Haluan eron

ahdistaaniin

Puolisoni on alkoholisti eikä suostu hakemaan apua. Minä ja lapsemme joudumme katsomaan juomista lähes päivittäin.
Puolisoni on hyvin aggressiivinen humalassa ja minua pelottaa lähteä lapsen kanssa pois. Entä jos hän alkaa uhkailemaan meitä ja tekee jotain pahaa?
Yksinhuoltajuutta hän ei minulle suo, mutta tietää itsekkin ettei pärjää yhteishuoltajana. Hän kun juo lapsen läsnäollessa. Pattitilanne...

13

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleistä-nykyään

      Monet naiset ovat nykyisin juuri tuollaisia, alkoholisteja jotka eivät piittaa edes omista lapsistaan.

      • saasdfffg

        Miksi ilkeilet?


      • NäinhänSeOn

        Mutta kun sosiaaliviranomaiset lähes poikkeuksetta asettuvat äidin puolelle. Jätetään huomiotta äidin päivänselvät päihdeongelmat ja kaivetaan arkistoista raitistuneen isän 15v vanha nuoruudenhölmöily baaritappelu tai jopa uskotaan kaikki valheet mitä äiti isästä kertoo. Voisihan sitä alkaa tappelemaan, mutta lopullinen voitto ei paljon lämmitä, jos lapsi on ehtinyt siinä sivussa joa kasvaa aikuiseksi. Samanlaiseksi päihdeongelmaiseksi horoksi kuin äitinsä, ellei sitten ole viiltänyt ranteitaan auki.


      • ahdistaaniin

        Sori vaan, mutta kyllä tässä tilanteessa mies on se alkoholisti. Miksi oletit, että äiti on päihdeongelmainen?


    • Etiäppäin

      Alkoholisteja on molemmissa sukupuolissa.

      Jos tilanne on todella ajatunut siihen, että ratkaisua ei kotona synny, ei kannata jäädä siihen surkuttelemaan, vaan laittaa eroprosessi käyntiin. Alkoholistit ovat yleensä pelkureita (hehän eivät uskalla kohdata edes normaalia arkipäivää ilman turruttavaa alkoholia). Asiallinen käytös ja prosessin noudattaminen on yleensä paras tapa heidän kanssaan. Se känninen säheltäminen tai krapulainen hermoilu ei yleensä edistä heidän asiaansa.

      Huoltajuus asioissa yleeensä viranomaisilla on aika hyvä kokemus, joten luottavaisesti lähtisin hakemaan hyvää ratkaisua Lastenvalvojan kanssa. Joskus tilanne menee rumaksi ja aletaan kaikkea törkyä kaivaamaan ja heittämään. Sanoisin, että viime kädessä sillä ei ole lopputuloksen kanssa kauheasti tekemistä. Yleensä noi jutut sovitaan. Ja yhteishuoltajuus, jossa toinen on lähi-vanhempi on yleisin ratkaisu.

      Jos toinen ei suostu sopimaan voi ratkaisua hakea käräjäoikeudesta. Laitat vaan siihen avioero hakemukseen (1. tai 2. vaihe) tai sen täydennykseen, että haet yksinhuoltajuutta ja siihen sitten perustelut. Voi käydä niin, että alkoholisoitunut tuleva exäsi ei saa itsestään niin paljoa irti, että kiinnostaisi tai jaksaisi sinne käräjäoikeuteen mitään vastinetta laittaa. Näin juuri kävi minulle. Ex-vaimo ei ryyppäämiseltään jaksanut kiinnostua lapsista tai avioerosta, joten sain yksinhuoltajuuden yksipuolisella päätöksellä. Tosin aikaa siihen meni, koska haastemiehen oli aina etsittävät hänet jostain katuojasta allekirjoittamaan tiedoksiannot.

      Jos taas hän laittaa vastineen, sitten toi oikeus-prosessi kestää. Mutta silloinkin siellä tulevat ehdottamaan (ja järjestämään tapaamisia) monta kertaa, jotta sopisitte asian keskenänne. On lopulta aika vaikea oikeuslaitoksen sanoa, kumpi teistä on parempi vanhempi. Mutta mahdollista se on, jos muuten ei onnistu. Ja vaikka tuleva exäsi olisi passivinen (kuten alkoholisitit yleensä ovat) se päätös kyllä tulee sieltä aikanaan.

      Mutta paras on sopia - jos vain mahdollista - niin homma menee helpoiten.

    • juovaholistipeto

      Voin kertoa omakohtaisen kokemukseni,älä kiusaa itseäsi ja lapsia,jotka sairastuvat tuossa suhteessa.Lähde itse pois lasten kanssa,jos mies ei halua lähteä.Juovaan alkoholistiin ei kannata luottaa ja häntä ei pysty pelastamaan muut,kuin hän itse.Juova alkoholisti on epärehellinen liero,joka punoo kaikki valheelliseen verkkoonsa.Olen kuullut tuhannet valheet ja lupaukset ja koko ajan homma meni pahemmaksi.Ajattele itseäsi ja lapsiasi ja lasten takia ei kannata hyysätä alkoholistia.

    • liikettä

      Pelon takia nyt juuri pilaat lapsen kehittyvää psyykeä ja omaa elämääsi, tänään, huomenna jne kunnes olette eronneet/muuttaneet erilleen. Kun mies on poissa kotoa, hanki joku apulainen/tukihenkilö itsellesi ja pakkaa välttämättömät/arvokkaat tavarat mukaan. Lähdet mieluioten turvakotiin niin pitkäksi aikaa, että saat uuden asunnon jota mies ei löydä eikä saa tietoonsa. Ystävän tai suvun luo muutto on toinen, "suunnitelma B"-vaihtoehto. Heti samantien lähdettyäsi jätät erohakemuksen. Luota siihen, että sinua tuetaan. Ota vaikka jo ennen lähtöäsi yhteyttä lastenvalvojaan, tulet huomaamaan että saat apua ja neuvoja. Muilta osin asiallisinta on että haet yksinhuoltajuutta, ja alussa valvotut tapaamiset isälle. Eli ehdottomasti ei mitään vuoroviikkoja tai lasta automaattisesti joka toinen viikonloppu alkoholistille. Jos isä tsemppaa ja raitistuu, jossakin vaiheessa hän voi saada viikonloppuisyyden.

    • kassuliini

      Et voi jossitella että entä jos hän uhkailee, entä jos on paha...
      Eikö tilanne ole jo nyt paha? Joskus vain täytyy tehdä päätöksiä. Kukaan muu ei voi sitä puolestasi tehdä. Sen tekeminen vaatii voimia mutta nyt sinun on ajateltava itseäsi ja lasta/ lapsia.
      Tee se päätös, ennenkuin voimasi valuvat pois kun joudut elämään tuossa tilanteessa. Jos jäät, jonkin ajan kuluttua sinulla on enää voimia siihen että selviydyt minuutista kerrallaan. Kuinka sinun ja perheesi sitten käy?
      Voimia sinulle!

      • Turvataloon. Sieltä saa apua.


    • apuaTulossa

      Sun on haettava apua...

      Lapselle ja sinulle on parempi ,että pääset miehestäsi eroon...

    • normimies40

      Vai ei yksinhuoltajuutta sulle anna. No sitä ei häneltä kysytä vaan sossu päättää ja oikeus päättää sen asian kun kerrot niille että miehes on väkivaltainen juoppo. ja naisethan ei halua fiksuja hyviä miehiä vaan sellaisia juoppoja joka sullakin on

      • sossupaholainen

        Sossu ei mitään päätä, oikeus päättää, jos sinne asti mennään. Tuolla yksinhuoltajuuden saamisella ei ole merkitystä, koska tapaamisoikeus on yksinhuoltajuudesta huolimatta. Joten älä ala yksinhuoltajuudesta tappelemaan, keskity sen sijaan siihen, että tapaamisista tulee lapselle turvallisia.


    • minä taistelin vuosia exän alkoholismia vastaan ja hävisin. ainoa neuvoni on se että eroa ja heti, se on paras vaihtoehto sinulle ja lapsille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe