Baikal IJ-27

Mettämies

Olen aatellut ostaa kyseisen haulikon, mitäs mieltä olette aseesta?

25

24914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No osta toki.

      Monia vuosia ollut käytössä, eipä mitään moittimista.

    • sdfsfd

      melko hyvä ase, joitain pikkuvikoja löytyy kyllä.
      suurimmassa osassa nallipiikit ovat liian pitkiä, jolloin ammuttaessa tekevät nalliin reijän.
      Olen myös kuullut että tukista irtoaa öljyä kostealla kelillä käsiin.

      viimeisestä ei ole omaa kokemusta...

    • J. Rusakko

      Joo kyllä on toiminta varma itsella Ij 27 kahdella liipaisimella olisikohan vm 75-80 en ole varma isäukon peruja. Isä uutena ostanut,piiput moitteettomat sisä että ulkopinnoiltaan liipaisinkoneisto toimii moitteetomasti, tukki ehjä. aseella useita jäniksiä ammuttu ja sorsia ym, jotkut vierastavat tuota kaksi liipaisin systeemiä, mutta siihenkin oppii, uusissa Baikkaleissahan ei ole kahta kuten varmasti tiedät.
      Kyseisen haulikon aion viellä omalle pojalle jättää, poika tällä hetkellä 2v, mikäli häntä tulee metsästys kiinnostamaan.
      Sanoovat, että Baikkalin tukkiin varmistimen taakse tulee useasti halkeama, muutamissa Baikkaleissa olenkin nähnyt juuri siinä kohtaa halkeaman, omassani ei ole, joten kaipa sekin on yksilöllistä, kuten tiedät venäläiset tekee tuotteistaan ei niin hyvin viimeisteltyjä (mm.lada). Itse kyllä suosittelen Baikkalia, itsellä toisena haulikkona Bettinsoli 12/70 puoliautomaati puhdistuksen kannalta nuita aseita ei edes kannata vertailla.

      • judoka

        isälläni on tuo päällekkäis piippuinen kahdella liipaisimella oleva baikal, ase on noin 20v vanha. tukissa on varmistimen takana halkeama mutta ei haittaa ampumista! on todella hyvä ase sillä olen itsekkin opetellut ampumaan pikkupoikana nyt ostin itselleni baikal ij-27 12/89 puoliautomaatin synteettisellä tukilla ja olen ollut tyytyväinen!


      • teuvo

        Taisi jäädä pari äidin kielen tuntia väliin? :D


      • Jatka vaan
        teuvo kirjoitti:

        Taisi jäädä pari äidin kielen tuntia väliin? :D

        Runkkaamista


      • judoka kirjoitti:

        isälläni on tuo päällekkäis piippuinen kahdella liipaisimella oleva baikal, ase on noin 20v vanha. tukissa on varmistimen takana halkeama mutta ei haittaa ampumista! on todella hyvä ase sillä olen itsekkin opetellut ampumaan pikkupoikana nyt ostin itselleni baikal ij-27 12/89 puoliautomaatin synteettisellä tukilla ja olen ollut tyytyväinen!

        judoka en ole viä törmänny baikal ij-27 joka olisi synteettisellä tukillä, 12/89 ja puoli automaatti!
        Mistä saa päällekkäis piippuista ij27 joka on vielä syteettinen magnum pesillä oleva puolari!!!!
        Musta ij 27 1c on päällekkäinen 12/76, puutukkinen metsästys haulikko tai tolta se mun kaapissa vaikuttaa


    • 12/89

      ihan ok ase mutta tukit halkee noin 95% aseista...joten jos ei oo tukki vikaa niin on se ihan ok ase...paitsi mulla oli joku perjantai versio...piiput ruostu ittestään vaik kuinka öljys hyvin ja putsas ampumisen jälkeen..tukit halkes perä sekä etutukki...ja piippujen päistä irtos piippujen väli kiskon tinatulpat...oli kyl semmonen ase et meni usko venäjän poikien haulikkoihin...niin ja kyl se öljy liukee sateisella kelillä käsiin

    • okko

      mulla on joku 15v vanha ja toimii hienosti ei tosiaan hinnalla pilattu itse en ammu kun noin 100-150 patii vuodes suurin osa kiekkoo ja kestää hyvin

      • pää

        hyvä haulikko....


    • baikal12/76

      hintansa arvoinen ja varmatoimine.osta 12/76 kaliberine

    • mehtämiekkonen

      hyvä venäläinen metsästys haulikko osta ihmeessä...

      • sjoooo

        onko kellään ollu vikoja baijkalissa ollenkaan-? se on hyvä ase . minulla ei ole ollut vielä vikka mut ajattelin kysyä että jos tulee joskus vikaa nii saisi tietää millaisia vikoja siinä voisi olla?


      • Soil
        sjoooo kirjoitti:

        onko kellään ollu vikoja baijkalissa ollenkaan-? se on hyvä ase . minulla ei ole ollut vielä vikka mut ajattelin kysyä että jos tulee joskus vikaa nii saisi tietää millaisia vikoja siinä voisi olla?

        Ei niin mitää vikaa. Kyseinen ase tuli ostettua uutena -02. Äsken purkasin aseen ensimmäistä kertaa eikä löytynyt edes ruosteläikkiä tukin alta. Nykyään tulee kannettua varsinkin talvisin jänismettällä mukana kun tuli ostettua remarin pumppu kaveriksi. Pitäisi käydä puhkomassa vähän pahvia jos löytyisi joku hyväkäyntinen jänispaukku.


    • Sebastian 19..

      Itse ostin ryssän -90 ja se ON hyvä. Sellier Bellot, 3,0-3,5mm sopii minun aseeseen kun unelma. En ole vielä kertaakaan puhdistanut sitä (tosi se on) mutta nyt varmistin alkaa pakkasella olla turhan jäykkä. Ei ole ruostunut öljyn puutteesta huolimatta.
      Jos kaikki baikalit olisivat kuin minun niin mitään muita haulikoita maailmassa ei olisi.

      • BS

        Eli olis Baikkalin Sporting tarpeettomana asekaapissa. Minne kannattais laittaa myyntiin kun ei se täällä omalla paikkakunnalla mene kaupaksi..


      • Sportinki
        BS kirjoitti:

        Eli olis Baikkalin Sporting tarpeettomana asekaapissa. Minne kannattais laittaa myyntiin kun ei se täällä omalla paikkakunnalla mene kaupaksi..

        Miksi myyt sporting mallia? Kuinka kauan ollut sinulla ja millaiset käyttökokemukset?


      • BS
        Sportinki kirjoitti:

        Miksi myyt sporting mallia? Kuinka kauan ollut sinulla ja millaiset käyttökokemukset?

        Ase on -05ja ammuttu vähän. Tarpeettomana myyn kun ei tule radalla käytyä ja metsästykseen on eri ase. En ole ilmoitellut missään .. Paljonkohan tuolla voisi pyytää? On sentään magnum piiput yms herkut.


    • kkk777

      baikali säilyttää hyvin arvonsa...jos uuven veronen niin myyt vähä halavemmalla ku uuven kaupasa...jos et anna takkuuta.

    • 5 haulikkoa ja 2 rihlaa

      62-vuotiaalla serkkupojalla on tällainen ollut pitkään: kovakromatut piiput pitävät putket kirkkaina kovassakin käytössä. Useimmiten hän on pudotellut ja kaatanut sillä siivekkäitä ja nelijalkaisia enemmän, varmemmin ja pidemmiltä matkoilta kuin minä Tikka M77:lla tai Merkel 30:n lyhyillä haulipiipuilla (drillinki). Ase on kestänyt hyvin vuosikymmeniä. Välillä lukonkehyksen saranatappi on seppä kääntänyt kulumisesta aihautuvan lotinan poistamiseksi ja
      taas ei kun menoksi!

      Voin suositella em. pohjalta lämpimästi käytännön tarpeisiin. Vallankin, ellet ole aseiden kauneuskilpailuihin menossa. Ase on normaali 12/70- kaliiperinen: sillä kyllä normaalit metsästykset onnistuvat.

    • 5 haulikkoa ja 2 rihlaa

      62-vuotiaalla serkkupojalla on tällainen ollut pitkään: kovakromatut piiput pitävät putket kirkkaina kovassakin käytössä. Useimmiten hän on pudotellut ja kaatanut sillä siivekkäitä ja nelijalkaisia enemmän, varmemmin ja pidemmiltä matkoilta kuin minä Tikka M77:lla tai Merkel 30:n lyhyillä haulipiipuilla (drillinki). Ase on kestänyt hyvin vuosikymmeniä. Välillä lukonkehyksen saranatappi on seppä kääntänyt kulumisesta aihautuvan lotinan poistamiseksi ja
      taas ei kun menoksi!

      Voin suositella em. pohjalta lämpimästi käytännön tarpeisiin. Vallankin, ellet ole aseiden kauneuskilpailuihin menossa. Ase on normaali 12/70- kaliiperinen: sillä kyllä normaalit metsästykset onnistuvat.

    • jbxhe

      Itselläni ollut mm. baikal..baikal..tikka, benelli..ym ym ja loppujen lopuksi olen päätynyt baikalin rinnakkaispiippuiseen ja englantilaisella perällä olevaan haulikkoon joka ollut minulla jo yli 10 vuotta, muun merkkiset eivät olleet kuin yhden tai enintään kaksi syksyä sanoin kuten myös ensimmäiset baikalit sillä kuvittelin muun merkkiset ovat parempia mutta tosi-asiassa käyttöhaulikoksi baikal mielestäni paras.
      Toki muillakin aseilla metsästää siinä missä baikalillakin mutta hinta on se että se vie baikalin sinne kärkeen sekä hintaan sisältyvät kovakromatut piiput jotka kiiltää vuosi vuoden jälkeen. Tasapainoinen ja kevyt kantaa. Eikä pienbet kolhut, joita metsällä tulee esim tukkiin, kirpaise läheskään niin jos kolhu tulee kalliiseen aseeseen.

    • Balalaikkal

      Ostin kyseisen rinnakkaispiippuisen UUTENA joskus 2013. Tämä on ihan perinteinen malli, ei vaihdettavia supistajia, kaksi liipasinta jne. Halusin nimenomaan tällaisen perinteisen rinnakkaispiippuisen ilman ylimääräisiä hilavitkuttimia. Maksoin aseesta alle 300e uutena.

    • Balalaikkal

      Lisään vielä edelliseen kommenttiini, että toi kaksiliipaisinsysteemi on oman kokemukseni mukaan parempi kuin yksiliipaisiminen. Voin metsästystilanteessa nopeasti valita kummalla piipulla ammun. Jos riista on kauempana niin vedän takaliipasimesta, eli ammun supistetummalla piipulla esim. istuvaa jänistä. Ensimmäisessä Monte Carlo rinnakkaispiippuisessa oli myös kaksi liipasinta ja isännän Suhlissa myös. Monte Carlo ei ole Baikalin veroinen. Suhli on taas Baikali hieman sirompi ja parempi käsitellä. Baikal on taas hintaluokassaan erinomainen työkalu. Kannataa kuitenkin huomioida että yksipiippuisella haulikolla, kuten myös päällekkäispiippuisella on luonnollisesti helpompi tähdätä kuin rinnakkaispiippuisella. Rinnakkainen vaatii totuttelua. Siinä on kuitenkin omat etunsa kuten usein lyhyempi pituus ja kevyt kantaa, sekä sen tyylikäs perinteinen olemus on tietysti omiaan esim. lintu- ja jänismiehelle. Nykyajan pumput ja puoliautomaatit eivät ole usein niin tyylikkäitä pitää kuin tällainen perinteinen.

    • 612-sc

      Kyllä Baikal on hintaansa nähden hyvä työkalu vaihka aloittelijalle , oli itsellänikin ensi aseena .

      Toisaalta jos löytyy n; 2500,- saat Beretta field III , on loppuikäksi metsästyshaulikkoa myöskin .

      Noilla rinnakkaispiippuisilla on mielestäni helpompi "osua" aloittelijankin koska suurinpiirtein piippuja voi pitää "tasona" ei tarvi tarkemmin tähdätäkkään(jyvällä) , Huonona puolena on sitten siirryttäessä päällekkäisiin että tähtäyskuva on erilainen mitä rinnakkaisella on jäänyt selkärankaan , eli opeteteltava uudestaan .

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe