Kotirauhan rikkomistako?

JMHV_

Asumme rivitalossa (omistusasunto), jossa seinänaapuri toistuvasti häiritsee meitä. Monesti on nyt tapahtunut niin, että pihallamme on käyty ilman lupaa ja esim. leikattu takapihan nurmikko (ja samalla osia kukkapenkeistä) tai harjattu lehdet etupihan kulkuväylältä. Täyttääkö tämä kotirauhan rikkomisen tunnusmerkit ja voiko tähän puuttua rivitaloyhtiössä?
Parhaimmillaan olemme olleet kotona ja siitä huolimatta on mitään sanomatta leikattu villivadelma pensas meidän puolelta rajana olevaa pensasaitaa. Eilen illalla on joku käynyt taas harjaamassa lehdet etupihalta, joko silloin kun mieheni on ollut hakemassa minua junalta kotiin (20min aikana) tai illalla myöhään kun olemme kotona olleet. Ärsyttää suunnattomasti!!! Olen maininnut asiasta naapurille ja periaatteessa vastaus oli, että pihamme on epäsiisti. Ok, ei ehkä niin hyvin huollettu kuin heidän,mutta ei nyt mikään kaatopaikkakaan! Mutta onko se siltikään pätevä syy tämmöiseen toimintaan!!!??

7

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pihaputsari

      Eikö te voi itse pitää pihastanne huolta, ettei naapurien tarvitsisi? Esim lehdet täytyy siivota pois ettei tuuli vie niitä naapurin puolelle, joka on jo ehtinyt pihansa siivota. Ette kai ole somaleja? Ne ei ole niin tarkkoja siivosta.

      • JMHV_

        Ehkäpä ruokin rölliä, mutta vastataan nyt silti..
        Ymmärrän pointtisi lehdistä ja muutenkin siitä että pitäisimme omasta pihastamme huolta. Lehdet oli kylläkin eilen lakaistu lähemmäs väliaitaamme, joten siitä ne kulkeutuu todennäköisemmin naapurin puolelle eli se ei nyt käy järkeen. Muuten "siivottomuutemme" ei vaikuta heidän pihaansa mitenkään. Eihän se liian pitkä nurmikkokaan leviä heidän puolelleen..
        Ja ihan suomalaisia olemme, vaikka silläkään ei pitäisi olla mitään merkitystä mihinkään.


      • oma_valinta

        Kiinteistön arvoon vaikuttaa olennaisesti myös pihojen kunto. Etenkin jos pihat näkyvät julkisivulle. Kyllä ihmisten jotka eivät hoida piha-aluettaan, ei koskaan pitäisi ottaa pihaa itselleen.


      • JMHV_

        Me pidämme huolen pihoistamme. Emme vaan ilmeisesti heidän standardiensa mukaan. Nämä naapurit jopa imuroivat pihoiltaan koivun urvutkin.
        Ilmeisesti pointtini on jo kadonnut johonkin, joten on varmaan parasta jättää tämä keskustelu omaan arvoonsa..


      • kulttuuria

        hei jmhv nyt kun asunnoista on kova kysyntä vuokraa asuntosi sosiaalin kautta mamuille vuodeksi. niin eiköhän sinunkin tapasi ala vuoden päästä naapurille kelpaamaan. näille yhden lehden yrjöille kun ei tahdo mikään kelvata ei kaikkia kiinnosta yhtä lehtä haravoida tai 3 kertaa viikossa nurmikkoa ajaa


      • Käytänkoneita
        JMHV_ kirjoitti:

        Me pidämme huolen pihoistamme. Emme vaan ilmeisesti heidän standardiensa mukaan. Nämä naapurit jopa imuroivat pihoiltaan koivun urvutkin.
        Ilmeisesti pointtini on jo kadonnut johonkin, joten on varmaan parasta jättää tämä keskustelu omaan arvoonsa..

        Haravointi on ihan turhaa kunhan vain odottelee syysmyrskyä.

        Minä en haravoi ikinä ja inhoan sitä.

        Silppuan ruohonleikkurilla ja viimeiseksi jos tulee kamalia kasoja niin vedän kerääjällä.


    • oma_rauha

      Taas yksi hyvä syy asua kassulla. Kukaan ei kyylää pihallesi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe