apua tänne !

olenlihava

Hei! Olen siis 16v ja haluan laihduttaa ! Olen 165cm ja 53 kg painanko liikaa? Ja miten saan itseni motivoituneena laihdutukseen ? Ja miten saan pidettyä kiinni ja omistautua kokonaan laihduttamaan ? Kuinka nopeasti saan laihdutettua 40 kiloon ? Miten syön ja liikun? Miten en sorru herkkuihin ?

9

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moikka 'apua tänne !'

      Olettaen ettet ole ns. trolli, vaan harkitset vakavasti laihduttamista, haluisin antaa pari vinkkiä.

      1) Oot vasta kasvuiässä. Painos saattaa heitellä vielä monta vuotta. Jos jostain kumman syystä pamahtaisit ylipainoiseksi, suosittelisin juttelemaan lääkärin kanssa laihduttamisesta. Mutta tän hetkinen painos on tosi hyvä paino 16-vuotiaalle. Sitten jos et parikymppisenä ole tyytyväinen, urheile enemmän ja syö terveellisemmin. Samaa toki suosittelen 16-vuotiaallekkin, muttei kasvuiässä kannata painoindekseistä sun muista välittää jos ei ole ylipainoa. Painos tulee muuttumaan vielä.

      2) En tiedä mistä olet saanut sellaisen käsityksen, varmaan medialta yms., mutta 40-kiloa ei ole kaunista. Miehellä tai naisella. Missään tapauksessa. Ei edes vaikka jäisit 165cm pitkäks. Jos ihannoit 40-kiloa painavaa, sulla on vähän vääristynyt kuva terveestä ja kauniista ihmisestä.

      3)Jos olet tyttö, naisellinen kehityksesi ei näy juuri nyt 16 kesäisenä niinkuin haluisit, jos koitat olla 40-kiloinen. Jos olet poika, olet kukkakeppi ikätovereihisi verrattuna, jos pyrit alle 50-kiloon. Kumpikaan ei ole toivottu lopputulos. Tämä tulee 22-vuotiaalta nuorelta mieheltä, kokemuksen syvällä rintaäänellä.

      4) Et todellakaan ole lihava. BMI asteikolla olet lähempänä ali- kuin ylipainoa. Jos et tunnu pääsevän itse lihavuuden ajatuksesta yli, suosittelen jututtamaan esim terkkaria.

      5) Urheilun ja terveellisen,monipuolisen ruokavalion avulla pääset parhaisiin tuloksiin. Muista kuitenkin edelleen että saatat kasvaa (sukupuolesta riippuen) vielä 18-19-vuotiaanakin. Kasvuiässä liikunta on toki erityisen tärkeää, mutta pakkomielteinen kuntoliikkuminen voi olla kehitykselle haitallista. Kuten esim liian aikaisin liian täysiä aloitettu kuntosaliharrastus.

      P.S Elät elämäs yhtä villeintä aikakautta, joka on vasta alkamassa. Teini-ikä. En oo vanha tai elämänkokemuksen viisaaksi rikastuttama, mutta tiiän sanoa sen, että sun ikäsenä kannattaa murehtia muita asioita kuin painoa. En oo kommentoinut varmaan kahteen vuoteen mihinkään, mutta nyt aattelin kommentoida.
      Tsemiä murkkuikään! :)

    • sternbach
    • olenlihava

      No haluaisin olla alipainoinen tai reilustikkin . Oon aina ollu alipainoinen ja nyt en vaa kestä sitä et mulle tulee muotoja mut mua pelottaa iha vitusti et lihon. Oon täs 1 vuoden yrittäny laihuttaa mut se aina vaan jää jotenkii.

      • olenlihava

        Ja ainiiin unohin mainita oon siis tyttö !


    • haluanollalaiha

      VOIKO JOKU VAAN VASTATA KYSYMYKSEEN ?

    • qwqqwqw112121212

      meneppä hoitoon

      • jooooooooo

        Olen ollukki monta kertaa osastolla ::):):


    • prouana

      Oot aika pyöreessä kunnossa. Itse oon 170/45 ja tästä suunta alaspäin. Alkuun mä vähensin ihan kerrasta ruuat minimiin koska mulla on alusta asti ollu kova motivaatio ja sisua sinnitellä syömättä. Jaksoin liikkua paljon johonkin 48kg asti.. Sen jälkeen voimat on ollu tosi vähissä ja oon ainoastaan jaksanu juosta kerran päivään 10km.
      Sit ku saat painoo pois nii pyörtyminen tulee tutuksi kun ei vielä tiedä oman jaksamisen rajoja ;)

      • yritäees

        Näköjää piät mua iha blondina :Dd siel kirjottelee joku fädäri koska 170/45 :Ddd eivittu herää ja 10 km ku alat kusettamaa nii kuseta ees kunnolla :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe