Taksiyritysten konkurssit

äölkjhgyi

Mikä siinä on että suurinpiirtein viisi vuotta sitten perustetut firmat menee konkkaan näinkin lyhyessä ajassa? Mä nyt en jaksa uskoa että kaikki olisi armottomia perseilijöitä joille raha mikä firmaan tulee sisään on omaa rahaa. Ennätys taitaa olla alle vuosi ja lappu luukulla.

Okei ajat on tiukat mutta järkevällä rahankäytöllä ja ahkeralla työnteolla sen luulis saavan pysymään kannattavana vaikkakin kuuleman mukaan kannattavuus vuonna 2015 on siinä ja siinä jos on pätkällä ostettu autot laitteet ym. Vai onko se niin että jos ei ole omasta taskusta vetäistä fyrkkaa niin ei enää kannata laittaa yritystä pystyyn? Melko harvalla varmasti moiseen rahkeet riittää

64

1351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilitso

      Onko tuo 5 vuotta jotenkin merkillepantava kysymyksessäsi? Kyllä taksiyrityksenkin nurin saa nopeasti jos ottaa liikaa velkaa. Itse yritystoimintaa varten on vaikeaa kuvitella kenenkään ottavan kestämätöntä summaa mutta voihan olla että vaikkapa ensimmäisen tilikauden optimistiset luvut rohkaisevat vaihtamaan asunnon isompaan tai hankkimaan kesämökin tms. Sitten kun kulut ja verot asettuu normaaliin uomaansa , huomataan että rahat ei riitä.

    • Sniidu

      Yli-investointi ja taloudellinen lama, mitä muuta tarvitsee? Se on kuulkaa sellaista, kun ei enää tunneta sellaista sanaa kuin "käteismaksu", vaan ostetaan velaksi kaikki. KAIKKI! Toinen tuntematon sana nykyihmisille on "säästäminen". Velaksi eletään, eikä säästetä. Käsi sydämelle, kuinka monella teistä tämänkin lukijoista on säästöjä?

      Mulle isivainaa aina opetti, säästä vähän pahan päivän varalle, äläkä osta koskaan velaksi. Näin olen tehnyt ja taloudellinen tilanteeni on ollut aina loistavan hyvä. Hyvä neuvo olisi: Jos sulla ei ole rahaa ostaa jotakin käteisellä, älä sitten osta sitä. Tai jos rahaa on vähän, osta sellaista mihin rahasi riittää....

    • Tilitsto

      Taksialalla investoinnit ovat suhteellisen pieniä 30-60 tuhatta. Niistä pitäisi kyllä selvitä jos vähänkään yrittää. Tämä siis pk seudulla.
      Maakunnissa voi olla tiukempaa.

      • Oookkdkdkekdkdkkdkdkxkd

        Sekin sitten velaksi?


    • shgaJÖGHAk

      Ehkä se on niin että taksiluvat myönnetään väärin perustein?
      Ei pisimpään kuljettajana ollut olekaan sopivin yrittäjäksi?

      • 45vuottaalalla

        Voit olla kuljettajana hyvinkin patevä, ahkera ja osaava, yrityksen hoidosta ja rahankäytöstä et tiedäkään sitten mitään. Ensin pitäisi ymmärtää, ettei se raha, mikä yritykseen virtaa sisään, ole kaikki sinulle jäävää, vaan maksuja tulee jatkuvasti. On ymmärrettävä sekin, että jos maksat ennakkoveroja liian vähän, ja tulosi ylittävät ennakkoveroille lasketun määrän, saat maksaa lisää. Itse sain täksi Jouluksi viiden tonnin lisäverot. Ei häirinnyt, kun tiesin sellaista odottaa, joten varautumalla tällaisiin, ei tule ikäviä yllätyksiä. Eikä pidä investoida ainakaan alkuun liian paljon, ennenkuin tiedät mitä se yrityksesi todellisuudessa tuottaa.

        Osaamattomuuteen moni kaatuu, toinen asia on sitten se johtajan tauti, heittäydytään isännäksi, ajatetaan vierailla, lorvitaan kotona tai pahin mahdollinen, istutaan kapakassa ja pannaan homma läskiksi.

        Jos vähänkään yrittää, ei taksia ainakaan PK-seudulla saa nurin millään. Joillain maaseutupaikoilla vois olla parempi, ettei hommaa edes aloita, ajoja vaan ei ole.

        Hyvä kuski on parempi, kuin huono isäntä...


      • Anonyymi
        45vuottaalalla kirjoitti:

        Voit olla kuljettajana hyvinkin patevä, ahkera ja osaava, yrityksen hoidosta ja rahankäytöstä et tiedäkään sitten mitään. Ensin pitäisi ymmärtää, ettei se raha, mikä yritykseen virtaa sisään, ole kaikki sinulle jäävää, vaan maksuja tulee jatkuvasti. On ymmärrettävä sekin, että jos maksat ennakkoveroja liian vähän, ja tulosi ylittävät ennakkoveroille lasketun määrän, saat maksaa lisää. Itse sain täksi Jouluksi viiden tonnin lisäverot. Ei häirinnyt, kun tiesin sellaista odottaa, joten varautumalla tällaisiin, ei tule ikäviä yllätyksiä. Eikä pidä investoida ainakaan alkuun liian paljon, ennenkuin tiedät mitä se yrityksesi todellisuudessa tuottaa.

        Osaamattomuuteen moni kaatuu, toinen asia on sitten se johtajan tauti, heittäydytään isännäksi, ajatetaan vierailla, lorvitaan kotona tai pahin mahdollinen, istutaan kapakassa ja pannaan homma läskiksi.

        Jos vähänkään yrittää, ei taksia ainakaan PK-seudulla saa nurin millään. Joillain maaseutupaikoilla vois olla parempi, ettei hommaa edes aloita, ajoja vaan ei ole.

        Hyvä kuski on parempi, kuin huono isäntä...

        Olen seurannut uusia yrittäjiä ja todennut, että markkinointiin ja kaluston lisäämiseen panostetaan. Ja ne kyydit hankitaan, millä muulla kuin hintoja polkemalla. Omistaja alkaa johtajaksi ja ne autot pitää olla mersuja vaikka vanhoja. Eli nuorilla on se vanha ajattelu, yllättävää! Totuus tulee jälkijunassa. Uskonto kymppi matikka vitonen. Näin se vaan menee ainakin maaseudulla. Ensimmäinen oire on taksin saanti yöllä. Ei kehdata lähteä kylmään ja vähpätöiseen kyytiin,,, mietteitä arjesta.:)


    • kuuski

      ..kulut ovat vaan nousussa.esim.nykyisin hyvin toimiva välitys laitteisto on vuodenvaihteen jälkeen mitätön,uusiin laitteisiin pitää investoida n.2000e...pointin vanhemmat maksupäätteet alakavat tulla tiensä päähän...kun niin ei ei enää päivitetä uusia ohjelmia...!!

      • Eläkeikäinen

        Näin. Kalusto uusiutuu kiihtyvällä tahdilla ja investoinnit kalustoon suurenevat koko ajan. Taksat laahaavat perässä, ei tästä voi hyvää seurata, ellei pian jotain tehdä. Seuraavaksi jos vapauttavat taksiluvat, voi homman jättää. No, ei väliä, olen jo reilusti eläkeiässä, jatkakoon ken haluaa.


    • huonokannattavuus

      Taksi joutuu elättämään liian monta loista, Taksiliitto, keskus, kelakeskus, semi, paikallisyhdistys jne. Tämä homma ei vain yksinkertaisesti elätä noin monta loista, varsinkaan kun taksat ovat jääneet jälkeen reippaasti.

      • udeudiiuw

        On se minut ainakin elättänyt mainiosti tähän asti, ja olen varma, että elättää vaikka joku keksisi vapauttaa (onko enää mitään vapautettavaa?) taksiluvat.
        Sensijaan ihmetyttää, miten on mahdollista, että Uudenmaan te toimistossa on työttömiä vajaa 100 000 mutta taksikuskin hommaan ei löydy ensimmäistäkään hakijaa! Homma, joka ei juuri koulutusta vaadi, 4 yötä viikossa = 2500 eur/kk , mutta ilmeisesti on helpompaa notkua peruspäivärahalla?


      • uudellevuosituhannelle

        Taksiluvat pitää vapauttaa tämä jälkeen jääneiden (liitto) ylläpitämä järjestelmä on saatava jo uudelle vuosituhannelle.


      • Dkxndkdkd
        uudellevuosituhannelle kirjoitti:

        Taksiluvat pitää vapauttaa tämä jälkeen jääneiden (liitto) ylläpitämä järjestelmä on saatava jo uudelle vuosituhannelle.

        Vapaaksi vaan. Nyt stadissa 1300 taksilupaa, vapautuksen jälkeen 5000 taksilupaa. Kaikille riittää kyytiä??? Voihan sitä lähteä sitten yrittämään. Maaseutukylissä nyt joitain taksilupia, vapauttamisen jälkeen ei ainuttakaan. Näin se menee, näin se meni ruåttissakin ja menee täällä myös.

        T. Eläkeläinen ent. taksari


      • efgrthyjuilo

        Ei sinne 5000 taksia tule ja jos tuleekin niin ei ne montaa kuukautta pyöri. Siinä vaan mitataan kenen perse kestää ylimenokauden ja niille jotka sen kestää on paremmat oltavat jatkossa. Automäärä todennäköisesti tippuu alle nykyisen tason.

        Vertaan taas Ruotsiin missä vapautuksen jälkeen automäärä tippui alle vanhan tason ja hinnat nousivat.

        Tänä päivänä Ruotsin taksiala haluaa kynsin ja hampain pitää kiinni vapaasta liikenteestä ja yhteiskunta yrittää saada sääntelyä takaisin. Siis täysin päinvastainen tilanne kuin Suomessa.

        Suomessa taksialan pitäisi lopettaa tämä neljällä raajalla jarruttaminen ja alkaa itse ajamaan alan vapauttamista jolloin vielä olisi mahdollista vaikuttaa vapautuksen ehtoihin. Vapautus joka tapauksessa tulee ennen pitkää ja jos se tulee vaikeimman kautta niin luvat vapautetaan mutta ei taksaa. Se olisi kestämätön "puolisosialistinen"tilanne.

        Jos luvat vapautetaan, pitää silloin vapauttaa myös taksa ja ajovuorovelvoite. Tämä ei välttämättä toteudu jos vapautus tehdään "ns. virkamiestyönä". KTM:n uusi kansliapäällikkökin otti taksiliikenteen vapauttamisen puheeksi heti ensimmäisessä haastattelussaan.

        Alan pitäisi nyt nähdä hieman pidemmälle ja alkaa varautumaan siihen että jotain tapahtuu suht nopeasti. Nyt on sellainen hallitus ja liikenneministeri että homma voi pyörähtää käyntiin tämän vaalikauden aikana.


      • rtyujil8o9

        "Taksi joutuu elättämään liian monta loista, Taksiliitto, keskus, kelakeskus, semi, paikallisyhdistys jne."

        Silti olet hankkinut autoosi näyttävämmät vanteet(1500€), digibogsin(500€), paremmat stereot(1000€), business lisävarustepaketin(2500€), nelivedon(5000€), nahkapenkit(1500€) jne jne.........

        Nämä herkut ei tuota euroakaan enempää liikevaihtoa mutta niiden hinta on 12000€, eli kaksi vuotta pidettävässä autossa 500€/kk.

        Esim lähitaksin keskuspalvelumaksu laitteineen on 235€/kk ja se kuitenkin antaa noin 80% kaikista keikoista joita ajetaan. Taksiliiton/alueyhdistyksen/paikallisyhdistyksen jäsenmaksu on vuodessa muutaman satasen, eli ei kokonaiskustannuksissa mitään merkitystä.

        Taksiautoilijoilla on ihan oikeasti hämärtynyt käsitys järkevistä investoinneista ja siitä mihin kannattaa investoida. Ei ymmärretä mistä kannataa maksaa ja mistä ei. Millä investoinnilla on merkitystä tulon muodostumiseen ja millä taas ei ole.

        Taksialalla on vallalla kaikesta valittamisen kulttuuri ja syylliset löytyy aina jostain muualta kuin sen oman auton ratin ja selkänojan välistä.


      • Dkxndkdkd
        efgrthyjuilo kirjoitti:

        Ei sinne 5000 taksia tule ja jos tuleekin niin ei ne montaa kuukautta pyöri. Siinä vaan mitataan kenen perse kestää ylimenokauden ja niille jotka sen kestää on paremmat oltavat jatkossa. Automäärä todennäköisesti tippuu alle nykyisen tason.

        Vertaan taas Ruotsiin missä vapautuksen jälkeen automäärä tippui alle vanhan tason ja hinnat nousivat.

        Tänä päivänä Ruotsin taksiala haluaa kynsin ja hampain pitää kiinni vapaasta liikenteestä ja yhteiskunta yrittää saada sääntelyä takaisin. Siis täysin päinvastainen tilanne kuin Suomessa.

        Suomessa taksialan pitäisi lopettaa tämä neljällä raajalla jarruttaminen ja alkaa itse ajamaan alan vapauttamista jolloin vielä olisi mahdollista vaikuttaa vapautuksen ehtoihin. Vapautus joka tapauksessa tulee ennen pitkää ja jos se tulee vaikeimman kautta niin luvat vapautetaan mutta ei taksaa. Se olisi kestämätön "puolisosialistinen"tilanne.

        Jos luvat vapautetaan, pitää silloin vapauttaa myös taksa ja ajovuorovelvoite. Tämä ei välttämättä toteudu jos vapautus tehdään "ns. virkamiestyönä". KTM:n uusi kansliapäällikkökin otti taksiliikenteen vapauttamisen puheeksi heti ensimmäisessä haastattelussaan.

        Alan pitäisi nyt nähdä hieman pidemmälle ja alkaa varautumaan siihen että jotain tapahtuu suht nopeasti. Nyt on sellainen hallitus ja liikenneministeri että homma voi pyörähtää käyntiin tämän vaalikauden aikana.

        Kyllä sinne 5000 autoa tulee alkuunsa. Onnenonkijoita.

        " ..mitataan kenen perse kestää ylimenokauden ja niille jotka sen kestää on paremmat oltavat jatkossa. "

        Kuinka monen "perseen" ajattelit kestävän sen ylimenokauden? Entä he, joilla on nyt useampia autoja? Luuletko, että "ylimenokaudelle" saadaan kuljettajia?

        Mielestäni paras ratkaisu olisi, jos luvat ja taksat vapautettaisiin niin, että kaikki luvan saavat joutuisivat tallettamaan vaikkapa 30.000€ takuurahan saadakseen sen taksiluvan. Onnenonkijat putoavat ja jäljelle jäävät todelliset yrittäjät. Välittömästi, jos takuurahaan on puututtuva esim. rästissä olevien maksujen takia, lupa peruutetaan. Näin alalle jää vain vakavaraiset ja maksunsa hoitavat tunnolliset yrittäjät.

        T. Eläkeläinen ent. taksari


      • varsinaustayrittämistä
        Dkxndkdkd kirjoitti:

        Kyllä sinne 5000 autoa tulee alkuunsa. Onnenonkijoita.

        " ..mitataan kenen perse kestää ylimenokauden ja niille jotka sen kestää on paremmat oltavat jatkossa. "

        Kuinka monen "perseen" ajattelit kestävän sen ylimenokauden? Entä he, joilla on nyt useampia autoja? Luuletko, että "ylimenokaudelle" saadaan kuljettajia?

        Mielestäni paras ratkaisu olisi, jos luvat ja taksat vapautettaisiin niin, että kaikki luvan saavat joutuisivat tallettamaan vaikkapa 30.000€ takuurahan saadakseen sen taksiluvan. Onnenonkijat putoavat ja jäljelle jäävät todelliset yrittäjät. Välittömästi, jos takuurahaan on puututtuva esim. rästissä olevien maksujen takia, lupa peruutetaan. Näin alalle jää vain vakavaraiset ja maksunsa hoitavat tunnolliset yrittäjät.

        T. Eläkeläinen ent. taksari

        Kyllä yrittäminen on aika väärä sana kun puhutaan taksista.


      • csdfgtjyhu
        Dkxndkdkd kirjoitti:

        Kyllä sinne 5000 autoa tulee alkuunsa. Onnenonkijoita.

        " ..mitataan kenen perse kestää ylimenokauden ja niille jotka sen kestää on paremmat oltavat jatkossa. "

        Kuinka monen "perseen" ajattelit kestävän sen ylimenokauden? Entä he, joilla on nyt useampia autoja? Luuletko, että "ylimenokaudelle" saadaan kuljettajia?

        Mielestäni paras ratkaisu olisi, jos luvat ja taksat vapautettaisiin niin, että kaikki luvan saavat joutuisivat tallettamaan vaikkapa 30.000€ takuurahan saadakseen sen taksiluvan. Onnenonkijat putoavat ja jäljelle jäävät todelliset yrittäjät. Välittömästi, jos takuurahaan on puututtuva esim. rästissä olevien maksujen takia, lupa peruutetaan. Näin alalle jää vain vakavaraiset ja maksunsa hoitavat tunnolliset yrittäjät.

        T. Eläkeläinen ent. taksari

        "Mielestäni paras ratkaisu olisi, jos luvat ja taksat vapautettaisiin niin, että kaikki luvan saavat joutuisivat tallettamaan vaikkapa 30.000€ takuurahan"

        Tästä olen samaa mieltä, tosin summa tuskin tulisi olemaan suurempi kuin se on raskaanliikenteen luvissa.

        Tavaraliikenneluvan saadakseen pitää hakijalla olla muistaakseni 9000€ vakuus/lupa. Joko omana pääomana tai pankkitakauksena. Tätä mallia taksiliikenteeseen olen kannattanut jo vuosia.

        Jos tämä menettely on käytössä tavaraliikenteessä, tulee se varmuudella myös taksiliikenteeseen.

        Taksiliikenteessä liikkuu tälläkin hetkellä tuhansia autoilijoita joilla on oma pääoma miinuksella(velkaa enemmän kuin varoja taseessa). Moni ei edes itse tiedä näin olevan koska eivät ymmärrä taseesta tuon taivaallista. Tähän tilanteeseen ollaan tultu, koska alla pitää olla kallein mersu mitä hyllystä löytyy ja velaksi. Sitten vaihdetaan autoa parin vuoden päästä vaikka vanhaa autoa ei ole vielä edes maksettu. Automyyjät on loistavia puhumaan itselleen kaupat yksinkertaisilta taksiautoilijoilta.Myydään auto sellaisella rahoituksella että vanha velka heitetään aina seuraavan päälle mutta niin että kk lyhennys ei muutu. Tyhmä autoilija tuijottaa vain lyhennyksen määrää mutta velka taseessa kasvaa joka vaihdolla.
        Tämän seurauksena parin-kolmen autonvaihdon jälkeen oma pääoma menee miinukselle. Sellainen systeemi joka vaatii tiettyä tasevarallisuutta / liikennelupa karsisi myös nykyisiä sellaisia autoilijoita jotka ei ymmärrä taloudesta yhtään mitään. Se pakottaisi myös nykyisessä suljetussa kuplassa elävät miettimään myös taloutta ja investointiensa järkevyyttä. Nyky systeemi sallii myös urpojen harjoittaa liikennessä koska markkinatalouden mukaista karsintaa ei tapahdu riittävästi.


      • jaahastass
        udeudiiuw kirjoitti:

        On se minut ainakin elättänyt mainiosti tähän asti, ja olen varma, että elättää vaikka joku keksisi vapauttaa (onko enää mitään vapautettavaa?) taksiluvat.
        Sensijaan ihmetyttää, miten on mahdollista, että Uudenmaan te toimistossa on työttömiä vajaa 100 000 mutta taksikuskin hommaan ei löydy ensimmäistäkään hakijaa! Homma, joka ei juuri koulutusta vaadi, 4 yötä viikossa = 2500 eur/kk , mutta ilmeisesti on helpompaa notkua peruspäivärahalla?

        sitten heräsit ei 4 yötä viikossa tuo 2500k


      • Hereilläkokoajan
        jaahastass kirjoitti:

        sitten heräsit ei 4 yötä viikossa tuo 2500k

        ke-to a'300 pe-la a'450 =1500/vko josta provika 555 eur.(37%) tämä kerrotaan 4,5 niin saadaan kk palkaksi 2497, 50 eur
        Ei oo vaikeeta


      • sdhgLGhj
        Hereilläkokoajan kirjoitti:

        ke-to a'300 pe-la a'450 =1500/vko josta provika 555 eur.(37%) tämä kerrotaan 4,5 niin saadaan kk palkaksi 2497, 50 eur
        Ei oo vaikeeta

        Lasket väärin tuolla tavalla, et voi kertoa 4,5:llä viikkojen määrää, koska pe-la jaksoja ei ole kuin 4 kuukaudessa, (poikeuksena tammikuu ja toukokuu),
        eikä tammikuussakaan tule uudenv.päivän jälkeen pe-la yht.900e kassaa,
        ja kassaoletuksesi/vuoro ei ole todellisia, laskemallasi tavalla tulisi 18vuoroa/kk keskikassalla 375e, mikä on mahdoton, etkä ole edes vähentänyt arvonlisäveroa.


      • menenukkumaan
        Hereilläkokoajan kirjoitti:

        ke-to a'300 pe-la a'450 =1500/vko josta provika 555 eur.(37%) tämä kerrotaan 4,5 niin saadaan kk palkaksi 2497, 50 eur
        Ei oo vaikeeta

        Ke yöt surkeita. To yöt ei ihan niin surkeita. Pe yöt liikaa autoja asiakasmäärään nähden. La yöt ihan ok jos on vuoro klo 18 alkaen stadissa.

        Totuus on ke yöstä kovalla väännöllä ja aamuennakoilla on kolmonen saatavilla.
        To yönä kolmonen realismia. Pe yö 450,- vaatii vuoron joka alkaa klo 18 ja rutkasti tuuria, välillä 350,- tekemistä. La yönä tulee 450,- jos vuorollisena klo 18 alkaen vaatii myös tuuria.


      • eimulleainakaan
        menenukkumaan kirjoitti:

        Ke yöt surkeita. To yöt ei ihan niin surkeita. Pe yöt liikaa autoja asiakasmäärään nähden. La yöt ihan ok jos on vuoro klo 18 alkaen stadissa.

        Totuus on ke yöstä kovalla väännöllä ja aamuennakoilla on kolmonen saatavilla.
        To yönä kolmonen realismia. Pe yö 450,- vaatii vuoron joka alkaa klo 18 ja rutkasti tuuria, välillä 350,- tekemistä. La yönä tulee 450,- jos vuorollisena klo 18 alkaen vaatii myös tuuria.

        Sitten tulee vielä semmonen pieni seikka kuin elämä.
        jos olet ke-la yöt töissä joka kk ei ole elämää.
        aika paska liksa yö hommista aika paljon joutuu idioottien kanssa riitelee.


      • hereilläkokoajan
        sdhgLGhj kirjoitti:

        Lasket väärin tuolla tavalla, et voi kertoa 4,5:llä viikkojen määrää, koska pe-la jaksoja ei ole kuin 4 kuukaudessa, (poikeuksena tammikuu ja toukokuu),
        eikä tammikuussakaan tule uudenv.päivän jälkeen pe-la yht.900e kassaa,
        ja kassaoletuksesi/vuoro ei ole todellisia, laskemallasi tavalla tulisi 18vuoroa/kk keskikassalla 375e, mikä on mahdoton, etkä ole edes vähentänyt arvonlisäveroa.

        No Lokakuussa on ainakin 5 pe-la jaksoa mun kalenterin mukaan, mut voihan toi allakka olla väärässä sit, jos kerta noin sanot.Ja noi oli alv 0 summia joista laskin.


      • hereilläpähyvinkin
        hereilläkokoajan kirjoitti:

        No Lokakuussa on ainakin 5 pe-la jaksoa mun kalenterin mukaan, mut voihan toi allakka olla väärässä sit, jos kerta noin sanot.Ja noi oli alv 0 summia joista laskin.

        Ja noi oli alv 0 summia joista laskin.
        eli pe-la olisikin yhteensä n.1000e verollista ja ajat joka ikinen viikonloppu myös juhannusaatto, juhannuspäivä, pyhäinpäivä, joulupäivä ja tapaninpäivä,
        ja mikä se 4,5 kerroin on, tuleeko noita samanlaisia vuoroja 18/kk?


      • jdjdjkfnirnb
        hereilläpähyvinkin kirjoitti:

        Ja noi oli alv 0 summia joista laskin.
        eli pe-la olisikin yhteensä n.1000e verollista ja ajat joka ikinen viikonloppu myös juhannusaatto, juhannuspäivä, pyhäinpäivä, joulupäivä ja tapaninpäivä,
        ja mikä se 4,5 kerroin on, tuleeko noita samanlaisia vuoroja 18/kk?

        ÖÖ....viikossa on seitsemän päivää, kuukaudessa 30-31 päivää. Tässä sulle tehtävä, johon koko loppuelämä aikaa: Laske ,montako kertaa seitsemän menee 30een. Sitten kun saat sen laskettua, laske kuinka monta kertaa seitsemän menee 31:een.


      • jaetaanvaankaikkitasan
        rtyujil8o9 kirjoitti:

        "Taksi joutuu elättämään liian monta loista, Taksiliitto, keskus, kelakeskus, semi, paikallisyhdistys jne."

        Silti olet hankkinut autoosi näyttävämmät vanteet(1500€), digibogsin(500€), paremmat stereot(1000€), business lisävarustepaketin(2500€), nelivedon(5000€), nahkapenkit(1500€) jne jne.........

        Nämä herkut ei tuota euroakaan enempää liikevaihtoa mutta niiden hinta on 12000€, eli kaksi vuotta pidettävässä autossa 500€/kk.

        Esim lähitaksin keskuspalvelumaksu laitteineen on 235€/kk ja se kuitenkin antaa noin 80% kaikista keikoista joita ajetaan. Taksiliiton/alueyhdistyksen/paikallisyhdistyksen jäsenmaksu on vuodessa muutaman satasen, eli ei kokonaiskustannuksissa mitään merkitystä.

        Taksiautoilijoilla on ihan oikeasti hämärtynyt käsitys järkevistä investoinneista ja siitä mihin kannattaa investoida. Ei ymmärretä mistä kannataa maksaa ja mistä ei. Millä investoinnilla on merkitystä tulon muodostumiseen ja millä taas ei ole.

        Taksialalla on vallalla kaikesta valittamisen kulttuuri ja syylliset löytyy aina jostain muualta kuin sen oman auton ratin ja selkänojan välistä.

        Rahallinen puoli ehkä menisi Jos ei enempää verottaja tule, mutta kyse ei ole siitä vaan yrityksistä sosialisoinut ala ja samalla tappamalla kaikki palvelu ja aktiivisuus. Näistä esimerkkinä kelakeskus sekä joidenkin kuntien toimet siirtää vpl matkojen tilaus keskuksiin, tämähän tarkoittaa sitä että et pysty omalla hyvällä palvelulla hankkimaan omia asiakkaita. Jos halutaan että huonolla palvelulla ja asiakkaiden tasapäistämisellä voidaan hoitaa ja pärjätä alalla niin suunta on oikea.


      • sssadddaddd
        jdjdjkfnirnb kirjoitti:

        ÖÖ....viikossa on seitsemän päivää, kuukaudessa 30-31 päivää. Tässä sulle tehtävä, johon koko loppuelämä aikaa: Laske ,montako kertaa seitsemän menee 30een. Sitten kun saat sen laskettua, laske kuinka monta kertaa seitsemän menee 31:een.

        Vuodessa on 52 viikkoa- Vuodessa 365 päivää. Nyt kaikki laskemaan montako vkl on? Kaikki vkl eivät sitten ole yhtä hyviä tuoton kannalta.


      • BYÄÄÄ
        jdjdjkfnirnb kirjoitti:

        ÖÖ....viikossa on seitsemän päivää, kuukaudessa 30-31 päivää. Tässä sulle tehtävä, johon koko loppuelämä aikaa: Laske ,montako kertaa seitsemän menee 30een. Sitten kun saat sen laskettua, laske kuinka monta kertaa seitsemän menee 31:een.

        Kysymys ei ole siitä montako kertaa seitsemän menee 30:een tai 31:een,
        vaan aloittajan mielestä ke-to ja pe-la yövuoroja on 4.5 kuukaudessa,


      • Apulaissheriffi
        BYÄÄÄ kirjoitti:

        Kysymys ei ole siitä montako kertaa seitsemän menee 30:een tai 31:een,
        vaan aloittajan mielestä ke-to ja pe-la yövuoroja on 4.5 kuukaudessa,

        Mitä tekemistä viikonloppujen määrällä on taksikuskien konkurssien kanssa? Miksette pysy aiheessa?


      • jaöh
        Apulaissheriffi kirjoitti:

        Mitä tekemistä viikonloppujen määrällä on taksikuskien konkurssien kanssa? Miksette pysy aiheessa?

        "ke-to a'300 pe-la a'450 =1500/vko josta provika 555 eur.(37%) tämä kerrotaan 4,5 niin saadaan kk palkaksi 2497, 50 eur"
        vastaus liittyi em. kirjoitukseen


      • Apulaissheriffi
        jaöh kirjoitti:

        "ke-to a'300 pe-la a'450 =1500/vko josta provika 555 eur.(37%) tämä kerrotaan 4,5 niin saadaan kk palkaksi 2497, 50 eur"
        vastaus liittyi em. kirjoitukseen

        Edelleen, mitä tekemistä tuolla on taksiyritysten konkurssien kanssa?


      • hereilläkö
        Apulaissheriffi kirjoitti:

        Edelleen, mitä tekemistä tuolla on taksiyritysten konkurssien kanssa?

        Ja mitä tekemistä nim. "hereilläkokoajan" seuraava kirjoitus liittyy konkurssiin?
        ke-to a'300 pe-la a'450 =1500/vko josta provika 555 eur.(37%) tämä kerrotaan 4,5 niin saadaan kk palkaksi 2497, 50 eur

        Ei oo vaikeeta


      • sheriffikö
        Apulaissheriffi kirjoitti:

        Mitä tekemistä viikonloppujen määrällä on taksikuskien konkurssien kanssa? Miksette pysy aiheessa?

        laskemalla viikonloppujen määrän väärin, (ja samalla keksimällä tulonsa=jokainen pe-la yö 1000e) tekee virhearviointeja ja harhaan johtavan tuloskehityksen mikä johtaa konkurssiin


      • efrgthyu67i89
        sdhgLGhj kirjoitti:

        Lasket väärin tuolla tavalla, et voi kertoa 4,5:llä viikkojen määrää, koska pe-la jaksoja ei ole kuin 4 kuukaudessa, (poikeuksena tammikuu ja toukokuu),
        eikä tammikuussakaan tule uudenv.päivän jälkeen pe-la yht.900e kassaa,
        ja kassaoletuksesi/vuoro ei ole todellisia, laskemallasi tavalla tulisi 18vuoroa/kk keskikassalla 375e, mikä on mahdoton, etkä ole edes vähentänyt arvonlisäveroa.

        "keskikassalla 375e, mikä on mahdoton"

        No ei se nyt mikään niin ihmeellinen kassa ole. Itse asiassa jos auto ei pystyisi tuon parempaan keskiarvoon itse ainakin miettisin koko toininnan järkevyyttä.


    • Tsadinpirssi

      Automäärän putoaminen järkevälle tasolle tulee kestämään kauan.Ne joilla nyt on talous kunnossa ja puskurirahasto olemassa pärjäävät kyllä päivää venyttämällä.Se taas vaatisi,ainakin omalta kohdaltani,selvää näkemystä aikojen parantumisesta.Nykyisen liikenneministerin aikana en näe mitään valoa edessä päin.Pahoin pelkään että ala liukuu "pizzayrittäjien" käsiin jossa yrittämisen punainen lanka on velvotteiden laiminlyönti.Itse varaudunkin muutokseen kouluttautumalla toiselle alalle.Alan vaihto on järkevää jos tuntipalkka putoaa jo nykyään huonosta vielä vähänkin.

      • lähinvek

        Mee pakuzuppariksi, tienaat saman ko taksissa. Taksihommalla ei oo tulevaisuutta, vain menneisyys. Nykyinen liikenneministeri tulee suosimaan ubertyylisiä pimeitä zuhareita. Katos ku pimeällä duunilla tää maa kai sitten nousee ahdingosta. Ei se ressukka ymmärrä näistä mitään. Miksei sinne pantu asiantuntijaa?

        No ei se mua haittaa, mä oon jo lähteny alalt veke. Pärjään paljo paremmin toisen alan yrittäjänä eikä tartte tehä öisin eikä viikonloppuina duunii.


      • dfgtyhui89

        Itse kouluttauduin työn ohessa toiselle alalle. Opiskelu vei viisi vuotta mutta kyllä kannatti. Nyt teen päivätöitä paremmalla palkalla kuin taksissa koskaan. Tunnen itseni jo ihan ihmiseksi!

        Se valuuko taksiala "pizzayrittäjien" hoitoon riippuu siitä miten vapautus hoidetaan. Jos lupaan tulee samat vaatimukset kuin raskaan liikenteen lupiin, karsii se tehokkaasti suurimman osan haihattelijoista pois.

        Mun mielestä vapautus olisi alalle siunaus, niin kuin se on ollut Ruotsin takseillekin. Ruotsissa taksit vastustaa alan sääntelyn lisäämistä, suomessa mennään päin vastoin. Jos vapaa liikenne on perseestä niin miksi Ruotsin kolleegat haluaa säilyttää sen?


    • pankinohi

      Ne lähtevät jotka pystyvät taksihommahan on oikeestaan aika typerien hommaa.

      • Pankkkkkiiiiiii.iii

        No mitä se kertoo sinusta kun et edes taksikuskiksi pääse?


      • pankinohi
        Pankkkkkiiiiiii.iii kirjoitti:

        No mitä se kertoo sinusta kun et edes taksikuskiksi pääse?

        Kaiken....haluaisin kyllä mutta poliisi eikä äiti päästä. No ei mulla ole korttiakaan.


      • noh_ja_noh

        Oikeestaan se on niin, että typerät ei pärjää (sielläkään), mutta fiksut osaa pyörittää sitä hommaa niin, että kannattaa. Näin se elämässä menee , sori vaan :)


    • nenäaimo

      Aloittajan kirjoitus on aikalailla puutaheinää ainakin pääkaupungin osalta.
      2008-2009 vuoden vaihteessa Helsinkiin myönnettiin 95 uutta liikennlupaa. Tähän päivään mennessä näistä kaksi on lopettanut ja kumpikaan ei mennyt konkurssiin.

    • Yhdentaksinyrittäjä

      Näin on hyvä. Miksi aina pitää kaikkeen hyvään kajota. Nyt asiakkaat tietävät mitä tilaavat ja taksit saavat omansa. Miksi asiakkaan hyväksi luotuun järjestelmään pitää kajota? Kateus? Itse olin "renkinä" ennen autoilijan uraa ja silloin kadehdin niitä "isäntiä". Kuvittelin että se on yhtä ruusuilla tanssimista. Tämä on jo nyt kova ala ja vastuullista työtä yrittäjänä. Tarkkana saa olla jo talouden kanssa. Kalustokin kuluu joka päivä, eli kulut eivät lopu. Antaisivat olla tämän hyvän, toimivan ja asiakkaalle luodun järjestelmän eikä kokoajan polkea sitä suohon.

      • Yhdentaksinyrittäjä

        Eli autoilijana ei kannata, mutta renkinä kyllä.


      • kkjjzkljjdjk
        Yhdentaksinyrittäjä kirjoitti:

        Eli autoilijana ei kannata, mutta renkinä kyllä.

        Noin se menee


      • tulevaisuusko

        No niin, voidaan myös ajatella, että taksiautoilijan liiketoiminta on vähän kuin olis valtiolla töissä: pitkä ja kapea leipä, toisaalta nurin et saa taksiyritystä muutakuin ajattamalla pelkastään rengeillä ja pyytämällä tilitykset suoraan lähikapakan kantapöytääsi, eli riskejä ei ole, mutta ei juuri tilintekomahdollisuuksiakaan.
        Surullisinta nykykeskustelussa (ei suomi24) on se, että samaan aikaan kun liputetaan vapaamman taksiliikenteen puolesta, halutaan säilyttää hintasääntely.
        Veikkaanpa että tämä yhtälö tappaa taksitoiminnan yksittäisen elinkeinonharjoittajan suorittamana, mutta hei, sitten me voidaan kaikki alkaa ajaa uberia, vuokrata kämppäämme matkustavaisille,perustaa salakapakoita..mielikuvitus vaan on rajana ja verottaja ei taatusti pysy perässä.


    • Anonyymi

      Taksi on surkea ei minkäänlaista tuottoa tai tuntirahaa.

    • Anonyymi

      Ihan hyvä tilanne on milestäni nyt. Jos haluat laatua, ota Kovanen. Jos haluat keskinkertaista bulkkikamaa, ota TH tai Lähitaksi. Jos haluat edullisemman ota Yandex tai Bolt - tai tee kuin minä ja sovi sopimushinta muutaman villin kanssa ja soita suoraan kuskille kun tarvitset kyydin.

      • Anonyymi

        Olen tämä viimeinen vaihtoehto.asiakkaat soittaa mulle kotoa kentälle, ravintoloista suoraan ja kaikkea siltä väliltä.toimii loistavasti ja tuttu varma kuski.Hinta sovitaan puhelimessa jos niin halutaan tai autossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tämä viimeinen vaihtoehto.asiakkaat soittaa mulle kotoa kentälle, ravintoloista suoraan ja kaikkea siltä väliltä.toimii loistavasti ja tuttu varma kuski.Hinta sovitaan puhelimessa jos niin halutaan tai autossa.

        Ja niin palasit 1950-60 vuosien malliin. En olis kovin ylpeä tuosta. Faija aloitti taksiuran tuolloin. Äijä heräs kahden aikaan yöllä hakemaan herraa rautatieasemalta ja vei kotiin kilometrin päähän, kuppilasta kotiin parhaimmassa tapauksessa parin kilsan päähän ym.ym. Samankaltaisia juttuja vois luetella vaikka kuinka paljon. Joka yö sama juttu-1 keikka useinmiten. Ja päivätyö ajossa päälle. Joka vuoden päivä. Kakaratkin päivysti puhelinta jos äijä oli keikalla. Koko perhe oli varpaillaan kun kaikista keikoista mitä sai asiakkaiden soittaessa piti pitää kynsin hampain kiinni että pärjäs. Ei ihme että äijä kuoli 5-kymppisenä sydänkohtaukseen. Nykyaikaan ei tuo toimintatapa ole mistään kotoisin. En usko että niin suurta vakinaista asiakaspiiriä saa että se kantaisi koko yrityksen toimintaa. Tuo juttus on puppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tämä viimeinen vaihtoehto.asiakkaat soittaa mulle kotoa kentälle, ravintoloista suoraan ja kaikkea siltä väliltä.toimii loistavasti ja tuttu varma kuski.Hinta sovitaan puhelimessa jos niin halutaan tai autossa.

        Onneksi olkoon, sulla ei sitten vapaa-aikaa kai olekkaan? No, vasta reilun vuoden teitä villejä on ollut, ehkä te näin alkuhuumassa jaksatte. Jos sulla on perhettä vielä, ole onnellinen. Perheesi kyllä lähtee aikanaan, jos ei ole ollenkaan aikaa perheelle ja perheen yhteisille lomille.

        Minä rajasin kyllä tarkkaan vapaa-aikani aikanaan, työt työnä ja vapaa-aika vapaa-aikana. Asiakkaillani ei ollut puhelinnumeroa muualle, kuin autoon. Siellä vastasi mahdollisesti kuski, jos en ollut puikoissa itse. Tai sitten ei vastannut kukaan. Jos ei muuten pärjää, kuin päivystämällä kotona, voi ajatella alan vaihtoa.

        Työaika on työaikaa, vapaa-aika ihan omaa ja perheelle pyhitettyä aikaa.

        En ole saanut sydänkohtausrakaan vielä, ikää minulla on jo kahdeksattakymmentä. Eläkkeelle 63 vuotiaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi olkoon, sulla ei sitten vapaa-aikaa kai olekkaan? No, vasta reilun vuoden teitä villejä on ollut, ehkä te näin alkuhuumassa jaksatte. Jos sulla on perhettä vielä, ole onnellinen. Perheesi kyllä lähtee aikanaan, jos ei ole ollenkaan aikaa perheelle ja perheen yhteisille lomille.

        Minä rajasin kyllä tarkkaan vapaa-aikani aikanaan, työt työnä ja vapaa-aika vapaa-aikana. Asiakkaillani ei ollut puhelinnumeroa muualle, kuin autoon. Siellä vastasi mahdollisesti kuski, jos en ollut puikoissa itse. Tai sitten ei vastannut kukaan. Jos ei muuten pärjää, kuin päivystämällä kotona, voi ajatella alan vaihtoa.

        Työaika on työaikaa, vapaa-aika ihan omaa ja perheelle pyhitettyä aikaa.

        En ole saanut sydänkohtausrakaan vielä, ikää minulla on jo kahdeksattakymmentä. Eläkkeelle 63 vuotiaana.

        Vielä huomauttaisin, että vaikka jaksaisikin koko ajan päivystää tai vaikka olisi töissä puhelun tullessa, niin yhden auton kanssa on todella tehotonta käydä hakemassa asiakkaita ympäri toiminta-aluetta. Kun isolla keskuksella on aina auto esimerkiksi 1 kilometrin päässä, mistä se tulee nopeasti ja vähin kustannuksin, niin tuollainen yksinyrittäjä ajaa herkästi kymmenenkin kilometriä asiakkaan luokse. Ja jos vielä on vanha keikka päällä juuri uuden tilauksen tullessa, niin menee aikaa vanhan viemiseen ennen kuin edes pääsee ajamaan sitä kymmentä kilsaa uuden luokse. Ja jos taas et vastaa vanhan keikan ollessa päällä, niin eipä ne asiakkaat pitkään jaksa sulle soitella.

        Vain jossain tiiviissä taajamassa eli hyvin rajatulla toiminta-alueella tuon voisi ajatella toimivan, kun hakumatkat pysyvät lyhyinä.


    • Anonyymi

      Tämän villin liikevaihto on kova ja verottajakin on ollut tyytyväinen hoidettuihin maksuihin.ei ole tullut mieleenkään tehdä konkurssia päinvastoin.hommat on aina viikonloppuina ja exstrat viikolla edellä mainituin keikoin.siitä se kertyy.vain sinkkumiesten hommaa tiedoksi.

      • Anonyymi

        Kova? Eli 20000e/v?


      • Anonyymi

        Ennen uudistusta, yhden auton firmani tuotti 200.000€/v. Pyrkikää siihen nyt! 😎😎


      • Anonyymi

        Puppua edelleen! Onhan sitä itselle pakko jotenkin yrittää selitellä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puppua edelleen! Onhan sitä itselle pakko jotenkin yrittää selitellä....

        Mikä on puppua? Etteikö hyvinä vuosina ajettu 200.000€/vuosi? Tämä oli aikana ennen, kun ajovuorot vapautettiin. Ajoa oli niin paljon, kun vain ajamaan ehti, siis PK seudulla. Sitten vapautettiin ajovuorot, autoja alkoi olla liikaa kaiken aikaa, ajettiin vain 120.000€/v. Sitten ystävämme rouva Berner kehitteli lain, joka tuhosi alan ansaintamahdollisuudet. Lopputuloksen tietävät he, jotka alalle yhä edelleen tulevat, pettymys on suuri. Kovin kaukana on ajat, jolloin taksia saattoi sanoa lähes kultakaivokseksi.

        Vaan eihän sitä voi tietää, kun ei ole ollut alalla tuohon aikaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on puppua? Etteikö hyvinä vuosina ajettu 200.000€/vuosi? Tämä oli aikana ennen, kun ajovuorot vapautettiin. Ajoa oli niin paljon, kun vain ajamaan ehti, siis PK seudulla. Sitten vapautettiin ajovuorot, autoja alkoi olla liikaa kaiken aikaa, ajettiin vain 120.000€/v. Sitten ystävämme rouva Berner kehitteli lain, joka tuhosi alan ansaintamahdollisuudet. Lopputuloksen tietävät he, jotka alalle yhä edelleen tulevat, pettymys on suuri. Kovin kaukana on ajat, jolloin taksia saattoi sanoa lähes kultakaivokseksi.

        Vaan eihän sitä voi tietää, kun ei ole ollut alalla tuohon aikaan...

        Sorry, alalla on oltu pääkaupunkiseudulla jo 70-luvun lopulta. Lopetettu uudistuksen alkaessa. Puhut hyvistä vuosista.... kyllä toi 200.000 €/v. saavutettiin mutta muutamalla miehellä/naisella/vuorokausi. Unohdit mainita sen ja että silloin oli jo välitystoiminta pääkaupunkiseudulla. Ensin Ula ja 80-luvun puolivälissä ensimmäinen atk-pohjainen välitys. Ei tarvinnut kotona päivystellä puhelinta josko joku poka sattuisi soittamaan. Silloin kilpailtiin tosissaan kyydeistä. Ammattitaidolla siis. Siinä piti tietää mihin kutsuun oma sijainti salli eli nopeat söi hitaat. Se siitä. Nyt puhuttiinkin firman pyörittämisestä "vakiasiakkailla". Ei ole mitään mahkuja pyörittää kunnolla yritystä tavallasi. Mikään ei ole niin herkkää kuin asiakas eli yksi ainoa kerta kun et pääse kun soitto käy niin asiakas voi olla menetetty. Eikä olla aina passissa. Se on paluuta sinne 1950-60 luvulle. Tapasi on harrastelijahommaa ja erittäin riskialtista sellaista jos siis elätät itsesi sillä. Sorry siitäkin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry, alalla on oltu pääkaupunkiseudulla jo 70-luvun lopulta. Lopetettu uudistuksen alkaessa. Puhut hyvistä vuosista.... kyllä toi 200.000 €/v. saavutettiin mutta muutamalla miehellä/naisella/vuorokausi. Unohdit mainita sen ja että silloin oli jo välitystoiminta pääkaupunkiseudulla. Ensin Ula ja 80-luvun puolivälissä ensimmäinen atk-pohjainen välitys. Ei tarvinnut kotona päivystellä puhelinta josko joku poka sattuisi soittamaan. Silloin kilpailtiin tosissaan kyydeistä. Ammattitaidolla siis. Siinä piti tietää mihin kutsuun oma sijainti salli eli nopeat söi hitaat. Se siitä. Nyt puhuttiinkin firman pyörittämisestä "vakiasiakkailla". Ei ole mitään mahkuja pyörittää kunnolla yritystä tavallasi. Mikään ei ole niin herkkää kuin asiakas eli yksi ainoa kerta kun et pääse kun soitto käy niin asiakas voi olla menetetty. Eikä olla aina passissa. Se on paluuta sinne 1950-60 luvulle. Tapasi on harrastelijahommaa ja erittäin riskialtista sellaista jos siis elätät itsesi sillä. Sorry siitäkin....

        Kaikki liiketoiminta on pääsääntöisesti kannattavaa, jos kysyntää on enemmän, kuin tarjontaa. Takseja on ollut aina liian vähän kysyntään nähden, siihen asti, kunnes luvat vapautettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki liiketoiminta on pääsääntöisesti kannattavaa, jos kysyntää on enemmän, kuin tarjontaa. Takseja on ollut aina liian vähän kysyntään nähden, siihen asti, kunnes luvat vapautettiin.

        . Taksiala on siitä erikoinen juttu ettei autojen määrä juurikaan jousta kysynnän mukaan vaan autot on tolpilla riippumatta onko siellä kyytejä tai ei. Jos palkat olisi kiinteitä ja perustuisi aikaan niin kuin muualla, mietittäisiin enemmän milloin autoja kannattaa laittaa liikenteeseen.

        Alalta pitäisi myös siivota sellaiset yrittäjät joille on lopulta aika sama ajaako kuukaudessa yhtään keikkaa kun toimeentulo saadaan kuitenkin Kelasta. Nuo on vaan tiellä ja pilaa sellaisten yrittäjien jutun jotka haluaisi tehdä hommia hyvin ja ylpeydellä.


    • Anonyymi

      pime taxi siksi ei toimi. maksaverot ja te työ. berner ustava

    • Anonyymi

      Orjan hommia noi kaikki taxi duunit

    • Anonyymi

      pirssi on hyvä business

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe