Minä en ymmärrä

akateeminen

Jos Skoda on niin hyvä mitä tälläkin palstalla mainostetaan, niin miksi ruotsalaisia kehotetaan jättämään TSI/DSG -mallit kauppaan?

Minä en todellakaan ymmärrä. Voisiko joku selittää minulle tämän epäsuhdan?

13

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Justså

      Kukaan ei osaa selittää ruåtsalaisten tekemisiä.

      • ruokkiminenkielletty

        Eikä trollille kannata yrittää mitään selitellä. Antaa niiden söhlätä omia juttujaan.


    • PsykTri

      Kerrankin jotain uskottavaa. Uskon kirjoittajan olevan rehellinen otsikkoa kirjoittaessaan.

    • TSI2012

      Otsikko todellakin on uskottava.

      Mitä palstan sisältöön tulee, niin täällä kerrotaan paljon Skodan jatkuvista ja laajoista ongelmista, lähinnä muutaman mestarin toimesta. Jos Skoda on niin huono, kuin täällä väitetään, miksi se menee niin hyvin kaupaksi ja yhteensä Volkkarin merkit kattavat lähes kolmanneksen myydyistä autoista?

      • siinäfaktaa

        Octavia on myydyin auto Suomessa. Nissan Kaskai toiseksi myydyin. VW Golf kolmosena. Tämä selviää siitä montako kyseistä automallia aon myyty kapplemäärinä.

        Itse en täysin ymmärrä miksi joku kaskain ostaa koska Yeti on mielestäni 100* parempi käyttöominaisuuksiltaan. Mutta ulkonäkö ei kaikkia ostajia miellytä.
        Itse arvostan enemmän ominaisuuksia ja käyttökelpoisuutta joten ostaisin 4-veto yetin mielummin. Kaskai on mielestäni todella rimpula ajaa jos vertaa Skoda Yetiin.

        Sama koskee Octavian kilpailijoita. Esimerkiksi Tojo Ave on surkea viritys Octaviaan verrattuna. Mutat tämä on vain minun mieleipiteeni. Jokaisella on tietysti omat mielipiteensä. Kukin saa ostaa minkä merkin / mallin tahtoo. Mutta jos vertailee objektiivisesti autoja ominaisuuksien perusteella, vie skodat melko monessa tapauksessa voiton kilpailijoista. Rima on korkealla ja Skoda on sen sinne asettanut.


      • noin_sen_näkee
        siinäfaktaa kirjoitti:

        Octavia on myydyin auto Suomessa. Nissan Kaskai toiseksi myydyin. VW Golf kolmosena. Tämä selviää siitä montako kyseistä automallia aon myyty kapplemäärinä.

        Itse en täysin ymmärrä miksi joku kaskain ostaa koska Yeti on mielestäni 100* parempi käyttöominaisuuksiltaan. Mutta ulkonäkö ei kaikkia ostajia miellytä.
        Itse arvostan enemmän ominaisuuksia ja käyttökelpoisuutta joten ostaisin 4-veto yetin mielummin. Kaskai on mielestäni todella rimpula ajaa jos vertaa Skoda Yetiin.

        Sama koskee Octavian kilpailijoita. Esimerkiksi Tojo Ave on surkea viritys Octaviaan verrattuna. Mutat tämä on vain minun mieleipiteeni. Jokaisella on tietysti omat mielipiteensä. Kukin saa ostaa minkä merkin / mallin tahtoo. Mutta jos vertailee objektiivisesti autoja ominaisuuksien perusteella, vie skodat melko monessa tapauksessa voiton kilpailijoista. Rima on korkealla ja Skoda on sen sinne asettanut.

        kun usko on vahvempi kuin tieto.


      • Usko.Mäki
        noin_sen_näkee kirjoitti:

        kun usko on vahvempi kuin tieto.

        Kyllä me skodan omistajat sen paremmin tiedämme kuin pahaiset trollit.


      • VaiFakaaHeh
        siinäfaktaa kirjoitti:

        Octavia on myydyin auto Suomessa. Nissan Kaskai toiseksi myydyin. VW Golf kolmosena. Tämä selviää siitä montako kyseistä automallia aon myyty kapplemäärinä.

        Itse en täysin ymmärrä miksi joku kaskain ostaa koska Yeti on mielestäni 100* parempi käyttöominaisuuksiltaan. Mutta ulkonäkö ei kaikkia ostajia miellytä.
        Itse arvostan enemmän ominaisuuksia ja käyttökelpoisuutta joten ostaisin 4-veto yetin mielummin. Kaskai on mielestäni todella rimpula ajaa jos vertaa Skoda Yetiin.

        Sama koskee Octavian kilpailijoita. Esimerkiksi Tojo Ave on surkea viritys Octaviaan verrattuna. Mutat tämä on vain minun mieleipiteeni. Jokaisella on tietysti omat mielipiteensä. Kukin saa ostaa minkä merkin / mallin tahtoo. Mutta jos vertailee objektiivisesti autoja ominaisuuksien perusteella, vie skodat melko monessa tapauksessa voiton kilpailijoista. Rima on korkealla ja Skoda on sen sinne asettanut.

        Faktaa ei kirjoituksessasi ollut juuri nimeksikään. Mielipiteitäsi kylläkin ja niihin sinulla kuin kaikilla muillakin on oikeus. Ne ovat kuitenkin vain sinun mielipiteitäsi, joilla ei faktan kanssa ole mitään tekemistä.

        Edes se, että Octavia on myydyin automalli (ei siis automerkki) ei todista muuta kuin sen, että siihen on suurimmalla osalla niistä ihmisistä varaa, jotka uusia autoja ostavat. Se on toki riittävän hyvä tälle porukalle. Sitä ei varmasti kukaan kiistä.

        Tuo viittaus objektiiviseen vertailuun ja Skodan menestyminen niissä on ihan joutavanpäiväinen. Missä sellaisia on nähtävillä? Kyllä julkaistut testit yms ovat isolta osin puhtaasti mielipiteitä ja jonkun valitsemia kriteereitä painoarvoineen. Jo pelkästään kriteerien painoarvoja muuttamalla tulee ihan toisen näköisiä tuloksia. Kaikillehan ei tavaratilan suuri koko ole tärkein, mutta testeissä sillä on yleensä hyvin suuri painoarvo. Hintakaan ei aina ole kaikille tärkein valintaperuste. Kuten ei myöskään se, kiihtyykö 0-100 muutaman sekunnin murto-osan nopeammin kuin joku toinen. Mukavuustuntuma tms kriteeri on sitten jo melkoisen henkilökohtainen juttu. Jne, jne.

        Toisin sanoen objektiivisia vertailutuloksia, joissa Skoda olisi vienyt monesti voiton, on todella vaikea löytää. Niinkuin tietysti minkä tahansa muunkin merkin kohdalla.


      • Jotainrajaa
        VaiFakaaHeh kirjoitti:

        Faktaa ei kirjoituksessasi ollut juuri nimeksikään. Mielipiteitäsi kylläkin ja niihin sinulla kuin kaikilla muillakin on oikeus. Ne ovat kuitenkin vain sinun mielipiteitäsi, joilla ei faktan kanssa ole mitään tekemistä.

        Edes se, että Octavia on myydyin automalli (ei siis automerkki) ei todista muuta kuin sen, että siihen on suurimmalla osalla niistä ihmisistä varaa, jotka uusia autoja ostavat. Se on toki riittävän hyvä tälle porukalle. Sitä ei varmasti kukaan kiistä.

        Tuo viittaus objektiiviseen vertailuun ja Skodan menestyminen niissä on ihan joutavanpäiväinen. Missä sellaisia on nähtävillä? Kyllä julkaistut testit yms ovat isolta osin puhtaasti mielipiteitä ja jonkun valitsemia kriteereitä painoarvoineen. Jo pelkästään kriteerien painoarvoja muuttamalla tulee ihan toisen näköisiä tuloksia. Kaikillehan ei tavaratilan suuri koko ole tärkein, mutta testeissä sillä on yleensä hyvin suuri painoarvo. Hintakaan ei aina ole kaikille tärkein valintaperuste. Kuten ei myöskään se, kiihtyykö 0-100 muutaman sekunnin murto-osan nopeammin kuin joku toinen. Mukavuustuntuma tms kriteeri on sitten jo melkoisen henkilökohtainen juttu. Jne, jne.

        Toisin sanoen objektiivisia vertailutuloksia, joissa Skoda olisi vienyt monesti voiton, on todella vaikea löytää. Niinkuin tietysti minkä tahansa muunkin merkin kohdalla.

        Niin ja se häpeä joka kuuluu vakiovarustukseen kovan rengasmelun lisäksi. Avensikseen kumpaakaan ei saa rahallakaan. Tsi ja dsg ei kuulu vakiovarustukseen taaviskodassa ja yleensä joutuu maksamaan kun hajoavat hetimiten maailman lyhyimmän takuuajan jälkeen. Rahalla toki selviää. Häpeästä toki vain merkkiä vaihtamalla. Skoda Yeti on rumempi kuin yksikään muu maasturi. Lada Nivakin on muotoiltu mutta yeti on sellainen kun on sattunut tulemaan. Toki sukulaisuus Nivaan on havaittavissa. Tarkoitukseen sopivia ovat varmaan vanhoihin IVY-maihin,joihin ne ovat suunniteltukin. Toyota taas on tarkoitettu kaikkialle maailmaan. On yleinen merkki niissäkin maissa joihin Skodat ei kelpaa ollenkaan.


      • olet.täysin.fakaa

        Sovitaanhan sitten, että sinunkin kirjoituksesi ovat vain häiriintyneen trollin mielipiteitä, joilla ei ole faktan kanssa mitän tekemistä. Asia on loppuunkäsitelty. Piste.


    • Kohan_kyselen

      Niin, miksikö ranskalaiset ajavat ranskalaisilla autoilla, saksalaiset saksalaisilla ja ruotsalaiset ruotsalaisilla autoilla? Löytyisikö mitään järkevää seliystä?
      Selitys pitäisi olla niin yksinketaine, että möllikin ymmärtää. Pitäisikö jonkun piirtä selostus? Kuis tää mesemies, jos piirtäisit selityksen siellä Paint- kurssilla?

      • sivupersoona

        Kaikki vetävät tietysti kotiinpäin. Suomella ei ole omaa autoteollisuutta, mutta suomalaisten ainoa tapa vetää kotiinpäin on euro-auton ostaminen.


    • PåSvenska

      Olet väärällä palstalla, ruotsalaiskirjoitus koski Volkkaria. Vieläpä kaasutoimisia taksiautoja. Tarkemmin Passatia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe