Voiko tällä taustalla päästä vartijaksi?

mies27v

Olen 27-v. mies. Olen elänyt viimeiset 7 vuotta ihan kunniallista elämää, mutta teininä tuli töppäiltyä aika lailla. Näistä jäin kiinni:

- 13-14-vuotiaana useita näpistyksiä -> ei rangaistusta nuoren iän takia
- 15-vuotiaana yksi näpistys -> sakkoja
- 18-vuotiaana ylinopeus, rattijuopumus ja niskoittelu poliisia vastaan (kaikki samalla kerralla) -> sakkoja
- 19-vuotiaana ylinopeus -> sakkoja
- 19-vuotiaana hätävarjelun liioitteluna tehty pahoinpitely -> ei rangaistusta, koska toimintani katsottiin niissä olosuhteissa ymmärrettäväksi

Lisäksi mulle tehtiin 19-vuotiaana kotietsintä hampun kasvatuksesta epäiltynä, mutta sieltä löytyi pelkkiä siemeniä. Ei mitään laitonta siis. (Ne siemenet oli yhtä kaveria varten, itse en edes aikonut kasvattaa mitään.)

Halu töihin on kova ja täällä päin vartijoille riittää kysyntää, joten tahtoisin käydä alan koulutuksen. Mutta vähän mietityttää, estääkö teini-iän töppäilyni vartijaksi pääsyn vaikka olen parantanut tapani jo aikoja sitten?

11

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vartija123

      Aika paljon olet töppäilyt kyllä aikanasi,mutta jos oikeasti olet ollut 19 vuotiaasta lähtien kunnolla, niin ei välttämättä nuo taustat ole esteenä,koska aikaa on kulunut kuitenki aika kauan noista merkinnöistä. Poliisilaitokselta tietääkseni saa pyytämällä (maksaa jonkin verran) lausunnon,että voiko sitä vartijakorttia myöntää vai ei.

      Itselläni oli taustalla 2 rikosepäilyä,joista toisesta jätettiin syyttämättä asianomaisen toimesta ja toisessa tapauksessa minut todettiin syyttömäksi esitutkinnassa, 3 sakkoa liikennerikkomuksista,sekä noin 2-5 kertaa ollut poliisin kanssa tekemisissä alaikäisenä ryyppäämisestä ja "huonossa seurassa liikkumisesta" mutta nämä eivät olleet esteenä vartijakortille.

    • Tassu_

      Tiedän ihmisiä jotka ovat töpeksineet pahemminkin, ja silti saivat kortin. Tosin yleistä että ensimmäinen kortti on esim. 1 vuoden voimassa, jonka jälkeen pitää hakea uutta, ja jos et ole hölmöillyt saat pidemmän kortin.

    • Vartija12

      Kyllä pitäisi päästä. Jonkinlainen aikaraja kai noissakin on (3-5 vuotta?), mutta pitäisi onnistua.

    • 65231ed

      Oletko itse mielestäsi sopiva vartijaksi? Oletko mielestäsi muuttunut noista ajoista, jolloin tehtailit paitsi omaisuusrikoksia, myös väkivaltapuolen juttuja?

      Entä jos olisit itse liikkeenomistaja, niin haluaisitko vartioimisliikkeeltä sinun omaisuuttasi vartioimaan vartijan tuolla taustalla?

      Jos voit vastata noihin itsellesi rehellisesti kyllä, niin anna palaa. Todennäköisesti viralliset muodollisuudet eivät estä.

    • 12122121

      Sehän ei ole ku yrittää, mutta riippuu todellakin millä tuulella hakemusta käsittelevä komisario sattuu olemaan, olen myös kuullu että vähemmästäkin on jääny kortti saamatta.

    • Järjestyksen

      Eräskin jahtas eukkoonsa känis päiten ravintelissa isolla puukolla mutta niin vaan järjestyksenvalvoja kortti heltis, kuin manulle illallinen. ja muuta entisyyttäkin oli jonnii verran ja puukko hippasista ei ollu kortin myöntämiseen kuin kuukausi.

    • myymäläpäällikkövantaa

      En ainakaan minä huolisi tuollaista entistä näpistelijää myymäläetsiväksi vaikkakin olisi hyvä pohja siihen että tietää miten varastetaan ja osaa asettua näpistelijän rooliin mutta EI KIITOS.

    • Jupll

      Töitä on tarjolla, mutta toisaalta työntekijöitäkin riittää, joilla puhtaat paperit koko elämältä. Eli vaikka poliisit sanoisi "ok", työnsaanti voi olla vähän työläämpää.. Tervetuloa kuitenkin alalle jos pääset.

    • Alanmies

      Ei pitäis olla ongelma. Ainut mikä voi olla, niin huumausainerikos. Niitä poliisi usein katsoo aika tarkkaan. Pelkkä varoitus riittää ainakin isoissa kaupungeissa.

    • Peltiset

      Sinulla ei välttämättä ole mitään rekisterissä yli 5 vuotta vanhoja ei näy ja alaikäisten rötöksiä hävitetään.

    • Rane76a

      ei luulisi olevan mitään ongelmaa.. mutta lopullisen päätöksenhän tosiaan tekee paikallinen lupahakemusta käsittele komissario. eli jos hyvää pataa sen kanssa niin varmasti kortin saa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe