Mankell död

hallitushajoaa

Yksi hevosnaama vähemmän.

74

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skäms.omdukan

      Hoppas du själv dör en fittig död

      • kannattaisikomiettiä

        Tämä aloitus on jonkun RKP:läisen tekemä, siitä olenb aivan varma. Niin tyypillistä.

        Aivan kuten se eräskin "tappouhkaus", joka oli tullutkin ruotsinkielisen professorin koneelta. "Sattumoisin".

        Mankell on ruotsalainen, Ruotsin kansalainen. Jos loukkaannuit, kannattaisi vähän miettiä, miksi.....


      • RKPntoive

        Nimimerkki on "hallitus hajoaa", että siitäkin jo voi jotain päätellä....


    • SanooVanhaKansa

      Parempi hevosnaama kuin vahanaama.

      • teettetodeksiVäitettä

        Eli koet siis itsesi ruotsalaiseksi, kun sinäkin loukkaannuit?

        Satuitko tietämään sellaista faktaa, että tutkimusten mukaan ruotsinkieliset ovat perimältään yhtä suomalaisia kuin muut länsi-suomalaiset? Mikä sai siis sint noin loukkaantumaan - ja ennen kaikkea haukkumaan suomalaisia? Ettekö huomaa, miten todeksi koko ajan teette sitä väittämää, että ette tunne itseänne suomalaisiksi?


      • Geenipullonkaula

        Ilta-Sanomien kuuluisan artikkelin mukaan vahanaamaisuutta esiintyy Itä-Suomessa.


      • Kasvihuonerakkaus

        Vakavasti otettavien tutkimusten mukaan insestiä esiintyy runsaasti Närpiön, Vöyrin ja Uudenkaarlepyyn alueilla.


      • p400gkti

        sinun tutkimuksia ei ota vakavasti muu kuin sinä


    • FennojenSairasSieluneläm

      Avaus kuvastaa hyvin fennojen henkistä maailmaa. Fennon elämää hallitsee vahingonilo, kateus ja kaunaisuus. Kuolemansyntejä. Mankell oli kuitenkin kymmenien miljoonien rakastama kirjailija ympäri maailman. Valitettavasti samaa ei voi sanoa fennokirjailijoista, joiden tekeleitä harva jaksaa lukea.

      • skandienjanatsienko

        Kukaan ei Moskovassa tai New Yorkissa tunne mokomaa homppelia.


      • brobyg

        Taidat olla väärässä taas. Ruotsin rikollisromaanit/filmit ovat kuumaa tavaraa kansainvälisesti


      • skandienjanatsienko kirjoitti:

        Kukaan ei Moskovassa tai New Yorkissa tunne mokomaa homppelia.

        Mankellin kirjoja on käännetty 40 kielelle! Veikkaan että niiden kielten joukossa on myös venäjä ja englanti. Vai onko sinulla parempaa tietoa?


      • En tiennytkään että Ystad (vajaa 20 000 asukasta) on Ruotsin kolmanneksi suurin kaupunki? Onneksi neffe sivistää meitä.


      • Milleeniumi
        skandienjanatsienko kirjoitti:

        Kukaan ei Moskovassa tai New Yorkissa tunne mokomaa homppelia.

        http://isites.harvard.edu/course/colgsas-3405

        Spring 2011 special topic: Crime. Sweden's culture market has seen an explosion in crime fiction, film, and television shows since the 1940s emergence of the noir genre, and Stieg Larsson's and Henning Mankell's detective novels have become international bestsellers and popular films.

        Harvardissa ( jos ymmärtää sen maineen) ) ainakin tiedetään kuka Mankell tai Stieg Larsson on koska siellä on luontosarja pohjoismaisesta (ruotsalaisesta) rikoskirjallisuudesta. Ison omenan "räppärit" eivat välttämättä tunne Mankellia vaikka Harvardissa hänet tiedetäänkin.


      • lennälennäleppäkerttu
        Ankdam kirjoitti:

        Mankellin kirjoja on käännetty 40 kielelle! Veikkaan että niiden kielten joukossa on myös venäjä ja englanti. Vai onko sinulla parempaa tietoa?

        Myös ankdam voisi tehdä jonkinlaista itsetutkistelua. Jos oikeasti tuntisit itsesi suomalaisena (kuten yrität väittää), mikä saisi sinut noin kovin puolustelemaan juuri ruotsalaisia (Ruotsin kansalaisia) "pahoilta" suomalaisilta?

        Minä tunnen itseni täysin suomalaiseksi, enkä tunne mitään tarvetta tällaisista kirjoituksista loukkaantumiseen. Varsinkin, kun kyseessä on vielä RKP:läisen tekemä aloitus.

        Jos suoraan sanotaan, kärjistetysti minulle suomalaisuus on "hyvyyttä" ja ruotsalaisuus on "pahuutta". Olen Ruotsille myös suomalaisena katkera, oikeutetusti. Jos et itseäsi kokisi ruotsalaiseksi, et kuluttaisi elämääsi Ruotsin ja kaiken mahdollisen Ruotsiin liittyvän puolustelemiseen. Et ole ainakaan minun silmissäni suomalainen!


      • lennälennäleppäkerttu kirjoitti:

        Myös ankdam voisi tehdä jonkinlaista itsetutkistelua. Jos oikeasti tuntisit itsesi suomalaisena (kuten yrität väittää), mikä saisi sinut noin kovin puolustelemaan juuri ruotsalaisia (Ruotsin kansalaisia) "pahoilta" suomalaisilta?

        Minä tunnen itseni täysin suomalaiseksi, enkä tunne mitään tarvetta tällaisista kirjoituksista loukkaantumiseen. Varsinkin, kun kyseessä on vielä RKP:läisen tekemä aloitus.

        Jos suoraan sanotaan, kärjistetysti minulle suomalaisuus on "hyvyyttä" ja ruotsalaisuus on "pahuutta". Olen Ruotsille myös suomalaisena katkera, oikeutetusti. Jos et itseäsi kokisi ruotsalaiseksi, et kuluttaisi elämääsi Ruotsin ja kaiken mahdollisen Ruotsiin liittyvän puolustelemiseen. Et ole ainakaan minun silmissäni suomalainen!

        Jos suomalaisuus on sitä että pureskelematta nielee kielijihadistien ilkeydet ja suoranaiset valheet ja faktojen tarjoaminen on ruotsalaisuutta niin pitää todella harkita tätä merkillistä "suomalaisuutta" ja ehkä jopa ryhtyä kyseenalaistamaan sitä.

        Minusta totuus on hyvyyttä, suosi se sitten ketä tahansa. Jos totuus tekee minusta "ruotsalaisen" niin olkoon niin sitten.


      • elisiis
        Ankdam kirjoitti:

        Mankellin kirjoja on käännetty 40 kielelle! Veikkaan että niiden kielten joukossa on myös venäjä ja englanti. Vai onko sinulla parempaa tietoa?

        Joku talonmies tai raksareiska on Moskovassa tai New Yorkissa niitä lukennut, nooh saathan sinä niin uskoa, jos se katkeruuttasi helpottaa.


      • yritäsuudestaan
        Milleeniumi kirjoitti:

        http://isites.harvard.edu/course/colgsas-3405

        Spring 2011 special topic: Crime. Sweden's culture market has seen an explosion in crime fiction, film, and television shows since the 1940s emergence of the noir genre, and Stieg Larsson's and Henning Mankell's detective novels have become international bestsellers and popular films.

        Harvardissa ( jos ymmärtää sen maineen) ) ainakin tiedetään kuka Mankell tai Stieg Larsson on koska siellä on luontosarja pohjoismaisesta (ruotsalaisesta) rikoskirjallisuudesta. Ison omenan "räppärit" eivat välttämättä tunne Mankellia vaikka Harvardissa hänet tiedetäänkin.

        Linkki ei toimi ja luento tuskin on kovin suosittu, jos se on edes olemassa.


      • kommunstad
        Ankdam kirjoitti:

        En tiennytkään että Ystad (vajaa 20 000 asukasta) on Ruotsin kolmanneksi suurin kaupunki? Onneksi neffe sivistää meitä.

        Ota Ruotsin omituisesta lainakulttuurista ja hallinnosta selvää. Alue kuuluu Malmön kuntaan.


      • lennälennäleppäkerttu
        Ankdam kirjoitti:

        Jos suomalaisuus on sitä että pureskelematta nielee kielijihadistien ilkeydet ja suoranaiset valheet ja faktojen tarjoaminen on ruotsalaisuutta niin pitää todella harkita tätä merkillistä "suomalaisuutta" ja ehkä jopa ryhtyä kyseenalaistamaan sitä.

        Minusta totuus on hyvyyttä, suosi se sitten ketä tahansa. Jos totuus tekee minusta "ruotsalaisen" niin olkoon niin sitten.

        Suomalaisuus on sitä, että itse itsensä tuntee suomalaiseksi, eikä koe tarpeelliseksi kaikin keinoin "omaa" kulttuuriaan mustamaalata.´

        Koetko, että jo pelkkä sinun "kielijihadisti" ilmaus ei olisi ilkeyttä tai loukkaavaa? Vai onko se sitä "totuutta"? Etkö itse huomaa, miten ÄÄRInationalistinen (ruotsalais-) olet?

        Sinulle totuutta on kaikki ruotsalaisnationalistinen propaganda. Minulle ei. Minulle jokaisen ihmisen ihmisarvo on totuutta. Minulle totuutta on vaikkapa se, että jokaisella ihmisellä on oikeus omaan kansalliseen ja kielelliseen identiteettiinsä, eikä minkäänlainen pakottaminen tai keinotekoisuus siis kuulu siihen totuuteen.

        Ruotsalaisen sinusta tekee se, että sydänverelläsi täälläkin puolustelet kaikkea ruotsalaisuutta - naapurimaatamme. Suomalaisuus on sinulle milloin "barbaariutta", milloin "nettifennoutta", milloin "valhetta" (totuuden vastakohta), ylipäätään sinusta huokuu se, ettet luota suomalaisiin. Minä taas luotan enää käytännössä vain suomalaisiin.

        Tässä ketjussa saatoitkin esittää faktaa. Minua itseäni ei kiinnosta yhtään RKP:läisen aloittajan mainitsema "mankell". En ole ikinä hänen kirjojaan lukenut, enkä hänestä ylipäätään kiinnostunut. Sinä näytät puolustelevan palavasti täällä henkilöä vain sen perusteella, että hän puhuu ruotsia ja on ruotsalainen. Mikään muu ei saa sinua puolulstuskannalle. Kyse oli vain siitä, mikä sellaisen ajatusmaailman ylipäätään ihmiselle luo. Jos tuntisit itsesi suomalaiseksi., et olisi loukkaantunut tästä RKP:sen tekemästä aloituksesta noin palavasti ja lähtenyt puolustuskannalle. Et huomaa sitä, että puolustat naapurimaatasi ja sen kansalaisia. Et sitä, jossa itse olet syntynyt.

        Jos oikeasti ajattelet, että muissa maissa ei ilmaannu loukkaavaa nettikommentointia vaikkapa jonkun epäoikeudenmukaisen poliittisen tilanteen johdosta, kannattaisi muuttaa vaikkapa johonkin muuhun maahan avartaakseen sitä maailmankuvaansa. Ehkä ruotsindemokraatit olisivat sinulle vaikkapa Ruotsissa oikea puolue? Vaikka et kannatakaan demokratiaa, mutta silti ajatusmaailmasi on ääriruotsalaisnationalistinen. Kyllä sinne mahdut!


      • kommunstad kirjoitti:

        Ota Ruotsin omituisesta lainakulttuurista ja hallinnosta selvää. Alue kuuluu Malmön kuntaan.

        Googlasin Ystadin ja sieltä löytyi Ystads Kommun (Ystadin kunta) ja sen kotisivut, joilla ei mainittu mitään Mälmösta. Kyllä Ystad on ihan oma kuntansa (virallisesti kaupunkeja ei Ruotsissa ole, kaikki ovat kuntia).


      • tuulihiljaahenkäilee
        lennälennäleppäkerttu kirjoitti:

        Suomalaisuus on sitä, että itse itsensä tuntee suomalaiseksi, eikä koe tarpeelliseksi kaikin keinoin "omaa" kulttuuriaan mustamaalata.´

        Koetko, että jo pelkkä sinun "kielijihadisti" ilmaus ei olisi ilkeyttä tai loukkaavaa? Vai onko se sitä "totuutta"? Etkö itse huomaa, miten ÄÄRInationalistinen (ruotsalais-) olet?

        Sinulle totuutta on kaikki ruotsalaisnationalistinen propaganda. Minulle ei. Minulle jokaisen ihmisen ihmisarvo on totuutta. Minulle totuutta on vaikkapa se, että jokaisella ihmisellä on oikeus omaan kansalliseen ja kielelliseen identiteettiinsä, eikä minkäänlainen pakottaminen tai keinotekoisuus siis kuulu siihen totuuteen.

        Ruotsalaisen sinusta tekee se, että sydänverelläsi täälläkin puolustelet kaikkea ruotsalaisuutta - naapurimaatamme. Suomalaisuus on sinulle milloin "barbaariutta", milloin "nettifennoutta", milloin "valhetta" (totuuden vastakohta), ylipäätään sinusta huokuu se, ettet luota suomalaisiin. Minä taas luotan enää käytännössä vain suomalaisiin.

        Tässä ketjussa saatoitkin esittää faktaa. Minua itseäni ei kiinnosta yhtään RKP:läisen aloittajan mainitsema "mankell". En ole ikinä hänen kirjojaan lukenut, enkä hänestä ylipäätään kiinnostunut. Sinä näytät puolustelevan palavasti täällä henkilöä vain sen perusteella, että hän puhuu ruotsia ja on ruotsalainen. Mikään muu ei saa sinua puolulstuskannalle. Kyse oli vain siitä, mikä sellaisen ajatusmaailman ylipäätään ihmiselle luo. Jos tuntisit itsesi suomalaiseksi., et olisi loukkaantunut tästä RKP:sen tekemästä aloituksesta noin palavasti ja lähtenyt puolustuskannalle. Et huomaa sitä, että puolustat naapurimaatasi ja sen kansalaisia. Et sitä, jossa itse olet syntynyt.

        Jos oikeasti ajattelet, että muissa maissa ei ilmaannu loukkaavaa nettikommentointia vaikkapa jonkun epäoikeudenmukaisen poliittisen tilanteen johdosta, kannattaisi muuttaa vaikkapa johonkin muuhun maahan avartaakseen sitä maailmankuvaansa. Ehkä ruotsindemokraatit olisivat sinulle vaikkapa Ruotsissa oikea puolue? Vaikka et kannatakaan demokratiaa, mutta silti ajatusmaailmasi on ääriruotsalaisnationalistinen. Kyllä sinne mahdut!

        Se, että RKP:läiset eivät tunne vaikkapa Ruotsia kohtaan minkäänlaista katkeruutta siitä, miten Ruotsi on kohdellut suomen kieltä ja suomalaista kulttuuria (vs. miten Suomi on kohdellut ruotsin kieltä), kertoo itsessään siitä, että RKP:set eivät tunne samnlaista rakkautta ja arvostusta suomalaista kulttuuria - Suomea - kohtaan kuin me suomalaiset, suomenkieliset.

        Jo se, että itse kutsuu itseään "ruotsalaiseksi" kertoo hyvin paljon omasta identiteetistä. Koska identiteetin määrittelijä on lopulta ihminen itse. Suomen ruotsalainen - kirjoitettiinpa se kieliopillisesti väärin yhteen tai ei - on ruotsalainen. Minä en voisi ikinä kutsua itseäni sanalla ruotsalainen. En minä voisi mitenkään kutsua itseäni ruotsalaiseksi, suomalainen olen elämäni loppuun asti.


      • erilainenympäristö
        Ankdam kirjoitti:

        Jos suomalaisuus on sitä että pureskelematta nielee kielijihadistien ilkeydet ja suoranaiset valheet ja faktojen tarjoaminen on ruotsalaisuutta niin pitää todella harkita tätä merkillistä "suomalaisuutta" ja ehkä jopa ryhtyä kyseenalaistamaan sitä.

        Minusta totuus on hyvyyttä, suosi se sitten ketä tahansa. Jos totuus tekee minusta "ruotsalaisen" niin olkoon niin sitten.

        Kyseenalaistat siis "suomalaisuutta" ?

        Jos koet itsesi suomalaiseksi, oma historiasi, oma elämäsi, omat perinteesi, sinä kokonaisuutena, olet silloin suomalainen.

        Ymmärrän sinun hämmennyksesi. Sinun elämäsi ja identiteettisi on muodostunut yhden maailman lellityimmän vähemmistön sisällä. Propaganda juuri tämän vähemmistön sisällä on ehkä maailman pahimpia. Tässä vähemmistössä on täysin normaalia yrittää mustamaalata jotain toista kulttuuria ja kieltä (suomalaista). Se on oikeastaan tämän vähemmistön ylimitoitetun aseman, tämän vähemmistön valta-aseman "elinehto". Siksi se kuuluu tämän vähemmistön "identiteettiin".

        Me taas olemme eläneet täysin erilaisen todellisuudesn. Meillä ei ole vastaavaa propagandaa oman kielemme, oman kulttuurimme "ylivertaisuudesta", jonka perusteella meidän pitäisi alistaa muita, muiden kulttuuria tai pakottaa omaa kieltämme, omaa kulttuuriamme muille. Meidän perheissämme ihmisarvo ja suvaitsevaisuus muita iohmisiä kohtaan on opetettu. Samoin oikeudenmukaisuus, rehellisyys ja isänmaan rakkaus.


      • fantasier
        Ankdam kirjoitti:

        En tiennytkään että Ystad (vajaa 20 000 asukasta) on Ruotsin kolmanneksi suurin kaupunki? Onneksi neffe sivistää meitä.

        Man ska nog inte tro på allt som neffena skriver.Sällan stämmer det.


      • hyvinmielenkiintoista

        Saanko kysyä sinulta: millä tavoin koet, että tällaiset kirjoitukset osoittaisivat jotenkin "parempaa henkistä maailmaa":



        a) "Parempi hevosnaama kuin vahanaama."



        b) (tämä on sinun itsesi kirjoittama)


        "Valitettavasti samaa ei voi sanoa fennokirjailijoista, joiden tekeleitä harva jaksaa lukea."


        Millä tavoin siis asetat "svekot" eli ruotsin kielen valta-aseman puolestapuhujat jotenkin paremmaksi, mitä tulee tällaiseen loukkaavaan kirjoitteluun?


        Mistä tiedät muuten, jaksaako suomenkielisten kirjoittajien kirjoja lukea, jos et ikinä ole ainuttakaan lukenut?


      • samoinmielenkiintoista
        hyvinmielenkiintoista kirjoitti:

        Saanko kysyä sinulta: millä tavoin koet, että tällaiset kirjoitukset osoittaisivat jotenkin "parempaa henkistä maailmaa":



        a) "Parempi hevosnaama kuin vahanaama."



        b) (tämä on sinun itsesi kirjoittama)


        "Valitettavasti samaa ei voi sanoa fennokirjailijoista, joiden tekeleitä harva jaksaa lukea."


        Millä tavoin siis asetat "svekot" eli ruotsin kielen valta-aseman puolestapuhujat jotenkin paremmaksi, mitä tulee tällaiseen loukkaavaan kirjoitteluun?


        Mistä tiedät muuten, jaksaako suomenkielisten kirjoittajien kirjoja lukea, jos et ikinä ole ainuttakaan lukenut?

        Mielenkiintoista on myös se, että tämäkin aloittaja on RKP:läinen.

        Kukaan vaikkapa PS:läinen ei laittaisi nimerkikseen: "hallitushajoaa". Tuo kuulostaa RKP:n toiveajattelulta.

        RKP:läisillä on näiden loukkaavien kirjoittelujensa ("fenno" sitä ja tätä) lisäksi siis myös tällaisia hyvin kieroja "keinoja".


        Muutenkaan en ymmärrä sitä, miksi joku suomalainen ylipäätään puhuisi jostain "hevosnaamoista". Jos hevosnaamalla tarkoitettaisiin enemmän pitkiä kuin pyöreitä kasvoja, olisin itse hevosnaam. Niin kuin moni muukin suomalainen.


      • hyvinmielenkiintoista
        hyvinmielenkiintoista kirjoitti:

        Saanko kysyä sinulta: millä tavoin koet, että tällaiset kirjoitukset osoittaisivat jotenkin "parempaa henkistä maailmaa":



        a) "Parempi hevosnaama kuin vahanaama."



        b) (tämä on sinun itsesi kirjoittama)


        "Valitettavasti samaa ei voi sanoa fennokirjailijoista, joiden tekeleitä harva jaksaa lukea."


        Millä tavoin siis asetat "svekot" eli ruotsin kielen valta-aseman puolestapuhujat jotenkin paremmaksi, mitä tulee tällaiseen loukkaavaan kirjoitteluun?


        Mistä tiedät muuten, jaksaako suomenkielisten kirjoittajien kirjoja lukea, jos et ikinä ole ainuttakaan lukenut?

        Tämä kommentti vasta osoittaakin sitä RKP:läisten "henkistä rikkautta":

        "Tunnettu persu H.V. Mötiskäinen heitti veivinsä. Ilmapiiri puhdistui paitsi pierunhajusta myös henkisesti. Kunnan keskimääräine älykkyysosamäärä nousi hivenen."


      • ooohpyhäruoti
        ahvennainen kirjoitti:

        Googlasin Ystadin ja sieltä löytyi Ystads Kommun (Ystadin kunta) ja sen kotisivut, joilla ei mainittu mitään Mälmösta. Kyllä Ystad on ihan oma kuntansa (virallisesti kaupunkeja ei Ruotsissa ole, kaikki ovat kuntia).

        Ja saitko orkun.


      • vuosi1809
        erilainenympäristö kirjoitti:

        Kyseenalaistat siis "suomalaisuutta" ?

        Jos koet itsesi suomalaiseksi, oma historiasi, oma elämäsi, omat perinteesi, sinä kokonaisuutena, olet silloin suomalainen.

        Ymmärrän sinun hämmennyksesi. Sinun elämäsi ja identiteettisi on muodostunut yhden maailman lellityimmän vähemmistön sisällä. Propaganda juuri tämän vähemmistön sisällä on ehkä maailman pahimpia. Tässä vähemmistössä on täysin normaalia yrittää mustamaalata jotain toista kulttuuria ja kieltä (suomalaista). Se on oikeastaan tämän vähemmistön ylimitoitetun aseman, tämän vähemmistön valta-aseman "elinehto". Siksi se kuuluu tämän vähemmistön "identiteettiin".

        Me taas olemme eläneet täysin erilaisen todellisuudesn. Meillä ei ole vastaavaa propagandaa oman kielemme, oman kulttuurimme "ylivertaisuudesta", jonka perusteella meidän pitäisi alistaa muita, muiden kulttuuria tai pakottaa omaa kieltämme, omaa kulttuuriamme muille. Meidän perheissämme ihmisarvo ja suvaitsevaisuus muita iohmisiä kohtaan on opetettu. Samoin oikeudenmukaisuus, rehellisyys ja isänmaan rakkaus.

        Ankdam ei kestä sitä, että Ruotsi on täysi mitättömyys jonka Venäjä pommittaisi puolessa tunnissa sukupuuttoon. Suuruudenhullut kuvitelmat Mankellin ja muiden svedupellejen 'maailmanmaineesta ja suomalaisten kiusaaminen ylläpitävät ryppynaaman 'hyvää itsetuntoa'.


      • elisiis kirjoitti:

        Joku talonmies tai raksareiska on Moskovassa tai New Yorkissa niitä lukennut, nooh saathan sinä niin uskoa, jos se katkeruuttasi helpottaa.

        Mitä ihmeen katkeruutta? Mitä kohtaan tai miksi? Te neffethän tässä katkeria olette koska Ruotsissa on maailmanluokan dekkarikirjailijoita! Tosin nyt yksi vähemmän.

        Minulla ei tässä asiassa ole edes omaa lehmää jonossa, en edes pidä Wallanderleffoista, ne ovat minun makuuni useimmiten liian raakoja.


      • lidlbloodkadyrtwivnhb
        Ankdam kirjoitti:

        Mitä ihmeen katkeruutta? Mitä kohtaan tai miksi? Te neffethän tässä katkeria olette koska Ruotsissa on maailmanluokan dekkarikirjailijoita! Tosin nyt yksi vähemmän.

        Minulla ei tässä asiassa ole edes omaa lehmää jonossa, en edes pidä Wallanderleffoista, ne ovat minun makuuni useimmiten liian raakoja.

        Ja silti ei tavallinen kadunmies Moskovassa tai New Yorkissa tunne näitä 'maailmanluokan' hevosnaamoja.


    • Bonnier-lehti_taas

      Iltalehden mukaan "maailman omatunto on kuollut"!!?? ;-)

      Voiko svekolehti enää mahtavampia ylisanoja löytää????

      Minä en ole lukenut yhtäkään kyseisen tyypin kirja tai katsonut niistä tehtyjä filmejä.

      Vaikka olen kova kirjojen lukija ja filmejäkin olen paljon katsonut.

      • Mikä_helketin_mankeli

        .

        "Huu thö *FAK* is mankeli??????????"

        .


      • asplundinkallo

        Maailma omatunto, maailman jumala, valtiaskansalainen, oikea arjalainen!


      • FennoSureeSurkimustaan

        Fennojen epätoivomuksista toivomuksista huolimattakin, Mankell oli maailmanlaajuisesti tunnettu kirjailija. Niin Yhdysvalloissa, Euroopassa kuin Aasiassakin. Yli neljässäkymmenessä maassa. Ja montakohan maata mahtaa olla maailmassa? Ja mikähän niistä mahtaa olla niitä pienimpiä? Ja mikähän maa ei sure Amerikan Yhdysvalloissa ja jopaVenäjälläkin miljoonia romaaneja julkaistua edesmennyttä kirjailijaa? No, kateudessa ja kauneudessa rypevä fenno, tietenkin ainoa! Ja siinä hän jää yksin! Niin kuin usein muutenkin.


      • hörhö_hoitoon
        FennoSureeSurkimustaan kirjoitti:

        Fennojen epätoivomuksista toivomuksista huolimattakin, Mankell oli maailmanlaajuisesti tunnettu kirjailija. Niin Yhdysvalloissa, Euroopassa kuin Aasiassakin. Yli neljässäkymmenessä maassa. Ja montakohan maata mahtaa olla maailmassa? Ja mikähän niistä mahtaa olla niitä pienimpiä? Ja mikähän maa ei sure Amerikan Yhdysvalloissa ja jopaVenäjälläkin miljoonia romaaneja julkaistua edesmennyttä kirjailijaa? No, kateudessa ja kauneudessa rypevä fenno, tietenkin ainoa! Ja siinä hän jää yksin! Niin kuin usein muutenkin.

        Katugallupissa tunne Amerikassa kukaan. Kyllä jenkki tietää Jordanit, Tysonit ja Nascarit, mutta ei taatusti jotain homppelia toisella puolella maapalloa.


      • fridöverhansminne
        FennoSureeSurkimustaan kirjoitti:

        Fennojen epätoivomuksista toivomuksista huolimattakin, Mankell oli maailmanlaajuisesti tunnettu kirjailija. Niin Yhdysvalloissa, Euroopassa kuin Aasiassakin. Yli neljässäkymmenessä maassa. Ja montakohan maata mahtaa olla maailmassa? Ja mikähän niistä mahtaa olla niitä pienimpiä? Ja mikähän maa ei sure Amerikan Yhdysvalloissa ja jopaVenäjälläkin miljoonia romaaneja julkaistua edesmennyttä kirjailijaa? No, kateudessa ja kauneudessa rypevä fenno, tietenkin ainoa! Ja siinä hän jää yksin! Niin kuin usein muutenkin.

        Mankells böcker har sålts över 40 miljoner och översatts till 40 olika språk.jag tror man kan säga att han var världsberömd.


      • framgångsrik
        fridöverhansminne kirjoitti:

        Mankells böcker har sålts över 40 miljoner och översatts till 40 olika språk.jag tror man kan säga att han var världsberömd.

        Hur många finska författare hat kommit upp till samma resultat ?


      • öppnavårdsfallantagligen
        hörhö_hoitoon kirjoitti:

        Katugallupissa tunne Amerikassa kukaan. Kyllä jenkki tietää Jordanit, Tysonit ja Nascarit, mutta ei taatusti jotain homppelia toisella puolella maapalloa.

        Det enda nätfennorna kan göra är att skriva kränkade inlägg.


      • Milleniumi

        "Minä en ole lukenut yhtäkään kyseisen tyypin kirja tai katsonut niistä tehtyjä filmejä."

        Tämä selittää täysin nettifennon yleissivistyksen tason jos ei ole tietoa Ruotsin dekkarikuninkaasta tai ylipäätään pohjoismaisesta dekkarikirjallisuudesta.Esimerkiksi Millenniumtriologiaa on käännetty 47 kielelle ja siitä on myyty 73 miljoonaa kopiota. Henning Mankell on kirjoittanut 30 kirjaa Kurt Wallanderista, joita on myyty 30 miljoonaa kappaletta.


      • suomionitsenäinen
        Milleniumi kirjoitti:

        "Minä en ole lukenut yhtäkään kyseisen tyypin kirja tai katsonut niistä tehtyjä filmejä."

        Tämä selittää täysin nettifennon yleissivistyksen tason jos ei ole tietoa Ruotsin dekkarikuninkaasta tai ylipäätään pohjoismaisesta dekkarikirjallisuudesta.Esimerkiksi Millenniumtriologiaa on käännetty 47 kielelle ja siitä on myyty 73 miljoonaa kopiota. Henning Mankell on kirjoittanut 30 kirjaa Kurt Wallanderista, joita on myyty 30 miljoonaa kappaletta.

        Miksi pitäisi olla.


      • devinner
        öppnavårdsfallantagligen kirjoitti:

        Det enda nätfennorna kan göra är att skriva kränkade inlägg.

        Där är de nog på första plats.


      • halvfinne
        framgångsrik kirjoitti:

        Hur många finska författare hat kommit upp till samma resultat ?

        Sofi Oksanen är ju känd,men hon är ju inte ens "äkta " finne.


    • SurkimuksetPohjamudissa

      Kyllä melko pohjamutiin vajonnut surkimus pitää olla notta iloitsee toisen kuolemaa! Hävetkää, ketkä ikänä olette!

      • skamlöst

        Jag är av samma åsikt.


    • RkpItseTaasAsialla

      Aloittaja on selvästi hurritrolli "under false flag".

    • 515

      Mankel oli hyvä kirjailija mutta parhaat teokset oli kyllä muita kuin Wallanderiä.
      Rauha hänen muistolleen,antoi paljon ajattelemisen aihetta.
      Ei kuitenkaan ollut kovin hyvin perillä Ruotsin historiasta kun väitti,ettei Ruotsilla ole siirtomaa-vallan syntejä sovitettavana,olen tullut siihen tulokseen,että juuri niitä ne nyt pesevät puhtaaksi.

      • kutenmuutkisveduhurrit

        Sekopäinen suuruudenhullu tärkeilijä.


    • äläsnyt

      Eikö Wallander seikkaile paljon Malmössä. Taisi sairastaa jotain mielialahäiriötä. Saarnaa mokusta ja samaan aikaan kirjoitta rikollisesta Malmön slummista.

      • kiitostotuudesta

        Se on kotoisin yhdestä Malmön kunnan alueesta, Malmö on slummi näiden kirjojen mukaan, Ruotsin kolmanneksi suurin kaupunki.


      • lamf

        Wallander skrev inga böcker ! Henning Mankell skrev böckerna om Kurt Wallander.Mest uppehåller Wallander sig i YSTAD.


      • Nettifennon maantiedon tiedoilla ilmeisesti Ruotsissa on kaksi kaupunkia, Tukholma ja Malmö, niin tietysti Mankell nettifennon mielestä sijoitti päähenkilönsä Malmöön. Ihan tiedoksi, Ystadiin tulee valtavasti turisteja ympäri maailmaa tutustumaan Wallanderin kotikulmiin. Kaupunki on siis Ystad.


      • hjälpverksamhetiafrika
        ahvennainen kirjoitti:

        Nettifennon maantiedon tiedoilla ilmeisesti Ruotsissa on kaksi kaupunkia, Tukholma ja Malmö, niin tietysti Mankell nettifennon mielestä sijoitti päähenkilönsä Malmöön. Ihan tiedoksi, Ystadiin tulee valtavasti turisteja ympäri maailmaa tutustumaan Wallanderin kotikulmiin. Kaupunki on siis Ystad.

        Mankell skrev också andra böcker än deckare ,och hade många andra strängar på sin lyra.


      • bokälskare
        hjälpverksamhetiafrika kirjoitti:

        Mankell skrev också andra böcker än deckare ,och hade många andra strängar på sin lyra.

        Gärna skulle man nog ha läst någon ny Mankellbok,men människan spår och Gud rår.


      • gillardem
        lamf kirjoitti:

        Wallander skrev inga böcker ! Henning Mankell skrev böckerna om Kurt Wallander.Mest uppehåller Wallander sig i YSTAD.

        Jag hoppas någon tv - kanal igen visar alla WALLANDERfilmerna.


    • Tilastoija

      Tunnettu persu H.V. Mötiskäinen heitti veivinsä. Ilmapiiri puhdistui paitsi pierunhajusta myös henkisesti. Kunnan keskimääräine älykkyysosamäärä nousi hivenen.

    • ingencivilisation

      Persufennona sitter visst ännu på någon trädgren ?Inte blir man ju förvånad.

      • alistujat-

        PELOTTAVAA!

        Vai että RUOTSALAISEN kulttuurin tuntemattomuus olisi "sivistyneisyyttä"????

        Kuinka monta suomalaista kirjailijaa tunnet, kuinka monta suomalaista kirjaa olet lukenut? Kuinka monta suomalaista laulua vaikkapa tunnet?

        Kuinka vaikeaa on ymmärtää ihmisarvoa`?

        Jokaisella ihmisellä on varastossaan se oma elämänsä, oma kokemuksensa ja omat kiinnostuksen kohteensa. Kaikilla ne ovat erilaisia.

        Jos sinä olet elänyt elämäsi niin, että olet lukenut kirjoja ruotsin kielellä ja kahlannut läpi juuri ruotsalaisia kirjailijoita jne., se ei todellakaan tarkoita, että olisit millään tavoin sivistyneempi kuin muut!

        Suomalaiset ovat mielestäni yksi avarakatseisimpia kansoja tässä maailmassa. Aivan taatusti suurin osa on lukenut vaikkapa juuri Mankellin kirjoja. Siitä ei todella ole kysymys. Teille vaan "ruotsalaisissa" on jotain arvokkaampaa kuin suomalaisissa ja niin ei ole meille.

        Teidän kulttuurinne on siis sitä ruotsalaisille, Ruotsille alistumista ja kaiken ruotsalaisen sivusta seuraamista. Meidän kulttuurimme taas on omaa, suomenkielistä kulttuuria, johon yhtenä osana kuuluu monet yhteiset asiat, tavat ja perinteet vaikkapa nyt ruotsalaisten kanssa. Se ei kuitenkaan saa meitä alistumaan ja väittämään, että omalla kulttuurillamme ei olisi samaa arvoa kuin naapurimaamme kulttuurilla.


      • alistujat- kirjoitti:

        PELOTTAVAA!

        Vai että RUOTSALAISEN kulttuurin tuntemattomuus olisi "sivistyneisyyttä"????

        Kuinka monta suomalaista kirjailijaa tunnet, kuinka monta suomalaista kirjaa olet lukenut? Kuinka monta suomalaista laulua vaikkapa tunnet?

        Kuinka vaikeaa on ymmärtää ihmisarvoa`?

        Jokaisella ihmisellä on varastossaan se oma elämänsä, oma kokemuksensa ja omat kiinnostuksen kohteensa. Kaikilla ne ovat erilaisia.

        Jos sinä olet elänyt elämäsi niin, että olet lukenut kirjoja ruotsin kielellä ja kahlannut läpi juuri ruotsalaisia kirjailijoita jne., se ei todellakaan tarkoita, että olisit millään tavoin sivistyneempi kuin muut!

        Suomalaiset ovat mielestäni yksi avarakatseisimpia kansoja tässä maailmassa. Aivan taatusti suurin osa on lukenut vaikkapa juuri Mankellin kirjoja. Siitä ei todella ole kysymys. Teille vaan "ruotsalaisissa" on jotain arvokkaampaa kuin suomalaisissa ja niin ei ole meille.

        Teidän kulttuurinne on siis sitä ruotsalaisille, Ruotsille alistumista ja kaiken ruotsalaisen sivusta seuraamista. Meidän kulttuurimme taas on omaa, suomenkielistä kulttuuria, johon yhtenä osana kuuluu monet yhteiset asiat, tavat ja perinteet vaikkapa nyt ruotsalaisten kanssa. Se ei kuitenkaan saa meitä alistumaan ja väittämään, että omalla kulttuurillamme ei olisi samaa arvoa kuin naapurimaamme kulttuurilla.

        Tämä ketjuhan alkoi siten, että joku iloitsi siitä, että Mankell on kuollut. Sen jälkeen useimmat ovat yrittäneet väittää että (maailmankuulu) kirjailija Mankell nyt ei ole kovin kuuluisa, hän on huono kirjailija jne. Miten tästä pystyt tulemaan päätelmään, että Mankellin arvon kansainvälisesti arvostettuna kirjailijana(siis kansainvälisesti, ei ruotsalaisena) ymmärtäneet eivät ymmärtäisi ihmisarvoa? Minusta toisen kuolemasta iloitsevat eivät ymmärrä ihmisarvoa, ovat sitten minkä maalaisia tahansa.


      • alistujat-
        ahvennainen kirjoitti:

        Tämä ketjuhan alkoi siten, että joku iloitsi siitä, että Mankell on kuollut. Sen jälkeen useimmat ovat yrittäneet väittää että (maailmankuulu) kirjailija Mankell nyt ei ole kovin kuuluisa, hän on huono kirjailija jne. Miten tästä pystyt tulemaan päätelmään, että Mankellin arvon kansainvälisesti arvostettuna kirjailijana(siis kansainvälisesti, ei ruotsalaisena) ymmärtäneet eivät ymmärtäisi ihmisarvoa? Minusta toisen kuolemasta iloitsevat eivät ymmärrä ihmisarvoa, ovat sitten minkä maalaisia tahansa.

        Minua ei kiinnosta tämä aloitus yhtään. Tämän aloituksen on (jo nimimerkistäkin päätellen) tehnyt kiero RKP:läinen.

        Minä puhun yleisellä tasolla politiikasta, en yksittäisistä viesteistä.


      • realisten
        ahvennainen kirjoitti:

        Tämä ketjuhan alkoi siten, että joku iloitsi siitä, että Mankell on kuollut. Sen jälkeen useimmat ovat yrittäneet väittää että (maailmankuulu) kirjailija Mankell nyt ei ole kovin kuuluisa, hän on huono kirjailija jne. Miten tästä pystyt tulemaan päätelmään, että Mankellin arvon kansainvälisesti arvostettuna kirjailijana(siis kansainvälisesti, ei ruotsalaisena) ymmärtäneet eivät ymmärtäisi ihmisarvoa? Minusta toisen kuolemasta iloitsevat eivät ymmärrä ihmisarvoa, ovat sitten minkä maalaisia tahansa.

        Ännu större glädjeyttringar och svartmålande hade vi fått se här om en finlandssvensk författare hade avlideit.


    • hämestä

      Kirjallisuuden asiantuntijana voin Mankellista sanoa sen verran, että hän oli kirjailijana samaa tasoa kuin Jari Tervo.

      • noitarumpu

        Nooh nooh, ei Tervo oli slummista joutunut kirjoittamaan, korkeintaan Lapista.


    • skamlöst

      Alltid överträffar fennorna sig själva i smaklöshet.Finns inget botten tydligen hur djupt de kan sjunka.

      • vropp

        Det är avundsjuka. Det här man ju direkt


      • oikeusomaankulttuuriin
        vropp kirjoitti:

        Det är avundsjuka. Det här man ju direkt

        Alkaa riittää jo tuo kateusargumentti.

        Narsisti väittää muita kateellisiksi, mutta on itse kateellinen.

        Kiitos teille, että saatte meidät suomalaiset arvostamaan omaa, upeaa kulttuuriamme ja kaunista kieltämme! Siitä olemme teille kiitollisia.


    • swesweallthetimes

      Joku Eurooppalainen kirjallisuuspalkinto annettiin Sofi Oksaselle, ja kun ehdokkaana ollut Mankkel, ei sitä saanut, suomenruotsalaiset olivat marssia barrigadeille protestoimaan

      • suomalainenvaatimattomu

        Oksanen on huono kirjailija, Suomessa on äärimmäisen paljon hyviä kirjailijoita, jotka todellakin olisivat ansainneet kansainvälistäkin huomiota! He vaan eivät suomalaiseen vaatimattomaan tapaansa ole edes pyrkineet mihinkään "kansainväliseen menestykseen.".

        Vaikkapa mestaritontun seikkailuista, me leijonista tai Vinskistä ja Vinsentistä olisi ollut paljonkin suurempaan kansainväliseen menestykseen kuin yhdestäkään muumista. Ihan vain pieninä esimerkkeinä, koska niitä esimerkkejä löytyisi todella paljon.


      • MikaWaltari

        Mm. Heinähattu ja vilttitossu, koiramäet, kiljuset, Onneli ja Anneli tms. olisi voinut olla myös kansainvälisiä menestyksiä. Oikeastaan mikä tahansa, siihen tarvitaan vaan ehkä jotain muuta kuin suomalaista vaatimattomuutta:). Mutta ei siinä ole kyse pelkästään suomalaisesta vaatimattomuudestakaan! Valitettavasti suomalaisuus ei ole ollut maailmalla arvostettua. Missään muussa maassa ei ole vastaavaa viidettä kolonnaa kuin RKP, joten valitettavasti luulen Suomen keinotekoisen kaksikielisyyden ja RKP:n olevan syy myös siihen, miksi suomalaisuutta ei maailmallakaan ole arvostettu.


      • makefriends
        suomalainenvaatimattomu kirjoitti:

        Oksanen on huono kirjailija, Suomessa on äärimmäisen paljon hyviä kirjailijoita, jotka todellakin olisivat ansainneet kansainvälistäkin huomiota! He vaan eivät suomalaiseen vaatimattomaan tapaansa ole edes pyrkineet mihinkään "kansainväliseen menestykseen.".

        Vaikkapa mestaritontun seikkailuista, me leijonista tai Vinskistä ja Vinsentistä olisi ollut paljonkin suurempaan kansainväliseen menestykseen kuin yhdestäkään muumista. Ihan vain pieninä esimerkkeinä, koska niitä esimerkkejä löytyisi todella paljon.

        Vittuilemalla harvoin saa kavereita, vaikka ei Setä Samuli toki Suomen takia Putinia ampuisi. Venäjän hyökkäys Suomeen voisi kuitenkin johtaa kauppasaartoon ja täten miljoonien venäläisten eläkeläisten varmaan kuolemaan.


    • freudinsohva

      Britit tuntee Mankellin sijaa ainoastaan ryöstelevät viikingit niin nykypäivänä kuin menneisyydestäkin.

    • Envaanymmärrä

      Vaikka RuotsistaKIN löytyisi kuinka hyviä kirjailijoita - kuten Suomesta, en voi mitenkään ymmärtää täälläKIN esiintyvää ruotsinkielisten tapaa haukkua suomalaisia ja ihailla alemmuuskompleksisesti ruotsalaisia!

      Jos oikeasti olette noin paljon naapurimaahanne kallellaan, muuttakaa nyt hyvänen aika sinne asumaan!!!!!! Teillä on oikasti kaikki oikeus muuttaa juuri sinne paikkaan, jossa tunnette itsenne kaikista "kotoisimmaksi"!

    • Lissu1122

      Kuule valkonaama etpä uskalla näytää pärstääs täälä muuten olis yksi valkonaama !!Hyvä kirjoittaa paskaa kuule rasisti!!

      • vadärproblemet

        Allvar? Du drar upp en två år gammal tråd och kläcker ur dig sån där skit? Har du glömg din kvällsmedicin?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe