Olethan varautunut ärhäkkään pöpöön

Olen.info-lenssa

Joka on ostanut pakettimatkan maailmalle, on jo liikkeelle ja saapuu esiintymään suomessa viimeistään tammikuussa.
Oletko varannut eturivin paikat vai aiotko rokottautua? Se muuntautuu matkalla ja on ihan eri esitys kun saapuu pohjoismaihin.

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, etulinjassa ollaan ja täten pakotettu ottamaan rokotteen. Tai ainakin jos ei pakotettu, syyllistetään siitä ottamattomuudesta.

      • 1eero

        Luin tosta virusjutusta ohimenen, taisi olla ettei ole vielä tullu. Tytär soitti että koko sakki on jossai lunsassa.


      • 1eero kirjoitti:

        Luin tosta virusjutusta ohimenen, taisi olla ettei ole vielä tullu. Tytär soitti että koko sakki on jossai lunsassa.

        Iltalehen terveysosiossa oli juttua eilen. Yleensähän tuo influenssa tulee joskus vuodenvaihteen jälkeen. Nytkin on sitkeää syyslentsua liikkeellä. Naapuri kertoi yskineensä pari viikkoa, siskon tenavat on kuumeessa ja lentsussa.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Iltalehen terveysosiossa oli juttua eilen. Yleensähän tuo influenssa tulee joskus vuodenvaihteen jälkeen. Nytkin on sitkeää syyslentsua liikkeellä. Naapuri kertoi yskineensä pari viikkoa, siskon tenavat on kuumeessa ja lentsussa.

        Tässä ajantasaista tietoa influenssan esiintyvyydestä tällä hetkellä.
        http://www.thl.fi/ttr/gen/rpt/infl.pdf


    • YLE-uutiset kertovat

      Lääkärit ilman rajoja lähtevät pois Afganistanista.
      Kuoleman-riski ylittää tulot.
      Viisasta.
      On aika jättää jäähyväiset aseille.
      Ja etsiä tuloja muualta.
      Pelastaa lapset, yli-kansoittaa maat.
      Suomi on rauhallinen maa.
      Ja täällä taudit saattavat alkaa lisääntyä.
      SPR on täällä jo.

      Olenkohan minä rasisti?
      Vai vastainen?

      H.

    • Eturivissä ja pitäisi ottaa rokotus, mutta en ole vuosiin ottanut mitään flunssarokotuksia. Aikaisemmin otin ja sitten se kerran jäi ja totesin ei mitään merkitystä. Vuosiin en ole sairastanut yskiä en nuhia. Johtuneeko siitä ettei nurkissa pyöri päiväkoti-ikäisiä nuhaneniä, ei alakoululaisia. Tankkaan vitamiinit yms ja ensimmäisen oireen poikasenkin ilmestyessä lähistölle, teen vastahyökkäyksen, totit, hunajat, valkosipulit ja kaikki muut hemmottelut ja peiton alle.
      Takariviin ja koputan puuta.

      • Flunssa on eri kuin influenssa.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Flunssa on eri kuin influenssa.

        ihanko totta,
        onkohan niillä samanlaiset oireet,
        kumpi kaataa helpommin, kumpi tarttuu vikkelämmin,
        kumpi mahtaa olla se omituinen otus, joka seikkailee Huovisen Lenssussa
        Mahtaakohan se olla A, B vai mikä HCG ,
        mistähän viidakosta se tänne tulloo,
        en lue iltapäivälehtiä kuten huomaat.


      • Influenssassa oireet ovat åaljon rajummat, voipi johtaa jopa teholle hengityskoneeseen nuoretin ihmiset. Siis influenssarokote ei ole mikään lentsupiikki joka oton jälkeen ei sairastaisi yhtään lentsua. Tauti lähtee ylleesä tulemaan toiselta pallonpuoliskolta ja sitten leviää tänne. Olokoot Huovisen tei hunkszin.


      • eppu2
        siilimuori2 kirjoitti:

        Influenssassa oireet ovat åaljon rajummat, voipi johtaa jopa teholle hengityskoneeseen nuoretin ihmiset. Siis influenssarokote ei ole mikään lentsupiikki joka oton jälkeen ei sairastaisi yhtään lentsua. Tauti lähtee ylleesä tulemaan toiselta pallonpuoliskolta ja sitten leviää tänne. Olokoot Huovisen tei hunkszin.

        Ja jokaiseen virukseen tarvitaan siihen kehitetty rokote.
        Itse olen ottanut vain kerran. Erittäin harvinasta mulla mitkään flunssat tai influenssat


      • eppu2 kirjoitti:

        Ja jokaiseen virukseen tarvitaan siihen kehitetty rokote.
        Itse olen ottanut vain kerran. Erittäin harvinasta mulla mitkään flunssat tai influenssat

        Kyllä minä näki tunnustan että kolmeenkymmeneen vuoteen oon ottanu kahdesti. Mutta tosi on että joka paikkaan ei oteta töihin jos et ole ottanu rokotetta. Riski potilasturvallisuudelle.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Influenssassa oireet ovat åaljon rajummat, voipi johtaa jopa teholle hengityskoneeseen nuoretin ihmiset. Siis influenssarokote ei ole mikään lentsupiikki joka oton jälkeen ei sairastaisi yhtään lentsua. Tauti lähtee ylleesä tulemaan toiselta pallonpuoliskolta ja sitten leviää tänne. Olokoot Huovisen tei hunkszin.

        Muuten, tiedätkö jos työnantajasi vaatii sinua ottamaan rokotteen ja sitten saat
        siitä vaikkapa pahan pöpötaudin, joka tuhoaa koko loppuelämäsi arjen. Kuka on vastuussa, onko aina rokotteen kehittäjä vai kuka. Rokotteessahan annetaan annos itse tautia ja siitä sitten kehkeytyy vastuskyky. Rokotteenottaminen on mielestäni aina vapaaehtoista, tuntuu kummalliselta, että siitä kieltäytyminen voi viedä työpaikan.


      • Itsepä.tuon.valitset

        Serkun tyttö otti sikapiikin. 50 -vuotias terveydenhoitaja. Sai valita joko sikapiikki tai potkut. Ensin turposi käsi, sitten jalat ja aamulla henki pois. Polttohaudatiin, ettei turhia näytteitä tarvi ottaa.

        Terveydenhoitaja jonka luona kävin vuositarkastuksissa otti sikapiikin. Sanoi joutuneensa hakemaan apua sairaalasta sen takia.

        Minäkin otin sikapiikin vaikka tiesin ylinnä olevan. Vaikutus ihan kuin pelkkää vettä olisi ollut.

        Ainut influenssa mikä minulla on koskaan ollut, oli noin vuonna 1985. Flunssaa sitä ennen pari kertaa talvessa, angiina ainakin kerran talvessa ja poskiontelotulehdusta satunnaisesti.

        Kaikki jäivät pois, kun 1985 aloin ottamaan joka aamu hörpyn Möllerin kalanmaksaöljyä. Saa uskoa tai olla uskomatta, minä huomasin asiayhteyden noin vuonna 2000. Nyt on yllämainitut taudit pysyneet poissa 30 vuotta.
        Mölleriä saa esimerkiksi Prismasta, Tokmannilta ym. Ja apteekeista tuplahintaan.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Muuten, tiedätkö jos työnantajasi vaatii sinua ottamaan rokotteen ja sitten saat
        siitä vaikkapa pahan pöpötaudin, joka tuhoaa koko loppuelämäsi arjen. Kuka on vastuussa, onko aina rokotteen kehittäjä vai kuka. Rokotteessahan annetaan annos itse tautia ja siitä sitten kehkeytyy vastuskyky. Rokotteenottaminen on mielestäni aina vapaaehtoista, tuntuu kummalliselta, että siitä kieltäytyminen voi viedä työpaikan.

        Ei vie työpaikkaa mutta voidaan siirtää eri työpisteeseen. Vielä ei ole pakotettu ottamaan rokotetta mutta painostus on kova,


      • Börn.öyt

        Minä otin liika-annoksen Knut Mölleriä. Aikoinaan se oli esillä vähän joka kanavalla... Ai niin, eihän niitä ollut kuin 2 kanavaa silloin joskus. Lopulta vihasin koko nimeä.
        Mutta eipä ole tauditkaan vaivanneet. Viina, tupakka ja huonot elämäntavat ovat kuulemma vastustuskykyä parhaimmillaan.


      • Itsepä.tuon.valitset kirjoitti:

        Serkun tyttö otti sikapiikin. 50 -vuotias terveydenhoitaja. Sai valita joko sikapiikki tai potkut. Ensin turposi käsi, sitten jalat ja aamulla henki pois. Polttohaudatiin, ettei turhia näytteitä tarvi ottaa.

        Terveydenhoitaja jonka luona kävin vuositarkastuksissa otti sikapiikin. Sanoi joutuneensa hakemaan apua sairaalasta sen takia.

        Minäkin otin sikapiikin vaikka tiesin ylinnä olevan. Vaikutus ihan kuin pelkkää vettä olisi ollut.

        Ainut influenssa mikä minulla on koskaan ollut, oli noin vuonna 1985. Flunssaa sitä ennen pari kertaa talvessa, angiina ainakin kerran talvessa ja poskiontelotulehdusta satunnaisesti.

        Kaikki jäivät pois, kun 1985 aloin ottamaan joka aamu hörpyn Möllerin kalanmaksaöljyä. Saa uskoa tai olla uskomatta, minä huomasin asiayhteyden noin vuonna 2000. Nyt on yllämainitut taudit pysyneet poissa 30 vuotta.
        Mölleriä saa esimerkiksi Prismasta, Tokmannilta ym. Ja apteekeista tuplahintaan.

        Möllerin kanssa minullakin pitkäaikainen hyvä hyvää tekevä suhde. Tallinnan reissuilla vihreät pullot yleensä hankin, sieltä ne saa vielä halvemmalla.


    • kesivä

      Olen ilmoittautunut rokotusjonoon, pikkuinen pakko, niin kuin ylempänä kerrottiinkin.

    • 1eero

      Hittoon vitamiinit pillereissä ainostaan D:eetä tietystä syystä talvella kesällä ei ollenkaa. Vitamiinit tullee potaatista hedelmistä ym.

      • Samaa mieltä. Vitamiinit ruasta paitsi dee.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Samaa mieltä. Vitamiinit ruasta paitsi dee.

        Deeestäkää en ole varma tulloo syötyä sen tautta minua viisaammat on kehottaneet . Sen tiedän potatista lähtee nälkä syö hituset älä kuori vitamiineja, missähä meiä potatin viljeliä, sais tulla pitämään esitelmän " potatista" sen viljelystä maasta sinä olet tullut.


      • 1eero kirjoitti:

        Deeestäkää en ole varma tulloo syötyä sen tautta minua viisaammat on kehottaneet . Sen tiedän potatista lähtee nälkä syö hituset älä kuori vitamiineja, missähä meiä potatin viljeliä, sais tulla pitämään esitelmän " potatista" sen viljelystä maasta sinä olet tullut.

        "liero"

        Olen huolestunut pakolaisista.
        Meillä kun ei ole sitä aurinkoa niin paljon talvella.
        Voisikohan heille ajatella Sitruuna-pullia?
        Sitruunassa on ainakin ceetä.
        Lohi-laatikosta he saisivat deetä.
        Porkkana-laatikosta aata.
        Pellavan-siemenistä tulisi beet ja muut pikku-hivukkeet.
        Pallavan-siemeniä ei saa jauhaa.
        Alotettaskos seuraavaksi ketju ralli-autojen istuimista?
        Ne on kans kausi-luontoisia.
        Ärhäköitäkin tavallaan.

        H.


      • 1eero

        En tunne muita lieroja kuin onkimatoja joita kutsutaan lieroiksi.


      • 1eero kirjoitti:

        Deeestäkää en ole varma tulloo syötyä sen tautta minua viisaammat on kehottaneet . Sen tiedän potatista lähtee nälkä syö hituset älä kuori vitamiineja, missähä meiä potatin viljeliä, sais tulla pitämään esitelmän " potatista" sen viljelystä maasta sinä olet tullut.

        Joo, Deestä o ihan viralliset suositukset joten uskon niihin ja syön siks.
        Oiskos sillä potunviljelijällä potunnosto menossa :).


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Joo, Deestä o ihan viralliset suositukset joten uskon niihin ja syön siks.
        Oiskos sillä potunviljelijällä potunnosto menossa :).

        Oon syönyt ehkä viisivuotta Deetä vain talvella tupla-annoksia niin miten huomata vaikutus kun ei ole vertailua, gluteenitonta ruokavaliota en ihan vuotta kokeilin muutama vuosi sitten en huomannu muutoksia. Psoriasis on kesän jäljitä melkein oireeton.


      • 1eero kirjoitti:

        Oon syönyt ehkä viisivuotta Deetä vain talvella tupla-annoksia niin miten huomata vaikutus kun ei ole vertailua, gluteenitonta ruokavaliota en ihan vuotta kokeilin muutama vuosi sitten en huomannu muutoksia. Psoriasis on kesän jäljitä melkein oireeton.

        Pari talvea olen deetä nyt syöny. 20 mikrogrammaa. Vaikka kuulema isommalla annoksella sais syödä.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Pari talvea olen deetä nyt syöny. 20 mikrogrammaa. Vaikka kuulema isommalla annoksella sais syödä.

        Heipparallaa hei oletko kotosalla, minä vähän huitelin kylymässä muailmassa.
        minä syön 100 mikrogrammaa päivässå 5 kertaa enemmän kuin si si siili.


      • eppu2
        1eero kirjoitti:

        Heipparallaa hei oletko kotosalla, minä vähän huitelin kylymässä muailmassa.
        minä syön 100 mikrogrammaa päivässå 5 kertaa enemmän kuin si si siili.

        Minäkin otan tuon 100 mikrogr. dDtä.
        Lisäksi otan Ctä, se on kuulemma hyvä antioksidanttikin.


      • 1eero
        eppu2 kirjoitti:

        Minäkin otan tuon 100 mikrogr. dDtä.
        Lisäksi otan Ctä, se on kuulemma hyvä antioksidanttikin.

        Nii syötkö kesällä, minä ensyö kesällä koska jos on tarpeeksi ulkona auringon paisteessa ei tarvitee. Cee pillereitä ostan joskus, hedelmissä ja marjoissa tulee gitamiinit terveemillisesti.


      • eppu2
        1eero kirjoitti:

        Nii syötkö kesällä, minä ensyö kesällä koska jos on tarpeeksi ulkona auringon paisteessa ei tarvitee. Cee pillereitä ostan joskus, hedelmissä ja marjoissa tulee gitamiinit terveemillisesti.

        Nyt, kun oli näin auringoton kesä, otin 50 mikrogrammaa, ja paisteisina päivinä en aina ottanut ollenkaan.
        Syön hedelmiä talvella ja marjoja kesällä ja pakkasessakin on jonkun verran marjoja.


      • 1eero
        eppu2 kirjoitti:

        Nyt, kun oli näin auringoton kesä, otin 50 mikrogrammaa, ja paisteisina päivinä en aina ottanut ollenkaan.
        Syön hedelmiä talvella ja marjoja kesällä ja pakkasessakin on jonkun verran marjoja.

        Joo tuolla auringolla on ihmevaikutus mun psorias paranee lähes kokonaan talvella se uusituu vaikka on presetti lääkkeitä, kiittäminen tosta auringosta.


      • Mustamakkarakin.hyvää
        hunksz kirjoitti:

        "liero"

        Olen huolestunut pakolaisista.
        Meillä kun ei ole sitä aurinkoa niin paljon talvella.
        Voisikohan heille ajatella Sitruuna-pullia?
        Sitruunassa on ainakin ceetä.
        Lohi-laatikosta he saisivat deetä.
        Porkkana-laatikosta aata.
        Pellavan-siemenistä tulisi beet ja muut pikku-hivukkeet.
        Pallavan-siemeniä ei saa jauhaa.
        Alotettaskos seuraavaksi ketju ralli-autojen istuimista?
        Ne on kans kausi-luontoisia.
        Ärhäköitäkin tavallaan.

        H.

        Kaikki nuo saa rehellisestä SIAN LÄSKISTÄ! Tämä vain matuille (matu = maahantunkeutuja) tiedoksi.


      • 1eero kirjoitti:

        Heipparallaa hei oletko kotosalla, minä vähän huitelin kylymässä muailmassa.
        minä syön 100 mikrogrammaa päivässå 5 kertaa enemmän kuin si si siili.

        Joo justiisa kotiuduin. Kyllähn ne apoteekissa yllyttää syömään enempiki deetä mutta minä maltillisena syön vain 20.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Joo justiisa kotiuduin. Kyllähn ne apoteekissa yllyttää syömään enempiki deetä mutta minä maltillisena syön vain 20.

        Siis enkä muita vitamiiineja enkä vasrinkaan mitään luontaistuotteita koska luulen että niistä voi maksa sanoa poks ja varsinkaan verenohennuslääkkeiden kanssa ei hyvä yhdistelmä.


    • Mitenkähän nuo pakolaiset?
      Oliskos teistä hyvä, jos kunta rokottaisi nekin, ja apteekki antaisi.
      Samalla kun teillekin?
      Samoilla rahoilla.
      Parturi?
      Pakolaisilla on varmaan aika ärhäkkää kaikki.
      Karvan-kasvu jne.

      H.

      • Pakolaisille on oma rokotusohjelmansa. Kunhan ovat oleskeluluvan saaneet.


      • Omat.osiot.heillä

        Näin on näin on. He käyttävät B- C ja D- hepatiittia.


    • EiMyrkkyjäMinuun

      Juu, otettu on, joskus 70-luvun puolessa välissä, ensimmäisen ja viimeisen kerran, koskaan en ole ollut niin kipeä kuin silloin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1655
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      17
      1517
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1429
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      40
      1384
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1258
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1102
    Aihe