Uskominen.

att2

Raamattu---Koraani.

Näkisin Koraanin olevan jatkoa raamatulle.

Koraani on täynnä laulua raukkaudesta elämän todellisesta hyvyydestä.

15

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin.se.vaan.on

      Raamattu ja Koraani ovat kirjoja jotka kirjoitti ihminen omasta päästään niissa vaikka uskovat väittää ei ole yhtään jumalan sanaa, koska jumala ei ole sanonut koskaan yhtäkään sanaa kukaan ei ole nähdyt jumalaa. Mistä ihminen tiesi että on jumala, n.3000 v. Sitten istuivat juutalaiset erämaassa nuotion ääressä katselivat tähtiä ja miettivät mistä tämä kaikki on tullut täytyy olla jotain suurempaa. Aikansa mietittyään joku huusi HEUREKA nyt keksin se on annan sille nimen JUMALA ja niin juutalaiset alkoivat palvoa häntä ja levittämään tietoa jumalasta.

    • LuojanLapsi

      Kyllä minä uskon, mutta en Raamattuun enkä Koraaniin, jotka ovat osittain historian kirjoitusta mutta liian moneen kertaan aikain kuluessa muuksi muutettu. Sellaiseksi, että se on kulloisinakin aikoina kelvannut valtaa ja uskontoa ylläpitäville. Niissä saattaa olla joku alkuajatus, mutta ihmiset ovat säätäneet sitä ajatusta liian monta kertaa, jotta se enää mitenkään toimisi tai olisi uskottava.

      • nin.se.vain.on

        Anteeks mitä kirjoitin oli karrikoitua minun päätelä vajavaisesta tiedostani.


      • Niinjanäinainaväärinpäin

        Ko. asiasta ei ole täällä maan päällä kenelläkään muita kuin vajavaisia tietoja.


    • 1eero

      Minä tein arvostelun uskomisesta, en rohjennu omaa nimimerkkiä käyttää vaikka olisi pitänyt olla reilu.
      Ei ollut tarkoitus loukata kenenkään vakaumusta, aihe on jotenkin arka. Olen elänyt aikoja jossa oli uskonto hyvin lähellä jopa niin lähellä että vihasin sitä.
      Myöhemmin olen monasti pohtinut uskovaisten ajatusmaailmaa en pääse oikein sisään jotenkin kummallista.
      Mitä raamattuun tulee siitä voisi oikein reilulla kädellä repiä sivuja pois ja miettiä tuliko revittyä tarpeeksi.
      Anteeksi jos pahoitin jonkun mielen, mutta tämä oli vain minun käsitys ei tarvitse yleistää.

      • Uskonto aiheuttaa sotiakin. Miksei sitten kuohuntaa yksittäisten ihmisten mielissä.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Uskonto aiheuttaa sotiakin. Miksei sitten kuohuntaa yksittäisten ihmisten mielissä.

        Älä usko kaikkia mitä kerrotaan, voi mennä halpaan :)


      • Senvoivaikkalukea

        Haluatko sinä repiä sivuja kaikista muistakin kirjoista? Mikähän nimi sellaisella 'vaivalla' on? Raamattu on kirja muitten kirjojen joukossa kaikille muille paitsi himouskovaisille.


      • 1eero

        Tarkoitin niitä sivuja jotka ovat huuhaasta vailla todellisuuspohjaa, sieltä löytyy histoarillista faktaa mutta esim. luomistarina maailman ikä vedenpaisumukset ja vaikka mitä Aatam ja Eeva Nooa Mooseskin ym. Ei näille ole todisteita Jeesuskin on asetettu kyseen alaiseksi on voinu olla jeesus mutta ei raamatun mukainen.


      • 1eero kirjoitti:

        Älä usko kaikkia mitä kerrotaan, voi mennä halpaan :)

        Nii. Pitää osata erottaa satu todesta. Jos pariskunnassa toinen on uskovainen ja toinen ei, voipi siitä tulla melkoisia haasteita sille parisuhteellekki. Panostusta yhteisön taholta ja sen sellaista. Joksu on parasta erota, molemmista, jos meinaa säilyä terveenäkin.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Nii. Pitää osata erottaa satu todesta. Jos pariskunnassa toinen on uskovainen ja toinen ei, voipi siitä tulla melkoisia haasteita sille parisuhteellekki. Panostusta yhteisön taholta ja sen sellaista. Joksu on parasta erota, molemmista, jos meinaa säilyä terveenäkin.

        Ja pitää osata huomata milloin on copy ja paste.


      • Tositaruaihmeellisempää

        Kukahan tuolle yhrelle on antanut parempaa ja suurempaa tietoa kuin meille muille? Vedenpaisumushan on tullut jälkeenkin päin monta kertaa, tulvia on keväisin jopa Suomessa tsunamimaista nyt puhumattakaan. Kyllä liikaa vettä väärissä paikoissa on ollut silloinkin ja sellaiset on pantu ylös kirjoihin ja kansiin - tai papyruksiin.


      • ent.siivoojaparka
        1eero kirjoitti:

        Tarkoitin niitä sivuja jotka ovat huuhaasta vailla todellisuuspohjaa, sieltä löytyy histoarillista faktaa mutta esim. luomistarina maailman ikä vedenpaisumukset ja vaikka mitä Aatam ja Eeva Nooa Mooseskin ym. Ei näille ole todisteita Jeesuskin on asetettu kyseen alaiseksi on voinu olla jeesus mutta ei raamatun mukainen.

        Eero,
        Oletko sinä yleensäkään lukenut Raamatun?
        Minä olen, eikä siellä missään mainita maailman ikää muuten kuin; "Alussa Jumala loi taivaan ja maan..."
        Koska se alku sitten oli, niin siitä on sitten sepitelty erilaisia versioita, mutta ei ne ole Raamatusta.
        Tuosta Raamatun repimisestä voin vain sanoa sinulle, että myöhästyit. Ideasi on otettu käytäntöön jo aikoja sitten, eikä vähiten lut.kirkossa ja muissakaan, jotka uskovat sielun kuolemattomuuteen, lapsikasteeseen ja muihin sellaisiin harhaoppeihin, mitä Raamattu ei tue.
        Se Raamatun repiminen on tapahtunut niin, että repäistään jae sieltä, toinen täältä pois asiayhteydestään tukemaan omia mielikuvituksellisia oppejaan. Se on sitä Raamatun repimistä, kun ei oteta Raamattua kokonaisuutena.
        e.sp (lähes pappi)


      • 1eero
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Eero,
        Oletko sinä yleensäkään lukenut Raamatun?
        Minä olen, eikä siellä missään mainita maailman ikää muuten kuin; "Alussa Jumala loi taivaan ja maan..."
        Koska se alku sitten oli, niin siitä on sitten sepitelty erilaisia versioita, mutta ei ne ole Raamatusta.
        Tuosta Raamatun repimisestä voin vain sanoa sinulle, että myöhästyit. Ideasi on otettu käytäntöön jo aikoja sitten, eikä vähiten lut.kirkossa ja muissakaan, jotka uskovat sielun kuolemattomuuteen, lapsikasteeseen ja muihin sellaisiin harhaoppeihin, mitä Raamattu ei tue.
        Se Raamatun repiminen on tapahtunut niin, että repäistään jae sieltä, toinen täältä pois asiayhteydestään tukemaan omia mielikuvituksellisia oppejaan. Se on sitä Raamatun repimistä, kun ei oteta Raamattua kokonaisuutena.
        e.sp (lähes pappi)

        Huomenta kaikkitetävä
        Alakoulussa, oli vähän kuin pakko myöhemmin sieltä täältä muissa yhteyksissä selaillu en jaksaisi lukea kannesta kanteen.
        Ylempä mainitsin perhepiirissä esiintyi usko fanaattisuutta ja anoppi oli helluntalainen kaikessa karmeudessaan mitä usko vaikuttaa ajatuksen juoksuun,
        Pikkasen hänestä, anoppi sairasti vaikeasti ja kovalääkitys, eikös siellä seuroissa saaneet päähän että kun uskoo oikeasti niin parantuu ilman lääkitystä, niin jättivät lääkityksen pois, sen nyt tietää lopputuloksen. Anoppi selvisi henkissä kun piipaa autolla vietiin teholle vielä ihmeelisempää hylkäsi uskonnon ja helarit eikä enään puhunut halastua sanaa se hurahtamisesta.
        Se vielä, jos juutalaiset eivät olisi ottaneet keksineet jumalkäsitteä olisiko raamatun mukaista uskomista mietippä sitä ent.siivooja.


    • Kauan, kauan sitten.
      Kun Jessen faija antoi Jesselle ne kivi-taulut jaettavaksi, antoi hän minulle
      tehdäväksi suunnitella joku pyhä kirja.
      Uh..huh mietin.
      Mistä sen tekisin, kun mitään erikoista ei ole vielä tapahtunut.
      Kerroin murheistani Jeseelle, jolloin hän auttoi.
      Jesse kertoi mitä hän aikoo tulevaisuudessa tehdä.
      - Tee noista jutskista joku aikuisten sanallinen väritys-kirja.
      Minä sitten kirjoitin Hepreaa.
      Hepreasta joku pani pahemmaksi ja kirjoitti koraanin.
      Mutta sehän ei enää ollut minun eikä Jessen juttu.
      Ei mitenkään tärkeää.
      Varsinkaan ei meidän rakkauttamme ja hyvyyttämme.

      H.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe