Ihastunut vanhempaan mieheen

nuori_naistyöntekijä

Olen ihastunut n. 25 vuotta vanhempaan mieheen, joka työskentelee työpaikallani johtajana. Vaihdan keväällä työpaikkaa. Miten voisin viestittää olevani kiinnostunut? Millaisen aloitteen voisin tehdä työsuhteen päätyttyä vai kannattaako koko mies unohtaa ikäeron vuoksi? Mies on minua kohtaan tavallisen ystävällinen ja ymmärtääkseni kaikille muillekin työntekijöille tosi mukava. Olen pyytänyt ja saanut häneltä erityistä perehdytystä/työnohjausta, jota minun ei työntekijänä tarvitsisi lakisääteisesti saada. Tiedän, että hän kilttinä miehenä tarjoaisi samanlaista perehdytystä muillekin, jos he pyytäisivät.

Olen tähän asti salannut täysin tunteeni. Työpaikallani ei ole ennen lopettamistani tulossa juhlia, joissa sekä minä että johtajana oleva mies olisimme paikalla. Työpaikallakaan ei kovin helppoa ole mennä tekemään hänen huoneeseensa tikusta asiaa, sillä hän on paljon poissa.

Pitääköhän tuon ikäinen mies ilahduttavana vai säälittävänä, jos huomattavasti nuorempi nainen esittää hänelle treffikutsun? Kauhuskenaarioni on, että aloitteen tehtyäni alallani työskentelevät miehen ikäiset naiset saisivat tietää ja nauravaisit nuorelle naiselle, joka on toivottoman ihastunut isänsä ikäiseen mieheen, jota nuoret naiset eivät kiinnosta... Sellaiseen tilanteeseen en halua. Jos mies olisi kiinnostunut, en välittäisi juoruista. Pakkien saamisesta juoruilua en sen sijaan luultavasti kestäisi ilman kolausta itsetuntooni.

Keksittekö, miten vapaa-ajalla tapaamista voisi "viattomasti" ehdottaa niin, että mies voisi halutessaan tulkita minun olevan ihastunut ja vastata haluavansa tavata, mutta hänen olisi toisaalta helppoa kieltäytyä? En haluaisi suoraan kertoa kiinnostuksestani tai ehdottaa "oikeita treffejä" vaan vain vihjata varovasti rivien välistä jotenkin, ettei minulle tule noloa tilannetta, jos miestä ei kiinnosta lainkaan? Haluan toimia niin, ettei mies voi pakkien antamisen jälkeen kertoa kenellekään "Se parikymppinen Raisa pyysi minua treffeille". Jos mies ei ole kiinnostunut minusta, hän ei saa tajuta ihastumistani.

12

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois.se.minusta

      Myönnätkö edes että asiassa ratkaisevinta on miehen johtaja-status?
      Vai oletko samaa sarjaa kuin Minttu Virtanen joka väittää ihastuneensa Räikkösessä hänen "tavallisuuteensa" eikä tietenkään hänen miljooniin euroihin :)

      • zzzzzzzzu

        No sulla ei oo onneks tota pelkoo.


    • nuori_naistyöntekijä

      En sanoisi esimieheyden/johtaja-aseman vaikuttavan kiinnostukseeni ratkaisevasti. Itselläni on sinkkuna hyvin varaa omilla tuloillani lyhentää asuntolainaani, harrastaa ja matkustella. Miestä en todellakaan tarvitse rahoittamaan elämääni, jos sitä tarkoitit. Alallamme ei johtajan palkka edes ole erityisen hyvä jos verrataan muihin aloihin. Miehen palkka on omaani parempi ja mies on minua korkeammin koulutettu, mutta olen itsekin hyvämaineinen ja arvostettu työntekijä nuoresta iästäni huolimatta ja voisin myös erilaisessa alamme työpaikassa toimia koulutukseni perusteella esimiehenä tai johtajana. Olen suorittanut korkeakoulututkinnon hyvin arvosanoin.

      Sanoisin, että minua viehättää miehessä enemmän se, että meillä olisi luultavasti samanlaiset kiinnostuksenkohteet ja paljon yhteisiä puheenaiheita, olemmehan samalla alalla. Mies vaikuttaa kunnolliselta, kiltiltä ja hänellä on pilkettä silmäkulmassa. Hän on hyvin huomaavainen ja miellyttävän näköinenkin, ja siksi olen häneen niin lääpälläni. Olen pikkuhiljaa ihastunut häneen huomattuani, miten ihana luonne hänellä on. Olen ollut yli vuoden töissä nykyisessä työpaikassani, ja vasta jokin aika sitten tajusin, että olen auttamattoman ihastuksissani miehestä. Sanoisin, että nimenomaan hänen luonteensa on saanut minut ihastumaan.

      • joop007

        Buhahahahaha!


      • jokin.ei.täsmää

        Just joo, ihana luonne on se mihin nainen mukamas ihastuu. Samoin kuin Räikkösen nainen ihastui Kimissä hänen "tavallisuuteensa".
        Onpa erikoinen ilmiö että naiset ihastuu rikkaissa miehissä kuitenkin ihan johonkin toiseen ominaisuuteen kuin siihen rahaan, rahallahan ei ole mitään vaikutusta mutta kuitenkin ihastumiset kohdistuvat vain rikkaisiin.. hmm


    • liiuty

      Mies ei siis ole naimisissa? Onko koskaan ollutkaan? Eronnut todennäköisesti. Onko hän siis vapaa, ei seurustele?
      Jos hän on vapaa niinkuin sinäkin, mikään ei estä sinua osoittamasta että olet kiinnostunut. Et sinä olisi ensimmäinen nainen joka on iskenyt miehen. Ei iällä ole väliä. Ja jos onkin, niin sitä ehtii surra myöhemmin. Kyllä ikäeron tuomat ongelmat tulevat esiin jossain vaiheessa jos ovat tullakseen.
      Älä käyttäydy kuin lemmenkipeä tyttö! Se on ensimmäinen neuvo. Siten vältät sen että hän suhtautuu asiaan huvittuneen säälivästi. Toinen neuvo: Ota asiaan kepeän humoristinen ote kun lähestyt miestä asiasi kanssa. Siten varmistat sen että jos mies torjuu sinut, voit kunniallisesti ja kasvosi säilyttäen perääntyä, olkia kohtauttaen ja sanoen: No, ajattelin vain kysyä!
      Etkö todellakaan ole hurmaantunut miehen asemaan? Tarkoitan hänen valta-asemaansa en rahaa. Naisia viehättää mies joka käyttää valtaa. Miehet joilla on valtaa,kykenevät turvaamaan naisensa ja lasten elämän tarpeet.
      Mutta onnea yritykseen! Käy kiinni vaan.

      • go.for.it

        "Toinen neuvo: Ota asiaan kepeän humoristinen ote kun lähestyt miestä asiasi kanssa. Siten varmistat sen että jos mies torjuu sinut, voit kunniallisesti ja kasvosi säilyttäen perääntyä, olkia kohtauttaen ja sanoen: No, ajattelin vain kysyä!"

        Mun mielestä siinä ei ole mitään hävettävää jos kysyy täysin suoraan asiaa. Miehet on pelkästään immarreltuja jos saavat kuulla toisen kiinnostuksesta, ei miehet koskaan tylytä kiinnostunutta naista vaikka naiset saattavat niin tehdä itse miehille.


      • nuori_naistyöntekijä

        En ole varma suhdestatuksesta. En edes tiedä, onko hänellä lapsia... Sormusta ei ainakaan ole, joten tuskin ainakaan pitkäaikaisessa parisuhteessa tai naimisissa. Vaikka mistä sen tietää...

        Kieltämättä se koulutus ja asema jollain tapaa kiehtoo. Fiksu ja arvostettu mies sytyttää.

        Nyt olen alkanut epäilemään, onko hän liian vanha minulle. Eräänä päivänä kyllä vetäisin töihin mekon ylle ja korkokengät. Ihan kuin hän olisi katsonut taaksepäin perääni katsoessaan vähän sääriäni tai jotain... En ole varma. Saatan vain kuvitella hänen katsoneen. Hän jutteli minulle ja olin selin häneen, kävelin työkaverini kanssa poispäin ja kuuntelin. Vilkaisin nopeasti taakse ja ihan kuin hänen katseensa olisi ollut säärissäni päin ja pieni pilkahdus silmäkulmassa hän katsoi minuun. Mutta ehkä tämä on toiveajattelua.


    • heffiposj

      Ikäeroa sen verran, että paras vain kysyä niin että mies tajuaa. Ei meinaan ole välttämättä tavallisin tilanne. Elämä jatkuu vaikka pakit tulisi, olemalla epäselvä saatat menettää mahdollisuuden.

    • rohkeutta

      Olisiko mahdollista pyytää häntä auttamaan sinua jossakin yksityiselämääsi liittyvässä askareessa? Jos et uskalla pyytää suoraan, kenties voisit vihjata jotenkin, että tarvisit miehistä apua, mutta et tiedä ketä pyytäisit.

      Tai uskaltaisitko pyytää kyytiä kotiin, jos olisi suunnilleen sama suunta? Autosi on rikki, et halua kastua vesisateessa. Saisit kenties flunssan, etkä pääsisi töihin.

      Tai ehkä voisit leipoa työpaikan kahvitunnille jotakin, mutta vaivihkaa antaisit ymmärtää leiponeesi juuri hänelle.

      • KareTheMan

        Hyvä ajatus, leivot koko porukalle ja viet sitten henk.koht. hänelle pullan huoneeseensa, kun hän on paikalla, ja samalla kyselet jotain neuvoa. Ja katsot silmiin sievästi hymyillen... niin että kohteelle tulee halutessaan mieleen, että olet tod.näk. ihastunut häneen, mutta tämä ei saa olla liian ilmeistä. Näin herätät hänen kiinnostuksen.

        Ja muutama muu vastaava juttu, ennen kuin lopetat tuossa työpaikassa, joilla vahvistat hänen mielikuvaansa.

        Ja sitten lopettamisesi jälkeen voisit reilusti avautua hänelle. Jos saat pakit, ei siitä kannata sitten välittää, kun ette enää ole samassa työpaikassa. Ja jos hän todella on luonteeltaan arvostuksesi mittainen, ei hän lähde asiaa levittelemään eikä siten mitään juoruilua entisessä paikassasi synny.

        "Pitääköhän tuon ikäinen mies ilahduttavana vai säälittävänä, jos huomattavasti nuorempi nainen esittää hänelle treffikutsun?" Itse olen 50 mies, ja voin kyllä sanoa, että tämän ikäiset miehet ovat erittäin imarreltuja, jos nuoret neitokaiset osoittavat kiinnostusta! Todella harvassa on ne miehet, jotka tätä säälittävänä pitäisivät. Ja jälleen: mitä se haittaisi, kun kerran ette enää näkisi toisianne, jos pakit saisit.

        "Kauhuskenaarioni on, että aloitteen tehtyäni alallani työskentelevät miehen ikäiset naiset saisivat tietää ja nauravaisit nuorelle naiselle" Turha pelko, vanhemmat naiset olisivat ainoastaan kateellisia! Ja taas jos pakit saisit, he tuskin tästä edes kuulisivat.

        Sinulla - ja kohteellasi - on tässä paljon voitettavaa mutta vain vähän hävittävää!
        Kannattaa toimia.


    • ihastuminenonnormaalia

      Jos on vapaa, mikä ei ole kovin todennäköistä, niin en silti suositeele tekemään mitään niin kauan kuin olette samassa työpaikassa. Siinä on äkkiä helvetti irti (olen kokeillut). Sinulla on vielä erityisen paha tilanne, koska kyseessä on esimiehesi. Esimiehensä kanssa nyt vain ei voi olla suhteessa! Joutuisit irtisanoutumaan heti.

      Sekin on jo vaikeaa, jos suhde on sellaisen kanssa jonka kanssa tekee paljon töitä. Itsellä on kokemusta vain sellaisesta, että joku on samassa työpaikassa, mutta ei varsinaisesti tee kanssani töitä. Siitäkin tuli ikävää jälkeä eron jälkeen, kun toiseen törmäsi vähän väliä. Luulin tyhmänä etukäteen, että mahdollinen ero hoidetaan siististi, koska on tiedossa että toisen naamataulua joutuu katselemaan edelleen ja käyttäytymään asiallisesti. Mutta toinen osapuoli ei ollut ollenkaan ajatellut samoin.

      Hyvää tilanteessa on se, että tiedostat ja suunnittelet asioita ja voit siten estää ongelmia etukäteen. Yleensä kun nämä työpaikkahommelit ovat vahinkoja, joita kukaan ei suunnitellut.

      Ehdotan seuraavaa. Ota talven aikana selville miehen siviilisääty. Todennäköisesti on varattu, mutta jos ei ole, niin voit jatkaa suunnittelemista. Kun olet onnellisesti siirtynyt uuteen työpaikkaan, niin odottele vähän aikaa. Jos edelleen tuntuu ihastuneelta, niin laita äijälle sähköpostia ja pyydä jonnekin. Jos homma ei toimi tai saat pakit, niin teidän ei tarvitse nähdä enää koskaan.

      Ikäero kyllä luultavasti haittaa, mutta onhan niitä onnellisiakin ison ikäeron pareja. Jos sinulla on jonkinlainen pappafilia, niin siitä paranet parhaiten kokeilemalla pappaa.

      Pelkkä ihastuminen sinänsä ei ole vaarallista. Kyllähän kaikki noteeraavat toisensa tai ainakin vastakkaisen sukupuolen myös siten, että miten kiinnostava tämä on siinä mielessä. Ei siitä tarvitse tehdä numeroa tai ongelmaa, eikä siitä yleensä seuraa mitään. On vain kiva, jos vaikka roskakuski tai kaupan kassa on vähän ihana. :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe