Iltatähti kauniin sinisellä taivaalla

sus.morsian

Nytpä oli taas Iltatähti-Venuksemme tutulla paikallaan koivumme takana, missä lie lomalla ollut keväästä saakka. Järjen sanoin on minulle turha selitellä, miksei pitkään aikaan löytynyt. Sanoinkin aamuvarhaisella....tervetuloa taas. Otsikkokin piti venyttää ohjeen mukaan, ei riittänyt pelkkä Iltatähti.
Jotain ´viisautta´pitänee tähän liittää, no sellanen ajatus, ettei maailmamme muutu eikä parane, kun - jos emme opi elämään yhdessä kaikenlaisten, erilaistenkin ihmisten kanssa.

15

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miettinyt

      Tähtien ja plaleettojen on olta vakaasti paikallaan muuten emme olisi olemassa, ihmisen ololla tai elämällä kaikkine muotoineen ei kokonaisuuten kannallata mitään merkitystä. Taas ihmisen kannalta on sopeutumis vaikeusia ollut aina kesinäisissä suhteissa mutta ihminen on mukautuva etsii parhaan olotilan, aatemaailma uskonto mitkä lieneekään tuo ristiriitoja.

    • Himmelsauge

      Jotain kyllä taidan menettää kun nukkumaan käyn aikaisin. Jää näkemättä iltatähdet ja revontulet. Liekö syynä liika valaistus ulkona,
      piha ja katuvalo. Kuu näkyy kyllä suoraan tuosta ikkunasta. Teen retken, kuutamoretken,kiikari onkin yleensä autossa mukana luonnonihmeitä varten.
      Ajan autolla sivumpaan, pimeään, kunhan tulee kirkas yö, niitähän on nyt ollut.
      Muistan kun lapsena illalla lumeen heittäydyttiin ja katseltiin tähtiä,
      niitä oli todella paljon, kirkkaita, paljaalla silmällä näkyi hyvin.

      • Kauneus ja suuruus joka ihmistä kohtaa aamutähden tuikkiessa yön hetkenä, saa kyllä tunnelmallaan hiljentymään. Avauksen lukeminen aamuheräämiseltä, tuntui niin hyvältä!
        Kivutta ei nämä suuret massaliikehdinnät voi sujua, omalta osaltaan voi vain auttaa tarvittaessa, jos ei muuten niin edes ystävällisellä kohtelulla. Eiköhän heissäkin *metsä vastaa kuin sinne huutelee*


    • Ramoona_

      Sykähdyttäviä taivaisia näkyjä olemme saanet lokakuussa kokea : revontulia ja tähtien loistetta. Venus, Jupiter ja Mars näkyvät kirkkaina aamutaivaalla loppuvuoden. Ruska loistaa aurinkoisissa päivissä, luomakunta näyttäytyy meille suurenmoisen upeana näinä vaikeina, dramaattisina aikoina. Suomalaisillekin on koittamassa valtavat ponnistelut siitä, miten saamme valtavat joukot hädänalaisia autetuksi ja kotoutetuiksi.

      Minulle tulee mieleen de Saint Exupéryn kirja Pikku prinssi. Se kertoo yksinäisestä pojasta, joka matkustaa monen tähden kautta Maahan. Kirjassa on monia elämänviisauksia mm. vastuusta.

      "Tulet vastuulliseksi siitä, mitä olet kesyttänyt" ja "Se on aika, jonka olet ruusuun käyttänyt, joka tekee siitä ruususta niin tärkeän".

      Seija Simolan hieno tulkinta

      https://www.youtube.com/watch?v=f7ou-QiZ5x8

    • Ramoona_

      Eivätkö linkit enää aktivoidu ? Jos laulu kiinnostaa, sen voi käydä kuunelemassa youtubessa hakusanoilla Seija Simola Kesytetty. Sanat tässä :

      Sinä olet minulle vain yksi, yksi tuhansien joukossa.
      En tarvitse sinua, ei, en tarvitse sinua.
      Mutta jos kesytät minut, niin silloin me toisiamme tarvitsemme,
      olisit ainoa maailmassa, elämäni aurinkoinen.
      Olisit ainoa maailmassa, elämäni aurinkoinen.

      Tuolla on viljapelto, se on kullanvärinen.
      Se on murheellista, on, on murheellista.
      Mutta jos kesytät minut, niin kultaiset hiuksesi muistan silloin,
      aina kun kultainen viljapelto tuulessa suhisee,
      aina kun kultainen viljapelto tuulessa suhisee.

      Koskaan en tulostasi tiedä, se on samantekevää.
      Olen yksinäinen, niin, niin yksinäinen.
      Mutta jos kesytät minut, niin tulosi haluan tietää silloin.
      Odotus antaa jo onnentunteen, sydäntäni lämmittää.
      Odotus antaa jo onnentunteen, sydäntäni lämmittää.

      Tähtesi on aivan pieni, yksi tuhansien joukossa,
      silti meille tärkeä, niin, niin kovin tärkeä.
      Koska näin kesytit minut, niin yhdessä tähtiä rakastamme.
      Iäksi toisemme menetämme. Tähdet meitä yhdistää.
      Iäksi toisemme menetämme. Tähdet meitä yhdistää.

      • Himmelsauge

        Minä rakastan tätä kappaletta, näitä sanoja.
        Seija Simola, upea ääni!


      • Himmelsauge
        Himmelsauge kirjoitti:

        Minä rakastan tätä kappaletta, näitä sanoja.
        Seija Simola, upea ääni!

        Voi kun tuli haikea olo ja niin ikävä, niin kovin ikävä:)


      • Minunkin mielestä Seija Simolan Kesytetty laulu on muistettava ja syvällinen. En muistanut tuon laulun nimeä.
        Olisi ollut vaikea hakea yotubesta. En saa näitä harmaita linkkejä auki. Käyn kysymässä jahka aikaa on taajaman nörteitä paikan päällä.


    • Satuin minäkin ennen puolta yötä Venuksen näkemään ikkunastani. Eikä taivaalla loistanut vain Venus, sillä vielä vaikuttavammaksi näky tuli kun vierellään oli kapea alakuun sirppi. Kuusta oli valaistuna vain 11 %.
      Kuu ja kiertotähdet kulkevat omia ratojaan kohdaten näinkin hienolla tavalla välillä toisensa. Vaikka tähtiä ei näkynyt niin nämä kaksi voittivat kirkkaudellaanTurun kaupungin valotkin.

    • Neeasa

      Kiitos Ramoonalle kauniista runosta! Seija Simolalla hieno ääni, tekstin ja sävelen balanssi!
      Olen ihaillut monena iltana revontulien leiskuntaa, monen värisinä viilettävät pitkin taivaan rantaa. Aurinkomyrsky se todellisuudessa on, tuntuu melkein pelottavalta!
      Toivotaan kuitenkin, että armas aurinkomme joka aamu nousee ja lämmittää edelleen.

    • capt.cöpenick-

      Komea katsottava täältä maanpinnalta tuo Venus, mutta peräti asuinkelvoton. Luotaimet ovat kuvanneet sitä turvallisen välimatkan päästä.

      Katsoi Katleian mainiosta ja tallettamastani linkistä kuunvaihe syntymäni aikana. Kuu oli saavuttanut täydenkuun vaiheensa edellisenä iltana.

      Vitsailemme tutun naistuttavan kanssa että nyt pitää pitää suut soukemmalla kun olemme huomanneet että kränää tulee enemmän alakuun aikana parisuhteessakin.

      • Suomessa on taivas vain niin matalalla, jo Lääne-Eestissä on taivas avarampi, korkeammalla. Ilokseni kuitenkin tästä asuntomme etelän puolelta ei korkeita Hervannalle tyypillisiä taloja ole estämässä näkymää taivaalle. Herättyäni aamuyöllä niin varhain, usein neljään mennessä, aukaisen parvekkeen ovea edes hetkeksi päästääkseni yön sisään, olipa kesä tai talvi. Tarvitsen tilaa voidakseni hyvin.
        Aamutähti on minulle Venus, illalla niin varhain nukahdan minäkin. Meitä iltaunisia taitaa olla kuitenkin vähemmistö, monet taitavat valvoa puolilleöin.


      • Seija Simolasta olen pitänyt aina, aito, lämmin ääni.


      • nuormieli

        "Koskaan en tulostasi tiedä, olen yksinäinen niin, niin yksinäinen" tuon laulun kuulleessani tuli itku auttamattomasti, se oli sitä aikaa kun elin etäsuhteessa ja koskaan en ollut varma milloin taas kohtaamme. Nyt on toisin.


    • Kat-leija

      capulle..

      En itse ollutkaan huomannutkaan kuulinkistäni tuota, että sieltä näkee kuun asennon omana syntymäpäivänään. Totesin syntyneeni täydenkuun aikana maanantaikappaleena. Viikonpäivän katsoin Almanakka-aristosta.
      ps.
      urbaani sanakirja sanoo maanantaikappaleesta näin:
      "Viallinen tai heikkolaatuinen tuote. Sanotaan, että maanantaina tuotannosta tulee tavallisesti enemmän sutta."
      Mutta ei kaikkea pie toesta ottaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe