Mitä jos minä en olekkaan minä?

Parin viime päivän aikana tätä foorumia lukiessani minulle on tullut aavemainen tunne että olen niinkuin jonkinlaisessa varjomaailmassa missä mikään ei ole todellista. Tajuan toki että tää nettimaailma ei ole todellista, vaan että ihmiset näppäimistönsä takana esittävät roolihahmoja, muuntavat persoonallisuuttaan ja että todellisuus voisi olla paljon ihmeellisempää kuin nää tarut. Kuinka vähän me oikeestaan tiedetään toinen toisistamme, me palstan vakinikit, jotka olemme kirjoitelleet täällä, jotkut kymmenenkin vuotta, kuten minä samalla nimellä? Monet ovat vaihtaneet nimimerkkiä ja ovat ikäänkuin valeasuisina.
Muutamat jotka olen tavannut muissa yhteyksissä internetissä esim. sosiaalisessa mediassa tai jotka bloggaavat ovat tavallaan aitoja ja uskottavia, mutta,
jospa
hmmmm...
vaikka esimerkiksi....
k-k onkin pitkälle koulutettu akateemikko ja inhoaa kaikkea ulkona tekemistä ja etenkin pyöräilyä?
Anceli raffinoitu helsinkiläisrouva jonka aika käy pitkäksi orkideoiden kastelemisen ohessa?
Siilirouva on espoolainen eläkeläinen jonka kotona ei koskaan tapahdu paljon mitään pahaa eikä hyvää?
Heikunkeikko inhoaa musiikkia ja tykkää ruuanlaitosta ja pitsin knypläämisestä?
Ent. siivoojaparka on ruotsinsuomalinen poliitikko, kristillsdemokraatti ja pyrkimässä Ebban tilalle puoluejohtoon kun tää Livets Ord-nainen on viemässä puolueensa perikatoon?
Hunksz onkin vain sellainen kiltti vanha setä joka hyysää mamuja (naispuolisia) kaupunkiasunnossaan ja yrittää teeskennellä pisteliästä älykkoä (tosin siinä onnistumatta) foorumeilla?
jne......

179

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsestään-oleminen, itsessään-oleminen eli itsekseen-oleminen ei ole
      terveellistä yksinäisyyttä.
      Kyllä sitä pitää kuvitella oma Kani koloonsa.
      Kuten Liisa-Lasse ihmeissään.
      Saa edes vähän liikuntaa.

      Tätä perinteistä ja vanhaa nimmarien ilkkumista en noteeraa sen kummemmin.
      Ei kai vaan Paloma ole taas syönyt sitä samaa, vanhaa kalaa :)
      Hukka-pussista, vai miten se oli...
      Paloma muistaa nyt, että on imnhaa valahtaa huumorissaan kökkö-lieron tasolle.

      Toisaalta:
      Vem vallar?
      Desto bättre.

      H.

      • Ursäkta mig.
        Korrigering:

        ...bättre
        för backen.

        H


      • En ilku ketään...ei kuulu tapoihini. Minä en koskaan kirjoita mitään vanhaa ja perinteistä enkä kopio ketään: jos aiheesta on joskus joku kirjoittanut niin sattuuhan sitä, ei kenelläkään meistä ole niin paljon alkuperäistä luomisvoimaa että joka päivä keksisimme ruudin ja miksi yleesnäkään nousin sängystä kun kaikki on jo sanottu!


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        En ilku ketään...ei kuulu tapoihini. Minä en koskaan kirjoita mitään vanhaa ja perinteistä enkä kopio ketään: jos aiheesta on joskus joku kirjoittanut niin sattuuhan sitä, ei kenelläkään meistä ole niin paljon alkuperäistä luomisvoimaa että joka päivä keksisimme ruudin ja miksi yleesnäkään nousin sängystä kun kaikki on jo sanottu!

        "Paloma.se.co"

        Ilkutpahan!
        Itekin on tollee nuorena tehnyt :)
        Tosin vain vastatessani toisten ilkkuihin.

        En edelleenkään enää alennu tuohon vanhaan nimmari-nuljaan.
        (Kuka minä olen)

        Laitahan kiusatulle muutama mukava riimi, ja niihin sopiva musiikki.
        Jos hän kehtaa ihan oikealla nimmarillansa aloittaa.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Ilkutpahan!
        Itekin on tollee nuorena tehnyt :)
        Tosin vain vastatessani toisten ilkkuihin.

        En edelleenkään enää alennu tuohon vanhaan nimmari-nuljaan.
        (Kuka minä olen)

        Laitahan kiusatulle muutama mukava riimi, ja niihin sopiva musiikki.
        Jos hän kehtaa ihan oikealla nimmarillansa aloittaa.

        H.

        Mä kirjoitan varjokabinetista, en pilkaten vaan leikillisesti ....on tää nyt vaikeeta. Itse olisin valmis lähtemään mukaan foorumille jossa jirjoitetaan oikealla nimellä ja oikealla valokuvalla.
        Minua kiinnostaa roolit joita ihmiset vetävät, naamiot jotka peittävät näyttelijän kasvot kuin jossain antiikin tragediassa, totuuden ja fantasian yhtälöt.


    • Mistä päättelet etten olisi aito ja uskottava?
      Se ettei ole Facebookissa, ei käsittääkseni tee ihmisestä epäluotettavaa ja epäaitoa.
      Tervetuloa morjestamaan, kun seuraavan kerran tällä suunnalla liikutte. Tuostahan te aika läheltä ohi ajatte.

      On minulla kyllä yksi orkidea, parhaimmillaan siinä oli 20 kukkasta.

      • Kiitos ei mikään ihme olisi, enkä minä nyt ihan oikeesti juuri sinun uskottavuutasi silleen epäile, kunhan vain otin muutamia nimimerkkejä esimerkiksi.
        Hunkszille tiedoksi että tarkoitus ei ole pilkata tai ilkkua ketään, vaan aloitus on enemmänkin siitä miten vähän me oikeesti tunnetaan ja tiedetään toisistamme kymmenen vuoden jälkeen palstalla: kuinka paljon todellisuus vastaa sitä roolihahmoa jota esitämme. Omalta kohdaltani voin vain sanoa etten ole koskaan oikein päässyt sisälle tuohon roolihahmon vetämiseen: en edes osaa olla kukaan muu kuin itseni. Onhan palstalla koko joukko ihan aitoja ihmisiä jotka "tuntuvat" oikeilta.

        Tää aloitus oli nyt taas osoitus minun omalaatuisesta huumorintajustani: ei kannata ottaa liian vakavasti.

        (Kuka minä olen: iloinen ja positiivinen valkea rauhankyyhky vai siipirikko jonka lennot on lennetty ja peli pelattu?)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kiitos ei mikään ihme olisi, enkä minä nyt ihan oikeesti juuri sinun uskottavuutasi silleen epäile, kunhan vain otin muutamia nimimerkkejä esimerkiksi.
        Hunkszille tiedoksi että tarkoitus ei ole pilkata tai ilkkua ketään, vaan aloitus on enemmänkin siitä miten vähän me oikeesti tunnetaan ja tiedetään toisistamme kymmenen vuoden jälkeen palstalla: kuinka paljon todellisuus vastaa sitä roolihahmoa jota esitämme. Omalta kohdaltani voin vain sanoa etten ole koskaan oikein päässyt sisälle tuohon roolihahmon vetämiseen: en edes osaa olla kukaan muu kuin itseni. Onhan palstalla koko joukko ihan aitoja ihmisiä jotka "tuntuvat" oikeilta.

        Tää aloitus oli nyt taas osoitus minun omalaatuisesta huumorintajustani: ei kannata ottaa liian vakavasti.

        (Kuka minä olen: iloinen ja positiivinen valkea rauhankyyhky vai siipirikko jonka lennot on lennetty ja peli pelattu?)

        No hyvä, täällä näitä epäilijöitä on ihan riittävästi. Joillekin näyttää pääasia palstalla olevan se, että kuka on kuka ja kuka muu sen lisäksi.
        Täällähän ei periaatteesta kannattaisi ottaa mitään vakavasti, joskus vain on pakko, kun oikein silmille hypitään. En tarkoita nyt sinua enkä tätä aloitustasi, huumorilla mennään.
        Etköhän sinä itse parhaiten tiedä kuka olet, kuten tiedän minäkin kuka olen.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kiitos ei mikään ihme olisi, enkä minä nyt ihan oikeesti juuri sinun uskottavuutasi silleen epäile, kunhan vain otin muutamia nimimerkkejä esimerkiksi.
        Hunkszille tiedoksi että tarkoitus ei ole pilkata tai ilkkua ketään, vaan aloitus on enemmänkin siitä miten vähän me oikeesti tunnetaan ja tiedetään toisistamme kymmenen vuoden jälkeen palstalla: kuinka paljon todellisuus vastaa sitä roolihahmoa jota esitämme. Omalta kohdaltani voin vain sanoa etten ole koskaan oikein päässyt sisälle tuohon roolihahmon vetämiseen: en edes osaa olla kukaan muu kuin itseni. Onhan palstalla koko joukko ihan aitoja ihmisiä jotka "tuntuvat" oikeilta.

        Tää aloitus oli nyt taas osoitus minun omalaatuisesta huumorintajustani: ei kannata ottaa liian vakavasti.

        (Kuka minä olen: iloinen ja positiivinen valkea rauhankyyhky vai siipirikko jonka lennot on lennetty ja peli pelattu?)

        Tuntien sinua facebookin välityksellä uskon, että olet vilpitön ihminen, mutta sorrut joskus ylilyönteihin ja kerrot asioita kaunistellen, valkoiset valheet kuuluvat elämääsi.

        Ruhankyyhkynä kujeltelu sinun pitää unohtaa.


      • korppis kirjoitti:

        Tuntien sinua facebookin välityksellä uskon, että olet vilpitön ihminen, mutta sorrut joskus ylilyönteihin ja kerrot asioita kaunistellen, valkoiset valheet kuuluvat elämääsi.

        Ruhankyyhkynä kujeltelu sinun pitää unohtaa.

        Sinua en edes maininnut, koska FBkaverit nykyiset ja entiset painivat ihan eri sarjassa kuin varjokabinetti.
        Tää aloitus (vaikka laitoinkin itseni esimerkiksi) ei nyt oikeestaan ole edes minusta (ja sinäkin olet väärässä: en kaunistele, mutta yritän nähdä asioissa posiitiviset puolet ja satsata niihn aina enemmän; myös rauhanrakentajana ja tasaluonteisena ihmisena minut lähipiirini tuntee, mutta varpailleni ei myöskään tallota.)

        Tai siis, koskee tää osittain sinuakin, koska olet kertonut kirjoittavasi kahdella eri persoonalla: korpikirjailija ja korppis, joilla on eri roolit. Se henkilö jonka minä tunnen ositain) blogeista ja FB:sta on enemmän korpikirjailija kuin korppis. Mistä teen sellaisen johtopäätöksen että sinussa on aimo ripaus trollia, provoilijaa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinua en edes maininnut, koska FBkaverit nykyiset ja entiset painivat ihan eri sarjassa kuin varjokabinetti.
        Tää aloitus (vaikka laitoinkin itseni esimerkiksi) ei nyt oikeestaan ole edes minusta (ja sinäkin olet väärässä: en kaunistele, mutta yritän nähdä asioissa posiitiviset puolet ja satsata niihn aina enemmän; myös rauhanrakentajana ja tasaluonteisena ihmisena minut lähipiirini tuntee, mutta varpailleni ei myöskään tallota.)

        Tai siis, koskee tää osittain sinuakin, koska olet kertonut kirjoittavasi kahdella eri persoonalla: korpikirjailija ja korppis, joilla on eri roolit. Se henkilö jonka minä tunnen ositain) blogeista ja FB:sta on enemmän korpikirjailija kuin korppis. Mistä teen sellaisen johtopäätöksen että sinussa on aimo ripaus trollia, provoilijaa.

        Kyllä ne molemmat ovat minua itseäni olen joskus kertonut olevani korpikirjailija nikillä kirjoittaessani asiallisempi kuin korppiksena. Olen luonteeltani sekä, että asiallinen ja epäasiallinen.

        Facebookissa ei voi olla kriittinen. Jos on, alkaa sanasota tai mielipiteesi poistetaan.
        Tavan talliaisen blogikirjoituksissa kirjoittaja karsii pääsääntöisesti ikävät kokemukset. Julkkisten blogit on erikseen.

        Provoilen todellakin sen taidon osaan, mutta mietippäs itseäsi, onko sinussa provoilija sivupersoonaa.

        En usko, että täällä on varjokabinettia. Nikin kääntäjiä tosin on paljon, mutta he jotka kommentoivat samalla nikillä oppii tuntemaan. Kyllä ne kirjoitukset ovat niitä ihan ihtiään eivät muutu vaikka voissa paistettaisiin ja tarvinneekokaan muuttua.

        Hunksi nyt on epäilijä ja palstan kiusanhenki ja miksipä tuo siitä muuttuu ei miksikään.


      • julkkis-kipeä-äiti
        korppis kirjoitti:

        Tuntien sinua facebookin välityksellä uskon, että olet vilpitön ihminen, mutta sorrut joskus ylilyönteihin ja kerrot asioita kaunistellen, valkoiset valheet kuuluvat elämääsi.

        Ruhankyyhkynä kujeltelu sinun pitää unohtaa.

        "mutta sorrut joskus"
        Onneksi Paloma säilyttää ryhtinsä, toisin, kuin sinä.

        Ja mihin sinä et olisi sortunut korppis? Toisten kirjoitusvirheiden korjaamiseen pilkalla, toisten kirjoitusten tulkitsemiseen väärin, joita "jauhat" usein pilkaten, kuten jonkun lapsen, jonka susi melkei söi, tai "kuppa Töölössä, ei vaan Kotkassa", mutta se oli oikea rimanalitus, kun pilkkasit Pirreä, että hän työntelee sombie ukkoaan, eikä hänellä ole muuta elämää?

        Paloma, toisin kuin sinä, ei koskaan korosta itseään erinomaiseksi. Sinulla sitävastoin on itsetunto ongelmia, koska aina kerrot, kuinka erinomainen olet kaikessa ja etenkin lapsesi on oppinut vihdoinkin tekemään ruokaa?

        Minulle on vierasta kehua itseäni erinomaiseksi, koska toisethan sen arvostelee. Olisi sulaa hulluutta kertoa, että tällainen minä olen, niin suvaitsevainen, ihmisrakas "maailamnmatkaaja", jos toiset näkee minut hyvin itserakkaana, ja suorastaan tyhmänä.

        Valitettavasti korppis. Minä näen sinut, ???...ai´ oliko se "hipsis vai pissis", kuitenkin sellaisena kuuluisuuden tavoittelijana, jota itse et saavuttanut ja nyt yrität sitä lapsesi turvin tehdä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinua en edes maininnut, koska FBkaverit nykyiset ja entiset painivat ihan eri sarjassa kuin varjokabinetti.
        Tää aloitus (vaikka laitoinkin itseni esimerkiksi) ei nyt oikeestaan ole edes minusta (ja sinäkin olet väärässä: en kaunistele, mutta yritän nähdä asioissa posiitiviset puolet ja satsata niihn aina enemmän; myös rauhanrakentajana ja tasaluonteisena ihmisena minut lähipiirini tuntee, mutta varpailleni ei myöskään tallota.)

        Tai siis, koskee tää osittain sinuakin, koska olet kertonut kirjoittavasi kahdella eri persoonalla: korpikirjailija ja korppis, joilla on eri roolit. Se henkilö jonka minä tunnen ositain) blogeista ja FB:sta on enemmän korpikirjailija kuin korppis. Mistä teen sellaisen johtopäätöksen että sinussa on aimo ripaus trollia, provoilijaa.

        "Paloma.se.co"

        Mitä tää nyt on?
        Eikö teidän blogiinne kukaan enää kirjoita?
        Tänne pitää tulla mussuttaa.
        Hermostutatte Ancelinankin.
        Ja silloin hermostun minäkin :)
        Heikku tulee lieroilee ja varmaan sit siiliki.
        Niille kun ei kukaan mitään kirjoita.
        Ne keskenää vaa....

        H.


      • Korppis1
        julkkis-kipeä-äiti kirjoitti:

        "mutta sorrut joskus"
        Onneksi Paloma säilyttää ryhtinsä, toisin, kuin sinä.

        Ja mihin sinä et olisi sortunut korppis? Toisten kirjoitusvirheiden korjaamiseen pilkalla, toisten kirjoitusten tulkitsemiseen väärin, joita "jauhat" usein pilkaten, kuten jonkun lapsen, jonka susi melkei söi, tai "kuppa Töölössä, ei vaan Kotkassa", mutta se oli oikea rimanalitus, kun pilkkasit Pirreä, että hän työntelee sombie ukkoaan, eikä hänellä ole muuta elämää?

        Paloma, toisin kuin sinä, ei koskaan korosta itseään erinomaiseksi. Sinulla sitävastoin on itsetunto ongelmia, koska aina kerrot, kuinka erinomainen olet kaikessa ja etenkin lapsesi on oppinut vihdoinkin tekemään ruokaa?

        Minulle on vierasta kehua itseäni erinomaiseksi, koska toisethan sen arvostelee. Olisi sulaa hulluutta kertoa, että tällainen minä olen, niin suvaitsevainen, ihmisrakas "maailamnmatkaaja", jos toiset näkee minut hyvin itserakkaana, ja suorastaan tyhmänä.

        Valitettavasti korppis. Minä näen sinut, ???...ai´ oliko se "hipsis vai pissis", kuitenkin sellaisena kuuluisuuden tavoittelijana, jota itse et saavuttanut ja nyt yrität sitä lapsesi turvin tehdä.

        Sinä varjojen maailmasta. Sinä, joka elät harhojen maailmassa.

        Miten olisi scifi-novellikokoelma .

        Kuppasta rakkautta Kotkan satamassa.
        Zombiet tanssii Kiteellä.
        Verinen lapsen toppahaalari
        Julkkis-kipeä polvi.
        Bissis joka ei juonut kaljaa.
        Amsterdamin yössä tapahtuu

        Huhuu...kauhua...jännitystä....


    • Kuten sanoin kerran,olen aika avulias ja jos naapureina olisimme niin remppasi olis jo valmis.
      Haittapuolena siinä olisi se että useamman kerran olisit naama punoittaen poistunut kotiisi vannoen ettet koskaan astu moisen moukan huusholliin.
      Mitä tulee pyöräilyyn niin pakarat kertoo totuuren , pähkinät särkyy kun pikkasen jännittää.

      • Sellaisen kuvan minäkin olin sinusta saanut. (Sauna on nyt viittä vaille valmis, huomenna kun klinkkerit on jo kuivaneet niin viemme pesukoneet sisään ja kuivaajan ja maalaamme katon ja seinien puuosat pesutuvasta, siis ne jotka ei ole kaakeloituja ja sitten vaan laittaan suihku ja putkimies yhdistelemään röörejä niin kohta meillä kylvetään :)
        Sinutkin mainitsin aloituklsessa ihan vain esimerkkinä siitä miten totuus voisi olla tarua ihmeellisempää, elikkä mitä jos se mielikuva jonka olemme muodostaneet palstan pitkäaikaisista vakinikeistä (heidän omienkertomustensa perusteella) ei olekkaan oikea vaan kysymys on pelkästä roolihahmosta. Mitä juuri sinun tapauksessasi en edes epäile, siksi valitsin tieten tahtoen jengiä jotka ovat olleet kauan palstalla ja joiden jutut aina stemmaa sen mielikuvan kanssa mikä MINULLA on heistä.


      • hunksz

        "koti-kiusattu"

        Sinäkin onneton sorrut vanhaan vitsiin :)

        Kirjoita vaikka:
        Kuivempikin nahka menee ryppyyn.

        yst.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Sinäkin onneton sorrut vanhaan vitsiin :)

        Kirjoita vaikka:
        Kuivempikin nahka menee ryppyyn.

        yst.

        H.

        Pitäsköhän oikein laittaa posket näkyviin,ihan tulee valkeakuulas lajike mieleen,niin sileetä ,niin sileetä.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Pitäsköhän oikein laittaa posket näkyviin,ihan tulee valkeakuulas lajike mieleen,niin sileetä ,niin sileetä.

        "koti-kiusattu"

        Taidanpa antaa sinut tässä vaiheessa Ancelinalle :)
        Tuosta on hänellä enemmän asian-tuntemusta.
        Puutarhuri kun tyttö on.
        Asenteisaankin.
        Asunn...sei...asenta...asenno...
        En minä nyt löydä oikeaa sanaa.

        H.


    • Heikunkeikku

      Kyllä minäkin vähän oon sitä mieltä, että aikamoisessa varjomaailmassa lilluu, jos oikein palstaa rupee miettimään. Varjojen synkkyyteen uppoaa vahingossa moni aito tyyppi. Tai sanottaisko, että mahdollisesti uppoaa.
      Olen lopettanut miettimiset, että kuka kukin on. Tuttuja mukavia nimimerkkejä on onneksi tarjolla paljon ja heitä on kiva lukea (sinä kuulut tuohon heitä-ryhmään.
      Minä en kirjoita muulla nimimerkillä. Pyrin kirjoittamaan ihan oikeita minun mielipiteitäni. Ja oikeita tapahtumia, oli ne sitten entisiä lapsuusasioita, omien lapsieni ollessa pieniä, nykyasioita tai mitä vaan. Törähytän siis vain näitä oman elämän juttuja. Muiden mielestä varmaankin tylsiä, mutta ne on ainoita joita minulla on.:)

      Ei heevetti sentään, minua ei saisi pitsiä nypläämään mitenkään. Eikä virkkaamaan, eikä kutomaan. Kudin lentäisi alta aikayksikön päin seinään, kun minulta menisi hermot. Nuo hommat eivät ole minua varten luotu.
      Ruuanlaittoa kyllä. Tykkäysaste on korkealla.
      Mitä musiikkiin tulee, niin joo. Oot oikias. Jotkut musiikilliset jutut (joko sävel tai sanat tai/ja ennenkaikkea tulkinnat) saavat mun korvaläpyskät väpättämään. Käsi kiiruhtaa helposti esim. radion äänensäätönappulaa kohden ja knapsasee äänen pois. :)

      • "Heikunkeikku"

        No meenny sinne musa-juttuusi.
        Jota niin sanomattomasti olet kaivannut.

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        No meenny sinne musa-juttuusi.
        Jota niin sanomattomasti olet kaivannut.

        H.

        Mä olin jo siellä. Suoritin yhdynnän ja sain tyydytyksen.
        Mee itte sinne. Mun osaltani oon pistänyt pisteen.
        Senkin ilonpilaaja. Heevetin isoo semmonen pilaaja. Vähäkö roska.
        Hän muistaa että en kopioi. Tollasii en nyt ainakaan.
        Mäku tahdon loistaa tunneilla oppilaitten silmis, niin aattele miten oppilas vahtaa, jos otan hänelle läksyksi esim. Hannikaisen: Debussyn varjokuvan. Mä sitten heitän puolihuolimattomasti, että toi Hannikainen muuten otti paljon vaikutteita Debussyn tuotannosta, kuten Lisztin ja Schumannin sävellyksistä. Kivan nimen siis Hannikainen pisti omalle sävellykselleen. Ajattelikohan hän, että Debussyn varjokuva on vain varjokuva idoli-Debussyn omista musiikeista.
        Mistäs minä tiedän, mutta aateskelen vähä kuitenkin tolleen.
        Sanomattomasti kaipaamani musa-aloitus oli hyvä. Mutta ei makeaa mahan täydeltä, eikä ainakaan jos perääni änkee joku innonpilaajamoukkatoukka. Tollero.


    • Kuka.minä.olen

      Hmmm... "Parin viime päivän aikana tätä foorumia lukiessani minulle on tullut aavemainen tunne että olen niinkuin jonkinlaisessa varjomaailmassa missä mikään ei ole todellista."
      Nälkä, liika yksinäisyys, tukholmasyndrooma aiheuttavat tuollaista?
      Maanpinnalle palauttaa tosiasioitten seuraaminen ja tunnistaminen. Tai sitten kaikki kaatuu tukholmasyndrooman tai johonkin muuhun suuntaan.
      http://mvlehti.net/2015/10/10/tek-check-immigrants-abandoned-phones/
      Кто я?
      من أنا ؟

    • Mv-lehden linkittäminen tekee sinusta automaattisesti ei-uskottavan.
      Minä en kärsi mistään syndroomasta, en nälästä enkä muistakaan harhoista. Enkä ole yksin enkä edes yksinäinen.Mulla on ELÄMÄ. Varjomaailmatunnelma tulee vain täällä foorumilla keikkuessa.

      • nuormieli

        No minä olen kyl juuri se minä jonka hyvin tunnen tiedän omat puutteeni ja virheeni kuten myös hyvätkin puoleni joita niitäkin onneksi on, tulen yleensä hyvin toimeen ihmisten kanssa, olen vilkas, puhelias 60 nainen, pieni, hoikka, 160cm pituinen, 58 kg, vaalea sinisilmäinen(ehkä liiankin) mimmi jota ystävät kutsuvat "sipe".....
        Minullä on tytär ja tyttärentytär, (nuorena eronnut alta 30 vuotiaana.) 2 erityistä SYDÄNYSTÄVÄÄ toinen miespuolinen ja toinen nainen sekä paljon muita ystäviä, olen runojen ja musiikin ystävä, romanttinen hupsuttelija.
        Asun"hesassa" kerrostalossa kivojen naapureiden kera, juuri tällainen olen enkä muuksi muutu ainakaan tässä elämässä.


      • Kuka.minä.olen

        Ensimmäisestä lauseestasi tunnistin sinussa tukholmasyndrooman.
        Кто я?
        من أنا ؟


      • bessie-
        Kuka.minä.olen kirjoitti:

        Ensimmäisestä lauseestasi tunnistin sinussa tukholmasyndrooman.
        Кто я?
        من أنا ؟

        Miten sinä muiden syndroomia tai syndroomien puuttumisia voisit tunnistaa, kun et edes tiedä kuka itse olet?


    • enmilläänkeksi

      Kovaa on, koitti, mitä koitti, kun vakinikit ei tunne tuntevansa toisiaan, puhumattakaan uusista palstalle ilmestyvistä, että ketä ja minkämoisia ne o.
      Tiedän tasan tarkkaan, millaisia olette, ei mitään ongelmaa. Alastomia teidät näen. Vähempikin riisuutuminen riittäisi.

      • enmilläänkeksi

        Jos teen aloituksen, niin tiedän jo etukäteen, miten kommentoitte. Vakinikeistä hunksz kiiruhtaa parissa sekunnissa lässyttään mutta tuntee jo mua sen verran, että tietää, ettei kykene pilaamaan lässynlässyllään ketjuani - yrittää silti. Korppis ei voi kateellisena ihmisenä mitenkään asiallista kommenttia kirjoittaa vaan vihtuilun näppää. Paloma on tahdikas muttei innostunut mun kans keskustelemaan muistaessaan kipakat vastaväitteni, nenäänsä nyrpistää mutta kommentoi asiallisesti. Heikunkeikku heilahtaa kuin tuulenpuuska paikalle, ja tekopirteänä ilakoi kommenttinsa. Sivooja hän parka sivaltaa terävästi mutta toivoo salaa suojelijakseen isokenkäisen fiinin vaikutusvaltaisen saavansa. Ugh, sanoo kkk. Siilimuori keittää kommenttinsa kotikutoisista aineksista. Ykseerokin suattaapi jottain virkata tai sitten ei. =DW= ei kommentoi, hän tekee vain omia provoja loispummieläkeläisille.
        Sitten on näitä uusia palstalaisia, jotka eivät vielä ole paaduttaneet itseään.


      • Korppis1
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Jos teen aloituksen, niin tiedän jo etukäteen, miten kommentoitte. Vakinikeistä hunksz kiiruhtaa parissa sekunnissa lässyttään mutta tuntee jo mua sen verran, että tietää, ettei kykene pilaamaan lässynlässyllään ketjuani - yrittää silti. Korppis ei voi kateellisena ihmisenä mitenkään asiallista kommenttia kirjoittaa vaan vihtuilun näppää. Paloma on tahdikas muttei innostunut mun kans keskustelemaan muistaessaan kipakat vastaväitteni, nenäänsä nyrpistää mutta kommentoi asiallisesti. Heikunkeikku heilahtaa kuin tuulenpuuska paikalle, ja tekopirteänä ilakoi kommenttinsa. Sivooja hän parka sivaltaa terävästi mutta toivoo salaa suojelijakseen isokenkäisen fiinin vaikutusvaltaisen saavansa. Ugh, sanoo kkk. Siilimuori keittää kommenttinsa kotikutoisista aineksista. Ykseerokin suattaapi jottain virkata tai sitten ei. =DW= ei kommentoi, hän tekee vain omia provoja loispummieläkeläisille.
        Sitten on näitä uusia palstalaisia, jotka eivät vielä ole paaduttaneet itseään.

        Olenko kateellinen sinulle, no jopas jotain.

        Sinua en ole jaksanut noteerata tai voi olla, että olen sinullekin joskus vastannut ja jos olet saanut minulta nenillesi on siihen ollut aihetta.


      • 1eero
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Jos teen aloituksen, niin tiedän jo etukäteen, miten kommentoitte. Vakinikeistä hunksz kiiruhtaa parissa sekunnissa lässyttään mutta tuntee jo mua sen verran, että tietää, ettei kykene pilaamaan lässynlässyllään ketjuani - yrittää silti. Korppis ei voi kateellisena ihmisenä mitenkään asiallista kommenttia kirjoittaa vaan vihtuilun näppää. Paloma on tahdikas muttei innostunut mun kans keskustelemaan muistaessaan kipakat vastaväitteni, nenäänsä nyrpistää mutta kommentoi asiallisesti. Heikunkeikku heilahtaa kuin tuulenpuuska paikalle, ja tekopirteänä ilakoi kommenttinsa. Sivooja hän parka sivaltaa terävästi mutta toivoo salaa suojelijakseen isokenkäisen fiinin vaikutusvaltaisen saavansa. Ugh, sanoo kkk. Siilimuori keittää kommenttinsa kotikutoisista aineksista. Ykseerokin suattaapi jottain virkata tai sitten ei. =DW= ei kommentoi, hän tekee vain omia provoja loispummieläkeläisille.
        Sitten on näitä uusia palstalaisia, jotka eivät vielä ole paaduttaneet itseään.

        Paaduttaneet itseään ? Tässä on oltava varovainen mitä suustaan sylkee !


      • paatumaton
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Jos teen aloituksen, niin tiedän jo etukäteen, miten kommentoitte. Vakinikeistä hunksz kiiruhtaa parissa sekunnissa lässyttään mutta tuntee jo mua sen verran, että tietää, ettei kykene pilaamaan lässynlässyllään ketjuani - yrittää silti. Korppis ei voi kateellisena ihmisenä mitenkään asiallista kommenttia kirjoittaa vaan vihtuilun näppää. Paloma on tahdikas muttei innostunut mun kans keskustelemaan muistaessaan kipakat vastaväitteni, nenäänsä nyrpistää mutta kommentoi asiallisesti. Heikunkeikku heilahtaa kuin tuulenpuuska paikalle, ja tekopirteänä ilakoi kommenttinsa. Sivooja hän parka sivaltaa terävästi mutta toivoo salaa suojelijakseen isokenkäisen fiinin vaikutusvaltaisen saavansa. Ugh, sanoo kkk. Siilimuori keittää kommenttinsa kotikutoisista aineksista. Ykseerokin suattaapi jottain virkata tai sitten ei. =DW= ei kommentoi, hän tekee vain omia provoja loispummieläkeläisille.
        Sitten on näitä uusia palstalaisia, jotka eivät vielä ole paaduttaneet itseään.

        Mä oon ihan uusi ja hämmästelen kun sä muita käsittelet vaikkei kukaan sua tunne. Onko reiluu?


      • paatumaton
        1eero kirjoitti:

        Paaduttaneet itseään ? Tässä on oltava varovainen mitä suustaan sylkee !

        Osaatko sää Eero virkata ku hän sitä epäilee?


      • 1eero
        paatumaton kirjoitti:

        Osaatko sää Eero virkata ku hän sitä epäilee?

        Alakoulussa tein pari patalappua, niin kyllä voin virka, huutaakkin kaikelaisia solvauksia.
        Emmääkeksi mitä sitä itteesä omahyväinen itserakas arvostelee kun olen
        Tyytyväinen nytkin köllötelen eikä kiire paina.


      • enmilläänkeksi
        paatumaton kirjoitti:

        Mä oon ihan uusi ja hämmästelen kun sä muita käsittelet vaikkei kukaan sua tunne. Onko reiluu?

        Olet ihan uusi, jaha. Kuitenkin tiedät, ettei mua kukaan tunne :))))))) Ei stemmaa! Valehtelet, korvasi heiluu,.


      • enmilläänkeksi

        Kyl mä niin kauhiast ihmettelen, että miten nämä ei tunne toisiaan.
        Eihän täällä tarvi kuin muutama kommentti kirjoittaa, niin selviää, millainen on. Ainakin mulle selviää. Millaisia sokkotolloja te oikein ootte.
        Kommentoin tähän ketjuun vain siksi, että saataisiin elämää, kun alkoi käydä niin puisevaks ;)


      • 1eero
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Kyl mä niin kauhiast ihmettelen, että miten nämä ei tunne toisiaan.
        Eihän täällä tarvi kuin muutama kommentti kirjoittaa, niin selviää, millainen on. Ainakin mulle selviää. Millaisia sokkotolloja te oikein ootte.
        Kommentoin tähän ketjuun vain siksi, että saataisiin elämää, kun alkoi käydä niin puisevaks ;)

        Mihin elämäkeksiä on elämän hävittänyt.


      • enmilläänkeksi
        1eero kirjoitti:

        Mihin elämäkeksiä on elämän hävittänyt.

        Siilin piikkien sekkaan, etippä sieltä ;)


      • reilustikerron
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Jos teen aloituksen, niin tiedän jo etukäteen, miten kommentoitte. Vakinikeistä hunksz kiiruhtaa parissa sekunnissa lässyttään mutta tuntee jo mua sen verran, että tietää, ettei kykene pilaamaan lässynlässyllään ketjuani - yrittää silti. Korppis ei voi kateellisena ihmisenä mitenkään asiallista kommenttia kirjoittaa vaan vihtuilun näppää. Paloma on tahdikas muttei innostunut mun kans keskustelemaan muistaessaan kipakat vastaväitteni, nenäänsä nyrpistää mutta kommentoi asiallisesti. Heikunkeikku heilahtaa kuin tuulenpuuska paikalle, ja tekopirteänä ilakoi kommenttinsa. Sivooja hän parka sivaltaa terävästi mutta toivoo salaa suojelijakseen isokenkäisen fiinin vaikutusvaltaisen saavansa. Ugh, sanoo kkk. Siilimuori keittää kommenttinsa kotikutoisista aineksista. Ykseerokin suattaapi jottain virkata tai sitten ei. =DW= ei kommentoi, hän tekee vain omia provoja loispummieläkeläisille.
        Sitten on näitä uusia palstalaisia, jotka eivät vielä ole paaduttaneet itseään.

        >>>>>enmilläänkeksi

        unohdit bessien, nikin jolla on täysin kaksi (tai useampi) eri persoonaa. Yhtenä päivänä aamupäivällä saattaa jutut olla tosi järkeviä ja järkeenkäypiä, just niin kauan kunnes joku saa provosoitua hänet, silloin onkin ihan eri persoona kehässä ja vain mielikuvitus on rajana


      • 1eero
        reilustikerron kirjoitti:

        >>>>>enmilläänkeksi

        unohdit bessien, nikin jolla on täysin kaksi (tai useampi) eri persoonaa. Yhtenä päivänä aamupäivällä saattaa jutut olla tosi järkeviä ja järkeenkäypiä, just niin kauan kunnes joku saa provosoitua hänet, silloin onkin ihan eri persoona kehässä ja vain mielikuvitus on rajana

        Mistä sinä sen tiedät täällä voi kaksi bessietä ainakin, toinen huilaa välillä.


      • Korppis1
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Kyl mä niin kauhiast ihmettelen, että miten nämä ei tunne toisiaan.
        Eihän täällä tarvi kuin muutama kommentti kirjoittaa, niin selviää, millainen on. Ainakin mulle selviää. Millaisia sokkotolloja te oikein ootte.
        Kommentoin tähän ketjuun vain siksi, että saataisiin elämää, kun alkoi käydä niin puisevaks ;)

        Lähden laittaa saunan lämpiämään, jospa sillä aikaa vastaisit kysymykseeni, mistä olen sinulle kateellinen?


      • paatumaton
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Olet ihan uusi, jaha. Kuitenkin tiedät, ettei mua kukaan tunne :))))))) Ei stemmaa! Valehtelet, korvasi heiluu,.

        Menit lankaan paljastit ittes;))))))))))


      • enmilläänkeksi
        Korppis1 kirjoitti:

        Lähden laittaa saunan lämpiämään, jospa sillä aikaa vastaisit kysymykseeni, mistä olen sinulle kateellinen?

        Sinä olet kaikille kateellinen.


      • ent.siivoojaparka
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Jos teen aloituksen, niin tiedän jo etukäteen, miten kommentoitte. Vakinikeistä hunksz kiiruhtaa parissa sekunnissa lässyttään mutta tuntee jo mua sen verran, että tietää, ettei kykene pilaamaan lässynlässyllään ketjuani - yrittää silti. Korppis ei voi kateellisena ihmisenä mitenkään asiallista kommenttia kirjoittaa vaan vihtuilun näppää. Paloma on tahdikas muttei innostunut mun kans keskustelemaan muistaessaan kipakat vastaväitteni, nenäänsä nyrpistää mutta kommentoi asiallisesti. Heikunkeikku heilahtaa kuin tuulenpuuska paikalle, ja tekopirteänä ilakoi kommenttinsa. Sivooja hän parka sivaltaa terävästi mutta toivoo salaa suojelijakseen isokenkäisen fiinin vaikutusvaltaisen saavansa. Ugh, sanoo kkk. Siilimuori keittää kommenttinsa kotikutoisista aineksista. Ykseerokin suattaapi jottain virkata tai sitten ei. =DW= ei kommentoi, hän tekee vain omia provoja loispummieläkeläisille.
        Sitten on näitä uusia palstalaisia, jotka eivät vielä ole paaduttaneet itseään.

        Hetken jo ajattelin ihaillen, että olisiko sinulla tosiaan sellainen harvinainen kyky oppia tuntemaan ihminen ja hänen luonteensa tällä tavalla muutamasta palstakommentista.
        Petyin. Petyin pahasti.
        Minun kohdallani ainakin meni ohi niin, että viuhahti ja jätti vain hajun jälkeensä.
        Viimeisin, mitä tällä palstalla toivoisin edes salaa, olisi suojelija toisia kommentoijia vastaan, olipa kengän numero mikä vaan. Hyi, miten alentavalle se minusta tuntuisi. Ottaisin sen halventavana loukkausyrityksenä. Luultavasti potkaisisin takaisin omalla isolla kengälläni ja kokeilisin kumman kengissä pohjat kestää taikka sitten vain tuhahtaisin, kohauttaisin olkapäitäni ja jättäisin omaan arvoonsa. Riippuen siitä, millä tuulella sattuisin olemaan.


      • Korppis1
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Sinä olet kaikille kateellinen.

        Hyvä tietää, kiitos. Eero olen sulle kateellinen kuulitkos ; )


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Siilin piikkien sekkaan, etippä sieltä ;)

        Mitämitämitä? Kattelin piikkini eikä näy kenekää elämää minun pikeissäni?


      • enmilläänkeksi
        paatumaton kirjoitti:

        Menit lankaan paljastit ittes;))))))))))

        Jopas jotain, Että palstalta löysi ihan uusi palstalainen jonkun joka paljasti itsensä. Menee mielenkiintoiseksi. Kehitys kehittyy. Aloituksessa ei vielä tunnettu ketään. Eikä kukaan sen jälkeenkään ketään tuntenut, Naamiohuveja täällä on niiden mielestä. Vaan mä tunnen liiankin hyvin tän porukan.
        Tosin se oli kyllä korppis, joka saunaan män ja paljasti itsensä. Että taisit uusi palstalainen erehtyä.


      • 1eero
        Korppis1 kirjoitti:

        Hyvä tietää, kiitos. Eero olen sulle kateellinen kuulitkos ; )

        Hö mitä mitä mistä ainii naisten luonne ne osaa olla kateellisia jos emmiääkeksillä on uusi kukkaruukkuhattu varmaa oot kateellinen.


      • Korppis1
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Jopas jotain, Että palstalta löysi ihan uusi palstalainen jonkun joka paljasti itsensä. Menee mielenkiintoiseksi. Kehitys kehittyy. Aloituksessa ei vielä tunnettu ketään. Eikä kukaan sen jälkeenkään ketään tuntenut, Naamiohuveja täällä on niiden mielestä. Vaan mä tunnen liiankin hyvin tän porukan.
        Tosin se oli kyllä korppis, joka saunaan män ja paljasti itsensä. Että taisit uusi palstalainen erehtyä.

        Ajoin puoli kilsaa Petzen asunnolle, napsautin saunan päälle. Ajoin takaisin ja samalla kun ajoin lähetin laasersäteellä viestin palstalle.

        Kohta lähden takaisin ja olen pois oletettavasti pari tuntia. Joten mielenkiintoista nähdä kuinka monta uutta korppiksen viestiä löydätkään sillä aikaa.

        Oi,Oi Ja vielä kehut tuntevasi palstalaiset, no jopas olet etevä, nyt olen kyllä kateellinen.


      • k-kk
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Jos teen aloituksen, niin tiedän jo etukäteen, miten kommentoitte. Vakinikeistä hunksz kiiruhtaa parissa sekunnissa lässyttään mutta tuntee jo mua sen verran, että tietää, ettei kykene pilaamaan lässynlässyllään ketjuani - yrittää silti. Korppis ei voi kateellisena ihmisenä mitenkään asiallista kommenttia kirjoittaa vaan vihtuilun näppää. Paloma on tahdikas muttei innostunut mun kans keskustelemaan muistaessaan kipakat vastaväitteni, nenäänsä nyrpistää mutta kommentoi asiallisesti. Heikunkeikku heilahtaa kuin tuulenpuuska paikalle, ja tekopirteänä ilakoi kommenttinsa. Sivooja hän parka sivaltaa terävästi mutta toivoo salaa suojelijakseen isokenkäisen fiinin vaikutusvaltaisen saavansa. Ugh, sanoo kkk. Siilimuori keittää kommenttinsa kotikutoisista aineksista. Ykseerokin suattaapi jottain virkata tai sitten ei. =DW= ei kommentoi, hän tekee vain omia provoja loispummieläkeläisille.
        Sitten on näitä uusia palstalaisia, jotka eivät vielä ole paaduttaneet itseään.

        Yleensä puhun vähän,mut asiaa.
        Fillaroinnist vois jopa parikin virkettä vääntää.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Jos teen aloituksen, niin tiedän jo etukäteen, miten kommentoitte. Vakinikeistä hunksz kiiruhtaa parissa sekunnissa lässyttään mutta tuntee jo mua sen verran, että tietää, ettei kykene pilaamaan lässynlässyllään ketjuani - yrittää silti. Korppis ei voi kateellisena ihmisenä mitenkään asiallista kommenttia kirjoittaa vaan vihtuilun näppää. Paloma on tahdikas muttei innostunut mun kans keskustelemaan muistaessaan kipakat vastaväitteni, nenäänsä nyrpistää mutta kommentoi asiallisesti. Heikunkeikku heilahtaa kuin tuulenpuuska paikalle, ja tekopirteänä ilakoi kommenttinsa. Sivooja hän parka sivaltaa terävästi mutta toivoo salaa suojelijakseen isokenkäisen fiinin vaikutusvaltaisen saavansa. Ugh, sanoo kkk. Siilimuori keittää kommenttinsa kotikutoisista aineksista. Ykseerokin suattaapi jottain virkata tai sitten ei. =DW= ei kommentoi, hän tekee vain omia provoja loispummieläkeläisille.
        Sitten on näitä uusia palstalaisia, jotka eivät vielä ole paaduttaneet itseään.

        "Siilimuori keittää kommenttinsa kotikutoisista aineksista. "
        Oi ihana, sie tunnet meitsin. En tiedä missä mielessä tuon arvion teit mutta omin se itelle kybällä :D. Kotikutoinen tuntuu niin hyvältä.............................................:D.


      • 1eero kirjoitti:

        Mistä sinä sen tiedät täällä voi kaksi bessietä ainakin, toinen huilaa välillä.

        Bessie ja siivoojaparka tyyliltään muistuttavat toisiaan. Joskus olen luulevinani et ovat yksi ja sama. Kaksi yhtä kipakkaa :).


      • 1eero kirjoitti:

        Mistä sinä sen tiedät täällä voi kaksi bessietä ainakin, toinen huilaa välillä.

        Nii. Kaksi jotka huijaa kolmatta.


      • bessie-
        reilustikerron kirjoitti:

        >>>>>enmilläänkeksi

        unohdit bessien, nikin jolla on täysin kaksi (tai useampi) eri persoonaa. Yhtenä päivänä aamupäivällä saattaa jutut olla tosi järkeviä ja järkeenkäypiä, just niin kauan kunnes joku saa provosoitua hänet, silloin onkin ihan eri persoona kehässä ja vain mielikuvitus on rajana

        Nythän sinä ihan pimeitä kirjoittelet.
        Olen aina samanlainen persoona, vuorokauden- tai mitkään muutkaan ajat eivät vaikuta sitä tai tätä. En myöskään ole erityisen helposti provosoitavissa. Aika on se ensimmäinen juttu ja viitsiminen toinen.


      • Korppis1
        1eero kirjoitti:

        Hö mitä mitä mistä ainii naisten luonne ne osaa olla kateellisia jos emmiääkeksillä on uusi kukkaruukkuhattu varmaa oot kateellinen.

        Joo ja sen kukkaruukkuhatun alta hän tunnistaa minut teksteistä. Hän tunnisti minut uutena palstalaisena vaikka olen kohta kymmenen vuotta heilutellut tätä katiskaa.

        Mä olen sinulle kateellinen sinulle koska olet setä ja jos minulla olisi munat olisin minäkin setä


      • enmilläänkeksi
        Korppis1 kirjoitti:

        Joo ja sen kukkaruukkuhatun alta hän tunnistaa minut teksteistä. Hän tunnisti minut uutena palstalaisena vaikka olen kohta kymmenen vuotta heilutellut tätä katiskaa.

        Mä olen sinulle kateellinen sinulle koska olet setä ja jos minulla olisi munat olisin minäkin setä

        Ymmärsit väärin kommenttini, jonka kirjoitin muka-uudelle paatumattomalle.


      • bessie-
        siilimuori2 kirjoitti:

        Bessie ja siivoojaparka tyyliltään muistuttavat toisiaan. Joskus olen luulevinani et ovat yksi ja sama. Kaksi yhtä kipakkaa :).

        Etkös sinä ole aikaisemmin ollut se LUULOTTELUN vastustaja numero 1, ja nyt noin erinomaisen typerää juttua yrität luulotella.
        Paraskin tyylien tuntija, anna mun kaikki kestää...


      • 1eero
        Korppis1 kirjoitti:

        Joo ja sen kukkaruukkuhatun alta hän tunnistaa minut teksteistä. Hän tunnisti minut uutena palstalaisena vaikka olen kohta kymmenen vuotta heilutellut tätä katiskaa.

        Mä olen sinulle kateellinen sinulle koska olet setä ja jos minulla olisi munat olisin minäkin setä

        Minun vanhankansan vitjamunista kyllä kyllä parasta kun olet läpeesi tyytyväinen ei näistä meiän sukupuolivehkeistä ole ennää mihinkään, saaha sitä muistella ai muistatko kun silloin nuorena kun.....?....


      • bessie- kirjoitti:

        Etkös sinä ole aikaisemmin ollut se LUULOTTELUN vastustaja numero 1, ja nyt noin erinomaisen typerää juttua yrität luulotella.
        Paraskin tyylien tuntija, anna mun kaikki kestää...

        Mulle on ihan sama mitä täällä kukainenkin luulee, kirjoitin huvikseni ihan vain omista luulotteluista ja myös sinun rekatioarvioni sinun reaktiostasi osui oikeaan :)DD. Rauha rauha.


      • enmilläänkeksi
        siilimuori2 kirjoitti:

        "Siilimuori keittää kommenttinsa kotikutoisista aineksista. "
        Oi ihana, sie tunnet meitsin. En tiedä missä mielessä tuon arvion teit mutta omin se itelle kybällä :D. Kotikutoinen tuntuu niin hyvältä.............................................:D.

        Ihan lämmöllä kirjoitin. Hyvä, jos kelpasi.


      • 1eero kirjoitti:

        Minun vanhankansan vitjamunista kyllä kyllä parasta kun olet läpeesi tyytyväinen ei näistä meiän sukupuolivehkeistä ole ennää mihinkään, saaha sitä muistella ai muistatko kun silloin nuorena kun.....?....

        Niinhän se mummakin katteli sivustatäytettävän pyykkikoneen ikkunasta sisään kun papan ja omat kalsarit pyörivät lasissa. Noin sitä mekin ennen mutta nyt ei enää pyöri kuin housut


      • bessie-
        siilimuori2 kirjoitti:

        Mulle on ihan sama mitä täällä kukainenkin luulee, kirjoitin huvikseni ihan vain omista luulotteluista ja myös sinun rekatioarvioni sinun reaktiostasi osui oikeaan :)DD. Rauha rauha.

        Ai ihan sama sinulle, noinkohan...

        Kummalliset on huvit sinulla. Pitääkö tuo vielä erikseen mainita kun kerran oikeaan sattuu osumaan "reaktioarviossaan" !? (keskustelupalstalla). Kerro nyt saman tien, montako kertaa olet arvioinut väärin?
        Rauhallinenhan minä olen, ota vain sinäkin ihan rauhallisesti se että vaivauduin kerrankin reagoimaan tyhmään luulotteluusi.


      • bessie- kirjoitti:

        Ai ihan sama sinulle, noinkohan...

        Kummalliset on huvit sinulla. Pitääkö tuo vielä erikseen mainita kun kerran oikeaan sattuu osumaan "reaktioarviossaan" !? (keskustelupalstalla). Kerro nyt saman tien, montako kertaa olet arvioinut väärin?
        Rauhallinenhan minä olen, ota vain sinäkin ihan rauhallisesti se että vaivauduin kerrankin reagoimaan tyhmään luulotteluusi.

        Sori, mää en nyt ole in the mood jossaa jaksaisin mitään pilkunvääntöä. Tai inttämistä. Minähän olen palstakummallinen :D. Väärin arvioni savat arvioida kaikki ne Muut.

        Sinä reagoit aina, tavalla tai tosella, yleensä sillä toisella.


      • bessie-
        siilimuori2 kirjoitti:

        Sori, mää en nyt ole in the mood jossaa jaksaisin mitään pilkunvääntöä. Tai inttämistä. Minähän olen palstakummallinen :D. Väärin arvioni savat arvioida kaikki ne Muut.

        Sinä reagoit aina, tavalla tai tosella, yleensä sillä toisella.

        Taas tuli tuo odotettu ja tuttu; en jaksa tästä vääntää...

        "Sinä reagoit aina, tavalla tai toisella, yleensä sillä toisella."
        No jopas oli harvinaisen tyhmästi sanottu, jopa sinulta!

        Keskustelupalstan idea on, että reagoidaan, provosoidutaan, vastataan. Niin yksinkertaista.

        Totuus kuitenkin on, etten minä useimmiten viitsi vastata viesteihin joissa kirjoitetaan minusta, mutta ei siis suoraan minulle. Kaikkea en tietenkään voi muistaa, mutta tunnen itseni ja tuntuu aika epätodennäköiseltä että olisin kovinkaan montaa kertaa sen tehnyt.
        Että todella etevä olit "reaktioarvioidessasi" minun edes vastaavan sivusta, sen verran harvinaista.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Sori, mää en nyt ole in the mood jossaa jaksaisin mitään pilkunvääntöä. Tai inttämistä. Minähän olen palstakummallinen :D. Väärin arvioni savat arvioida kaikki ne Muut.

        Sinä reagoit aina, tavalla tai tosella, yleensä sillä toisella.

        Mikäs nyt siilimuorilla? Sinähän olet aina ollut palstan innokkain inttäjä ja pilkunvääntäjä. Olen monet hauskat ajankulut saanut sinua jututtaessani.
        Vieläkö se nuha vaivaa, vai mikä se on vienyt inttämishalut? Saas nähä, etteikö ne tässä kohta palaa taas entiselleen.
        Puheenvuoro on sinun.


      • bessie- kirjoitti:

        Taas tuli tuo odotettu ja tuttu; en jaksa tästä vääntää...

        "Sinä reagoit aina, tavalla tai toisella, yleensä sillä toisella."
        No jopas oli harvinaisen tyhmästi sanottu, jopa sinulta!

        Keskustelupalstan idea on, että reagoidaan, provosoidutaan, vastataan. Niin yksinkertaista.

        Totuus kuitenkin on, etten minä useimmiten viitsi vastata viesteihin joissa kirjoitetaan minusta, mutta ei siis suoraan minulle. Kaikkea en tietenkään voi muistaa, mutta tunnen itseni ja tuntuu aika epätodennäköiseltä että olisin kovinkaan montaa kertaa sen tehnyt.
        Että todella etevä olit "reaktioarvioidessasi" minun edes vastaavan sivusta, sen verran harvinaista.

        En pidä tylistäsi puhua minulle joten en viitsi alkaa vastausta vääntämään.
        Tässä esimerkkejä puheestasi:
        No jopas oli harvinaisen tyhmästi sanottu, jopa sinulta!
        Että todella etevä olit "reaktioarvioidessasi
        Kummalliset on huvit sinulla
        tyhmään luulotteluusi.
        nyt noin erinomaisen typerää juttua yrität luulotella.
        Paraskin tyylien tuntija, anna mun kaikki kestää...


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mikäs nyt siilimuorilla? Sinähän olet aina ollut palstan innokkain inttäjä ja pilkunvääntäjä. Olen monet hauskat ajankulut saanut sinua jututtaessani.
        Vieläkö se nuha vaivaa, vai mikä se on vienyt inttämishalut? Saas nähä, etteikö ne tässä kohta palaa taas entiselleen.
        Puheenvuoro on sinun.

        Katso vastauksen bessielle.
        Mää meen knk-lääkärille ensi viikolla. Jospa lakkaan nuhimasta :DD


      • bessie-
        siilimuori2 kirjoitti:

        En pidä tylistäsi puhua minulle joten en viitsi alkaa vastausta vääntämään.
        Tässä esimerkkejä puheestasi:
        No jopas oli harvinaisen tyhmästi sanottu, jopa sinulta!
        Että todella etevä olit "reaktioarvioidessasi
        Kummalliset on huvit sinulla
        tyhmään luulotteluusi.
        nyt noin erinomaisen typerää juttua yrität luulotella.
        Paraskin tyylien tuntija, anna mun kaikki kestää...

        Kirjoitan sinulle aivan kuten kirjoittaisin kenelle tahansa muullekin joka ensin kirjoittaa minulle (tällä kertaa minusta) kuten sinä. Aika paljon jätän kyllä kirjoittamatta (reagoimatta, provosoitumatta) tykkänään, kuten jo tuolla aiemmin tavallaan sanoinkin.


    • enmilläänkeksi

      Jatkakaa omin sanoin. En millään jaksa enää. Tonkaisin jo kusiaispesään liikettä niveliin.
      Hassua tuolla mua soimasi muka-ihan-uusi-palstalainen, etten saisi kertoa tarinoita nikeistä, koska minua ei tunneta. Mutta eihän täällä aloituksen ja monen kommentin mukaan ketään tunneta hehheh.

    • Nytkös vasta kaikkien näiden vuosien jälkeen heräsit aavemaailmaan :D. Minä en ole tällä palstalla kymmentä vuotta ollut. Tosin en itsekään muista montako kun palstoja on ollut muitakin. Mutta:
      "Siilirouva on espoolainen eläkeläinen jonka kotona ei koskaan tapahdu paljon mitään pahaa eikä hyvää?"

      Minä olen se mitä olen täällä kertonut ja vielä enempi sitä mitä en ole kertonut. Syy siihen on se kun tämä on anonyymipalsta. Jos täällä kaikki kirjoittaisivat omalla nimellään kirjoittaisin minäkin, mutta kun tämä nyt sattuu olemaan tällainen suojaton palsta, en näe aiheekseni kauhean tarkasti siis sillain että minut voitaisiin oikeasti tunnistaa.

      Siis e ole eläkeläinen vielä. Mutta totta on että elämäni on aika tapahtumaköyhää tai sanotaanko et se rullaa omalla raiteillaan. Minusta ihan mukavaa, koska varsmasti joskus vielä tulee sekin aika et joudutaan sille epämukavuusalueelle joten olen kiitollinen tästä ajasta.

      Muista kirjoittaista en niin syvällisesti ajattle. jokainen tehkööt itsestään omannäköisensä profiilin. Kyllä uskottavat eroavat feikeistä. Mutta jokaisen oma valinta.

    • de-meter

      Minä kai olen sen verran tosikko, etten oikein ymmärrä miksi joku vaivautuisi esittämään täällä roolia. Ainakaan näin vanha ihminen..))

      Tietysti sitä voi kommentoidessaan harkita, mitä sanoo, minkä puolen itsestään asettaa peliin, mutta en pidä sitä roolin valitsemisena vaan pikemminkin tilannetajun osoituksena. Siperia on myös opettanut monille, että liiasta avoimuudesta tulee takkiin. Se kun tulkitaan melkein aina toisin kuin mitä tarkoitti. Eli suojautuminen voi tehdä ihmisestä aneemisemman kuin hän livessä on.

      Omalla kohdallani staattinen minäkuva ei ole koskaan pysynyt hyppysissäni, sen verran ristiriitainen on luontoni aina ollut. Minua kiehtoi zenbuddismista löytämäni määritelmä: "Ihminen on valikoituja käsityksiä itsestään."

      Eli otsikkokysymykseen: en välttämättä ole minä, mutta voin minä ollakin..))
      Muiden puolesta en pysty puhumaan, mutta aidoilta vaikuttavat mielestäni kaikki täällä kirjoittavat. En usko, että suuria yllätyksiä tulisi, vaikka tapaisimme livessä...

      Sitä en kyllä pysty sanomaan, että tuntisin täällä kirjoittavat, jokin linja on voinut tulla tutuksi, mutta ihminen on minusta sittenkin paljon enemmän. elävä ja muuttuva, yllättäväkin - riippuen siitä, miltä tasolta häntä tarkastelee...

      • De-meter, noin minäkin alussa ajattelin: kun menee omanikäistensä jengiin niin siellä ei kukaan jaksa leikkiä mitään primadonnaa; mutta todellakin, onko nää asiat ja puolet mitä ihmiset nostaa itsestään palstoille jotenkin tälle henkilölle tyypillisiä; heijastaako ne jotenkin ihmisen persoonallisuutta vai vain hyvin kapeaa osaa siitä Korppis/korpikirjailija on ratkaissut asian kohdella julkisella profiililla: kirjailijalla (yleensä) asialinjalla, korppiksena saa olla impulsiivinen, sanoa pahastikin. Uskon että täällä rekatut yleensä ovat asialinjalla, muutamaa nimimerkkiä mukaan lukematta, ja sitten käyttävät satunnaista kertakäyttönikkiä jolla huutelevat puskasta kun kantti ei kestä tulla omilla kasvoillaan sanomaan samaa. Toivon olevani väärässä ja ymmärrän kyllä että ei KAIKKI tai edes USEIMMAT rekatut niin tee, mutta on mielestäni ilkeää että ylläpito antaa mahdollisuuden kommentoida käyttämättä omaa nimimerkkiään. Ikäänkuin tällaista konfliktihakuisuutta suosittaisiin...tyyppi "tapelkaa pojat niin saatte tupakkaa".


      • de-meter
        Paloma.se.co kirjoitti:

        De-meter, noin minäkin alussa ajattelin: kun menee omanikäistensä jengiin niin siellä ei kukaan jaksa leikkiä mitään primadonnaa; mutta todellakin, onko nää asiat ja puolet mitä ihmiset nostaa itsestään palstoille jotenkin tälle henkilölle tyypillisiä; heijastaako ne jotenkin ihmisen persoonallisuutta vai vain hyvin kapeaa osaa siitä Korppis/korpikirjailija on ratkaissut asian kohdella julkisella profiililla: kirjailijalla (yleensä) asialinjalla, korppiksena saa olla impulsiivinen, sanoa pahastikin. Uskon että täällä rekatut yleensä ovat asialinjalla, muutamaa nimimerkkiä mukaan lukematta, ja sitten käyttävät satunnaista kertakäyttönikkiä jolla huutelevat puskasta kun kantti ei kestä tulla omilla kasvoillaan sanomaan samaa. Toivon olevani väärässä ja ymmärrän kyllä että ei KAIKKI tai edes USEIMMAT rekatut niin tee, mutta on mielestäni ilkeää että ylläpito antaa mahdollisuuden kommentoida käyttämättä omaa nimimerkkiään. Ikäänkuin tällaista konfliktihakuisuutta suosittaisiin...tyyppi "tapelkaa pojat niin saatte tupakkaa".

        "mutta todellakin, onko nää asiat ja puolet mitä ihmiset nostaa itsestään palstoille jotenkin tälle henkilölle tyypillisiä; heijastaako ne jotenkin ihmisen persoonallisuutta vai vain hyvin kapeaa osaa siitä ?" kysyy Paloma.
        Kenpä tietäisi.

        Kirjoitit aikaisemmin huomiohakuisuudesta. Veikkaan, että jos ihminen ei saa tai ole saanut riittävästi huomiota elämässään eikä ole kovin rohkea luonteeltaan, hän voi hyvin hakea huomiota täältä juuri noilla keinoilla mitä kuvasit. Olla olevinaan hyvinkin uskalias, sanoa suorat sanat,
        kun on turvassa anonymiteetin takana. Tuossa mielessä roolien kanssa pelaaminen on varmasti mahdollista. Arvelen kyllä, että jos joku ilkeilee täällä, hän tekee sitä muuallakin, ehkä eri lailla ja hillitymmin, mutta ilkeilee kuitenkin.

        Kiltin tytön syndrooma on myös monien meidän ikäisten taakka. Ehkä sitä haluaa jonkinlaista hyvitystä myös sille.

        Minähän harrastan näitä ikäjuttuja myös livessä. Vanhuus kiinnostaa..))
        Ja välillä tulee kyllä aika surulliseksi siitä mitä näkee - myös itsessään.
        Vanheneminen on taitolaji, sitä tässä kai pitää kokoaikaisesti opiskella.
        Mutta mielenkiintoa tästä ei puutu.
        Viime viikon ikäseminaarista jäi mieleen aika kivaa tutkimustietoa.
        Taisi olla joku amerikkalaistutkimus, josta kävi ilmi, että tärkein asia hyvässä vanhuudessa näytti olevan se, että ihminen oli säilyttänyt uteliaisuutensa, laaja-alaisen kiinnostuksensa elämään...


    • PalomaNonSeq

      Kommentoimatta senenempää kenenkään vastauksia: minua on mietityttänyt tuo roolipelin osuus keskustelupaltoilla; mikä saa aivan normaalin ihmisen kehittämään itselleen valepersoonan ja ottamaan naamion kasvoilleen. Halu leikkiä ja ilmaista itsessään sellaisiakin puolia joita ei muuten "ihmisten ilmoilla" kehtaisi tuoda esiin? Anonyymiteetin suojassa, kun sosiaalinen kontrolli puuttuu, voi päästellä julkisuuteen vaikka minkälaisia älynväläyksiä ja roolihahmonsa suojassa saa olla ilkeä, pahansuopa, ärsyttävä ja leikkkiä olevansa vain vitsikäs tai humoristinen? Minkään ei tarvi olla totta, ainoastaan on tärkeää kuinka suuren varjon heittää. Taitaa olla aika yksilöllistä tuokin huomion tarve; joillekin roolihahmoille tuntuu olevan tärkeää, elämää tärkeämpää että huomioidaan, että palautetta tulee, oli se sitten positiivista tai negatiivista. Joillekin on tärkeää että omat aloitukset venyy ja venyy, jotkut ovat erikoistuneet torpedoimaan toisten projekteja.

      Joskus, aivan satuttumalta, saa nopean välähdyksen kulissien taakse, kirjoittajan arkeen. Sairaus, kuolema, menetys ja henkinen ahdistus pulpahtaa pintaan ja hetkeksi naamio putoaa ja jäänkin ihmettelemään, noinko se olikin, ei olisi uskonut.

      • enmilläänkeksi

        Ettäkö ihan paljonkin olisi roolien vetämistä keskustelupalstoilla. Ei mun mielestäni ole.
        Millaisilla keskustelupalstoilla? Siis mistä aiheista keskustellaan niillä palstoilla? Minkä ikäisten keskustelupalstoilla?
        Jos sä noin ajattelet, että on roolien vetämistä, niin ei ihmekään, jos alat aaveita nähdä tälläkin palstalla.


      • Minä taas pohdin nyt sitä mikä saa jonkun syventymään tällaisen anonyymipalstan kirjoittajien mahdollisiin rooleihin tai niiden taakse. Varsinkin kuten demeter sanoi, on useimmilla kuitenkin kyse tilannetajusta, kuinka paljon kannattaa avautua tällaisella palstalla tai näillä palstoilla, jossa jopa huoritellaan ja saa niskaansa kaikenlaisia uhkauksia jopa tappouhkauksista lähtien.

        Miksi lähteä tällaisella palstalla niin kauhean intensiivisesti etsimään sitä "totuutta" varsinkin kun huomaa että totuuden etsijä on kustakin jo "oman totuuden" muodostanut ?

        Kirjoitit:
        "älynväläyksiä ja roolihahmonsa suojassa saa olla ilkeä, pahansuopa, ärsyttävä ja leikkkiä olevansa vain vitsikäs tai humoristinen? "
        Ovatkohan odotuksesi tällaiselle palstalle turhan suuret? Voiko tältä ylipäätään enempää odottaa?


      • Täsä mittä rooli veretä, pari viikko oltii tunnettu ko laiva läks ja nii jäi mun pankkikirja tuleva vaimon tasku ja siel se on ollukki.


      • bessie-
        siilimuori2 kirjoitti:

        Minä taas pohdin nyt sitä mikä saa jonkun syventymään tällaisen anonyymipalstan kirjoittajien mahdollisiin rooleihin tai niiden taakse. Varsinkin kuten demeter sanoi, on useimmilla kuitenkin kyse tilannetajusta, kuinka paljon kannattaa avautua tällaisella palstalla tai näillä palstoilla, jossa jopa huoritellaan ja saa niskaansa kaikenlaisia uhkauksia jopa tappouhkauksista lähtien.

        Miksi lähteä tällaisella palstalla niin kauhean intensiivisesti etsimään sitä "totuutta" varsinkin kun huomaa että totuuden etsijä on kustakin jo "oman totuuden" muodostanut ?

        Kirjoitit:
        "älynväläyksiä ja roolihahmonsa suojassa saa olla ilkeä, pahansuopa, ärsyttävä ja leikkkiä olevansa vain vitsikäs tai humoristinen? "
        Ovatkohan odotuksesi tällaiselle palstalle turhan suuret? Voiko tältä ylipäätään enempää odottaa?

        Muiden motiiveja voit toki pohtia, mutta kerropa nyt saman tien ja tuoreeltaan, että miksi itse kirjoitat pikkuilkeitä pohdintojasi näkösälle?


      • bessie- kirjoitti:

        Muiden motiiveja voit toki pohtia, mutta kerropa nyt saman tien ja tuoreeltaan, että miksi itse kirjoitat pikkuilkeitä pohdintojasi näkösälle?

        Sanoinhan että en ole nyt in the mood ja toisaalta en näe palstalaisia kiinnostavaksi juuri minä ja minun kirjoitukseni. Koita nyt uskoa ja lopeta jankutus.


      • ent.siivoojaparka

        """"""Joskus, aivan satuttumalta, saa nopean välähdyksen kulissien taakse, kirjoittajan arkeen. Sairaus, kuolema, menetys ja henkinen ahdistus pulpahtaa pintaan ja hetkeksi naamio putoaa ja jäänkin ihmettelemään, noinko se olikin, ei olisi uskonut.""""""

        Miten niin "ei olisi uskonut"? Kyllä nyt ihan varmasti jokaisen tämän ikäisen elämään on ehtinyt mahtua yhtä sun toista. Leski kai sinäkin olet niinkuin moni muukin täällä, lisäksi mamu ja ollut yksinhuoltaja ja tyoskennellyt sinulle liian haasteellisessa työssä, mutta silti annat huumorin kukan kukkia koko loistossaan. Olethan yksi palstan hauskimpia tapauksia.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Minä taas pohdin nyt sitä mikä saa jonkun syventymään tällaisen anonyymipalstan kirjoittajien mahdollisiin rooleihin tai niiden taakse. Varsinkin kuten demeter sanoi, on useimmilla kuitenkin kyse tilannetajusta, kuinka paljon kannattaa avautua tällaisella palstalla tai näillä palstoilla, jossa jopa huoritellaan ja saa niskaansa kaikenlaisia uhkauksia jopa tappouhkauksista lähtien.

        Miksi lähteä tällaisella palstalla niin kauhean intensiivisesti etsimään sitä "totuutta" varsinkin kun huomaa että totuuden etsijä on kustakin jo "oman totuuden" muodostanut ?

        Kirjoitit:
        "älynväläyksiä ja roolihahmonsa suojassa saa olla ilkeä, pahansuopa, ärsyttävä ja leikkkiä olevansa vain vitsikäs tai humoristinen? "
        Ovatkohan odotuksesi tällaiselle palstalle turhan suuret? Voiko tältä ylipäätään enempää odottaa?

        Sinä se vaan jaksat aina yrittää mollata muita, joskus olet palstan ikioma Pikku Myy, joskus V...inen Ämmä, joskus väärinymmärretty koomikko....välillä Uutisvuoto, välillä Juoruämmä Numero Uno mutta aina stalkkaamassa ja katsomassa miten voisi loukata ja pahoittaa mieleni. Et onnistunut nytkään, mutta halusin vain paljastaa sinunkin roolihahmojasi.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinä se vaan jaksat aina yrittää mollata muita, joskus olet palstan ikioma Pikku Myy, joskus V...inen Ämmä, joskus väärinymmärretty koomikko....välillä Uutisvuoto, välillä Juoruämmä Numero Uno mutta aina stalkkaamassa ja katsomassa miten voisi loukata ja pahoittaa mieleni. Et onnistunut nytkään, mutta halusin vain paljastaa sinunkin roolihahmojasi.

        Paljasta vain lisääkin ihan rauhassa.
        Minun roolihahmojani on "paljastettu" paljon livessäkin. Tuo nyt mitään, jos yksi mämminkeksijä täällä palstalla niitä paljastelee.
        Joitakin vuosia sitten ne viisaat polkupyöränkeksijät paljastivat minun olevan bosnialainen alkoholisti, joka asuu Akallassa. Olin kuulemma kaksi päivää viikossa pimeitä töitä tekevä eläkeläinen, eläkeläinen siksi, että minulla oli väärennetyt suomalaiset paperit, joitten mukaan olin vanhempi kuin itse asiassa olin, että saisin aikaisemmin eläkkeen.
        Kaikki vastaan änkkäämiseni katsottiin valehteluksi.
        Niille paljastajille kun aloin ihmettelemään, kuinka minä osaan suomea jos olen bosnialainen, niin siihenkin löytyi selitys, että olen tullut Suomen kautta Ruotsiin.
        Saat uskoa, että alkoi itseänikin jo epäluulo vaivaamaan, kuka minä oikein olen; olenko ehkä kuitenkin se bosnialainen alkkis, mutta ryöstänyt jonkun suomalaisen mummon repun avaimineen ja siinä kahakassa onnellisesti menettänyt muistini.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinä se vaan jaksat aina yrittää mollata muita, joskus olet palstan ikioma Pikku Myy, joskus V...inen Ämmä, joskus väärinymmärretty koomikko....välillä Uutisvuoto, välillä Juoruämmä Numero Uno mutta aina stalkkaamassa ja katsomassa miten voisi loukata ja pahoittaa mieleni. Et onnistunut nytkään, mutta halusin vain paljastaa sinunkin roolihahmojasi.

        Kuules palomamikälie. Etköhän se ole sinä joka täällä paremminkin olet eina jossain tappeluketjuissa osallisena. Minä kirjoitin asiasta aloitukseesi, valitan jos se ei rouvaa miellyttänyt. Missä olisin sinua stalkannut? Blogejasi en lue, oikeaa nimeäsi en tiedä. eikä kiinnosta. Et ole sillä tavoin kiinnostava kirjoittaja, että näkisin aiheeksi "stalkata" mitä se ikinä sitten täällä tarkoittaakaan. Etköhän se hampaat irvessä kiinni nilkkaan käyvä rakki ole sinä itse vaan. Mnulla ei ole sinusta mitään sanottavaam ei hyvää eikä pahaa. Hanki elämä.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Kuules palomamikälie. Etköhän se ole sinä joka täällä paremminkin olet eina jossain tappeluketjuissa osallisena. Minä kirjoitin asiasta aloitukseesi, valitan jos se ei rouvaa miellyttänyt. Missä olisin sinua stalkannut? Blogejasi en lue, oikeaa nimeäsi en tiedä. eikä kiinnosta. Et ole sillä tavoin kiinnostava kirjoittaja, että näkisin aiheeksi "stalkata" mitä se ikinä sitten täällä tarkoittaakaan. Etköhän se hampaat irvessä kiinni nilkkaan käyvä rakki ole sinä itse vaan. Mnulla ei ole sinusta mitään sanottavaam ei hyvää eikä pahaa. Hanki elämä.

        Hupsista.
        Meni väärään osoitteeseen!
        Pyydän syvästi anteeksi.
        Tää oli vastaus jonka kirjoitin tietenkin stalkkaajalleni, nimittäin ent. siivoojaparalle.

        Peace.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Hupsista.
        Meni väärään osoitteeseen!
        Pyydän syvästi anteeksi.
        Tää oli vastaus jonka kirjoitin tietenkin stalkkaajalleni, nimittäin ent. siivoojaparalle.

        Peace.

        No minä jo vähän kyseenalaistin tasapaoinoasi mutta saat anteeksi.


    • RealistiN

      Todellisuudessa Suomi24 palstojen suosio perustuu juuri forumin suomaan anonymiteettiin. Täällä kaikki kirjoittavat anonyymeinä, myös he joilla on yksi vakionimimerkki (ja muutama muu vähemmän vakio puskat).

      Näiden vuosien aikana on täällä saanut todistaa niin monesti kuinka nämä jotka liputtavat yhden nimimerkin kunniallisuuden puolesta painuvat itse puskiin tai tukinikkiensä taakse aina jos kipakassa menossa tilanne niin vaatii.

      Kun itse pysyttelee provosoitumatta pois kärhämistä niin silmät näkevät paljon enemmän sivulta katsoen. Joskus olen itsekin liputtanut yhden nimimerkin puolesta, provosoitunut provosoitaessa sekä antanut loukkaavien ja ilkeiden kommenttien vaikuttaa omaan mieleeni.

      Nikittömän "palstaelämä" on paljon rennompaa, punttipiskit eivät pysy perässä, sillä aina kun joutuu hampaisiin voi vaihtaa nimimerkkiä.

      Todellisuudessa taitaa suurempi ero olla siinä mitä kirjoittajat itse kuvittelevat itsestään kun mitä muut heistä luulevat.

      • de-meter

        "Todellisuudessa taitaa suurempi ero olla siinä mitä kirjoittajat itse kuvittelevat itsestään kun mitä muut heistä luulevat." kirjoittaa RealistiN

        Tuossa taitaa olla vinha perä. Sitä saattaa kuvitella itsestään vaikka mitä ja jos toiset eivät käy vahvistamaan omia luuloja niin johan se sapettaa..))


    • hilma.maria

      Olisin kirjoittanut rekatulla nikilläni mutta se ei onnistunut.
      Nikkini yhdistettiin omaishoitoon, kirjoitinpa vaikka puuron keitosta niin eräs oli räksyttämässä omaishoitajuudestani. Täällä omaishoito kuuluu asioihin jotka automaattisesti laskevat henkilön alimpaan mahdolliseen kastiin. Opin kantapään kautta olemaan vaiti asiasta, onneksi en ole riippuvainen palstasta, olen löytänyt mukavia keskustelupalstoja muualta kuin suomi24. Käyn lukemassa enemmän muita palstoja kuin ikäryhmät täälläkin.
      Varmaan mukavaa sellaisille jotka ovat tulleet vuosien varrella tutuksi täällä.
      Itse en halua liikaa huomiota, lähemmin en välitä tutustua kehenkään, oma vakiintunut ystäväpiiri riittää.
      Jos on mielenkiintoinen aloitus voin jotain kirjoittaa tai sitten en.

      • kesivä

        Tämä nyt ei liity aloitukseen, mutta pakko "sanoa" hilma.marian tekstiin, että kyllä täällä on ainakin yksi, minä, joka pitää omaisten/lähimmäistensä hoivaamista ja huolehtimista maailman tärkeimpänä tehtävä.


      • hilma.maria

        En pidä itseäni alakastilaisena, jos joku asioita ymmärtämätön omaishoitajat siihen sijoittaa, niin kyllä se on ihan hänen oma häpeänsä.
        Joku aika sitten sain minäkin tarpeekseni näistä pilkallisista viesteistä, joita kirjoittaja leikillisesti "kutitteluiksi" kutsui. Samoin on tullut palautetta siitä, että tuo palstalle omaa oikeaa elämäänsä, sekään ei tänne sovi.
        Tämä on todellakin paikka, jossa ihmettelee kuka on mitäkin. Näyttämö jossa esitetään erilaisia rooleja päivästä toiseen. Joillakin saattaa olla jopa monta roolihahmoa, kuten oikeilla näyttelijöilläkin joskus, asusteita vaihtaen siirtyvät roolista toiseen.

        Ne muutamat kirjoittajat joihin olen tätä kautta tutustunut, jotka ovat vuosien myötä läheisiksi tulleet, pysyvät ystävinä, vaikka en täällä kävisikään, tai johonkin muualle siirtyisin. Sekin ajatus kun on mielessäni käväissyt.


      • Ancelina kirjoitti:

        hilma.maria

        En pidä itseäni alakastilaisena, jos joku asioita ymmärtämätön omaishoitajat siihen sijoittaa, niin kyllä se on ihan hänen oma häpeänsä.
        Joku aika sitten sain minäkin tarpeekseni näistä pilkallisista viesteistä, joita kirjoittaja leikillisesti "kutitteluiksi" kutsui. Samoin on tullut palautetta siitä, että tuo palstalle omaa oikeaa elämäänsä, sekään ei tänne sovi.
        Tämä on todellakin paikka, jossa ihmettelee kuka on mitäkin. Näyttämö jossa esitetään erilaisia rooleja päivästä toiseen. Joillakin saattaa olla jopa monta roolihahmoa, kuten oikeilla näyttelijöilläkin joskus, asusteita vaihtaen siirtyvät roolista toiseen.

        Ne muutamat kirjoittajat joihin olen tätä kautta tutustunut, jotka ovat vuosien myötä läheisiksi tulleet, pysyvät ystävinä, vaikka en täällä kävisikään, tai johonkin muualle siirtyisin. Sekin ajatus kun on mielessäni käväissyt.

        "Ancelina"

        Vai siellä selkäsi takana jo kutitellaankin.
        Minä en oikein tykkää siitä, minun sormeni kun eivät ylety.
        Mutta, on se niin väärin että omais-hoitaja saa Keliakiakin.
        Kauheeta tommonen rahan-tulo :)

        Saaks laittaa musiikkia?

        https://www.youtube.com/watch?v=5nG1Ka7BXaw

        Kuti...
        Ja...tota...
        Nyt minä taidan juosta karkuun.

        YH.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Vai siellä selkäsi takana jo kutitellaankin.
        Minä en oikein tykkää siitä, minun sormeni kun eivät ylety.
        Mutta, on se niin väärin että omais-hoitaja saa Keliakiakin.
        Kauheeta tommonen rahan-tulo :)

        Saaks laittaa musiikkia?

        https://www.youtube.com/watch?v=5nG1Ka7BXaw

        Kuti...
        Ja...tota...
        Nyt minä taidan juosta karkuun.

        YH.

        hunksz

        Jos tarvitset lainaa, niin ota reilusti yhteyttä. Täällä aina ystävä, niinhän se entinen pankkikin kehui.

        Näköjään sai laittaa musiikkia, otan nyt kerrankin ihan itselleni kuuluvaksi. Näin pyhäpäivän ratoksi.

        Turha yrittää karkuun, saan sinut aina kiinni. Ja sitten voidaan vaikka kutitella. :)

        YP.



    • enmilläänkeksi

      Onhan niitä paikkoja, joissa ihmiset ovat omalla nimellään ja joissa jopa tarkistetaan henkilöllisyys. Naapuriin, kun menee kaffelle, niin ei näy aaveita. Tai oman paikkakunnan kerhoon tms.
      Tämä on nyt tällainen palsta. Hyviä puolia tässäkin mallissa.
      Nimimerkkejä voi aivan omalla aidolla nimellään ja oikealla syntymäajallaan ja oikeilla osoitetiedoillaan rekisteröidä suomi24:ssä 3 kappaletta.
      Eivät rekisteröidyt nikit ole sen parempia kuin rekkaamattomatkaan. Molemmat ovat sallittuja täällä.
      Minua kiinnostaa asiat, joista keskustellaan (jos kiinnostaa). Ja joskus voi saada uutta näkökulmaa tai tietoja, neuvoja.

    • 1eero

      Naiset ne naiset aina sama ensin keskustellaan leppoisasti tasaisesti hiljalleen joku vaikka vahingossa sanoo vähän poikkinaisesti ei pahaa tarkoittaen jo toinen mulkaisee aiiii mitä tarkoit vauhti kiihtyy onneksi ollaan virtuaalissa hyvä ettei kurotella näytön läpi sinä sinä haroen sitten hiljenee porukka rupee mököttää hetken kuluttua hiljalleen normalisoituu ja palataan puheväleihin.

      • Nii. Palataan vaan mamuaiheisiin jooko :DD


    • 1eero

      Hei aloittaja kuka minä olen en tiedä olenko minä, olenko jokin muu mikä minun nimeni onko se 1liero. Hei minä olen liero voi että tätä onnea.

      • PalomaNocturna

        L'eero,
        minä tiedän vain sen mikä sinä et ainakaan ole, esimerkiksi et ole meksikkolainen mariachi -muusikko jolla on iso hattu ja joka puhaltaa trumpettia viikset väpättäen.
        Jospa olet poromies tunturin kupeelta joka joikuu luikkaansa tunturiin päin.

        Lieroksi en oikein sinua miellä kun tykkään että pysyt hyvin linjassasi.
        Voisit tietenkin olla eläköitynyt putkimies Rantasalmelta, leskenä jo pari vuotta ja varovaisesti katselemassa josko löytyisi jostain käsi joka sinunkin keikkastuoliasi liikuttaisi. Sitten joskus. Mutta ei ihan vielä.


      • 1eero
        PalomaNocturna kirjoitti:

        L'eero,
        minä tiedän vain sen mikä sinä et ainakaan ole, esimerkiksi et ole meksikkolainen mariachi -muusikko jolla on iso hattu ja joka puhaltaa trumpettia viikset väpättäen.
        Jospa olet poromies tunturin kupeelta joka joikuu luikkaansa tunturiin päin.

        Lieroksi en oikein sinua miellä kun tykkään että pysyt hyvin linjassasi.
        Voisit tietenkin olla eläköitynyt putkimies Rantasalmelta, leskenä jo pari vuotta ja varovaisesti katselemassa josko löytyisi jostain käsi joka sinunkin keikkastuoliasi liikuttaisi. Sitten joskus. Mutta ei ihan vielä.

        Sitä minä olen ihmetellyt miksi minulla on aina putki kädessä.


    • himsf

      Tottahan sekin ettei elo aina (koskaan) niin ehjää ja harmoniaa täynnä ole
      - meitä säpäleiksi pistettyjä paljon maailmassa lienee
      - tuli vain mieleen unelmien seuraamisesta,että kas tässä, sirpaleita,repaleita, riekaleita - niinkus toselämässäkin välill. Voi panna traumaattisten kokemusten piikkiin, kertoa tai vaieta, mikä ehken parasta, mtään vastakaikua mistään tule joten
      hiljennetty hiljaisuus ehken otollisin tapa poistua kuvioista.
      Noi ohjelmat kaikista saatanan haltuun heitetyistä ihmisistä, itsestänikin, sai toki miettimään, että joukon tai lauman etu ei aina ole yhden tai yksilön etu missään tapauksessa - merkityksetöntä, jos tie varjoihin käy.

    • henrjii

      orgideat saa hyvin kukkimaan kun kastelee ne juomatta jääneellä kahvilla

      • PalomaNocturna

        Meidän huushollissa ei kahvi usein jää juomatta....mutta kerrohan onko se kahvi oltava mustaa ja kylmää?


    • kesivä

      Muistan muutama kuukausi sitten täällä ole parikin fiktiivistä (?) kuvaelmaa palstalaisista. Minusta ne olivat hauskoja ja kevyttä luettavaa. Jotkut niistä taisivat närkästyä ottaa itseensä. Tämä aloitus on tavallaan verrannollinen ko. tarinoihin tässä vain ei ole erillistä tarinaa. Jokaisen ajatusmaailma ja elämänkokemukset taustalla ottavat omalla tavallaan sen mitä täältä palstalta lukee.
      Itse luen mielelläni vähän kevyempiä aiheita, koska olen vielä työelämässä ja median pääpuheenaiheita joskus puhutaan työkavereiden kanssa auki.
      Tässä nyt vähän verryttelin sormiani pyhäpäivän ratoksi.

      • "kesivä"

        Kaksi ensimmäistä huumorin-tajuasi olivat siedettäviä.
        Ne missä minnä olin mukana myös sanailijana.
        Vuosi, pari sitten.
        Mutta, kuten aina, jatko-osat ovat tympeitä, väkinäisiä yritelmiä.
        Musa-aloituksistakin jälkeeni onnistui laadukkaasti vain yksi.
        Joku reppana aloitti sen :)

        H.


      • Heikunkeikku

        Huomenta. Muistan nämä kuvaelmat. Olivat hupaisan hauskoja.
        Hyvin kirjoitettu.
        Helposti kuitenkin saattaa käydä niin, että jotkut eivät ymmärrä sen kaltaista huumoria vaikka aloittaja ei missään nimessä olisikaan tahtonut ruveta sohimaan muurahaispesää. Itselle nauraminen on joillekin vaikeaa.
        Minä tulen tietokoneen äärelle ja palstalle silloin, kun on semmosta fiilistä ja kun olen hyvällä tuulella. Harvemmin nyt huonolla tuulella olenkaan, mutta jos on "kiukkuusempi" päivä, niin pysyn ehdottomasti pois.

        Inhoan tekoaitoutta, inhoan tekopirteyttä. Tässä ketjussa joku napsutteli, että minä kirjoittaisin tekopirteästi. Se harmittaa oikein kovasti. Se "teko"-sana sai karvani pystyyn. On kurjaa jos joku tai useampi ihminen ajattelee, että yritän olla joku tekoihminen.
        Palstalla helposti (usein) suorastaan Imetään kirjoittajilta energiaa, intoa, inspiraatiota, läpsästään päin pläsiä. Ei hyvä, ei hyvä.
        Minä pidän pienen paussin palstasta. Kerään energiaa, että sitte ku viuhahdan takas, niin mulla olis kerättynä NIIN paljon energiaa ihan palloksi asti, että siitä sitten kun aletaan imemään, niin kestää hetken ennenku taas on aika levähtää palstan asioista. Mukavaa sunnuntaita kaikille.


      • kesivä
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Huomenta. Muistan nämä kuvaelmat. Olivat hupaisan hauskoja.
        Hyvin kirjoitettu.
        Helposti kuitenkin saattaa käydä niin, että jotkut eivät ymmärrä sen kaltaista huumoria vaikka aloittaja ei missään nimessä olisikaan tahtonut ruveta sohimaan muurahaispesää. Itselle nauraminen on joillekin vaikeaa.
        Minä tulen tietokoneen äärelle ja palstalle silloin, kun on semmosta fiilistä ja kun olen hyvällä tuulella. Harvemmin nyt huonolla tuulella olenkaan, mutta jos on "kiukkuusempi" päivä, niin pysyn ehdottomasti pois.

        Inhoan tekoaitoutta, inhoan tekopirteyttä. Tässä ketjussa joku napsutteli, että minä kirjoittaisin tekopirteästi. Se harmittaa oikein kovasti. Se "teko"-sana sai karvani pystyyn. On kurjaa jos joku tai useampi ihminen ajattelee, että yritän olla joku tekoihminen.
        Palstalla helposti (usein) suorastaan Imetään kirjoittajilta energiaa, intoa, inspiraatiota, läpsästään päin pläsiä. Ei hyvä, ei hyvä.
        Minä pidän pienen paussin palstasta. Kerään energiaa, että sitte ku viuhahdan takas, niin mulla olis kerättynä NIIN paljon energiaa ihan palloksi asti, että siitä sitten kun aletaan imemään, niin kestää hetken ennenku taas on aika levähtää palstan asioista. Mukavaa sunnuntaita kaikille.

        Tunnustan Heikku, että minä imen täältä energiaasia. Sinulla on värikäs kielenkyttö ja jos joskus (hyvin harvoin) vastaat johonkin negatiivissävytteiseen kommenttiin, niin senkin yleensä teet positiivisesti.

        Nyt joku samperin suivaantunut palstalainen taas näykkii mun sanoista kirjaimia pois jaa saa tekstin näyttämään kirjoitustaidottoman räpellykseltä. Se ei voi olla sitä, että jotkut näppäimet olisivat jäykistyneet tai jopa sormeni.


      • de-meter
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Huomenta. Muistan nämä kuvaelmat. Olivat hupaisan hauskoja.
        Hyvin kirjoitettu.
        Helposti kuitenkin saattaa käydä niin, että jotkut eivät ymmärrä sen kaltaista huumoria vaikka aloittaja ei missään nimessä olisikaan tahtonut ruveta sohimaan muurahaispesää. Itselle nauraminen on joillekin vaikeaa.
        Minä tulen tietokoneen äärelle ja palstalle silloin, kun on semmosta fiilistä ja kun olen hyvällä tuulella. Harvemmin nyt huonolla tuulella olenkaan, mutta jos on "kiukkuusempi" päivä, niin pysyn ehdottomasti pois.

        Inhoan tekoaitoutta, inhoan tekopirteyttä. Tässä ketjussa joku napsutteli, että minä kirjoittaisin tekopirteästi. Se harmittaa oikein kovasti. Se "teko"-sana sai karvani pystyyn. On kurjaa jos joku tai useampi ihminen ajattelee, että yritän olla joku tekoihminen.
        Palstalla helposti (usein) suorastaan Imetään kirjoittajilta energiaa, intoa, inspiraatiota, läpsästään päin pläsiä. Ei hyvä, ei hyvä.
        Minä pidän pienen paussin palstasta. Kerään energiaa, että sitte ku viuhahdan takas, niin mulla olis kerättynä NIIN paljon energiaa ihan palloksi asti, että siitä sitten kun aletaan imemään, niin kestää hetken ennenku taas on aika levähtää palstan asioista. Mukavaa sunnuntaita kaikille.

        Älä nyt ainakaan iäksi katoa, Heikku. Ilopilleri sinä olet ja "tekopirteys" ei todellakaan sovi sinuun. Miten eri tavalla me voimme täällä toisemme nähdä ?
        Tuota energia-asiaa en ole tullut ajatelleeksi. Taidan itse olla näitä, jotka imevät energiaa muista, kun tunnen usein voimaantuvani täällä, pääseväni lähemmäksi itseäni..))

        Hyvää sunnuntaipäivää sinullekin, ja tietysti kaikille muillekin. Äläkä pidä pitkää lomaa. Tässä muutenkin energiavarat pakkaavat ehtyä..))


      • enmilläänkeksi
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Huomenta. Muistan nämä kuvaelmat. Olivat hupaisan hauskoja.
        Hyvin kirjoitettu.
        Helposti kuitenkin saattaa käydä niin, että jotkut eivät ymmärrä sen kaltaista huumoria vaikka aloittaja ei missään nimessä olisikaan tahtonut ruveta sohimaan muurahaispesää. Itselle nauraminen on joillekin vaikeaa.
        Minä tulen tietokoneen äärelle ja palstalle silloin, kun on semmosta fiilistä ja kun olen hyvällä tuulella. Harvemmin nyt huonolla tuulella olenkaan, mutta jos on "kiukkuusempi" päivä, niin pysyn ehdottomasti pois.

        Inhoan tekoaitoutta, inhoan tekopirteyttä. Tässä ketjussa joku napsutteli, että minä kirjoittaisin tekopirteästi. Se harmittaa oikein kovasti. Se "teko"-sana sai karvani pystyyn. On kurjaa jos joku tai useampi ihminen ajattelee, että yritän olla joku tekoihminen.
        Palstalla helposti (usein) suorastaan Imetään kirjoittajilta energiaa, intoa, inspiraatiota, läpsästään päin pläsiä. Ei hyvä, ei hyvä.
        Minä pidän pienen paussin palstasta. Kerään energiaa, että sitte ku viuhahdan takas, niin mulla olis kerättynä NIIN paljon energiaa ihan palloksi asti, että siitä sitten kun aletaan imemään, niin kestää hetken ennenku taas on aika levähtää palstan asioista. Mukavaa sunnuntaita kaikille.

        @Heikunkeikku
        Ensteks iso SORRY, kun pahoitin mielesi, ei ollut tarkoitus niin tehdä. Ja olen iloinen, että kommentoit! Koska kertomastasi saa selville, miksi minulle tulee tuollainen tekopirteys mieleen. Kirjoitat "Minä tulen tietokoneen äärelle ja palstalle silloin, kun on semmosta fiilistä ja kun olen hyvällä tuulella. Harvemmin nyt huonolla tuulella olenkaan, mutta jos on "kiukkuusempi" päivä, niin pysyn ehdottomasti pois."
        Tästä saamme sillan aloitukseen. Nimittäin edellä paljastat, että palstalle et anna mököpäiviäsi. Siitä johtuu tuo mainitsemani tuntemus, ettet olisi aito. Kun kukaan ei voi olla aina positiivinen, fiksun viisaan kärsivällisesti tukistat hunksziakin, niin ettei tämä edes huomaa.
        Vielä kerran Anteeksi, toivon, että nyt ymmärrät kirjoittamani tekopirteys-jutskan paremmin. Uskon, että olet aito iloisena palstalla. Se vaan tuntui aneemiselta ja jäin kaipaamaan mökötystäsi.


      • de-meter kirjoitti:

        Älä nyt ainakaan iäksi katoa, Heikku. Ilopilleri sinä olet ja "tekopirteys" ei todellakaan sovi sinuun. Miten eri tavalla me voimme täällä toisemme nähdä ?
        Tuota energia-asiaa en ole tullut ajatelleeksi. Taidan itse olla näitä, jotka imevät energiaa muista, kun tunnen usein voimaantuvani täällä, pääseväni lähemmäksi itseäni..))

        Hyvää sunnuntaipäivää sinullekin, ja tietysti kaikille muillekin. Äläkä pidä pitkää lomaa. Tässä muutenkin energiavarat pakkaavat ehtyä..))

        "de-meter"

        Pöh! Heikku mitää oo.

        Joku "Saariston Silli, muistatko mua...
        rantaan, santaan sotkenko sua"

        Noh, onhan se nätti, kun oikein ajattelee.
        Suloinenkii.
        Mätii ja sillee.
        Pumbudi, pumbudi, pumbudi bum, voi hyvä tavaton.(Eino Virtanen)

        Palstalla on kuitenkin hyväksyttävä pimputtelunsa mutisematta.

        https://www.youtube.com/watch?v=R4OmNer2MBk

        H.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        @Heikunkeikku
        Ensteks iso SORRY, kun pahoitin mielesi, ei ollut tarkoitus niin tehdä. Ja olen iloinen, että kommentoit! Koska kertomastasi saa selville, miksi minulle tulee tuollainen tekopirteys mieleen. Kirjoitat "Minä tulen tietokoneen äärelle ja palstalle silloin, kun on semmosta fiilistä ja kun olen hyvällä tuulella. Harvemmin nyt huonolla tuulella olenkaan, mutta jos on "kiukkuusempi" päivä, niin pysyn ehdottomasti pois."
        Tästä saamme sillan aloitukseen. Nimittäin edellä paljastat, että palstalle et anna mököpäiviäsi. Siitä johtuu tuo mainitsemani tuntemus, ettet olisi aito. Kun kukaan ei voi olla aina positiivinen, fiksun viisaan kärsivällisesti tukistat hunksziakin, niin ettei tämä edes huomaa.
        Vielä kerran Anteeksi, toivon, että nyt ymmärrät kirjoittamani tekopirteys-jutskan paremmin. Uskon, että olet aito iloisena palstalla. Se vaan tuntui aneemiselta ja jäin kaipaamaan mökötystäsi.

        Onko sinulla eilisistä kirjoituksista jäänyt krapula kun pitää oikoa jälkeenpäin sanomisiasi?.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Huomenta. Muistan nämä kuvaelmat. Olivat hupaisan hauskoja.
        Hyvin kirjoitettu.
        Helposti kuitenkin saattaa käydä niin, että jotkut eivät ymmärrä sen kaltaista huumoria vaikka aloittaja ei missään nimessä olisikaan tahtonut ruveta sohimaan muurahaispesää. Itselle nauraminen on joillekin vaikeaa.
        Minä tulen tietokoneen äärelle ja palstalle silloin, kun on semmosta fiilistä ja kun olen hyvällä tuulella. Harvemmin nyt huonolla tuulella olenkaan, mutta jos on "kiukkuusempi" päivä, niin pysyn ehdottomasti pois.

        Inhoan tekoaitoutta, inhoan tekopirteyttä. Tässä ketjussa joku napsutteli, että minä kirjoittaisin tekopirteästi. Se harmittaa oikein kovasti. Se "teko"-sana sai karvani pystyyn. On kurjaa jos joku tai useampi ihminen ajattelee, että yritän olla joku tekoihminen.
        Palstalla helposti (usein) suorastaan Imetään kirjoittajilta energiaa, intoa, inspiraatiota, läpsästään päin pläsiä. Ei hyvä, ei hyvä.
        Minä pidän pienen paussin palstasta. Kerään energiaa, että sitte ku viuhahdan takas, niin mulla olis kerättynä NIIN paljon energiaa ihan palloksi asti, että siitä sitten kun aletaan imemään, niin kestää hetken ennenku taas on aika levähtää palstan asioista. Mukavaa sunnuntaita kaikille.

        Kun on tankattava niin on tankattava. Ei aina jaksa, eikä varsinkaan silloin jos on taisteltava monen tahon kanssa. Minäkin toivon ettet ainakaan pitkää lomaa pidä, että niinku tyyliin palaa jo :) Sulla on mukava rupattelutyyli joka venyttää hymyn naamaan.


    • kesivä

      Onko siitä jo kaksi vuotta? Muistelen, että vain pari kuukautta. Toisessa muistelen k/k:ta esittävän miehen fillaroineen pakarat pinkeinä kylältä toiselle. Valitettavasti nyt en muista miten Sinua oli siinä kuvattu, ilmeisesti jotenkin saatu värittömäksi (miten se on mahdollista).
      Musiikkiketjuista en voi sanoa mitään, koska olen huono liittämän linkkejä. Kökköjä riimejäni heitän mukaan aina jonnekin, ne kun onnistuvat kännykälläkin, missä vaan, aina kun ei jaksa kuunnella kanssaihmisten omiin kännyköihinsä suoltamaansa bloggaamista.

      • "kesivä"

        Olihan tämä minulle?

        Niin, ainahan ne pakarat jäävät mieleen.
        Asia-palstoillakin.
        Eivät tosin kaikille.
        Viisaille varsinkaan.

        H.


      • kesivä
        hunksz kirjoitti:

        "kesivä"

        Olihan tämä minulle?

        Niin, ainahan ne pakarat jäävät mieleen.
        Asia-palstoillakin.
        Eivät tosin kaikille.
        Viisaille varsinkaan.

        H.

        Kyllä, anteeksi, että jäi kohdentamatta.
        Visuaalisena ja tyhmänä ihmisenä minulla pyörii nytkin mielessä k/k:n pakarat. Hän kun jossain mainitsi pystyvänsä rikkomaan pähkinöitä pakaroidensa välissä. (Pyöräytin smoothien, johon viskasin valmiiksi kuorittuja pähkinöitä, kenenköhän pakarat niitä oli rikkonut.)

        Tämän myötä kiitokset k/k:lle hauskoista mielikuvista.


      • kesivä kirjoitti:

        Kyllä, anteeksi, että jäi kohdentamatta.
        Visuaalisena ja tyhmänä ihmisenä minulla pyörii nytkin mielessä k/k:n pakarat. Hän kun jossain mainitsi pystyvänsä rikkomaan pähkinöitä pakaroidensa välissä. (Pyöräytin smoothien, johon viskasin valmiiksi kuorittuja pähkinöitä, kenenköhän pakarat niitä oli rikkonut.)

        Tämän myötä kiitokset k/k:lle hauskoista mielikuvista.

        "kesivä"

        Moittimatta k-kk:ua mitenkään, on Pähkinä-vitsi vuosia vanha.
        Satosiakin varmaan.
        Tuhansia.
        Onhan Pähkinä vanhempi kuin Kameli.
        Ja minähän inhoan niitä pohjastani saakka.
        Kakka-Vitsejä.
        En minä pysty leikkimään teidän kakaroiden kanssa.
        On minullakin vanha vitsi.
        Palstallakin kerrottu joskus.
        Pieraisepa rehevästi auton topattuun satulaan -20C pakkasella.
        Pieru lehahtaa kaksi viikkoa joka-ikinen päivä.
        Päivä-päivältä pahentuen.
        Onks tää nyt aikuista sillee?
        Melkein on lieroa ja siiliä.

        H.


      • kesivä
        hunksz kirjoitti:

        "kesivä"

        Moittimatta k-kk:ua mitenkään, on Pähkinä-vitsi vuosia vanha.
        Satosiakin varmaan.
        Tuhansia.
        Onhan Pähkinä vanhempi kuin Kameli.
        Ja minähän inhoan niitä pohjastani saakka.
        Kakka-Vitsejä.
        En minä pysty leikkimään teidän kakaroiden kanssa.
        On minullakin vanha vitsi.
        Palstallakin kerrottu joskus.
        Pieraisepa rehevästi auton topattuun satulaan -20C pakkasella.
        Pieru lehahtaa kaksi viikkoa joka-ikinen päivä.
        Päivä-päivältä pahentuen.
        Onks tää nyt aikuista sillee?
        Melkein on lieroa ja siiliä.

        H.

        Ilettää vastata tähän, mutku vastaksessasi oli kyssäri, varmaankin ihan retorinen. En ollut kuullut pähkinä-vitsiä aikaisemmin, en tuota auton toppauksiin tusautteluakaan. Liekö pitäisi olla kangasverhous, luulenpa, että tuhahdus pöllähtäisi nahkaisesta tai vinyylistä päin pläsiä.
        k/k:ta edelleen ajatellen karkasi ajatukseni kookospähkinöihin.
        Enkä laita tähän yhtään kyssäriä, retoristakaan.


      • hunksz kirjoitti:

        "kesivä"

        Moittimatta k-kk:ua mitenkään, on Pähkinä-vitsi vuosia vanha.
        Satosiakin varmaan.
        Tuhansia.
        Onhan Pähkinä vanhempi kuin Kameli.
        Ja minähän inhoan niitä pohjastani saakka.
        Kakka-Vitsejä.
        En minä pysty leikkimään teidän kakaroiden kanssa.
        On minullakin vanha vitsi.
        Palstallakin kerrottu joskus.
        Pieraisepa rehevästi auton topattuun satulaan -20C pakkasella.
        Pieru lehahtaa kaksi viikkoa joka-ikinen päivä.
        Päivä-päivältä pahentuen.
        Onks tää nyt aikuista sillee?
        Melkein on lieroa ja siiliä.

        H.

        "Melkein on lieroa ja siiliä."
        Sinulla taita olla joku ISO ongelma? Vai kuinka?


      • siilimuori2 kirjoitti:

        "Melkein on lieroa ja siiliä."
        Sinulla taita olla joku ISO ongelma? Vai kuinka?

        "siilimuori"

        Auto on 1,6 litrainen.
        Ei pidä pidätellä mahdottomia.
        Vaikka kuinka yrittäisi nauraa.
        Kuivastikin.
        Parempi raottaa.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "siilimuori"

        Auto on 1,6 litrainen.
        Ei pidä pidätellä mahdottomia.
        Vaikka kuinka yrittäisi nauraa.
        Kuivastikin.
        Parempi raottaa.

        H.

        Hän on hyvä ja raottelee isselleen vaan. Kuivastikin.


    • Eilen Paloma heitti leikkikehään pallon.

      Oli pallo pyöreä siellä asui noita
      sarvipäinen syöjätär mi nieli sammakoita
      Pallon omistivat veikot Vihtori ja Ville
      pallossansa nyrkkiä pui noita molemmelle.
      Äiti lepoon kutsui veikot, pojat ei kuulleet lainkaan
      minkä rangaistuksen nyt veljespari saikaan.

      (tuntematon)

      Pallo on nyt pyörinyt nurkasta toiseen ja vikoja kanssakirjoittajista on löydetty ja lisää kaivetaan.

      En minä, mutta muut.

      Minä otin tämän toisen roolihahmoni kun on kirkonmenot ja pitää olla fiksumpi kuin Korppis.

      Nyt en halua arvostella muita, vaan itsekeskeisenä ihmisenä keskittäydyn itseeni. Minusta on kiva kertoa omia juttujani, olen siis avoin. Enkä pelkää tulla tunnetuksi kadullakaan.

      Tyhmäksi, Kotkan ruusu minut luokitteli. Hän oli myös kerännyt reppuunsa katkeruuden karvaita kiviä.

      Enmilläänkeksi piti minua kateellisena. Hän tosin ei pystynyt vastaamaan mistä olen hänelle kateellinen. Näin siinä usein käy kirjoitetaan kliseitä eikä vastata sanomisistaan.

      Valehtelija, epäluotettava olen aloittajan mielestä. Lisäksi hän pitää minua yksinkertaisena.

      K/K näkee minut Hetana, joka on aika lähellä totuutta. Kova työihminen ja tunteet nousevat pintaan kun niiden aika on.

      Viikolla autoin vanhaa ystävääni, joka joutuu leikkaukseen ja pelkäsi. Olin hetken hänen rinnallaan ja kuuntelin.

      Kerroin tapauksesta Petzelle ja näin hän kommentoi.

      You did good work, some social work you can say, supporting the lady, actually what you also did in the hospital in Oulu and the same time you make friends.

      On sanomattakin selvää, että tulen parhaiten toimeen miesten kanssa. Minulla lie putkiaivot ;)

      • "korpikirjailija"

        Tämä on toistaiseksi pahin nimmari-lirkku.
        Siksi että Suomen-kielen käyttö on karmeaa onnuntaa.
        Sinun olisi pitänyt kääntää Pezelle koko juttu.
        Olisit joutunut mykkä-kouluun.


        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korpikirjailija"

        Tämä on toistaiseksi pahin nimmari-lirkku.
        Siksi että Suomen-kielen käyttö on karmeaa onnuntaa.
        Sinun olisi pitänyt kääntää Pezelle koko juttu.
        Olisit joutunut mykkä-kouluun.


        H.

        On hauska lukea siitä kuinka sinulla on mennyt muisti ; )


      • PalomaDiurno

        "Valehtelija, epäluotettava olen aloittajan mielestä. Lisäksi hän pitää minua yksinkertaisena. "
        Nyt sinä ainakin valehtelet! ;)
        En pidä sinua valehtelijana. Olet hyvinkin rehellinen. Olet manipuloiva, vaikka uskonkin manipulointisi liittyvän nettipersooniisi ja että sitä ei ole lasinkaan samassa määrässä livessä, jossa se esiintyy lähinnä tarkoitushakuisuutena.
        Yksinkertaisena en ole sinua koskaan pitänyt.
        En kylläkään vieläkään tajua miten et voinut itse nähdä sitä että tietoa mitä olit saanut ystävänä facebookissa sai levittää vapaasti anonyymipalstalla.

        Mutta, heitän pallon takaisin sinulle, koska tarkoitukseni ei taaskaan ollut keskustella henkilökohtaisuuksista, vaan rooleista joita olemme omaksuneet näissä keskusteluissa. Monella ne roolit ovat vain eri puolia omassa persoonassa ja niitä ei sinänänsä voi pitää rooleina, mutta esim. juuri yleismies, hunksz, dw ja jossain määrin sinäkin olette luoneet oman nettipersoonan; sinä puhuit brändistä, mitä se sitten onkaan, minä tiedän vain yhden merkityksen sille sanalle ja se on tavaramerkki. Siinä mielessä tää roolihahmo ja brändi tulevat lähelle toisiaan.
        (Ellet sitten puhu brandysta, suomeksi kirjoitettuna. :)


      • PalomaDiurno kirjoitti:

        "Valehtelija, epäluotettava olen aloittajan mielestä. Lisäksi hän pitää minua yksinkertaisena. "
        Nyt sinä ainakin valehtelet! ;)
        En pidä sinua valehtelijana. Olet hyvinkin rehellinen. Olet manipuloiva, vaikka uskonkin manipulointisi liittyvän nettipersooniisi ja että sitä ei ole lasinkaan samassa määrässä livessä, jossa se esiintyy lähinnä tarkoitushakuisuutena.
        Yksinkertaisena en ole sinua koskaan pitänyt.
        En kylläkään vieläkään tajua miten et voinut itse nähdä sitä että tietoa mitä olit saanut ystävänä facebookissa sai levittää vapaasti anonyymipalstalla.

        Mutta, heitän pallon takaisin sinulle, koska tarkoitukseni ei taaskaan ollut keskustella henkilökohtaisuuksista, vaan rooleista joita olemme omaksuneet näissä keskusteluissa. Monella ne roolit ovat vain eri puolia omassa persoonassa ja niitä ei sinänänsä voi pitää rooleina, mutta esim. juuri yleismies, hunksz, dw ja jossain määrin sinäkin olette luoneet oman nettipersoonan; sinä puhuit brändistä, mitä se sitten onkaan, minä tiedän vain yhden merkityksen sille sanalle ja se on tavaramerkki. Siinä mielessä tää roolihahmo ja brändi tulevat lähelle toisiaan.
        (Ellet sitten puhu brandysta, suomeksi kirjoitettuna. :)

        "PalomaDiurno"

        Tupla-pissinen päivä-pissikseni...
        Diuritetti.

        Älä kirjoita minusta luotuna persoonana.
        Minä olen luova persoona.
        Joka asia minkä palstalla kirjoitan on totta.
        Tuhat kertaa olen myös kertonut että monet tosi-asioistani ovat runojen
        runtelemia.
        Kultaisten kehien kiehtovia kietelmiä.
        Minulta voi aina kysyä tarkennusta.
        Jos tosissaan kysyy.
        Se, että tykkään juuri sinustakin, ei tee meitä kumpaakaan kovin paljon
        pahemmiksi.
        Monille lukijoille olemme tuskaksikin asti.
        Monelle hellän kaipuun aiheeksi.

        Next naamen mitt bitte nix.
        Aloitus on jo ihan liikaa venytelty.

        H.


      • PalomaDiurno
        hunksz kirjoitti:

        "PalomaDiurno"

        Tupla-pissinen päivä-pissikseni...
        Diuritetti.

        Älä kirjoita minusta luotuna persoonana.
        Minä olen luova persoona.
        Joka asia minkä palstalla kirjoitan on totta.
        Tuhat kertaa olen myös kertonut että monet tosi-asioistani ovat runojen
        runtelemia.
        Kultaisten kehien kiehtovia kietelmiä.
        Minulta voi aina kysyä tarkennusta.
        Jos tosissaan kysyy.
        Se, että tykkään juuri sinustakin, ei tee meitä kumpaakaan kovin paljon
        pahemmiksi.
        Monille lukijoille olemme tuskaksikin asti.
        Monelle hellän kaipuun aiheeksi.

        Next naamen mitt bitte nix.
        Aloitus on jo ihan liikaa venytelty.

        H.

        Sulla on nyt menneet pissit ja puurot sekasin :)
        Diurno tarkoittaa vaan päiväsaikaan tapahtuvaa juttua. Sillä ei ole diureettien kaa mitään tekemistä.


      • PalomaDiurno
        PalomaDiurno kirjoitti:

        Sulla on nyt menneet pissit ja puurot sekasin :)
        Diurno tarkoittaa vaan päiväsaikaan tapahtuvaa juttua. Sillä ei ole diureettien kaa mitään tekemistä.

        Ja sitäpaitsi ketjuja ei VOI venyttää liikaa. Oliko se 500 joku stoppi? Niin kauan kuin jollakin on jotain asiaan sanottavaa niin saa lisätä kommentteja.
        MVH
        P


      • PalomaDiurno kirjoitti:

        Ja sitäpaitsi ketjuja ei VOI venyttää liikaa. Oliko se 500 joku stoppi? Niin kauan kuin jollakin on jotain asiaan sanottavaa niin saa lisätä kommentteja.
        MVH
        P

        "PalomaDiurno"

        "päivä-pissikseni..."

        Miten minä nyt noin :)
        Kyllähän naiset öisinkin.

        Mutta kun ei ole muuta sanottavaa?
        Onks silti sanottava jotain.

        yst.

        H.


    • Hehe, ajattelin vain että otetaan nyt vaihteeksi esille palstan numero dos-suosikkiaihe pakolaisten vihaamisen jälkeen: toistemme viat ja huonot puolet !!!

      Ei vaiskaan, minä ajattelin kyllä tätä roolien vetämistä ja miten tärkeää monille tuntuu olevan että saa olla piilossa, joko puskassa tai jonkun roolihahmon takana.

      Se että keskustelu lipsahti toistemme hyvien ja huonojenominaisuuksien vatvomiseen ei ole minun syytäni!!!
      (Sanoo Paloma joka heitti kiven ja piiloitti käden selän taa....tai sitten EI!)

      • Vieläkö väität, että et provoa. Heitit pallon ja runo voi aukaista mieltäsi funtsaamaan oliko päivis-tädillä jotain muuta mielessä kuin kirkas roolihahmotus jospa siellä takana hyöri se noita, joka nieli sammakoita.


      • enmilläänkeksi

        @Paloma "ajattelin kyllä tätä roolien vetämistä ja miten tärkeää monille tuntuu olevan että saa olla piilossa, joko puskassa tai jonkun roolihahmon takana"
        Väitän, että luulet vaan. Ei se noin mene. Kaikille nyt vaan yksinkertaisesti tämä palsta ei ole kovin tärkeä eivätkä kaikkea tänne näe aiheelliseksi kertoa. Esim. kaikki eivät tule tänne kiukkuisina vaan iloisina. Onko muka roolihahmo, jos ihmisella on monenlaisia tunteita ja hyviä päiviä ja mököpäiviä. Ei ole.
        Kun mietin, niin huomaan, ettei mua kiinnosta pätkääkään nähdä livenä ketään palstalaista. Ja syy on se, ettei ole riittävästi mitään yhteistä kiinnostuksen kohdetta näiden palstatekstien perusteella olemassa.
        Se minua vetää tänne, että voin lukea ja keskustella täällä sellaisten tyyppien kanssa, joiden kanssa livessä emme ottaisi mitään kontaktia. Sillä tavalla tämä laajentaa tietoisuuttani ikäisistäni. Mutta jos kuulisin, että joku on muuttanut lähistölleni asumaan, niin en missään nimessä haluaisi tavata. Siksikään en ole pätkääkään kiinnostunut laittamaan kuvaani profiiliini enkä kertomaan tietoja itsestäni, kun olisi hirveää, jos joku teistä kadulla koputtais olkapäätäni ja hihkaisisi, että "Hei, etkös olekin suomi24 60 :sta!"
        P.S. on minulla 3 rekisteröityä profiilia suomi24:ssä, hyötykäytössä ja kaikki tarpeellisia. Olen facebookissa kuvan kera. Vaan ei tipu palstalaisten tietoon ne, hehe hehe he ;)


      • palstallapalstantavoin
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        @Paloma "ajattelin kyllä tätä roolien vetämistä ja miten tärkeää monille tuntuu olevan että saa olla piilossa, joko puskassa tai jonkun roolihahmon takana"
        Väitän, että luulet vaan. Ei se noin mene. Kaikille nyt vaan yksinkertaisesti tämä palsta ei ole kovin tärkeä eivätkä kaikkea tänne näe aiheelliseksi kertoa. Esim. kaikki eivät tule tänne kiukkuisina vaan iloisina. Onko muka roolihahmo, jos ihmisella on monenlaisia tunteita ja hyviä päiviä ja mököpäiviä. Ei ole.
        Kun mietin, niin huomaan, ettei mua kiinnosta pätkääkään nähdä livenä ketään palstalaista. Ja syy on se, ettei ole riittävästi mitään yhteistä kiinnostuksen kohdetta näiden palstatekstien perusteella olemassa.
        Se minua vetää tänne, että voin lukea ja keskustella täällä sellaisten tyyppien kanssa, joiden kanssa livessä emme ottaisi mitään kontaktia. Sillä tavalla tämä laajentaa tietoisuuttani ikäisistäni. Mutta jos kuulisin, että joku on muuttanut lähistölleni asumaan, niin en missään nimessä haluaisi tavata. Siksikään en ole pätkääkään kiinnostunut laittamaan kuvaani profiiliini enkä kertomaan tietoja itsestäni, kun olisi hirveää, jos joku teistä kadulla koputtais olkapäätäni ja hihkaisisi, että "Hei, etkös olekin suomi24 60 :sta!"
        P.S. on minulla 3 rekisteröityä profiilia suomi24:ssä, hyötykäytössä ja kaikki tarpeellisia. Olen facebookissa kuvan kera. Vaan ei tipu palstalaisten tietoon ne, hehe hehe he ;)

        ihmetyttää ennemminkin miksi anonyymipalstalla joku haluaa vihjailla itsestään tietoja saadakseen muut tuntemaan hänen todellisen henkilönsä

        kirjoittelen muutamalle foorumille omalla henkilöllisyydelläni sillä siellä se on ainoa vaihtoehto ja toimii koska säännöt on samat kaikille

        täällä en toisi mistään hinnasta omaa henkilöllisyyttäni häiriköiden tietoisuuteen


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Vieläkö väität, että et provoa. Heitit pallon ja runo voi aukaista mieltäsi funtsaamaan oliko päivis-tädillä jotain muuta mielessä kuin kirkas roolihahmotus jospa siellä takana hyöri se noita, joka nieli sammakoita.

        Joo väitän.
        Lähdin liikkeelle aiheesta nettikeskustelujen roolihahmot ja se oli mielestäni aihe joka voi mahdollisesti kiinnostaa muitakin kuin minua; ei ole minun syyni että se käännettiin koskemaan toistemme hyviä ja huonoja puolia eli nyt sen voisi sadan kommentin jälkeen nähdä pikku provona, "pallon kehiin heittämisenä".


      • palstallapalstantavoin kirjoitti:

        ihmetyttää ennemminkin miksi anonyymipalstalla joku haluaa vihjailla itsestään tietoja saadakseen muut tuntemaan hänen todellisen henkilönsä

        kirjoittelen muutamalle foorumille omalla henkilöllisyydelläni sillä siellä se on ainoa vaihtoehto ja toimii koska säännöt on samat kaikille

        täällä en toisi mistään hinnasta omaa henkilöllisyyttäni häiriköiden tietoisuuteen

        Minä taas näen sen silleen että me jotka olemme olleet täällä pitempään samalla nimellä ja jopa kuvallamme emme koe tätä palstaa enää silleen anonyymina vaan että meidän välillemme on kehittynyt eräänlainen löysä yhteisö, joka ei sulje pois ketään. Tähän yhteisöön kuuluvat vetävät mielellään roolia, mutta sitä roolia ei tietenkään voi vetää silleen kertomatta jotain itsestään ja keskustelupalstat eivät ole kuin pelkkiä huutelupalstoja ellei puheenvuorojen käyttäjiä mielletä yksilöiksi ja yksilöllisyyttä ei voi luoda ellei ole jotain minkä ympärille sen voi rakentaa.


      • 2001
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä taas näen sen silleen että me jotka olemme olleet täällä pitempään samalla nimellä ja jopa kuvallamme emme koe tätä palstaa enää silleen anonyymina vaan että meidän välillemme on kehittynyt eräänlainen löysä yhteisö, joka ei sulje pois ketään. Tähän yhteisöön kuuluvat vetävät mielellään roolia, mutta sitä roolia ei tietenkään voi vetää silleen kertomatta jotain itsestään ja keskustelupalstat eivät ole kuin pelkkiä huutelupalstoja ellei puheenvuorojen käyttäjiä mielletä yksilöiksi ja yksilöllisyyttä ei voi luoda ellei ole jotain minkä ympärille sen voi rakentaa.

        Hei herää, kysymyksessä on vain se miten juuri sinä koet palstan. Täällä on monta nimimerkitöntä jotka ovat kirjoitelleet pitkästi yli 10 vuotta, nimenomaan siksi että tämä ON anonyymifoorumi.
        Sinun mieliksesi tuskaan yksikään rekisteröityy tälle hömppäpalstalle mihin tullaan luppoaikaa tappamaan.
        Olet kuin maahanmuuttajat, tulin tänne kaukaa ja haluan teidän nyt toimivan minun tavallani.
        Voit pitää itsesi, mutta älä yritä muuttaa muita.


      • 2001 kirjoitti:

        Hei herää, kysymyksessä on vain se miten juuri sinä koet palstan. Täällä on monta nimimerkitöntä jotka ovat kirjoitelleet pitkästi yli 10 vuotta, nimenomaan siksi että tämä ON anonyymifoorumi.
        Sinun mieliksesi tuskaan yksikään rekisteröityy tälle hömppäpalstalle mihin tullaan luppoaikaa tappamaan.
        Olet kuin maahanmuuttajat, tulin tänne kaukaa ja haluan teidän nyt toimivan minun tavallani.
        Voit pitää itsesi, mutta älä yritä muuttaa muita.

        "2001"

        Minä yritän.
        On heevetin typerää olla kuin Paloma.
        Nimmarinsa väriä vaihteleva arka-jalka.
        Paloma on kuitenkin tuskin koskaan typerämpi kuin sinä olet nyt.
        Alahan taas olemaan mielikseni.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "2001"

        Minä yritän.
        On heevetin typerää olla kuin Paloma.
        Nimmarinsa väriä vaihteleva arka-jalka.
        Paloma on kuitenkin tuskin koskaan typerämpi kuin sinä olet nyt.
        Alahan taas olemaan mielikseni.

        H.

        Peekele mitä Suomea taas.
        Po.

        Alahan taas olla mielikseni.

        H.


      • 2001
        hunksz kirjoitti:

        "2001"

        Minä yritän.
        On heevetin typerää olla kuin Paloma.
        Nimmarinsa väriä vaihteleva arka-jalka.
        Paloma on kuitenkin tuskin koskaan typerämpi kuin sinä olet nyt.
        Alahan taas olemaan mielikseni.

        H.

        Lisäksi nimimerkittömyydessä on etuna se, ettei todellakaan tarvitse olla mieliksesi, ei sinun eikä muiden. Anonyyminä voi olla ihan omaa mieltänsä ilman pitkää perässä seurantaa ja ruikkimista.


      • bessie-
        2001 kirjoitti:

        Hei herää, kysymyksessä on vain se miten juuri sinä koet palstan. Täällä on monta nimimerkitöntä jotka ovat kirjoitelleet pitkästi yli 10 vuotta, nimenomaan siksi että tämä ON anonyymifoorumi.
        Sinun mieliksesi tuskaan yksikään rekisteröityy tälle hömppäpalstalle mihin tullaan luppoaikaa tappamaan.
        Olet kuin maahanmuuttajat, tulin tänne kaukaa ja haluan teidän nyt toimivan minun tavallani.
        Voit pitää itsesi, mutta älä yritä muuttaa muita.

        Palsta joka tapauksessa on 60-70 ikäisille suomeksi kirjoittaville tarkoitettu keskustelupalsta. Jos kuka tätä rajoitetummalle ryhmälle tarkoitetuksi palstan kokee, niin ehkä hänen itsensä olisi syytä herätä?

        Kirjoittajien välisellä suurella maantieteellisellä välimatkalla ei kai liene keskustelun kannalta suurtakaan merkitystä, ja jos on niin lisäarvoahan se vain tuo.


      • 2001
        bessie- kirjoitti:

        Palsta joka tapauksessa on 60-70 ikäisille suomeksi kirjoittaville tarkoitettu keskustelupalsta. Jos kuka tätä rajoitetummalle ryhmälle tarkoitetuksi palstan kokee, niin ehkä hänen itsensä olisi syytä herätä?

        Kirjoittajien välisellä suurella maantieteellisellä välimatkalla ei kai liene keskustelun kannalta suurtakaan merkitystä, ja jos on niin lisäarvoahan se vain tuo.

        jos tällä viestilläsi tarkoitat minua, niin et tainnut ymmärtää kirjoitustani niin kun olin sen tarkoittanut. Siis, ikäryhmän KAIKKI voivat mielestäni tänne ihan yhtälailla kirjoittaa myös rekisteröitymättömät, eikä kellään ole valtuuksia vaatia muilta kirjautumista tai itsensä paljastelua


      • bessie-
        2001 kirjoitti:

        jos tällä viestilläsi tarkoitat minua, niin et tainnut ymmärtää kirjoitustani niin kun olin sen tarkoittanut. Siis, ikäryhmän KAIKKI voivat mielestäni tänne ihan yhtälailla kirjoittaa myös rekisteröitymättömät, eikä kellään ole valtuuksia vaatia muilta kirjautumista tai itsensä paljastelua

        Ehkä en sitten ymmärtänyt.

        Sinä kuitenkin kirjoitit: "Olet kuin maahanmuuttaja, tulin tänne kaukaa ja haluan teidän nyt toimivan minun tavallani."

        Olen kirjoitellut palstalle seitsemisen vuotta. Koko ajan täällä on keskusteltu siitäkin, että pitäisikö rekisteröityä vai ei jne., ja aina on oltu asiasta vähintäänkin kahta mieltä.
        Kaikilla on "valtuudet" keskustella tästäkin aiheesta edelleenkin, kertoa oma mielipiteensä ja miten itse asian kokee ja mistä pitää, ei se mitään vaatimusten esittämistä ole vaan keskustelua.


      • 2001
        bessie- kirjoitti:

        Ehkä en sitten ymmärtänyt.

        Sinä kuitenkin kirjoitit: "Olet kuin maahanmuuttaja, tulin tänne kaukaa ja haluan teidän nyt toimivan minun tavallani."

        Olen kirjoitellut palstalle seitsemisen vuotta. Koko ajan täällä on keskusteltu siitäkin, että pitäisikö rekisteröityä vai ei jne., ja aina on oltu asiasta vähintäänkin kahta mieltä.
        Kaikilla on "valtuudet" keskustella tästäkin aiheesta edelleenkin, kertoa oma mielipiteensä ja miten itse asian kokee ja mistä pitää, ei se mitään vaatimusten esittämistä ole vaan keskustelua.

        "Olet kuin maahanmuuttaja, tulin tänne kaukaa ja haluan teidän nyt toimivan minun tavallani."

        Siis tarkoitin: Olet kuin maahan muuttaja joka ajattelee "tulin tänne kaukaa ja haluan teidän nyt toimivan minun tavallani."

        Anteeksi etten selittänyt tarpeeksi hyvin.


      • 2001
        bessie- kirjoitti:

        Ehkä en sitten ymmärtänyt.

        Sinä kuitenkin kirjoitit: "Olet kuin maahanmuuttaja, tulin tänne kaukaa ja haluan teidän nyt toimivan minun tavallani."

        Olen kirjoitellut palstalle seitsemisen vuotta. Koko ajan täällä on keskusteltu siitäkin, että pitäisikö rekisteröityä vai ei jne., ja aina on oltu asiasta vähintäänkin kahta mieltä.
        Kaikilla on "valtuudet" keskustella tästäkin aiheesta edelleenkin, kertoa oma mielipiteensä ja miten itse asian kokee ja mistä pitää, ei se mitään vaatimusten esittämistä ole vaan keskustelua.

        niin ja vielä, tuosta jatkuvasta rekattujen rekkaamattomiiin kohdistuvasta negatiivisesta arvostelusta, se on vähän niinku rasismia tai suvaitsemattomuutta ;)


      • bessie-
        2001 kirjoitti:

        niin ja vielä, tuosta jatkuvasta rekattujen rekkaamattomiiin kohdistuvasta negatiivisesta arvostelusta, se on vähän niinku rasismia tai suvaitsemattomuutta ;)

        Yleensä kai eri mieltä oleminen on 'vain' eri mieltä olemista, ei siis negatiivista arvostelua tai sitä että oman mielipiteensä ja kantansa kertova uskoo olevansa kyseisessä asiassa ehdottomasti oikeassa. Tässä (minulle aika saman tekevässä) asiassa luulisin "negatiivista arvostelua" tapahtuvan puolin ja toisin? Oma mielipiteeni on, että nimimerkittömänä tai vaihtuvalla nimimerkillä vakituisesti samaa nimimerkkiä käyttävää negatiivisesti arvosteleva käyttäytyy raukkamaisesti.

        Suvaitsevaisuus ei ole koskaan minulle tarkoittanut sitä että kaikki käy. Itseasiassa minun suvaitsevaisuuteni rajat voivat tulla hyvinkin pian vastaan, riippuu ympäristöstä ja asiasta.


      • 2001 kirjoitti:

        niin ja vielä, tuosta jatkuvasta rekattujen rekkaamattomiiin kohdistuvasta negatiivisesta arvostelusta, se on vähän niinku rasismia tai suvaitsemattomuutta ;)

        Minulla on ollut oma kantani tässä asiassa päivästä yksi kun ensimmäistä kertaa vilkaisin tänne. Palsta on kärsinyt tästä kahtiajakoisuudesta: toiset pitävät tätä nettiyhteisönä jossa voi keskustella ihan asiallisestikin ja sitten taas monet nauttivat saada ilmaista itseään täysin anonyymisti, vaihiaen "nimimerkkiä" joka kerta. Tämä taas johtuu omasta asennoistumisesta palstaan ja yleensäkin sosiaaliseen mediaan: jos katsoo että tämä tämä on hölynpölyä ja täynnä ihmisiä joithin ei missään nimessä haluaisi tutustua niin siitä seuraa tuo mainitsemasi asenteellisuus rekisteröitymiseen. Silloin tulee vain mieleen että miksi yleensäkään kirjoitella palstalla, jossa ei viihdy ja joka on täynnä ihmisiä joista ei pidä ja joita ei ikinä haluaisi tavata livessä.

        Hyvää keskitietä kulkevat vakinikit jotka kirjoittavat aina samalla nikillä kirjautumatta, mutta ovat todellakin kantava voima näissä keskusteluissa. He muodostavat ydinryhmän tätä nettiyhteisöä (joksi minä palstan koen)

        Taas sitten me, jotka kirjoitamme kirjautuneina, kuvallisina ja aina samalla (tai helposti tunnistettavalla sivunikillä)...me koemme palstan yhteisönä, emme huutelufoorumina tai kaatopaikkana. En tiedä muista (korppis, hunksz, mielikki.neito, siilirouva jne.) mutta minulle henkilökohtaisesti anonyyminen kommentoiminen ei sovi eikä kiinnosta: se tuntuu liian vastuuttomalta ja helppoheikkimäiseltä.


      • yksinkotonakaksin
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minulla on ollut oma kantani tässä asiassa päivästä yksi kun ensimmäistä kertaa vilkaisin tänne. Palsta on kärsinyt tästä kahtiajakoisuudesta: toiset pitävät tätä nettiyhteisönä jossa voi keskustella ihan asiallisestikin ja sitten taas monet nauttivat saada ilmaista itseään täysin anonyymisti, vaihiaen "nimimerkkiä" joka kerta. Tämä taas johtuu omasta asennoistumisesta palstaan ja yleensäkin sosiaaliseen mediaan: jos katsoo että tämä tämä on hölynpölyä ja täynnä ihmisiä joithin ei missään nimessä haluaisi tutustua niin siitä seuraa tuo mainitsemasi asenteellisuus rekisteröitymiseen. Silloin tulee vain mieleen että miksi yleensäkään kirjoitella palstalla, jossa ei viihdy ja joka on täynnä ihmisiä joista ei pidä ja joita ei ikinä haluaisi tavata livessä.

        Hyvää keskitietä kulkevat vakinikit jotka kirjoittavat aina samalla nikillä kirjautumatta, mutta ovat todellakin kantava voima näissä keskusteluissa. He muodostavat ydinryhmän tätä nettiyhteisöä (joksi minä palstan koen)

        Taas sitten me, jotka kirjoitamme kirjautuneina, kuvallisina ja aina samalla (tai helposti tunnistettavalla sivunikillä)...me koemme palstan yhteisönä, emme huutelufoorumina tai kaatopaikkana. En tiedä muista (korppis, hunksz, mielikki.neito, siilirouva jne.) mutta minulle henkilökohtaisesti anonyyminen kommentoiminen ei sovi eikä kiinnosta: se tuntuu liian vastuuttomalta ja helppoheikkimäiseltä.

        Tuota noin...
        Mitäpäs, jos vaikka hankkisit elämän?
        Jos tällainen ajanvietepalsta alkaa olla noin tärkeä ja kipeä asia, kannattaa vaikka pitää tauko ja puntaroida elämänsä arvoja tarkemmin.
        Ja miten sinun kanssasi muka voi keskustella, koska oma kantasi tuntuu olevan aina se ainoa ja oikea, poikittaiset mielipiteet leimaat heti rakkikoirien räksyttämiseksi ja puskasta huuteluksi.
        Tämähän on pelkästään joutoajan korvikkeeksi tarkoitettu juttupaikka, mihin ei kannata tuoda omaa elämäänsä toisten puntaroitavaksi.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minulla on ollut oma kantani tässä asiassa päivästä yksi kun ensimmäistä kertaa vilkaisin tänne. Palsta on kärsinyt tästä kahtiajakoisuudesta: toiset pitävät tätä nettiyhteisönä jossa voi keskustella ihan asiallisestikin ja sitten taas monet nauttivat saada ilmaista itseään täysin anonyymisti, vaihiaen "nimimerkkiä" joka kerta. Tämä taas johtuu omasta asennoistumisesta palstaan ja yleensäkin sosiaaliseen mediaan: jos katsoo että tämä tämä on hölynpölyä ja täynnä ihmisiä joithin ei missään nimessä haluaisi tutustua niin siitä seuraa tuo mainitsemasi asenteellisuus rekisteröitymiseen. Silloin tulee vain mieleen että miksi yleensäkään kirjoitella palstalla, jossa ei viihdy ja joka on täynnä ihmisiä joista ei pidä ja joita ei ikinä haluaisi tavata livessä.

        Hyvää keskitietä kulkevat vakinikit jotka kirjoittavat aina samalla nikillä kirjautumatta, mutta ovat todellakin kantava voima näissä keskusteluissa. He muodostavat ydinryhmän tätä nettiyhteisöä (joksi minä palstan koen)

        Taas sitten me, jotka kirjoitamme kirjautuneina, kuvallisina ja aina samalla (tai helposti tunnistettavalla sivunikillä)...me koemme palstan yhteisönä, emme huutelufoorumina tai kaatopaikkana. En tiedä muista (korppis, hunksz, mielikki.neito, siilirouva jne.) mutta minulle henkilökohtaisesti anonyyminen kommentoiminen ei sovi eikä kiinnosta: se tuntuu liian vastuuttomalta ja helppoheikkimäiseltä.

        Mihin essolaiset unohtuivat?

        Mihinkä sinä unohdit meidät essolaiset? Mehän kirjoittelemme aina rekisteröityneinä ja melkein aina samasta tutusta aiheestakin. Lähes jokaisessa viestissämme mainitsemme myös Esson baarin, joten emme ikinä syyllisty tuntemattomina puskista huutelemiseen. Olemme siis viisaita ja luotettavia miehiä, ja siksi meitä arvostetaan tälläkin palstalla. Tietysti arvostus oikealla Essolla on paljon suurempaa.


      • Korppis1
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Joo väitän.
        Lähdin liikkeelle aiheesta nettikeskustelujen roolihahmot ja se oli mielestäni aihe joka voi mahdollisesti kiinnostaa muitakin kuin minua; ei ole minun syyni että se käännettiin koskemaan toistemme hyviä ja huonoja puolia eli nyt sen voisi sadan kommentin jälkeen nähdä pikku provona, "pallon kehiin heittämisenä".

        Onhan täällä ainakin yksi roolipeliä pelaava.

        Olisiko lahjuska, ainakin kirjoitustyyli on samanlainen. Hän kirjoittelee omituisia tarinoita nuoruudestaan Kotkan satamassa ja sitten kuinka hänen lapsenlapsensa kimpussa hääräsi susi.

        En ole itse innostunut näistä nettipeleistä. Alkuun kun Angry birds tuli, latasin sen läppärille ja pelasin sitä joskus, mutta sekin jäi.

        Voi se olla niin, että jos elää liikaa nettipelien maailmassa voi todellisuus ja fiktio tehdä kimpan. Itsellä ei kokemuksia, mutta se ei tarkoita, että muilla ei olisi.


      • Yleismies kirjoitti:

        Mihin essolaiset unohtuivat?

        Mihinkä sinä unohdit meidät essolaiset? Mehän kirjoittelemme aina rekisteröityneinä ja melkein aina samasta tutusta aiheestakin. Lähes jokaisessa viestissämme mainitsemme myös Esson baarin, joten emme ikinä syyllisty tuntemattomina puskista huutelemiseen. Olemme siis viisaita ja luotettavia miehiä, ja siksi meitä arvostetaan tälläkin palstalla. Tietysti arvostus oikealla Essolla on paljon suurempaa.

        En ole unohtanut essolaisia, mutta koska teidän "roolipelinne" on avointa ja pysytte niin tiukasti omissa jutuissanne niin minulla ei ole siihen oikein mitään sanottavaa. En voisi edes kuvitella teitä missään toisessa roolissa.
        (Että olisitte esimerkiksi jossain sairaalassa yövuorossa olevia hoitsuja ja kulutatte tällä tapaa yön pitkiä tunteja ja yritätte pysyä valveilla....)
        Yleismies ei ole yleensäkään samalla linjalla minun kanssani missään, mutta se on ok.


      • yksinkotonakaksin kirjoitti:

        Tuota noin...
        Mitäpäs, jos vaikka hankkisit elämän?
        Jos tällainen ajanvietepalsta alkaa olla noin tärkeä ja kipeä asia, kannattaa vaikka pitää tauko ja puntaroida elämänsä arvoja tarkemmin.
        Ja miten sinun kanssasi muka voi keskustella, koska oma kantasi tuntuu olevan aina se ainoa ja oikea, poikittaiset mielipiteet leimaat heti rakkikoirien räksyttämiseksi ja puskasta huuteluksi.
        Tämähän on pelkästään joutoajan korvikkeeksi tarkoitettu juttupaikka, mihin ei kannata tuoda omaa elämäänsä toisten puntaroitavaksi.

        Minulla on ihan hyvä elämä, kiitos suosituksesta.

        Keskustelufoorumeilla olen viihtynyt jo tyyppi 15 vuotta ja täälläkin jo kymmenisen, mutta ajanvietettä tämä on vain tai sanotaan ehkä paremminkin harrastus. Viihdyn kuin kala vedessä tai kuin paloma sitruunapuussa tai metsäkyyhky metsänreunassa...mutta omilla ehdoillani kirjoitan, palstan sääntöjen mukaan, niillä kriteereillä jotka itse katson oikeiksi ja nimimerkinvaihto joka kommenttiin ei kuulu niihin.
        Ei sinun tarvitse minun kanssani keskustella mistään.
        Tee omia aloituksia, osallistu tunnistettavalla nikillä ja unohda se että täällä on jonkun oltava oikeassa ja jonkun väärässä. Minun mielipiteeni ovat aina minun mielestäni oikeita, ei kai niitä muuten olisi olemassakaan. Mutta ne muuttuvat, kehittyvät, kasvavat ja kuolevat. Olen monesti väärässä, mutta sillä hetkellä uskon kyllä olevani oikeassa? Miten muut sitten tekee?

        (Anteeksi että olen olemassa ja olen tietenkin taas väärässä, kun minusta tuntuu, mutta ei se sitten tietenkään olekkaan niin...ei tollanen ole mun juttujani. )


    • "Minussa on monta miestä" laulaa Happoradio. Eiköhän meissä kaikissa, niin että en oikein ymmärrä sitä ajatusta että vedämme täällä rooleja? Ja varsinkaan en ymmärrä että se ajatus olisi ikään kuin oletusarvo.
      Se, antaako täällä piilo-tunteiden tai -ajatusten päästä valloille, vai onko se sama ihminen livessä vai ei, se onkin toinen juttu. Omalla kohdallani on käynyt niin, että netin ja kasvottoman kirjoittelun ansiosta olen ehkä uskaltanut olla avoimempi ja suorempi kuin olisin ollut aiemmin livessä. Kun aloitin olin tottunut siihen ettei mun sanomisilla ollut arvoa. Puhuin aina liian hiljaa, ja jos joku puhui mun päälle, mä hiljensin itteäni. Täällä oli vähän toisenlaiset sävelet, sain puhua loppuun asti :)) Mun itsetunto on kasvanut, olen oppinut mun mielipiteillä on arvoa, ja uskallan ehkä nyt olla suorempi-avoimempi myös Oikeassa Elämässä. Melkeinpä rasittavuuteen saakka.
      Näin ollen olen tehnyt sen johtopäätöksen että voi ihminen olla eri netissä ja livessä, mutta ennen pitkää ne seuraavat toinen toisiaan.
      Mitä enemmän luen tätä palstaa, sitä enemmän tulee mieleen että haavoittunut eläin on vaarallinen eläin. Täällä vaan on niin vaikeaa nähdä toisten haavoja, oma napa tahtoo olla tiellä.
      Väite: netissä empatia on häviävä luonnonvara, kyynärpäät kasvava. Olen iloinen jos ammutte väittämän alas.

      • Korppis1

        Todella hyvä lause. "netissä empatia on häviävä luonnonvara, kyynärpäät kasvava."

        Olen miettinyt miten empatia täällä näkyy ja miten se koetaan. Se, että joku kirjoittaa elämästään nyyhkytarinan ja muutama kommentoi "voimia sinulle" ei ole empatiaa eikä se, että joku toinen kyseenalaistaa kurjuuden ole empatian puutetta.

        Kun tällaiseen kirjoitteluun kommentoi kyseenalaistamalla kurjuuden omaksi valinnaksi, lie realismia.


      • Korppis1 kirjoitti:

        Todella hyvä lause. "netissä empatia on häviävä luonnonvara, kyynärpäät kasvava."

        Olen miettinyt miten empatia täällä näkyy ja miten se koetaan. Se, että joku kirjoittaa elämästään nyyhkytarinan ja muutama kommentoi "voimia sinulle" ei ole empatiaa eikä se, että joku toinen kyseenalaistaa kurjuuden ole empatian puutetta.

        Kun tällaiseen kirjoitteluun kommentoi kyseenalaistamalla kurjuuden omaksi valinnaksi, lie realismia.

        Empatia on mun mielestä sitä että osaa samaistua. Onko se empaattista tuoda sitä realismia kun toisella on kurjaa? Riippuu kai kuinka se tuodaan, halolla päähän vai vaivihkaa.
        Minulta tulee usein latteita tsemppiviestejä. Ne latistuu siksi koska en aina osaa pistää halauksen järkeviksi sanoiksi, silti on usein sellainen fiilis että haluaa ojentaa sen käden ikään kuin. Olla läsnä, näyttää että hei, mä tiedän, et ole yksin. Ehkä ne ei sinusta ole empaattisia, mutta niiden tarkoitus on kylläkin. Ja sehän se vaikeus on tässä maailmassa, nähdä mitä se toisen ajatus on siellä takana, silleen että mitä HÄN on tarkoittanut, eikä niin pelkästään että miten itse sen kokee.
        Ite hain lähinnä sitä, että tiedetään (tietenkin) mitä ite tuntee, mutta ei nähdä mitä aiheuttaa toiselle. Täällä on niin helppo ärhennellä kun ei näe toista.


      • de-meter

        Hieno kirjoitus, hmp.f. Virkistävää lukea tuo tilityksesi. Että kirjoittelu täällä voi myös vahvistaa.
        Liian paljon tätä palstalla oloa onkin mielestäni mollattu ja halveksittu.
        Mitenkähän monta kertaa täällä on kehotettu toista kirjoittajaa "hankkimaan elämä"- ikäänkuin tämä olisi jokin elämästä erotettu osa, ajan haaskausta ja paikka, jossa käydään "satunnaisesti" toteamassa, että onpa ikävää jengiä ja huonoja keskustelun aiheita ?

        Ja vielä tuohon aloitukseen viitaten: jos joku täällä tykkää vetää roolia niin mitäpä se minulle kuuluu..)) Ja samaa mieltä olen hmp.f:n kanssa siitä, että meissä on "monta miestä". Itse päätämme, minkä "miehen" päästämme puhumaan...

        Myös minulle kirjoittelu täällä on ollut pääosin voimaannuttavaa. Tietysti pitkän rupeaman aikana on kokenut monenlaisia vaiheita ja -tuntoja, mutta riittävä mielenkiinto on kai sitten säilynyt, koska tänne edelleen hakeutuu ja olo tuntuu yleensä hyvinkin kotoisalta...

        Eli kyllä tämä foorumi on minullekin eräänlainen yhteisö, jossa monet kirjoittajat ovat tulleet tutuiksi, heitä kohtaan tuntee mielenkiintoa ja
        joiden elämää ja ajatuksia tahtoo seurata siltä osin kuin se näissä puitteissa on mahdollista.
        Se on tietysti valitettavaa, että ne kirjoittajat, joita ei ole oppinut tuntemaan, jäävät helposti huomiotta, tulee tahtomattaan vahvistaneeksi sitä "sisäpiiri"- kuvaa, mutta niinhän tuo pakkaa käydä livessaäkin: tuttujen luokse sitä muuallakin ensiksi hakeutuu.
        "Sua ei kukaan huomaa, ellet itse mene mukaan" - todettiin Nyyti Nyytiäiselle muumisadussa ..))


      • enmilläänkeksi
        hmp.f kirjoitti:

        Empatia on mun mielestä sitä että osaa samaistua. Onko se empaattista tuoda sitä realismia kun toisella on kurjaa? Riippuu kai kuinka se tuodaan, halolla päähän vai vaivihkaa.
        Minulta tulee usein latteita tsemppiviestejä. Ne latistuu siksi koska en aina osaa pistää halauksen järkeviksi sanoiksi, silti on usein sellainen fiilis että haluaa ojentaa sen käden ikään kuin. Olla läsnä, näyttää että hei, mä tiedän, et ole yksin. Ehkä ne ei sinusta ole empaattisia, mutta niiden tarkoitus on kylläkin. Ja sehän se vaikeus on tässä maailmassa, nähdä mitä se toisen ajatus on siellä takana, silleen että mitä HÄN on tarkoittanut, eikä niin pelkästään että miten itse sen kokee.
        Ite hain lähinnä sitä, että tiedetään (tietenkin) mitä ite tuntee, mutta ei nähdä mitä aiheuttaa toiselle. Täällä on niin helppo ärhennellä kun ei näe toista.

        @hmp.f "ei nähdä mitä aiheuttaa toiselle. Täällä on niin helppo ärhennellä kun ei näe toista."
        Touché!
        Olen jonkun pahaa oloaan valittavan kirjoittajan kohdalla miettinyt, että mitä uskaltaa hänelle vastata, ettei ole se viimeinen oljenkorsi, joka katkaisee kamelin selän. Netissä on niitäkin ihmisiä, joilla on oikeasti hätä ja jotka ovat täysin yksin.
        Mä tuossa edellä vetelin vapaalla kädellä niitä mielikuvia, joita itselleni on muodostunut teistä palstalle kirjoittelevista. Sinänsä hassua, että yksi tykkäsi kovin huonoa saamastani yltiöpositiivisesta mielikuvasta, Itse tunnusti vain hyvät hetkensä jakavansa palstan kanssa joten mitäs siitä mielikuvasta pahastumaan.
        Huumoria on yhtä vaarallista käyttää kuin ärhentelyä. Sain tässä vastikään 10v nuoremman tuttavani suuttumaan iäksi, kun leikkisästi huudahdin "Arjaaaa, etkö muista! Olen tämän sanonut sata kertaa." Arja mökötti ja tuhisi "En rupea vänkäämään kanssasi tuosta sadasta kerrasta!!!" Ei ymmärtänyt leikkisää ja näin vanhemman ihmisen oikeudella heittämääni ollenkaan. Suutuksissa on edelleen ja varmaankin lopun ikäänsä. Vaikka selitin, että sen sanoin leikillisesti, niin hän ymmärsi leikillisyyden pilkallisuudeksi, jota se ei ollut. Ei voi mitään.
        Väärinkäsityksien tarkempi selvittely voi viedä suhdetta hyvään suuntaankin.
        Täällä netissä ei kannattaisi ottaa liikaa itseensä ja henkilökohtaisina saamaansa ikävää palautetta. Toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos sellaiset. Ei niitä kannata jäädä hautomaan. Usein loukkaavasti sanoja on ilkeä ihminen ja/tai hänellä on itsellään paha olla ja siitä johtuu halunsa loukata toisia. Kaikilla ihmisillä vaan ei ole panssarikuorta netissäkään, vaikka sen pitäisi kuulua vakiovarusteisiin ennenkuin nettiin saa tulla.
        Itse olen kohdannut netissä ihania ihmisiä ja edelleen uskon lisää tapaavani ihania ihmisiä. Olen ihanaa odottavalla mielellä aina uuden ihmisen kohdalla.


      • de-meter kirjoitti:

        Hieno kirjoitus, hmp.f. Virkistävää lukea tuo tilityksesi. Että kirjoittelu täällä voi myös vahvistaa.
        Liian paljon tätä palstalla oloa onkin mielestäni mollattu ja halveksittu.
        Mitenkähän monta kertaa täällä on kehotettu toista kirjoittajaa "hankkimaan elämä"- ikäänkuin tämä olisi jokin elämästä erotettu osa, ajan haaskausta ja paikka, jossa käydään "satunnaisesti" toteamassa, että onpa ikävää jengiä ja huonoja keskustelun aiheita ?

        Ja vielä tuohon aloitukseen viitaten: jos joku täällä tykkää vetää roolia niin mitäpä se minulle kuuluu..)) Ja samaa mieltä olen hmp.f:n kanssa siitä, että meissä on "monta miestä". Itse päätämme, minkä "miehen" päästämme puhumaan...

        Myös minulle kirjoittelu täällä on ollut pääosin voimaannuttavaa. Tietysti pitkän rupeaman aikana on kokenut monenlaisia vaiheita ja -tuntoja, mutta riittävä mielenkiinto on kai sitten säilynyt, koska tänne edelleen hakeutuu ja olo tuntuu yleensä hyvinkin kotoisalta...

        Eli kyllä tämä foorumi on minullekin eräänlainen yhteisö, jossa monet kirjoittajat ovat tulleet tutuiksi, heitä kohtaan tuntee mielenkiintoa ja
        joiden elämää ja ajatuksia tahtoo seurata siltä osin kuin se näissä puitteissa on mahdollista.
        Se on tietysti valitettavaa, että ne kirjoittajat, joita ei ole oppinut tuntemaan, jäävät helposti huomiotta, tulee tahtomattaan vahvistaneeksi sitä "sisäpiiri"- kuvaa, mutta niinhän tuo pakkaa käydä livessaäkin: tuttujen luokse sitä muuallakin ensiksi hakeutuu.
        "Sua ei kukaan huomaa, ellet itse mene mukaan" - todettiin Nyyti Nyytiäiselle muumisadussa ..))

        Kiitos de-meter :) Netissä keskustelu on ollut yksi kolmas (puu)jalka mun itsenäistymiselle. Meinasin laittaa että aikuistumiselle, mutta en nyt ehkä kuitenkaan niin pitkälle ole päässyt :))
        Nyt kun olen petoni päästänyt irti, huomaan että joudun sitä myös kouluttamaan ja kurittamaan. Joskus minulla on vaikeuksia pitää sitä kurissa ja muistaa että edelleen on hyvä juttu olla kiltti tyttö. Että se on se perusta mihin haluan ripaus petoa, eikä toisinpäin. Toiset ovat valtoimenaan mitä ovat, ja se onnistuu heiltä.
        Niin, tuohon sun loppuun, pitää antaa jotain että saa jotain :)


      • de-meter
        hmp.f kirjoitti:

        Empatia on mun mielestä sitä että osaa samaistua. Onko se empaattista tuoda sitä realismia kun toisella on kurjaa? Riippuu kai kuinka se tuodaan, halolla päähän vai vaivihkaa.
        Minulta tulee usein latteita tsemppiviestejä. Ne latistuu siksi koska en aina osaa pistää halauksen järkeviksi sanoiksi, silti on usein sellainen fiilis että haluaa ojentaa sen käden ikään kuin. Olla läsnä, näyttää että hei, mä tiedän, et ole yksin. Ehkä ne ei sinusta ole empaattisia, mutta niiden tarkoitus on kylläkin. Ja sehän se vaikeus on tässä maailmassa, nähdä mitä se toisen ajatus on siellä takana, silleen että mitä HÄN on tarkoittanut, eikä niin pelkästään että miten itse sen kokee.
        Ite hain lähinnä sitä, että tiedetään (tietenkin) mitä ite tuntee, mutta ei nähdä mitä aiheuttaa toiselle. Täällä on niin helppo ärhennellä kun ei näe toista.

        Empatia ja sen osoittaminen taitaa olla täällä yhtä vaikea laji kuin huumori, hmp.f & korppis.
        Helposti syytetään toista empatian puutteesta, ellei hän osoita sitä samalla tavalla kuin itse teen. Samalla tavalla kuin leimataan toinen huumorintajuttomaksi, kun huumorin lajit eivät käy yksiin.

        Kuten hmp.f totesi. empatian osoittaminen on täällä vaikeata, kun meillä on vain sanat käytössä ja kuten tiedetään, suurin osa kommunikaatiosta on ei-verbaalista. Ääni, eleet, kosketus puuttuvat...

        En kyllä ihan suoralta kädeltä allekirjoittaisi tuota väitettä empatian katoamisesta. Sanoisin, että sen kanssa on tultu tarkemmiksi. Jos joku henkilö tai ryhmä on hankkinut itselleen etuuksia empatiaan vedoten,
        ja se on paljastunut, on selvää, että jatkossa ollaan varautuneempia.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        @hmp.f "ei nähdä mitä aiheuttaa toiselle. Täällä on niin helppo ärhennellä kun ei näe toista."
        Touché!
        Olen jonkun pahaa oloaan valittavan kirjoittajan kohdalla miettinyt, että mitä uskaltaa hänelle vastata, ettei ole se viimeinen oljenkorsi, joka katkaisee kamelin selän. Netissä on niitäkin ihmisiä, joilla on oikeasti hätä ja jotka ovat täysin yksin.
        Mä tuossa edellä vetelin vapaalla kädellä niitä mielikuvia, joita itselleni on muodostunut teistä palstalle kirjoittelevista. Sinänsä hassua, että yksi tykkäsi kovin huonoa saamastani yltiöpositiivisesta mielikuvasta, Itse tunnusti vain hyvät hetkensä jakavansa palstan kanssa joten mitäs siitä mielikuvasta pahastumaan.
        Huumoria on yhtä vaarallista käyttää kuin ärhentelyä. Sain tässä vastikään 10v nuoremman tuttavani suuttumaan iäksi, kun leikkisästi huudahdin "Arjaaaa, etkö muista! Olen tämän sanonut sata kertaa." Arja mökötti ja tuhisi "En rupea vänkäämään kanssasi tuosta sadasta kerrasta!!!" Ei ymmärtänyt leikkisää ja näin vanhemman ihmisen oikeudella heittämääni ollenkaan. Suutuksissa on edelleen ja varmaankin lopun ikäänsä. Vaikka selitin, että sen sanoin leikillisesti, niin hän ymmärsi leikillisyyden pilkallisuudeksi, jota se ei ollut. Ei voi mitään.
        Väärinkäsityksien tarkempi selvittely voi viedä suhdetta hyvään suuntaankin.
        Täällä netissä ei kannattaisi ottaa liikaa itseensä ja henkilökohtaisina saamaansa ikävää palautetta. Toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos sellaiset. Ei niitä kannata jäädä hautomaan. Usein loukkaavasti sanoja on ilkeä ihminen ja/tai hänellä on itsellään paha olla ja siitä johtuu halunsa loukata toisia. Kaikilla ihmisillä vaan ei ole panssarikuorta netissäkään, vaikka sen pitäisi kuulua vakiovarusteisiin ennenkuin nettiin saa tulla.
        Itse olen kohdannut netissä ihania ihmisiä ja edelleen uskon lisää tapaavani ihania ihmisiä. Olen ihanaa odottavalla mielellä aina uuden ihmisen kohdalla.

        Väärinymmärrys on väärinymmärrys. Saahan niitä mokia tulla, se on se miten niitä hoidetaan jolla on arvoa. Mun mielestä. Tässäkin on niin monta mieltä kun ihmistä varmaan. Jollekin eka murina on jo käännöksen paikka.
        Tyypillisin asetelma täällä on tämä:
        Nikki1: "Murr!"
        Nikki2: "MurrMurr sun Murinalle!"
        Nikki1: "Mitä sä mulle Muriset!?"
        Nikki2: "No kun sä Muriset mulle!"
        Nikki1: "Kai mä nyt Murisen kun sä Muriset mulle!"
        Nikki2: "Sähän se mulle Muriset!"
        jne
        jne
        Kai mä tiedän kun oon itekin syyllistynyt.
        Jos joku leikistä suuttuu, niin Anteeksi ei ole aivastus :)


      • enmilläänkeksi
        hmp.f kirjoitti:

        Väärinymmärrys on väärinymmärrys. Saahan niitä mokia tulla, se on se miten niitä hoidetaan jolla on arvoa. Mun mielestä. Tässäkin on niin monta mieltä kun ihmistä varmaan. Jollekin eka murina on jo käännöksen paikka.
        Tyypillisin asetelma täällä on tämä:
        Nikki1: "Murr!"
        Nikki2: "MurrMurr sun Murinalle!"
        Nikki1: "Mitä sä mulle Muriset!?"
        Nikki2: "No kun sä Muriset mulle!"
        Nikki1: "Kai mä nyt Murisen kun sä Muriset mulle!"
        Nikki2: "Sähän se mulle Muriset!"
        jne
        jne
        Kai mä tiedän kun oon itekin syyllistynyt.
        Jos joku leikistä suuttuu, niin Anteeksi ei ole aivastus :)

        Anteeks vaan, mutta nyt en pysynyt kyydissä, että mitä tarkoitit vastauksessasi.
        "Saahan niitä mokia tulla"
        "se miten niitä hoidetaan jolla on arvoa"
        Mikä on moka ja kuka sen tekee ja miten? Onko väärinkäsitys moka? Onko väärinymmärretyksi tuleminen moka? Kumman moka? Väärinymmärtäjän vai väärinymmärretyksitulleen?
        Jälkihoidon merkityksen ymmärrän, mutta siinäkin pitäisi molempien tulla toisiaan vastaan. Jos väärinymmärtänyt mököttää poterossaan, niin ei kai sen toisen tartte polvillaan Anteeksi pyydellä sinunkaan mielestäsi. Vai pitääkö huumorintajutonta ja itselleen nauramaan kykenemätöntä paapoa?


      • Korppis1
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        @hmp.f "ei nähdä mitä aiheuttaa toiselle. Täällä on niin helppo ärhennellä kun ei näe toista."
        Touché!
        Olen jonkun pahaa oloaan valittavan kirjoittajan kohdalla miettinyt, että mitä uskaltaa hänelle vastata, ettei ole se viimeinen oljenkorsi, joka katkaisee kamelin selän. Netissä on niitäkin ihmisiä, joilla on oikeasti hätä ja jotka ovat täysin yksin.
        Mä tuossa edellä vetelin vapaalla kädellä niitä mielikuvia, joita itselleni on muodostunut teistä palstalle kirjoittelevista. Sinänsä hassua, että yksi tykkäsi kovin huonoa saamastani yltiöpositiivisesta mielikuvasta, Itse tunnusti vain hyvät hetkensä jakavansa palstan kanssa joten mitäs siitä mielikuvasta pahastumaan.
        Huumoria on yhtä vaarallista käyttää kuin ärhentelyä. Sain tässä vastikään 10v nuoremman tuttavani suuttumaan iäksi, kun leikkisästi huudahdin "Arjaaaa, etkö muista! Olen tämän sanonut sata kertaa." Arja mökötti ja tuhisi "En rupea vänkäämään kanssasi tuosta sadasta kerrasta!!!" Ei ymmärtänyt leikkisää ja näin vanhemman ihmisen oikeudella heittämääni ollenkaan. Suutuksissa on edelleen ja varmaankin lopun ikäänsä. Vaikka selitin, että sen sanoin leikillisesti, niin hän ymmärsi leikillisyyden pilkallisuudeksi, jota se ei ollut. Ei voi mitään.
        Väärinkäsityksien tarkempi selvittely voi viedä suhdetta hyvään suuntaankin.
        Täällä netissä ei kannattaisi ottaa liikaa itseensä ja henkilökohtaisina saamaansa ikävää palautetta. Toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos sellaiset. Ei niitä kannata jäädä hautomaan. Usein loukkaavasti sanoja on ilkeä ihminen ja/tai hänellä on itsellään paha olla ja siitä johtuu halunsa loukata toisia. Kaikilla ihmisillä vaan ei ole panssarikuorta netissäkään, vaikka sen pitäisi kuulua vakiovarusteisiin ennenkuin nettiin saa tulla.
        Itse olen kohdannut netissä ihania ihmisiä ja edelleen uskon lisää tapaavani ihania ihmisiä. Olen ihanaa odottavalla mielellä aina uuden ihmisen kohdalla.

        "Usein loukkaavasti sanoja on ilkeä ihminen ja/tai hänellä on itsellään paha olla ja siitä johtuu halunsa loukata toisia." kirjoitit....vastaapa olitko ilkeä vai vain oliko sinulla paha olla?

        Mistä olen sinulle kateellinen, en ole saanut vielä vastausta?.


      • enmilläänkeksi
        Korppis1 kirjoitti:

        "Usein loukkaavasti sanoja on ilkeä ihminen ja/tai hänellä on itsellään paha olla ja siitä johtuu halunsa loukata toisia." kirjoitit....vastaapa olitko ilkeä vai vain oliko sinulla paha olla?

        Mistä olen sinulle kateellinen, en ole saanut vielä vastausta?.

        Vastaa Rehellisesti tähän.
        Sinä olit nimimerkki paatumaton tässä ketjussa.
        Se ihan uusi :)))))
        Sinä hyppäät ketterästi puskaan :)))))


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Anteeks vaan, mutta nyt en pysynyt kyydissä, että mitä tarkoitit vastauksessasi.
        "Saahan niitä mokia tulla"
        "se miten niitä hoidetaan jolla on arvoa"
        Mikä on moka ja kuka sen tekee ja miten? Onko väärinkäsitys moka? Onko väärinymmärretyksi tuleminen moka? Kumman moka? Väärinymmärtäjän vai väärinymmärretyksitulleen?
        Jälkihoidon merkityksen ymmärrän, mutta siinäkin pitäisi molempien tulla toisiaan vastaan. Jos väärinymmärtänyt mököttää poterossaan, niin ei kai sen toisen tartte polvillaan Anteeksi pyydellä sinunkaan mielestäsi. Vai pitääkö huumorintajutonta ja itselleen nauramaan kykenemätöntä paapoa?

        Tuliko minusta nyt kuuskybäpalstalaiselle mokavalmentaja :)) Tää on taas vähän sitä että kun kissan häntää pitää nostaa, niin aletaan ensin puhumaan että mistä häntä alkaa ja loppu. Mikä on Häntä. Mikä on oikea Nosto.

        Jos joku ymmärtää mua väärin, ja haluan hoitaa sen tahdikkaasti, voin sanoa että anteeksi, ei ollut tarkoitus. Sen puolenhan minä mokasin, eikö, kun loukkasin toista? Toinen joko antaa anteeksi, antaa ja pyytää omasta puolestaan, tai jatkaa murjottelua. Mutta sillähän ei ole mitään tekemistä mun anteeksipyynnön kanssa. Mulla on sen jälkeen puhtaat jauhot pussissa ja toinen tehköön jauhojensa kanssa miten haluaa. Ei ole mun ongelma. Ei tarvi paapoa, eikä tarvi toisen puolesta pyytää anteeksi.


      • Korppis1
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Vastaa Rehellisesti tähän.
        Sinä olit nimimerkki paatumaton tässä ketjussa.
        Se ihan uusi :)))))
        Sinä hyppäät ketterästi puskaan :)))))

        En todellakaan ollut. Nyt sinulla iso pyörä heittää. En ollut paatumaton, en ollut uusi on rehellinen vastaukseni. En tykkää olla puskassa. Omilla nimimerkillä saan parhaiten huomiota. Nyt sinulle kysymys voitko vastata mistä olen sinulle kateellinen tai esim. demeterille tai hmp.f ille koska olen mielestäni kaikille kateellinen?

        Jos heittät näinkin sairaita syytöksiä minusta mene lääkäriin.


      • enmilläänkeksi
        hmp.f kirjoitti:

        Tuliko minusta nyt kuuskybäpalstalaiselle mokavalmentaja :)) Tää on taas vähän sitä että kun kissan häntää pitää nostaa, niin aletaan ensin puhumaan että mistä häntä alkaa ja loppu. Mikä on Häntä. Mikä on oikea Nosto.

        Jos joku ymmärtää mua väärin, ja haluan hoitaa sen tahdikkaasti, voin sanoa että anteeksi, ei ollut tarkoitus. Sen puolenhan minä mokasin, eikö, kun loukkasin toista? Toinen joko antaa anteeksi, antaa ja pyytää omasta puolestaan, tai jatkaa murjottelua. Mutta sillähän ei ole mitään tekemistä mun anteeksipyynnön kanssa. Mulla on sen jälkeen puhtaat jauhot pussissa ja toinen tehköön jauhojensa kanssa miten haluaa. Ei ole mun ongelma. Ei tarvi paapoa, eikä tarvi toisen puolesta pyytää anteeksi.

        No johan ny jotain. Osaat sä olla vihtumainen, hyvin on tehonnut netin hännännosto suhun.
        Kysyin tosissani. Kun minusta se ei ole minun mokani, jos joku ymmärtää minua väärin. Eikä se ole sen toisenkaan moka. Olemme mitä luultavimmin vaan niin erilaisia persoonia, ettemme voi ymmärtää toistemme puhetapaa.


      • enmilläänkeksi
        Korppis1 kirjoitti:

        En todellakaan ollut. Nyt sinulla iso pyörä heittää. En ollut paatumaton, en ollut uusi on rehellinen vastaukseni. En tykkää olla puskassa. Omilla nimimerkillä saan parhaiten huomiota. Nyt sinulle kysymys voitko vastata mistä olen sinulle kateellinen tai esim. demeterille tai hmp.f ille koska olen mielestäni kaikille kateellinen?

        Jos heittät näinkin sairaita syytöksiä minusta mene lääkäriin.

        Joo, muistakin pysyä poissa puskista. Siellä voi olla käärmeitä. Käärmeiden vastamyrkky uhkaa loppua. Vastamyrkyn tuotanto lopetettiin viime vuodenvaihteessa.


      • Korppis1
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Joo, muistakin pysyä poissa puskista. Siellä voi olla käärmeitä. Käärmeiden vastamyrkky uhkaa loppua. Vastamyrkyn tuotanto lopetettiin viime vuodenvaihteessa.

        Nyt viimeistään ymmärrät, että en voi olla sinulle kateellinen.
        Vainoharhaiselle ei voi yksinkertaisesti olla.

        Empatiakaan ei tässä tapauksessa toimi, en samaista itseäni asemaasi.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        No johan ny jotain. Osaat sä olla vihtumainen, hyvin on tehonnut netin hännännosto suhun.
        Kysyin tosissani. Kun minusta se ei ole minun mokani, jos joku ymmärtää minua väärin. Eikä se ole sen toisenkaan moka. Olemme mitä luultavimmin vaan niin erilaisia persoonia, ettemme voi ymmärtää toistemme puhetapaa.

        Otitko mun viestit jotenkin niin että sua ja sun toimintaa netissä olisin käsitellyt? Mietin kun otit ne vittuiluna.
        Myönnän, mun pitäisi kaartaa enemmän, loiventaa mutkia ja kertoa enemmän mitä mun ajatusten takana piilee. Katos kun mun ex-elämä piti sisällään sen, että jos joskus pyytää anteeksi, niin se pitää tehdä niin että sanoo "anteeksi, mut kyl säkin...". Minusta on tullut allerginen sellaiselle.
        Sulla on varmasti omat taustat sun näkemyksille. Ja varsinkin kun en tiedä mistä väärinymmärrysmokasta sä puhut.


      • hmp.f kirjoitti:

        Otitko mun viestit jotenkin niin että sua ja sun toimintaa netissä olisin käsitellyt? Mietin kun otit ne vittuiluna.
        Myönnän, mun pitäisi kaartaa enemmän, loiventaa mutkia ja kertoa enemmän mitä mun ajatusten takana piilee. Katos kun mun ex-elämä piti sisällään sen, että jos joskus pyytää anteeksi, niin se pitää tehdä niin että sanoo "anteeksi, mut kyl säkin...". Minusta on tullut allerginen sellaiselle.
        Sulla on varmasti omat taustat sun näkemyksille. Ja varsinkin kun en tiedä mistä väärinymmärrysmokasta sä puhut.

        Pitää vielä täydentää, että kyllä mä nykyisin Ämmä osaan olla. The Bitch. Oikein Pitsien Pits. Että siinä osuit suoneen. Mutta erittäin nopea olen myös pyytämään anteeksi mikäli näen sen aiheelliseksi. Noin. Mun sädekehä oli vähän vinossa :)) piti korjata ;)
        Latojan huom. yllä oleva piti olla sarkasmia.


      • enmilläänkeksi
        Korppis1 kirjoitti:

        Nyt viimeistään ymmärrät, että en voi olla sinulle kateellinen.
        Vainoharhaiselle ei voi yksinkertaisesti olla.

        Empatiakaan ei tässä tapauksessa toimi, en samaista itseäni asemaasi.

        Voi, hitsit, että sä oot huvittava :))) Onko sulla minkäänlaista muistkuvajaista, kuka tällä palstalla eniten on luullut milloin ketäkin keneksikin ja miksikin nikiksi. Ja ne sun muistiinpanosi.


      • enmilläänkeksi
        hmp.f kirjoitti:

        Pitää vielä täydentää, että kyllä mä nykyisin Ämmä osaan olla. The Bitch. Oikein Pitsien Pits. Että siinä osuit suoneen. Mutta erittäin nopea olen myös pyytämään anteeksi mikäli näen sen aiheelliseksi. Noin. Mun sädekehä oli vähän vinossa :)) piti korjata ;)
        Latojan huom. yllä oleva piti olla sarkasmia.

        Pohdin vain tuota väärinymmärtämistä ja väärinymmärretyksi tulemista ja loukkaantumista, että onko velvollisuus pitäytyä hillityissä silotelluissa ympäripyöreissä poliitikon tyylisissä ilmaisuissa, jottei ketään loukkaisi millään muotoa.
        Että onko herkkänahkaisuus suojelukohde.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Pohdin vain tuota väärinymmärtämistä ja väärinymmärretyksi tulemista ja loukkaantumista, että onko velvollisuus pitäytyä hillityissä silotelluissa ympäripyöreissä poliitikon tyylisissä ilmaisuissa, jottei ketään loukkaisi millään muotoa.
        Että onko herkkänahkaisuus suojelukohde.

        Nyt pitää ihan miettiä...
        Vissiinkin maailmassa on niin että vahvat pärjää, ei heitä tarvi suojella. Tietty he voivat pyrkiä vahvistamaan myös itse itseään, mutta ehdottomasti herkkänahkaisia pitää suojella. Lähimmäisenrakkautta jakaa.
        Mutta taas kerran, kuka pystyy siihen kuka ei! Joka itse on heikossa hapessa tavalla tai toisella, ei voi paljon odottaa suojelua. Olin joskus itekin niin kaivonpohjassa, ettei ollut kenellekään mitään annettavaa, ei riittänyt edes empatiaa tunnistaa toisten herkkänahkaisuutta. Hyvä kun riitti suojelemaan omaa nahkaa.


      • Korppis1
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Voi, hitsit, että sä oot huvittava :))) Onko sulla minkäänlaista muistkuvajaista, kuka tällä palstalla eniten on luullut milloin ketäkin keneksikin ja miksikin nikiksi. Ja ne sun muistiinpanosi.

        Iltaa, et vieläkään ole löytänyt kateudelleni syytä.


    • vhimsh

      Kaiken kansan kirjoa
      - ehkä palstalla viihtyy monet siksi, että jonkinlaista kulttuurientörmäyskurssia moninaisuudessaan edustaa - miksi kirjoittajien persoonoihin ensisijaisesti paneutuminen on joittenkin mielestä ensisijaisen tärkeää - asioistahan piti keskustella? Toi suomalainen nimistökin naisten kohdalla on enempi jotain luonnosta poimittua - miesten kohdalla vilisevät toisenlaiset määreet
      - mun mielestä kukaan ei ole taistelemassa palstan miehistä eikä herruudesta
      - jo aivan tavallisessa arjessa saa oksentamiseen asti kurjasta kulttuurista ja kiusaamisesta kyllikseen...
      Toka juttu on suomalaisessa yhteiskunnassa vieläkin vellova agraarikulttuuri jossa
      pienet piikaset paksuiksi pannaan, heistä tehdään lypsyjakkaroita suuremmmallekin porukalle - saisiko sitäkin puolta joskus valottaa
      - ihan rauhallisesti ja suurempia roihuja sytyttämättä - samalla asialla taisi olla Minnakin Kuopiosta viime vuosisadalla - kaupunki huolehtii patsaanpesusta varmaan vuosittain, mutta tavalliset naistenasiaa esiintuovat saavat edelleen ihan rauhassa itekseen pyyhkiä itkut ja paskat silimiltään - kai kertoa siitäkin mikä elämässä oli voimassa voitettua, mikä matkassa menetettyä - silleen älyvapaasti?
      Silloinkin kun suomalaismetsissä ei kesäillan valssit ja honkien humina pelkästään soi, ei rauhankyyhkyt kujertele mättäissä ja luonnonkin saalistajain kanssa pärjäämisessä vaikeuksia. Toisen hurma voi luonnossa olla turma ja surmakin kui liiikenteessäkin - tai missä tahansa.

    • Hmp.f ja de-meter, olen pitkälti samaa mieltä, melkein kaikesta mitä kirjoititte tossa ylempänä.
      Pari pientä juttua:
      aloitukseni tarkoitus ei ollut moittia heitä jotka ovat valinneet luoda itselleen nettipersoonan, roolihahmon, jota vetävät uskollisesti vuodesta toiseen.
      Mietin vain nettikirjoittelun kummallisuuksia ja miten vähän tai miten paljon voi muista tietää sanotaan vaikka kymmenen vuoden jälkeen. Monille se on palstan suuri etu: anonyymiteetti tarjoaa suojaa ja mahdollisuuden saada äänensä kuuluville riskeeraamatta mitään.
      Ei minunkaan tarvitse tietää kenestäkään mitään: joskus vain välähtää mieleen että jos naamiot riisuttaisiin kuinkahan moni meistä edes tunnistaisi toisensa?

      • lentäen.taas

        Muutostenkin laki puhaltaa kymmenessä vuodessa, luojan kiitos, eikä taida olla tarpeen edes niiiin tunnistaa itsekutakin.
        Identtiteettikriisit ajoittain on joillekin välttämättömiä.


      • Ehkä sä tarkoitat eri juttu nettihahmolla, mutta ite olen tavannut vain yhden joka oli luonut itselleen hahmon ikään kuin. Edelleen pidän kaikkia muita ihmisiä omana itsenään.
        Mutta on kyllä ollut tilanteita kun joku on sanonut että mä oon sitä tai tätä, enkä ole ollenkaan tunnistanut itseäni. Ja vielä useammin joku tietty nimimerkki syytetään milloin mistäkin, ja se kuva saattaa olla ihan erilainen mulla. Jos esimerkkejä haluatte, niin ensimmäinen tällainen koski Korppista. Ja viimeinen Palomaa. Muitakin on ollut välissä.
        Varmaan parisenkymmentä tyyppiä olen tavannut netti keskustelujen tiimoilta. Ja aina olen ollut yhtä yllättynyt, kuva toisesta ei ole vastannut todellisuutta. Mutta aina on tullut joku aha-elämys, että vasta tapaamisen jälkeen olen täysin ymmärtänyt sen ihmisen koko kuvaa.


      • Korppis1

        Sekö muutti näkemyksesi minusta kun kirjoitin facebookissa terveiset ystävällesi friidulle?


      • Korppis1 kirjoitti:

        Sekö muutti näkemyksesi minusta kun kirjoitin facebookissa terveiset ystävällesi friidulle?

        Ei, vaan se miten sen homman hoidit ja edelleen näköjään hoidat. Tulee mieleen että millään muulla ei ole väliä, mikään konsti ei ole turha, kunhan sä jäät voitolle.
        Eikös tuo ollut sitä sun empatiaa. Realismia. Tältä puolelta pöytää.


    • eppu2

      Kehdosta hautaan meillä on rooleja, usein montakin päällekäin, emme me esim. isovanhempien roolissa keskustele pikkulaspelle samoista asioista, kun aikuisille.
      Ne roolit ovat elämäntilanteen tuomia rooleja.
      Minulle tämä palsta, on siivu elämää, enkä katso, että sitä varten pitäisi joku rooli keksiä.
      Käsitän tämän keskusteluksi, kulloinkin kyseisestä asiasta.
      Jos toisen elämänolosuhteet ovat tyystin erilaiset, se voi herättää ajatuksen roolinvedosta. Silloin vaan puuttuu ymmärryksen silta ja tehdään vääriä johtopäätöksiä.

    • läsäytettylätty

      Aivan totta - nehän ovat puhaltaneet kaiken aikaa
      - poissa verkkosukkalulut, jotka ennen seksismillään läärysti joa paikassa, kulahtanutta vanhaa markkinakamaa,
      - poissa ont upakkanaiset ja miehetkin, saippakuplia kkaikki puhaltavat innoissaan
      ulkona kun mummuiltaan ovat luvan saaneet,
      - taitaa ainoastaan Turkinmatkailijat hyötyä kun siellä kessuaski maksaa 1 euroa
      - näkyjennäkijät ennustelevat maailmanloppujaan vihneissään ja hamppupöllyissään, tottahantoki
      - paperin luvatussa maassa kaikki vain tärkeinä papereitaan hoitavat,
      - ihmisen itse minä on aina todettu itse syylliseksi - tosi paska täälläkin
      - vaieten saa varjoihinsa mennä
      - uusia sulkia hattuihinne luovat uudet yritykset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe