Erittäin hiljainen nainen

voihemmetti

Olin hyvin rohkea aloitteen tekijä, ja nyt kun olemme alkaneet näkemään melkein päivittäin, minusta on tullut tosi ujo ja melkein voisin sanoa että mykkä :D En jostain syystä osaa enää puhua. Olen koko ajan hiljaa. Vastaan miehelle vaan että "niinkö" "joo" "okei". En osaa keskustella. Ja aina en edes vastaa mitä mies sanoo. Jälkeenpäin iskee järkyttävä katumus ja ahdistus siitä että mies jättää minut. Alussa puhuin enemmän mutta nyt en kykene. Olen todella tylsää seuraa. Mutta pelottaa että menetän miehen. :( Vaikka ennemminkin menetän hänet sillä etten puhu, kuin sillä että sanon jotain typerää. Onko hiljaiset naiset turn-off?

7

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyihitsi

      Älä vain ota työtöntä miestä.

    • eteispsykologi

      No jos puhutaan normaaleista ihmisistä ja oikeista suhteista, niin kyllä keskustelua pitää olla huomattavasti enemmän kuin pelkät juut ja jaat. Vitsikkäästi voisi tietenkin ajatella, että mies olisi tyytyväinen naiseen, joka ei koko aikaa kälätä, hehheh. Mutta kyllä mies sinut jossain vaiheessa jättää, ellet opi puhumaan.

      Vaan käännytäänpä sinuun. "En jostain syystä osaa enää puhua" kuulostaa vähän oudolta. Voisit itseksesi miettiä, mistä moinen voisi johtua. Jotenkin sinun pitäisi vapautua. Ja toivonkin että pysyisitte yhdessä niin pitkään, että näin tapahtuu ja voisitte oikeasti tutustua toisiinne.

    • voihemmetti

      Olen miettinyt sitä miksi en osaa puhua. Vastausta en ole vielä löytänyt. Asia vaivaa minua myös muutenkin kun tämän miehen kohdalla. Se kun ei voi puhua edes tuttavillekaan on todella inhottavaa. Kai se on korvien välissä. Harmi. Välillä jo tuntuu että elämä ei ole minua varten. Pakko yrittää jotenkin saada suu auki vaikka väkisin.

      "Älä vain ota työtöntä miestä". En oikein ymmärtänyt asiaasi, koska eihän se työttömyys ihmistä tee huonommaksi. Ei työttömässä miehessä mitään vikaakaan ole koska on muuten niin mukavaa seuraa. :)

      • kyökkipsykologi

        Pelkäät sitä, että sanot jotain typerää, mainitsit sen tuolla itsekin. Ja korvien välissä sen aiheuttaja on, olet aivan oikeassa. Jonkinlainen keskusteluapu voisi olla ihan paikallaan, mietipä sellaistakin, tarkoitan siis terapiaa. Saisit sitten puhua ongelmistasi. Nimittäin siitä asiasta kyllä pystyt puhumaan...
        Pahintahan tässä on, että mitä enemmän kiinnität huomiota puhumiseesi, niin sitä vaikeampaa ja tuskaisempaa se on. Kertoisit tälle miehelle ongelmastasi ja pyydä häneltä hiukan kärsivällisyyttä, jotta ehtisit selvittämään tämän "ongelman". Helposti vähäsanaisuuden voi tulkita kiinnostumattomuudeksi.
        Ehkä osaat kertoa ajatuksiasi helpommin kirjoittamalla? Kirjoittelisit hänelle sähköposteja?

        Sinun pitäisi vain unohtaa itsesi ja antautua ajatustenvaihdolle. Helppo se on sanoa tai siis kirjoittaa, mutta näin se vain on. Alkoholi ei ole ikinä lääke mihinkään, mutta rentouttaisiko pari lasillista yhtään...
        Muutamia haja-ajatuksia aiheesta, joka minuakin kiinnostaa. Minut on dumpattu, koska en ollut tarpeeksi puhelias. Vieläkin meinaa silmät kostua, vaikka tästä on jo vuosia... Se mies kun oli erittäin puhelias ja hänelle kolmen sekunnin hiljaisuus oli jo liikaa. Selvää on, että meitä ei ollut tarkoitettu toisillemme, mutta silti. Hän oli ihana.


      • Puhumatonmies
        kyökkipsykologi kirjoitti:

        Pelkäät sitä, että sanot jotain typerää, mainitsit sen tuolla itsekin. Ja korvien välissä sen aiheuttaja on, olet aivan oikeassa. Jonkinlainen keskusteluapu voisi olla ihan paikallaan, mietipä sellaistakin, tarkoitan siis terapiaa. Saisit sitten puhua ongelmistasi. Nimittäin siitä asiasta kyllä pystyt puhumaan...
        Pahintahan tässä on, että mitä enemmän kiinnität huomiota puhumiseesi, niin sitä vaikeampaa ja tuskaisempaa se on. Kertoisit tälle miehelle ongelmastasi ja pyydä häneltä hiukan kärsivällisyyttä, jotta ehtisit selvittämään tämän "ongelman". Helposti vähäsanaisuuden voi tulkita kiinnostumattomuudeksi.
        Ehkä osaat kertoa ajatuksiasi helpommin kirjoittamalla? Kirjoittelisit hänelle sähköposteja?

        Sinun pitäisi vain unohtaa itsesi ja antautua ajatustenvaihdolle. Helppo se on sanoa tai siis kirjoittaa, mutta näin se vain on. Alkoholi ei ole ikinä lääke mihinkään, mutta rentouttaisiko pari lasillista yhtään...
        Muutamia haja-ajatuksia aiheesta, joka minuakin kiinnostaa. Minut on dumpattu, koska en ollut tarpeeksi puhelias. Vieläkin meinaa silmät kostua, vaikka tästä on jo vuosia... Se mies kun oli erittäin puhelias ja hänelle kolmen sekunnin hiljaisuus oli jo liikaa. Selvää on, että meitä ei ollut tarkoitettu toisillemme, mutta silti. Hän oli ihana.

        Mistä puhumattomuus johtuu sitä on mahdotonta selvittää. Minä olen samasta ongelmasta kärsivä mies. Olen puhumaton niin miesten kuin naistenkin seurassa. Se on totta, että sitä ei vain keksi mitään puhuttavaa ja pää lyö tyhjää. Nyökyttelee vain toisen puheille ja hokee joo ja jaa. Minä kärsin tästä ongelmasta aivan läheistenkin ihmisten seurassa, jos en ole tavannut heitä muutamaan viikkoon. Kirjoittaa osaan ja joskus minulla oli mesekaveri jonka kanssa pystyin juttelemaan normaalisti mesen välityksellä mutta, jos soitimme toisillemme meni juttelu siihen ,että toinen yritti puhua ja minä jaajattelin. Ne eivät yleensä pitkiä puheluita olleet. En ole keksinyt mistä ongelmani johtuu ja siksi en osaa auttaa ketjun aloittajaakaan. Tiedän vain, että kaltaiseni ihmiset kärsivät tästä ongelmasta hautaan asti.


      • siivouskomeropsykologi

        Juu, haudassa ei kenenkään enää oleteta puhuvan eli sitten olemme samanlaisia kuin muutkin... Papupadat eivät tätä ongelmaa ymmärrä koskaan, se on totta.
        Mutta ajattelepa, kun läheisten kanssa puhuminen kuitenkin joskus sujuu eli sinulla se taito on kuitenkin olemassa. Ja niin kuin fyysisiä taitoja voi parantaa niin myös henkisiä kykyjä voi kehittää. Voisihan tähän vaivaan joku ammattilainen löytää diagnoosinkin, jotain sosiaalisten tilanteiden pelkoa tms. hämminkiä, joka saa ajatukset sekaisin. Ammattiapukin voisi olla tehokasta, jos sellainen olisi mahdollista.
        Kirjallisuutta löytyy tietenkin pilvinpimein, itsensäkehittämisoppaat ovat olleet suosittuja jo pitkään. Jossain siellä saatttaisi lymytä hyödyllisiäkin neuvoja. Ihan vain esimerkkinä Hayes, Steven C. "Vapaudu mielesi vallasta ja ala elää".
        Ihan mutuna vielä lisään, että minusta me olemme sellaisa kuin ajattelemme olevamme eli kun kuva itsestä on puhumaton, niin sitä silloin on puhumaton. Pitäisi kyseenalaistaa ajatukset itsestään ja ehkäpä oppia olla välittämättä näistä ajatuksista. Monesti ne ajatukset on joku muu sysännyt päähämme. Toisaalta pitäisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. "Hei, mä olen sitten kaveri, joka ei puhu mitään." Eipähän vastapuoli sitten odottaisikaan mitään :)
        Niin, halusin vain sanoa, että ei siitä hautaan asti tarvitse kärsiä. On mahdollista "oppia puhumaan" tai voihan oppia näkemään puhumattomuutensa asiana, joka ei ole ongelma ollenkaan. Sen jälkeen siitä ei enää tarvitsisi kärsiä...


    • vähäpätöinenpalvelija

      Kunnianarvoisa ikäneiti

      Olette näissä keskusteluissamme viisastuneet huomattavasti.
      Wanhaa nimimerkkiänne tietenkään paljasta palstan perversseille;)
      Aivan oikein oivallettu sellainen totuus kuin:
      NAINEN VAIETKOON SEURAKUNNASSA

      Nykyiset vaimoni ovat kaikki _mykkiä_?
      Ensin ajattelin, että heissä on jokin HARmillinen vika.
      vaan totesinkin sen tosiasian, että puhumattomuus naisella
      on sittenkin siunaus.

      HALLELUYAH

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe