Astran outo ääni

Hermo_menee

Mahtaisiko olla ideoita, kun Astrastani (vm2011 farkku) on alkanut kuulua outo "poksahdus" vasemmalta puolelta. Ääni kuuluu käännyttäessä hieman vauhdikkaammin oikealle, myös loivemmassa mutkassa. Ääni ei kuulu joka kerta vaan satunnaisesti, muutaman kerran joka työmatkalla tai muulla lyhyellä reissulla. En oikein osaa paikallistaa ääntä, mielestäni se ei kuulu ainakaan moottorista, eikä renkaistakaan, vaan ihan kuin se tulisi ovesta tai jostain rakenteista. Ääni ei ole metallinen vaan pikemminkin muovinen, ihankuin joku poksahtaisi paineen seurauksena. Aluksi epäilin, että jonnekin olisi jäänyt tyhjä muovipullo tms joka kylmän/kuuman vaihtelussa eläisi, mutta olen tutkinut tarkkaan sisätilan eikä siellä ole mitään roinaa mikä tämän voisi aiheuttaa. Alkaa mennä hermo pikkuhiljaa...

11

423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • steeroosi

      Mullakin kuulu astrasta outoja ääniä
      loppui kun laitoin stereot isommalle

    • paskatbaanat

      Etujousi poikki, arvaten?

    • 2011farkkuomistaja

      onko kuulunut sateella tms kostealla ilmalla?ettei rapakaarensuoja ottaisi kastuessaan kiinni?mulle siitä korjaamolla sanottiin

    • Tyyppi_vika

      Sisälokasuojaa epäilen - kun vaihdat renkaat tutki asia ihan itse.

    • Aatami-ja-Ooppeli

      Meillä kans kummia vikoja ooppelissani, tai en tiijä onko ne vikoja vai lisävarusteita vai mitä sitten. Vanha Ooppelini, Sorsa tyyppinen. Kerran ilta-ajelulla ihan keskellä päivää alkoi peräkontista kuulumaan kumma ääni. Ensin sitä ei voinut oikein paikantaa, mistä ääni tulee, mutta lopulta äänilähde oli peräkontissa. Ilmeisesti tehtaalla oli asentaja tehnyt kepposen ja kytkenyt yhden ylimääräisen sellaisen supparin peräkonttiin vasemmalle puolen siihen rei'itetyn paneelin sisään, josta tulee sisälle parempaa saksalaista ilmaa. Jos vaikka kuunteli keekkiä oikein luijaa, niin siitä kolomannesta kaijuttimesta eli supparista kuului saksan kansallislaulua takaperin, vissiinki esittäjänä joku ropini, en oo ihan varma. Kumma juttu, kun peruttamalla ajoi oikein kovaa niin kansallislaulu kuuluikin oikein päin? Mistä moinen ja onko muilla ollu samoja ongelmia? Autossa ei ilmeisesti oo ratiota, en ainakaan oo löytäny, mutta muuan eino körni oli kyytissä. Oisko syy siinä?
      Ja onko normaalia jos autossa on kolmas poljin lattiassa. Mitä sillä oikein tosiasiassa tehdään? Siinä polkimien keskellä sellainen rautalappu, vähän tikkuaskin näköinen kumella päällystetty läpyskä lattiassa. Koskaan en oo sitä tarvinnu. Kerran vaan kokeilin kun olin ulkoilmaelokuvissa painella sitä poljinta, mutta eipä siitä mitään tapahtunut. En oo sen koomin siihen koskenu.
      Entä onko autossani airpäkit vai mitkä tyynyt ne olikaan? Oisko joku poistanu ne? Vähän epäilen. Sillon ku ostin auton, niin kuskin tuolin alla oli mustapunanen revitty pahvilaatikko. Vissiin sellainen sikspäkki? Onko siinä ollu ne airpäkit ja onko mun ooppelissani ollu 6 tyynyä? Nimi oli muistaakseni karijala tai jotain semmosta siinä luki. Oisko ne sitte tehtaalla tehny jekun ja laittaneet johonki toiseen Sorsaan ne mun airpäkit ja mulle vaan jääny pakkausmateriaali? Varmaanki näin on käynyt. Voi että ne osaa olla ilkeitä keppostelijoita ne saksmannit juu. Vai oisko ne kaikki lauennu yhtäaikaa ja hylsypaperit vaan jääny laattialle tuolin alle? Miten ne laukastaan ja missä ne airpäkit sijaitsee? Ruuti ei ainakaa oo haissu autossa.

      Ohjekirjassa lukee, että tupakin sytyttäjä on koelaudassa. No ei häntä vaan näy eikä kuulu. Pitääkö huutaa hänelle isostikin? Ja missä kohen hänen pitäisi sijaita? Kojelauta on kyllä niin ahdas että epäilen onko tupakin sytyttäjä lainkaan koelaudan sisällä. Koskaan se ei oo kyselly, että saanko laittaa tulet sun tupakkiin. Ite oon tikkuja raapinu. Kumma juttu vaan. Jos se ei oo tehtaalla halunnu mennä tuonne kojelaudan sisälle, niin missä se voisi lymytä? Onko se yleensä mies vai nainen? Pienikokoinen hänen kyllä pitää olla. Ja laiha. Hyi olkoon. Pitenpi tupakin sytyttäjä jos hän vaikka on makuulla kojelaudan sisällä, joutuu hän työntämään jalkansa koelaudan reunassa olevista pyöreistä rei'istä joista tulee ilmaa, välillä kuumaa, välillä kylmää. Aattelin kerran että jos hänellä on niin kuuma, ja se puhaltaa ilmaa pois noista reiäistä, mutta ei.
      Ei ainakaan oo jalkoja näkyny reijistä, eikä kyllä varpaitakaan. Peräkontissa hän ei ainakaan oo piilossa. Ois viimetalvena kyllä huudellu kylmissänsä. Mitä kieltä se tupakin sytyttäjä puhuu? Jos se ei osaa Suomea?
      Entäs hansikaslokero? Sekin kuulemma on apukuljettajan puolella kojelaudassa. En oo koskaan tavannu tätä apukuljettajaa. Mikä se semmonen sitte lienee. Jakaako hän apulehtiä vai mikä hänen hommansa on. Vai tuleeko avuksi jos kuljettaja on väsynyt? Ja mistä tällaisen apukuljettajan saa tilata ja maksaako?
      Naapuri sano että apukuljettaja on vänkäri.
      Hupsu naapuri.
      Mullahan oli yksi sellainen. Oon metsuri ja tottakai mulla puunkaatoon tarkoitettu vääntörauta on. Nyt tossa se vieressä penkillä on. Kumma varuste autossa.
      Kojelaudassa sitten se hanskalokero on. Oon löytänyt sen. On sellainen lukollinen kaappi, jonka ovi aukiaa väärinpäin. Mutta ei sieltä hanskoja saa. Viimetalvena ois ollu tarve lämpimille hanskolle ku välillä paleli käsiä tavattoman paljo. Jos nyt kesäksi sieltä saisi sellaiset kevyet rallihansikkaat. Liekkö vaan ollu epäkunnossa talvella? Joo, näin se varmasti oliki.
      Valitin ja kyselin noista asijoista ooppelin liikkeeseenki ja kyselin maahatuojiltaki jotta neuvokaa nyt, mutta käskivät käymään sellaisessa korjaamossa jossa minun antenniosastoa säädetään uusiksi. Luulivat hupsut että autossani ois antenni. No ei oo, ku ei oo ratiotakaan. Pölijää sakkia ne oli. Joku asentaja aiko yhes liikkeessä sivauttaa mua ohimoon polkupyörän suuntamerkilläki, jos en heti suostu poistumaan. Tuli vaan mieleen että millainen on oikiastaan se suuntamerkki? Toimineeko tynamolla vaiko paristoilla?
      Yhessä korijaamossa käskettiin käymään hetimiten päänpenkojalla. Sanovat että mullon siipimuttereiden välissä olevassa finnissä vain ilmaa. Mikähän sekin oikein lienee. Naapuri meinasi, että ku kahtoo peilistä niin tietää asian ytimen.
      En oikein ymmärtänyt. Pitääkö olla joku tietynlainen peili vai jos kattoo Ooppelin perruuttamispeilistä, niin näkkyykö sieltä tää finni ja siipimutterit?

      • ehhehheh

        Johan oli hulvaton juttu. Ihan tuli vedet silmiin hihitystä pidätellessä :-)


      • hullukooot

        tähän auttaa kun menet Niuvanniemen mielisairaalaan
        siellä kuulet muitakin ääniä loppuelämäsi


    • ostakee

      Paskoja iskarin yläpään laakerit nois vivoissa!

      • asentajah

        Tuota...iskarin yläpään viat ilmenevät useimmin narinana ja täysin rikkoontunut ei naksu vaan paukkuu kuin aseella ammuttais. Uusissa autoissa ei ole kyse yläpään laakeroinnista. naksahtelut Astroissa juontavat huonosti istuviin konehuoneen suojamuoveihin ja sisälokasuojiin. Ai miksi ne istuvat huonosti? No kun lisävarusteasentajat eivät viitsi tehdä työtään huolellisesti. Se ei ole auton syy.


    • KastraJ

      Samanlainen "napsahdus" kuuluu mun uudessa K-Astrassa. Napsahdus kuuluu, kun kääntää vasemmalle, ja satunnaisesti mullakin. Liekkö sitten sisälokasuojassa, alustassa, penkeissä, jne. Tutkikaat huollossa. K-Astra perinyt J:n ominaisuuksia :(

    • kastraj

      Onko tähän poksahteluun löytynyt syytä? Kiinnostaa, koska omassa Astrassa juuri samanlainen "vika". Käytin oikein merkkihuollossa, mutta "poksahtelun" syytä tai lähdettä eivät löytäneet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe