Voisiko muslimikin päästä Jumalan lapseksi?

Olen_ollut

Suomessa jo 7 vuotta ja osaan kieltä. Olen muslimi Irakista. Tyäpaikalla olen tavannut lestadiolaisen ja päässyt käymään seuroissa rauhanyhdistys.

Onko niin, että ei ensin tarvitse tulla hyväksi ihmiseksi, vaan ihan tuosta noin vain saisi uskoa kaikki omat synnit anteeksi? Ja päästä JUmalan lapseksi? Se tuntuu tosi hyvältä tarjoukselta!

187

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei_tarvitse

      ensin tulla hyväksi ihmiseksi, vaan pelastuksen sanomaan voi tarttua ihan tuosta noin vain sellaisena kuin sitä sattuu olemaan. Olet oikeassa: tarjous on hyvä. Ihan armosta saa uskoa.

    • Älä ui saatanan ja SRK:n yhteiseen ansaverkkoon. Niin käy, jos rupeat vanhoillislestadiolaiseksi.

      Mene kuuntelemaan Raamatun mukaista Jumalan sanaa sellaiseen paikkaan, jossa ei VÄÄRISTELLÄ Raamatun oppeja kuten vl-rauhanyhdistyksillä tehdään.

      Mene vaikkapa helluntaiseurakuntaan tai vapaakirkkoon. Siellä saarnatusta sanasta löydät elämän leipää.

      Jumala ei katso, oletko muslimi, hindu, taolainen - tai mikä oletkaan. Jumala katsoo sinun SYDÄMEEN. Jos sieltä löytyy aito kaipaus Jumalan puoleen, niin olet "valmista kauraa" Jumalan ja Kristuksen silmissä.

      Siunausta sinulle!

      • Mitä_Sinulla

        melperi olisi sitä vastaan, että aloittaja löytäisi Jumalan valtakunnan, pääsisi Jumalan lapseksi ja saisi kaikki syntinsä anteeksi? Kun Sinä itse et voi tarttua pelastuksen sanomaan, voisit edes hövelisti suoda tämän onnen muille, niille, jotka sitä etsivät ja kaipaavat.


      • jälleen.kerran

        Melperi kirjoitti jälleen asiaa.


      • Hyvinyksinkert

        Mm. yksikään helluntaiseurakunta ei ole raitis, kuin ei mikään muukaan "seurakunta". Uskovia on erittäin vähän. Seurakunta on hengellinen uudestisyntyneiden uskovien yhteys jonka pää on Kristus.


      • Lue.Raamattu
        Hyvinyksinkert kirjoitti:

        Mm. yksikään helluntaiseurakunta ei ole raitis, kuin ei mikään muukaan "seurakunta". Uskovia on erittäin vähän. Seurakunta on hengellinen uudestisyntyneiden uskovien yhteys jonka pää on Kristus.

        Ei ole väliä menetkö vapaaseurakuntaan, helluntaiseurakuntaan, kirkkoon tai lestadiolaisten seuraan. Kaikilla heillä on sama Kristus ja kaikilla heillä on tieto, että ainoastaan Jeesus Kristus pelastaa. Löydät tärkeimmän, Jeesuksen Kristuksen, syntien sovittajan. Kristittyjen uskonsuunnissa on eroja, mutta vain Jeesus Kristus voi sinut pelastaa. Hän on syntien sovittaja, vain yksin Hän, Jumalan Poika, maailman Vapahtaja. Hänessä on armo. Katso ainoastaan häneen, älä ihmisiin !


      • Hyvinyksinkert

        On sillä väliä minne menee! Ei voi olla sama Kristus. On yksi totuus, yksi Kristus. Eri puljuissa on omat totuutensa jotka poikkeavat Jumalan sanasta joka on kokonansa totuus. Raamattu korosta rakkautta totuuteen. Ei ole rakkautta ilman totuutta, ja totuus tekee vapaaksi. Jumalan Hengestä ei tule eri oppeja. Onko Kristus jaettu?Kannattaa lukea ITSE sitä raamattua eikä totena pitää sitä mitä puhujat puhuvat. Kaikki tulee koetella, tutkia ja arvostella Jumalan sanalla!!


      • Wenmla

        Et itsekkään pääse tuon seulan läpi.


      • Admatakin_taan-
        Mitä_Sinulla kirjoitti:

        melperi olisi sitä vastaan, että aloittaja löytäisi Jumalan valtakunnan, pääsisi Jumalan lapseksi ja saisi kaikki syntinsä anteeksi? Kun Sinä itse et voi tarttua pelastuksen sanomaan, voisit edes hövelisti suoda tämän onnen muille, niille, jotka sitä etsivät ja kaipaavat.

        noin oli palstalla höveli ja kohtelias. Kun joku oli pelästynyt palstalle linkitettyjä helvetin kuvia ja päättänyt tehdä parannuksen... ja kertoi asiasta palstalla, niin Admata sanoi, että itsekukinhan saa ratkaisunsa tehdä.


      • Anonyymi
        Lue.Raamattu kirjoitti:

        Ei ole väliä menetkö vapaaseurakuntaan, helluntaiseurakuntaan, kirkkoon tai lestadiolaisten seuraan. Kaikilla heillä on sama Kristus ja kaikilla heillä on tieto, että ainoastaan Jeesus Kristus pelastaa. Löydät tärkeimmän, Jeesuksen Kristuksen, syntien sovittajan. Kristittyjen uskonsuunnissa on eroja, mutta vain Jeesus Kristus voi sinut pelastaa. Hän on syntien sovittaja, vain yksin Hän, Jumalan Poika, maailman Vapahtaja. Hänessä on armo. Katso ainoastaan häneen, älä ihmisiin !

        Ei ole sama on vääriä jeesuksia ihmeen tekijöitä . Vääriä profeettoja guruja jogeja munkkeja hinduista.


    • 99876

      Hei!

      Ihan oikein käsität , katuvalle saarnataan aina ehdoitta synnit anteeksi.
      Saat sen jälkeen Pyhän Hengen, joka opettaa elämään Jumalan tahdon
      mukaisesti tässä maailmassa.

      Olet sydämellisesti tervetullut seuroihin!

      • omituisiafraaseja

        ..taas tätä katuvalle saarnataan...synnit anteeksi.. mistä ihmeestä te olette nuo fraasinne oppineet!!?

        miksi olette noin tomppeleita että hoette isienne ja puhujienne jakamia fraaseja tarkistamatta puhuuko Raamattu niistä mitään kerro mikä saa sellaista toimintaa aikaan!?

        Jeesus antaa anteeksi synnit joka niiden takia avuksi huutaa Herran nimeä, siihen ei tarvitse kenenkään mitään saarnoja tehdä, katuvalle julistetaan se minkä Sana lupaa, siellä ei ole mitään "saaarnoja" syntejä varten olemassa!


      • heiskahtaapf

        varsin omituinen on lapsellinen väitteesi, että
        "Saat sen jälkeen Pyhän Hengen"
        -
        Ilmastako se leijuu. haisevasta hengestä, Heikki Saaren hengestä,
        pf salaamiskulttuurihengestä, vai jostain muusta?


      • muslimikin
        heiskahtaapf kirjoitti:

        varsin omituinen on lapsellinen väitteesi, että
        "Saat sen jälkeen Pyhän Hengen"
        -
        Ilmastako se leijuu. haisevasta hengestä, Heikki Saaren hengestä,
        pf salaamiskulttuurihengestä, vai jostain muusta?

        voi päästä Jumalan lapseksi


    • aaarrrrwww

      Kyllä voi mikäli ei pelkää hengenvaaraa. Muslimihan voidaan tappaa, jos hän luopuu uskostaan.

      • Suomessa_varmaankaan

        ei ole tällaista vaaraa.


    • Voi.
      Taustoilla ei ole merkitystä, kun Hän tutustuu Jeesukseen, tekee parannuksen ja ottaa Hänet sydämeensä ja tunnustaa suullaan Hänet Herraksi ja Kuninkaaksi.
      Näin Hän on valmis kastettavaksi, jossa uudestisyntyy sekä saa Hengen.
      Loppu on omissa käsissä, olla Jeesuksen opetuslapsi.
      Seurakunnalla ei ole väliä, kun sen seurakunnan kulmakivi on Kristus ja kaste upotus- kaste.
      Kes.

      • "ja ottaa Hänet sydämeensä "

        - Ei Jeesusta oteta mihinkään sydämeen, vaan Jeesukseen uskotaan, ei Jeesus ole mikään pikkumies joka "sydämessä asuu".

        "ja tunnustaa suullaan Hänet Herraksi ja Kuninkaaksi."

        - Suulla tunnustaminen ei pelasta ketään. Uskoon kuuluu luottamus, kuuliaisuus ja uskollisuus Jeesukselle, jos ne puuttuvat ja elää kuin maailman ihmiset - pimeyden lapset, niin eipä sillä suun tunnustuksella ole mitään väliä jos se ei vastaa sitä miten oikeasti elät.

        "Näin Hän on valmis kastettavaksi, jossa uudestisyntyy sekä saa Hengen."

        - Vesikaste ja Henkikaste eivät ole sama asia, eikä toinen seuraa toista automaattisesti.


      • George_L kirjoitti:

        "ja ottaa Hänet sydämeensä "

        - Ei Jeesusta oteta mihinkään sydämeen, vaan Jeesukseen uskotaan, ei Jeesus ole mikään pikkumies joka "sydämessä asuu".

        "ja tunnustaa suullaan Hänet Herraksi ja Kuninkaaksi."

        - Suulla tunnustaminen ei pelasta ketään. Uskoon kuuluu luottamus, kuuliaisuus ja uskollisuus Jeesukselle, jos ne puuttuvat ja elää kuin maailman ihmiset - pimeyden lapset, niin eipä sillä suun tunnustuksella ole mitään väliä jos se ei vastaa sitä miten oikeasti elät.

        "Näin Hän on valmis kastettavaksi, jossa uudestisyntyy sekä saa Hengen."

        - Vesikaste ja Henkikaste eivät ole sama asia, eikä toinen seuraa toista automaattisesti.

        Paavali sanoo kaksi kertaa, että Jeesus asuu Hänessä, mutta kahdeksan kertaa, että Hän asuu Jeesuksessa (vapaa käännös).
        Siinä vastus.
        Eikö suun tunnustus pelasta ketään?
        Matt 10;32,33 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. utta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.
        Se on todella pakko, jos meinaa, että Jeesus esittelee Sinutkin Isälleen.
        Taas väärin.
        Eikö, vedestä ja Hengestä. Se on juuri Voitelu, mutta baptizoo kaste uudestisynnyttävä, jolloin parannuksen tehnyt saa Hengen.
        Kolmas meni myös pieleen.

        "Näin Hän on valmis kastettavaksi, jossa uudestisyntyy sekä saa Hengen."
        Muuten neuvo, ota tuo kala pois älä saastuta sitä sekullaarisuudellasi.
        Kes.


      • Kesitas kirjoitti:

        Paavali sanoo kaksi kertaa, että Jeesus asuu Hänessä, mutta kahdeksan kertaa, että Hän asuu Jeesuksessa (vapaa käännös).
        Siinä vastus.
        Eikö suun tunnustus pelasta ketään?
        Matt 10;32,33 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. utta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.
        Se on todella pakko, jos meinaa, että Jeesus esittelee Sinutkin Isälleen.
        Taas väärin.
        Eikö, vedestä ja Hengestä. Se on juuri Voitelu, mutta baptizoo kaste uudestisynnyttävä, jolloin parannuksen tehnyt saa Hengen.
        Kolmas meni myös pieleen.

        "Näin Hän on valmis kastettavaksi, jossa uudestisyntyy sekä saa Hengen."
        Muuten neuvo, ota tuo kala pois älä saastuta sitä sekullaarisuudellasi.
        Kes.

        "Muuten neuvo, ota tuo kala pois älä saastuta sitä sekullaarisuudellasi."

        - Siellä taas joku pimeydessä elävä saatanan oppipoika alkaa huutelemaan kun ei tunne Kirjoituksia ja käy kiinni henkilöön kun ei istu noihin vääriin harhoihin. Millähän tavalla minä nyt olen maallinen? Omavanhurskaus haisee! Mutta se ei Jumalalle kelpaa. Vai oikein sekulaarisuudella, et taida edes tietää mitä termi tarkoittaa vai mistä moiseen syytökseen pääsit, saatanako se kehotti hyökkäämään?

        "Kolmas meni myös pieleen."

        - Sinähän se tiedät, oletko Jumalasta seuraava? :-) Sinun tulkintasiko menee Raamatun totuuden yläpuolelle? Kannattaisi myös ymmärtää lukemaansa.

        "Paavali sanoo kaksi kertaa, että Jeesus asuu Hänessä, mutta kahdeksan kertaa, että Hän asuu Jeesuksessa (vapaa käännös).

        Siinä vastus."

        - VAI että siinä vastaus? Aivan kirjaimellisestiko Jeesus ihmisessä asuu? - Ei se sitä tarkoita. Jeesus on ruumiissaan, eikä voi olla samanaikasesti kaikkialla niin kuin Isä tai Pyhä Henki. Pyhä henki asuu ihmisessä - JOS asuu.
        MITÄS SIIHEN SANO ETTÄ; kun satoja kertoja sanotaan: "että ME olemme KristukSESSA? EI: Kristus on meissä - ja kuten sanoit "Hän asuu Jeesuksessa".

        "Eikö suun tunnustus pelasta ketään?"

        Eli jos vain sanot että uskot, mutta murhaat, harjoitat haureutta ja sorrat heikkoja - nauttien toiminnastasi ja vain suullasi tunnustat niin olet pelastettu? Raamattu kuvaa pelastuksen tieksi, ei kertaluontoiseksi tapahtumaksi. Yhdellä Raamatun kohdallako kumoat koko muun Raamatun?

        "Se on todella pakko, jos meinaa, että Jeesus esittelee Sinutkin Isälleen."

        - Niin, mutta sillä miten elää ei ole vaikutusta?

        " Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen. Katso, Minä tulen pian, ja Minun palkkani on Minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaat NE, JOTKA pesevät vaatteensa, että heillä OLISI valta syödä elämän puusta ja he PÄÄSISIVÄT porteista SISÄLLE kaupunkiin! ULKOPUOLELLA ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."

        Ja mistä se Jeesus ensisijaisesti pelastaa?

        "Eikö, vedestä ja Hengestä."

        - Raamatussa on tapauksia, jossa Pyhä henki on saatiin ennen vesikastetta, ja tilanteita, jossa kristityt eivät olleet saaneet Pyhää Henkeä. Pyhän Hengen saanti ei ole mikään automaattinen tapahtuma niin kuin evankelikaalit yleisesti väittävät.


      • George_L kirjoitti:

        "Muuten neuvo, ota tuo kala pois älä saastuta sitä sekullaarisuudellasi."

        - Siellä taas joku pimeydessä elävä saatanan oppipoika alkaa huutelemaan kun ei tunne Kirjoituksia ja käy kiinni henkilöön kun ei istu noihin vääriin harhoihin. Millähän tavalla minä nyt olen maallinen? Omavanhurskaus haisee! Mutta se ei Jumalalle kelpaa. Vai oikein sekulaarisuudella, et taida edes tietää mitä termi tarkoittaa vai mistä moiseen syytökseen pääsit, saatanako se kehotti hyökkäämään?

        "Kolmas meni myös pieleen."

        - Sinähän se tiedät, oletko Jumalasta seuraava? :-) Sinun tulkintasiko menee Raamatun totuuden yläpuolelle? Kannattaisi myös ymmärtää lukemaansa.

        "Paavali sanoo kaksi kertaa, että Jeesus asuu Hänessä, mutta kahdeksan kertaa, että Hän asuu Jeesuksessa (vapaa käännös).

        Siinä vastus."

        - VAI että siinä vastaus? Aivan kirjaimellisestiko Jeesus ihmisessä asuu? - Ei se sitä tarkoita. Jeesus on ruumiissaan, eikä voi olla samanaikasesti kaikkialla niin kuin Isä tai Pyhä Henki. Pyhä henki asuu ihmisessä - JOS asuu.
        MITÄS SIIHEN SANO ETTÄ; kun satoja kertoja sanotaan: "että ME olemme KristukSESSA? EI: Kristus on meissä - ja kuten sanoit "Hän asuu Jeesuksessa".

        "Eikö suun tunnustus pelasta ketään?"

        Eli jos vain sanot että uskot, mutta murhaat, harjoitat haureutta ja sorrat heikkoja - nauttien toiminnastasi ja vain suullasi tunnustat niin olet pelastettu? Raamattu kuvaa pelastuksen tieksi, ei kertaluontoiseksi tapahtumaksi. Yhdellä Raamatun kohdallako kumoat koko muun Raamatun?

        "Se on todella pakko, jos meinaa, että Jeesus esittelee Sinutkin Isälleen."

        - Niin, mutta sillä miten elää ei ole vaikutusta?

        " Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen. Katso, Minä tulen pian, ja Minun palkkani on Minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaat NE, JOTKA pesevät vaatteensa, että heillä OLISI valta syödä elämän puusta ja he PÄÄSISIVÄT porteista SISÄLLE kaupunkiin! ULKOPUOLELLA ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."

        Ja mistä se Jeesus ensisijaisesti pelastaa?

        "Eikö, vedestä ja Hengestä."

        - Raamatussa on tapauksia, jossa Pyhä henki on saatiin ennen vesikastetta, ja tilanteita, jossa kristityt eivät olleet saaneet Pyhää Henkeä. Pyhän Hengen saanti ei ole mikään automaattinen tapahtuma niin kuin evankelikaalit yleisesti väittävät.

        "Muuten neuvo, ota tuo kala pois älä saastuta sitä sekullaarisuudellasi."
        Ensinnäkään en ole poika. Kohta lähtee kahdeksas kymppi.
        Etkö itse tartu persoonaan, koska asiaa sinulla ei ole.
        Ei yhtään Raamatun jaetta.
        Tuosta sekulaarisuudesta, sen opin jo ennen Yliopistoa, jossa opiskelin Teologiksi.
        Sitä ennen, 10 v insinööriksi.
        En tunne saatanaa niin hyvin, kuten sinä, että se olisi kaveriaan hyökkäämään, minua auttaa Henki ja Jeesus hyökkäämään pahaa vastaan.
        Jos ihminen käy kasteella, upotetaan, nousee Hän siletä Kristus ruumis päällä, eikö se ole aika kova juttu, kannattaisi kokeilla.
        >>Eli jos vain sanot että uskot, mutta murhaat, harjoitat haureutta ja sorrat heikkoja - nauttien toiminnastasi ja vain suullasi tunnustat niin olet pelastettu? Raamattu kuvaa pelastuksen tieksi, ei kertaluontoiseksi tapahtumaksi. Yhdellä Raamatun kohdallako kumoat koko muun Raamatun?** Noin typerää ei edes tällä palstalla ennen kysytty?
        Tuolle ei ole perusteita, koska olen opetuslapsettanut itseni.
        Lisäksi, älä huuda.
        Henkeä ei käske kukaan, mutta Sanoma sanoo näin;
        9 Niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
        10 Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin. ( Mark 1).

        Kes.


      • Olet_hauska

        Kesitas! Kun aloittaja kyselee, voisiko hän päästä Jumalan lapseksi, Sinulla on kanttia alkaa puhua upotuskasteesta, kirjoitusvirheillä kuten tavallisesti. Puuttuisi enää, että Weha tulisi kasteluharhoineen suihkimaan tähänkin ketjuun.


      • Olet_hauska kirjoitti:

        Kesitas! Kun aloittaja kyselee, voisiko hän päästä Jumalan lapseksi, Sinulla on kanttia alkaa puhua upotuskasteesta, kirjoitusvirheillä kuten tavallisesti. Puuttuisi enää, että Weha tulisi kasteluharhoineen suihkimaan tähänkin ketjuun.

        Niin.
        Kiireessä tulee myös virheitä, mutta kaste on perustekijä pelastuksessa.

        Siksi otin sen mukaan, jota useat lahot salailevat.

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

        Siinä se kaste on.

        Kes.


      • Kesitas kirjoitti:

        "Muuten neuvo, ota tuo kala pois älä saastuta sitä sekullaarisuudellasi."
        Ensinnäkään en ole poika. Kohta lähtee kahdeksas kymppi.
        Etkö itse tartu persoonaan, koska asiaa sinulla ei ole.
        Ei yhtään Raamatun jaetta.
        Tuosta sekulaarisuudesta, sen opin jo ennen Yliopistoa, jossa opiskelin Teologiksi.
        Sitä ennen, 10 v insinööriksi.
        En tunne saatanaa niin hyvin, kuten sinä, että se olisi kaveriaan hyökkäämään, minua auttaa Henki ja Jeesus hyökkäämään pahaa vastaan.
        Jos ihminen käy kasteella, upotetaan, nousee Hän siletä Kristus ruumis päällä, eikö se ole aika kova juttu, kannattaisi kokeilla.
        >>Eli jos vain sanot että uskot, mutta murhaat, harjoitat haureutta ja sorrat heikkoja - nauttien toiminnastasi ja vain suullasi tunnustat niin olet pelastettu? Raamattu kuvaa pelastuksen tieksi, ei kertaluontoiseksi tapahtumaksi. Yhdellä Raamatun kohdallako kumoat koko muun Raamatun?** Noin typerää ei edes tällä palstalla ennen kysytty?
        Tuolle ei ole perusteita, koska olen opetuslapsettanut itseni.
        Lisäksi, älä huuda.
        Henkeä ei käske kukaan, mutta Sanoma sanoo näin;
        9 Niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
        10 Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin. ( Mark 1).

        Kes.

        Jeesus saikin Hengen heti noustessaan ylös vedestä, mutta ei niin käy kaikkien kohdalla, eikä sitä voi käyttää malliesimerkkinä kaikkiin ihmisiin, kuten mainitsin Raamatussa on tilanteita, jossa kristityt eivät olleet saaneet Henkeä, vaikka heidät oli kastettu.

        "En tunne saatanaa niin hyvin, kuten sinä, että se olisi kaveriaan hyökkäämään, minua auttaa Henki ja Jeesus hyökkäämään pahaa vastaan."

        - Mikähän henki se on jos se auttaa hyökkäämään Jeesuksen opetuslasta vastaan? Ei, ei ole saatana tuttu minulle.

        "Ei yhtään Raamatun jaetta."

        - En perustele asioita yksittäisille jakeilla, ellei siihen ole tarvetta - kuitenkin asiayhteyden tulee säilyä. Sitä paitsi siteerasinhan pätkän Ilmestyskirjan lopusta. Oletan että kristitty, ainakin opetuslapsi tuntee Raamattunsa siten ettei tarvitse siteerata jotain tiettyä kohtaa.


      • George_L kirjoitti:

        Jeesus saikin Hengen heti noustessaan ylös vedestä, mutta ei niin käy kaikkien kohdalla, eikä sitä voi käyttää malliesimerkkinä kaikkiin ihmisiin, kuten mainitsin Raamatussa on tilanteita, jossa kristityt eivät olleet saaneet Henkeä, vaikka heidät oli kastettu.

        "En tunne saatanaa niin hyvin, kuten sinä, että se olisi kaveriaan hyökkäämään, minua auttaa Henki ja Jeesus hyökkäämään pahaa vastaan."

        - Mikähän henki se on jos se auttaa hyökkäämään Jeesuksen opetuslasta vastaan? Ei, ei ole saatana tuttu minulle.

        "Ei yhtään Raamatun jaetta."

        - En perustele asioita yksittäisille jakeilla, ellei siihen ole tarvetta - kuitenkin asiayhteyden tulee säilyä. Sitä paitsi siteerasinhan pätkän Ilmestyskirjan lopusta. Oletan että kristitty, ainakin opetuslapsi tuntee Raamattunsa siten ettei tarvitse siteerata jotain tiettyä kohtaa.

        Minä olen samaa heimoa nasaretilaisen kanssa, oletko sinä.

        Laita yksikään lause, yksikään sana, kun olen halventanut omaa Herraani.

        Muuten en ole lestadiolainen, vaikka pappani on ollut erään "sivulahkon" mobilisoija.

        Halooo?

        Kes.


      • Inehmo
        Kesitas kirjoitti:

        "Muuten neuvo, ota tuo kala pois älä saastuta sitä sekullaarisuudellasi."
        Ensinnäkään en ole poika. Kohta lähtee kahdeksas kymppi.
        Etkö itse tartu persoonaan, koska asiaa sinulla ei ole.
        Ei yhtään Raamatun jaetta.
        Tuosta sekulaarisuudesta, sen opin jo ennen Yliopistoa, jossa opiskelin Teologiksi.
        Sitä ennen, 10 v insinööriksi.
        En tunne saatanaa niin hyvin, kuten sinä, että se olisi kaveriaan hyökkäämään, minua auttaa Henki ja Jeesus hyökkäämään pahaa vastaan.
        Jos ihminen käy kasteella, upotetaan, nousee Hän siletä Kristus ruumis päällä, eikö se ole aika kova juttu, kannattaisi kokeilla.
        >>Eli jos vain sanot että uskot, mutta murhaat, harjoitat haureutta ja sorrat heikkoja - nauttien toiminnastasi ja vain suullasi tunnustat niin olet pelastettu? Raamattu kuvaa pelastuksen tieksi, ei kertaluontoiseksi tapahtumaksi. Yhdellä Raamatun kohdallako kumoat koko muun Raamatun?** Noin typerää ei edes tällä palstalla ennen kysytty?
        Tuolle ei ole perusteita, koska olen opetuslapsettanut itseni.
        Lisäksi, älä huuda.
        Henkeä ei käske kukaan, mutta Sanoma sanoo näin;
        9 Niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
        10 Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin. ( Mark 1).

        Kes.

        Vakea on uskoa, että olet yliopistotasolla opiskellut, kun menee väärät sanat isolla kirjaimella. Pikemminkin vaikuttaa, ettet ole kiertokoulua pitemmälle päässyt, kaikella kunnioituksella.


      • Inehmo kirjoitti:

        Vakea on uskoa, että olet yliopistotasolla opiskellut, kun menee väärät sanat isolla kirjaimella. Pikemminkin vaikuttaa, ettet ole kiertokoulua pitemmälle päässyt, kaikella kunnioituksella.

        Opiskelu ei ole uskon, vaan aivan muuta asiaa.

        Meneekö elämäsi pieleen ison etukirjaimen johdosta?

        Olen pahoillani.

        Kes.


      • Kesitas kirjoitti:

        Minä olen samaa heimoa nasaretilaisen kanssa, oletko sinä.

        Laita yksikään lause, yksikään sana, kun olen halventanut omaa Herraani.

        Muuten en ole lestadiolainen, vaikka pappani on ollut erään "sivulahkon" mobilisoija.

        Halooo?

        Kes.

        "Minä olen samaa heimoa nasaretilaisen kanssa, oletko sinä."

        - Jumalan kansassa ollaan, tuskin muuten olisin huomauttanutkaan noista parista asiasta?

        "Laita yksikään lause, yksikään sana, kun olen halventanut omaa Herraani."

        Et halventanut Herraa, niin en tehnyt minäkään, mutta aloitit hyökkäämällä uskonveljeäsi vastaan maallisuushöpinöillä. Tarkoitin sitä että minkä hengen avulla hyökkäät veljeäsi vastaan?

        Tässä olisi nyt Raamattuakin:

        "Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt. Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä." [1. Joh. 4:20-21]


      • George_L kirjoitti:

        "Minä olen samaa heimoa nasaretilaisen kanssa, oletko sinä."

        - Jumalan kansassa ollaan, tuskin muuten olisin huomauttanutkaan noista parista asiasta?

        "Laita yksikään lause, yksikään sana, kun olen halventanut omaa Herraani."

        Et halventanut Herraa, niin en tehnyt minäkään, mutta aloitit hyökkäämällä uskonveljeäsi vastaan maallisuushöpinöillä. Tarkoitin sitä että minkä hengen avulla hyökkäät veljeäsi vastaan?

        Tässä olisi nyt Raamattuakin:

        "Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt. Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä." [1. Joh. 4:20-21]

        Kiitos.
        Hyvä kirjoitus.

        Kes.


      • Hyvinyksinkert

        Jos tulee uskoon ja on jo joskus kastettu, esim. vauvana, ei voi mennä enää kasteelle. Se on synti jonka voi saada anteeksi.


      • Hyvinyksinkert kirjoitti:

        Jos tulee uskoon ja on jo joskus kastettu, esim. vauvana, ei voi mennä enää kasteelle. Se on synti jonka voi saada anteeksi.

        Vauvan virutteluko, sehän on pakanallinen riitti.

        Kasteelle mennään kuten Raamatussa.

        Kastettiinko yhtään lasta Raamatussa, miten Jeesus, vauvanko ja Henki tuli Hänen päälleen, kuten kyyhkynen.

        Lapsi ripottelu on vain merkkaus veroluetteloon.

        Kes.


    • Sinähän olet jo ainoan oikean uskonnon Jumalan lapsi. Alistu vain Hänen tahtoonsa kuten ennenkin. Kristillisten lahkojen syntihoukutukset langettavat päällesi Jumalan vihan ja senhän tietää mitä siitä seuraa: kärvennyt ikuisesti Helvetissä.

    • jkljkljkl

      Hei!

      Täällä kirjoittavat monet sellaiset ihmiset, joilla ei ole oikeaa ymmärrystä kristinuskosta. He yrittävät johtaa sinua harhaan, varo heitä.

      Juttele niiden tuntemiesi lestadiolaisten kanssa ja kysy niiltä, että saatko sinäkin uskoa syntisi anteeksi. Ota vastaan heiltä se sanoma ja sitten saat myös voimaa elää hyvää elämää. Voit myös mennä jollekin rauhanyhdistykselle ja kysyä siellä puhujalta, että saatko sinäkin syntisi anteeksi. Sinulta poistuvat taakat ja saat samalla voimaa hyvään elämään. Lestadiolaiset ovat oikeita uskovia, sen voit nähdä heidän elämästänsäkin.

      • "Juttele niiden tuntemiesi lestadiolaisten kanssa ja kysy niiltä, että saatko sinäkin uskoa syntisi anteeksi. Ota vastaan heiltä se sanoma ja sitten saat myös voimaa elää hyvää elämää"

        "Lestadiolaiset ovat oikeita uskovia, sen voit nähdä heidän elämästänsäkin."

        Silkkaa vl-PASKAA!


      • Mitä_sinulla
        melperi kirjoitti:

        "Juttele niiden tuntemiesi lestadiolaisten kanssa ja kysy niiltä, että saatko sinäkin uskoa syntisi anteeksi. Ota vastaan heiltä se sanoma ja sitten saat myös voimaa elää hyvää elämää"

        "Lestadiolaiset ovat oikeita uskovia, sen voit nähdä heidän elämästänsäkin."

        Silkkaa vl-PASKAA!

        melperi olisi sitä vastaan, että aloittaja (muslimi) saisi parannuksen armon?


      • pari_huomiota

        Noin 10-20 vuotta sitten Venäjällä oli ainakin joitakin sikäläisiä muslimitaustaisia mukana uskovaisten yhteydessä, kun Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen yhteydenpito sinne lisääntyi. Myöhemmin muutamat kertoivat hyvin myönteisesti siitä ajasta, minkä olivat saaneet olla uskovaisten mukana, mutta he halusivat kuitenkin palata muslimien yhteisöön takaisin. En tiedä, onko noista muslimitaustaisista vielä ketään mukana Venäjän uskovaisten yhteydessä, kun en ole kuullut asiasta terveisiä. Suomessa on muutama tataaritaustainen (muslimi) siirtynyt luterilaiseksi kirkkoon ja avioitunut luterilaisen suomalaisen kanssa. Tataaritaustaisia on asunut kauan Suomessa ja he ovat sopeutuneet hyvin suomalaiseen yhteiskuntaan.


      • Jeesus.Pelastaja

        " Täällä kirjoittavat monet sellaiset ihmiset, joilla ei ole oikeaa ymmärrystä kristinuskosta. He yrittävät johtaa sinua harhaan, varo heitä. "

        - lestadiolaisten oppi on kieroontunuttta.

        " Juttele niiden tuntemiesi lestadiolaisten kanssa ja kysy niiltä, että saatko sinäkin uskoa syntisi anteeksi. Ota vastaan heiltä se sanoma ja sitten saat myös voimaa elää hyvää elämää. Voit myös mennä jollekin rauhanyhdistykselle ja kysyä siellä puhujalta, että saatko sinäkin syntisi anteeksi. Sinulta poistuvat taakat ja saat samalla voimaa hyvään elämään. Lestadiolaiset ovat oikeita uskovia, sen voit nähdä heidän elämästänsäkin. "

        - ei noin, vaan ihminen on johdatettava Jeesuksen Kristuksen yhteyteen ja kun usko Jeesukseen on syntynyt, se ihminen saa syntinsä anteeksi.

        Ap.10:
        38. te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
        39. Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
        40. Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
        41. ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
        42. Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
        43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."


      • Myös_ortodoksien
        pari_huomiota kirjoitti:

        Noin 10-20 vuotta sitten Venäjällä oli ainakin joitakin sikäläisiä muslimitaustaisia mukana uskovaisten yhteydessä, kun Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen yhteydenpito sinne lisääntyi. Myöhemmin muutamat kertoivat hyvin myönteisesti siitä ajasta, minkä olivat saaneet olla uskovaisten mukana, mutta he halusivat kuitenkin palata muslimien yhteisöön takaisin. En tiedä, onko noista muslimitaustaisista vielä ketään mukana Venäjän uskovaisten yhteydessä, kun en ole kuullut asiasta terveisiä. Suomessa on muutama tataaritaustainen (muslimi) siirtynyt luterilaiseksi kirkkoon ja avioitunut luterilaisen suomalaisen kanssa. Tataaritaustaisia on asunut kauan Suomessa ja he ovat sopeutuneet hyvin suomalaiseen yhteiskuntaan.

        piirissä on ollut vanhoillislestadiolaisia, niin Suomessa kuin Venäjälläkin.


    • klpo

      Jotka ei ole parannsta tehneet ja saaneet syntejään anteeksi, kauhistuttaa Jumalan Vanhurskaus, joka on vanhoillislaestadiolaisuudessa! Siellä on aivan apostolinen ja raamatullinen opetus ilman vilppiä! Takahuoneessakaan eivät opeta mitään toisenlaista! Joka uskoo Jeesukseen ja saa syntinsä anteeksi, saa Pyhän Hengen ja syntyy Jumalan lapseksi!

      • "vanhoillislaestadiolaisuudessa! Siellä on aivan apostolinen ja raamatullinen opetus ilman vilppiä!"

        Miten SAATANALLISESSA Raamatun vastaisessa vl-VALHEOPETUKSESSA ei ole vilppiä?

        Kerro meille.

        VAIN ME.


    • uskovatlesta

      On hyvä muslimi että olet päässyt seurakunnan yhteyteen lestadiolaisten piirissä. Usko Jeesukseeen ja syntien anteeksiantamukseen ja pääset taivaaseen Jeesuksen sovituksen perusteella Amen

    • Ihmettelen

      keneltä kysyt
      ihmiseltä vai Jumalalta

    • siksiiiiiiiiii

      Jos henki "haisee"

    • raamattu

      Hei muslimi ystävä. Uskovia on myös luterilaisen kirkon piirissä. Esim. Raamattuopiston, Kansalähetyksen ja Rauhan sanan tilaisuuksissa on oikeaa Jumalan sanaa tarjolla, kristinuskoa tarjolla. Voit kuunnella Radio Deistä Jukka Norvannon opetusta: Raamattu kannesta kanteen. ON hyvää uskon opetusta. Siunausta sinulle !

      • Näistä_lesta-

        diolaisista useimmat kuuluvat luterilaiseen kirkkoon.


    • rasismiavastaan

      Rasismi on vakava asia.
      Muslimi väestön mukaan Suomessa asuva valkoinen roskaväki on tuhottava ja tilalle rakennettava parempi Isis-tyyppistä muslimiuskoon perustuva valtio.
      On ihan oikein että alempiarvoisen valkoisen roskaväen on velvollisuus on elättää ja ruokkia ylempää muslimiväestöä.
      Valkoinen nainen edustaa muslimeille väljäperäistä huoraa joka jakaa tavaraan kuin sähkösanomaa, hän on eläin jota kyllä joskus voi polkaista mutta kuitenkin loppujen lopuksi hänet on hävitettävä maan pinnalta.
      Missään tapauksessa heidän tyttärensä veri ei saa sotkeutua alempiarvoiseen valkoiseen roskaväkeen, mieluummin he tappavat tyttönsä kun antavat sen vaimoksi vähempiarvoiselle valkoiselle miehelle.
      Tässä esimerkki äärimmäisestä rasismista.

    • viittatiellä

      Kaikki uskonnot ovat opettaneet samaa. Ne käyttävät vain erilaisia symboleja ja vertauskuvia. Uskonnollinen kirjoitus, oli se sitten Koraani tai Raamattu, on alkuperältään verbalisaatio siitä, mikä on ilmaisematonta.

      Sana on kuin sormi, mikä osoittaa kuuta. Mutta sormi ei ole kuu.

      • Sormi_osoit-

        taa kuuta?


      • ei_kai_sor-
        Sormi_osoit- kirjoitti:

        taa kuuta?

        mi vain osoita kuuta?


    • Saattaahan_olla

      että Jumala on viisaudessaan järjestänyt tämän nykyisen kansainvaelluksen, jotta evankeliumi pääsisi tehokkaasti leviämään eri kieliin ja kulttuureihin.

    • ssssäsmätäh

      Olavi ja Heikki, voittoniekat, sanoihin uskominen,
      Kukaan muu ei pääse "Taevaaseen"
      "VAIN ME"
      ........
      Muslimin turha älämähät.........

      heh, heh,,

      -------
      Uskotko vai älämähät............







      -------

    • armon.alla

      Heikko on ainakin Melperin usko jos kerta on uskovainen kun toisia haukkuu ja ivaa. Jokaisessa liikeessä on erinlaisia ihmisiä. Kuitenkin suurinosa lestadiolaisista on hiljaista ja nöyrää väkeä. Eivät kerskaa vaan tuntevat heikkouden tässä ajassa mutta tahtovat tunnustaa syntinsä ja pysyä armon alla. Mikä voi olla parempaa kuin katuvalle saarnataan synnit anteeksi.

      • säälittävää

        Heinolan saatana tarjoaa omaa helvetillistä oppiaan.


      • armon.alla

        Etkös juuri sinä itse syyllisty toisten uskon vähättelyyn! Päivämiehessä hyvä kirjoitus; "Raamattuun on kirjoitettu siitä, ettemme voi rakastaa sellaista, mikä vie eroon Jumalasta. Johannes kirjoittaa kirjeessään: ”Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä. Ja maailma himoineen katoaa, mutta se, joka tekee Jumalan tahdon, pysyy iäti.” ­(1. Joh. 2:15–17.)"


      • säälittävää

        Heinolan saatana saat vapaasti pitää subjektiivisen näkemyksesi. On turhauttaavaa vastata paholaisen väitteisiin.


      • heinolastahelähtää

        Arviopa kommenttejasi seuraavan näkemyksen perusteella.
        #Johdonmukaista näkemystä opillisesta profiilista on hyvin vaikea muodostaa helluntaiseurakunnan opetuksen perusteella. Se johtuu siitä, että omaa teologiaa ei oikeastaan ole olemassakaan. Ja eri puhujien puheet ovat lisäksi ristiriidassa toistensa kanssa. Vaikka uskonopin pääkohdat onkin epävirallisesti lueteltu, ympäripyöreästä tekstistä ei avaudu totuudenmukaista kuvaa. On vain spontaaneja puheita, ja Raamatun sanotaan riittävän opilliseksi ohjeeksi. Käytännössä on vain niin, että Raamattua voidaan kirjaimellisestikin tulkita tuhansilla eri tavoilla. Helpoimmalla pääset, kun et liikoja analysoi puheita vaan otat hengelliseksi ravinnoksesi sen, mitä irti saat. Siis syöt kalan, heität ruodot pois, ja unohdat mitä söit. Teologian puuttumisesta johtuu mm se, että syntikäsite on varsin kehittymätön. Takerrutaan ulkoisiin seikkoihin, jotka eivät riko millään tavalla lähimmäistä vastaan, mutta vaietaan mitä törkeimmistäkin loukkauksista, joita jopa vallankäyttäjät itse saattavat kohdistaa lähimmäisiinsä. Lähimmäisenrakkauden periaatetta ei siis ole sisäistetty. Ei kertakaikkiaan tajuta, että Jumalan palveleminen toteutuu juuri lähimmäisen palvelemisena. Oireellista on, että valitettava ymmärtämättömyys tässä kaikkein tärkeimmässä asiassa on lyönyt leimansa koko helluntaikenttään.#


      • vainmellu

        nämä ovat törkeimpiä mellun valheoppeja


      • JUU_JUU_TOT-

        takai


    • työnaika

      Nyt vaan hamelähetystä vastaanottokeskuksiin, niin paljon tullut arabimiehiä.

    • viime.hetki

      Olisihan se kivaa jos usko olisi niin helppoa, että kaikki tiet vievät perille. Olisi helppoa, että voisi odottaa viimeiselle hetkelle ja saada parannuksen armo. Jumala ei vain aina suo ryövärin armoa. Entä jos katkeaa verisuoni päästä ja menee taju, ehtiikö tehdä parannusta.

    • Htrffh

      Hah kyllä. Me ollaan kaikki Jumalan lapsiaan ja osa Jumalaa.

    • viime.hetki

      Melperi ei oikeasti tiedä lestaadiolaisuudesta mitään, kirjoittaa luuloja ja kuvitelmiaan. Tokkopa myöskään Raamatusta tai voinut lukea sitä, mutta onko Jumala avannut silmiä.

      • Onkohan_melperi-

        riepu koskaan pohtinut näitä Galatalaiskirjeen sanoja:

        "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen."


      • melperille

        Ystävällisesti kysyn, tätenkö lahkosi touhaa.
        #Kokouksessa saatetaan kohdella seurakuntalaisia niin kuin pieniä lapsia. Helppoheikkimäisyys voi ilmetä esimerkiksi niin, että juontaja kehottaa toistamaan perässään lauseita tai tervehtimään vieressä istuvia (ikään kuin ihmiset olisivat nautoja) tai jopa halaamaan heitä, nostelemaan käsiä yms typerää. Ihmisiä ohjataan edestä käyttäytymään ohjelmoidusti, mutta jostakin käsittämättömästä syystä nuo helppoheikit ja pellehermannit saavat yleensä suuren yleisön suosion.#


      • Ihan_helppoa

        sanoa ja Raamatulla todistaa.

        Sulle, toivottomalle tapaukselle, ei kuitenkaan kenenkään ole syytä sanoa mitään. Piste.


      • Ihan_helppoa

        todistaa Raamatulla. Sinulle sitä ei kuitenkaan sanota. Sinulta se on salattu ja jääneekin salaisuudeksi. Ajan rajan takana voinet sitte n miettiä...


      • Sulle_toivot-

        tomalle tapaukselle ei kenenkään ole syytä sanoa mitään. Kuuntelepa nyt jumalanpalvelusta Utajärveltä kun linkki kerran on palstan alkupäässä. Utajärvellä on hyvin selkeäsanainen pappi. Nyt siellä luetaan saarnateksti Johganneksen evankeliumista, fariseus Nikodemuksesta.


      • Sulle_toivot- kirjoitti:

        tomalle tapaukselle ei kenenkään ole syytä sanoa mitään. Kuuntelepa nyt jumalanpalvelusta Utajärveltä kun linkki kerran on palstan alkupäässä. Utajärvellä on hyvin selkeäsanainen pappi. Nyt siellä luetaan saarnateksti Johganneksen evankeliumista, fariseus Nikodemuksesta.

        Nikodemos oli piispa, ei fariseus, Hän oli vain farisesuten joukossa?

        Saarnasiko Hän näin väärin?

        Kes.


      • Sulle_toivot- kirjoitti:

        tomalle tapaukselle ei kenenkään ole syytä sanoa mitään. Kuuntelepa nyt jumalanpalvelusta Utajärveltä kun linkki kerran on palstan alkupäässä. Utajärvellä on hyvin selkeäsanainen pappi. Nyt siellä luetaan saarnateksti Johganneksen evankeliumista, fariseus Nikodemuksesta.

        Saarnasiko niin, että Nikodemos oliai fariseus?

        Hän valehteli, Nikodemos oli piispa.

        Kes.


      • Joh.3jae1
        Kesitas kirjoitti:

        Nikodemos oli piispa, ei fariseus, Hän oli vain farisesuten joukossa?

        Saarnasiko Hän näin väärin?

        Kes.

        "Nikodeemus
        farisealainen, Jerusalemissa hyvin huomattava henkilö, korkean viran haltija (hallitusmies), kirjanoppinut (Israelin opettaja)."

        Lainaus raamatuntutkijan Aapeli Saarisalon tekstiä.

        Katso DigiNovumista, jota joskus lainailet, kreikankielinen alkuteksti, jossa myös sanotaan Nikodeemuksen olevan fariseus.


      • Joh.3jae1 kirjoitti:

        "Nikodeemus
        farisealainen, Jerusalemissa hyvin huomattava henkilö, korkean viran haltija (hallitusmies), kirjanoppinut (Israelin opettaja)."

        Lainaus raamatuntutkijan Aapeli Saarisalon tekstiä.

        Katso DigiNovumista, jota joskus lainailet, kreikankielinen alkuteksti, jossa myös sanotaan Nikodeemuksen olevan fariseus.

        Alkuteksti sanoo aivan samaa mitä kirjoitin ja kuuluu; Ja oli mies, hallitusmies, juutalainenja tämä tuli luo Jeesuksen...
        Sanan numero on 690,1

        Vikipediassa myös on väärin siellä sanotaan Hänen olleen myös fariseus, mutta Raamattu ei näin sano.

        Kes.


      • Joh.3jae1
        Kesitas kirjoitti:

        Alkuteksti sanoo aivan samaa mitä kirjoitin ja kuuluu; Ja oli mies, hallitusmies, juutalainenja tämä tuli luo Jeesuksen...
        Sanan numero on 690,1

        Vikipediassa myös on väärin siellä sanotaan Hänen olleen myös fariseus, mutta Raamattu ei näin sano.

        Kes.

        Miksi jätit pois alkutekstin sanan Φαρισαίων, sana numero 4666,7?

        Ἦν δὲ ἄνθρωπος ἐκ τῶν Φαρισαίων, ... eli "Oli mies fariseuksista" ja jatkuu sitten "Nikodeemus nimeltään, juutalainen hallitusmies..." jne.

        Alkuteksti sanoo selvästi Nikodeemuksen olleen fariseuksen, vieläpä hallitus-ja opettajamiehiä, sanoisimmeko fariseusten "kermaa"


      • Joh.3jae1 kirjoitti:

        Miksi jätit pois alkutekstin sanan Φαρισαίων, sana numero 4666,7?

        Ἦν δὲ ἄνθρωπος ἐκ τῶν Φαρισαίων, ... eli "Oli mies fariseuksista" ja jatkuu sitten "Nikodeemus nimeltään, juutalainen hallitusmies..." jne.

        Alkuteksti sanoo selvästi Nikodeemuksen olleen fariseuksen, vieläpä hallitus-ja opettajamiehiä, sanoisimmeko fariseusten "kermaa"

        Olet oikeassa.
        Olen aina ymmärtänyt niin, että Nokodemos tuli fariseusten joukosta, sillä ihmisethän silloin olivat paljolti rymissään.

        En jättänyt tietoisesti pois, mutta minulla ei ole kirjaa vain Branderin tikku enään ja siinä kyllä asia on kuten sanoit, Hän oli mies fariseusten joukossa.

        Hienoa, että sain oikean tiedon.

        Kiitos.

        Kes.


    • mietippä.sitä

      Melperille, te helluntailaiset syytätte täällä toisia milloin mistäkin asiasta. Puolisoni suku on helluntailaisia ja voin sanoa, että heidän kanssaan elämä ei ole ollut helppoa. Aina joutuu olemaan syytetyn penkillä, milloin mistäkin ja tehneet kaikkensa saadakseen eroamaan. Todellisuudessa juuri tämä suunta pitää itseään AINOANA OIKEANA ja hyväksyvät pitkin hampain jonku vapaakirkon.

    • todellakin_pa-

      ras tarjous, joka kuunaan on nähty: saa ihan tuosta noin vain uskoa kaikki synnit anteeksi

    • Ei voi muslimina.

      Heillä ei ole Jeesusta, Mahdi ei auta mitään.

      Vain uudestisyntyneet Kristusessa pelastuu.

      Kes.

      • Ai_sinä_Ke-

        sitas asetat ehtoja!!! Kyllä syntien sovituksen evankeliumi on omistettavissa ehdoitta. Sinun mielestäsi aloittajamuskilimin tulisi ensin ITSE tehdä jotakin eli siis luopua islaminuskosta, ja sitten hänellä saattaisi olla pelastuksen mahdollisuus. Eihän se noin mene. Kristus on tehnyt kaiken puolestamme.


      • Ai_sinä_Ke- kirjoitti:

        sitas asetat ehtoja!!! Kyllä syntien sovituksen evankeliumi on omistettavissa ehdoitta. Sinun mielestäsi aloittajamuskilimin tulisi ensin ITSE tehdä jotakin eli siis luopua islaminuskosta, ja sitten hänellä saattaisi olla pelastuksen mahdollisuus. Eihän se noin mene. Kristus on tehnyt kaiken puolestamme.

        >>sitas asetat ehtoja!!!** En aseta, vaan kerron mitä Jumala sanoo siitä, kuka pelastuu.
        Joh. 3:3
        Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa.
        Miten Sinä tämän asettaisit omaksi ehdoksesi?
        Syntien sovitus ei pelasta, eikä Jeesus kuollut yskin sen vuoksi, Hän täytti koko lain, mutta vain omiltaan, uudestisyntyneiltä, ei saatana omilta, eikä ns. riippumattomilta.
        Vain Usko Häneen Messiaana sekä kaste ja itsensä opetuslapseuttamalla, perit Uuden Jerusalemin.
        Sitä edeltää parannus, joka ei ole mielentila, vaan omakohtainen ratkaisu.
        >>Sinun mielestäsi aloittajamuskilimin tulisi ensin ITSE tehdä jotakin eli siis luopua islaminuskosta, ja sitten hänellä saattaisi olla pelastuksen mahdollisuus. ** Satavarmasti.
        Allah on saatana, Hän ei ole pelastuksen jumala, ja Koraanikin sanoo Allah on petoksen Jumala.
        Lue itse Koraanista.
        Olet todennäköisesti itse myös tämän murhaaja lahkon jäsen.
        Heidän Jumala ei elä.
        >>Eihän se noin mene. Kristus on tehnyt kaiken puolestamme.** Mutta ei mitään saatanana puolesta, jota mainostat.
        Ainoastaan Pyhien puolesta.
        Kes.


    • prian

      uskonnon kirjoissa on sanottu selvästi,,,uskonnollinrn ihminen on vain se joka toivoo
      kaikille muille ihmisille yhtään sama kuin itselleen,,,,jopa vihamielisyys,,,kateus,,,katkeruus,,,,y,m,,,nekin saastuttavat ihmistä,
      joka ihminen on heikko ja voi joutuu sinninteon tekemään,,,mut jos on tietoinen
      ettei saa tehdää näin,,,,,,eihän voi haasta loputtomasti jumala,,,
      kaikkivaltias on sanonut profetan kautta,,,,minä luon,,,minä tuhoan,,,minä pelastan,
      vain minä,,,jeesuskin opettaa-----et kaikki pitäia rukoilla ainoalle jumalalle,,,,

      • Niinkö kirjoitetaan?

        Soopaa, se kuuluu Uskova (ei uskonnollinen, kuten Vl) uskoo Jeesuksen Messiaaksi, ja suullaan tunnustaa Hänet.

        Näin ei tee mm islam, siksi joutuu "penkkiin".
        Kes.


    • Eihän_sille

      ole mitään estettä, etteikä musliminin voisi päästä Jumalan lapseksi. Aloittaja on ihan hyvällä tiellä, kun hänellä on uskovaisia työtovereita ja hän on jos päässyt Jumalan lasten seuroihinkin.

      • Hänhän_kertoo

        käyneensä seuroissa rauhanyhdistyksellä. Onneksi hän eiole mennyt baptistien, helluntailaisten tai vapaakirkollisten vanhetilaisuuksiin. Jokainen noissa käynyt tietää, että siellä ei ole syntien sovituksen sanaa, vain joutavaa hyminää.


      • Hänhän_kertoo kirjoitti:

        käyneensä seuroissa rauhanyhdistyksellä. Onneksi hän eiole mennyt baptistien, helluntailaisten tai vapaakirkollisten vanhetilaisuuksiin. Jokainen noissa käynyt tietää, että siellä ei ole syntien sovituksen sanaa, vain joutavaa hyminää.

        Oletko käynyt toteamassa, vai lahkoko sen kertoo?


      • Olen_itse
        Kesitas kirjoitti:

        Oletko käynyt toteamassa, vai lahkoko sen kertoo?

        käynyt noissa tyhjänhyminätilaisuuksissa.


      • Olen_itse kirjoitti:

        käynyt noissa tyhjänhyminätilaisuuksissa.

        Missä ja milloin?


      • VAIN_MINÄ
        Olen_itse kirjoitti:

        käynyt noissa tyhjänhyminätilaisuuksissa.

        vain minä


    • Wenmla

      Kaikki ihmiset ovat tulleet syyllisiksi syntiinlankeemuksessa. ( 1. Mooseksen kirja 3

      Syntiinlankeemus
      1 Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?"

      Mutta Jumala on luvannut sanassaan armahduksen, mutta täällä ajassa me vaellamme syntisinä joka päivä,
      kunnes Jeesus palaa takaisin,
      ei ole maan päällä yhtäkään synnitöntä,

      Matteus 10
      Kristuksen tunnustaminen
      32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. [Luuk. 12:8; Room. 10:9; Ilm. 3:5]
      33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.

    • monisanainenhöpisijä

      "Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan."

      • Luetko hieman tarkemmin.
        Katso kenelle Jeesus sanomansa osoittaa;
        Matt. 6:5

        "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.

        Kysmys on siis tekopyhistä, Kristityille Hän ei sanomaansa osoita.

        Kes.


    • Jeesus on sovuttanut muslimienkin synnin,voivat päästä Jeesuksen opetus lapsiksi.

      • Ei ole.

        Jeesus pelastaa vain omansa.

        Islam on saatanan oma


      • Mitä_se_Ke-
        Kesitas kirjoitti:

        Ei ole.

        Jeesus pelastaa vain omansa.

        Islam on saatanan oma

        sitas taas sekoilee! Jeesushan on ristinkuolemallaan sovittanut kaikkien maailman ihmisten synnit. Ja sinä reppana nyt höpäjät, että muslimien syntejä ei olisi sovitettu! Pelastus on valmistettu myös heille.


      • En sitä väitä, en ole koskaan väittänyt.
        On aivan sama onko muslimi, tai lestadiolainen, jos Hän löytää Jeesuksen, suullaan Hänet tunnustaa Herraksi, ja hakeutuu kasteelle, sekä seuraa Häntä, on pelastus Raamatun mukaan selvä.

        Room. 10:10
        sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        1. Piet. 3:21
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus

        Pitää tehdä uskon ratkaisu Jeesukseen.

        Kes.


      • Kesitas kirjoitti:

        Ei ole.

        Jeesus pelastaa vain omansa.

        Islam on saatanan oma

        Jos Islamin uskosata kääntyy kristityksi tule Jeesuksen yhteyteen,voi pelastus miksi koska Jeesus on kuoleman voittaja sen vuoksi.


      • Kesitas kirjoitti:

        Ei ole.

        Jeesus pelastaa vain omansa.

        Islam on saatanan oma

        Ne muslimit jota ottavat vastaan pelastuksen Jeesukselta,tulevat hänen omikseen.
        Pelastuvat ijankaikkiselta kadotukselta,meidä pyhin joukkoon koska vain Jeesuksessa olemme pyhiä emme itsessämme.


      • sinä_nyt_unoh-
        Kesitas kirjoitti:

        En sitä väitä, en ole koskaan väittänyt.
        On aivan sama onko muslimi, tai lestadiolainen, jos Hän löytää Jeesuksen, suullaan Hänet tunnustaa Herraksi, ja hakeutuu kasteelle, sekä seuraa Häntä, on pelastus Raamatun mukaan selvä.

        Room. 10:10
        sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        1. Piet. 3:21
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus

        Pitää tehdä uskon ratkaisu Jeesukseen.

        Kes.

        dit upotusyksityiskohdan, he-he-hee


      • kuulija4 kirjoitti:

        Jos Islamin uskosata kääntyy kristityksi tule Jeesuksen yhteyteen,voi pelastus miksi koska Jeesus on kuoleman voittaja sen vuoksi.

        Kuulia 4,lle. Kun He jättävät Islamin, ja hakeituvat kasteelle.

        Usko Jeesukseen on myös suulla tunnustettava.

        Room. 10:10

        sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        Kes.


      • kuulija4 kirjoitti:

        Jos Islamin uskosata kääntyy kristityksi tule Jeesuksen yhteyteen,voi pelastus miksi koska Jeesus on kuoleman voittaja sen vuoksi.

        Tuohon aikaisempaan, >>Jos Islamin uskosata kääntyy kristityksi tule Jeesuksen yhteyteen,voi pelastus miksi koska Jeesus on kuoleman voittaja sen vuoksi.

        Hän voitti kuoleman vain omiltaan.

        Tottakai nämä Islam pakanatkin herätetään, mutta tuomiolle.

        Missään Raamatussa ei kerrota, että Pyhien kääröt avattaisiin.

        Oli kuka vaan, kun tekee parannuksen Jeesukseen, pelastuu, mutta pelkkä synnit anteeksi ja usko Jumalaan ei pelasta.

        Kes.


      • sinä_nyt_unoh- kirjoitti:

        dit upotusyksityiskohdan, he-he-hee

        Mikä huvittaa?


      • maddejachris

        Kun Ruotsin prinssi Nicolasta ei upotettu.


      • maddejachris kirjoitti:

        Kun Ruotsin prinssi Nicolasta ei upotettu.

        Hän ei tunnustanut Jeesusta Herrkseen eikä luvannut lähteä seuraamaan Häntä.

        Ehkä tissi ja vaipaan teko olivat tärkeämmät, kuten lestadiolaisilla.

        Kes.


    • Muslimi voi pelastus vain Jeesuksen sovinto veren kautta saa syntinsä anteeksi,kuten kaikki muutkin tie on vapaa pelastukseen syniten tunnustamisen kautta,on anteeksi antamisen kautta, pääsee Jumalan lapseksi uudesti syntyy hengessä ei ruumiiliseti mikä on syntyny hengestä on henki ja mikä on syntynyt lihakai on lihaa Joh 3:6

      • Missä kaste?

        Siellähän ihminen sytyy uudesti.


      • 911

        Kempeleessä oli aamukaste, syntysitkö uudestaan? Mikä nimeksi?


      • Kesitas kirjoitti:

        Missä kaste?

        Siellähän ihminen sytyy uudesti.

        pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla. Ef 5:26 syntyy uudesti kuten on mainittu


      • kuulija4 kirjoitti:

        pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla. Ef 5:26 syntyy uudesti kuten on mainittu

        Älä sekoita uskon hyviä tekoja kasteeseen.


    • Hohohoho

      Hyvin on suomea osaava "irakilainen" aloittajatrolli saanut vastauksia itselleen.

      Kun itse kysyy, niin pääsee vastaamaan itselleen mitä itselleen haluaa sanoa.

    • jaikaliii

      Et tule Jumalan lapseksi tulemalla ensin hyväksi ihmiseksi. Et syntynyt vanhempiesikaan lapseksi tulemalla ensin joksikin ja olemalla ensin jotakin. Sinä sikisit ja synnyit vanhempiesi siemenestä ja sitten sinä olit jo vanhempiesi lapsi. Siis, vanhempasi tekivät aloitteen ja siittivät ja synnyttivät sinut. Näin se menee.

      Niin Jumalan lapseksikin tullaan syntymällä, ei tekoja tekemällä. Jumalan Sana ja Pyhä Henki tekee sen sinulle. Jumalan lapsi on syntynyt Sanasta ja Hengestä; Jumalasta. Hän on syntynt Jumalan lapseksi evankeliumin Sanasta uskomalla evankeliumi ja ottamalla Sanan, Herran Jeesuksen Kristuksen, vastaan.
      Evankeliumin Sanassa asuu ja elää Jumala; Pyhä Henki. Sen tähden Sanasta ja Hengestä synnytään Jumalan lapseksi.

      Usko evankeliumin Sana Jeesuksesta Kristuksesta omalle kohdallesi.
      Tunnusta syntisi Jeesukselle Kristukselle ja pyydä Hänet Herraksesi ja Vapahtajaksesi. Päätä lähteä seuraamaan Jeesusta Kristusta uskossa ja luottamuksessa Häneeen. Hän tekee sinusta Jumalan lapsen kun sinä itse sitä tahdot. Jeesus rakastaa sinua ja ottaa sinut vastaan kun tulet Hänen luokseen sydämesi tasolla ja päätöksellä. http://www.jaikal.se/48683138

      • >>Et tule Jumalan lapseksi tulemalla ensin hyväksi ihmiseksi. ** Täyttä puppua.
        Omavanhurskaus näkyy heti.
        Uskon hyvä teot tulevat vasta uskon mukana, Pyhän Hengen voimasta, ne löytyvät vaikka Korinttilaiskirjeistä.
        Kuka Raamatussa tuli ensin hyväksi, kunnes löysi Jeesuksen.
        Olisi hyvä tietää.
        Taa oli ihmisiä, kuten sadan päämies Gornelius, joka oli Hän oli hurskas ja jumalaapelkäävä, oli tehnyt henkilökohtaisen teon, otti Jeesuksen vastaan, ja alkoi tehdä hyviä, uskon tekoja.
        Ensin pitää mennä Jeesus portista sisään.
        Ahtaasta portista.
        Mitäh? >>Evankeliumin Sanassa asuu ja elää Jumala; Pyhä Henki. Sen tähden Sanasta ja Hengestä synnytään Jumalan lapseksi.** Evankeliumi ei ole Jumala, vaan lupus, Jeesus joka on syntynyt.
        Luuk 2;
        10 mutta enkeli sanoi heille: "Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille ilosanoman, suuren ilon koko kansalle.
        11 Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus*, Herra.
        Miten joku voi olla noin pihalla?
        Et itsekään ole vielä uskossa, koska et seuraa Jeesusta, Hän on sinulta hukassa, samoin kun sinä Jeesukselta.
        Kes.


      • Ihminen ei hyväksi tule koskaan,on synnin alaisena koko elämän aja,uskovat ovat armon saaneita syntisiä,heille ei lueta syyksi mitään.


      • jaikaliii
        kuulija4 kirjoitti:

        Ihminen ei hyväksi tule koskaan,on synnin alaisena koko elämän aja,uskovat ovat armon saaneita syntisiä,heille ei lueta syyksi mitään.

        Missä Raamatussa sanotaan uskovaa syntiseksi?


      • Jaikaliiii

        Eikö kukaan kykene näyttämään Raamatusta jaetta jossa uskovaa sanotaan syntiseksi? Jos syntistä uskovaa ei esiinny Raamatussa, miksi sanot vastoin Raamattua uskovaa syntiseksi?

        Jos Raamattu ei puhu mitään syntisistä uskovista, uskova on silloin jotakin muuta. Mitä hän on Raamatun Sanan mukaan? En kysy ihmisen mielipidettä sillä mielipiteitä on todella paljon. Kysyn mitä Raamattu sanoo uskovasta, mitä hän on? Miten luet esim Room 3. luvusta ja Gal 2:16 jakeesta sekä 2 Kor 5 luvusta?


      • jaikaliii kirjoitti:

        Missä Raamatussa sanotaan uskovaa syntiseksi?

        Tämän nähdessään Simon Pietari lankesi Jeesuksen jalkoihin ja sanoi: "Mene pois minun luotani, Herra! Minä olen syntinen mies. Luuk 5:8 ja jesjan. Jes 6:5 Ja minä sanoin: -- Voi minua, minä hukun! Minulla on saastaiset huulet, ja saastaiset huulet on kansalla, jonka keskellä elän, ja nyt minun silmäni ovat nähneet Kuninkaan, Herran Sebaotin.


      • JAIKALIII
        kuulija4 kirjoitti:

        Tämän nähdessään Simon Pietari lankesi Jeesuksen jalkoihin ja sanoi: "Mene pois minun luotani, Herra! Minä olen syntinen mies. Luuk 5:8 ja jesjan. Jes 6:5 Ja minä sanoin: -- Voi minua, minä hukun! Minulla on saastaiset huulet, ja saastaiset huulet on kansalla, jonka keskellä elän, ja nyt minun silmäni ovat nähneet Kuninkaan, Herran Sebaotin.

        Kumoaako sinun jakeesi minun esittämien jakeiden Sanan?
        Jos ei, uskova on vanhurskas. Jos kumoaa, Jeesus ja Isä epäonnistuivat uskovan, ei vaan jumalattoman!, vanhurskauttamisessa. Jos Jumala vanhurskauttaa ihmisen jumalattomana, kuinka on uskovan kohdalla?


        JUMALA VANHURSKAUTTAA JUMALATTOMAN!!! Onko hän vielä Jumalan vanhurskauttamanakin syntinen? Jos on, Jumala epäonnistui vanhurskauttamisessa.

        Roomalaiskirje:4:5 "mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;"

        USKO JEESUKSEEN LUETAAN JUMALAN MAAILMASSA IHMISELLE VANHURSKAUDEKSI. Siis, JUMALA lukee sen hänelle vanhurskaudeksi.
        Ihmiset eivät aina lue uskoa Jeesukseen itselleen eikä toiselle uskovalle vanhurskaudeksi, MUTTA JUMALA LUKEE! Onko meidän auktoriteettimme Jumalassa ja Hänen Sanassaan vaiko itsessämme ja naapurissamme?


        Uskon kautta, uskosta, Jeesukseen Jumala lahjoittaa välittömästi ihmiselle oman vanhurskautensa.


        Galatalaiskirje:2:16 "mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista"


        Room 3:21 "Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, 3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla 3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, 3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja VANHURSKAUTTAA SEN, JOLLA ON USKO JEESUKSEEN."


        2.Korinttolaiskirje:5:21 "Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me HÄNESSÄ tulisimme JUMALAN VANHURSKAUDEKSI. "


        Jaakobin kirje: 2:23 "ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi."


      • JAIKALIII kirjoitti:

        Kumoaako sinun jakeesi minun esittämien jakeiden Sanan?
        Jos ei, uskova on vanhurskas. Jos kumoaa, Jeesus ja Isä epäonnistuivat uskovan, ei vaan jumalattoman!, vanhurskauttamisessa. Jos Jumala vanhurskauttaa ihmisen jumalattomana, kuinka on uskovan kohdalla?


        JUMALA VANHURSKAUTTAA JUMALATTOMAN!!! Onko hän vielä Jumalan vanhurskauttamanakin syntinen? Jos on, Jumala epäonnistui vanhurskauttamisessa.

        Roomalaiskirje:4:5 "mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;"

        USKO JEESUKSEEN LUETAAN JUMALAN MAAILMASSA IHMISELLE VANHURSKAUDEKSI. Siis, JUMALA lukee sen hänelle vanhurskaudeksi.
        Ihmiset eivät aina lue uskoa Jeesukseen itselleen eikä toiselle uskovalle vanhurskaudeksi, MUTTA JUMALA LUKEE! Onko meidän auktoriteettimme Jumalassa ja Hänen Sanassaan vaiko itsessämme ja naapurissamme?


        Uskon kautta, uskosta, Jeesukseen Jumala lahjoittaa välittömästi ihmiselle oman vanhurskautensa.


        Galatalaiskirje:2:16 "mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista"


        Room 3:21 "Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, 3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla 3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, 3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja VANHURSKAUTTAA SEN, JOLLA ON USKO JEESUKSEEN."


        2.Korinttolaiskirje:5:21 "Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me HÄNESSÄ tulisimme JUMALAN VANHURSKAUDEKSI. "


        Jaakobin kirje: 2:23 "ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi."

        Ei Raamatun sana itseään kumoa se on selvää. Jos hurskas pelastuu vaivoin, miten käykään jumalattoman ja syntisen! 1.Piet 4:18 tarkoitan sitä että pelastuminen ei ole leikin asia,jos monet niin luulevat erehtyvät.

        Jos taas jollakulla ei ole ansioita mutta hän uskoo Jumalaan, joka tekee jumalattoman vanhurskaaksi, Jumala lukee hänen uskonsa vanhurskaudeksi. Room 4:5 auktoriteetti on otava Jumalan sanassa hän vaikutaa kaiken uskomisen ja tekemisen, eikös sanota hedelmistään puu tunnetaan. Olet oikeilla jäljillä pysytään sanassa kiini.


      • kuulija4 kirjoitti:

        Ei Raamatun sana itseään kumoa se on selvää. Jos hurskas pelastuu vaivoin, miten käykään jumalattoman ja syntisen! 1.Piet 4:18 tarkoitan sitä että pelastuminen ei ole leikin asia,jos monet niin luulevat erehtyvät.

        Jos taas jollakulla ei ole ansioita mutta hän uskoo Jumalaan, joka tekee jumalattoman vanhurskaaksi, Jumala lukee hänen uskonsa vanhurskaudeksi. Room 4:5 auktoriteetti on otava Jumalan sanassa hän vaikutaa kaiken uskomisen ja tekemisen, eikös sanota hedelmistään puu tunnetaan. Olet oikeilla jäljillä pysytään sanassa kiini.

        Jumalaan usko ei pelasta. Saatanakin uskoo Jumalaan, mutta ei, kuten sinä tunnusta Jeesusta kaikkivaltiaaksi herrakseen.

        Hedelmistä puu tunnetaan.

        Jos jumala usko pelastaa, niin juutalaiset ortodoksit pelastuisivat, Islam pelastuisi, Jehovan Todistajat yms. ja luonnollisesti myös lestadiolaiset.
        Miksi Paavali ei jatkanut Jumalaan uskomista, vaan teki parannuksen ja uskoo Jeesukseen Herrana, sama Gornelius, sekä lukuiset muut.
        Raamattuhan sanoo;
        Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Tuossa jakeessa ilmenee, että Jeesus on jumala- minä olen, tie- jota tulee kristittynä kulkea, totuus – ainut Jumalan sanan totuus, elämä – ilman Jeesusta ei ole elämää, loppuun saakka.
        Kannattaa tehdä parannus Jeesukseen.

        Kes.


      • Kesitas kirjoitti:

        Jumalaan usko ei pelasta. Saatanakin uskoo Jumalaan, mutta ei, kuten sinä tunnusta Jeesusta kaikkivaltiaaksi herrakseen.

        Hedelmistä puu tunnetaan.

        Jos jumala usko pelastaa, niin juutalaiset ortodoksit pelastuisivat, Islam pelastuisi, Jehovan Todistajat yms. ja luonnollisesti myös lestadiolaiset.
        Miksi Paavali ei jatkanut Jumalaan uskomista, vaan teki parannuksen ja uskoo Jeesukseen Herrana, sama Gornelius, sekä lukuiset muut.
        Raamattuhan sanoo;
        Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Tuossa jakeessa ilmenee, että Jeesus on jumala- minä olen, tie- jota tulee kristittynä kulkea, totuus – ainut Jumalan sanan totuus, elämä – ilman Jeesusta ei ole elämää, loppuun saakka.
        Kannattaa tehdä parannus Jeesukseen.

        Kes.

        Hengetkin se tietävät ja vapisevat,kaikkien herruksia,usko kun ei ole lähtöisin ihmisestä.


      • kuulija4 kirjoitti:

        Hengetkin se tietävät ja vapisevat,kaikkien herruksia,usko kun ei ole lähtöisin ihmisestä.

        Mitä ajat takaa?

        Kes.


      • jaikaliii kirjoitti:

        Missä Raamatussa sanotaan uskovaa syntiseksi?

        Tämän nähdessään Simon Pietari lankesi Jeesuksen jalkoihin ja sanoi: "Mene pois minun luotani, Herra! Minä olen syntinen mies. Luuk. 5:8
        pietarkin sai armon


      • jaikaliii
        kuulija4 kirjoitti:

        Ihminen ei hyväksi tule koskaan,on synnin alaisena koko elämän aja,uskovat ovat armon saaneita syntisiä,heille ei lueta syyksi mitään.

        >>>uskovat ovat armon saaneita syntisiä<<<


        Missä Raamatussa niin sanotaan? Uskova on armosta pelastettu, niin todistaa Raamattu Ef 2:5, 8 jakeissa. Mutta siellä ei ole syntinen sanaa. Emme saa sitä sinne lisätä. Mutta monet lisäävät sen sinne puheissaan, jopa saaraajat.


        Ef 2:5 "on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
        2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -."


        Mitä uskovat sitten ovat koska he eivät ole armosta pelastettuja syntisiä? Paavali kirjoitti pyhille. Uskova on sitten pyhä. Paavali kirjoitti Jumalan Sanan, Jumalan ilmoituksen uskovista.


        Ef 1:1 "Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa."


    • Se_on_hyvä_tarjous

      ###
      Se tuntuu tosi hyvältä tarjoukselta!
      ###

    • Juu_ei_sille

      mitään esteitä ole. Muslimikin voi tarttua tarjolla olevaan pelastuksen sanomaan.

      • Amen.


      • Tuolla_edellä
        Kesitas kirjoitti:

        Amen.

        tässä ketjussä Sinä, Kesitas, olit sitä mieltä, että pelastuksen sanoima ei kuulu muslimeille. No, oo-koo, nyt Sinä olet järkiintynyt, mikä on ihan hyvä asia; on tervettä, että pystyy muuttamaan mielipidettään.


      • Tuolla_edellä kirjoitti:

        tässä ketjussä Sinä, Kesitas, olit sitä mieltä, että pelastuksen sanoima ei kuulu muslimeille. No, oo-koo, nyt Sinä olet järkiintynyt, mikä on ihan hyvä asia; on tervettä, että pystyy muuttamaan mielipidettään.

        Olenko.

        Pelastuksen sanoma kuuluu kaikille luoduille, jopa lestadiolaisille sekä muslimeille, mutta palastuminen vasta Jeesuksen vastaan ottamisen ja sen tunnustamisen jälkeen.

        Älä ole käyttämättä ko. mahdollisuutta.


      • he_he_he_hee
        Kesitas kirjoitti:

        Olenko.

        Pelastuksen sanoma kuuluu kaikille luoduille, jopa lestadiolaisille sekä muslimeille, mutta palastuminen vasta Jeesuksen vastaan ottamisen ja sen tunnustamisen jälkeen.

        Älä ole käyttämättä ko. mahdollisuutta.

        he_he_heeh_heh-hik


      • Tuolla_edellä kirjoitti:

        tässä ketjussä Sinä, Kesitas, olit sitä mieltä, että pelastuksen sanoima ei kuulu muslimeille. No, oo-koo, nyt Sinä olet järkiintynyt, mikä on ihan hyvä asia; on tervettä, että pystyy muuttamaan mielipidettään.

        Et vain ole ymmärtänyt minua.

        Musliimille ei kuulu mitään pelastusta, NIIN KAUNAN KUN HÄN ON MUSLIIMI.

        En ole muuttanut sanomaani, enkä muuta.


      • he_he_he_hee kirjoitti:

        he_he_heeh_heh-hik

        Epöilen, ette kuulu porukkaan, joka pelastuu.

        Siihen malliin pilailet uskolla.


      • heh_heh_hee
        Kesitas kirjoitti:

        Epöilen, ette kuulu porukkaan, joka pelastuu.

        Siihen malliin pilailet uskolla.

        hi hi hii, hik. krm prkl


      • Höpö_höpö
        Kesitas kirjoitti:

        Et vain ole ymmärtänyt minua.

        Musliimille ei kuulu mitään pelastusta, NIIN KAUNAN KUN HÄN ON MUSLIIMI.

        En ole muuttanut sanomaani, enkä muuta.

        Eli ensinkö muka pitäisi jokkakin tavalla - ja millä ihmeen tavalla? - luopua islaminuskosta ja sitten vastata voisi ottaa vastaan sovituksen sanan?

        Sinulla on edelleenkin kummallisia ennakkoehtoja. Ihmisen tulisi ensin muka itse tehdä jotakin ja sitten vasta olisi kelvollinen Jumalalle.

        Ihmisriepu kun ei itse voi tehdä mitään autuutensa eteen.


      • Höpö_höpö kirjoitti:

        Eli ensinkö muka pitäisi jokkakin tavalla - ja millä ihmeen tavalla? - luopua islaminuskosta ja sitten vastata voisi ottaa vastaan sovituksen sanan?

        Sinulla on edelleenkin kummallisia ennakkoehtoja. Ihmisen tulisi ensin muka itse tehdä jotakin ja sitten vasta olisi kelvollinen Jumalalle.

        Ihmisriepu kun ei itse voi tehdä mitään autuutensa eteen.

        Luopuminen siitä on samanlaista, kun toisesta lahkosta lestadiolaisuudesta.
        Ilmoittaa suullaan parannus, - Haluan seurata Jeesusta.
        Niin helppo on tehdä ratkaisu pelastukseen.
        Mitä Jeesus sanoi opetuslapsilleen;
        Matt. 9:9
        Kun Jeesus kaupungista lähtiessään kulki tulliaseman ohi, hän näki Matteus-nimisen miehen istuvan siellä. Jeesus sanoi hänelle: "Seuraaminua", ja hän nousi ja lähti seuraamaan Jeesusta.
        Hän myös sanoi heille, joilla oli pakanallisia sidoksia;
        Matt. 19:21
        Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."


        Koska Jeesus on se kapea portti, Hän
        kertoo siitäkin.

        Matt. 10:38


        Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle


        Minulla on vain Raamattu ja kokemusta asua mm Islamien maassa, liekö sinulla.
        >>Ihmisen tulisi ensin muka itse tehdä jotakin ja sitten vasta olisi kelvollinen Jumalalle.** Mitään tälläistä en ole sanonut, mutta eräs lesta pani sen vastukseensa.
        Teot tulevat vasta uskossa, jolloin Henki auttaa niissä.
        Sekoilette suunnattomasti.
        >>Ihmisriepu kun ei itse voi tehdä mitään autuutensa eteen.** Voi, kuten kirjoitin, tehdä parannus ja lähteä seuraamaan Jeesusta.
        Panen vielä esimerkin, joka ei tehnyt hyvää, ennen parannustaan, istuskeli vain.
        Luuk. 5:27
        Tämän jälkeen Jeesus lähti sieltä ja näki Leevi- nimisen publikaanin istuvan tulliasemalla. Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa minua"
        Mitä Sinä seuraat?


      • Sinulla_Kesitas
        Kesitas kirjoitti:

        Luopuminen siitä on samanlaista, kun toisesta lahkosta lestadiolaisuudesta.
        Ilmoittaa suullaan parannus, - Haluan seurata Jeesusta.
        Niin helppo on tehdä ratkaisu pelastukseen.
        Mitä Jeesus sanoi opetuslapsilleen;
        Matt. 9:9
        Kun Jeesus kaupungista lähtiessään kulki tulliaseman ohi, hän näki Matteus-nimisen miehen istuvan siellä. Jeesus sanoi hänelle: "Seuraaminua", ja hän nousi ja lähti seuraamaan Jeesusta.
        Hän myös sanoi heille, joilla oli pakanallisia sidoksia;
        Matt. 19:21
        Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."


        Koska Jeesus on se kapea portti, Hän
        kertoo siitäkin.

        Matt. 10:38


        Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle


        Minulla on vain Raamattu ja kokemusta asua mm Islamien maassa, liekö sinulla.
        >>Ihmisen tulisi ensin muka itse tehdä jotakin ja sitten vasta olisi kelvollinen Jumalalle.** Mitään tälläistä en ole sanonut, mutta eräs lesta pani sen vastukseensa.
        Teot tulevat vasta uskossa, jolloin Henki auttaa niissä.
        Sekoilette suunnattomasti.
        >>Ihmisriepu kun ei itse voi tehdä mitään autuutensa eteen.** Voi, kuten kirjoitin, tehdä parannus ja lähteä seuraamaan Jeesusta.
        Panen vielä esimerkin, joka ei tehnyt hyvää, ennen parannustaan, istuskeli vain.
        Luuk. 5:27
        Tämän jälkeen Jeesus lähti sieltä ja näki Leevi- nimisen publikaanin istuvan tulliasemalla. Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa minua"
        Mitä Sinä seuraat?

        on vähan monimutkaista tuo homma. Ajattelepa sitä Jeesuksen vierellä ristillä riippunutta ryöväriä. Ei sillä ollut uskoontulon käsikirjaa. Upotuskaan ei ollut mahdollinen.


      • Sinulla_Kesitas kirjoitti:

        on vähan monimutkaista tuo homma. Ajattelepa sitä Jeesuksen vierellä ristillä riippunutta ryöväriä. Ei sillä ollut uskoontulon käsikirjaa. Upotuskaan ei ollut mahdollinen.

        Pari seikkaa.

        Mikä oli Jeesuksen työn alkupiste.
        Mikä oli Paavalin työn alkupiste.

        Sitten.
        Parannus piti tehdä myös Jeesuksen läsnä ollessa ja suulla se tuli tunnustaa.

        Mikä se sinun mielestä tulisi olla.

        Kes.


    • Toki_se_mah-

      dollista on. Uskoo vain syntien sotituksen evankeliumin ja sillä selevä.

      • Missä tämä selviää Raamatussa.
        Mainitse edes yksi joka pelastui saadessaan synnit anteeksi?

        Kes.


      • he_he_he_hee
        Kesitas kirjoitti:

        Missä tämä selviää Raamatussa.
        Mainitse edes yksi joka pelastui saadessaan synnit anteeksi?

        Kes.

        heh heh höh krhm, prkl


      • Laarssoni
        he_he_he_hee kirjoitti:

        heh heh höh krhm, prkl

        Ei tuosta saa selvää?

        Lopeta dokaaminen


      • sELEVÄÄ
        Laarssoni kirjoitti:

        Ei tuosta saa selvää?

        Lopeta dokaaminen

        KUITENNII O, ETT MUSLIMIKIN ILMAN ERITYISEMPIÄ KJOMMERVENKKEJÄ VOI PÄÄSTÄ jUMALAN LAPSEKSI


      • sELEVÄÄ kirjoitti:

        KUITENNII O, ETT MUSLIMIKIN ILMAN ERITYISEMPIÄ KJOMMERVENKKEJÄ VOI PÄÄSTÄ jUMALAN LAPSEKSI

        Muslimi ei pelastu koskaan muslimina.

        Sama koskee lestadiolisia, eivät pelastu lestadiolisina.

        Teillä molemmilla on jo "kommerverkit" ja ne ei palasta, vain Usko Jeesukseen Herrana.

        Kes


    • voihan_mus-

      limikin päästä Jumalan lapseksi

      • Miten?


    • juu_juu_se

      on mahdollista, jopa suotavaa ja suositeltavaa

    • voihAN_MUSLIMIKIN

      päästä Jumalan lapseksi

      • Kuin?

        Kes.


    • Jemberdaa

      Itse kiinnostuin uskonnoista ja löysin Mormooneja. Ymmärsin että kyseiset ovat salaisen palvelun toimijoita.

      Lestadiolaisiin ei kannata uskoa, sillä heillä on heikko kansainvälisyysstandardi, jos eivät todellakaan tyttärensä anna.

      Kaikista älykkäin uskonto on buddismi.

      Luterilaisuus on hinttiä, siltä puuttuu jenkkien gospel ja villi disco.

      Shamanismi on lähempänä itseään ja voi jopa tehdä mitä haluaa ja varsinkin sitä.

      Jeesus oli vain profeetta eikä sen enempää. Kulttuurituotos, kuten kaikki muutkin uskonnolliset. Jumala on paaaaljon enemmän kuin kaikki tai edes biologiaa, sillä ei tuota kemiafysiikkaakaan jaksaisi jumalan pitää, mutta autuutta tahdon.

      • 181

        Olet valheen opettaja. Eksyttäjä.


    • Jos_saa

      parannuksen armon.

      • 123-4

        Kerro mikä se on?

        Ei löydy Raamatusta, onko se joku teidän juttunne, salaseurajuttu?


    • 411

      Voit tulla oikeaan uskoon, kun tunnustat suullasi Jeesuksen Jumalan pojaksi. Hän antaa syntisi anteeksi ja uudistaa elämäsi.
      Omilla teoilla kukaan ei pelastu. Ainoa tie pelastukseen on Jeesuksessa. Lue Raamattua ja kuuntele radio Dein opetuksia Raamattu kannesta kanteen. Netissäkin voi kuunnella niitä jaksoja. Itse olen kuunnellut varmaan yli 10 vuotta ja aina se uudelta tuntuu kun kierros vaihtuu. Toki kohtia jää mileen.
      Etsivä löytää, sanoo Raamattu, ja kolkuttavalle avataan - tie taivaaseen. Onnea matkallesi!

      • Kuka_nyt

        Radio Deitä kuuntelisi :-(


    • 612345

      Tervetuloa vapaaksi synnin orjuudesta. Jumalan armolahjana.
      Yksin uskosta, yksin armosta, ilman omia töitä.

    • Nähdäkseni

      on mahdollista, että muslimikin voi päästä Jumalan lapseksi.

      • miten?


      • Kesitas_joka

        kertoo lukeneensa gteologiaa, kyselee täällä, miten ihminen voi päästä JUmalan lapseksi. Opiskelusta ei näköjään ole ollut mitään hyötyä.


    • Oulun_seuroissa

      Erkki Piri paraikaa nyt 21.10. klo 19.40 saarnaa, ettei ole mitöän estettä sille, että muslimikin pääsisi Jumalan lapseksi.

      • No, mihin tulokseen tuli?

        Kes.


    • katariinaloikala

      Oli ihmeellistä vanhoillisena huomata ja tavata muitakin uskovaisia ns. Kristus-illassa (kristittyjen yhteisessä kokouksessa) ja yllätyin, mitä heillekin merkitsi Jeesus Kristus ja Hänen verensä voima.

    • Juu_kyllähän

      muslimikin voi päästä Jumalan lapseksi niin kuin kaikki muutkin Jumalan luomat ihmiset.

    • tottakai_Juma-

      lalle ei mikään ole mahdotonta

    • hgftdrse

      Kristityt rakastaa muslimeja!!!

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannibalismi#Kannibalismi_ihmisill.C3.A4
      """"Kannibalismia on tiedetty harjoitetun ensimmäisen ristiretken aikana. Joidenkin ristiretkeläisten tiedetään syöneen kuolleiden vihollistensa ruumiita Ma'aratin valloituksen jälkeen. Sitä harjoitettiin myös marssilla Jerusalemiin. Kyseessä oli luultavasti nälän ja kuumeisuuden yhdistelmä, mahdollisesti myös halu terrorisoida vihollista. Jotkut kieltäytyivät syömästä kristittyjen toveriensa lihaa, mutta söivät tapettujen muslimien ruumiita.""""

      Ehkä ehtoollisellanne tarjotaankin tänään taas raatoja... Jeesusta pilkaten....

    • kääntyminen_on

      mahdollista

    • ajattelemisen_aihetta

      Mona Walter: islam tuhoaa yhteiskuntamme
      Posted on 24.3.2015 by Paavo Tajukangas // 1 Comment
      Milloin länsimaiset poliittiset johtajat oppivat kuuntelemaan niitä, joilla on asiaa. Kuuntelemisen oppiminen koskee varsinkin ruotsalaista mediaa ja politiikkoja. Mona Walterin sanoin 24.3.2015, olkaa hyvä:

      ”Hei,

      Tänään sai Ruotsin Nuoret Muslimit– järjestö pitkän puheenvuoron Ruotsin Radion P1- kanavalla, jossa muslimit valittelivat tapansa mukaan islamifobista ruotsalaista yhteiskuntaa. Tällainen alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään todella paljon, sillä journalistit antavat tällaisten väitteiden mennä eetteriin ilman pienintäkään vastaväitettä. Mistä he oikeastaan puhuvat? Onko niin, että ruotsalainen yhteiskunta on fobisen pelokas ideologia islamin edessä vai onko kyse pikemminkin siitä, että ruotsalainen yhteiskunta on rasistinen, koska maahanmuuttajien joukkoon sattuu kuulumaan niin monta muslimia?

      Me ex- muslimit emme ole millään tavalla islamfobisia. Tämä ei ole mikään fobia, joka voidaan parantaa kognitiivisella terapialla. Me olemme yksinkertaisesti kuoleman peloissamme, sillä ideologia islam hivuttautuu sisään demokraattiseen yhteiskuntaamme ja tuhoaa sen.

      Ex- muslimit ja kristityt, jotka ovat eläneet islamin terrorin alla, pelkäävät nyt henkensä puolesta, että se sama, joka on tapahtunut jo toisella puolella maailmaa, tapahtuu kohta myös Ruotsissa. Jos toimittajat vain vaivautuisivat hankkimaan hiukankaan tietoa islamin opeista, voisi keskustelukin olla edes aavistuksen järkevämpää.

      Media tekee tällä hetkellä Sverigedemokraateille suuren palveluksen, vaikka se ei sitä haluaisi. SD:n joukossa on jo nyt paljon maahanmuuttajia, kuten minä, jotka olemme eläneet islamin alla. Omasta kokemuksesta tiedän millaiset seuraukset islamin vaikutuksesta on yhteiskunnallemme.

      Lisäksi tällä kuvitellulla islamifobialla on sellaiset seuraukset, että se hämmentää vihaa ja nettirasismia yksittäisiä muslimeja kohtaan, jotka yhdistetään suoraan islamin ideologiaan.

      Me vaadimme oman kokemuksemme kautta, että islamin on uudistuttava. Kutsukaa meitä rasisteiksi, islamifobikoiksi tai miksi haluatte. Me emme joka tapauksessa aio hyväksyä islamia sellaisessa muodossaan kuin se nykyään on eikä kenenkään muunkaan pidä sitä hyväksyä. Ei edes muslimien itsensä.

      Tervesin Mona Walter

      Henkensä puolesta pelkäävä ex- muslimi.”

    • Kaikki_muslimit

      eivät suinkaan ole pahoja ja ilkeitä eivätkä terroristeja, vaan joukossa on koulutettuja ja fiksuja ihmisiä.

    • asiaa_muslimeista

      musliminaisen kohtalo
      insAllahko
      20.11.2015 13:35
      Ihmetykseksi kuffareille!

      Aluksi: Koraanissa, Naisten Suurassa sanotaan näin:

      34. Miehet olkoot naisten esimiehiä, koska Jumala on asettanut heidät näihin nähden korkeampaan asemaan, ja myöskin niiden suoritusten tähden, joita miesten on omaisuudestaan naisten hyväksi tehtävä. Hyveelliset naiset ovat alistuvaisia ja vaalivat huolellisesti, kätkössä, kaikkea sitä, minkä Jumala on kätköön tarkoittanut. Mitä niihin tulee, joiden puolelta kohtaatte uppiniskaisuutta, niin varoittakaa heitä, erottakaa heidät vuoteestanne ja kurittakaa heitä, mutta jos he silloin tottelevat teitä, niin älkää etsikö riitaa heidän kanssaan. Katso, Jumala on ylevä ja suuri.

      Mutta miksi, lopulta, musliminaisen kohtalo on oleva helvetti? Palataan siihen.

    • Kunhan_olet

      saanut parannuksen armon, Jumalalla saattaa olla Sinulle ja muille sinunkaltaisillesi suuri tehtävä. Voitte viedä syntien sovituksen evankeliumia Irakiin.

      • Tutkimattomat

        ovat Herran tiet.


    • heikki.immonen

      Lukemani mukaan kaikki syntyvät muslimeiksi. Se on lanseeraus, jota ei voi mitätöidä sen enempää kuin kristinuskon ideoita. Mutta kirkko ei sulje pois mitään uskontoa. Se ei ole organisaatio. Olet Jumalan lapsi. Ns. lähetyskäskyssä Jeesus käyttää kuitenkin termiä opetuslapsi, eli on kyse sivistystyöstä. Käsittääkseni vanhoillislestadiolaisuudessa on samoja piirteitä, joita Lähi-idästä yhtä aikaa paetaan ja tuodaan tänne: Opillisuus eli muoto tahtoo mennä sisältöjen edelle ja uskonnollisuus uskon edelle. Islaminuskolla on kuitenkin pitkä matka siihen, mihin kristinusko parhaimmillaan on vanhempana uskontona ehtinyt. Ihmisiä eivät erota niinkään uskonnot kuin usko ja uskonnollisuus.

    • voihan_muslimikin

      päästä Jumalan lapseksi uskomalla kaikki syntinsä anteeksi

      • veri.pesee.pois

        " päästä Jumalan lapseksi uskomalla kaikki syntinsä anteeksi "

        - noin ei kyllä kenellekään taivaan portit aukea.

        Raamattu sano, että usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin (uskomalla) pelastuu perhekuntasikin.

        Joka uskoo Herraan Jeesukseen, saa synnit anteeksi Hänen nimensä kautta.

        Tuskin kukaan voi todellisesti uskoa syntejään anteeksi ilman Jeesusksen voimaa, on niin pahoja asioita monella, että anteeksi uskominen ei onnistu.
        Tämän totuuden vuoksi usko Jeesukseen avaa taivaan portit, ei oma anteeksiuskottelu, vaan Jeesuksen veri pesee synnit pois.


      • Oulussa_Juma-

        lan valtakunnan seuroissa onkin nähty paljon turvapaikanhakijoita, ehkä osa heistä muslimejakin. Heille on pidetty myös raamattuluokkaa.

        Sitten kun heidät saadaan palautetuksi lähtömaihinsa, hehän voivat siellä alkaa tehdä Jumalan valtakunnan työtä.


    • TervetuloaPikimmiten

      Ilman muuta Muslimi pääsee ja on tervetullut.

      Monet ovat sitä mieltä että maailman äärimuslimit kuuluvat väkivaltaisuutensa vuoksi #räyhänyhdistykseen# ja pääsy rauhanyhdisykseen on täyskäännös.

      Tervetuloa sanankuuloon ja evankeliumin osallisuuteen.

      Älä välitä helluntai Heinolan Melperin räksytyksistä. Hän on yli 10 vuotta turhaan taistellut kuin Don Quijote tuulimyllyjä vastaan.

    • Oulun_seudulla

      kuulemma useatkin maahantunkeutujat ovat löytäneet Jumalan valtakunnan.

      • Mainitse yksikään?


      • Tässä_yksi
        Kesitas kirjoitti:

        Mainitse yksikään?

        Ymmärrän täysin koraanin sanoman. Muslimien luonteeseen kuuluu ylivertaisuuden harha. Kun tämä lisätään muslimien aggressiivisuuteen ja väkivaltaisuuteen taipuvaisuuteen, niin ymmärretään paremmin, mihin islam kannattajaansa johdattelee. Tämä oppi tulee puhtaasti koraanista sekä siitä, miten muslimiyhteisöjä johdetaan. Puheet rauhan uskonnosta perustuvat puhtaasti laskelmoituun tapaan tehdä muslimeihin ja islamiin liittyvistä asioista "antirasistisia". Tämä on helposti todettavissa suvakkien kommenteista. Ne nimittäin perustuvat sekulaarien ja modernien muslimien tapaan elää, johon ei kuulu väkivaltaisuus ja aggressiivisuus.

        Totuus islamista ei ole sitä mitä suvakkileiri sanoo, vaan totuus löytyy islamin maailman tapahtumista. Usein "rasisti" yritetään vaientaa myös käyttämällä hyväksi aihetta "vain pieni osa muslimeista on radikaaleja". Mutta "rasisti" vaientaa suvakin latomalla ruudulle faktan, että sadat miljoonat muslimit harjoittaa sitä islamia, mihin liittyy ei-sivistykselliset asiat, kuten julkiset teloitukset, kunniamurhat, eläinten kidutus, naisen alistaminen, ihmisoikeusrikokset, fyysinen väkivalta, aseellinen väkivalta jne. Jokainen koraania lukenut tietää, mitä tarkoittaa suuri jihad ja pieni jihad ja miten ne näkyy elävässä elämässä. Jokainen koraania lukenut tietää, miten koraani opettaa suhtautumaan ei-muslimeihin ja miten se opettaa käyttäytymään ei-muslimeja kohtaan. Jokainen koraania lukenut tietää myös, millaisia kidutusmenetelmiä ja raakuuksia koraani opettaa. Suvakilla on taipumus kieltää tällaisten asioiden olemassaolo. Varokaa siis suvakkeja, jotka aivopesevät ihmisiä uskomaan toisenlaiseen islamiin, rauhan uskontoon. Tämä on koraanista opittu tapa. Saa valehdella, jos siitä on Muhammedin seuraajalle hyötyä tai tilanne vaatii valehtelemista.


      • Sinun_Kesitas
        Kesitas kirjoitti:

        Mainitse yksikään?

        kannattaisi mennä Oulun rauhanyhdistykselle katsomaan. Siellä joku pappi pitää raamattukoulua maahantunkeutujille, siitä oli juttu Päivämiehessä.


      • Niitähän_on_kym-
        Kesitas kirjoitti:

        Mainitse yksikään?

        menittäin ellei sadoittain. Muistaakseni nimiluettelo oli yhden kempeleläisen RATUn liitteenä, mutta en minä oikein saanut siitä tolkkua kun se RATU oli kirjoitettu arabiaksi tai hepreaksi.


    • M_Uslimi

      Täällä ollaan Porin Susiseuroissa.

      • Sehän_on

        oikein hyvä juttu.


    • Kyllähän

      viime kesän Suviseuroissa ja maakunnallisissa seuroissa oli antisia muslimeja. Musliminkin on siis mahdollista päästä Jumalan lapseksi.

      • Siis_ENTI-

        SIÄ muslimeja. Tosin Sipilä on palauttanut enimmät elintasopakolaiset, mutta muutamia todella hädänalaisia on jäänyt maahan.


    • Autaitseäsi

      Ei tietenkään voi, kuten ei yksikään syntinen. Kaverikyytikään ei ihan auta.

    • Anonyymi

      Muslimilla on täydet mahdollisuudet niin kuin kaikilla ihmisillä.

    • Anonyymi

      Oulun seudulla jotkut maahantunkeutuneet muslimit ovat löytäneet Jumalan valtakunnan.

      Mahdollisesti syntien sovituksen sana heidän välityksellään leviää Irakiin ja muihin Lähi-Idän maihin sitten kun he palaavat kotiseudulleen.

    • Anonyymi

      > Onko niin, että ei ensin tarvitse tulla hyväksi ihmiseksi, vaan ihan tuosta noin vain saisi uskoa kaikki omat synnit anteeksi? Ja päästä JUmalan lapseksi?

      Synnit voi julistaa Jeesuksen antamalla vallalla heti anteeksi, mutta Jumalan lapseksi tulemine tarkoittaa Raamatusssa mm.

      "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."
      Joh. 1:12-13

      "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
      Joh. 6:63

      "...Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
      1 Joh. 3:7-10

    • Anonyymi

      TAAS VANHAA "VIRTTÄ" VEISATTUNA, ALKU ON 2015 LÄHTIEN , M I K S I !!!????

      • Anonyymi

        Saattaa joku muslimi vieläkin olla etsivällä mielellä. Siksi on paikallaan pitää esillä tätä ainutlaatuista tarjousta: että muslimikin voi päästä JUmalan lapseksi.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe