Luonnonpuistoja.

SaannaSuuronen

oLen menossa joulu tammi kuussa pattayalle, onko siellä kauniita kansallispuistoja, pitäisi päästä lasten kanssa.

44

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usotsieetsieuso

      On.

    • EiKunValitsemaan

      Pattayan kaduilla kun kävelee näitä retkiä myyviä toimistoja lähes joka nurkalla.

      • reissunainenreissaa

        Itellä aika huonoja kokemuksia noista kojumatkatoimistoista, Hotellilta tai matkatoimiston kautta retket. Soi 8:lla olevaa matkatoimistoa käytän itse, asiat on hoitunut niinkuin on pitänyt. nimee en muista mutta olikohan jossain lähellä puoliväliä oikealla puolella kakkoskadulta mentäessä.


    • SannaSuuronen

      Voisiko joku laittaa listaa näistä kansallispuistoista,että pääsisin katsomaan etukäteen

      • Puistofani

        Pattayan alueella ei ole kansallispuistoja lainkaan, toki siellä puolella Thaimaata niitä lähimmät on muistaakseni lähellä rayong, parin sadan kilometrin päässä, mielestäni paras on kuitenkin khao yai kansallispuisto joka on hyvin laaja, ja kauni, Bangkokista noin 120 kilsaa pohjoiseen.
        erinomainen on myös Hua Hinin lähellä oleva sam toi yot kansallispuisto, joka on lähimpänä turistikohteita .
        kansallaispuistot on erinomaista tekemistä lomallesi, sopii myös lapsille.


      • Puistofani

        Tuli muutama kirjoitusvirhe, sam roi yot , toinen puisto löytyy myös Hua Hinin läheltä, Kaeng Krachaniin joka on aika upea kanssa.


    • justjooxxx

      Rayong muka parinsadan kilometrin päässä? Mitä lapset tekevät jossain viidakossa?

      • Puistofani

        Et taida juurikaan Thaimaata tuntea, kansallispuistot on erittäin hienoja Thaimaassa, niitä on jotain 20, niitä voi kierrellä autolla, välillä pysähdellen, tuolla khao hain puistossa on asfalttipäälysteitä noin 60 kilsaa, tietysti matkatoimistot järjestävät retkiä näihin, jopa pattayalta, vaikka sivistystaso siellä on kyseenalainen.


      • SivistynytPattayalla

        Sivistystasosta kirjoitat? Hua Hinissä pitkästyvät luulevat itsestään taas olevansa parempaa väkeä.
        Thaimaan tuntemus puistofanilla olematon. Rayong on 30km päässä Pattayalta.


      • mopollakäynyt
        SivistynytPattayalla kirjoitti:

        Sivistystasosta kirjoitat? Hua Hinissä pitkästyvät luulevat itsestään taas olevansa parempaa väkeä.
        Thaimaan tuntemus puistofanilla olematon. Rayong on 30km päässä Pattayalta.

        Kyllä sinne 70-80km on pattayalta.


      • vaihtanutpaikkaako

        Se Rayong missä itse olen käynyt, sijaitsee n.80km päässä Pattayasta. Kun tietämättömät neuvovat kokemattomia tulokset ovat juuri näitä?


      • OTahAnuriinpoju
        SivistynytPattayalla kirjoitti:

        Sivistystasosta kirjoitat? Hua Hinissä pitkästyvät luulevat itsestään taas olevansa parempaa väkeä.
        Thaimaan tuntemus puistofanilla olematon. Rayong on 30km päässä Pattayalta.

        Pattayaboyshit taas linjalla sinne on todellisuudessa 90 kilometriä, eikö boyshittiä kiinnosta työnteko kun täällä viisaita neuvoja jakelee, vaikeat ajat on boyshiteillä edessä kun kela ja työvoimahallinto säästä, kohta 2 viikon retki lammasfarmille pitää jättää viikkoon, taas tulee 7pv tumputettavaa lisää.


      • WomanFrPattaya

        49 kilometriä Pattayalta Rayongiin. Hanuripanoista haaveilevalle tiedoksi. Muu kirjoitus kertoikin kaiken hanuripanoista haaveilevasta, sivistyksestä.


      • huhhuhtaas

      • Puistofani

      • Otahanuriinpoju

      • heiHALOOjuntti

        Laitat linkin missä sivun alalaidassa lukee 55 km selvällä suomenkielellä teitä pitkin ja väität 90 km, onko kaikki kotona?


      • roikkuunetissäjapuussa
        OTahAnuriinpoju kirjoitti:

        Pattayaboyshit taas linjalla sinne on todellisuudessa 90 kilometriä, eikö boyshittiä kiinnosta työnteko kun täällä viisaita neuvoja jakelee, vaikeat ajat on boyshiteillä edessä kun kela ja työvoimahallinto säästä, kohta 2 viikon retki lammasfarmille pitää jättää viikkoon, taas tulee 7pv tumputettavaa lisää.

        Täällähän säkin näytät roikkuvan? Sua työnteko varmasti kiinnostaiskin, mutta kuka tarvii urpoo, joka ei oikein mitään osaa eikä oikein mistään mitään tiedäkkään? Itse selailen nettiä työn lomassa. Joitain töitä pystyy tekemään kotoakin, jos ymmärrät? Provikka palkalla? Ymmärrätkö mitä tarkoittaa? Eli matkailupalstojen selailuun menevä aika on tilistäni pois, ymmärätkö? Ei tässä silti joka päivä tarvitse täysillä painaa. Ymmärrätkö? Täytyy vähän varmistella Ymmärrätkö? Jutuistasi päätellen et kuulu niihin kaikkein viisaimpiin yksilöihin. Ymmärrätkö?


      • OtaHanuriinPoju
        roikkuunetissäjapuussa kirjoitti:

        Täällähän säkin näytät roikkuvan? Sua työnteko varmasti kiinnostaiskin, mutta kuka tarvii urpoo, joka ei oikein mitään osaa eikä oikein mistään mitään tiedäkkään? Itse selailen nettiä työn lomassa. Joitain töitä pystyy tekemään kotoakin, jos ymmärrät? Provikka palkalla? Ymmärrätkö mitä tarkoittaa? Eli matkailupalstojen selailuun menevä aika on tilistäni pois, ymmärätkö? Ei tässä silti joka päivä tarvitse täysillä painaa. Ymmärrätkö? Täytyy vähän varmistella Ymmärrätkö? Jutuistasi päätellen et kuulu niihin kaikkein viisaimpiin yksilöihin. Ymmärrätkö?

        Katsos poju kun oon vielä lomalla parisen viikkoa, 4 viikkoa kesällä ja kaks jatkoksi vai olet provikkapalkkainen lehtimyyjäkö, mä olen kyllä ihan oikeesti töissä, ja saan samanpalkan, oon sitte kotona tai töissä, mullaki on tietokone mutta tää iPad on mukavampi kirjoitella, mitäs tuollaiselle provikkapojulla on sitten nämä lomat, ei taida kassakone laulaa kuin ulospäin, tai kun sairastut sama juttu, mä saan saman liksan kokoajan, olen ollut muuten samalla työantajalla jo 8 vuotta ei mua kauheasti viitsitä kytätä, kunhan hommani teen, mulla muuten on vähän sellainen käsitys että eiks nuo provikkahommat oo vähänkuin viimeinen mahdollisuus, kun oikeita töitä ei saa, ja jotenkin pitää yrittää laskut maksaa, olenko ymmärtänyt oikein, ja oletko sinä ymmärtänyt mihin olet ryhtynyt.


      • roikkuunetissäjapuussa
        OtaHanuriinPoju kirjoitti:

        Katsos poju kun oon vielä lomalla parisen viikkoa, 4 viikkoa kesällä ja kaks jatkoksi vai olet provikkapalkkainen lehtimyyjäkö, mä olen kyllä ihan oikeesti töissä, ja saan samanpalkan, oon sitte kotona tai töissä, mullaki on tietokone mutta tää iPad on mukavampi kirjoitella, mitäs tuollaiselle provikkapojulla on sitten nämä lomat, ei taida kassakone laulaa kuin ulospäin, tai kun sairastut sama juttu, mä saan saman liksan kokoajan, olen ollut muuten samalla työantajalla jo 8 vuotta ei mua kauheasti viitsitä kytätä, kunhan hommani teen, mulla muuten on vähän sellainen käsitys että eiks nuo provikkahommat oo vähänkuin viimeinen mahdollisuus, kun oikeita töitä ei saa, ja jotenkin pitää yrittää laskut maksaa, olenko ymmärtänyt oikein, ja oletko sinä ymmärtänyt mihin olet ryhtynyt.

        Oikeassa olet pulunpaska. Myyntimiehillä tulot tosiaan vaihtelevat ihan 130- 12000e/kk välissä. Riippuen siitä mitä myy?


      • Pattayaboyshit
        roikkuunetissäjapuussa kirjoitti:

        Oikeassa olet pulunpaska. Myyntimiehillä tulot tosiaan vaihtelevat ihan 130- 12000e/kk välissä. Riippuen siitä mitä myy?

        Joo varmaan, riippuu tietysti mitä myy, marin myyjät tienaa hieman vähemmän kuin kokkelin myyjät, parhaiten tienaa kristallin, ja hapon myyjät mutta riski valtion täyshoidosta lähenee päivä päivältä, riskistä maksetaan, tiedätkö mitä vw auton huoltopäällikölle maksetaan, 5800 euroa/kk, on lomat ja eläkettäkin tulooopi, kun ikää tulee, mutta pitää olla kouluja käynyt, toisin kuin nämä provikkamyyjät,

        muuten eräs helpoin ammatti missä tienaa paljon on lkv, lähes olemattomalla koulutuksella, pitää suorittaa yksi koe, niin pääsee tienaamaan, hyvin jopa 120.000 euroa kk, mutta niitä on harvoja. Suomessa muutama, noilla tulolla on varaa käydä välillä pattayalla.


      • roikkuupuustajapieree
        Pattayaboyshit kirjoitti:

        Joo varmaan, riippuu tietysti mitä myy, marin myyjät tienaa hieman vähemmän kuin kokkelin myyjät, parhaiten tienaa kristallin, ja hapon myyjät mutta riski valtion täyshoidosta lähenee päivä päivältä, riskistä maksetaan, tiedätkö mitä vw auton huoltopäällikölle maksetaan, 5800 euroa/kk, on lomat ja eläkettäkin tulooopi, kun ikää tulee, mutta pitää olla kouluja käynyt, toisin kuin nämä provikkamyyjät,

        muuten eräs helpoin ammatti missä tienaa paljon on lkv, lähes olemattomalla koulutuksella, pitää suorittaa yksi koe, niin pääsee tienaamaan, hyvin jopa 120.000 euroa kk, mutta niitä on harvoja. Suomessa muutama, noilla tulolla on varaa käydä välillä pattayalla.

        Täh. Eikö Pattayalla enää käykkään pelkät, alkoholisoituneet, sosiaalitukia nostavat työttömät jotka ovat kurssikeskuksessa suojatyössä?? Epävakaa persoonallisuushäiriö??


      • PattayaBoyShit
        roikkuupuustajapieree kirjoitti:

        Täh. Eikö Pattayalla enää käykkään pelkät, alkoholisoituneet, sosiaalitukia nostavat työttömät jotka ovat kurssikeskuksessa suojatyössä?? Epävakaa persoonallisuushäiriö??

        Ei käy, siellä käy reippaita, varakkaita, positiivisesti elämäänsä suhtautuvia, onnistujia joiden ainoat kontaktit toiseen sukupuoleen on äiti tai joku Pattayan kaunottarista, kuulemma tiukkaa on tavara, ettei vaan pojut sohi perskarvoituksia, kännipäissään... mukaa kehua että tiukkaa on tavara, kavereille ja täälläkin julkisesti, sitten ne kuljettavat lildoja näille kaunottarille matkalaukussaan, eli pienet on poikien vehkeet, kaiketi kaunottaret vaativat lisäpanostusta jos ymmärrä, joskin ei tuo sinunkin kuvauksesi aivan kaukana totuudesta ole.


      • NELÄÄKKEET

        OTA HETI !


      • terävämpi-ystäväsi
        PattayaBoyShit kirjoitti:

        Ei käy, siellä käy reippaita, varakkaita, positiivisesti elämäänsä suhtautuvia, onnistujia joiden ainoat kontaktit toiseen sukupuoleen on äiti tai joku Pattayan kaunottarista, kuulemma tiukkaa on tavara, ettei vaan pojut sohi perskarvoituksia, kännipäissään... mukaa kehua että tiukkaa on tavara, kavereille ja täälläkin julkisesti, sitten ne kuljettavat lildoja näille kaunottarille matkalaukussaan, eli pienet on poikien vehkeet, kaiketi kaunottaret vaativat lisäpanostusta jos ymmärrä, joskin ei tuo sinunkin kuvauksesi aivan kaukana totuudesta ole.

        Työnnä sinäkin yksi mielestäsi sopivan kokoinen "lildo" hanuriis ja toinen lildo suuhus ja mee nukkumaan.


      • Lerpappa-papattaa

        Kolmannen lildon zapho voi laittaa jalkojensa väliin muistuttamaan siitä ajasta kun se ei vielä ollut lerppa.


    • mysecretthailand

      Suosikkini on Tublan National Park, Pattikselta pohjoiseen noin 150 km.

      Alueelta löytyy harvinaisia kädellisiä ja lepakoita.

      • natural-park-of-pattaya

        Maailman viisaimpiin kuuluvia kädellisiä voi myös bongailla Ilen baarista soi 8. Ei sen eremmäs tartte mennä.


      • Puistofani

        Olen käynyt mutta tuo 150 kilsaa on pahasti alakanttiin, sinne on noin 280 -320 kilometriä, Bangkokista on pattayalle noin 150, saraburiin 100 ja sieltä tublaniin noin 60, enemmin kyllä suosittelen suht samalla matkalla khao yai national parkkia.


      • kaikki-susi-pelkoset

        Kannattaa ajaa tien 331 kautta. Matkaa on silti se reilu 200 km, Googlen kartta näyttää walkkarilta puiston portille 209 km.

        Tuolla kannattaa olla liikkeellä myös pimeällä, jos eläimet ei peloita. Saattaa nähdä norsun, tiikerin tai vampyyrilepakon.


      • Puistofani

        Olen yleensä ajellut pääteitä pitkin niin pitkälle kuin mahdollista, siten jos lyhentää olennaisesti ajelen kaksi numeroisilla, jos pakko kolme numeroisia, nelinumeroisista yritä pysytellä pois, varsinkin pimeä ajoa. Noissa kolme ja neljä numeroisissa tiet on huonoja ja pimeitä.


    • lasse-lappajärvi

      On siel crocodile-parka, siel on norsujakin.
      Olin niin vitun kännis, en tarkalleen muista matkasta, mut jossakin viidakossa oltiin.
      Siel oli moskiittojakin, ku on nahka näppylöillä.

    • luonnonpuistot
      • mikämättää-

        Linkki ei avaudu


      • nähtävänänetissä
        mikämättää- kirjoitti:

        Linkki ei avaudu

        toimii ihan ok


    • Tammikuussapaikalla

      Kiitos vinkistä, tämä katsotaan.

      • mahtavaaihanaa

        Tulee parhaillaan uusintana. Kyllä on upeat maisemat ja hienoja luontokappaleita.


    • haluaisinähdäkanssa

      Löytyyko tuo filmi arenasta, ainakaan google ei löydä

      • hyvinpyörii

        Ihan tuosta linkistä voi sen katsoa


    • kiitospaljon

      Joo, nyt tuli katsottua. Tosi mielenkiintoinen.

    • Retkeilijäreiska

      Ihan Pattayalla ei kansallispuistoja ole, vaan sellaisia pitää lähteä päiväretkellä katsomaan kauemmas. Valittavana on esimerkiksi Rayongin provinssin puolella oleva Khao Chamao-Khao Wong -kansallispuisto, johon ilman muuta kannattaa käydä tutustumassa. Puistossa voi ihailla upeaa luontoa vesiputouksineen ja rehevine metsineen. Kansallispuiston rajojen sisällä elää mm. tiikereitä ja elefantteja. Suojeltuja merikilpikonnia puolestaan voi käväistä ihastelemassa Ko Man Nai -saarella.

      Täällä pääset tutustumaan Rayongin kansallispuistoon

      http://thaimaa.biz/kohteet/rayong/

    • kiitosoikeinpaljon

      Hyvä linkki, kiitoksia

      (tämän kaiken soopan keskellä, jota joku sairas tälle palstalle syytää)

      • sairassoopaaja

        huku sinne tietokoneeseesi


    • upeitakokemuksia

      Isolentäväkoira, voin taata, kun näette luonnossa tuollaisen lepakon, jonka siipiväli on 1,5 m, hämmästys on valtavat. Vielä kun niitä tulee 20 kpl parvessa, alkaa olla urheilujuhlan tuntua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1937
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1629
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1569
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1507
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1455
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1347
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1256
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1187
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1128
    Aihe