salama ei nouse

neuvokaaa

Canon 550D
Toiminut, nyt yhtäkkiä salama ei enään nouse. Automaatilla kun ottaa kuuluu 3 naksausta eli selkeästi yrittää aueta. Sit tulee error et käyttää virta pois, ja tietenkään se ei ratkaise ongelmaa. Kyllä vituttaa. Ostettu käytettyä 1kk sit, toiminut muuten. Tiiän et halvimpia malleja mut kyllä vitutta 250e maksaa ja sit paskana. Takuuta ei ole, enkä tiiä onko korjaus liian hintava? Et ei sattus oleen kokemusta tai kikkoja? Väkisin en oo yrittänyt aukaista.

17

3403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 70d

      Oletko kokeillut napista siinä sivulla, jossa on salaman kuva.

      • Anonyymi

        OOKKO TOSISSAS ?


    • tyhjästä

      Taitaa olla akku melkein tyhjä?

    • neuvokaaa

      Sivusta kokeiltu ja akku täyteen ladattu jo aiemmin, ei auttanut. Mut kun tämän viestin kirjoitin ja vielä kokeilin niin sepä nousikin ylös, uskomatonta :D mikä lie ollut. Taitaa ne jouset olla löystynyt tms.

      Mutta kiitos vastauksista :)

    • Cmoon_Cnoon

      Canon 550D on valmistettu - muistaakseni - Kiinassa (toisin kuin 450D, joka on valmistettu Japanissa). Tästäkin huolimatta Canonin laatuun voi luottaa. Vaikka tuote olisi jo vanhempi, kannattaa Teidän ottaa yhteyttä Canonin maahantuojaan.

      Kamera on käyttökelpoinen ilman salamaakin. Itselläni tulee otettua loppujen lopuksi aika vähän kuvia salaman avulla. Kuvat ovat luonnollisempia, kun opettelet säätämään manuaaliasetuksia!

      Toivottavasti kamerasi kuntoutuu.

      • enostaisi

        Canonin EOS-mallien laatuun ei valitettavasti voi luottaa. Kaikenlaista ongelmaa tulee vain muutaman vuoden käytön jälkeen. Harmillista, koska ennen Canon oli laatuikoni.


      • hmhmhmhmhm

        Jaa kyllä minun 550D:n pohjassa lukee "Made in Japan".

        Joka ei toki välttämättä tarkoita, että kaikki kameran komponentit olisivat japanilaisia, mutta no joo.


      • hmhmhmhmhm kirjoitti:

        Jaa kyllä minun 550D:n pohjassa lukee "Made in Japan".

        Joka ei toki välttämättä tarkoita, että kaikki kameran komponentit olisivat japanilaisia, mutta no joo.

        Se tarra saattaa olla Japanissa prontattu!


      • Työeläkeläinen kirjoitti:

        Se tarra saattaa olla Japanissa prontattu!

        Siis printattu ei prontattu. Näyttävät nämä nakit joita joskus on sormiksikin kutsuttu näpeltävän näin aamutuimaan mitä sattuu.


      • Anonyymi
        hmhmhmhmhm kirjoitti:

        Jaa kyllä minun 550D:n pohjassa lukee "Made in Japan".

        Joka ei toki välttämättä tarkoita, että kaikki kameran komponentit olisivat japanilaisia, mutta no joo.

        Canon on aina tuottanut samaa tavaraa usealla tehtaalla.


    • neuvokaaa

      Palasinpas tänne takaisin. Mut niinkuin totesin tossa et varmaan joku jousi tms. löystynyt. On välillä tehnyt edelleen tätä. Välillä se pongahtaa aika vauhdilla ylös, välillä jää ikäänkuin puolimatkaan eikä nouse kokonaan ylös. Mut mietin et käytänköhän sitä jotenkin väärin? Saako sen salaman nostettua "käsin" ylös? Siis ihan tähän tarkoitetulla tavalla ei repimällä.

      Varmaan ois parempi opetalla ilman sitä salamaan kuvaan, koska tulee varmaan hintavaksi jos sitä edes tutkittais saati korjattais. Mut se onki sit oma lukunsa alkaa opetteleen.

      Mutta loppupeleissähän mikään kamera, kännykkä, tabletti, pesukone, auto tms. tms. ei ole ikuinen ja täysin virheetön. Kaikissa tavaroissa on pieniä tyyppivikoja ja on aivan normaalia et kamerakin joskus tulee tiensä päähän, siinä ei enää merkillä tai mallilla ole väliä. Kaikki kestää aikansa.

    • Cnoon_Cmoon

      Hei Neuvokaaa!

      Manuaaliasetusten avulla kuvaaminen ei ole vaikeaa. Ota käyttöohje käteen ja eikun kokeilemaan. Vain kuvaamalla voit oppia kuvaamaan hyvin. Digikuvauksessa on se hyvä puoli, että kalleinta on oikeastaan kameran hankinta! Kirjastot ovat täynnä monenlaisia kuvausoppaita.

      Onnea opiskeluun! Olisi hauska kuulla joskus myöhemmin, mitä päätitkään tehdä salamalle.

      P.S. Vaikka kamerasi takuuaika on mennyt umpeen, voi Canon korjata sen. Oletuksenahan on, että salaman tulee kestää pitempään kuin muutaman vuoden. Ethän ole rikkonut salamaa itse?

    • neuvokaaa

      Heipä hei Cnoon_Cmoon!

      Niinkuin tuolla jo kirjoitin, olen ostanut käytettynä eikä opasta tullut mukana. Toki netistä varmaan löytyy. En itse ole salamaa rikkonut/tippunut/kolauttanut/väkisin aukaissut tms., mutta enhän voi tietää mitä edellinen omistaja on puuhaillut.

      En kuvaile mitään erikoisempaa, kaiken maailman asioita mitä tulee vastaan. Oma vauva toki on se päätähti mun linssin edessä <3 :D

      Tsekkasin pikaisesti niin Canonin kamera-huollot(2kpl) Suomessa on kaukana sieltä missä asun, joten pitäisi lähettää postissa jne.jne, tuntuu liian työläältä. Sit tuleeki järkyttävä lasku perässä ja muutenkaan ei niin arvokas kampe ole muutenkaan.

      Voin tulla myöhemmin kertomaan miten kävi :)

    • Rymy-Erkki

      Teepä näin, että aukaise salama (auta salamaa avautumaan käsin). Ota puhdistusainetta, esim. etanoli ja pumpulipuikkoja, ja puhdista salaman kaikki raot.
      Tuollaisessa salamassahan on se vika, että töhnä pääsee rakoihin sitä jumittamaan.
      Itselläni on ollut 2 100-sarjan canonia ja molemmissa sama vika.
      Riippuu kovasti käytöstä jumittaako salama - kotona kukkia kuvaavan kotiäidin salama ei luultavasti jumita ;)

    • 40D

      Mulla sama juttu, kamera Canon EOS40D ja salama ei noussut vaan naksuminen kuului kun painoi laukaisijaa, oli jossain vaiheessa salaman sivuun, rakoon mennyt jotain karkin jämää jossa sokeria paljon ja se sulanut sinne ja se jumitti salaman, putsaus ja toiminut nyt moitteetta vuosia.

      • Anonyymi

        Kannattaa välttää runkoja, joissa on pop up salama. Se tarkoittaa, että rungon yläosassa on myös kuppi, jossa on pohjassa reikiä, joita pitkin vesi pääsee rungon sisälle.


    • Anonyymi

      En tiedä lukeeko kukaan tätä vanhaa ketjua
      Älkää ihmeessä käyttäkö mitään nesteitä
      Ohuella langalla avaa yhdessä avausnapin kanssa Sitten hio kotelon sisä/ etureunaan pienellä viilalla tai hiekkap Itse käytin kynsiviilaa Salaman etureuna yksinkertaisesti jumitti..nyt toimii loistavasti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe