Arvostatko amk-tutkintoa?

perus.koulua

Itse en arvosta.

12

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • happamia.sano

      Monestako tentistä sinulla jäi tutkinto kiinni vai jäikö lopputyö vaiheeseen?

      • perus.koulua

        En edes päässyt AMKiin.


      • katkeran.puhetta

        Näin just! :D

        Sinne ei tosiaan noin vaan mennäkään, etenkin toisilla aloilla kilpailu on todella kovaa... Ja pitää olla niitä tuloksia tehty, että pääsee EDES pääsykokeeseen.


      • Luulen_vain
        perus.koulua kirjoitti:

        En edes päässyt AMKiin.

        Sitten sinusta yliopistojen tohtorintutkinnot ovat varmaan täysin perseestä, kun niihin sinulla ei ole pienimpiäkään mahiksia.


    • puu.päää

      Amk:n lopputyö on vitsi, kuullemma ei tarvtse osata edes lähdeviitteitä ja lähteet on jotai nettisivuja yms. paskaa. :D

      • Pääpuu

        Ainakin meillä opinnäytteen lähdeviitteiden ja -luettelon kanssa nysvättiin.

        Huomautan vielä, että on nettisivuja ja nettisivuja. Mm. huomattavimpien tiedelehtien artikkeleihin voi nykyisin viitata nettiviittauksella.


      • ViitteetLiitteet

        Mä en omaan opinnäytetyöhöni edes löytänyt nettisivuilta mitään käyttökelpoista. Kirjojakin oli vain kaksi kappaletta (oli sen verran harvinainen aihe). Onneksi sentään alan lehtijulkaisuissa oli artikkeleita - siis sellaisia, joissa on enemmän kuin pelkkä abstrakti. Nekin olivat kaikki englanniksi tai saksaksi. :D

        Ja meillä oli ihan kunnon kurssi akateemisesta kirjoittamisesta, viitteiden tekemisestä (myös nettiviitteiden :p ) sun muusta. Ala tosin on sen verran (poikki)tieteellinen, että ehkä me olemme niitä erityisiä lumihiutaleita muihin AMK-tutkintoihin verrattuina...


    • ei_olis_kiinnostanukkaan

      Mäkin oon katkera kun en päässy AMK:iin, en arvosta.

    • Ylpeä_tutkinnostaan

      Jos saat tutkinnon suoritettua, niin kannattaa olla siitä reilusti ylpeä. Oli tutkinto sitten ammattikoulututkinto tai sitten amk tutkinto. Siitä kannattaa aina lähteä, että laittaa todistustenjakopäivänä ylleen parhaan pukunsa ja kukan napinläpeen ja käy parturissa. Siitä saa kummasti potkua ja virtaa elämälleen. Päättäjäispäivän asenne ratkaisee sen miten jatkossa tulet pärjäämään.

      • iissauuu

        Arvostan. Tutkinnon suoritettuani olen saanut vakituisen ja mielenkiintoisen työpaikan sekä kohtuullisen elintason.


    • tekniikka-

      -ins-koulutus kärsinyt inflaation. entiset teknikot arvostettiin mutta nykyään kannattaa käydä ennemin DI-linja yliopistossa jos haluaa erottua. sairaanhoitoala voi olle eri tilanne

    • Aspirantti

      Arvostan ja ihannoin ammattikorkeakoulututkintoa (AMK).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe