Invaliidi?

Maria197603

Mulla on -10:n lasit ja kävin suomalaisessa optikko liikkeessä kattomassa uudet kehykset, optikko joka palveli kutsui minut invalidiksi koska mulla oli niin paksut linssit. Minusta ei haittaa vaikka linssit ovat kuin pullonpohjat, en uskaltanut sanoa että halua uusiin kehyksiin yhtä paksuiset linssit, myyjä pakkotti minua ostamaan kaikki ohennuksilla, koko paketti maksaisi yli 600€ kuin nykyiset lasit maksanut 20€ netistä. En ymmärrä miksi kaikkien mielipide on että pitää olla ohuet linssit. Sanko jostain liikkeistä ymmärtävä palvelu jos halu osta lasit paksuilla linsseillä.

5

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A-9.5
    • regsredht

      Itselläni on vain puolet tuosta miinusta, ja lukulaseissa vielä vähemmän. Optikolla pitää olla vain tiukkana. Ne myyvät väkisin kalleimmat linssit. Favopiticilta itse tilaan.

      Muistathan, että kun on erittäin voimakkaasti likitaittoinen, niin se lisää tiettyjen silmäsairauksien riskiä. Eli säännölliset silmälääkäritarkastukset ovat perusteltuja. Halpalaseilla pärjää, mutta silmälääkärikäyntejä ei pidä laiminlyödä.

    • likinäköisyyttä

      Minulla silmälääkäri totesi näön huonontuneen ( viimeksi oli 2 vuotta sitten -8 / -7.25 ja nyt oli -9 / -7.50 ) ja silmät pullistuu ulospäin, ei pysty seuraamaan normaalisti " ääriliikkeitä " ( oikea sana hukassa ) , silmälihakset jäykistyneet ja paksuuntuneet. Sarveiskalvot kuivat pysyvistä kyyneltietulpista huolimatta. Kun silmälääkäri laittoi korvauspyynnön näönkuntoutukseen uusista laseista, tuli ilmoitus että "kriteerit ei täyty. Henkilö ei ole heikko - eikä likinäköinen. Henkilöllä ei ole mitään näkövammaa ja ei tarvetta uusille laseille. Näöntarkkuus laseilla 0.2. " Ja että lasit saa ostaa omakustannehintaan. Ne linssihionnat on kalliita. Vielä olin alemmilla miinuksilla luokiteltu likinäköiseksi ja näkövammaiseksi... Voi olla, että omalla kohdalla jää ostamatta uudet lasit. Aiemmat korvattiin täysin.

      • miinusta

        Jos näöntarkkuus laseilla korjattunakin on paremmassa silmässä vain tuon 0.2, niin kyllä silloin pitäisi saada kuntoutuksena silmälasit. Näkövammaisuuden raja on 0.3. Valita tuosta päätöksestäsi.


    • miinus4

      Tietääkö joku mistä suomalaisesta optikkoketjusta saisi 1.50 tai 1.57 taitekertoimella linssejä. Paksuin löytämäni on 1.61

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      784
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe