uskonasioihin?

        Minä en ihan hirveästi pidä pilkallisuudesta tyylilajina, koska se voimakkaita tunteita herättävänä helposti peittää näkyvistä varsinaisen asian. Tästä on osoituksena sekin, että et muista nimimerkki Bushmannin kirjoittaneen mitään muuta kuin pilkkaa ja nimittelyä. Minusta niissä jutun kärki on kyllä joka kerta ollut muualla.

        Joskus pilkallinen heitto voi herättää hyödyllisellä tavalla, mutta onnistuminen on vaikeaa. Sellainen onnistuminen, joka jättää dialogin toisen osapuolen kiukun sumeuteen, mutta avaa vierestä seuraavien silmät uudella tavalla, on sekin hiukan ikävä juttu. Parempi olisi selviytyä ilman pilkallisuutta.

        Joskus pilkallisuus syntyy yksinkertaisesti siitä, että joku on esittänyt niin kertakaikkisen pähkähulluja mielipiteitä, että mikä tahansa järjen äänen mukaan tuominen saattaa hänet naurettavaan asemaan.

        Keskustelu on taidetta. Ei sen täydelliseen oppimiseen ihmisikä riitä.


      • v.aari kirjoitti:

        Alex, oletko huomannut, että olet kirjoittanut itsekin hyvin pilkallisesti niistä, jotka ajattelevat eri tavoin tieteen saavutuksista esimerkiksi kosmologiassa sekä eri tavoin uskovia suhteessa ikuiseen kadotukseen?

        Onko pilkallisuus sinulle ongelma vain siinä tapauksessa, että sitä käyttää ateisti suhteessa uskonasioihin?

        Minä en ihan hirveästi pidä pilkallisuudesta tyylilajina, koska se voimakkaita tunteita herättävänä helposti peittää näkyvistä varsinaisen asian. Tästä on osoituksena sekin, että et muista nimimerkki Bushmannin kirjoittaneen mitään muuta kuin pilkkaa ja nimittelyä. Minusta niissä jutun kärki on kyllä joka kerta ollut muualla.

        Joskus pilkallinen heitto voi herättää hyödyllisellä tavalla, mutta onnistuminen on vaikeaa. Sellainen onnistuminen, joka jättää dialogin toisen osapuolen kiukun sumeuteen, mutta avaa vierestä seuraavien silmät uudella tavalla, on sekin hiukan ikävä juttu. Parempi olisi selviytyä ilman pilkallisuutta.

        Joskus pilkallisuus syntyy yksinkertaisesti siitä, että joku on esittänyt niin kertakaikkisen pähkähulluja mielipiteitä, että mikä tahansa järjen äänen mukaan tuominen saattaa hänet naurettavaan asemaan.

        Keskustelu on taidetta. Ei sen täydelliseen oppimiseen ihmisikä riitä.

        ##Alex, oletko huomannut, että olet kirjoittanut itsekin hyvin pilkallisesti niistä, jotka ajattelevat eri tavoin tieteen saavutuksista esimerkiksi kosmologiassa sekä eri tavoin uskovia suhteessa ikuiseen kadotukseen?##

        Anna linkki - niin katsotaan. Niitä sinun täytyy olla helppo löytää koska tuollaista väität. Siis linkki - ei selityksiä ... please.

        Jos vaikeiden kysymysten esittäminen on pilkkaamista mielestäsi - niin sitten on. Minusta ei ole. Olen esittänyt samoja kysymyksiä ainakin sata kertaa saamatta niihin koskaan vastauksia - se on minusta aika kummallista. Että joku uskoo että suurinta osaa maailman ihmisistä tullaan kiduttamaan ikuisesti tulessa !! mutta ei ole valmis vastaamaan hankaliin kysymyksiin. Asiaan kuuluu myös se että adventistit EIVÄT usko sellaiseen - ja siksi on mielestäni aika röyhkeää tulla Adventismi palstalle ja kiven kovaa väittää ikuista piinaa - mutta ei vastata vaikeisiin kysymyksiin.

        Ja nyt se olen siis minä joka pilkkaan ??!! kun kehtaankin esittää ne kysymykset.
        No jopas oli taas ..

        Usko ikuiseen piinaan on erittäin VAKAVA asia .. valitan jos sen esiin ottaminen häiritsee sinua .

        Mitä tulee kosmokseen (avaruuteen) jossa universumi tai mahdollisesti universumit ovat - en ole omasta mielestäni ollut pilkallinen - mutta näytä se linkki niin katsotaan ja jos olen pilkannut joitain sinua tai muita niin anteeksi. Mutta ensin linkki (bushmannin kanssa keskustellessa meillä on oma hankala tyyli - joka on molemminpuolinen joten ne linkit voit jättää pois). Se mitä minä sanon bushmannin tavasta "keskustella tarkoittaa hänen adventisteihin suhtautumistaan - 7 vuotta eikä yhtään hyvään sanaa. Ja hän on siten eräänlainen "johtaja" tyyppi näille muille anti-adventisteille. Mutta -- voiko maailmassa edes olla niin huonoja ihmisiä että heitä voi moittia vuodesta toiseen - ja koskaan löydä mitään positiivista - , Ei minusta ole ja siksi voi sanoa että heidän parjaamisensa on ...no, pelkkää parjaamista ja nimittelyä.

        Siis vaari - anna se linkki .. olisin kaikkein kiinnostunein siitä kuinka olen pilkannut näitä ikuiseen helvetin piinaan uskojia jotka tulevat Adventistipalstalle sitä oppiaan selittämään - kuitenkaan vastaamatta kysymyksiin joita heille esitetään.

        Toinen asia oli se että kun sanotaan että avaruus "loppuu jossain" niin olen kysynyt että jos se loppuu jossain ... niin mitä on sen "lopun" jälkeen (ja avaruudella tarkoitan sitä tilaa jossa kaikki oleva on - esimerkiksi tämä meidän universumimme). Jos nyt joku kuitenkin pitää kiinni siitä että avaruus loppuu jossain - niin kuinka vastata esittämääni kysymykseen.
        Miksi kysyn hankalia - juu koska ne osoittavat jotain (jota ei haluta nähdä) - esimerkiksi se että avaruus ei koskaan lopu - mikä taas osoittaa että se on aina ollut olemassa ... vain sellainen asia.. Mutta se ei tunnu kiinnostavan koska se menee sitä uskomista vastaan että avaruus loppuu jossain.

        alex


      • Vaari: "Alex, oletko huomannut, että olet kirjoittanut itsekin hyvin pilkallisesti niistä, jotka ajattelevat eri tavoin tieteen saavutuksista esimerkiksi kosmologiassa sekä eri tavoin uskovia suhteessa ikuiseen kadotukseen?"

        Kysyn Vaarilta. Oletko lyönyt lukkoon kosmologiaoppisi?
        Tukimus: Universumi on ÄÄRELLINEN ja Maa on KESKELLÄ (kts. alk. 2:12:36). Video kandee katsoa kokonaan.

        > The Genesis Theory - (Part 1) <

        https://www.youtube.com/watch?v=LMA41EVDhqw&feature=youtu.be&t=2h12m36s


        Joko suostut NÄKEMÄÄN, ettei ihminen polveudu apinasta?


        https://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY


    • Ateistin kanssa on turha uskovaisen väitellä, koska uskovainen on jo lähtötilanteessa hävinnyt väittelyn 100-0. Tämä siitä syystä, että uskovaisella ei ole mitään todellisuuspohjaa väittämilleen ja uskomuksilleen, kun taas ateisti perustaa kaiken väittämänsä todellisuuspohjalle ja todelliseen havainnointiin.

      • :) no se on sinun mielipiteesi asiasta.. Nyt vastaan sinulle jotain mikä sinun on ehkä vaikea ymmärtää:
        " Nimittäin että uskovalle on asia ainakin useimmiten niin, että täällä ei kilpailla vaan keskustellaan ... ja ateisti saa "voittaa" jos niin haluaa asian nähdä. Se on kuitenkin aika kummallinen kilpailu jos muut keskustelijat eivät edes kilpaile.

        Vain ajatuksena:
        "Keskustelut palstalla ovat ehkä typistyneet juuri tästä syystä" - jotkut ovat täällä "kilpailemassa" jotkut haluaisivat keskustella asioista..

        alex


      • pyhpyh

        Ateistit ovat jo hävinneet 100-0 ennen kuin mitään keskustelua edes käydään. Ateisti ei perusta mitään mihinkään muuhun kuin oman navan palvontaan.


      • alex.kasi kirjoitti:

        :) no se on sinun mielipiteesi asiasta.. Nyt vastaan sinulle jotain mikä sinun on ehkä vaikea ymmärtää:
        " Nimittäin että uskovalle on asia ainakin useimmiten niin, että täällä ei kilpailla vaan keskustellaan ... ja ateisti saa "voittaa" jos niin haluaa asian nähdä. Se on kuitenkin aika kummallinen kilpailu jos muut keskustelijat eivät edes kilpaile.

        Vain ajatuksena:
        "Keskustelut palstalla ovat ehkä typistyneet juuri tästä syystä" - jotkut ovat täällä "kilpailemassa" jotkut haluaisivat keskustella asioista..

        alex

        alex: «"Keskustelut palstalla ovat ehkä typistyneet juuri tästä syystä" - jotkut ovat täällä "kilpailemassa" jotkut haluaisivat keskustella asioista..»

        Keitä mahdat tarkoittaa? Laita sitten myös kattava linkkilista niihin viesteihin, jotka ovat antaneet tähän väitteeseen mielestäsi aihetta, jotta eläisit kuten muilta vaadit.

        Kyllä miustakin joissakin keskusteluissa on ollut hiukan kilpailumaisuutta, mutta aika vähäistä se on. Paljon enemmän on toisiin keskustelijoihin kohdistuvaa halveksintaa ja jopa vihamielisyyttä.

        Se on myös tavallista, että lukija ei ymmärrä lukemaansa. Syytä voi etsiä viestintätapahtuman kummastakin päästä. Meillä on tietenkin jokaisella vankka näkeymys siitä, kumman vika tuo tajuamatta jääminen kulloinkin on.


      • v.aari kirjoitti:

        alex: «"Keskustelut palstalla ovat ehkä typistyneet juuri tästä syystä" - jotkut ovat täällä "kilpailemassa" jotkut haluaisivat keskustella asioista..»

        Keitä mahdat tarkoittaa? Laita sitten myös kattava linkkilista niihin viesteihin, jotka ovat antaneet tähän väitteeseen mielestäsi aihetta, jotta eläisit kuten muilta vaadit.

        Kyllä miustakin joissakin keskusteluissa on ollut hiukan kilpailumaisuutta, mutta aika vähäistä se on. Paljon enemmän on toisiin keskustelijoihin kohdistuvaa halveksintaa ja jopa vihamielisyyttä.

        Se on myös tavallista, että lukija ei ymmärrä lukemaansa. Syytä voi etsiä viestintätapahtuman kummastakin päästä. Meillä on tietenkin jokaisella vankka näkeymys siitä, kumman vika tuo tajuamatta jääminen kulloinkin on.

        Minä tarkoitin sitä että kun uskova ihminen kirjoittaa uskostaan ja yritetään hänet liian usein leimata joko hieman yksinkertaiseksi tai muuten vain keskustellaan asian vierestä koska halutaan osoittaa että usko Jumalaan on jo sinänsä typeryyttä.

        Ei tämän toteamiseen mitään linkkejä tarvita - sillä jokainen on tämän havainnut - jos haluaa.


      • alex.kasi kirjoitti:

        Minä tarkoitin sitä että kun uskova ihminen kirjoittaa uskostaan ja yritetään hänet liian usein leimata joko hieman yksinkertaiseksi tai muuten vain keskustellaan asian vierestä koska halutaan osoittaa että usko Jumalaan on jo sinänsä typeryyttä.

        Ei tämän toteamiseen mitään linkkejä tarvita - sillä jokainen on tämän havainnut - jos haluaa.

        Minä olen pyrkinyt pysymään selvästi uskonasia-aiheisten keskustelujen ulkopuolella. Jos ihminen reilusti myöntää, että kyse on uskonasiasta, mitäpä siihen olisi moitittavaa.

        Tilanne muuttuu, jos perusteluna käytetään väärin ymmärrettyä tiedettä tai jos hyökätään jotakin käsitystä vastaan.

        Yksinkertaiseksi leimaamista on kyllä esiintynyt ihan uskovien keskinäisissäkin lillukanvarsien lajitteluissa.


    • alex: «(bushmannin kanssa keskustellessa meillä on oma hankala tyyli - joka on molemminpuolinen joten ne linkit voit jättää pois)»

      Aika paljon jää pois… Sitten pitää jättää pois myös Bushmannin vastaukset sinulle, kun ne ovat ihan omassa sarjassaan eikä niiden pilkallisuuksia lasketa.

      Sinun viestihistoriaasi on kamalan hankala kaivella, kun olet laittanut sen piiloon. Se on valitettavasti liian työlästä. Joudumme tyytymään epätarkkoihin ja epäluotettaviin muistikuviin.

      En tarkoita, että sinun olisi tarpeen pyydellä anteeksi mitään. Huomautan vain siitä, että omaa pilkallista tyyliään ei aina huomaa, koska "oikeassa oleminen" pyhittää keinot.

      Sinun vakiokysymyksiisi on vastattu tuhottoman monta kertaa eri kanteilta. Ei niissä pitäisi olla mitään epäselvää enää. Ainoa ongelma on enää se, että muut ovat niin törppöjä, etteivät ole samaa mieltä kanssasi.

      Minun viestejäni ja yleisemmin persoonaani olet moittinut ympäripyöreäksi ja mitäänsanomattomaksi ja väittänyt aivan kummallisia minun vaikuttimistani täällä kirjoittamiseen. Onneksi olen saanut myös toisenlaista palautetta niin ei tarvitse heti epäillä oman todellisuudentajun horjumista.

      • kerettiläinen--

        Kiinnostaisi tietää, koetko minunkin kirjoitteluni epäasiallisiksi? Bushmannille olen viime aikoina vastannut hieman samaan tyyliin ja käyttänyt hänen omia ilmaisujaan, kuten esim. aivopieru, jota en kyllä muuten koskaan käytä kirjoittaessani kenellekään. En myöskään halua nimittää ihmisiä typeryksiksi tai moittia ateistien motiiveja vääriksi, koska kyllä minä tavallaan ymmärrän heitä aivan hyvin. Jokainen saa minun puolestani uskoa niin kuin haluaa...myös minä...eikä ihmisiä saa sulloa yhteen muottiin, sillä kaikki ovat yksilöitä, niin uskovaiset kuin ateistit...


      • kerettiläinen-- kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää, koetko minunkin kirjoitteluni epäasiallisiksi? Bushmannille olen viime aikoina vastannut hieman samaan tyyliin ja käyttänyt hänen omia ilmaisujaan, kuten esim. aivopieru, jota en kyllä muuten koskaan käytä kirjoittaessani kenellekään. En myöskään halua nimittää ihmisiä typeryksiksi tai moittia ateistien motiiveja vääriksi, koska kyllä minä tavallaan ymmärrän heitä aivan hyvin. Jokainen saa minun puolestani uskoa niin kuin haluaa...myös minä...eikä ihmisiä saa sulloa yhteen muottiin, sillä kaikki ovat yksilöitä, niin uskovaiset kuin ateistit...

        >> En myöskään halua nimittää ihmisiä typeryksiksi >>

        Pistäpäs tv päälle ja Yle TV2. Siellä on mainio ohjelma skientologeista ja siellä siihen typeryyteen hourahtaneet vallan mainiosti kykenevät sanomaan jopa itseään typerykseksi, kun ovat moiseen touhuun mukaan joskus menneet.

        Minäkin olin suurimman ja pahimman luokan typerys silloin, kun uskoin jumaliin ja muuhun humpuukiin ja taikauskoon.

        Ei minulla ole mitään syytä kieltää, etteikö se usko silloin olisi ollut suurimman luokan typeryyttä ja olin todella iso typerys.

        En ole enää.


      • Vaari & BM.
        Ette voi ymmärtää maailmaa, ellette noteeraa henkimaailmaa. Langennut maailma on sokea. Se eksyy ja eksyttää. Epätieteellinen inttämisenne DORKENTAA teidät. Itse ette sitä huomaa. Henkimaailman juttu. Tarviitte kutsun.

        > Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. <

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Raamatun mukaan maailmanlaaja kutsu alkaa pian. Lähitulevaisuus: Tempaus, vaivanaika, 1000-vuotinen rauha.

        - Rapture
        1 Thess 4:17 Then we which are alive and remain shall be caught up together with them in the clouds, to meet the Lord in the air: and so shall we ever be with the Lord.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        - Tribulation
        Mark 13:19 For there will be worse trouble at that time than there has ever been from the very beginning, when God created the universe, until now; and there will be nothing like it again.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        - Peace
        Revelation 20:1-3 And I saw an angel come down from heaven, having the key of the bottomless pit and a great chain in his hand. And he laid hold on the dragon, that old serpent, which is the Devil, and Satan, and bound him a thousand years, And cast him into the bottomless pit, and shut him up, and set a seal upon him, that he should deceive the nations no more, till the thousand years should be fulfilled: and after that he must be loosed a little season.

        https://www.google.fi/#q=god's kingdom

        Olkaatte siis rehelliset ja avoimet. Miksi notkutte täällä? Teillä ei ole MITÄÄN annettavaa Jumalan lapsille.


      • kerettiläinen-- kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää, koetko minunkin kirjoitteluni epäasiallisiksi? Bushmannille olen viime aikoina vastannut hieman samaan tyyliin ja käyttänyt hänen omia ilmaisujaan, kuten esim. aivopieru, jota en kyllä muuten koskaan käytä kirjoittaessani kenellekään. En myöskään halua nimittää ihmisiä typeryksiksi tai moittia ateistien motiiveja vääriksi, koska kyllä minä tavallaan ymmärrän heitä aivan hyvin. Jokainen saa minun puolestani uskoa niin kuin haluaa...myös minä...eikä ihmisiä saa sulloa yhteen muottiin, sillä kaikki ovat yksilöitä, niin uskovaiset kuin ateistit...

        En muista, että sinun teksteissäsi olisi ollut henkilöön käyvää epäasiallisuutta. Ainakaan ei ole ärsyttänyt niin että olisi jäänyt mieleen.

        Aina toisinaan tulee niitä viestejä, joissa esitetään, että täällä eivät saisi kirjoittaa muut kuin (tietyn sortin) uskovaiset. Ja näitä tulee yleensä sen jälkeen, kun joku äänekäs ja ylimielinen uskonsa toitottaja on joutunut kinastelussa täysin umpikujaan.

        En millään muista, ketkä niitä ovat kirjoittaneet ja minkä tyylisiä. Jos sanot, että pyrit asiallisuuteen, minulla ei ole syytä epäillä sitä.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Vaari & BM.
        Ette voi ymmärtää maailmaa, ellette noteeraa henkimaailmaa. Langennut maailma on sokea. Se eksyy ja eksyttää. Epätieteellinen inttämisenne DORKENTAA teidät. Itse ette sitä huomaa. Henkimaailman juttu. Tarviitte kutsun.

        > Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. <

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Raamatun mukaan maailmanlaaja kutsu alkaa pian. Lähitulevaisuus: Tempaus, vaivanaika, 1000-vuotinen rauha.

        - Rapture
        1 Thess 4:17 Then we which are alive and remain shall be caught up together with them in the clouds, to meet the Lord in the air: and so shall we ever be with the Lord.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        - Tribulation
        Mark 13:19 For there will be worse trouble at that time than there has ever been from the very beginning, when God created the universe, until now; and there will be nothing like it again.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        - Peace
        Revelation 20:1-3 And I saw an angel come down from heaven, having the key of the bottomless pit and a great chain in his hand. And he laid hold on the dragon, that old serpent, which is the Devil, and Satan, and bound him a thousand years, And cast him into the bottomless pit, and shut him up, and set a seal upon him, that he should deceive the nations no more, till the thousand years should be fulfilled: and after that he must be loosed a little season.

        https://www.google.fi/#q=god's kingdom

        Olkaatte siis rehelliset ja avoimet. Miksi notkutte täällä? Teillä ei ole MITÄÄN annettavaa Jumalan lapsille.

        Kirjoitat ihan niinkuin kristillisen sortin uskovat olisivat yksimielisiä noista jutuista, joita listaat. Sehän ei ollenkaan pidä paikkaansa.

        Esimerkiksi tuo tempaamisjuttu on adventistien opetuksen vastainen.

        Ja jos elon vuosia riittää, voimme vuonna 2025 siirtyä uskomisesta ja epäilemisestä tietämiseen. Mitään taivaaseen tempauksia ei tule pian eikä pidemmällä toimitusajalla, siitä olen ehdottoman varma.

        Tempaamista esiintyy lähinnä vain painonnostokilpailuissa.

        Tällä kertaa minulla oli tämän verran annettavaa. Ihan rehellinen ja avoin olen koko ajan.


      • Yurki:"Raamatun mukaan maailmanlaaja kutsu alkaa pian. Lähitulevaisuus: Tempaus, vaivanaika, 1000-vuotinen rauha."

        Puhu sinä vain omasta puolestasi noista teorioistasi. Minä ja adventistit eivät usko eikä moni muukaan tuolla tavalla.

        Ja sitten sinä välillä sanot, että sinua saa ojentaa Raamatulla. Sitäkin ovat jotkut vamaan tehneet, mutta kun sinä et ojennu, vaan joka avaukseen tunget nuo samat tekstisi, jotka ovat sinulla varmaan jossain Muistiossa tallessa.


      • v.aari kirjoitti:

        Kirjoitat ihan niinkuin kristillisen sortin uskovat olisivat yksimielisiä noista jutuista, joita listaat. Sehän ei ollenkaan pidä paikkaansa.

        Esimerkiksi tuo tempaamisjuttu on adventistien opetuksen vastainen.

        Ja jos elon vuosia riittää, voimme vuonna 2025 siirtyä uskomisesta ja epäilemisestä tietämiseen. Mitään taivaaseen tempauksia ei tule pian eikä pidemmällä toimitusajalla, siitä olen ehdottoman varma.

        Tempaamista esiintyy lähinnä vain painonnostokilpailuissa.

        Tällä kertaa minulla oli tämän verran annettavaa. Ihan rehellinen ja avoin olen koko ajan.

        "Ja jos elon vuosia riittää, voimme vuonna 2025 siirtyä uskomisesta ja epäilemisestä tietämiseen".

        Niinhän sitä voisi siirtyä. Mutta on aina vaarallista ja kyseenalaista alkaa asettamaan mitään tarkkoja aikoja ja päivämääriä lopputapahtumille, kuten taas kerran eräät ovat tehneet ja pieleenhän sekin aikaennustus meni eikä maailmanloppu tullut.

        Sellaista aikojen laskeskelun ja asettamisen tehtävää Kristus ei ole seuraajilleen antanut.


      • kerettiläinen--
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

        Yurki:"Raamatun mukaan maailmanlaaja kutsu alkaa pian. Lähitulevaisuus: Tempaus, vaivanaika, 1000-vuotinen rauha."

        Puhu sinä vain omasta puolestasi noista teorioistasi. Minä ja adventistit eivät usko eikä moni muukaan tuolla tavalla.

        Ja sitten sinä välillä sanot, että sinua saa ojentaa Raamatulla. Sitäkin ovat jotkut vamaan tehneet, mutta kun sinä et ojennu, vaan joka avaukseen tunget nuo samat tekstisi, jotka ovat sinulla varmaan jossain Muistiossa tallessa.

        /// Yurki:"Raamatun mukaan maailmanlaaja kutsu alkaa pian. Lähitulevaisuus: Tempaus, vaivanaika,1000-vuotinen rauha."

        Puhu sinä vain omasta puolestasi noista teorioistasi. Minä ja adventistit eivät usko eikä moni muukaan tuolla tavalla. ///

        Voit lisätä myös minut tähän joukkoon, sillä Raamattu ei mielestäni opeta mitään salaisia tempauksia, eikä myöskään mitään 1000-vuotista rauhan aikaa.

        1. Tess.5
        1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
        2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että HERRAN PÄIVÄ tulee niinkuin varas yöllä.
        3 Kun he sanovat: "NYT ON RAUHA, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä TURMIO, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.

        2. Piet.3
        10 Mutta HERRAN PÄIVÄ on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja MAA JA KAIKKI, MITÄ SIIHEN ON TEHTY, PALAVAT.

        Jes.14
        12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
        13 Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan.
        14 Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'
        15 Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, pohjimmaiseen hautaan.
        16 Jotka sinut näkevät, ne katsovat pitkään, tarkastavat sinua: 'Onko tämä se mies, joka järisytti maan, järkytti valtakunnat,
        17 joka TEKI MAANPIIRIN ERÄMAAKSI ja hävitti sen kaupungit, joka ei päästänyt vankejansa kotiin?'

        Jer.4:23
        Minä katselin maata, ja katso, se oli AUTIO ja TYHJÄ, ja taivasta, eikä siinä valoa ollut.

        1. Moos.1:2
        Ja maa oli AUTIO ja TYHJÄ, ja pimeys oli SYVYYDEN päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.

        Jes.63
        13 hän, joka kuljetti heitä SYVYYKSISSÄ niinkuin hevosia ERÄMAASSA, eivätkä he kompastelleet?


        Ilm.9:11
        Kuninkaanaan niillä oli SYVYYDEN enkeli, hepreankieliseltä nimeltään Abaddon, kreikankieliseltä Apollyon.* [Hepreankielinen nimi Abaddon merkitsee 'TUHO', 'tuonela', kreikankielinen Apollyon 'TUHOAJA'.]

        Ilm.20
        1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään SYVYYDEN AVAIN ja isot kahleet. [2. Piet. 2:4; Juud. 1:6; Ilm. 9:1,2]
        2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin TUHANNEKSI VUODEKSI, [1. Moos. 3:1; Sak. 3:1; Ilm. 12:9]
        3 syöksi sen SYVYYTEEN ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä SYVYYDEN OVEN. Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen. Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.


      • totuusfriikki7678 kirjoitti:

        Yurki:"Raamatun mukaan maailmanlaaja kutsu alkaa pian. Lähitulevaisuus: Tempaus, vaivanaika, 1000-vuotinen rauha."

        Puhu sinä vain omasta puolestasi noista teorioistasi. Minä ja adventistit eivät usko eikä moni muukaan tuolla tavalla.

        Ja sitten sinä välillä sanot, että sinua saa ojentaa Raamatulla. Sitäkin ovat jotkut vamaan tehneet, mutta kun sinä et ojennu, vaan joka avaukseen tunget nuo samat tekstisi, jotka ovat sinulla varmaan jossain Muistiossa tallessa.

        Ojentaa saa. Onneks Raamattu lohduttaa ja tarjoaa pelastusta. Minulla ei ole tarvetta odottaa yhtäkään antikristusta. Minä odotan Ylkääni ja taivaallisia häitä:)

        > The 4-Square City - New Jerusalem <

        https://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc


      • v.aari kirjoitti:

        Kirjoitat ihan niinkuin kristillisen sortin uskovat olisivat yksimielisiä noista jutuista, joita listaat. Sehän ei ollenkaan pidä paikkaansa.

        Esimerkiksi tuo tempaamisjuttu on adventistien opetuksen vastainen.

        Ja jos elon vuosia riittää, voimme vuonna 2025 siirtyä uskomisesta ja epäilemisestä tietämiseen. Mitään taivaaseen tempauksia ei tule pian eikä pidemmällä toimitusajalla, siitä olen ehdottoman varma.

        Tempaamista esiintyy lähinnä vain painonnostokilpailuissa.

        Tällä kertaa minulla oli tämän verran annettavaa. Ihan rehellinen ja avoin olen koko ajan.

        Vaari. Täsmennän. Etkö todellakaan näe itsepetostasi? Ateismi ei perustu tieteeseen. Ateismi on lankeemuksen tuote siinä missä muutkin ismit ja uskonnot.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Vaari. Täsmennän. Etkö todellakaan näe itsepetostasi? Ateismi ei perustu tieteeseen. Ateismi on lankeemuksen tuote siinä missä muutkin ismit ja uskonnot.

        Jyrki, en todellakaan näe itsepetostani suhteessa kristinuskoon. Olen sen suhteen täysin rehellinen sekä itselleni että muille.

        Miksi vaihdoit taas puheenaihetta? Minä kirjoitin tempaamisesta ja siitä, että esimerkiksi adventistit eivät opeta sellaista. Ja sinä loikkaat ateismiin.

        Jos ei usko tempaamiseen, onko silloin sinun mielestäsi ateisti? Ovatko siis adventistit ateisteja?

        Otetaan tämä aihe esille uudestaan vuonna 2025, kun tempaamisia ei vieläkään ole tapahtunut. Odotan mielenkiinnolla, minkälainen selitys sinulla on tarjolla. Ehkä katsot, että on tapahtunut "henkisiä" tempaamisia tai jotakin muuta näkymätöntä.


      • Vaari. Edelleen. Älä enää petä itseäsi. Luominen on totta.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Vaari. Edelleen. Älä enää petä itseäsi. Luominen on totta.

        Jyrki. Uudelleen. Älä enää väistele. Nyt oli kysymys tempaamisesta eikä luomisesta.


      • Vaari. Mihin pyrit ja miksi? Olen sanonut, etteivät Jumalan lapset palaa kuolemantielle. Sinulla ei ole mitään annettavaa. Miksi kiusaat Herraan luottavia ihmisiä? Et osaa vastata. Henkimaailman juttu. Miten evoluutio-olennot ovat alkaneet luottaa Luojaan? Et tiedä. Mikset tiedä? Koska et näe lukea. Henkimaailman juttu.

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=uskoontulo


      • kerettiläinen-- kirjoitti:

        /// Yurki:"Raamatun mukaan maailmanlaaja kutsu alkaa pian. Lähitulevaisuus: Tempaus, vaivanaika,1000-vuotinen rauha."

        Puhu sinä vain omasta puolestasi noista teorioistasi. Minä ja adventistit eivät usko eikä moni muukaan tuolla tavalla. ///

        Voit lisätä myös minut tähän joukkoon, sillä Raamattu ei mielestäni opeta mitään salaisia tempauksia, eikä myöskään mitään 1000-vuotista rauhan aikaa.

        1. Tess.5
        1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
        2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että HERRAN PÄIVÄ tulee niinkuin varas yöllä.
        3 Kun he sanovat: "NYT ON RAUHA, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä TURMIO, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.

        2. Piet.3
        10 Mutta HERRAN PÄIVÄ on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja MAA JA KAIKKI, MITÄ SIIHEN ON TEHTY, PALAVAT.

        Jes.14
        12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
        13 Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan.
        14 Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'
        15 Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, pohjimmaiseen hautaan.
        16 Jotka sinut näkevät, ne katsovat pitkään, tarkastavat sinua: 'Onko tämä se mies, joka järisytti maan, järkytti valtakunnat,
        17 joka TEKI MAANPIIRIN ERÄMAAKSI ja hävitti sen kaupungit, joka ei päästänyt vankejansa kotiin?'

        Jer.4:23
        Minä katselin maata, ja katso, se oli AUTIO ja TYHJÄ, ja taivasta, eikä siinä valoa ollut.

        1. Moos.1:2
        Ja maa oli AUTIO ja TYHJÄ, ja pimeys oli SYVYYDEN päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.

        Jes.63
        13 hän, joka kuljetti heitä SYVYYKSISSÄ niinkuin hevosia ERÄMAASSA, eivätkä he kompastelleet?


        Ilm.9:11
        Kuninkaanaan niillä oli SYVYYDEN enkeli, hepreankieliseltä nimeltään Abaddon, kreikankieliseltä Apollyon.* [Hepreankielinen nimi Abaddon merkitsee 'TUHO', 'tuonela', kreikankielinen Apollyon 'TUHOAJA'.]

        Ilm.20
        1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään SYVYYDEN AVAIN ja isot kahleet. [2. Piet. 2:4; Juud. 1:6; Ilm. 9:1,2]
        2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin TUHANNEKSI VUODEKSI, [1. Moos. 3:1; Sak. 3:1; Ilm. 12:9]
        3 syöksi sen SYVYYTEEN ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä SYVYYDEN OVEN. Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen. Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.

        "Voit lisätä myös minut tähän joukkoon, sillä Raamattu ei mielestäni opeta mitään salaisia tempauksia, eikä myöskään mitään 1000-vuotista rauhan aikaa."

        Tervehdys, kerettiläinen.
        Tervetuloa joukkoon. Salaiset tempaukset ja salaiset tulemukset kuuluvat tosiaan kummalliseen dispensaatioteologiaan, jota alettiin toden teolla kehittelemään 1800-luvulla. Raamatulla noiden oppien oikeaksi osoittaminen on perin vaikeaa.

        Tuhatvuotisesta valtakunnasta/tuhatvuotiskaudesta on kristikunnassa niinikään tehty erilaisia tulkintoja ja päätelmiä, osa kristikuntaa hylkää tuhatvuotisen valtakunnan kokonaan.


      • Tutkija: PRETRIB (tempaus ennen vaivaa) on perusteltavin vaihtoehto.

        > There is no debate among Bible scholars as to whether there will be a rapture, but much discussion has occurred over when the rapture will occur. There have been five main theories put forward as to the timing of the rapture and they all surround what is known in prophetic biblical teaching as the "tribulation" period, which is mentioned by Christ in Matthew 24 and described in great detail in Revelation 4—19.

        The five hypotheses are:

        1. Post-tribulation – believers are raptured at the end of the tribulation period, when Christ returns in judgment (cf. Revelation 19).

        2. Pre-wrath – believers are caught up somewhere between the sixth and seventh seals described in Revelation.

        3. Mid-tribulation – living believers are taken in the middle of the tribulation period.

        4. Partial rapture – only faithful believers are taken to be with Christ at the beginning of the tribulation, with unfaithful Christians being left to endure it.

        5. Pre-tribulation – believers are caught up to be with Christ before the tribulation begins.

        Before any arguments are given to support one of these positions, it should first be understood that sincere and learned believers can be found holding to each one of these theories. However, when Scripture is examined as a whole, the pre-tribulation rapture position appears to have the most biblical evidence in its favor.

        The pre-tribulation view states that, at present, all believers are living in the Church age, which has no specified time period given to it in Scripture. At some point in the future, Christ will return for His Bride, the Church, and evacuate believers from earth before the start of a seven-year period in which God will pour out His wrath on an unbelieving world. The tribulation will climax with the bodily return of Christ, after which He will establish a perfect reign that lasts 1,000 years. Once that reign has concluded and one final rebellion crushed, God creates a new heaven and earth and the eternal state begins. <

        http://www.compellingtruth.org/what-is-the-rapture.html


      • totuusfriikki7678 kirjoitti:

        "Ja jos elon vuosia riittää, voimme vuonna 2025 siirtyä uskomisesta ja epäilemisestä tietämiseen".

        Niinhän sitä voisi siirtyä. Mutta on aina vaarallista ja kyseenalaista alkaa asettamaan mitään tarkkoja aikoja ja päivämääriä lopputapahtumille, kuten taas kerran eräät ovat tehneet ja pieleenhän sekin aikaennustus meni eikä maailmanloppu tullut.

        Sellaista aikojen laskeskelun ja asettamisen tehtävää Kristus ei ole seuraajilleen antanut.

        TF: "Sellaista aikojen laskeskelun ja asettamisen tehtävää Kristus ei ole seuraajilleen antanut."

        Luojamme kehoittaa meitä tutkimaan Raamattua. Miksi Raamattu antaisi ajanmerkkejä, ellei niitä saisi noteerata? Raamattu tarjoaa laskukaavan Jeesuksen paluun takarajavuodeksi. 1948 (Israel-valtio) 80 (ihmisen ikä max) = 2028.

        Biblia (1776) Mutta oppikaat fikunapuusta vertaus: kuin sen oksa on tuores ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte suven läsnä olevan:

        Biblia (1776) Totisesti sanon minä teille: ei suinkaan tämän sukukunnan pidä hukkuman ennen kuin kaikki nämät tapahtuvat.

        Biblia (1776) Meidän elinaikamme on seitsemänkymmentä vuotta, taikka enintään kahdeksankymmentä vuotta: ja kuin se paras on ollut, niin on se tuska ja työ ollut: sillä se leikataan pois, niinkuin me lentäisimme pois.


      • bushmanni kirjoitti:

        >> En myöskään halua nimittää ihmisiä typeryksiksi >>

        Pistäpäs tv päälle ja Yle TV2. Siellä on mainio ohjelma skientologeista ja siellä siihen typeryyteen hourahtaneet vallan mainiosti kykenevät sanomaan jopa itseään typerykseksi, kun ovat moiseen touhuun mukaan joskus menneet.

        Minäkin olin suurimman ja pahimman luokan typerys silloin, kun uskoin jumaliin ja muuhun humpuukiin ja taikauskoon.

        Ei minulla ole mitään syytä kieltää, etteikö se usko silloin olisi ollut suurimman luokan typeryyttä ja olin todella iso typerys.

        En ole enää.

        BM. Milloin lakkaat tuijottamasta epätäydellisiin ihmisiin ja alat keskittyä TOTUUTEEN?

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Ainiin. Ei ilman kutsua mittään tuu. Onneks ISO kutsu on aluillaan. Nimittäin olemme jo "kolmannessa päivässä". Joten tempaukselle ole ajallista estettä.

        Biblia (1776) Hän tekee meitä eläväksi kahden päivän perästä; kolmantena päivänä hän meitä virvoittaa, niin että me saamme elää hänen edessänsä.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Tutkija: PRETRIB (tempaus ennen vaivaa) on perusteltavin vaihtoehto.

        > There is no debate among Bible scholars as to whether there will be a rapture, but much discussion has occurred over when the rapture will occur. There have been five main theories put forward as to the timing of the rapture and they all surround what is known in prophetic biblical teaching as the "tribulation" period, which is mentioned by Christ in Matthew 24 and described in great detail in Revelation 4—19.

        The five hypotheses are:

        1. Post-tribulation – believers are raptured at the end of the tribulation period, when Christ returns in judgment (cf. Revelation 19).

        2. Pre-wrath – believers are caught up somewhere between the sixth and seventh seals described in Revelation.

        3. Mid-tribulation – living believers are taken in the middle of the tribulation period.

        4. Partial rapture – only faithful believers are taken to be with Christ at the beginning of the tribulation, with unfaithful Christians being left to endure it.

        5. Pre-tribulation – believers are caught up to be with Christ before the tribulation begins.

        Before any arguments are given to support one of these positions, it should first be understood that sincere and learned believers can be found holding to each one of these theories. However, when Scripture is examined as a whole, the pre-tribulation rapture position appears to have the most biblical evidence in its favor.

        The pre-tribulation view states that, at present, all believers are living in the Church age, which has no specified time period given to it in Scripture. At some point in the future, Christ will return for His Bride, the Church, and evacuate believers from earth before the start of a seven-year period in which God will pour out His wrath on an unbelieving world. The tribulation will climax with the bodily return of Christ, after which He will establish a perfect reign that lasts 1,000 years. Once that reign has concluded and one final rebellion crushed, God creates a new heaven and earth and the eternal state begins. <

        http://www.compellingtruth.org/what-is-the-rapture.html

        No mikäs siinä sitten jos joku tutkija sitä mieltä on. Kukapa siitä ei tykkäisi jos tästä vaan kohta kivasti tempaistaan taivaisiin lihapatojen ääreltä ja tietokonepöydän luota eikä mitään ikävää tarvitse maan päällä kokea.

        Eipä vaan vaikuta olevan sopusoinnussa Kristuksen opettaman ristinteologian kanssa.


      • yurki1000js kirjoitti:

        TF: "Sellaista aikojen laskeskelun ja asettamisen tehtävää Kristus ei ole seuraajilleen antanut."

        Luojamme kehoittaa meitä tutkimaan Raamattua. Miksi Raamattu antaisi ajanmerkkejä, ellei niitä saisi noteerata? Raamattu tarjoaa laskukaavan Jeesuksen paluun takarajavuodeksi. 1948 (Israel-valtio) 80 (ihmisen ikä max) = 2028.

        Biblia (1776) Mutta oppikaat fikunapuusta vertaus: kuin sen oksa on tuores ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte suven läsnä olevan:

        Biblia (1776) Totisesti sanon minä teille: ei suinkaan tämän sukukunnan pidä hukkuman ennen kuin kaikki nämät tapahtuvat.

        Biblia (1776) Meidän elinaikamme on seitsemänkymmentä vuotta, taikka enintään kahdeksankymmentä vuotta: ja kuin se paras on ollut, niin on se tuska ja työ ollut: sillä se leikataan pois, niinkuin me lentäisimme pois.

        Tuo on ihan kummallinen tulkinta.

        Jeesus opettaa Luuk.21:8 "He sanovat: 'Minä se olen', ja: 'AIKA ON TULLUT.' Mutta älkää lähtekö heidän peräänsä."

        Ja Paavali 1 Tess.5

        "1 Aikamääristä teille EI TARVITSE kirjoittaa, veljet,
        2 sillä te tiedätte itse aivan hyvin, että Herran päivä tulee kuin varas yöllä"


      • totuusfriikki7678 kirjoitti:

        No mikäs siinä sitten jos joku tutkija sitä mieltä on. Kukapa siitä ei tykkäisi jos tästä vaan kohta kivasti tempaistaan taivaisiin lihapatojen ääreltä ja tietokonepöydän luota eikä mitään ikävää tarvitse maan päällä kokea.

        Eipä vaan vaikuta olevan sopusoinnussa Kristuksen opettaman ristinteologian kanssa.

        TF. Mikset kiitä rauhasta ja leivästä? Ne eivät ole itsestäänselvyyksiä langenneessa maailmassa.

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=christian persecution&tbm=vid


      • totuusfriikki7678 kirjoitti:

        Tuo on ihan kummallinen tulkinta.

        Jeesus opettaa Luuk.21:8 "He sanovat: 'Minä se olen', ja: 'AIKA ON TULLUT.' Mutta älkää lähtekö heidän peräänsä."

        Ja Paavali 1 Tess.5

        "1 Aikamääristä teille EI TARVITSE kirjoittaa, veljet,
        2 sillä te tiedätte itse aivan hyvin, että Herran päivä tulee kuin varas yöllä"

        Totta tuokin. Meitä kehoitetaan valvomaan. Toki srk:n tehtävät ovat moninaiset.


        Biblia (1776) Ja Jumala on pannut seurakuntaan ensin apostolit, sitte prophetat, senjälkeen opettajat, sitte voimalliset työt, jälleen parantamisen lahjat, avut, hallitukset, moninaiset kielet.

        Room 12:4-8 Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä, niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä; ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on; jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan; jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.

        1Kor 12:8-10 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

        Genesis 18:17-19 Ja Herra sanoi: "Salaisinko minä Aabrahamilta, mitä olen tekevä? Onhan Aabrahamista tuleva suuri ja väkevä kansa, ja kaikki kansakunnat maan päällä tulevat hänessä siunatuiksi. Sillä minä olen valinnut hänet, että hän käskisi lapsiansa ja perhettänsä, joka jää hänen jälkeensä, noudattamaan Herran tietä ja tekemään sitä, mikä vanhurskaus ja oikeus on, jotta Herra antaisi Aabrahamille tapahtua, mitä hän on hänelle luvannut."

        Aam. 3:7 Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille.

        Raamattu on ennustuskirja. Siksi juutalaiset tutkivat ajanmerkkejä. He rakentavat temppelin voidakseen valmistautua vastaanottamaan Kuninkaansa.

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=third temple


        VIDEOT

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=third temple&tbm=vid


      • yurki1000js kirjoitti:

        BM. Milloin lakkaat tuijottamasta epätäydellisiin ihmisiin ja alat keskittyä TOTUUTEEN?

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Ainiin. Ei ilman kutsua mittään tuu. Onneks ISO kutsu on aluillaan. Nimittäin olemme jo "kolmannessa päivässä". Joten tempaukselle ole ajallista estettä.

        Biblia (1776) Hän tekee meitä eläväksi kahden päivän perästä; kolmantena päivänä hän meitä virvoittaa, niin että me saamme elää hänen edessänsä.

        >> BM. Milloin lakkaat tuijottamasta epätäydellisiin ihmisiin ja alat keskittyä TOTUUTEEN? >>

        Varmaan silä hetkellä kun tämä mystinen TOTUUS uskaltaa näyttäytyä uskottavasti ja sanoo vaikka että moro. Ennen sitä luotan mieluummin ihmisiin, sillä jumalat ovat pettäneet aina.


      • BM. Luoja määrää kaapin paikan. Hän antoi meille elävöittävän Raamatun. Siispä rutinat pois. Meijät on rakennettu silleen, ettemme uskoisi, vaikka näkisimme.

        Luuk:

        16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        16:28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
        16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
        16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
        16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin EIVÄT HE USKO, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"


      • yurki1000js kirjoitti:

        TF. Mikset kiitä rauhasta ja leivästä? Ne eivät ole itsestäänselvyyksiä langenneessa maailmassa.

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=christian persecution&tbm=vid

        Nyt on puheenaiheena se sinun olettamasi "salainen tulemus ja tempaus" eikä kiitollisuus rauhasta ja leivästä. Sinä olet toistanut omat argumenttisi jo niin monta kertaa ja muut eivät ole niihin uskoneet niin että on aika turha siitä enää jatkaa.


      • totuusfriikki7678 kirjoitti:

        Nyt on puheenaiheena se sinun olettamasi "salainen tulemus ja tempaus" eikä kiitollisuus rauhasta ja leivästä. Sinä olet toistanut omat argumenttisi jo niin monta kertaa ja muut eivät ole niihin uskoneet niin että on aika turha siitä enää jatkaa.

        Jyrki on tuon tempaamisensa kanssa liukas kuin lapamato.

        Tavallaan myönteistä siinä on aikataulun kiinnittäminen: viimeistään vuonna 2021. Historia on opettanut, että tuollaiset ennustukset päätyvät samaan noloon roskalaatikkoon kuin kaikki aiemmatkin.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_maailmanlopun_päivämääristä


      • Olen minäkin tosiaan huomannut, että Jyrki on tuon tempaamisensa kanssa liukas kuin lapamato. Vaikka miten moni ja miten monta kertaa häntä koettaa ojentaa (ja Jyrki väittää, että häntä voi ojentaa Raamatulla) ei hän siitä tokene, vaan jokaiseen mahdolliseen avaukseen hän dumppaa kai jostain Notepadista samat tekstit ja linkit, eikä välitä saamistaan vastauksista.

        Mitään tarkkoja päivämääriä ja tarkkoja vuosia ei voi, eikä kannata asettaa Kristuksen tulemukselle. Ne menevät pieleen aina, kuten tähänkin asti ovat epäonnistuneet ja sitten alkaa pettymyksen jälkeen teologisten kasvojenpelastamisoperaatioiden aika. Siitähän tämä adventismikin syntyi.


      • totuusfriikki7678 kirjoitti:

        Olen minäkin tosiaan huomannut, että Jyrki on tuon tempaamisensa kanssa liukas kuin lapamato. Vaikka miten moni ja miten monta kertaa häntä koettaa ojentaa (ja Jyrki väittää, että häntä voi ojentaa Raamatulla) ei hän siitä tokene, vaan jokaiseen mahdolliseen avaukseen hän dumppaa kai jostain Notepadista samat tekstit ja linkit, eikä välitä saamistaan vastauksista.

        Mitään tarkkoja päivämääriä ja tarkkoja vuosia ei voi, eikä kannata asettaa Kristuksen tulemukselle. Ne menevät pieleen aina, kuten tähänkin asti ovat epäonnistuneet ja sitten alkaa pettymyksen jälkeen teologisten kasvojenpelastamisoperaatioiden aika. Siitähän tämä adventismikin syntyi.

        Eskatologisissa ennustuksissa kannattaa suosia sen verran kaukana tulevaisuudessa olevia päiväyksiä, ettei luultavasti tarvitse itse olla enää hengissä kuuntelemassa kiusallisia kysymyksiä.

        Kun laittaa ihan reippaasti kauas tulevaisuuteen, on syytä toivoa, että kukaan ei edes muista mokomaa ennustusta eikä edes ennustuksen esittäjää.


      • totuusfriikki7678 kirjoitti:

        Nyt on puheenaiheena se sinun olettamasi "salainen tulemus ja tempaus" eikä kiitollisuus rauhasta ja leivästä. Sinä olet toistanut omat argumenttisi jo niin monta kertaa ja muut eivät ole niihin uskoneet niin että on aika turha siitä enää jatkaa.

        TF. Ellemme tunne kaiken alkuperää, kaikki muukin on TURHAA.


      • v.aari kirjoitti:

        Jyrki on tuon tempaamisensa kanssa liukas kuin lapamato.

        Tavallaan myönteistä siinä on aikataulun kiinnittäminen: viimeistään vuonna 2021. Historia on opettanut, että tuollaiset ennustukset päätyvät samaan noloon roskalaatikkoon kuin kaikki aiemmatkin.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_maailmanlopun_päivämääristä

        Vaari. En ole määrittänyt tarkkoja aikoja. Raamatusta voimme päätellä minkä ajan sisällä tietyt asiat tulevat tapahtumaan.

        Tämäkin on TOTTA:

        Biblia (1776) Sillä ei Herra, Herra tee mitään, ellei hän ilmoita salauttansa palvelioillensa prophetaille.


      • Loppujen lopuksi kukaan Jumalan profeetta ei tuo esiin mitään uutta. Kaikki on sanottu jo VT:n profeettojen kautta. Myös se, että pian Herra tulee ottamaan VAIMONSA ja koko luomakunta tulee saamaan RAUHANSA. Tämä on Hyvä Sanoma. Iloitkaamme siitä:)

        Hoosea 2:16-18 Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini'; ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita. Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.


    • Ymmärtäähän.sen.hyvin

      Kuolevasta lahkosta on vaikea saada jutun juurta, joten tätä taustaa vasten ymmärtää myös sen, miksi adventismin palstalla on vähän keskustelua.

      • Ymmärtää...
        Selitä "kuoleva lahko".


      • yurki1000js kirjoitti:

        Ymmärtää...
        Selitä "kuoleva lahko".

        Minä selitän sinulle jehovalainen:
        Kuoleva lahko on lahko, joka näivettyy sisältäpäin. Jäsenistön määrä on joskus kasvanut ja jossain vaiheessa on sitten alkanut hiipuminen, kun vanhempi ikäluokka kuolee pois kiihtyvällä tahdilla, eikä tilalle ei saada uutta jäsenistöä samaan tahtiin kuin eroamisia ja kuolemia tapahtuu.
        Adventtikirkon jäsenmäärä Suomessa saavutti huippunsa 50-80 luvuilla, mutta nyt on jäsenmäärässä tapahtunut noista ns. lahkon "hyvistä ajoista" selkeä taantuminen.
        Adventtikirkolla Suomessa on pyrkimyksenä pitää edes adventistiperheiden jälkikasvu lahkon piirissä, mutta sekin on osoittautumassa hyvin vaikeaksi, koska nykyaikana tiedon lisääntyessä taikauskoiset Raamatun tarinat eivät vain kosketa nuorisoa adventtikirkon piirissä. Lahkon sisällä ei ole tarpeeksi viihdyttävää ohjelmaa, joka olisi suunnattu nuorisolle ja jolla viihteellä saataisin edes joitakin aktivoitua mukaan lahkon toimintaan.


      • Kiitos A-airut. Ymmärrän, että jäsenten vähentyminen on näivettymistä, mutta mistä tiedän onko sinun analyysisi muuten oikea? Yhtälailla muutkin kirkot näivettyvät. Ilmiö näyttää kuuluvan jälkikristilliseen maailmaan. Ehkä Jeesus tulee pian. Käsittääkseni luopumus kuuluu lopunaikaan.

        Luuk 18:7,8 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa? Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

        2Tess 2:3,4 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

        Biblia (1776) Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika, ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin nyt myös monta antikristusta rupee olemaan; sillä me tunnemme, että viimeinen aika on.

        TÄNÄÄN

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=false christs

        VIDEOT

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=false christs&tbm=vid

        Vielä kerran. Ei ole mitään syytä olla ateisti. Parempi on luottaa Jumalaan kuin ihmiseen.

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0


      • yurki1000js kirjoitti:

        Kiitos A-airut. Ymmärrän, että jäsenten vähentyminen on näivettymistä, mutta mistä tiedän onko sinun analyysisi muuten oikea? Yhtälailla muutkin kirkot näivettyvät. Ilmiö näyttää kuuluvan jälkikristilliseen maailmaan. Ehkä Jeesus tulee pian. Käsittääkseni luopumus kuuluu lopunaikaan.

        Luuk 18:7,8 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa? Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

        2Tess 2:3,4 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

        Biblia (1776) Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika, ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin nyt myös monta antikristusta rupee olemaan; sillä me tunnemme, että viimeinen aika on.

        TÄNÄÄN

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=false christs

        VIDEOT

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=false christs&tbm=vid

        Vielä kerran. Ei ole mitään syytä olla ateisti. Parempi on luottaa Jumalaan kuin ihmiseen.

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0

        >>> Vielä kerran. Ei ole mitään syytä olla ateisti. Parempi on luottaa Jumalaan kuin ihmiseen. >>

        Täysin väärin. Vasta homo sapiens keksi jumalat ja sitä ennen ei jumalista tai uskonnoista ollut mitään tietoa, eli tätä taustaa vasten jumalattomuus on ihmisen ja eläinkunnan luonnollinen olotila.

        Yksikään jumala tuhansista ei ole tehnyt koskaan yhtään mitään ihmiskunnan tai yleensäkään tämän planeetan hyödyksi. Se on ymmärrettävää, koska jumalat ovat satua ja taikauskoa. Sinäkin tulet sen huomaamaan kun asettamasi takaraja satujesi tempauksille tulee ja menee. Sitten sinä avaat silmäsi, tai keksit pettymykselle uuden selityksen, kuten adventistit tekivät siellä pellollaan vuonna 1844.

        Se johtuu siitä, että jumalat pettävät aina ja pettymys on ainoa tunne, jota jumalat kykenevät tuottamaan.

        Sinä koet valtavan pettymyksen vuonna 2021 vai oliko se 2025, kun vaikka kuinka taivaalle tuijotat, ketään ei temmata yhtään mihinkään.

        Sitten sinä varmaan keksit, että se tapahtuukin vuonna 2121, koska siinä on kaksi kaunista lukua peräkkäin, niin sitten sinä voit kuolla rauhassa, koska voit elää siinä itsepetoksessa, että se todella tapahtuu vuonna 2121, vaikka sinä et ole sitä näkemässä.


      • BM. Olet varsinainen jääräpää. Edelleen. Sulla ei ole MITÄÄN annettavaa.


      • A-airut: "Minä selitän sinulle jehovalainen."
        Onneks JT-lahko ei keksinyt Raamattua. Jeesus palaa maan päälle pyhinensä ja aloittaa 1000 vuotta kestävän rauhan. Miks purnaat? Raamattu tarjoo hyvää tulevaisuutta.

        Biblia (1776) Niin on myös Enok, seitsemäs Adamista, senkaltaisista ennustanut ja sanonut: katso, Herra tulee monen tuhannen pyhäinsä kanssa,

        Ilm 20:1-3 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.


      • yurki1000js kirjoitti:

        BM. Olet varsinainen jääräpää. Edelleen. Sulla ei ole MITÄÄN annettavaa.

        Jyrki, sinulla sentään on annettavana hullunkurisen sekopäisiä ennustuksia. Se käy muuten ihan hyvin viihteestä, mutta välillä ottaa kipeästi sydämestä, kun ajattelen sitä, että olet ihan tosissasi.


      • yurki1000js kirjoitti:

        A-airut: "Minä selitän sinulle jehovalainen."
        Onneks JT-lahko ei keksinyt Raamattua. Jeesus palaa maan päälle pyhinensä ja aloittaa 1000 vuotta kestävän rauhan. Miks purnaat? Raamattu tarjoo hyvää tulevaisuutta.

        Biblia (1776) Niin on myös Enok, seitsemäs Adamista, senkaltaisista ennustanut ja sanonut: katso, Herra tulee monen tuhannen pyhäinsä kanssa,

        Ilm 20:1-3 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

        Myös mormonien "Oppi ja liitot"-niminen kirja kertoo tulevaisuudesta ihmeellisiä asioita.

        http://scriptures.lds.org/fi/dc/contents

        Etkö usko? Miksi purnaat


      • yurki1000js kirjoitti:

        BM. Olet varsinainen jääräpää. Edelleen. Sulla ei ole MITÄÄN annettavaa.

        >> BM. Olet varsinainen jääräpää. Edelleen. Sulla ei ole MITÄÄN annettavaa. >>

        On. Elämä ennen kuolemaa.

        Sinulla on tarjottavana vain satuja, täysin sekopäisiä fantasioita ja muuta kuraa, johon ei kukaan selväpäinen ihminen 2000-luvulla kykene uskomaan, vaan se vaatii jo kovemman luokan psykoosia tai itsepetosta.


      • v.aari kirjoitti:

        Jyrki, sinulla sentään on annettavana hullunkurisen sekopäisiä ennustuksia. Se käy muuten ihan hyvin viihteestä, mutta välillä ottaa kipeästi sydämestä, kun ajattelen sitä, että olet ihan tosissasi.

        Vaari. Mun ei tartte vetää omasta hatustani. Lapsi tietää, ettei olemattomuus voi luoda. Sitten lapsi pannaan kouluun...

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=dumbing down america


      • v.aari kirjoitti:

        Myös mormonien "Oppi ja liitot"-niminen kirja kertoo tulevaisuudesta ihmeellisiä asioita.

        http://scriptures.lds.org/fi/dc/contents

        Etkö usko? Miksi purnaat

        Vaari. Turhaan tuhlaat aikaasi ihmisten aivoituksiin. Ota Raamattu. Raamatusta voi kiinnostua vasta kun Luojamme kutsuu. Koska olet aikuinen, katson sinun saaneen ainakin yhden kutsun.

        > Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle. <

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Ellet saa kutsua ennen tempausta, voit vielä kääntyä vaivanajassa ja tulla pelastetuksi. Kovat ajat ovat etsikkoaikoja. Uskon viimeisen maailmanlaajan etsikkoajan alkavan tempauksen jälkeen. Tietoa on turhaa etsiä mistään muualta kuin Raamatusta.

        Ilm 7:13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?" 7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.


      • bushmanni kirjoitti:

        >> BM. Olet varsinainen jääräpää. Edelleen. Sulla ei ole MITÄÄN annettavaa. >>

        On. Elämä ennen kuolemaa.

        Sinulla on tarjottavana vain satuja, täysin sekopäisiä fantasioita ja muuta kuraa, johon ei kukaan selväpäinen ihminen 2000-luvulla kykene uskomaan, vaan se vaatii jo kovemman luokan psykoosia tai itsepetosta.

        BM. Miten evoluutio-olennot ovat alkaneet luottaa luomiseen?

        MAHDOTON

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mahdoton evoluutio

        IMPOSSIBLE

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=impossible evolution

        Jos tunnet koululaisia, kysy heiltä mitä heille on kerrottu LOUIS PASTEURISTA.

        > Bakteerit oli löydetty jo 1600-luvulla, ja jo ennen Pasteuria niitä oli epäilty sairauksien aiheuttajiksi, mutta vasta Pasteur sai tutkimuksillaan tiede­yhteisön asiasta vakuuttuneeksi. Tämä teki hänelle mahdolliseksi kehittää myös rokotteet paiseruttoa ja vesikauhua vastaan. Pasteur osoitti myös, että mikrobit eivät synny spontaanisti elottomasta aineesta, alku­synnyn kautta, toisin kuin hänen aikaansa saakka oli oletettu. <

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Louis_Pasteur

        Pari helppoa:
        - Miten eka solu syntyi?

        - Miten kuu syntyi?


      • Yurki:"- Miten eka solu syntyi?"

        Käsittääkseni tieteellä ei ole siitä varmaa vastausta vieläkään.
        Minä uskon, että Jumala loi alkukopioitujan, ensimmäisen elävän ja lisääntymiskykyisen solun.


      • kerettiläinen--
        yurki1000js kirjoitti:

        A-airut: "Minä selitän sinulle jehovalainen."
        Onneks JT-lahko ei keksinyt Raamattua. Jeesus palaa maan päälle pyhinensä ja aloittaa 1000 vuotta kestävän rauhan. Miks purnaat? Raamattu tarjoo hyvää tulevaisuutta.

        Biblia (1776) Niin on myös Enok, seitsemäs Adamista, senkaltaisista ennustanut ja sanonut: katso, Herra tulee monen tuhannen pyhäinsä kanssa,

        Ilm 20:1-3 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

        /// Ilm 20:1-3 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa. ///

        Jospa välillä lukisit ja miettisit myös sitä, mitä muut kirjoittavat, etkä vain jatkuvasti lähettelisi noita samoja linkkejäsi. Katso, minkälaisissa yhteyksissä "syvyydestä" Raamatussa puhutaan.

        1. Moos.1:2
        Ja maa oli AUTIO ja TYHJÄ, ja pimeys oli SYVYYDEN päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.

        Jes.63
        13 hän, joka kuljetti heitä SYVYYKSISSÄ niinkuin hevosia ERÄMAASSA, eivätkä he kompastelleet?

        Syvyys on liitetty näissä jakeissa siihen, kun maa oli autio ja tyhjä sekä erämaahan. Jeremiakin näki näyissään maan autiona ja tyhjänä, joten milloin tämä sinun teoriasi mukaan tapahtuu?

        Jer.4:23
        Minä katselin maata, ja katso, se oli AUTIO ja TYHJÄ, ja taivasta, eikä siinä valoa ollut.

        Jesaja kuvaa paholaista kansojen kukistajaksi, joka teki maanpiirin erämaaksi. Myös Ilmestyskirjassa kuvataan paholaista tuhoajaksi ja tässä yhteydessä käytetään sanaa syvyys.

        Jes.14
        17 joka TEKI MAANPIIRIN ERÄMAAKSI ja hävitti sen kaupungit, joka ei päästänyt vankejansa kotiin?'

        Ilm.9:11
        Kuninkaanaan niillä oli SYVYYDEN enkeli, hepreankieliseltä nimeltään Abaddon, kreikankieliseltä Apollyon.* [Hepreankielinen nimi Abaddon merkitsee 'TUHO', 'tuonela', kreikankielinen Apollyon 'TUHOAJA'.]

        Pietari kuvaa, miten koko maa tulee palamaan.

        2. Piet.3
        10 Mutta HERRAN PÄIVÄ on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja MAA JA KAIKKI, MITÄ SIIHEN ON TEHTY, PALAVAT.

        Ja milloin tämä tulee tapahtumaan >>> Herran päivän tulon yhteydessä, joka päivä siis YLLÄTTÄÄ heidät >>> kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei mitään hätää"...

        1. Tess. 5

        2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että HERRAN PÄIVÄ tulee niinkuin varas yöllä.
        3 Kun he sanovat: "NYT ON RAUHA, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä TURMIO, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.

        Tämä kaikki edellä oleva on kiteytetty hyvin Jeesuksen sanoihin Matt.12:25 "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, JOUTUU AUTIOKSI"... Se on tämän maailman tulevaisuus, joten >>> katse sinne "taivaalliseen Jerusalemiin" Gal.4:26; Hebr.11:13-16;
        Ilm.21:1-3


      • totuusfriikki7678 kirjoitti:

        Yurki:"- Miten eka solu syntyi?"

        Käsittääkseni tieteellä ei ole siitä varmaa vastausta vieläkään.
        Minä uskon, että Jumala loi alkukopioitujan, ensimmäisen elävän ja lisääntymiskykyisen solun.

        TF. Jotkut uskovat, että avaruuden muukalaiset istuttivat elämän Maahan. Kenties he uskovat Luojan luoneen avaruuden muukalaiset. Tai sitten niitäkin pidetään aivottoman evoluution tuotteina.

        Kandee pitää mielessä, että Vatikaanilla on vaikutusvaltaa suureen määrään ihmisiä. Paavi uskoo Maan ulkopuoliseen älykkääseen elämään. Juttuun liity vaara. Nimittäin sitä mukaa kuin tiedemaailmassa lisääntyy ymmärrys siitä, ettei Maan elämä ole alkanut spontaanisti elottomasta aineesta, lisääntyy myös usko siihen, että elämä on tuotu Maahan ulkoavarudesta.

        PAAVIN "YSTÄVÄT"

        https://www.google.fi/search?q=vatican aliens&biw=1168&bih=827&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI-euYjaW1yAIVx9ssCh3scQAb&dpr=1

        LUOJA ON. Evoluutiota ei ole. Raamattu on Luojan ilmoitus. Omia teorioita ei ole tarpeen kehitellä. Luoja teki meille helpoksi uskoa nopeaan luomiseen, koska Hän loi kasvit ennen aurinkoa.

        https://www.youtube.com/watch?v=bLHB_hNk42g


      • Yurki:"Jotkut uskovat, että avaruuden muukalaiset istuttivat elämän Maahan. Kenties he uskovat Luojan luoneen avaruuden muukalaiset. Tai sitten niitäkin pidetään aivottoman evoluution tuotteina."

        Niin jotkut uskovat ja se on vain elämän syntymisen ongelman siirtämistä astetta kauemmaksi niihin superälykkäisiin alieneihin.


      • totuusfriikki7678 kirjoitti:

        Yurki:"- Miten eka solu syntyi?"

        Käsittääkseni tieteellä ei ole siitä varmaa vastausta vieläkään.
        Minä uskon, että Jumala loi alkukopioitujan, ensimmäisen elävän ja lisääntymiskykyisen solun.

        >>> Yurki:"- Miten eka solu syntyi?"

        Käsittääkseni tieteellä ei ole siitä varmaa vastausta vieläkään.

        Minä uskon, että Jumala loi alkukopioitujan, ensimmäisen elävän ja lisääntymiskykyisen solun. >>>

        No on tieteellä siitä on aika hyvä näkemys ja siinä ei ole yhtään jumalaa.

        Siinä on vain fysiikkaa, eli atomit kieppuivat ympäriinsä fysiikan lakeja noudattaen, ja synnyttivät yksinkertaisen molekyylin, joka saattoi monistua.

        Sitten jokainen uusi sukupolvi muodostuu aina tehokkaimpien monistujien jälkeläisistä.

        Monistuja toimii tehokkaimmin tietynlaisten molekyylien läheisyydessä, joten ajan kuluessa ja evoluution voiman puristuksessa monistujat oppivat valmistamaan näitä molekyylejä.

        Sitten lukemattomat erilaiset monistujat ja molekyylit tuottivat aina vain uusia molekyylejä sekä monistujia ja tässä syntyivät ensimmäiset monistujat, jotka kykenivät tarrautumaan toisenlaiseen monistujaan ja pääsivät kiinni tämän ominaisuuksiin.

        Ja sitten tuli suuri läpimurto monistujien evoluutiossa, eli jokin monistuja tuotti erilaisista valkuaisaineista satunnaisen mutaation kautta itselleen solukalvon, joka suojeli monistujaa siltä, että vesi ei huuhtonut sen muodostamia molekyylejä tiehensä niin helposti.

        Ja näin syntyi ensimmäinen alkeellinen solu, joka on kaiken elämän alku tällä planeetalla.

        Kun solukalvo oli nähnyt päivänvalon, niin sen jälkeen loppu on historiaa ja soluista alkoi syntyi yhä monimutkaisempia ja määrättyihin asioihin keskittyviä.

        Tämä on nähtävissä jokaisen elämänmuodon solussa aina alkueläinten, sienten ja muiden eläinten kautta ihmiseen.

        Siinäpä se.


      • BM. HERÄÄ!


    • totuusfriikki7678EiKirj

      "Jospa välillä lukisit ja miettisit myös sitä, mitä muut kirjoittavat, etkä vain jatkuvasti lähettelisi noita samoja linkkejäsi. Katso, minkälaisissa yhteyksissä "syvyydestä" Raamatussa puhutaan."

      Niinpä, minua väsyttää kun tämä Jyrki koko ajan ja joka aiheeseen postaa ne samat linkit ja tekstit (jostain tiedostostaan varmaan kopioiden), mutta hän ei välitä eikä pohdi saamiaan vastauksia. Ei hän keskustele, hän julistaa omaa uskontulkintaansa.

      • TF. Miksi luottaisin ihmisjärkeen? Suomessa pitäisi tietää miten asiat ovat, koska Raamattu tuli Suomeen jo kauan sitten.

        TÄRKEÄÄ

        Joh:

        3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

        Maailmassa voi olla miljardeja mielipiteitä, mutta Jumalan mielipide ratkaisee.

        Room:

        1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
        1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
        1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
        1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.


      • Raamatun lukeminen on aina tulkintaa, sinäkin tulkitset ja teet sen omalla tavallasi. Ilman tulkintaa Raamattu on vain pitkä merkkijono kirjaimia.


      • Höps. Lue uudestaan.

        Room:

        1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

        1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.

        1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,

        1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

        1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet

        1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,

        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;

        1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

        1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;

        1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,

        1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;

        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.


      • Raamattu

        Isännän pöydässä tänä iltana, Pekka Reinikainen kertoi miksi hän luopui ateismista.
        Voi katsoa TV7 Arkisto.


      • Yksi.adventisti
        yurki1000js kirjoitti:

        Höps. Lue uudestaan.

        Room:

        1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

        1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.

        1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,

        1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

        1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet

        1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,

        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;

        1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

        1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;

        1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,

        1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;

        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        "yurki1000js" kopio tällä palstalla sivukaupalla Raamattua, vaikka ei ymmärrä edes itse niistä kirjoituksista yhtään mitään, vaan on sokaistu Jehovan todistajien valheellisiin ja Raamatun vastaisiin höpinöihin. Mene sinne Jehovan todistajien palstalle puhdistamaan heidän uskoaan. Katsos kun meidän adventistien oppi on kristillistä JEESUS-keskeistä ja Raamatun mukaista, mutta Jehovan todistajien olettamukset eivät ole kristillisiä, vaan ovat pelkkää harhaluuloa ja valhetta, saatanallista sellaista.


      • En ole yhtään kiinnostunut JT-opista. Pyrin siteeraamaan Raamattua, jotta homma pysyisi hanskassa.


      • Yksi.adventisti
        yurki1000js kirjoitti:

        En ole yhtään kiinnostunut JT-opista. Pyrin siteeraamaan Raamattua, jotta homma pysyisi hanskassa.

        Adventistit ymmärtävät Raamattua sata kertaa paremmin kuin sinä "yurki1000js".
        Jehovien 1000-vuotis oppiahan sinä täällä tuot esiin yhtenään? Adventistit eivät usko mihinkään tempaamisiin ja 1000-vuotiseen autuuden aikaan maan päällä. Se on jehovien hapatusta. Adventistit uskovat, että Jeesuksen paluu on kuin salaman isku ja näkyy siis, vaikka silmät olisi kiinni. Miksi ylipäätään tarvittaisiin Jeesuksen paluuta, jos kaikki pelastetut on jo temmattu pois?


      • Logiikka
        Luomisviikko oli 6 päivää töitä ja 1 päivä sapattia. Vastaavasti luomakunnalle on säädetty 6000 vuotta ohdakkeista aikaa ja 1000 vuotta sapattia.

        Koska luomisesta on pyöreät 6000 vuotta, en katso tempaukselle olevan ajallista estettä.

        Raamattu tukee kaksia 7-vuotisia häitä mm. kertomalla Jaakobin kahdesta vaimosta. Ekat häät uudessa Jerusalemissa (kuutio) ja tokat häät Jeesuksen palatessa pyhineen maan päälle.

        https://www.youtube.com/watch?v=x_Auc1x5MII

        HÄÄKAUPUNKI

        https://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc


      • "Miksi ylipäätään tarvittaisiin Jeesuksen paluuta, jos kaikki pelastetut on jo temmattu pois?"
        Käsittääkseni morsian pelastetaan katastrofista NOOAN ARKIN esikuvan mukaisesti. Sitten tulee kova aika. Kova aika tarvitaan ihmisten kääntämiseen Jumalan puoleen. Suuri määrä MARTTYYREJA tuleekin pelastumaan ahdingon keskeltä.

        Ilm. 7:14
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

        Katastrofin jälkeen Jumala asettaa monet asiat ennalleen. Tärkein asia taitaa olla Hänen ja Israelin välinen rakkaussuhde.

        Hoosea:
        2:16 Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini';
        2:17 ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita.
        2:18 Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
        2:19 Ja minä kihlaan sinut itselleni ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella,
        2:20 kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran.
        2:21 Sinä päivänä minä kuulen, sanoo Herra, minä kuulen taivasta, ja se kuulee maata,
        2:22 ja maa kuulee jyviä, viiniä ja öljyä, ja nämä kuulevat Jisreeliä.
        2:23 Ja minä kylvän hänet itselleni tähän maahan, minä armahdan Loo-Ruhamaa ja sanon Loo-Ammille: 'Sinä olet minun kansani'; ja hän vastaa: 'Minun Jumalani.'"


    • tilasto

      Kaikki näitä aloittavat;harvat vain lukevat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe