Vaasantien urapaikkaukset

Ahrolalainen

Mitä ootte muut mieltä, mutta minusta Vaasantien urapaikkaukset jo tällä kelillä epäonnistuneet? Entä sitten kun lunta,polanteita jne, urissa ajaminen vaikeutuu entisestään. Asiallisia vastauksia odotellen.

30

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuokosajelija

      Olen sitä mieltä, että tievaltiota näyttää olevan helppo kusettaa. Vaasantie Ylöjärven suuntaan on kuin Venäjän Karjalassa. Eikö asfalttiyhtiöille ole todella mitään laatuvaatimuksia. Onko alan isot herrat voideltu. Senhän tietää jokainen, kuinka Lemminkäisen johdolla ala kartellisoitui pahasti. Ovat oppineet nykyään toimimaan pimeämmin ja keskinäisillä sopimuksilla tukkivat toistensa suut. Aivan kuin talonrakennusalallakin on ikuisesti toimittu. Kyllä jonkin instanssin pitää puuttua valvonnan leväperäisyyteen. Tämähän on ilmiselvästi rikollista toimintaa.

      Jokaisen tienlaiton molempiin päihin on laitettava iso taulu, missä mainitaan tien korjauksen tehneen firman nimi!

    • mesopotania

      Ennen korjausta oli vaan kaksiuraa suuntaansa,nyt neljä. Näin se kehittyy ammattitaidottomuuskin,tokkopa tekiät kovin ylpeilevät töillään

    • kitkaalle

      Alisuorittamista kalliilla veroeuroilla lienee asfalttikartellien taskut täyttyneet ja saa huonollakin työllä ansionsa.
      Kukaan ei vastaa.
      Nyt sitten jo lokakuussa vaikka lait ei salli, painellaan jumalauta nastarenkailla se taas uusille urille marraskuussa kaiketi saa laittaa nastat jos on pakko, joulukuussa vasta pakko, sitten pilataan hiljaisemmat urapaikat taas karkeaksi kulkea, vaikka 3- tiellä pärjää kesärenkailla lähes aina ja kun ennen klo. viittä siinä kulkee ei ole suolaajatkaan häiritsemässä eikä kukkahattunopeusrajoitusorjentoituneet tientukot.

      • hullua.touhua

        Ne on viutun hienosti tehty,kyllä ELY-keskuksella on Pohjanmaalla rahaa tie koko
        leveydeltä asfaltoida mutta se loppuu kun tullaan Pirkanmaan puolelle.Nämä
        kuuluu Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksen alaisuuteen.Mitä tulee nastarenkaisiin
        niin jokainen päättää itse koska ne alle laittaa,on se tietysti parempi ajoissa kuin
        liian myöhään.


      • laki.sallii
        hullua.touhua kirjoitti:

        Ne on viutun hienosti tehty,kyllä ELY-keskuksella on Pohjanmaalla rahaa tie koko
        leveydeltä asfaltoida mutta se loppuu kun tullaan Pirkanmaan puolelle.Nämä
        kuuluu Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksen alaisuuteen.Mitä tulee nastarenkaisiin
        niin jokainen päättää itse koska ne alle laittaa,on se tietysti parempi ajoissa kuin
        liian myöhään.

        Laki sallii laittaa nastarenkaat silloin kun keli sen vaatii.Tosin Suomessa ei ole
        nastarengas pakkoa on vain talvirengas pakko.Ja ei suolaa henkilöautojen takia
        levitetä vaan raskaanliikenteen,vaikka niillekin tuli uudet rengasmääräykset.
        Laki sallii käyttää nastarenkaita aina kun on tarve vaikka kesällä.
        Eikä niitä nopeusrajoituksia turhaan vaihdeta.Ei siinä voita mitään Hämeenkyrön
        ja Tampereen välillä ajaako 80km/h taikka 100km/h.Kamera-autoja ja Poliisia
        lisää että saadaan kohonot pois liikenteestä.


      • nastaonparas

        Hyvä juuri näin on asia


    • kwsö

      Nyt Vaasantiellä jo kuusikin uraa.Ottakaa muutkin kantaa tien urapaikkauksiin.
      Mihin ylempään tahoon voi ottaa yhteyttä?Talvikelejä odotellessa, jotta vältyttäisiin jatkuvilta pahoilta liikenneonnettomuuksilta.

      • mini.kieroliittymä

        Hämeenkyrössä on valtateiden suppein liikenneympyrä.
        Rekat ja onnibussi reunakivillä-----renkaita puhki.


    • huonostihoidettu

      Joo, urapaikkaukset melkein lähteneet jo irti, todella vaarallista, kun vesi makaa urissa ja jospa pakastaa, niin sitten kolareita. Ylipäätään kolmostie on nykyään todella huonosti hoidettu.

    • Ahrolalainen

      Olen em Kolmostien urapaikkaus viestin aloittaja.Kiitos asiallisista viesteistä.Ajan päivittäin em tietä ja urapaikkaukset todella ala-arvoisia ja vaarallisia.Mitä mieltä raskaanajoneuvon kuljettajat? Olen naiskuski,mutta paremmillakin teillä kaaraillut.

      • ei.osata

        Raskaankaluston painojen korotus oli vikatikki,näitä tienpohjia ei ole suunniteltu
        kestään.Tie on rakennettu 42T.yhdistelmä painoille,ei 76T,yhdistelmille.Koskee
        montaa muutakin tietä.Esim:Moottoritie Helsinkiin on tosi surkeessa kunnossa
        vaikka on rakennettu 90luvun loppupuolella.Samoin moni kantatie.Raskasliikenne
        ne urat tekee ei nastarenkaat,tietysi myös liikennemäärät on kasvaneet,mutta
        suurin syy on rakenteellinen.


      • ei.valoja-ei.pinentareit

        Näillä vesisateilla tiet murenevat, varsinkin valtatiet, kun ovat niin kapeita.
        Pirkanmaan tiemestarit ovat syvältä pimeydestä.
        Mitääntekemättömiä virkamiehiä, jotka pelkäävät virkavirheitä.


      • eikä-ymmärretä
        ei.osata kirjoitti:

        Raskaankaluston painojen korotus oli vikatikki,näitä tienpohjia ei ole suunniteltu
        kestään.Tie on rakennettu 42T.yhdistelmä painoille,ei 76T,yhdistelmille.Koskee
        montaa muutakin tietä.Esim:Moottoritie Helsinkiin on tosi surkeessa kunnossa
        vaikka on rakennettu 90luvun loppupuolella.Samoin moni kantatie.Raskasliikenne
        ne urat tekee ei nastarenkaat,tietysi myös liikennemäärät on kasvaneet,mutta
        suurin syy on rakenteellinen.

        Tiet on rakennettu miten on.Silloin kun yhdistelmät saivat painaa 42 tai 48 tn käytettiin esim.puu ja sorakuljetuksissa tilavuuspainoja.Yhdistelmät saattoi painaa 80-90 tn ja olivat laillisia ,akseleita saattoi olla vai 5 kpl/yhdistelmä.Itse olen ajanut. Mutta nyky yhdistelmät on kyllä turhia,tavallaan.On se muuten kumma jos raskasliikenne tekee ne urat mutta kuitenkaan ne ei sovi niihin,noo taidan olla tyhmä.Ja ajan vieläkin työkseni raskaalla.Oikeassa olet syy on rakenteellinen ja hoitamattomuus lisää sitä. Ja ne urapaikkaukset on perseestä joku vielä menettää henkensä niiden vuoksi..jota pelkään.


    • kwsö

      Kolmostie Hämeenkyröstä Tampereelle surkeasti urapaikattu. Olen viestin aloittajan kanssa samaa mieltä.Odotellaan vaan lunta,jäätä ja liukkautta. Toivottavasti ei ulosajoja yms!

    • kwsö

      Äsken uraisella, liukkaalla ja lunta pöllyävällä Vaasatiellä välillä H.kyrö- Ylöjärvi liikkui vain tosi fiksuja autoilijoita. Turvavälit sopivat, ajonopeus kelin mukainen, ei turhia ohituksia,kiilailuja eikä takapuskurissa roikkumisia. Kiitos teille kanssakulkijat, on mukava olla turvallisesti kotona.

    • KONJAKEISSA.TAMPEREELLA

      Elyn herrat Tampereelta eivät ole käyneet Parkanossa vuosikausiin.
      Eivät tiedä valtatien surkeutta.
      EIVÄT tee virkavirhettä kun eivät tee mitään.

    • kwsö

      Johan oli keli Ylöjärveltä Hämeenkyröön n tunti sitten. Talvella sataa lunta, mutta myös aurauksien pitää toimia.Aika mönjässä ajeltiin.

    • jokisimpukoita

      Urapaikkaukset ovat kolmostiellä aivan peestä samoin uusi asfaltti aalloilla, kuka tällaista hyväksyy ylipäätään.
      Se vain ihmetyttää, että pitääkö alkaa valita joku toinen reitti työssä käyntiin, kun Hämeenkyröön ei saada millään kunnon ohitustietä. Vedotaan jos jonkinlaisiin syihin, nytkin joessa jokisimpukoita. Tuo ei ole mikään peruste. Jokisimpukoita on pilvin pimein Kyrösjärvessä.
      Hämeenkyrön liikenneympyrät vain aiheuttavat niin huomattavan liikennehidasteen kolmostiellä, että ei palvele työssä käyjiä, puhumattakaan raskaasta liikenteestä.
      Nyt pien päätöksiä ohikulkuväylälle tai sitten kiertotie Hämeenkyrön ohi.

    • MikkoMaaninka

      Urapaikkaukset on tehty täysin asianmukaisesti ja tilaaja on ne hyväksynyt. Turhaan valitatte täällä. Tai käyhän tämä ehkä jostain terapiasta sairaille mielillenne. Itse ihan sattumalta tämän luin, kun mökkinaapuri asiasta puhui.

      Hommatkaa paremmat autot ja opetelkaa ajamaan, niin ei pieni kuluma päällysteessä haittaa.

      Ystävällisin terveisin,

      Mikko Maaninka
      Vastaava tarkastaja

      • SANOI-ONNIBUSSSI-KUSKI

        KIEROLIITTYMIIN paksumpi piki,
        ettei terävät reunakivet taas riko renkaita.
        REKAT JA BUSSIT VAIKEUKSISSA YMPYRÖISSÄ.


      • BunniOskiKuksi
        SANOI-ONNIBUSSSI-KUSKI kirjoitti:

        KIEROLIITTYMIIN paksumpi piki,
        ettei terävät reunakivet taas riko renkaita.
        REKAT JA BUSSIT VAIKEUKSISSA YMPYRÖISSÄ.

        Kieroliittymiin? Jokimetsän rosvojen juttuja?


      • VAIN-LIERO-SELVIÄÄ
        BunniOskiKuksi kirjoitti:

        Kieroliittymiin? Jokimetsän rosvojen juttuja?

        REKAN täytyy olla kiero ja kippura,
        että RENKAAT selviää EHJÄNÄ pienistä liikenneympyröistä.


      • Kapea..mutkainen

        Koko valtatie on
        Kylätietasoa.


      • Totta---
        Kapea..mutkainen kirjoitti:

        Koko valtatie on
        Kylätietasoa.

        Joka
        Sana.


      • epäpätevätyöhönsä

        Eikö Maaninka tiennyt, että Suomessa maksetaan veroja, ja tiestöt pitää olla sen mukaisessa kunnossa. Ei edellytä veronmaksajalta uutta autoa alle, että pystyy teitä ajamaan. Tuollainen toimenhaltija pitää sanoa ja heti irti. Epäpätevä öykkäri ja sillekin maksetaan veronmaksajien tuloista palkka. Hävetköön koko jätkä.


    • lakianoudatettava

      Vai Mikko Maaninka on työn tulokset tarkastanut. Olen itse käynyt mittaamassa esimerkiksi liikenteen rasittavuuteen lain määräämän asfaltin paksuuden välitä Parkano-Tampere heti työn jälkeen, eikä se täytä edes 45% ajomatkalta lain vaatimia edellytyksiä. Menkääpä mittamaan Jyväskylän seudulle, niin näette, miten teitä pitää tehdä.

    • gghhjj

      Kyllä tarvis kiiruusti saada uusi tie joka veisi ohit hämeenkyrön, todellinen pullonkaula.

    • korkki40

      täytys saada huikka pullosta

    • 21hintakaari

      Kyllä se pojat ny vaa oon nii että pitäkää turvat tukossa ja turvaetäisyydet kunnossa. Meillä on nyt menossa niin hyvät matubisnekset että siihen kannattaa sijoittaa vaikka velkarahalla. Kun maltamme viä ajella töihin paskateillä seuraavat 30vuotta niin olemme rikkaita.

    • MikkoMaaninka

      Imekääpä velttoa elintänne, luuserit. Ja opetelkaa ajamaan.

      Mikko Maaninka
      Vastaava tarkastaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe