Illat pitenee ja pimenee

Irmelli

mitä te teette kaiket illat ? Pitkä on pimeä kausi edessä. Telkkaristakaan ei tule paljoa mieleistä katsottavaa.

92

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lueskellaahan me ,paljon netistä erilaist teknist juttuu ja käsillä tekemist.
      Sit toisella silmällä telkkarii ja toisel palstaa ,
      Siin sitä eläkeläisel aika kuluu pelätes et puhelin soi ja töihin houkutellaan.

    • Raamattua.taidan.lukea

      Ite syön mellejä, irmellejä ja karamellejä...

      Tota. Roikumme netissä. Telkkari on out.

      Sama on muuten meikällä kuin kiusatulla. "Pelko" että tulee työn tynkää.

      • Onneks ollaan niin pelkäämättömiä et voiraan torkkuakkin työn syrjässä.


      • Irmelli

        Se aika on kaikeksi onneksi loppu, ei tarvi pelätä enää aamulla puhelimen pirahdusta.
        Kutsua töihin.


      • Psykoterapeutitar

        Fiilistelen! Kynttilöitä, takkaa, lukemista, nettiä, puheluja! Sitten on kivaa, kun joku lapsukainen on yötä, niin ei paljon tarvitse tekemistä miettiä. Voimme fiilistellä yhdessä :-)


      • Valvon.taas
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Onneks ollaan niin pelkäämättömiä et voiraan torkkuakkin työn syrjässä.

        Siloin kun joudun (lähden, viitsin) tekemään ylimääräistä, se meininki on niin hektistä, että ei voi torkahtaa tai nukahtaa, seisaaltaan. Oltava jalkojen päällä koko ajan. Ja mestat vaihtelee joten ei ole "omaa" tauko tupaakaan minne mennä lintsaamaan. Juuri illalla soi puhelin ja tuli tekstiviestiä. Kuuden tunnin kuluttua lähden liikkeelle. Harvinaista. Yleensä toimin illalla ja viikonloppuina. Nyt olin nukkunut "varastoon". Mistäs saisi unta tähän hätiin?


    • kohtaonvaloisaa

      Turha siinä on synkistellä!
      Kesää kohti mennään koko ajan.

      • Kesä-jaTalvi-seis

        Eipä mennä vielä. Kesää kohti. Ensin pitää loppua tämä vanha kesäaika, ennen kuin talviaika lähtee rientämään joulun kautta kesään. Tai voihan sen ajatella niinkin, että jos on muistamista kellon viisareiden siirrossa, niin siirrät ne aina kohti saman vuoden kesää, keväällä eteenpäin tunti, syksyllä taaksepäin tunti.


    • Mjaaaaaa...........................

    • vieläon

      Vielä on kesäaikaa jäljellä. Ei vielä vaivuta syksynsynkkyyteen, ei ei

    • ent.siivoojaparka

      Reilut kaksi kuukautta enää, niin alkaa päivät pitenemään taas.
      Minua ei pimeät illat haittaa yhtään, eikä minulla aika käy pitkäksi koskaan. Päinvastoin, meinaa aika livistää liiankin nopeaan. "Aika menee arvellessa, päivät päätä käännellessä".

    • 1eero

      Vastaillaan ei parempaa tekemistä tähän aikaan.
      Olisi ihme ettei olisi pimeää tähän aikaan vuodesta kaupungissa se on yks hailee, melkein vaikka on mielyttävintä että päivällä on päivä valoisa. Olen asunut kaamoksen aikana niin pohjoisessa ettei aurinko noussut olleskaa kuu kyllä kumotti ja revontulet valaisi taivaan niin komeesti vailla vertaa ettei näillä leveyksillä voi kuin haaveilla.
      Aikaa kutankin loppuu pimeyskin kääntyy asento maan jolloin taas päivä alkaa pidetä hohtaa taas hanget nietosten kunnes sulavat puroiksi virroiksi on jälleen kevät kohta kesä jo riittää valoa on suven aika kunnes syksy jatkuu vuoden kierto maa kulkee radallaan aurinko suhteessa maan pysyy paikallaan, auriko galaksissa on liikeessä niin myös galaksi suhtessa universiumia on liikkeessä voi olla universiumkin on liikkeessä jotain suurempaa.

      • Jaa. Pimeyttä voi katkaista sytyttämällä valoja niin sisälle kuin ulos. Tuli takkaan ja kuynttilöihin. Pihalle lyhtyjä, myös sangossa jäädytettyjä jäälyhtyjä ja kynttilä siihen sisälle palamaan. Tai lumipalloista tehtyjä lyhtyjä. Liekki lämmittää.
        Pakkastaa 6.8. Joulumainoksia pukkaa postista. Se on sen merkki että kohta on kevät.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Jaa. Pimeyttä voi katkaista sytyttämällä valoja niin sisälle kuin ulos. Tuli takkaan ja kuynttilöihin. Pihalle lyhtyjä, myös sangossa jäädytettyjä jäälyhtyjä ja kynttilä siihen sisälle palamaan. Tai lumipalloista tehtyjä lyhtyjä. Liekki lämmittää.
        Pakkastaa 6.8. Joulumainoksia pukkaa postista. Se on sen merkki että kohta on kevät.

        Ai ettö sytytä valo tuota en tienykkkää johan olen ihmetellyt miksi kuljen pimeässä, mistä sen valon sa sytytettyä tulitikullako.
        No leikki sikseen tottakai mulla on valoa, täälä on liki nollaa pikkasen miinuksella.


      • 1eero kirjoitti:

        Ai ettö sytytä valo tuota en tienykkkää johan olen ihmetellyt miksi kuljen pimeässä, mistä sen valon sa sytytettyä tulitikullako.
        No leikki sikseen tottakai mulla on valoa, täälä on liki nollaa pikkasen miinuksella.

        Mitenniu tottakai? Ei se niin itestään selevää ole et valoa. Valon voima pitää hoksata :).


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Mitenniu tottakai? Ei se niin itestään selevää ole et valoa. Valon voima pitää hoksata :).

        Hoksata :) kyllä sen huomaa pimeässä "tottakai" muistu mieleen alkuvuodet mökillä ei ollut sähköä hirveesti kynttilöitä ja öljylamppu sitten tuli petromaksi näillä monta vuotta seuraavaksi aurinkopaneeli generaattori kymmenen vuotta sitten tuli sähköt.


      • Nonnii teil on sitten sähköä ilmassa. Sähkön rvon tietää vasta sitten kun on mennyt sähköt.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Nonnii teil on sitten sähköä ilmassa. Sähkön rvon tietää vasta sitten kun on mennyt sähköt.

        Ei mulla enää ole osuutta mökkiin.


      • 1eero kirjoitti:

        Ei mulla enää ole osuutta mökkiin.

        Niinnii mut eiän se sähkö sielt ilmasta karannu vaikka sinä ossuutes möitki. Vai veitkö sähöt mennessäs :)?


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Niinnii mut eiän se sähkö sielt ilmasta karannu vaikka sinä ossuutes möitki. Vai veitkö sähöt mennessäs :)?

        En ymmm jos kävis hakee parisataa metriä lankaa, ei ne huomais.


    • kummahommaon

      pilalle menny koko palsta, ennen pysty viestimään..

      • miksmukaei

        Pystyhän nytkin näköjänsä..


      • onko.tyhjä

        Jos pää on tyhjää täynnä on vaikea viestiä


    • vanha_muori

      Sytytän kynttilöitä ja olla öllötän, täyttelen kryptoja.

      • vanha.ukko

        Edottomasti kynttilöitä luomaan tunnelmaa.


      • samettista

        Pienet lamput palamaan,sohvalle peiton alle,ristikkolehti,hiljaista terapia musaa taustalle,lämmintä rooibos teetä hörppäys ja antaa unen tulla,siinä se.


    • vanhanaakka

      Harrastusten parissahan nuo illat menee niinkuin tähänkin asti....eilen illalla (tai yöhän se jo oli) tosin oli niin komeita revontulia täällä Keski-Suomessakin, että niitä piti vielä kahden aikaan käydä katselemassa.....onneksi ei enää ole pelkoa töihin joutumisesta.....

    • Heikunkeikku

      Ei ole ongelmaa iltarattojen miettimisessä, sillä olen töissä. Esim. tänään vimppa oppilas lähtee 10 vaille yheksän. Kerään kimpsut ja kampsut ja köröttelen kotiin, niin silloin kellon on jotain vartin yli yhdeksän. Maanantaisin on vapaapäivä. Jos luopuisin tuosta vapaapäivästä, niin sitten pääsisin vähän aikaisemmin muina iltoina, mutta en tahdo.
      Viikonloppuisin on vaikka mitä touhua. Pihahommia ym semmosta. Teatterissa olin pari viikkoa sitten. Elokuvissakin alan taas käymään, jahka muut kiireet antavat luvan.
      Illalla köllähdän sänkyyn ja ah iiihanaa alan lukemaan kirjaa ja kissi on siinä tyynyn vieressä omalla paikallaan oman pyyhkeen päällä. Kehrää mukavasti.

      Siinä mielessä on inhoa, kun en ole rekisteröitynyt, sillä jos olisin, niin laittaisin oitis kuvan mun Akvaariosta (oon touhunnut sen kimpus oikein viimesen päälle intona). Siitä mistä palstallakin juttelin. Kalaton akvaario. Se on NIIN hieno, että olen aivan haltioissani. Oon ruvennut inspiroitumaan myös akvaarion viereen laitetuista kasveista ja siihen kuluu aikaa enemmän ku vaan kaks aikaa:) Maanantaina istutin Cordyline Australis-kukkia akvaarion päätyyn.
      Mulla on siis "Etelänpuutarha" akvaariossa. Runsaskukkainen. Valo on ajastettu niin, että plät valot päälle ja sitten pläts 12 tunnin kuluttua valot sammuu. Eli samoin kun etelässäkin. Mun kasvit nauttivat nyt niin satasella, että melkein olen kuulevinani vienoa musiikkia akvaarion sisältä. Ne laulaa kiitosvirsiä mulle :)

      • kalaton

        Heikulle!
        Kaloista ehdoton lempparini on taistelukala,sellainen sininen liehupyrstö ja evät myös,koirani tuijotti sitä haltioissaan ja nuoleskeli akvaarion reunaa,josko sais lipastua sen suuhunsa ja ei millään ymmärtänyt että ei se vaan tule onnistumaan.


      • Heikunkeikku
        kalaton kirjoitti:

        Heikulle!
        Kaloista ehdoton lempparini on taistelukala,sellainen sininen liehupyrstö ja evät myös,koirani tuijotti sitä haltioissaan ja nuoleskeli akvaarion reunaa,josko sais lipastua sen suuhunsa ja ei millään ymmärtänyt että ei se vaan tule onnistumaan.

        Hei kalaton.
        Kyllä kannatti tulla kurkistamaan tähän aloitukseen, kun ilokseni löysin kommentin mulle.
        Jep, taistelukala on kaunis kala. Mikä väritys oiettä.
        Meillä nuorin poika lapsena oli hirmuisen kiinnostunut kaloista. Kuten myös muista eksoottisista otuksista. No me (minä ja mieheni) oltiin hänen innostuksessaan mukana ja kaupastahan sitten ostettiin akvaarioita ihan monin määrin. Viis erikokoista akvaariota oli ja lisäksi tropikaario (olikohan sen nimi toi?), jossa eleli käärme ja sitten yks lasikirstu, jossa eleli Madagaskarinpäiväkekko. Joo ihan hurjaa oli silloin tuo innostus.
        Siks mä aloin tästä kirjoittamaan, kun sinä kirjoitit taistelukalasta. Meillä oli yksi pieni akvaario kutuakvaariona ja siellä oli Taistelukalapariskunta. En nyt muista tarkalleen, mutta jotenkin se oli niin, että jos halusi poikasia, niin olosuhteet piti olla viimesen päälle kunnossa. Akvaariossa vain vähäsen vettä. Jompikumpi joko kumpi tai kampi muodosti vaahtoa (limamaista) akvaarion pinnalle, johon pötkästiin sitten ne kalanmunat. Uros hoiti aktiivisesti tätä limalätäkköä ja naaras vaan piti lomaa :)
        Isoimmassa akvaariossa (eli tää mikä mulla nyt on kukka-akvaariona) niin siellä oli Riikinkukkoahvenia (myös muita, mitä milloinkin). Minä tykkään niistä kaloista eniten. Kasvavat isoiksi ja ovat nimensä mukaan to-del-la kauniin värisiä. JA mikä kiinnostavinta, niin ne tunnistavat oman väen. Siis meidät ihmiset. Ne myös kesyyntyvät siten, että tulevat kädestä syömään vaikkapa nyt jauhelihaklimppiä.
        Kaloista vielä. Veljeni oli eilen ostanut kalastajilta Siikoja. Sain kolme kipaletta. Söin juuri ja huh huh, kyllä ne kalat on ihan kivoja kielenkin päällä :)


      • Tralallaa
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Hei kalaton.
        Kyllä kannatti tulla kurkistamaan tähän aloitukseen, kun ilokseni löysin kommentin mulle.
        Jep, taistelukala on kaunis kala. Mikä väritys oiettä.
        Meillä nuorin poika lapsena oli hirmuisen kiinnostunut kaloista. Kuten myös muista eksoottisista otuksista. No me (minä ja mieheni) oltiin hänen innostuksessaan mukana ja kaupastahan sitten ostettiin akvaarioita ihan monin määrin. Viis erikokoista akvaariota oli ja lisäksi tropikaario (olikohan sen nimi toi?), jossa eleli käärme ja sitten yks lasikirstu, jossa eleli Madagaskarinpäiväkekko. Joo ihan hurjaa oli silloin tuo innostus.
        Siks mä aloin tästä kirjoittamaan, kun sinä kirjoitit taistelukalasta. Meillä oli yksi pieni akvaario kutuakvaariona ja siellä oli Taistelukalapariskunta. En nyt muista tarkalleen, mutta jotenkin se oli niin, että jos halusi poikasia, niin olosuhteet piti olla viimesen päälle kunnossa. Akvaariossa vain vähäsen vettä. Jompikumpi joko kumpi tai kampi muodosti vaahtoa (limamaista) akvaarion pinnalle, johon pötkästiin sitten ne kalanmunat. Uros hoiti aktiivisesti tätä limalätäkköä ja naaras vaan piti lomaa :)
        Isoimmassa akvaariossa (eli tää mikä mulla nyt on kukka-akvaariona) niin siellä oli Riikinkukkoahvenia (myös muita, mitä milloinkin). Minä tykkään niistä kaloista eniten. Kasvavat isoiksi ja ovat nimensä mukaan to-del-la kauniin värisiä. JA mikä kiinnostavinta, niin ne tunnistavat oman väen. Siis meidät ihmiset. Ne myös kesyyntyvät siten, että tulevat kädestä syömään vaikkapa nyt jauhelihaklimppiä.
        Kaloista vielä. Veljeni oli eilen ostanut kalastajilta Siikoja. Sain kolme kipaletta. Söin juuri ja huh huh, kyllä ne kalat on ihan kivoja kielenkin päällä :)

        Mitääääh! Syökö kalat jauhelihaa? Huh, tuota en tiennytkään. Taas opin jotain uutta. Oliko muuten raakaa, vai lihapullinako tarjoilit?

        Jaa, no nyt kun rupesin funtsimaan niin syöhän ne matojakin koukunpäässä tarjoiltuina. Eihän ne mitään kasvissyöjiä olekaan.


    • Televisiosta ei tule muuta mieleistäni katsottavaa kuin uutiset ja elokuvat.
      Joihinkin englantilaisiin sarjoihin tai saksalaisiin poliisisarjoihin olen koukussa, Midsomerin murhat, Kahden keikat yms

      Värkkään lapsilleni tarinaa perheen historiasta ja elämästä. Tarinat elävät päässä yötä päivää, silloin unohtaa pimeän synkän syksyn. Voi palata aurinkoisiin kesäisiin hetkiin vaikka ulkona riehuisi vuoden pahimmat puhurit.
      Kynttilät, kutimet ja muut näppityöt niille on nyt aikaa. Kun uppoutuu isoon nojatuoliin villapeiton alle, lukee tai kuuntelee musiikkia tuntuu kivalta, että on juuri syksy tai pimeä talvi. Ei keväällä ja kesällä pysyisi sisällä, silloin mentäisiin ulos, ulos ja vielä kerran ulos.
      Syksypimeällä on mukavaa kävellä sateessa kun on hyvin varustautunut, iso sateenvarjo ja kumisaappaat ja kuunnella sateen ropinaa.

      • "rosaliin"

        Voih! :)
        Liekö on tämä aloitus kaipuuta tunteelliseen musiikki-aloitukseen?
        Vai pelkkä kökkö-yritys...

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "rosaliin"

        Voih! :)
        Liekö on tämä aloitus kaipuuta tunteelliseen musiikki-aloitukseen?
        Vai pelkkä kökkö-yritys...

        H.

        Kerrankin vastaan sinulle, ehkä olet oikeassa, ehkä väärässä.
        Kevytmielinen romanttinen musiikkialoitus vastaisi tällä hetkellä
        sieluni syvimpiin hellimpiin sointuihin, kun saisi ripotella sinistä ja punasta rakkautta ja kaipausta sinne tänne, kun elämä on niin, you see.
        Heti keksisin, mikä soisikaan sateenropinan seassa niin somasti täällä suuren sateenvarjoni alla kylkimyyryä kulkiessa.

        Kökkö, todella kökkö, kaikkien fiksujen ja viisaiden rimojen alitus, vaan ei katsos haittaa, elämä on joskus yhtä kökötystä.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "rosaliin"

        Voih! :)
        Liekö on tämä aloitus kaipuuta tunteelliseen musiikki-aloitukseen?
        Vai pelkkä kökkö-yritys...

        H.

        Nykyinen musiikkialoitus on vaihteeksi ihan ok.
        Eikö noita kaihomielen ripotteluja ole jo ollut vaikka kuinka monessa aloituksessa.
        Tunteilla voi, jos hutsii, vaikka missä aloituksessa. Voi itkeä ja rääkyä ja potkia ja nyyhkiä ja kaipailla ja ryömiä risukasan pohjalle inisemään.
        Että keskity nyt sinäkin vaan tohon uusimpaan musa-aloitukseen.
        Ja voithan sinne tosiaan jonkun teiniriimin luoda. :)


      • rosaliiin kirjoitti:

        Kerrankin vastaan sinulle, ehkä olet oikeassa, ehkä väärässä.
        Kevytmielinen romanttinen musiikkialoitus vastaisi tällä hetkellä
        sieluni syvimpiin hellimpiin sointuihin, kun saisi ripotella sinistä ja punasta rakkautta ja kaipausta sinne tänne, kun elämä on niin, you see.
        Heti keksisin, mikä soisikaan sateenropinan seassa niin somasti täällä suuren sateenvarjoni alla kylkimyyryä kulkiessa.

        Kökkö, todella kökkö, kaikkien fiksujen ja viisaiden rimojen alitus, vaan ei katsos haittaa, elämä on joskus yhtä kökötystä.

        "rosaliin"

        "Sinä olet kuin syksyinen pisara
        syys-myrsky ei sinua koske.

        Yksikään pilvesi lähellekään
        suru-silmäistä miestä ei päästä"

        Maestrot, musiikkia...

        H.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Nykyinen musiikkialoitus on vaihteeksi ihan ok.
        Eikö noita kaihomielen ripotteluja ole jo ollut vaikka kuinka monessa aloituksessa.
        Tunteilla voi, jos hutsii, vaikka missä aloituksessa. Voi itkeä ja rääkyä ja potkia ja nyyhkiä ja kaipailla ja ryömiä risukasan pohjalle inisemään.
        Että keskity nyt sinäkin vaan tohon uusimpaan musa-aloitukseen.
        Ja voithan sinne tosiaan jonkun teiniriimin luoda. :)

        "Heikunkeikku"

        MIkä aloitus?

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        MIkä aloitus?

        H.

        Mitä mikä aloitus?
        Leikilläsköskö väänsit ittes Öö-asentoon:)
        Tarkoitin tuota "Musiikki kertoo"-aloitusta.
        Hyvänen aika sentään.
        Vetäse sinne joku klassinen kivuuskappale.
        Mulla on vielä hetki aikaa istua täs koneella kuuntelemassa musiikkia.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Mitä mikä aloitus?
        Leikilläsköskö väänsit ittes Öö-asentoon:)
        Tarkoitin tuota "Musiikki kertoo"-aloitusta.
        Hyvänen aika sentään.
        Vetäse sinne joku klassinen kivuuskappale.
        Mulla on vielä hetki aikaa istua täs koneella kuuntelemassa musiikkia.

        "Heikunkeikku"

        Onks se muka musa-aloitus?
        Sehän aloitti valittamalla säveltäjistä.
        Ei kirjoittajista itsestään.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Onks se muka musa-aloitus?
        Sehän aloitti valittamalla säveltäjistä.
        Ei kirjoittajista itsestään.

        H.

        Emmää sinne.
        Ainakaan.
        Minulla on omat tunteet.
        Kyllä musta oma tuska ensin, ja sitten tuskani musiikki.
        Ilman tota on homma päästä keksittyä leikittelyä.
        Vähän kuin kökkö-runot ja sillee.

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Onks se muka musa-aloitus?
        Sehän aloitti valittamalla säveltäjistä.
        Ei kirjoittajista itsestään.

        H.

        Paras olis olla (musa-aloitus), ku oon jo monta musiikkipätkää sinne tällänny.
        Ja meinaan vielä lisääki, täs päivien saatossa.
        Sana-on-vapaa- periaatteella mennään.
        Säveltäjistä voi valittaa tai sitten nostaa niitä rimojen yläpuolelle vaikka kuinka ylläälle.
        Itsestäänkin voi kirjottaa (ainakin sää:)) jos huvituttaa.
        Näillä eväillä olen meinannut mennä musiikkialoitukseenkin kuten muihinkin aloituksiin.

        H täälläkin pääs


      • "Heikunkeikku"

        ilmi-selvästi, tulee minulle tunne että minua houkutellaan.
        Mukaan epä-onnistuneeseen aloitukseen.
        Sanoisinko, ketju-kirjeeseen.
        Otto-koiraksi.

        H.


    • kesivä

      Vähän samallalailla kuin Rosaliin, eli rakastan pimeyttä, pientä pakkasta, sadetta. On ihanaa kahlata värikkäissä lehdissä tai kuunnella sateen ropinaa vilttiin kietoutuneena. On aika levätä, kesästä pakkonauttiminen on hetkeksi ohi.

      • "kesivä"

        Älähän matki.

        H.


      • syyssyyssyys
        hunksz kirjoitti:

        "kesivä"

        Älähän matki.

        H.

        Kai saa samalla lailla tuntea, ei se oo kenenkään sun ämmänläyskäs yksinoikeus......


      • syyssyyssyys kirjoitti:

        Kai saa samalla lailla tuntea, ei se oo kenenkään sun ämmänläyskäs yksinoikeus......

        "syyssyyssyys"

        Mutku musta tuntuu että sä huijaat.
        Rosaliin on aina ihan sydämestä.
        Heikutellen tosin.

        H.


      • syyssyyssyys
        hunksz kirjoitti:

        "syyssyyssyys"

        Mutku musta tuntuu että sä huijaat.
        Rosaliin on aina ihan sydämestä.
        Heikutellen tosin.

        H.

        Mää en kesi.


      • kesivä
        hunksz kirjoitti:

        "kesivä"

        Älähän matki.

        H.

        No, no, minähän mainitsin lähteen ja lähde oli Rosaliin. Lisäsin siihen vielä puiden lehdet.


      • kesivä
        syyssyyssyys kirjoitti:

        Mää en kesi.

        "Laki juu". Katselin jokin aika sitten syrjäsilmällä Antti Holma -showta. Siinä mainittiin, että ikäihminen hilseilee itsensä maailman kaikkeuteen. Eli mun kuolema on jo hyvällä alulla.


      • syyssyyssyys
        kesivä kirjoitti:

        "Laki juu". Katselin jokin aika sitten syrjäsilmällä Antti Holma -showta. Siinä mainittiin, että ikäihminen hilseilee itsensä maailman kaikkeuteen. Eli mun kuolema on jo hyvällä alulla.

        Sehän on kätevä tapa poistua seurakunnan vahvuudesta, katoat vähän kerrallaan.


      • kesivä
        syyssyyssyys kirjoitti:

        Sehän on kätevä tapa poistua seurakunnan vahvuudesta, katoat vähän kerrallaan.

        Niin, ekologinenkin.


    • hikkeepukkaa

      Karseita kliseitä noi jossain vaiheessa viltin alla kynttilänvalossa lojumiset, jostain naistenlehistä napattua. Tai tyttökirjoista.
      Mä en viittis kuuman viltin sisäs lojua ku kaks minuuttia.

      • kesivä

        Mä mojun (Heikkua lainatakseni) nytkin osittain viltin alla. Syrjäkarein katselen uusintaa pakolaisillasta ja kyklooppina tällä läppärillä näitä hauskoja palstaketjuja.


    • niinpäjoopa

      Ihanaa. Maa on jäässä viimeöisen pakkasen jäljiltä vaikka mittari näyttää paria lämpöastetta. Syysaurinko paistaa koko naamallaan, eikä tuulikaan ole kylmä.

      Iltaisin juuri tälläinen keli on sopiva ulkoiluun jos ei päivällä ole ehtinyt. Sumuinen vesisadekin menettelee, ja lumihiutaleitakin jos leijailee sopivasti. Syksyn ensimmäinen lumipyry on ehdottomasti koettava ulkona.

      Iltaisin istun kutimeni kanssa, tai katselen tv:tä jos mieleistä ohjelmaa tulee.

      Täyttelen sanaristikoita jos ei satu muuta tekemistä olemaan.

    • Sitä samaa mitä ennenkin ja telkkaristahan nyt tulee vaikka mitä. Ikimaailmassa ei ole niin paljon telkkarista ohjelmia tullut kuin nykyisin. Miten monta kymmentä kanavaa lieneekään katsottavissa.
      Eri juttu ellei mieleistä näytetä, en minäkään kaikkea katso, mutta jotain kuitenkin. Tänäänkin tulee toinen jakso Ängelbystä, siinä on sekaisin kauhua, draamaa ja komediaa, ehkä jotain muutakin on sekaan sotkettu. Ruotsalaiset ne osaa.
      Ikävää että Henning Mankell kuoli, ei tule enää Wallandereita, tosin hän jäikin eläkkeelle, kun sairastui dementiaan. Miesparka, molemmat on.

      Meillä on sohvanvaltaaja joka harvoin päästää muita sille istumaan, saati loikoilemaan.
      Ja jos päästääkin hetkeksi, niin kohta potkii pois.
      Nojatuolissa se on istuttava ja mikäli pystyn keskittymään, niin luen kirjaa. Nyt lopetin dekkarien lukemisen, alkavat nämä uudempien kirjoittajien teokset olla sellaista kidutusrumbaa, ettei vanhan ihmisen luonne salli niitä lukea. Pitänee siirtyä romantiikkaosastolle, niissä useimmiten kaikki saavat jonkun ja harvoin ketään murhataan.
      Enkä tarvitse vilttejä lämmikkeeksi, ei ole sukkiakaan jaloissa.

      Hupsis, olinpas minä nyt harvinaisen puheliaalla päällä, ettei vaan epäiltäisi heikunkeikuksi. Tai liitettäisi johonkin muuhun litaniaan joukon jatkoksi.
      Vaan väliäkö tuollakaan on, epäluuloisten huvittelua sellaiset jutut.

      • Viltistä puheenollen mulla on töllötintä katellessa ja päikkäreillä ikioma fleecepeitto. Että on mukava sen lämpöön mekanismituoliin kaivautua kattomaan salkkareita töllötintä silloin kun sattuu kotona olemaan.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Viltistä puheenollen mulla on töllötintä katellessa ja päikkäreillä ikioma fleecepeitto. Että on mukava sen lämpöön mekanismituoliin kaivautua kattomaan salkkareita töllötintä silloin kun sattuu kotona olemaan.

        Onhan meillä useitakin fleecevällyjä, vaan kun ei kukaan tunnu viluissaan olevan, niin koristeena ovat. Ja minulla on aivan ihana samettipintainen, toiselta puolelta teddykarvainen peitto, sen joskus laitan hetkeksi aikaa jaloilleni. Näyttää niin nätiltä, se peitto meinaan, punaista samettia, valkoista karvaa.


    • att2

      Suomen TV:ssä hyviä ohjelmia ex eduskunnasta ja tutkivia ohjelmia joita ei aikaisemmin ole ollut nytkin juuri hyvä ohjelma.

      TV:tä katselen ehkä liikaakin. Eräät kanavat melko hyviä ex ID todelliset rikokset USA:ssa.

      Vein asuntovaunun talvisuojaan 250euroa maksu. Leikkasin ruohon toivottavasti vain kerran vielä.

      Nyt otan olutta Sofiero 7,5% sopii myös kuvikkaille naisille tässä hyvässä iässä


      Ajatella että Suomi täyttää 1917 100 vuotta ja minä toivottavasti 70 vuotta.

      Eilen laskin tulojani vuoteen 80-85, vähenevät paljon jo 2016 lopussa. Täytyy ihmetellä mihin tulot ovat hävinneet.

      Tietenkin rakkaat naiset ovat saaneet erilaisia lahjoja, tosin tänään on vakituinen men man vet inte den kommande tiden.

      Med vänlig hälsning.

      • att2

        Nyt otan olutta Sofiero 7,5% sopii myös kuvikkaille naisille tässä hyvässä iässä.

        Piti olla Kurvikkaille naisille. Kirjoitan 10 sormi järjestelmällä, vikoja tulee. Todistuksessa 60 luvulla oli hyvä numero.


      • sokoboltsinjuttuja
        att2 kirjoitti:

        Nyt otan olutta Sofiero 7,5% sopii myös kuvikkaille naisille tässä hyvässä iässä.

        Piti olla Kurvikkaille naisille. Kirjoitan 10 sormi järjestelmällä, vikoja tulee. Todistuksessa 60 luvulla oli hyvä numero.

        Turha se on sormia syyttää, kun vika löytyy päästä.


      • att2

        Kyllä se on sormissa ja huonossa suomenkielessä, sillä tiedän sanat ruotsiksi en suomeksi, muutin 1970 .


    • setä44

      Itse katselen pornoa tietokoneelta ja tyydytän itseäni. Mukavaa puuhaa syysiltoihin.

      • Onkos setälle tullut otsalohkodementia. Ensioireina estojen häviäminen ja sektistiset puheet ilman estoja. Paikassa kuin paikassa, kiusallista paitsi palstalaisille mutta myös läheisille.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Onkos setälle tullut otsalohkodementia. Ensioireina estojen häviäminen ja sektistiset puheet ilman estoja. Paikassa kuin paikassa, kiusallista paitsi palstalaisille mutta myös läheisille.

        Pääasia sedällä on tyydytys tyydyksen voi saada niin monesta muustakin niinkuin mamutuksesta, aukaistuani sivun tämä oli täynnä mamu aloituksia jollakin on tullut neuroosi pakkomielle minkälaista hoitoa tämänlaatuinen oireyhtymä vaatii häh.


      • 1eero kirjoitti:

        Pääasia sedällä on tyydytys tyydyksen voi saada niin monesta muustakin niinkuin mamutuksesta, aukaistuani sivun tämä oli täynnä mamu aloituksia jollakin on tullut neuroosi pakkomielle minkälaista hoitoa tämänlaatuinen oireyhtymä vaatii häh.

        Haluatkos profiloitua melamieheksi täällä kiroitetussa tekstissä?

        Muutoin mamujutuista elä oo huomaavinaas. Mitä enempi saa vastinetta sitä enempi kiihtyy.


      • 55vuotiasMIES

        Samaa hommaa tulee tehtyä monta kertaa päivässä. Runkattua a pornoo katseltua kulli kovana vähän väliä tekee mieli. Minkäs teet?


      • setä44
        siilimuori2 kirjoitti:

        Onkos setälle tullut otsalohkodementia. Ensioireina estojen häviäminen ja sektistiset puheet ilman estoja. Paikassa kuin paikassa, kiusallista paitsi palstalaisille mutta myös läheisille.

        Ei toki. Et tunne minua, joten pieni tunnustukseni ei saata minua kaltaistesi siveyden sipulien silmissä tuomittavaksi. Olet ilmeisesti vielä sitä väkeä jonka kotona näistä ei puhuttu ja itsetyydytys oli tabu. Tabu se oli meilläkin, koskaan ei asiasta puhuttu ja vielä vähemmän koulussa. Mutta utelias mieli ja reissut maailmalla avarsi nuoren miehen mielen. Vaikka edustan jo sitä nuorison mielestä katoavaa ikäluokkaa olen edelleen mielestäni viriili.


      • setä44 kirjoitti:

        Ei toki. Et tunne minua, joten pieni tunnustukseni ei saata minua kaltaistesi siveyden sipulien silmissä tuomittavaksi. Olet ilmeisesti vielä sitä väkeä jonka kotona näistä ei puhuttu ja itsetyydytys oli tabu. Tabu se oli meilläkin, koskaan ei asiasta puhuttu ja vielä vähemmän koulussa. Mutta utelias mieli ja reissut maailmalla avarsi nuoren miehen mielen. Vaikka edustan jo sitä nuorison mielestä katoavaa ikäluokkaa olen edelleen mielestäni viriili.

        Olen sitä ikäluokkaa joka on kasvatettu siten että kaikkia juttuja ei höpötetä kaikkien kuullen vaan jottain voi pitää ihan itelläänkin. Navanalusjutut eivät minun mielestäni kuulu fiksuun käytökseen etenkään yleisellä keskustelpalstalla.


      • setä44
        siilimuori2 kirjoitti:

        Olen sitä ikäluokkaa joka on kasvatettu siten että kaikkia juttuja ei höpötetä kaikkien kuullen vaan jottain voi pitää ihan itelläänkin. Navanalusjutut eivät minun mielestäni kuulu fiksuun käytökseen etenkään yleisellä keskustelpalstalla.

        Se on mielipiteesi ja sinulla on siihen toki oikeus. Se ei toisaalta rajaa oikeuksiani. Et kenties siedä seksuaalivähemmistöjäkään?


      • setä44 kirjoitti:

        Se on mielipiteesi ja sinulla on siihen toki oikeus. Se ei toisaalta rajaa oikeuksiani. Et kenties siedä seksuaalivähemmistöjäkään?

        Mitenniin en siedä? Minusta kukainenkin rakastakoon ketä haluaa. Mutta en kylä tykkäis siitäkään jos homot tulis mulle sukukalleuksiaan esittelemään.


    • att2

      Suomen TV toisessa huoneessa----Toveri puhuu---siis Suomi on Venäjä tänään.

      Eikö olisi aika poistaa raja????

    • ihailin.pitkään

      Näittekö eilen illalla revontulet, iltalenkin kaunistus.

      • 1eero

        Yritin vilkuilla mutta tämä valosaaste kaupugissa häiritsee tosi paljon.


      • mimmimum-mi

        Vilkuilin yöllä myös taivaalle....toivossa nähdä revontulia....ei niitä näkynyt... Lapissa nähnyt kerran lomalla....


    • addalmiina

      Telkkari on taas poissa pelistä, pitäisiköhän ostaa uusi, mietin. Muutenkin ohjelmaa riittä. Melkein joka ilta pelaan Rummykubia ja Alfabetia naapurin kanssa. Arkiaskareissakin aikaa kuluu. Käsitöitä on odottamassa. Ja sitten voi vain olla ja mietiskellä.

    • kummahommaon

      tyhmää mainita toista tyhjäpääksi, tarkoitin, ettei mene läpi viesti jostain syystä...

    • Aika kuluu liian nopeasti. Ihmettelen kuinka joskus ehti käymään töissä ja vielä harrastamaan kotitöiden lisäksi.
      En tee mitään suunnitelmia päivieni viettoon etukäteen, paitsi pakolliset mitä eteen tulee.
      On ollut tarpeeksi vastuuta ja kellon mukaan elämistä, nyt nautin kun saan vain olla miten haluan. Saatan kokeilla uusia reseptejä, poljen kuntopyörää telkkaria katsellessa, luen paljon ja kuuntelen äänikirjoja. Joskus löytyy mielenkiintoista lukemista netistä, eilen luin pari tuntia 50-60 luvulla eläneiden köyhien naisten elämästä. Moni joutui turvautumaan laittomaan aborttiin tai synnyttämään lapsia enemmän kuin jaksoi kunnolla hoitaa. Miesten määräysvallan alla usein olivat kun mies toi rahat kotiin jos ei juonut niitä. Viikonloput vietän vielä mökillä, lähden Perjantaina ja tulen Maanantaina kylille.

    • Me katsellaan kaikki mahdolliset rikossarjat mitä tv:stä tulee tai ei nyt ihankaikkea, mutta englantilaisista katsotaan Midsomer Murders ja satunnaisesti joku muukin, ruotsalaiset rikossarjat niinkuin tää uusi nimeltään Modus, Lyxfällan, ja pari muuta keveämpää juttua, uutisia, dokkareita, säätä jne. minä menen yläkertaan joskus yhden aikaan ja Lutunen pari tuntia myöhemmin. Tv:stä tulee paljon hyviä sarjoja ja ohjelmia jos tosin kaameeta puppuakin ja älyttömiä nuoriso-ohjelmia, mutta auki se on koko illan ja me siirretään tuolit vierekkäin ja laitetaa mun kombinoitu fleece-teddyfiltti ympärillemme ...takkatulen loimussa ja Lutusella kahvikuppi tai whisylasi käden ulottuvilla minulla teekuppi tai joskus harvoin punaviinilasi, älypuhelin vierellä.

      Siinä me sitten istutaan kun ulkona pimenee ilta ja kuu nousee taivaalle ja suunnitellaan saunanapremiääriä parin viikon sisään (laattamies on parhaillaan kaakeloimassa suihkunurkkaa ja pesukoneiden takaista seinää) ja talven tulevaa matkaa Floridaan ja Kolumbiaan (Floridan matka on jo maksettu ja nyt olen buukkaamassa Miami-Cali-Miami väliä ja sitten todennäköisesti ensimmäistä kertaa elämässäni hotellia Calissa 10 päiväksi kun onhanse nyt kivempaa olla omissa oloissa kun ystävien varamakkarissa tai sukulaisten sohvilla. Sitä se ikä teettää!

      Ei tylsyydestä tietoakaan! Kohat on syysloma kouluista ja pikkukaverit tulee taas viikoksi meitä vanhoja ilahduttamaan.

    • 1eero

      Jos ei ole hereillä niin nukkukoon, sitä minä vaan eilen tuli tuolla rannalla käveltyä ei voinut olla huomaamatta ruskaa ihan komeelta näyttää, melkein toivoisi lehtien jäävän puuhun tuon värisenä no kun ei.

    • eppu2

      Ei ole vissiin 10 vuoteen ollut flunssaa, nyt on. Vähän lämpöäkin nousi. Oltiin kotipirtillä ja poika siinä jo sanoi, että taitaa tulla flunssa, niin tuli ja me muutkin sen saimme.
      Tilattiin metsuri, kun päätettiin kaataa kaksi isoa puuta pihasta, kymmeniä vuosia siinä kököttänyt.
      Olivat niin rakennusten ja sähkölankojen lähellä, ettei itse alettu. No, ammilaiselta se kävi käden käänteessä.
      Pitäisi tämä kesämökki laittaa talviteloille, muttei tahdo jaksaa, tuon taudin takia.
      No kissa kyllä nauttii, kun saa olla pihalla.
      Talvella kerrostalossa, TV:tä tulee katsottua, nettiä selattua, kirjoja ja lehtiä luettua, sekä ristikoiden tekoa. Kissan kanssa leikkimistä.
      Toki niitä muunlaisiakin päiviä välillä on.

      • mimmimum-mi

        Olin kaksi päivää lapsen hoitajana.... kun tulin kotiin alkoi paleltaa... aivan tärisin vilusta...kuumetta yöllä 39....kurkku kipeä....seuraavana yönä vielä kuumetta....
        Juttelin viikko sitten yhden mummon kanssa....hän kertoi aina saaneensa saman taudin jos hoiti lapsenlasta.....siis flunssan.


      • mimmimum-mi kirjoitti:

        Olin kaksi päivää lapsen hoitajana.... kun tulin kotiin alkoi paleltaa... aivan tärisin vilusta...kuumetta yöllä 39....kurkku kipeä....seuraavana yönä vielä kuumetta....
        Juttelin viikko sitten yhden mummon kanssa....hän kertoi aina saaneensa saman taudin jos hoiti lapsenlasta.....siis flunssan.

        "mimmimum-mi"

        Voi...
        Minulla ei ole tauteja.
        Mutta kyllä minä vielä noita väristyksiä.
        Ehkä kurkku-kipuakin .
        Kuulethan soiroonin kutsun?
        Uh, etten vaan nyt lyönyt yli...

        https://www.youtube.com/watch?v=68aCDrb7fZo

        Hell.Terv.

        H.


      • mimmimum-mi

        Kuuma kosketus olisi ollut ...tosi polttava...
        Kuumeisena on jotenkin leijuva...epätodellinen olo....olin lapsuudessani kotitalossani...kotona ...niinkuin kerroit sinäkin tuolla toisaalla....muistin kaikki pienetkin yksityiskohdat unessa....ja vielä naapuritalojenkin....


      • mimmimum-mi

      • ent.siivoojaparka
        mimmimum-mi kirjoitti:

        Kuuma kosketus olisi ollut ...tosi polttava...
        Kuumeisena on jotenkin leijuva...epätodellinen olo....olin lapsuudessani kotitalossani...kotona ...niinkuin kerroit sinäkin tuolla toisaalla....muistin kaikki pienetkin yksityiskohdat unessa....ja vielä naapuritalojenkin....

        Taitaa olla minun onneni, ettei ole niitä lastenlapsia.
        Kolme kertaa elämäni aikana on iskenyt se oikea ja aito influenssa ja olihan autuas olo. Monta viikkoa vielä jälkeenpäin maistui kaikki suussa palaneelle villasukalle (siis semmoselle kuin palanut villasukka haisee).
        Nyt olen karaissut itseäni kestämään kylmää talven varalle. Minulla on sisällä 16C, siis huoneissa. Makuuhuoneen ikkunalla oli aamulla nukkumaan mennessä 14C.
        Pitää huomenna muistaa soittaa talkkarille, jos en nuku taas yli ... Noissa lämpöpattereissa on jotain vialla, pitäisiköhän ne ilmata tai jotain, kun lotisevat vain ja on ihan jääkylmät. Eipä ole minun asiani tietääkään, mikä niitä vaivaa.
        Kummallisesti ihminen tottuu viileään, kun se tulee pikkuhiljaa vähä vähältä. (Mikä muuten on oikein, sanokaas; pikkuhiljaa, pikku hiljaa vai olisiko se pikku-hiljaa?)


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Taitaa olla minun onneni, ettei ole niitä lastenlapsia.
        Kolme kertaa elämäni aikana on iskenyt se oikea ja aito influenssa ja olihan autuas olo. Monta viikkoa vielä jälkeenpäin maistui kaikki suussa palaneelle villasukalle (siis semmoselle kuin palanut villasukka haisee).
        Nyt olen karaissut itseäni kestämään kylmää talven varalle. Minulla on sisällä 16C, siis huoneissa. Makuuhuoneen ikkunalla oli aamulla nukkumaan mennessä 14C.
        Pitää huomenna muistaa soittaa talkkarille, jos en nuku taas yli ... Noissa lämpöpattereissa on jotain vialla, pitäisiköhän ne ilmata tai jotain, kun lotisevat vain ja on ihan jääkylmät. Eipä ole minun asiani tietääkään, mikä niitä vaivaa.
        Kummallisesti ihminen tottuu viileään, kun se tulee pikkuhiljaa vähä vähältä. (Mikä muuten on oikein, sanokaas; pikkuhiljaa, pikku hiljaa vai olisiko se pikku-hiljaa?)

        Influenssa mulla on ollut vain kerran, tais olla 80-luvulla se Victoria. Kerran olen ottanut rokotuksen.
        Nämä tavalliset flunssatkin on yleensä minut kiertänyt, vaikka olen ollut joka vuosi kerran pari pojan perheessä sillai kylässä, että jollain on ollut.
        Minä sanoisin pikkuhiljaa.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Influenssa mulla on ollut vain kerran, tais olla 80-luvulla se Victoria. Kerran olen ottanut rokotuksen.
        Nämä tavalliset flunssatkin on yleensä minut kiertänyt, vaikka olen ollut joka vuosi kerran pari pojan perheessä sillai kylässä, että jollain on ollut.
        Minä sanoisin pikkuhiljaa.

        Victoria minullakin ja Panama. Kolmannen nimeä en muista, mutta muistan sen olleen 90-luvun puolessa välissä joskus.
        Seisoin Tukholman keskusasemalla ja opiskelin junaa odotellessa modemin pinnoja, kun yhtäkkiä tuli niinkuin huppu silmille. En tajunnut mikä minua vaivaa, mutta menin kuitenkin kurssille, kun meillä oli kokeet. Kotiin tultua mittasin, niin oli kuume neljässäkymmenessä. Se on sen taudin tapa, että se tulee ilman ennakkovaroituksia.


    • Minä pidän makkarissa yleensä korkeintaan 18 astetta tai vieläkin viileämpää, ikkuna auki kesät talvet , alakerran olohuoneessa ja keittiössä 20-22 astetta. Ja nyt koputtaan puuta: mulla ei ole ollut flunssaa sen jälkeen kun lopetin duunit. Vyöruusu jätti tosin jälkisairautena neuralgista särkyä, mutta eiköhän sekin siitä katoa.

      Minulla on jäänyt joku ihme esto siitä ajalta kun asuin vuokralla ja taloyhtiö ei kytkenyt lämpöä koskaan ennen lokakuun 15 pvää riippumatta siitä kuinka kylmää oli. Nytkin, kymmenen vuotta sen jälkeen, kieltäydyn lämmittämästä sähköllä tai lämpöpumpulla aikaisemmin, vaan poltan sitten mieluummin muutaman pesällisen puuta takassa.

    • Olin äsken ulkona.
      Ja nyt on mieleni levoton.
      Ei ihan pihalla sentään.
      Vastoin tapojani avasin palstankin.
      Koska tein itsestäni vapaan kirjoittajan :)
      Niin heittelenpä kommenttejakin.
      Hauskaa että kun minä kirjoitan sanan kainalo, niin kommentit lämpiävät.
      Pitäkää huoli toisistanne.
      Ja kutittakaa minuakin joskus kk:n aloituksessa.
      Laadukkaasti.

      Kuti, kuti

      H.

    • kesivä

      Sain flunssan siemeniä minäkin viikonloppuna, mutta eivät taida itää. En olisi siitä pahoillani, kun syyslomaviikko tulossa.
      Ja iltojeni ratoksi olen ottanut ihovoidepurkit esille, kiitos lämmityksen ja ilmojen viilenemisen.

      • Minulla on itänyt, nenä vuotaa, kylmä ravistaa, sisälläkin.
        Lihakset ja nivelet kipeenä.
        Pitää varmaan lisätä vaatetta, kun menee nukkumaan.
        Mitähän tähän vielä, ettei mene kokonaan valittamiseksi.
        kissa nukkuu jo, hyrritys kuuluu. Kun minä menen nukkumaan se oikaisee täyteen pituuteen, ja nukkua rötköttää seinän vieressä aamuun.


      • millaurjami
        k-kotton kirjoitti:

        Minulla on itänyt, nenä vuotaa, kylmä ravistaa, sisälläkin.
        Lihakset ja nivelet kipeenä.
        Pitää varmaan lisätä vaatetta, kun menee nukkumaan.
        Mitähän tähän vielä, ettei mene kokonaan valittamiseksi.
        kissa nukkuu jo, hyrritys kuuluu. Kun minä menen nukkumaan se oikaisee täyteen pituuteen, ja nukkua rötköttää seinän vieressä aamuun.

        Taasen alkaa ne inluenssa rokotukset me ikäihmiset saadaan se ilman --odotan , jätin viimevuonna sen ja sain Maaliskuulla sellasen keuhkokuumeen että muistan sen lopunikääni . Luulin jo että en selviä siittä , mutta onneksi terveyskeeskuslääkäri anto sellasen lääkkeet että paranin. ---
        Koira oli kyllä lopetettava kun koko suku meni hiihteleen ja ei ole koiralle hoitajaa --olikin jo 14v ,mutta terve Jerrycottoni -- On kova ikävä ---

        Nyt en uskalla illalla mennä pimeellä ulos täälä hiippailee niitä Pakolaisia -- olen jo nähnytkin käsi ojossa -- kyllä ne entist kerjäläist olis riitäny -

        Kauppakeskuksessa yksi mies parkkipaikalla pyysi yhdeltä käsiojossa -- mies ei ollut näkevinään -- kerjäläinen rikko auton peruutuspeilin , ajattelin , että jos tämä plis ollut Suomessa .olis värivikanen saanut motoonsa. ---
        Mutta auton omistaja keräs peilinromut --mies jäi katsoon -- mutta aitonomistaja ei ollut huomaavinaan . Ei svensson ole oikeen omansa puolesta --- kai ne nyt saa opetuksen -- Ei ole tarvinnu tapella omanmaankaan puolesta .
        Tiedä häntä ,
        U,M


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1205
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1147
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1043
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe