kaste pelastaa

kastettukristitty

Pyhä Kaste pelastaa. Siinä on niin valtava voima. Älkää uskoko lahkolaisia jotka muuta väittävät. Pelastus on oikeaoppisessa kirkossa.

109

1454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä-tätä

      kastetta saa?

    • Kirkkovalehtelee

      Vesikaste ei liitä meitä Kristukseen, vaan Pyhä Henki

      Gal 3:14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.

      1 Kor 12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

      Ef 1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,

      Room 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

      1 Kor 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

      Room 8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

      Jotkut opettavat, että vesikasteessa pelastettu liitetään pelastajaansa. Mutta tämä on väärä opetus, sillä kuten yllä olevat Raamatun paikat osoittavat, niin: Pelastus saadaan kun otetaan uskossa vastaan Herra Jeesus Kristus, uskossa kuulemisen kautta, sillä usko tulee kuulemisesta Kristuksen sanan kautta. Tämän pelastuksen merkiksi uskova saa heti Pyhän Hengen sinetin, jonka kautta Herra Jeesus asuu meissä; eli pelastettu liitetään Kristukseen heti pelastuksen vastaanottamisen yhteydessä ei vesikasteessa.

      • narsistijeesus

        höpö höpö raana vesi on raana vettä mutta kyllä sillä puhtaaksi saa kunhan käyttää saippuaa.
        Mutta noita uskon höpinöitä en kyllä voi suositella kun meillä on vain yksi elämä kannattaa käyttää se paremmin kuin kuvien kumarteluun tai tuhansia vuosia vanhaan höpinä tekstiin perustuvaan elämään. Joka ei todellakaan kuulu nykyaikaan ja jonka opit ja uskomukset tiede on jo kauansitten kaikilta osin kumonnut.
        Valitettavasti vaan mailma on täynnä pöpejä takapajuisia pelkureita joiden mielestä ennen oli paremmin ja toiset taas odottaa paskovansa messiaan ja kulkevat siksi koko ikänsä pussihousuissa että messiaalla olisi tilaa syntyä ja toiset taas haluais kaivaa kekkosen haudasta johtamaan itseään tai sitten herättää henkiin itse isä aurinkoisen Josep Stalinin ja osan mielestä taas Hitler oli ainut joka oli oikeassa.
        Kaikki kuitenkin tahtoo jonkun joka johdattaa heidät oikealle tielle tai paratiisiin.
        Kuolemanpelko ja elämänpelko saa ihmiset uskomaan narsistisiin ihmisiin ja Jumaliin.


    • KannattaaUskoa

      Viimestään kuolemanpetillä ihminen nöyrtyy kun huomaa että elämä on ohi !

      • narsistijeesus

        Itse olen maannut kuoleman petillä kun, sairastuin vakavasti olin niin lähellä kuolemaa kuin ihminen voi. Ja voin sanoa ettei mitään Jumalia näkynyt tuntui vain että näkökenttä katosi kuin,vanhassa mustavalko telkkarissa sammuttaessa.
        Ja voin myös sanoa ettei minulla tullut Jumalaa eikä äitiä ikävä. Ajattelin vain että "tässä se vittu sitten oli" en ollut katkera enkä pelokas. Ajattelin kuolemaa vain suurena helpotuksena koska olin kipeämpi kuin kukaan voi käsittää. Silloin kun olin kuolemaisillani tajusin todella että elämää ei kannata hukata ainakaan minkään narsistisen satuolennon palvontaan se on suurinta paskaa johon voi ihminen ainoan elämänsä hukata!


      • Anonyymi
        narsistijeesus kirjoitti:

        Itse olen maannut kuoleman petillä kun, sairastuin vakavasti olin niin lähellä kuolemaa kuin ihminen voi. Ja voin sanoa ettei mitään Jumalia näkynyt tuntui vain että näkökenttä katosi kuin,vanhassa mustavalko telkkarissa sammuttaessa.
        Ja voin myös sanoa ettei minulla tullut Jumalaa eikä äitiä ikävä. Ajattelin vain että "tässä se vittu sitten oli" en ollut katkera enkä pelokas. Ajattelin kuolemaa vain suurena helpotuksena koska olin kipeämpi kuin kukaan voi käsittää. Silloin kun olin kuolemaisillani tajusin todella että elämää ei kannata hukata ainakaan minkään narsistisen satuolennon palvontaan se on suurinta paskaa johon voi ihminen ainoan elämänsä hukata!

        Juuri näin, toki on niin että nämä satuolentojen palvojat sattutavat läheisiään ihme pakottamisella kuuntelemaan ihme juttuja jne


    • näinminäuskon

      jos teet ratkaisun tai parannuksen joudut helvettiin, luota vain siihen että Pyhä Kaste pelastaa. Kaikki kirkon jäsenet ovat kristittyjä ja uudestisyntyneitä. Hengellistä huoruutta on alkaa veljeilemään vapaitten suuntien kanssa. Pitää syödä vain Sakramentti ruokaa Kristuksen Ruumista ja Verta se pelataa myös sinut. Ehtoollinen pelastaa se on kuolemattomuuden lääke.

      • vääräuskovaise

        Paskan kaste!miten voi enään uskoa JUMALAAN,kun kirkon porukka on liittynny islamilaiseksi!eli ollaa allahin porukkaa!


    • Trollikuningas

      Mää pelastun ainoastaan sillä että saan kastaa työtöntä neitseelliseen lähteeseen. Muuten joudun uskoakseni demoniksi helvettiin kiduttamaan elämänsä aikana syntejä tehneitä.

      • Anonyymi

        Työttömyys altistaa työttömän myös sodomialle eli en ymmärrä miksi töissäkäyvät ja toisaalta myös töissä töitäkin tekevät ovat niin kateellisia työttömille.
        Ei se nyt niin kivaa ole olla väkisinmakaamisen yrityksen jatkuvana kohteena.


    • nuhteetonuskova

      kaikille helluntailaisille pitäis antaa porttikielto miesten sana ja saunapiiriin koska ne on saatanan riivaamia ne on hajottanut koko piirin. Itse pääpiru on aina esitelmää pitämässä kun joku hellari osallistuu siihen. pitäis jonkun ilmoittaa kirkkoherralle niin loppuis tämä järjetön ja sairas piiri. Suurin osa on psyykkisesti sairaita entisiä juoppoja.

      • hirvitystä

        Vai että nuhteeton.............no jo on pitkälle mennyttä omahyväisyyttä.


    • o-l-ijaonvieläkin

      ITSE PÄÄPIRU ON AINA ESITELMÄÄ PITÄMÄSSÄ.

      KUKA HÄN ON. TÄMÄ PÄÄPIRU.

    • JeesusPelastaaEiKaste

      Ai menikö Jeesus kasteelle jotta hän pelastuisi eikä joutuisi kadotukseen ??? kuulehan kastettukristitty joko sinulle on valehdeltu pelastuksesta tai sitten et vielä vaan ymmärrä, todellinen kristitty ei syytä muita lahkolaisuudesta yms... olisi ehkä aika sinunkin tutustua raamattuun eikä johonkin ihmisten keksimään katekismukseen joka sotii monessa paikassa ramatun sanaa vastaan, lue mitä tässä ketjussa nimimerkki kirkkovalehtelee kirjoittaa, hän on mielestäni oikeassa mutta luultavasti olet niin kiinni väärässä opetuksessa ettet näe totuutta, olet hengellisesti sokea.

    • Jeesuksellekuulun

      Minäkin kuulun luterilaiseen seurakuntaan. Itse sain Jumalan armosta tulla uskoon n.30v sitten. Sitä ennen uskoin kyllä että Jumala on olemassa ja rukoilinkin joskus. Eräs kaverini tuli uskoon ja kertoi, että ihmisen täytyy uudesti syntyä ylhäältä, muutoin hän ei pääse taivasten valtakuntaan. Säikähdin ja ajattelin että ilman Jeesusta olen menossa helvettiin. Jonkin ajan kuluttua sain itsekin ottaa lahjana Jeesuksen pelastajakseni, eli tulin uskoon. Siitä alkoi uusi elämä ja Jumala on pitänyt hyvää huolta. En ole synnitön, mutta saan turvautua Kristuksen täytettyyn työhön joka hetki.

    • olikoikeauskoontulo

      kerroppa miten se uskoontulosi tapahtui? Tapahtuiko se oikean armonjärjestyksen mukaisesti? Vai kahden kesken Jumalanko kanssa sinä sait syntisi anteeksi?

    • Jeesuksellekuulun

      Rupesin lukemaan raamattua ja traktaatteja salaa muilta, Jumala kutsui minua voimakkaasti. Uskova pastori julisti syntini anteeksi Jeesuksen nimessä ja sovinto veressä kirkon alttarilla ja sanoi että nimeni on kirjoitettu taivastenvaltakunnan elämän kirjaan. Eikä hän luvannut helppoa elämää. Armo järjestyksestä en tiedä, mutta Jumalan armon sain ja Jeesuksen antaman pelastus varmuuden. Kuulun myös Gospel riders moottoripyörä kerhoon, jossa on rakkaita jäseniä useista eri seurakunnista. Pelastettu olen yksin armosta, en tekojen kautta. Uskokin on Jumalan lahja.

      • Matt._6.6

        Vai että salaa luit raamattua, oot sinä hurja mies.


    • ALLAH-ON-SUURIN

      Maahanmuutto Lähi-Idästä on ihanaa. Saamme kokea todellisen Jumalan läsnäolon.

    • Meidän kaikkien on hyvä tässä kohtaa muistaa sellainen tosiasia että kukaan ei koskaan ole missään tuonut esiin yhtään todistetta ainoastakaan riihitontusta tai jumaluudesta. Ovat siis mitä todennäköisimmin mielikuvitusolentoja.

      • päläpäläpää

        voi että sinä jaksat tuota samaa paasausta - vaihda välillä edes sanoja, jos kerran et sanomaa voi vaihtaa


      • päläpäläpää kirjoitti:

        voi että sinä jaksat tuota samaa paasausta - vaihda välillä edes sanoja, jos kerran et sanomaa voi vaihtaa

        Sanoma on niin hyvä ettei ole mitään syytä sanoja vaihtaa. Kaiken lisäksi siihen sisältyy totuus, riihitontut ja jumaluudet sitävastoin ovat taruolentoja.


    • JeesusPelastaaEiKaste

      nuhteetonuskova:lle, kaiken mitä esität on väärin, ei Jeesus ole koskaan opettanut noin vai tunnetko ollenkaan kuka Jeesus on ja vielä tärkeämpi asia tunteeko Jeesus sinut kun viimeisellä matkalla koputat ovea, ei olisi kovinkaan mukavaa jos sanotaan että en tunne sinua ja lyötäisiin ovi kiinni.

    • kristityksikastettu

      kaikki mitä esitän on faktaa et voi kumota yhtäkään väitettä! Saatanan perkeleen lahkolaiset menkää niin kauas kuin pippuri kasvaa. Te olette Saatanan talutusnuorassa. Älkää häiritkö meitä oikeaoppisia oikeauskoisia. Meidän puolesta Neitsyt Maria rukoilee taivaassa. Ja kaikki muut pyhätkin taivaassa rukoilee meidän puolesta, ettemme joutuisi lahkolaisten harhauttamaksi.

    • JeesusPelastaaEiKaste

      Taidatkin olla katolilainen, hehän ovat vielä enemmän harhassa ja palvoo Mariaa ??? yritä nyt löytää Jeesus äläkä usko näitä harhaopettajia.

    • katolinenkristitty

      olen mieluummin tekemisissä katolisen kirkon kanssa kuin helluntai-lahkolaisten kanssa. ev.lut. tunnustuskirjoissa on maininta että Pyhät rukoilee puolestamme ja että neitsyt maria rukoilee puolestamme. Etkö sinä kunnioita Pyhää Isää Paavia ja Kirkon Pyhiä Sakramentteja. Katolisen kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta. Kirkon Sakramentit pelastavat. Ylistetty olkoon Pyhän Kasteen Sakramentti. Kirkkomme TUOMITSEE uudestikastajat ne ovat helvettiin menossa.

    • rättrogenkristen

      on tärkeintä löytää oikea Kristuksen kirkko ja Sen Sakramentit kuin Jeesuksen. Te lahkolaiset olette tällaisia halleluja ihmisiä jotka rakennatte tunteiden varaan. Objektiivisesta uskosta ette tiedä mitään. Koko meidän kristillinen elämä on rakennettava Pyhän Kasteen päälle. Missään muualla meillä ei ole pelastusta kuin Kasteessa. Kaste antaa kaiken. Mitään muuta ei tarvita. Ei tarvita edes uskoa. Kristuksen Nimi ja Veri on puhdistavana evankeliumina kasteessa ja ehtoollisessa. Kun kastettuina usein käymme ehtoollisessa jotta saisimme syntimme anteeksi niin me pelastumme. EHtoollisviiniä ei saa heittää pois se pitää kaikki juoda loppuun koska Se on Kristuksen veri. Ehtoollisleipiä ei saa heittää pois koska ne ovat Kristuksen ruumis. Aamen. (Eikä mitään hurmahenkistä hallelujaa joka on saatanasta semmoin halleluja huuto) Hurmahenget menee helvettiin. SVÄRMARE ÄR FRÅN HAN ONDE FAN.

      • voivoivoivoivoisentään

        ai, osaatko noin hyvin suomea - miksi vaadit sitten palveluita ruotsiksi - mihin niitä tarvitaan.


    • KokkolanTOSIrealisti

      Ettekö te saatanan mielenvikaiset usko, ettei tällä sivustolla käsitellä uskonasioita, saunatonttuja, menninkäisiä, kummituksia yms paskaa. Noita saatanallisia hullujen oppeja, hah...
      "Minäkin sain kerran jumalan armosta"...... Voi saatana, että' noita hulluja, homoja ja hörhöjä riittää. Pitäisivät turpansa kiinni ja pysyisivät kaapeissaan, hah!...

    • JeesusPelastaaEiKaste

      Markus 16:16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

      Raamatussa kerrotaan myöskin että: Vain Jeesus pelastaa

      "Tuomas sanoi hänelle: 'Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?'

      Jeesus vastasi: 'Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.'”

      Luukas 6:37 Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan.

      • lueoikeinmitätarkoitan

        me luterilaiset tuomitsemme hurmahenkien opin se on eri asia. Sanoudumme irti väärästä opista, emme tee yhteistyötä, emme polvistu samaan ehtoollispöytään


      • teologianmaisteri

        Etkö vieläkään ymmärrä sitä että Jeesus ja Kaste on sama asia. Jeesus on Kasteessa hänen ristintyönsä hänen verensä on Kastevedessä. Eli on aivan oikein sanoa että Kaste pelastaa, se on sama kuin sanoisi Jeesus pelastaa.


    • KokkolanTOSIrealisti

      Terve Jeesus ja kippis. Mitäs viiniä tänään juotaisiin. Ai jaa että oman pihan omenaviiniä, kippis ja hallelujaa!, hah!... Seuraavan kerran saat tarjota, eikö...

    • JeesusPelastaaEiKaste

      Kyllä te ääriluterilaiset olette todella hukassa, luettelette jotakin mitä olette oppineet ulkoa ja sekin niin väärin, miten Jeesus ja kaste voisi olla sama asia ??? lähettikö Jumala Jeesuksen tänne sovittamaan syntejämme vai kasteen ?? jos nyt edelleen olet niin vakuuttunut niin kerro missä raamatunkohdassa lukee kirjaimellisesti että kaste pelastaa ?? olisi mielenkiintoista nähdä omin silmin ??

      Uudestisyntymisestä en edes kysy koska se on teille liian vaikeata purtavaa, voin vihjaista että jos tutustuu Roomalaiskirjeeseen niin sieltä se löytyy mutta silloin ei saa olla maitoruokinnalla, ensin peruspilarit kuntoon jotka ovat nyt niin hukassa ja sitten eteenpäin kohti pelastusta.

      • ortodoksi

        1. Pietarin kirje 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste jne. Uudestisyntymisestä: Jeesus itse sanoo: Jos joku ei synny uudesti vedestä ja hengestä. Vesi tarkoittaa Pyhän Kasteen Sakramenttia. Kysymys sinulle: Pidätkö lapsena kastettuja uudestisyntyneinä ja pelastettuina.


      • hihhuliharhaoppi

        helluntaiseurakunnassa pakotetaan toiselle kasteelle vaikka heidän mukaan kaste ei pelasta


    • Kastetta

      Mitämieltä kasteraati on maahanmuuttajien uskonnosta? Lähi-Idän porukkahan on 100% muslimeja. Sovitteko samaan pöytään?

      • kasteHALLEHALLEallah

        helluntailaiset yrittää kastaa näitä maahanmuuttajia omaan lahkoonsa


    • o--o

      Tietämätön kysyy

      Uudestisyntynyt ihminen, mikä on hänen uusi identiteettinsä .

      Mitä eroa on uudestisyntyneen ja vanhan identiteetin välillä .


      Kiitos.

    • johanraattamaa

      olemme samanaikaisesti syntisiä ja vanhurskaita. eli armahdettuja syntisiä. Köyhiä syntisiä. Ei meistä parempia tule. Liha ei uudestisynny.

    • ympärileikkaamaton

      Haluaisin tietää että lensikö Jeesuksen esinahka viuhuen taivaaseen hänen perässään vai jäikö se maanpinnalle pyhäinjäännökseksi?
      Tätä teolokista kysymystä olen pitkään pohdiskellut löytyisikö kellään vastausta. Ja lisäkysymyksenä haluaisin esittää että jos esinahka ei viuhunut perässä missä tämä pyhäinjäännös nyt sijaitsee. Sitten taas jos esinahka lensi hänen perässään taivaaseen niin palasiko se hänen penikseensä vai mitä tapahtui? Tämän haluaisin tietää onko kenelläkään vastausta tämä selvittäisi sen että onko luomisesssa tullut virhe koska esinahka pitää leikata pois että miehestä tulisi Jumalan silmissä täydellinen. Jos taas esinahka palasi Jeesuksen penikseen taivaassa ympäri leikkaus oli virhe ja Juutalaiset ja Muslimit ovat harhaoppisia!

      • esarin-metsästäjä

        TEKNO KEKON MIELEKÄSMAILMAN HISTORIA kertoo Jeesuksen esinahasta kaiken olellisen. Löytyy gooklettamalla Jeesuksen esinahka tieto on faktapohjaista ei siis uskontoa.


    • JeesusPelastaaEiKaste

      Armahdettu syntinen-termi on vain keksitty sen takia kun ei ymmärretä mitä uudestisyntyminen tarkoittaa, tämä termi armahdettu syntinen ei löydy raamatusta ja sieltä meidän pitää hakea totuudet, kun ihminen syntyy uudesti se tarkoittaa monta asiaa mutta tärkein tässä on vielä edessä, sielun pelastus ja siinä on jokaisella haaste elämän loppuun saakkaa koska liha kilvoittelee vaikka uudesti syntyneen ihmisen henki on puhdas, tämä on näitä tärkeimpiä peruspilareita läpi koko raamatun.

    • lutherinseuraaja

      Mutta se termi löytyy kirkkoisien kirjoituksista, katekismuksesta, tunnustuskirjoista, teologian tohtoreiden väitöstutkimuksista. Oletko niin yksinkertainen että kaikki termit pitäisi löytyä Raamatusta? Lue teologiaa niin viisastut ja pääset samanlaiseen näkemykseen kuin oikeaoppisella kirkolla on. Sinun kirjotuksistasi päätellen olet harhautettu lahkolainen=Sekterist. Raamattu sanoo Lahkolaiset eivät peri taivasten valtakuntaa. Tee parannus tunnusta luterilaiselle papille lankeemus ja hän saarnaa ne anteeksi.

    • JeesusPelastaaEiKaste

      Yksinkertaisuudestani huolimatta löydän kuitenkin totuudet Raamatusta eikä mistään muusta teoksesta, teologit yms ... ovat kirjanoppineita fariseolaisia eli kyykäärmeen sikiöitä !

    • JeesusPelastaaEiKaste

      Mitä muuten tarkoitat kirkolla tai oikeaoppisella kirkolla, en ymmärrä mitä haluat kertoa ??

    • dopetfrälser

      olet sokea. Kirkko on siellä missä Jumalan Sana oikein ja puhtaasti saarnataan ja Pyhät Sakramentit Sanan mukaisesti jaetaan. Lisäksi oikealla kirkolla on seitsemän tuntomerkkiä jotka löytyvät tunnustuskirjoista. Sinun kirjoitukset todistavat sen että olet tämän oikean Kristuksen kirkon ulkopuolella, valitettavasti.Sinä halveksit kasteen sakramenttia se on suurin synti mihin ihminen voi tämän maan päällä langeta.

    • KokkolanTOSIrealisti

      Näin aamulla pihamme ihanilla ja vielä kukkivilla kasveilla kastetta postia hakiessani.
      Ainakin se KASTE sai mieleni hyvälle tuulelle sumun keskellä, hah! Joten aamukaste on mitä ihaninta, ja yökastetta pääsee harvoin näkemään, sillä sänky kutsuu viimeistään kello 21.00, eikä iltayhdeksältä, jota saa..naa eräs Pasilan toimittaja hokee solkenaan, hah hah haaa (tyhmä sälli) : "Aamu seitsemän, aamu yhdeksän, ilta kahdeksan, ilta kymmenen" jne. On siinä tyhmä sälli, hah hah haaa!!!....

    • suvaitsevauskova

      uskosta on tullut epäjumala monelle hurmahengelle. He ovat niin ylihengellisiä. Luterilaiset teologit pitävät jalat maassa. Ei meistä tule henkipalloja. Armolahjat ovat lakanneet toimimasta, sairaita ei parane jne. Moni piispa uskoo näin. Olen heidän kanssaan samaa mieltä. Eettisiä ja moraalisia kysymyksiä ei pidä ratkaista Raamatun avulla vaan esim. avioliitto on yhteiskunnallinen instituutio. Kirkon pitää suvaita erilaisia vähemmistöjä , se ei saa syrjiä ketään. Tasa-arvolaki koskee myös kirkkoa.

    • kokkolanTOSIrealisti

      Yökasteen huomaa tosin aamulla jos on sänkyvaatteet märkiä. Rakkoni falskaa silloin tällöin varsinkin jos olen juonut olutta tai pihani antimista tehtyä hienoa viiniä hah.

    • JeesusPelastaaEiKaste

      dopetfrälser:lle, Kiitos tähän halusinkin tulla jotta saisin varmuuden ettet ole perillä Raamatun opeista edes vähäsen, sinä nyt vain kerrot mitä sinun vanhemmisto sinulle on päntännyt päähän etkä uskalla tehdä omia uskonratkaisuja siinä pelossa mitä suku ja seurakunta sanoo, mistä raamatunkohdasta olet löytänyt väittämäsi : ( halveksit kasteen sakramenttia se on suurin synti mihin ihminen voi tämän maan päällä langeta ) en minä ainakaan löydä sitä mistään, sana sakramentti ei edes löydy koko raamatusta missään ??? sitten vielä puhut kirkosta, onko se jokin instiuutio vai yritätkö selittää jotakin seurakunnasta, vaikeata tulkata kun olet niin sekavassa mielentilassa, ymmärrän jos tarkoitat Kristuksen Seurakunta ja siinä ei löydy mitään maallisia tuntomerkkejä enemmänkin taivaallisia, vai mitä, suosittelen edelleen Raamattuun tutustumista eikä mitään ihmisten lihassa kirjoitettuja oheiskirjoituksia !

    • dopetfrälser

      suosittelen sinulle että ostat suitsuketta ja ikonin ja hiljennyt niiden edessä joka aamu kiittämään että olet kastettu. Olen täydessä mielen ymmärryksessä en ole sekavassa mielentilassa. Loukkaavaa tällainen väite sinulta.

    • dopetfrälser

      Sinulla on Calvinin silmälasit päällä kun luet Raamattua. Ota ne lasit pois ja tule oikeaoppiseen kirkkoon missä sinulle annetaan oikean Raamatuntulkinnan eli eksegetiikan silmälasit.

    • JeesusPelastaaEiKaste

      dopetfrälser:lle, kerro nyt siitä kirkosta josta niin kovasti mainostat, mikä se on ja mitä se tarkoittaa käytännössä ??? etkä ole myöskään viitannut mihinkään raamatunkohtiin vaikka niitä kyselin, mistä sana sakramentti löytyy ja missä Jeesus sanoo että kaste pelastaa ???????

      • dopetfrälser

        1 Pietarin kirje 3:21 lue siitä. Mutta Sakramentti sana on ollut käytössä Kristillisen kirkon traditiossa aina eli noin 2000 vuotta. Etkö usko kirkolliskokousten ja piispojen päätöksiin? Oletko sinä viisaampi kuin esim. Trenton kirkolliskokous?


      • pirunohjaamapiiri

        sana ja saunapiirin osallistujat ovat niin pirun yksinkertaisia että täytyy huudahtaa: Voi Pyhä yksinkertaisuus. Teillä ei ole selvänä edes teologisen eksegetiikan perusteet. Tyytyisitte teologien esittämiin tulkintoihin eikä omaan järkeenne. Turhaa te siellä tutkitte Pyhää Kirjaa siitä ei ole kuin haittaa, siitä lähtien kun tulitte mukaan piiriin olette vain aiheuttaneet sekaannusta ja hajaannusta. Monta kymmentä henkilöä on jäänyt teidän takia pois sieltä. Se on riitaisa piiri se ei ole rakennukseksi kenenkään uskolle.


      • benådadsyndare

        Vaikko joku sana esim. sakramentti sellaisenaan ei löydy Raamatusta ei se tarkoita sitä että se olisi epäraamatullinen. Eihän esim. sanaa kolminaisuusoppi myöskään löydy Raamatusta mutta kuitenkin Raamatun ja kirkon opin mukaan Jumala on kolmiyhteinen, oletko samaa mieltä?


    • yksinkertaista

      Usko on luottamista Jeesuksen täytettyyn työhön, eikä omiin tekoihin.

      • lahkoeksynyt

        lahkoon kuuluva menee aikuisena kasteelle , eli tekee oman työn , näin luulee pelastuvansa , ei omalla teolla pelastu . helluntailaisuus on eksytystä


    • JeesusPelastaaEiKaste

      Huono vastaus mutta ymmärrän kun ei tiedä niin ei tiedä ........

    • JeesusPelastaaEiKaste

      dopetfrälser:lle, kerro nyt siitä kirkosta josta niin kovasti mainostat, mikä se on ja mitä se tarkoittaa käytännössä ??? etkä ole myöskään viitannut mihinkään raamatunkohtiin vaikka niitä kyselin, mistä sana sakramentti löytyy ja missä Jeesus sanoo että kaste pelastaa ????????

    • sakramenttiuskovainen

      lahkolaisuus ei johda taivaan kotiin. olen viitannut raamatunkohtiin katso aikaisempia kirjoituksia. Lopetan nyt keskustelun sinun kanssa se on aivan turhaa ja aikaa vievää, meillä on eri näkemykset näistä asioista. Sinä jankutat näitä samoja asioita, olet tehnyt sitä jo monta vuotta. Näinkö yksipuolinen sinun uskosi on ei ole edes perusasiat tiedossa. Mene teologiseen tiedekuntaan ja opiskele siellä ehkä saat selvyyden kysymyksiisi. Ystävällisesti tervehtien

    • JeesusPelastaaEiKaste

      Itsessäni en tunnista lahkolaisuutta, raamatunkohtiin et ole viitannut, et ainakaan oikeisiin, totta on että tämä on aika turhaa mutta kun olit alussa niin itsevarma ja nyt kaikki teoriat murenee, jankutanpa tietenkin koska et vastaa kysymyksiin ja todennäköisesti koska et osaa, minulla on perusasiat kunnossa ja kunnia kuuluu Jumalalle ei millekään teologian kyykäärmeeseen yms... selvyyttä minulla on mutta olin niin valtavan kiinnostunut kuka sinulle on näitä harhoja syöttänyt sisään, hänellä tai heillä on vastuu sinusta mitä opettavat, myöskin YT.

    • JeesusPelastaaEiKaste

      Näin väärillä opeilla opetetut toimivat, kertovat jotakin ja kun sitä kyseenalaistaan ja pyydetään viittauksia Raamatusta niin luovuttavat, olettavat että voisivat olla väärässä mutta siinä pelossa että mitä heidän lahkonsa ja sukulaiset sanovat niin eivät uskalla koetella asiaa, tämä kuulostaa naurettavalta mutta se on valitettavasti totta, lisäksi jotkut ottavat itsestään kuvia esim jonkun instituution edestä tai kehuvat itseään kun ovat mukana eri tilaisuuksissa mutta sekin vaan että he olisivat kelvollisia omilleen ??

    • o-ilisää

      Lisää kommentti

    • syysvilja2

      Luettuani keskusteluketjua voi vain todeta, että onpa lahimmäiserakkaus ja suvaitsevaisuus kaukana kristityistä. Ei ole kumma, kun kirkot ja rukoushuoneet ammottavat tyhjyyttään.

    • äläväitäjosettiedä

      Ainoa kummallisuus on että ketjun aloittaja ei osannut viitata raamatunkohtiin kun hän väittää sellaista mitä nyt väittää .... ???

    • Näinnnnn

      Raamattu opettaa ihmistä ottamaan kasteen sen jälkeen, kun hän on tullut uskoon ja alkaa ymmärtää Jumalan Sanan opetusta asiasta. Raamatun mukaan kastetta ei suoritettu pakolla tai tietämättä, vaan ihmiset ottivat sen tahdon valinnan kautta. Tämä on kaiken Taivasten valtakunnan ilmestymisen periaate.

      Alkuseurakunnassa ihmiset ottivat upotuskasteen julistuksen ja opetuksen jälkeen, jonka perusteella heissä syntyi USKON KUULIAISUUS Jumalan Sanan opetukselle. Näin tapahtui Jerusalemissa ensimmäisen Pyhän Hengen vuodatuksen jälkeen, samoin tapahtui Samariassa Filippuksen julistustyön seurauksena, samoin toimi Paavali kääntymisensä jälkeen, samoin tapahtui Efesossa, ennen kuin herätys tuli sinne jne.

      Upotuskasteen ottaminen vain seurakuntaan liittymiseksi on valheellinen rituaali. Silloin uskova ei pääse uskossa omistamaan upotuskasteen todellista merkitystä. Seurakuntaan liittämiset ovat turhia rituaaleja, sillä Jumala on liittänyt jokaisen uudestisyntyneen Kristuksen ruumiin jäseneksi.

    • o-ilisääkommentti

      lahkoeksynyt


      4.10.2016 11:14

      Lahkoon kuuluva menee aikuisena kasteelle , eli tekee oman työn , näin luulee pelastuvansa , ei omalla teolla pelastu . Helluntailaisuus on eksytystä .


      Että näin

    • KristuksenSeurakunta

      Seurakunnan ennallistaminen ja pakanoiden uskon täyteys poistaa kaikki ihmisten perinnäissäännöt, traditiot ja haitalliset väärät opetukset ja johdattaa seurakunnan elämään ykseyden rakkaudessa ja Raamatullisessa alkuseurakunnan mukaisessa uskossa. Seurakunnan ennallistaminen takaisin alkuperäiseen alkuseurakunnan uskon järjestykseen ei tarkoita sitä, että uskovista tulee täydellisiä, vaan sitä että seurakunta järjestyy elämään uskossa sen mukaisesti mitä Jumala on säätänyt Uuden Liiton seurakunnalle.

    • kristityksikastettu

      Katolinen Ortodoksinen ja Luterilaiset kirkot ovat ainoita oikeita. nimimerkki Kristuksen seurakunta on lahkolainen. Lahkolaisuus vie iankaikkiseen kadotukseen. Sinulla on vika korvien välissä.

    • JeesusPelastaaaaaa

      Taas tuli harhaa, Katolilainen ja Lutherilaiset eivät olleet Jeesuksen ylösnousemuksen aikana toiminnassa joten varokaamme harhaopettajia jälleen kerran, sitten pitää vielä varoa kun jotkut uskovat että kaste pelastaa ja ehtoollisessa saa synnit anteeksi, muistakaa että Jeesus on korkein auktoriteetti eikä mikään ihminen !!!

      • Anonyymi

        miesten sana ja sauna ja rödsön piiri on harhaoppisia joudut helvettiin jos osallistut niihin


    • pyhänkirkonjäsen

      Saatanan pirullinen lahkolainen painu hiivattiin siitä menen kiirastorstaina pyhään messuun jossa saan ehtoollisen oikeassa sakramentissa syntini anteeksi. Olen kastettu kristitty olen körttiläinen olen pelastuva. Kaste vie minut iankaikkiseen elämään. Siunattu PYHÄ KASTE, missään muualla meillä ei ole pelastusta. Olemme köyhiä kurjia ja turvanamme on ainostaan PYHÄN KASTEEN SAKRAMENTTI joka on armonväline. Syntejä ei saada millään muulla tavalla anteeksi kuin sanan ja sakramenttien kautta, kaikki muu on itse paholaisesta.

    • kirjailija2

      Maailman mittakaavassa luterilaisuus on todellinen lahko verrattuna vaikka helluntailaisiin, siis jäsenmäärään verrattuna.
      Ilman uskoa on mahdoton olla Jumalalle otollinen. Koskee myös luterilaisia ja kaikkia muitakin.

    • kirkonkristitty

      Emme voi mitata toisten uskoa. Saamme köyhinä kurjina harhailevina lankeavina luottaa että Jumalan armo vie meidät taivaan kotiin. Kunhan vain usein käymme Ehtoollisella jotta saisimme syntimme anteeksi. Kristuksen ristin uhriin turvautuen olemme autuaita ja pelastettuja. Ei ole mitään ehtoja ja vaatimuksia niinkuin helluntailaisilla on. Tee ratkaisu anna elämäsi Jeesukselle. Ei sellaista tarvita. Kaste riittää.

      • kirjailija2

        Olen jo kymmeniä vuosia sitten antanut elämäni Jeesukselle, uskon että Jeesuksen sovitustyön perusteella minulla on pääsy taivasten valtakuntaan sitten kun kuolen.
        Ei ehtoolinen eikä myöskään kaste yksistään ketään pelasta. Eikä mikään kirkkokunta. Ei myöskään kannata puhua puuta heinää helluntailaisten "vaatimuksista" , ainut vaatimus taivaasenpääsyyn on luterilaisilla ja kaikilla muillakin, että uskoo Jeesukseen.


    • oikeaoppinenluterilainen

      raamatun vaatimus on että on oikea kaste ja oikea kirkko ja oikea ehtoollinen pelastus on oikeaoppisessa kirkossa missä sana oikein saarnataan ja sakramentit jaetaan

    • hihhulikaste

      helluntailaisten käyttämä kaste on väärä , koska siitä tulee homoksi, esim koivisto tiainen ja rr

    • eilahkonjäsen

      hihhulit ovat lahkolaisia

    • rödsönkylänasukas

      kuka on sen rödsön miestenpiirin vetäjä`? onko joku lahkolainen?

    • hiljaistailmanpoweria

      Kaikki seurakunnat ovat lahkoja, jokaisesta puuttuu voima, joku väittää että kyllä
      ihmeitä tapahtuu mutta oikeasti ei tapahtdu mitään, kukaan ei kuule mitä Jumala puhuu.

    • Anonyymi

      miksi helluntailaiset eivät vietä ehtoollista joka sunnuntai niinkuin me oikeaoppiset luterilaiset meillä on ehtoollismessu joka sunnuntai meillä on enemmän yhteistä katolisen kirkon kanssa. Pyhä Isä Roomassa on meidän isämme.

    • Anonyymi

      dopet frälser om du tar baptistdopet hamnar du i förtappelsen

    • Anonyymi

      oletko istunu torilla junnun kanssa

    • Anonyymi

      Lestadiolaisten puhujat ovat näitä mistä Jeesus viimeisellä ehtoollisellaan varoitti. Siis heistä jotka muka puhuvat hänen suullaan. Nämä lessupuhujat ja ns. Sananvartijat ovat saatanan kätyreitä

    • Anonyymi

      sun korvien välissä ei ole muuta kuin vessassa olevaa ainetta

    • Anonyymi

      Martti Lutherin näkemys homoseksuaalisuudesta on tallennettu Plassin What Luther Says-kirjaan:[5]

      »Sodomalaisten pahe on vertaansa vailla oleva hirvittävyys. Se poikkeaa luonnollisesta intohimosta ja halusta, jonka Jumala on istuttanut luontoon, jonka mukaan mies haluaa intohimoisesti naista. Sodomia kaipaa sitä, mikä on täysin luonnon vastaista. Mistä tämä perversio tulee? Epäilemättä se tulee paholaisesta. Kun ihminen on kerran kääntynyt syrjään Jumalan pelosta, paholainen painostaa hänen luontoaan niin suuresti, että hän sammuttaa luonnollisen halun tulen ja herättää toisen, mikä on luonnon vastaista.

    • Anonyymi

      Martti Lutherin näkemys homoseksuaalisuudesta on tallennettu Plassin What Luther Says-kirjaan:[5]

      »Sodomalaisten pahe on vertaansa vailla oleva hirvittävyys. Se poikkeaa luonnollisesta intohimosta ja halusta, jonka Jumala on istuttanut luontoon, jonka mukaan mies haluaa intohimoisesti naista. Sodomia kaipaa sitä, mikä on täysin luonnon vastaista. Mistä tämä perversio tulee? Epäilemättä se tulee paholaisesta. Kun ihminen on kerran kääntynyt syrjään Jumalan pelosta, paholainen painostaa hänen luontoaan niin suuresti, että hän sammuttaa luonnollisen halun tulen ja herättää toisen, mikä on luonnon vastaista

    • Anonyymi

      tuohan on kiihoittamista kansanryhmää vastaan voisko suomi 24 poistaa edellisen viestin

    • Anonyymi

      Se on vain toteamus mitä Luther oli tutkinut eikä mikään kansanryhmää vastaan
      kirjoitusta.

    • Anonyymi

      suomessa on montatuhatta kristittyjä kastettua homoa jotka pelastuvat

    • Anonyymi

      se yks autofirman omistaja on harhaoppinen

    • Anonyymi

      Pakanat joudutte tuliseen paikkaan!

      • Anonyymi

        Ui ui kun pelottaa


    • Anonyymi

      Onko sellainen harhaoppinen joka seurakunnan sunnuntai-kokouksessa astuu seurakunnan eteen ja on kiinnostunut saman sukupuolen ihmisiin vai onko se vain kuitattu ehtoollisella silloin tällöin kun lippu taivaaseen on saatu kasteessa ??

    • Anonyymi

      Suuresti ylistetty PYHÄ KASTE AINOA UUDESTISYNTYMISEN PAIKKA

    • Anonyymi

      Jeesus on suurempi kuin kaste, ehtoollinen ja Luther !

      • Anonyymi

        hän on itse ne asettanut jos vielä tulet närvilään teen sinusta rikosilmoituksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hän on itse ne asettanut jos vielä tulet närvilään teen sinusta rikosilmoituksen

        Rikosilmoitusta mistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikosilmoitusta mistä?

        kiihottamisesta kansanryhmää vastaan


    • Anonyymi

      Helluntailaisten käyttämä kaste on väärä , koska siitä tulee homoksi, esim koivisto

      tiainen ja rr

      • Anonyymi

        Jokaisella on oikeus olla homo.


    • Anonyymi

      R R kastaa Lady Domi nalla . Vähän vettä ja sessio on valmis.

    • Anonyymi

      Romanticassa ruoskaa ja kahletta .

    • Anonyymi

      se tv 7:n kuvaaja kokkolasta on täysin harhaoppinen väitteli aina miesten sana ja saunapiirissä pirullinen ukko , oikein v....mainen. samoin se idiootti joka oli sen kaveri öjasta oleva baptisti joku istuu abc:llä

    • Anonyymi

      Pride rei jo kastaa villa ro manticassa . Lady do mina myös mukana kuvioissa ,

      • Anonyymi

        On yhteyksiä lady dominaan


    • Anonyymi

      Aamukaste pelastaa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe