Voiko naisen kanssa olla vain ystävä?

naisten.ystävä

Joillakin palstalaisilla tuntuu olevan käsitys, että (viehättävän) naisen kanssa ei voi koskaan olla pelkkä ystävä. Enkä tarkoita, että haluaisit olla jotain muuta naisen kanssa, mutta olet joutunut tyytymään ystävyyteen hänen kanssaan.

Voiko naisen kanssa mielestäsi olla vain ystävä? Itselläni enemmistö ystävistäni ovat naisia ja voin sanoa, että he tuntuvat todellakin vain ystäviltä. En tunne seksuaalista vetoa heitä kohtaan, vaikka he ovatkin ihan viehättäviä monien miesten mielestä. Olen jopa ystävä parin exäni kanssa ja en haluaisi heidän kanssaan mitään ystävyyttä enemmän, vaikka meillä onkin ollut joskus pitkäkin suhde takana.

67

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AsioistaTietäväTaho

      Nainen on yhtäkuin pillu ja vain mies on ihminen ja vain mies miehelle voi olla ystävä. Mitä tyhmiä kyselet?

    • nimimerkitönj

      Naisena vastaan, että voi mun mielestä. Ihan kuin miehenkin kanssa voi olla vain ystävä ja kaveri. Ilman minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa tai teerenpeliä. Minusta on jopa helpompaa olla molempien sukupuolien kanssa ystävä tai kaveri, kuin rakastettu. Naisiin nyt en tunne edes mitään seksuaalista vetovoimaa, joten ovat olleet aina pois laskuista parisuhde rintamalla.

      Rakastetuksi vaaditaan ihminen, joka tuntuu myös uskotulle ystävälle, mutta jonka kanssa halutaan myös olla intiimisti.

      Huomattavasti useammat sopivat näin paremmin ystäviksi, kuin rakastetuiksi vain hyvin harvat.

      • siinä.kaikki.mies

        Rakastetuksi ei tarvita mitään ystäviä, vaan hyvä pillu.


      • nimimerkitönj
        siinä.kaikki.mies kirjoitti:

        Rakastetuksi ei tarvita mitään ystäviä, vaan hyvä pillu.

        Aha. Olen eri mieltä. :)

        Kaikilla naisilla on se pillu, mutta kaikkia naisiakaan ei voi rakastaa jos heissä ei ole mitään rakastettavaa. Pelkkä pillu on laiha lohtu, jos sydän haluaa muutakin kuin reiän kepakon ympärille. :)

        Valitan, ei riitä kaikille tuo.


      • ei.mulla.muuta
        nimimerkitönj kirjoitti:

        Aha. Olen eri mieltä. :)

        Kaikilla naisilla on se pillu, mutta kaikkia naisiakaan ei voi rakastaa jos heissä ei ole mitään rakastettavaa. Pelkkä pillu on laiha lohtu, jos sydän haluaa muutakin kuin reiän kepakon ympärille. :)

        Valitan, ei riitä kaikille tuo.

        Olet väärässä.


      • nimimerkitönj
        ei.mulla.muuta kirjoitti:

        Olet väärässä.

        Nyt puhuin kunnon miehistä, en jännäjanneista. Jännämiehelle kun riittää se pelkkä pillu, kunnon mies kaipaa paljon enemmän naiseltaan. Olen aivan varma asiasta. :)


      • näin.se.vaan.on
        nimimerkitönj kirjoitti:

        Nyt puhuin kunnon miehistä, en jännäjanneista. Jännämiehelle kun riittää se pelkkä pillu, kunnon mies kaipaa paljon enemmän naiseltaan. Olen aivan varma asiasta. :)

        Ei kiinnosta. Nää enemmän ja vähemmän asiat on niin lapsellisia.

        Jokaista voi rakastaa, jos sillä on hyvä pillu.


      • nimimerkitönj
        näin.se.vaan.on kirjoitti:

        Ei kiinnosta. Nää enemmän ja vähemmän asiat on niin lapsellisia.

        Jokaista voi rakastaa, jos sillä on hyvä pillu.

        No toki, jos sulle rakkaus on vain pelkkää panemista tai seksiä. Monelle se on paljon muutakin. :)


      • rumaa.ei.voi.rakastaa
        nimimerkitönj kirjoitti:

        No toki, jos sulle rakkaus on vain pelkkää panemista tai seksiä. Monelle se on paljon muutakin. :)

        Ei ne ole toisiaan poissulkevia asioita, kuten ei ulkonäkökään.


      • nimimerkitönj
        rumaa.ei.voi.rakastaa kirjoitti:

        Ei ne ole toisiaan poissulkevia asioita, kuten ei ulkonäkökään.

        Ei olekaan, mutta miksi sitten vastakkainasettelet? Juurihan valitsit vain hyvän pillun, kun koitin tarjota että pitäisi olla enemmän. :)

        Tavallaan siis poissuljet sen kaiken muun, kunhan on hyvä pillu.


      • nimimerkitönj
        rumaa.ei.voi.rakastaa kirjoitti:

        Ei ne ole toisiaan poissulkevia asioita, kuten ei ulkonäkökään.

        Eikö ole ristiriitaista kirjoittaa rumaa ei voi rakastaa ja heti perään tokaista, ettei ulkonäkökään ole poissulkeva asia? :)

        Hupsu olet tai kirjoittelet hassuja. Tai sitten mä en saa sun ajatuksista kiinni ja tajua niitä.


      • ei.poissulkeva
        nimimerkitönj kirjoitti:

        Ei olekaan, mutta miksi sitten vastakkainasettelet? Juurihan valitsit vain hyvän pillun, kun koitin tarjota että pitäisi olla enemmän. :)

        Tavallaan siis poissuljet sen kaiken muun, kunhan on hyvä pillu.

        En mä niin sanonut. Sanoin, että jos on hyvä pillu, niin voi rakastaa.


      • elämän.mitta
        nimimerkitönj kirjoitti:

        Eikö ole ristiriitaista kirjoittaa rumaa ei voi rakastaa ja heti perään tokaista, ettei ulkonäkökään ole poissulkeva asia? :)

        Hupsu olet tai kirjoittelet hassuja. Tai sitten mä en saa sun ajatuksista kiinni ja tajua niitä.

        Mielestäni rumaa ei vain voi rakastaa.


      • nimimerkitönj
        ei.poissulkeva kirjoitti:

        En mä niin sanonut. Sanoin, että jos on hyvä pillu, niin voi rakastaa.

        Okei, eli tajusin väärin. Sori. :)

        Mutta ehtona kuitenkin on, että pillu on hyvä ja nainen kaunis, vaikka muuten olis tyhmä kuin saapas eikä väliä vaikkei yhdessäkään ole kivaa tehdä mitään muuta kuin hömmitellä? :)

        Got it? En kuitenkaan usko, että sekään vielä riittää kaikille. Toiset tarvii sen ystävyyden ja yhteenkuuluvuuden tunteita. Mutta nythän asiaa on käsitelty toisestakin näkökulmasta.


      • totuuden.tie
        nimimerkitönj kirjoitti:

        Okei, eli tajusin väärin. Sori. :)

        Mutta ehtona kuitenkin on, että pillu on hyvä ja nainen kaunis, vaikka muuten olis tyhmä kuin saapas eikä väliä vaikkei yhdessäkään ole kivaa tehdä mitään muuta kuin hömmitellä? :)

        Got it? En kuitenkaan usko, että sekään vielä riittää kaikille. Toiset tarvii sen ystävyyden ja yhteenkuuluvuuden tunteita. Mutta nythän asiaa on käsitelty toisestakin näkökulmasta.

        Ei se estä niitäkään tunteita. Asetat itsellesi raja-aitoja rajaamalla asiat noin. Ei sellaisia rajoja ole olemassakaan, kuten ei sellaisiakaan rajoja, että pitäisi olla ystävä, että voisi olla rakastaja.

        Täysin turhia lapsellisia käsitteitä, jotka eivät tosielämässä päde ollenkaan.


      • nimimerkitönj
        totuuden.tie kirjoitti:

        Ei se estä niitäkään tunteita. Asetat itsellesi raja-aitoja rajaamalla asiat noin. Ei sellaisia rajoja ole olemassakaan, kuten ei sellaisiakaan rajoja, että pitäisi olla ystävä, että voisi olla rakastaja.

        Täysin turhia lapsellisia käsitteitä, jotka eivät tosielämässä päde ollenkaan.

        Totta, asetan sellaisia rajoja itselleni, jotka minusta tuntuvat hyviltä ja oikeilta. Mitään ei ole olemassa, jos haluaa niin ajatella.

        Mulle on tärkeää, että mies on myös mun ystävä ei vain rakastaja. Varmaan monelle muullekin. Lapsellisia tai ei, niin mulla ne toimii ja niin myös suhde sen pohjalta toimii. Mulla ei toimisi toisella kaavalla.


      • nimimerkitönj kirjoitti:

        Totta, asetan sellaisia rajoja itselleni, jotka minusta tuntuvat hyviltä ja oikeilta. Mitään ei ole olemassa, jos haluaa niin ajatella.

        Mulle on tärkeää, että mies on myös mun ystävä ei vain rakastaja. Varmaan monelle muullekin. Lapsellisia tai ei, niin mulla ne toimii ja niin myös suhde sen pohjalta toimii. Mulla ei toimisi toisella kaavalla.

        Fiksuja höpötit, niin kuin yleensäkin.....ainakin joidenkin mielestä... =)


    • enkäsitä.mies

      Ehkä voi muttei kiinnosta. Miksi tyhjän takia vaivautua?

      • eikö.ole.ystäviä

        Kiinnostaako sinua ystävyys muutenkaan kenenkään kanssa?


      • vanhassa.vara.parempi

        Juu, mutta uusia ystäviä en ole hankkimassa. Mielestäni sellaiseen ei ole mitään tarvetta.


    • Näinmulla

      Minä haluaisin todellakin tietää mitä miesten päässä oikeasti liikkuu. Lapsena ja nuorena oli paljon miespuolisia siis poikia ja miehiä kavereina ja ihan yhtä läheisiä kun naispuolisetkin kaverit. Aikuisena ne jäi pois kun ihmiset pariutuu ja ei ole enää oikein "sopivaa" että on läheisiä mies ja naiskavereita.

      Mutta nyt aikuisena tuntuu tosiaan ettei miehet halua naiselta muuta kun sitä pillua. Onko se niin? :( eikö kukaan halua edes tutustua muhun itseeni? On ollut iso pettymys huomata se. En varmaankaan kelpaa edes kaveriksi kenellekkään parisuhteesta nyt edes mitään puhumatta :(

      Kiltinoloinen nörttimies joka on fb tuttuni "kavereiden kavereista" siis mut ystäväkseen pyytänyt ja on ihan mukavan tuntuinen, mutta en usko oikeen ettei siinäkin tulisi joku väärin käsitys, kun haluaisi tulla mun luokse pitämään töistään lomaa ja puuhastelemaan avuksi eli tekemään kanssani kaikenlaisia juttuja ja siitä ei olisi vaivaa vaan haluaisi olla avuksi ja tutustua muhun, kun on myös yksinäinen. Asuu toisella puolella suomea ja pitäisi olla tietenkin jokunen yö mun luona.

      Täältä nyt tarpeeksi lukenut, että "kiltit ja kunkollisetkin" miehet ei näe naista edes ihmisenä. Kirjoittelevat vaan rumia pillujuttuja epäkunnioittavasti. Enkä usko että uskallan siksi tavata tätäkään tyyppiä. Kun ei varmasti haluaisi olla mun kaveri :(

      ..ja pitäisihän sitä ensin tutustua ja olla kaveri miten sitä voi muuten tuntea toisen, että haluaako enemmän jollei toisen ajatuksia edes kiinnosta kuunnella. En ymmärrä noita nettideitteja miten voi muka jonkun vieraan kanssa kahvitellessä päättää, että mennään panemaan ja aletaan "olla yhdessä" kun ihmisessä tärkeintä on se kaikki muu minkä siinä katsoessa näkee. No menee aiheen vierestä nyt jo.

      • kuten.tekstisi

        Emmä jaksa lukea tällasta soopaa.

        Se suhun tutustuminen onnistuu senkin jälkeen, kun on saanut pillua. Jos mä suhun tutustuisin 2 vuotta, niin en minä sitä voi sanoa olisinko sinusta kiinnostunut, kun mun pitäisi tutustua 100 muuhunkin naiseen. No se veisi 200 vuotta ja olisin jo kuollut.


      • Näinkösulla
        kuten.tekstisi kirjoitti:

        Emmä jaksa lukea tällasta soopaa.

        Se suhun tutustuminen onnistuu senkin jälkeen, kun on saanut pillua. Jos mä suhun tutustuisin 2 vuotta, niin en minä sitä voi sanoa olisinko sinusta kiinnostunut, kun mun pitäisi tutustua 100 muuhunkin naiseen. No se veisi 200 vuotta ja olisin jo kuollut.

        Eli sulle nainen on sama kuin pillu ja tarvitsee testata 100 pillua mikä on niistä paras. Odottaako ne 99 muuta pillua sitten sun päätöstä ja ilmoitetaanko kaikille hakijoille, myös niille jotka ei tullut valituksi?


      • Näin.sen.näen
        Näinkösulla kirjoitti:

        Eli sulle nainen on sama kuin pillu ja tarvitsee testata 100 pillua mikä on niistä paras. Odottaako ne 99 muuta pillua sitten sun päätöstä ja ilmoitetaanko kaikille hakijoille, myös niille jotka ei tullut valituksi?

        Nimenomaan näin ei toimita. Sen takia mitään kaveripohjaisia vuosien suhteita ei kannata rakentaakaan, paitsi tietenkin sen jälkeen kun löytää sen sopivan tuntuisen naisen. Mikäänhän ei tässäkohtaa estä hyvää seksielämää.


      • Kävin tästä samasta aiheesta juuri keskustelua erään naisen kanssa, joka kertoi, että hänellä on paljon kaverimiehiä. Minä sanoin, että ne ovat vain kavereita niin pitkään kuin nainen ei anna vihjettä muunlaisen kanssakäymisen olevan mahdollista.

        Nainen ei tätä uskonut. Kävi kuitenkin niin hyvä tuuri, että naisen yksi parhaimmista kaverimiehistä (ja entinen pomo) tunnusti hänellä ollen tunteita tätä naista kohtaan, vaikka luuli suhteen olleen puhtaasti kaverillinen.

        Itselläkin on niin, että täysin kavereita ovat vain sellaiset, joita kohtaan en tunne seksuaalista vetovoimaa, kuten rumat/lihavat/vanhat. Jos nainen on hyvännäköinen, käyttäydyn kyllä neutralisti ja kohteliaasti, mutta jos nainen tekee aloitteen tai jotain, minkä voi tulkita vihjeeksi, niin kyllä kaveruudet saa jäädä.

        Tietysti pokkeuksena sääntöön ovat kaverien vaimot/tyttöystävät yms läheisten läheiset.


      • BEM kirjoitti:

        Kävin tästä samasta aiheesta juuri keskustelua erään naisen kanssa, joka kertoi, että hänellä on paljon kaverimiehiä. Minä sanoin, että ne ovat vain kavereita niin pitkään kuin nainen ei anna vihjettä muunlaisen kanssakäymisen olevan mahdollista.

        Nainen ei tätä uskonut. Kävi kuitenkin niin hyvä tuuri, että naisen yksi parhaimmista kaverimiehistä (ja entinen pomo) tunnusti hänellä ollen tunteita tätä naista kohtaan, vaikka luuli suhteen olleen puhtaasti kaverillinen.

        Itselläkin on niin, että täysin kavereita ovat vain sellaiset, joita kohtaan en tunne seksuaalista vetovoimaa, kuten rumat/lihavat/vanhat. Jos nainen on hyvännäköinen, käyttäydyn kyllä neutralisti ja kohteliaasti, mutta jos nainen tekee aloitteen tai jotain, minkä voi tulkita vihjeeksi, niin kyllä kaveruudet saa jäädä.

        Tietysti pokkeuksena sääntöön ovat kaverien vaimot/tyttöystävät yms läheisten läheiset.

        Ihan hyviä huomioita, mutta tuohon lisäisin ainakin omalta kohdalta vielä sellaiset keiden kanssa ei voisi suhdetta edes harkita......niitä syitähän on monia.....eli voi olla ihan hyvin vaikka kuinka kaunis jne., mutta jos ei ole sellaisia tunteita toista kohtaan jota tarvitaan ja/tai on jotain muuta sellaista joka ei itseä miellytä, niin kaverina nainen on ja pysyy.......tämä siis sinkkuna, sitten taas jos on suhteessa, niin mulla ainakin menee niin sanottu "hakumoodi/tarkkailumoodi" ihan offille, koska ne tunteet ovat kohdistuneet siihen kumppaniin.....tiedän, että kaikilla näin ei ole, mutta minulla nyt tämäkin asia menee tällä tavalla.

        Tämä tietenkin ainakin tietynlaisille yksilöille ihan selvä, koska tietyille tunteille on kohde ja suhde täyttää tietyt tarpeet mitä olet sinkkuna vailla ja saat kaipaamiasi tunteita kumppanilta.....


      • nimimerkitönj
        MGTOW kirjoitti:

        Ihan hyviä huomioita, mutta tuohon lisäisin ainakin omalta kohdalta vielä sellaiset keiden kanssa ei voisi suhdetta edes harkita......niitä syitähän on monia.....eli voi olla ihan hyvin vaikka kuinka kaunis jne., mutta jos ei ole sellaisia tunteita toista kohtaan jota tarvitaan ja/tai on jotain muuta sellaista joka ei itseä miellytä, niin kaverina nainen on ja pysyy.......tämä siis sinkkuna, sitten taas jos on suhteessa, niin mulla ainakin menee niin sanottu "hakumoodi/tarkkailumoodi" ihan offille, koska ne tunteet ovat kohdistuneet siihen kumppaniin.....tiedän, että kaikilla näin ei ole, mutta minulla nyt tämäkin asia menee tällä tavalla.

        Tämä tietenkin ainakin tietynlaisille yksilöille ihan selvä, koska tietyille tunteille on kohde ja suhde täyttää tietyt tarpeet mitä olet sinkkuna vailla ja saat kaipaamiasi tunteita kumppanilta.....

        Täällä myös ihan samat sanat, mitä kirjoittelit. Olkoon tosiaan miten komea tahansa, jos ei ole tunteita joita tarvitsisi olla, niin kaverina pysyy. Myös tuo hakumoodi/tarkkailumoodi pätee täälläkin.

        Olenkin sanonut, että kun on kalastuksen lopettanut, voi verkot heittää pois. Sinä varmasti ymmärrät vertauksen. :)


      • nimimerkitönj kirjoitti:

        Täällä myös ihan samat sanat, mitä kirjoittelit. Olkoon tosiaan miten komea tahansa, jos ei ole tunteita joita tarvitsisi olla, niin kaverina pysyy. Myös tuo hakumoodi/tarkkailumoodi pätee täälläkin.

        Olenkin sanonut, että kun on kalastuksen lopettanut, voi verkot heittää pois. Sinä varmasti ymmärrät vertauksen. :)

        Jeps, ymmärrän hyvinkin, mutta tämänkin asia tuntuu olevan ihan aidosti suurimmalla osalla enemmän tai vähemmän eri tavalla, niin naisilla, kuin miehilläkin.......siis jos ihan oikeasti puhutaan totuudenmukaisesti, eikä siinä ole mitään väärää, koska se tuntuu olevan ennemminkin ihan normaalia ja tämäkin seikka on yksi niistä tekijöistä joissa huomaa poikeavansa enemmän tai vähemmän suurimmasta osasta........jolloin tulee ihmeteltyä ennemminkin omaa outoutta, eikä toisten, koska normaali on normaalia ja jos kerran siitä poikkeaa, niin silloin itse on "outo", eikä ne toiset.....

        Siksipä "oudelle" taitaa sopia oikeasti vain toinen "outo" - muuten voi "outoa" sattua leukaan enemmän tai vähemmän.... ;D


      • Näinmulla
        MGTOW kirjoitti:

        Jeps, ymmärrän hyvinkin, mutta tämänkin asia tuntuu olevan ihan aidosti suurimmalla osalla enemmän tai vähemmän eri tavalla, niin naisilla, kuin miehilläkin.......siis jos ihan oikeasti puhutaan totuudenmukaisesti, eikä siinä ole mitään väärää, koska se tuntuu olevan ennemminkin ihan normaalia ja tämäkin seikka on yksi niistä tekijöistä joissa huomaa poikeavansa enemmän tai vähemmän suurimmasta osasta........jolloin tulee ihmeteltyä ennemminkin omaa outoutta, eikä toisten, koska normaali on normaalia ja jos kerran siitä poikkeaa, niin silloin itse on "outo", eikä ne toiset.....

        Siksipä "oudelle" taitaa sopia oikeasti vain toinen "outo" - muuten voi "outoa" sattua leukaan enemmän tai vähemmän.... ;D

        Mä kans oudoista outo.. Muinaisjäänne ja väärässä ajassa, kun en ymmärä miten se ulkonäkö liittyy siihen kenestä voi välittää ystävänä/rakastaa ja hyvä ulkonäkö ei riitä syyksi harrastaa seksiä ventovieraitten ihmisten kanssa ja tutuissahan ei enää ulkonäöllä ole väliäkään kun ihmisen siis tuntee!


      • Näinmulla kirjoitti:

        Mä kans oudoista outo.. Muinaisjäänne ja väärässä ajassa, kun en ymmärä miten se ulkonäkö liittyy siihen kenestä voi välittää ystävänä/rakastaa ja hyvä ulkonäkö ei riitä syyksi harrastaa seksiä ventovieraitten ihmisten kanssa ja tutuissahan ei enää ulkonäöllä ole väliäkään kun ihmisen siis tuntee!

        No ei se ulkonäkö pitäisi mihinkään ystävyyteen ja tuttavuuteen vaikuttaa...paitsi että tietynlaiset persoonat tuntuvat jopa keräävän ns. huonomman ulkonäön omaavia ystäviä ja ainakin minusta joskus tuntuu, että ihan siitä syystä, että itse saisivat olla huomion keskipisteenä.....siis tietynlaiset, eivät kaikki tätä harrasta....toivon ettei kovin moni.

        Kauneus/komeus on katsojan silmässä pitää ainakin joillekin paikkaansa, eli riippuu ihan yksilöstä mikä "kolahtaa" ja siihen voi vaikuttaa niin monet asiat......jotkut asiat rumentavat ja jotkut kaunistavat/komistuttavat......ne ovat sisältä kumpuavia juttuja, eleitä, ilmeitä ja vaikka mitä esim. nauru, hymy, nauravat silmät jne...jne...

        Nuokin asiat mitä sanoin ei ole kaikilla samalla tavalla, vaan ne ovat yksilöstä kiinni......ei kaikilla ole samalla tavalla ja samoja ajatuksia....

        "hyvä ulkonäkö ei riitä syyksi harrastaa seksiä ventovieraitten ihmisten kanssa"

        No en tiedä mitähän tuohonkin sanoisi, koska minun puolestani jokainen tekee niin kuin itselleen parhaiten sopii.....eipä se ole minulta pois, eikä tule olemaan - minusta on vaan kaikille parasta, että kaikki saavat tehdä niin kuin parhaaksi näkevät ilman tuomitsemista, koska kaikki ovat juuri sitä mitä ovat, mutta ainoa asia mitä itse toivoisin on se, että oltaisiin sitten sitä täysin avoimesti........eikä yritetä näytellä jotain mitä ei oikeasti ole.


      • nimimerkitönj
        MGTOW kirjoitti:

        Jeps, ymmärrän hyvinkin, mutta tämänkin asia tuntuu olevan ihan aidosti suurimmalla osalla enemmän tai vähemmän eri tavalla, niin naisilla, kuin miehilläkin.......siis jos ihan oikeasti puhutaan totuudenmukaisesti, eikä siinä ole mitään väärää, koska se tuntuu olevan ennemminkin ihan normaalia ja tämäkin seikka on yksi niistä tekijöistä joissa huomaa poikeavansa enemmän tai vähemmän suurimmasta osasta........jolloin tulee ihmeteltyä ennemminkin omaa outoutta, eikä toisten, koska normaali on normaalia ja jos kerran siitä poikkeaa, niin silloin itse on "outo", eikä ne toiset.....

        Siksipä "oudelle" taitaa sopia oikeasti vain toinen "outo" - muuten voi "outoa" sattua leukaan enemmän tai vähemmän.... ;D

        Näinhän se menee. Juurikin niin, outo on se joka poikkeaa enemmistön normaalista. :)

        Samaa olen miettinyt itsekin. Kuten myös tuossa, että jokainen saa olla mitä on, ei ole itseltä pois. Juuri niin.


      • Minustaonnäin

        Miesten päässä liikkuu pillu suurimmalla osalla, voin miehenä sanoa sen. Tuo sinun esimerkkisi oikeastaan vain vahvistaa käsitystä. Kaverisi asuu pitkällä sinusta ja on valmis tulemaan luoksesi koska haluaa olla kaverisi?? Ei uskottavaa, muutoin kun ajattelee että saa sinulta jotain häntä tyydyttävää. Harvoin mies lähtee kaverinsa luo pitkälle hyvää kaveruuttaan vain. Jos hän asuisi kilometrin päässä sinusta ehkä sitten mies voisi olla vilpitön.
        Naiset kuvittelee että mies on valmis tekemään kaveruuden eteen melkein mitä vain, että saisi olla kaveri juuri sinun kanssa. Sellaiseen vilpittömään kaveruuteen vaaditaan paljon enemmän. Yksikään tuntemani mies ei ole ollut valmis tekemään paljon mitään sen eteen että kaveruus olisi olemassa.
        Ei miehet vaan toimi niin. Epäilen hiukan ettei naisetkaan toimi aivan niin.
        Etsit jotain mitä ei ole olemassakaan. Jotta tuollainen ystävyyssuhde voisi muodostua tarvittaisiin jotain mikä sen voi luoda. Olet kokenut jotain merkittävää hänen kanssa. Tunnet pitemmältä ajalta tai jotain muuta vastaavaa.
        Ystävyyssuhde pitää olla molemminpuolinen niinkuin rakkaussuhdekkin. Jos jotain antaa pitää toisen myös olla myös valmis antamaan takaisin. Yksipuolinen rakkaus tai ystävyys tulee aina kuolemaan ennemmin tai myöhemmin.
        Ei ystävyyssuhde toimi jos toinen (eli mies) on ainoa antava osapuoli.
        Naisethan kuvittelee monesti että mies pitää yllä sekä rakkautta että ystävyyttä.
        Siksi miehet ei myöskään lähtökohtaisesti voi kuvitella ystävyyttä naisen kanssa kun tietävät jo lähtiessä olevan enemmän antavana kuin saavana.

        Toisaalta jos nainen on valmis antamaan oikealla ihmiselle ystävyytensä se voi olla silloin hyvin palkitsevaa juuri sille naiselle. Koska antavat naiset ovat harvinaista herkkua.
        Enkä puhu siis ollenkaan seksistä.

        Nainen tarvitsee sitä olkapäätä jolle voi puhua, mutta ei voi olla se olkapää miehelle kun hän sitä kaipaa. Sekään ei auta siihen että ystävyyttä voisi muodostua kuin onnistuneessa parisuhteessa.
        Voisiko naiset miettiä vähän pitempään mihin he oikein tarvitsevat miestä ystävänä. Onko ihan puhtaat jauhot pussissa heilläkään vai kuvittelevatko he että mies on hyväksikäytettävissä aina kun nainen jotain tarvitsee.
        Naiset ehkä hakee miehestä toista naista jolle puhua ilman taustakohinaa, mutta eihän se ole mahdollista, kun mieshän ei ole nainen jolle puhutaan.

        Harvoin on ystävyyssuhteita miehen ja naisen välillä jotka perustuu oikeaan ystävyyteen, joten aika ison läjän kakkaa yrität haukata jos luulet sen yleisellä tasolla olevan mahdollista.
        Minäkään joka olen hakenut rakkautta tietäen että mahdollisuudet ovat hyvin pienet en pysty edes kuvittelemaan että joku löytäisi miehen joka perustuisi aitoon ystävyyteen.
        No varmaan nyt sitten sata naista sanoo että olenhan minäkin löytänyt, no onnea teille.
        Se on minusta todella harvinaista, kuin neulaa heinäsuovasta etsisi.
        Mutta kyllä mikä ettei jos uskoo että lottovoitto tulee.


    • Lesbian.cover

      Ei voi .. en ainakaan usko.

    • PohPuhPih

      Käsityksiä on niin monenlaisia.

      Käsitykseni mukaan naiset on tehty maailman alussa Zoffa-Huggan suuressa mustassa rautapadassa. Naisten alkuperäisessä reseptissä oli lahnaa, mämmiä ja mansikkahilloa.

      Suuri henki Zoffa-Hugga keitti alkunaista padassaan kuusi kuukautta ja kolme päivää. Kun padan kiehuminen oli hyvällä mallilla alkoi Zoffa-Huggaa kovin ramaista ja hän antoi padan hoitamisen apuhengelleen Keinoselle. Zoffa-Huggan uneksiessa reptiliaaneista, illuminatista ja Tavja Halosesta, Keinonen alkoi lisätä pataan omia aineksiaan.

      Yhdistämällä cheddarin ja piparin pataan tulos oli Keinosesta parempi. Keinonen oli juuri lisäämässä pataan pienen pientä hiukkasta plutoniumia, kun Zoffa-Huggan uneksima meidän Tavja aineellistui reptiliaanien kanssa letkajenkkaa
      tanssien ylemmästä unitodellisuudesta padan viereen, plop! Keinonen yllättyi, menetti maustehyllyn hallinnan ja niinpä pataan joutui Helsingin Sanomien sunnuntainumero, lakritsipatukka sekä karjalan piirakka, ainakin.

      Zoffa-Hugga heräsi uniltaan ja näki hävityksen kauhistuksen. Taikasanalla "myöhemmin" hän karkoitti letkajenkkaajat. Tutkittuaan keitoksensa hän irvisti, sotki Keinosen liemen jatkoksi ja heitti sopat pitkin maapalloa. Möykyistä syntyi sitten naisia, jotka tutustuivat edellisen keitoksen sattumiin.

      Ihmiskunta oli syntynyt.

      Ja mitäpä tästä opimme? Ehkäpä sen, että tällä palstalla asuu absoluuttinen totuus.

    • 37mies

      Voihan se olla mutta olen seksiä harrastanut monen ystävä naisen kanssa. Minä ainakin yritän aina iskeä myös ystävä naisia.

      • kolmas.mies

        Minulla tämä on käynyt päinvastoin ja yleensä olen pettynyt tähän "ystävyyteen" sen jälkeen.


    • voitokivoi

      Juu tottakai voi. Ja voihan niihin ystäviinkin kikkeliä työnnellä jos molemmat on samaa mieltä aiheesta. Mikäs sen mukavampaa. :)

    • 5plus8

      Tyypillistä ytmin tekstiä. Kun voi pitää isompaa haaremia ympärillään ja aina on kysyntää niin tottakai rumempien tai edes keskinkertaisten kanssakin voi esittää ystävää ilman painetta seksiin koska seksiä saa helposti muualtakin. Kuvittele millainen tilanne on alemmantasonmiehellä jolla muutenkin kaverit on tiukassa ja jos joku nainen vaikka vaan vilpittömästi haluaisi olla kaveri. Vaikea voi olla pitää näppejään erossa. Niin ja jos jotain ehdottaakin niin sekin ns kaveruus loppuu naisen osalta siihen. "Senkin sika"

      • qwqaass

        Olisipa mulla tollanen atm kaveri. Se että hyväksyisi mut ensin kaverina ja pitäisi musta oikeesti ja vielä sitten osoittaisi kiinnostuksen olisi ihan unelma tilanne ja menisi näin kivuttomimmin, kun ei olisi sitä painetta hyväksytäänkö, kun jo tuntisi ja tietäisi toisen eli millanen on ja miltä näyttää ilman sitä pingotusta, että tulee ulkonäköpaineita. Mutta ei auta kun ei ole kavereitakaan..


    • Toddler

      Ei voi. Aina jompi kumpi tahtoo vähintäänkin nusaista toista, ja jos kaveriasteella jo ollaan niin käytännössä kohta jo nusastaankin. Exät poikkeus säännöstä.

      • sssscsczxczxc

        no eihän se mitään haitaa jos vapaita ovat kummatkin? Varattuna ei ehkä olekkaan hyvä olla mies-nais kavereita, mutta sinkkuna se on luonnolisin tapa tutustua. Parempi kuin nussia vieraitten kanssa ekoilla s24 treffeillä jollei muutenkan irtosuhteita halua :(


      • sssscsczxczxc kirjoitti:

        no eihän se mitään haitaa jos vapaita ovat kummatkin? Varattuna ei ehkä olekkaan hyvä olla mies-nais kavereita, mutta sinkkuna se on luonnolisin tapa tutustua. Parempi kuin nussia vieraitten kanssa ekoilla s24 treffeillä jollei muutenkan irtosuhteita halua :(

        Mites ne kaveri panot poikkeavat s24treffi panoista......molemmat ihan yhtälailla irtosuhteiksi luokiteltavia....tai ainakin irtop.......


      • sssscsczxczxc
        MGTOW kirjoitti:

        Mites ne kaveri panot poikkeavat s24treffi panoista......molemmat ihan yhtälailla irtosuhteiksi luokiteltavia....tai ainakin irtop.......

        tarkoitin jos kavereitten välille tulisi suhde en pelkkä panosuhde. Liia vaikeita asioita, mutta sillälailla sitä nuoena pariudutaan kaveruudesta aloittaen. Aikuisena harvemmin kavereita jne samalla tavalla..


      • sssscsczxczxc kirjoitti:

        tarkoitin jos kavereitten välille tulisi suhde en pelkkä panosuhde. Liia vaikeita asioita, mutta sillälailla sitä nuoena pariudutaan kaveruudesta aloittaen. Aikuisena harvemmin kavereita jne samalla tavalla..

        No niin....tuolloinhan asia on ihan toinen, eikä tarkoita että rinkuloitaisiin kavereiden kesken..eli puhuit oikeasta suhteen muodostuksesta, etkä mistään itsensä tyydyttämisellä toisilla.....


    • 354yehgerfghf

      Mitä teikä kyselee jos itselläsi kerran on naisia ystävinä.

    • mies36

      Monta kertaa nais ystävävan kanssa olen baarissa ollut ja nainen ei ole miestä löytänyt joten raahasi mut kämpileen panemaan. Mikäs siinä, ystäväni on nätti joten annoin mennä

    • Nnnnaiiinennn

      Joo on ihanaa kun sun kaltaisia miehiä. Itse olen joutunut pettymään 100% jokaiseen mieheen joka haluaa olla ystävä koska pöksyihin he vain haluavat. Se on paljastunut ennemmin tai myöhemmin. Nykysin ihan nollatoleranssi tuon suhteen eli vain poikaystäväni on ystäväni ja homomiehet. Muut eivät tule ikinä olemaan ystäviäni.

      • hc-ätämi_

        Kyllähän sitä moni voi olla viehättänyt sun luonteesta vaikka pöksyisihikin haluaisivat. Ei kai ne toisiaan pois sulje. Vaikeaa se on halujaan tappaa jos sellaisia on.


    • 34t324g34g

      Mutta mikä siinä on että kaverimiehille lässytetään kuinka arvokkaita he ovat yms. skeidaa, mutta siltikin notkutaan mieluummin sen jännämiehen kanssa josta sitten kaverimies saa kuunnella valitukset.

      • Biåbiänäo

        Kaverimiehiä pidetään naisystäviin verrattavina otuksina eli sillon kaverimiehelle jauhetaan samat surut mitä naisystävillekin jauhetaan.
        Sekä kaverimiehet että naisystävät =sama kategoria, ovat arvokkaita. Ystävyyteen kuuluu myös toisen surujen kuuntelu.


      • että.silleen

        Mulla on pari luotettavaa kaverimiestä ja muutama hyvä tuttava mies...joihin hiukan arveluttaa täysin luottaa. Siis nyt kun olen sinkkuna jälleen, niin käytös on hieman muuttunut. Ei mitenkään liian tungettelevaiseks mutt kuitenkin...erilaiseksi kuin ennen. Tiedä sitt...tai sit mä vaan huomioin heidät erilailla.
        Mun pari luotto kaverimiestä on sitt aivan toinen juttu.
        Toinen on homo ja toinen vanhempieni perhetuttava.. lapsuudestani asti tuntenut!


    • JooImeHomoIhanIte

      Naisen kanssa voi olla kaveri vain HOMO, ASEKSUAALI, TAI VALEHTELIJA

      En halua olla mitään noista.

      • hc-ätämi_

        Eli haluat panna ihan jokaista naista. Tai sitten et nimitä ei-viehättäviä naisiksi.


    • hc-ätämi_

      Eli omalla kohdallasi taitaa olla kyse siitä että tiedän monen miehen pitävän naispuoleisia ystäviäsi viehättävänä, mutta et itse pidä. Eihän tuo nyt millään tavalla ongelmallinen tilanne olekaan. Kyllä minä itsekin olen nähnyt lukemattomia naisia jotka ovat monien mielestä viehättäviä, mutta omasta mielestä ei. Mutta jos itsekin tuntee seksuaalista vetoa ja yrittää olla vain ystävä niin kyllähän se silloin aika kidutusta on.

      • hc-ätämi_

        Sori, luin huonosti aloitukseni sillä sanoit myös että olet exäsi kanssa ystävä. Mutta tässä tapauksessahan onkin kyse siitä että halut on jo kuolleet. Muutenkin miehen jonka seksiasiat on kunnossa on paljon helpompaa olla vain ystävä kuin semmosen joka on pitkään kärvistellyt puutteessa.


    • iivana.kulma

      Ainakaan itse miehenä en edes halua naisia kaveripiiriini. Kaverit oman sukupuolen edustajista ja seurustelukumppanit vastakkaisen sukupuolen edustajista.

    • Koetaymmärtää

      Ikinä en ole exieni kanssa jäänyt ystäväksi, koska itsellä on ollut ne tunteet, jotka sitä toista kohtaan on joutunut kuolettamaan. Kyllähän se on helppoa sille jättäjälle olla ystävä, kun ei välitä toisesta enää sillä tasolla kuin itse. Aika itsekästä jättäjältä on vaatia edes ystävyyttä, ei hän ymmärrä sitä miltä jätetystä tuntuu. Hän ei ymmärrä sitä mikä on se tunnemyrsky, joka riehuu jätetyn mielessä ja sitä, että jätetyn pitää saada olla rauhassa ja surra ero pois sekä päästä irti koko suhteesta eli nollata tunteensa täysin ennen kuin on samalla tasolla jättäjän kanssa.

    • Seksillä_ystävyyteen

      Heteromies voi olla ystävä naisen kanssa, jos A) sen kanssa on harrastanut seksiä tai B) nainen ei ole hyvännäköinen.

      Hyvännäköisen naisen kanssa ei voi aidosti olla ystävä, jos sitä ei ole pannut. Silloin kaikkia keskusteluja ja yhdessäolemista sävyttää heteromiehen päässä oleva taka-ajatus, että kuinkahan tämän jutun voisi kääntää sellaiseen suuntaan, että pääsisi pesälle.

    • Niin.se.vaan.on

      Naisten kanssa ei voi olla muuta kuin pintapuolisesti "ystävä", koska olen tullut petetyksi niin monesti seurustelussa ettei voi olla muuta kuin "pintapuolisesti" ystävyyttä.
      Voi olla niinkin että "joku" "nainen" vetää herneen nenäänsä kommentistani !,mutta silloin katsokaa peiliin ja olkaa rehellisiä itsellenne ja älkää puhuko muunneltua totuutta niin miten asiat on.

    • Ex----------PUA

      Ei voi olla.

      Se edelllyttää kahta seikkaa:
      - Mies ei ole kiinnostunut naisesta.
      - Nainen ei ole kiinnostunut miehestä.

      Jos molemmat toteutuvat, se on mahdollista, mutta paljon luultua harvinaisempaa, sillä yleensä kyseessä on vain kaverialueella venailu miehen näkökulmasta. Esim. miesfemakot ja valkoritarit laskevat tämän varaan koko pariutumisensa, onnnistuen siinä erittäin harvoin.

      Itse oolen pannut naispuolisia kavereita, ja ei siinä ole alkuhölmistymisen jälkeen puhettakaan siitä, että "ystävyys menisi pilalle". Itse asiassa, tuossa asemassa on parempi olla kuin että olisit naisen (tuleva) mies!

    • Kaveriton_nussimaton

      No ei voi. Heti alkaa muna seisoa ja vituttaa, jos se ei päästä päälleen ähkimään, kun ei niissä naisissa okein paljon muuta mielenkiintoista ole kuin se reikä. Ei niiden kanssa oikein mitään järkevää keskustelua saa aikaan, koska ne ovat paljon minua tyhmempiä ja niiden pienet naisenaivot ovat täynnä jotain niitä niiden "tunteita" ja kaikenlaista mediasta opittua roskaa. Reikä se on se ainoa asia, mikä naisten seuraan ajaa.

    • RidicilousScott

      Naisen kanssa voi olla pelkästään ystävä.

      Sinkkumiehen mielestä hän voi olla pelkästään ystävä naisen kanssa, jos on odotettavissa, että mies joskus pääsee kolmospesälle.

      Parisuhteellisen miehen mielestä hän voi olla pelkästään ystävä naisen kanssa, mikäli nainen on etova tai sen jälkeen kun mies on tuupannut naista.

      Sinkkunaisen mielestä mies voi olla pelkästään ystävä naisen kanssa.

      Parisuhteessa elävän naisen mielestä mies voi olla pelkästään ystävä naisen kanssa, poislukien hänen oma miehensä. Parisuhteellinen nainen kuitenkin voi olla ystävä miesten kanssa.

      Tietävätkö parisuhteissa elävät naiset enemmän kuin me muut? Miksei parisuhteessa elävän naisen mies voi olla pelkästään ystävä jonkun toisen naisen kanssa?

      Harvalla naisella on kuitenkaan ystäväpotentiaalia. Elämänsä aikana mies saa olla kiitollinen, jos kohdalle sattuu kaksi naista, joilla on hyvä huumorintaju, ja näistäkin vain toinen osaa kertoa hyviä juttuja ja toinen pelkästään nauraa oikeissa kohdissa.

      Toisin sanoen, ei kannata hommata naista kaveriksi. Naiset ovat persoonina yhtä kiehtovia kuin hyönteiset. Kun tunnet yhden, tunnet kaikki.

    • Lyyrikko

      Olipahan kummallisia juttuja. Ei niitä kavereitakaan valita kuten työhaastattelussa työntekijä. Niitä joko tulee "jostain" tai ei tule. Yhteinen nimittäjä siinä pitää olla ja ei silloin ole mitään väliä sukupuolella tai iällä.

      Mulla ei ole kavereita käytännössä enää lainkaan kun en jaksa pitää yhteyksiä ja asuvat kaukana eli vaatisi viestittelyjä, soitteluja..

      Mutta mulla ollu ihan kunnon ystäväksi laskettava kaveri kuuskymppinen vanhapiika ja sama harrastus jossa hän kokeneempi kun mä ja harrastus on meiän se yhdistävä juttu ja siihen tullu ympärille sitten se ystävyys. On jopa koittanu mua nostaa tästä henkisenlaman suosta ylös perseelle potkimalla, kun ei huvita hoitaa mitään asioita sanoen, että hän jo seitsemälle kympille siirtyny nainen kykenee siihen ni miksi mä en. No lopputulos ei ollu hänen toivoma tsemppi vaan armoton vitutus ku tajuan olevani luuseri.

      Toinen jo kaveriksi laskettu tuttavuus oli töissäni eteen tullu 18 vuotias poika jonka kans heti jutut luisti ja oli älyttömän hyvä tyyppi. Rento kaveri ja huumori samallaista mustaa paskaa huumoria ku mulla. Jollei olis muutttanu tyttöystävänsä opiskelun perässä pois olisin pyytänyt heidät kesällä kotiini ryyppää ja saunoo.. Että näin.

      YSTÄVYYS ei katso ikä eikä sukupuolirajoituksia. Seksuaalinen suuntautumien on eriasia. Heterosta ei pysty kukaan homoksi muuttua vaikka sitä kuinka toivoisi.

    • Bi-nainen

      Aloittaja siis tarkoittaa, että voiko olla seksuaalisesti kiinnostumatta ja vain ystävä sellaisten naisten (tai miesten jos on nainen?) kanssa, joista JOTKUT MUUT kuitenkin viehättyvät seksuaalisesti? Voi olla. Kaikilla ei ole samat halut.

    • YxNainen

      Sinkkunaisen näkökulmasta ystävyys miesten kanssa on molemminpuolista silmälläpitoa mukaan lukien kavereiden puolisot, työkaverit ym. Vanhana ja viisaana osaa olla jo sotkematta asioitaan ja harrastaa kaveriseksiä vain näiden kuvioiden ulkopuolella olevien miesten kanssa sekä jatkaa kaveruutta samasta pisteestä mihin jäätiin. Pitää muistaa että seksi on vain seksiä eikä mikään sensaatio joka on juuri keksitty, käydäänhän sitä lenkillä ja syömässäkin kavereiden kanssa, ei siis melua joutavasta asiasta. Ystävyys paranee kun on saanut kyseisen henkilön kanssa seksiin liittyvän uteliaisuuden pois ja parhaiden kanssa (tiukat kriteerit!) voi joskus muulloinkin auttaa "ystävää hädässä". Hyödyllisimpien kanssa kannattaa olla tarkka, vaihtaako mies vielä autosi renkaat jos hän on saanut sinulta? Viitsitkö itse pesaista miespuolisen kaverisi parvekelasit jos hän osoittautuu seksiasioissa vähän toistaitoiseksi? Järki käteen tässäkin asiassa.

      • Toisille noin ja taas toisille jotain muuta...........jollekin se on vaan kuin ruoka, eli halujen/tarpeiden tyydytys ja toisille taas jotain enemmän tai vähemmän muuta....

        Eipähän siinä mitään kunhan kaikki ollaan aidosti ja avoimesti sitä mitä ollaan, jos ei olla tai on tarvetta "hämätä" jotain joskus, niin sitten täytyy taas ihmetellä....


    • Teoriassa ehkä, mutta todellisuudessa naiset eivät edes halua miehistä muuta kuin tunteetonta irtoseksiä. :-(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe