Voiko Android-tablettiin vaihtaa Ubuntun

tuutuutupakkarulla

Niin voiko? Android on Googlen-vakoilukone eikä mikään muu, se "kuuntelee, lukee ja katselee" kaiken!

55

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakoilustaetpääse

      Ei voi ja samanalla lailla se Ubuntukin vakoilee:D

      • joojoojoojooöh

        Eipähän tule kohdennettuja mainoksia kun käyttää muita hakukoneita kuin Googlea.


      • win_10_vakoilee

        Ubuntu ei kyllä vakoile, koska on käyttis. Eikä Ubuntua edes voisi käyttää vakoiluun, kun kaikki on avointa lähdekoodia. Muistetaan sekin että Ubuntu on tutkitusti turvallisin käyttöjärjestelmä.


      • kaikkivakoilee
        win_10_vakoilee kirjoitti:

        Ubuntu ei kyllä vakoile, koska on käyttis. Eikä Ubuntua edes voisi käyttää vakoiluun, kun kaikki on avointa lähdekoodia. Muistetaan sekin että Ubuntu on tutkitusti turvallisin käyttöjärjestelmä.

        Kaikki käyttikset vakoilee. Ei ole olemassa käyttistä joka ei millään tasolla vakoilisi.


      • ei_vakoile_
        kaikkivakoilee kirjoitti:

        Kaikki käyttikset vakoilee. Ei ole olemassa käyttistä joka ei millään tasolla vakoilisi.

        Ei käyttis koskaan vakoile, vaan sen hoitaa jokin käyttiksen ohjelma tjs. Pahimmat ohjelmat ovat sellaisia joita ei voi poistaa ja on pakko käyttää(win 10:ssä sellaisia on).


      • hmhmhm
        kaikkivakoilee kirjoitti:

        Kaikki käyttikset vakoilee. Ei ole olemassa käyttistä joka ei millään tasolla vakoilisi.

        Ei vakoile. Lopeta jo se aivan totaalisen höpön suoltaminen ja esitä jotakin todisteita!

        Jos vakoilee, niin kerro tarkalleen, mikä osa vakoilee, miten, ja kenen hyväksi.

        Ubuntu vakoili jossakin välissä sillä hakulaatikollaan unityssä. Mutta unityä ei ole pakko käyttää, enkä tiedä kerääko unityn haku edes enää niitä mainostietoja.


      • hmhmhm
        kaikkivakoilee kirjoitti:

        Kaikki käyttikset vakoilee. Ei ole olemassa käyttistä joka ei millään tasolla vakoilisi.

        On olemassa todella monta käyttistä, mitkä eivät vakoile yhtään millään tasolla.

        Vakoilu tarkoittaa järjestelmällistä tietojen keruuta ja eteenpäin toimitusta jollekkin osapuolelle. Se vakoilua suorittava ohjelma täytyy siis lisätä siihen käyttöjärjestelmään.

        Vakoilu ei kuulu käyttöjärjestelmän perustehtäviin . . .

        Vaan käyttöjärjestelmän tehtävä on luoda rajapinta raudan ja käytettävien sovellusten välille.


      • ei_kyllä_vakoile
        hmhmhm kirjoitti:

        Ei vakoile. Lopeta jo se aivan totaalisen höpön suoltaminen ja esitä jotakin todisteita!

        Jos vakoilee, niin kerro tarkalleen, mikä osa vakoilee, miten, ja kenen hyväksi.

        Ubuntu vakoili jossakin välissä sillä hakulaatikollaan unityssä. Mutta unityä ei ole pakko käyttää, enkä tiedä kerääko unityn haku edes enää niitä mainostietoja.

        Ubuntu ei ole koskaan vakoillut, vaan olet lukenut ja uskonut disinformaatiota. Itse olen Ubuntua käyttänyt vuodesta 2004, eikä vakoilua ole tapahtunut. Et selvästi osaa edes erottaa vakoilua ja palvelua toisistaan. Ubuntussa voi klikata sen internethaun pois, jos sitä et tarvitse (itse klikkaan sen myös tarvittaessa päälle).


      • vapunen_on_pöhkö
        hmhmhm kirjoitti:

        Ei vakoile. Lopeta jo se aivan totaalisen höpön suoltaminen ja esitä jotakin todisteita!

        Jos vakoilee, niin kerro tarkalleen, mikä osa vakoilee, miten, ja kenen hyväksi.

        Ubuntu vakoili jossakin välissä sillä hakulaatikollaan unityssä. Mutta unityä ei ole pakko käyttää, enkä tiedä kerääko unityn haku edes enää niitä mainostietoja.

        Vapunen onkin jenkkien viidennen kolonnan miehiä. Surkea sellainen, kun ei osaa muuta kuin inttää.


      • vapunen_intti
        vapunen_on_pöhkö kirjoitti:

        Vapunen onkin jenkkien viidennen kolonnan miehiä. Surkea sellainen, kun ei osaa muuta kuin inttää.

        Vapusessa on sotilasainesta, pärjäsi erinomaisesti intissä.


      • vapunen_intti
        vapunen_intti kirjoitti:

        Vapusessa on sotilasainesta, pärjäsi erinomaisesti intissä.

        Saakeli, paha virhe. Vapunen tulee pärjäämään intissä, eihän se poitsuli ole vielä sinne asti ehtinyt. Jos nyt täysi-ikäiseksi astin ensin...


    • Joihinkin tabletteihin ja älykännyköihin tosiaan voi asentaa Ubuntun ja virallinen Ubuntu -tabletti on kai keväällä tulossa uuden tablettiyhteensopivan Ubuntun kanssa. Ubuntu puhelin on jo "valmis", mutta keskeneräinen siinä mielessä, että kaikki ominaisuudet eivät vielä toimi, vaan luvassa ja tulossa on runsaasti päivityksiä.

      http://www.engadget.com/2015/07/24/ubuntu-phone-review/

      Tämä lienee kuluttajille valmis samaan aikaan Ubuntu- tabletin julkistamisen kanssa.

    • Mitti_Kiirniit

      Mieluummin Android kuin Ubuntu niin ainakin ohjelmia olisi, Ubuntuun kun ei ohjelmia saa kunnolla, ei ainakaan oikeita kunnon ohjelmia kuten Photoshop.

      • hullujuttu

        Varmaan kauhean mielenkiintoista ruuvata tuhansia valokuvia joita ei "huomenna" kukaan enää katso.


      • Mitti_Kiirniit
        hullujuttu kirjoitti:

        Varmaan kauhean mielenkiintoista ruuvata tuhansia valokuvia joita ei "huomenna" kukaan enää katso.

        Se oli esimerkki, vain yksi tuhansista sovelluksita mutta erinomainen ja hyödyllinen sellainen, ei siis mitään hullua.


      • jallu-jankkaa
        Mitti_Kiirniit kirjoitti:

        Se oli esimerkki, vain yksi tuhansista sovelluksita mutta erinomainen ja hyödyllinen sellainen, ei siis mitään hullua.

        Pysy, Jallu, vain siellä sodat-palstalla jokeltelemassa joutavia.


      • Jallu_jankkaa
        jallu-jankkaa kirjoitti:

        Pysy, Jallu, vain siellä sodat-palstalla jokeltelemassa joutavia.

        Millähän perusteella sinä minua joksikin Jalluksi alat väittämään?
        Sinä olet aina ollut Jallu ja tulet aina olemaan Jallu.


      • täältäsivustahuutelen
        Jallu_jankkaa kirjoitti:

        Millähän perusteella sinä minua joksikin Jalluksi alat väittämään?
        Sinä olet aina ollut Jallu ja tulet aina olemaan Jallu.

        Sinä olet Jallu!


      • Ubuntuun_löytyy_ohjelmia

        Photoshopia ei tosiaan Ubuntuun saa mutta ominaisuuksiltaan vastaavia kyllä löytyy useita, pitää olla todella idiootti jos homma on kiinni ohjelman nimestä eikä sen toimivuudesta ja ominaisuuksista. Ja tabletilla tuskin kukaan alkaa tekemään mitään vaativampaa kuvankäsittelyä vaan ne hoidetaan tietokoneella. Myös muut tarvittavat ohjelmat löytyy Ubuntuun kuten muihinkin linuxeihin, ei kaikkia saman nimisinä kuin Windowsiin mutta yhtä toimivat ja laadukkaat.


      • Älä_jalluhöpise
        täältäsivustahuutelen kirjoitti:

        Sinä olet Jallu!

        Millähän perusteella, ip osoittenko olet kaivanut?


      • Ubuntuun_ei
        Ubuntuun_löytyy_ohjelmia kirjoitti:

        Photoshopia ei tosiaan Ubuntuun saa mutta ominaisuuksiltaan vastaavia kyllä löytyy useita, pitää olla todella idiootti jos homma on kiinni ohjelman nimestä eikä sen toimivuudesta ja ominaisuuksista. Ja tabletilla tuskin kukaan alkaa tekemään mitään vaativampaa kuvankäsittelyä vaan ne hoidetaan tietokoneella. Myös muut tarvittavat ohjelmat löytyy Ubuntuun kuten muihinkin linuxeihin, ei kaikkia saman nimisinä kuin Windowsiin mutta yhtä toimivat ja laadukkaat.

        Kerro toontrackin Ezdrums 2 vastine.
        Ai eikö olekaan, no miten on tuhansien muiden sovellusten kanssa, onko nekin turhia kun ei saakaan Ubuntuun?


      • osaan_soittaa
        Ubuntuun_ei kirjoitti:

        Kerro toontrackin Ezdrums 2 vastine.
        Ai eikö olekaan, no miten on tuhansien muiden sovellusten kanssa, onko nekin turhia kun ei saakaan Ubuntuun?

        Vastinetta vastinelle?


      • Hydrogen

        Hydrogen ajaa saman asian.


      • useinliiankännissä
        Ubuntuun_ei kirjoitti:

        Kerro toontrackin Ezdrums 2 vastine.
        Ai eikö olekaan, no miten on tuhansien muiden sovellusten kanssa, onko nekin turhia kun ei saakaan Ubuntuun?

        Ezdrummer 2 vastine on tietysti Jallun bändin rumpali silloin, kun ei satu olemaan kaatumakunnossa.


      • hullujuttu
        Mitti_Kiirniit kirjoitti:

        Se oli esimerkki, vain yksi tuhansista sovelluksita mutta erinomainen ja hyödyllinen sellainen, ei siis mitään hullua.

        Sinä ja sinun tuhannet sovelluksesi, pistä listaa.
        Varo kuitenkin ettei käy niinkuin entiselle Windows-trollille joka keväällä riekkui Linuxpalstalla monesti esitellen muka_Windows_ohjelmia jotka kaikki olivat opensource-ohjelmia ja saatavissa kaikille (melkein) alustoille.


      • Buahahahaha_
        Hydrogen kirjoitti:

        Hydrogen ajaa saman asian.

        No ei todellakaan aja samaa asiaa, teehän soundi vertailu ja teehän ihan ohjelman käyttökokeilu, saatat pikkusen hämmästyä.
        Aika huvittava tuo hydrogen vertaus, olen nauranut aikanaan makeasti you tuben videoille jossa hydrogen soundeja esitetään.


      • Mitti_Kiirniit
        hullujuttu kirjoitti:

        Sinä ja sinun tuhannet sovelluksesi, pistä listaa.
        Varo kuitenkin ettei käy niinkuin entiselle Windows-trollille joka keväällä riekkui Linuxpalstalla monesti esitellen muka_Windows_ohjelmia jotka kaikki olivat opensource-ohjelmia ja saatavissa kaikille (melkein) alustoille.

        Enkait minä nyt ala sinulle listaamaan tuhansia ohjelmia, etkö itse osaa Googlettaa mutta lähdetään nyt muutamasta, otetaan vaikkapa.
        - Ez Drums2 tai Superior Drummer ja näihin soundilaajennukset.


      • hmhmhmhm

        Ubuntuunhan sitä vasta oikeita ohjelmia saakin.

        Mutta ne ovat vähän liiankin hard core, noin harrastelijakäyttöön.


      • Tubutin_
        hmhmhmhm kirjoitti:

        Ubuntuunhan sitä vasta oikeita ohjelmia saakin.

        Mutta ne ovat vähän liiankin hard core, noin harrastelijakäyttöön.

        No kerrohan nyt vastine, siis sellainen joka vastaa toiminnoiltaa mainitsemaani ohjelmaa ja korvaa mainitsemani ohjelman.
        Vai eikö löydykään.
        Eihän Ubuntuun tosin saa edes ohjelmia asennettua jos ne lataa nettisivulta, pakentin kun purkaa niin siihen se sitten jääkin, windowsissa ohjelma asentuu mutta eipä Ubuntussa.


      • hmhmhmhm
        Ubuntuun_ei kirjoitti:

        Kerro toontrackin Ezdrums 2 vastine.
        Ai eikö olekaan, no miten on tuhansien muiden sovellusten kanssa, onko nekin turhia kun ei saakaan Ubuntuun?

        Se riippuu vähän siitä, mitä koneellasi teet. Noita piirrustus ja musiikintekoohjelmia ubutuun löytynee vielä nykyään huonommin kuin muihin.

        Mutta sitten monen muun alan ohjelmia löytyy paremmin kuin muille alustoille.

        Eli valitse käyttöjärjestelmä sen mukaan, mitä koneellasi teet.


      • hmhmhm
        Tubutin_ kirjoitti:

        No kerrohan nyt vastine, siis sellainen joka vastaa toiminnoiltaa mainitsemaani ohjelmaa ja korvaa mainitsemani ohjelman.
        Vai eikö löydykään.
        Eihän Ubuntuun tosin saa edes ohjelmia asennettua jos ne lataa nettisivulta, pakentin kun purkaa niin siihen se sitten jääkin, windowsissa ohjelma asentuu mutta eipä Ubuntussa.

        Kyllä netistä ladattuja ohjelmia pystyy ubuntussa asentamaan.

        Se on vähän vaikeampaa kuin Windowsissa. Joka on vähän kaksipiippuinen juttu.

        Tietoturvan ja helppouden kannalta se on parempi ratkaisu, mutta tietysti siinä tilanteessa kun haluttua ohjelmaa ei sovellusvalikoimasta löydy, se on työläämpi kuin windowsissa.

        Toisaalta juuri tuo kulttuuri, ladataan sitä sun tätä, vähän sieltä sun täältä, on yksi syy siihen, miksi windowsit ovat niin herkkiä saastumaan.


      • jallu-jaksaa-näpertää
        Älä_jalluhöpise kirjoitti:

        Millähän perusteella, ip osoittenko olet kaivanut?

        Sillä perusteella, että täytyy olla melkoinen Jallu, että viitsii alkaa kuvankäsittelyä näpertämään jollain kännykällä.


      • hullujuttu
        Mitti_Kiirniit kirjoitti:

        Enkait minä nyt ala sinulle listaamaan tuhansia ohjelmia, etkö itse osaa Googlettaa mutta lähdetään nyt muutamasta, otetaan vaikkapa.
        - Ez Drums2 tai Superior Drummer ja näihin soundilaajennukset.

        Hölmöä että minun pitäisi muka googlettaa jotain ihme ohjelmia ( Ez Drums2 tai Superior Drummer ja näihin soundilaajennukset tms.) joita en tarvitse, en edes Windowsissa? -on tässä muutakin tekemistä.


      • Mitti_Kiirniit
        hullujuttu kirjoitti:

        Hölmöä että minun pitäisi muka googlettaa jotain ihme ohjelmia ( Ez Drums2 tai Superior Drummer ja näihin soundilaajennukset tms.) joita en tarvitse, en edes Windowsissa? -on tässä muutakin tekemistä.

        No miksi minun olisi sinulle pitänyt tuhansia ohjelmia kertoa täasä kun asia ei kiinnostakaan sinua, vai oletko taas joku väliinputoaja?


      • jallu_jokeltelee
        Buahahahaha_ kirjoitti:

        No ei todellakaan aja samaa asiaa, teehän soundi vertailu ja teehän ihan ohjelman käyttökokeilu, saatat pikkusen hämmästyä.
        Aika huvittava tuo hydrogen vertaus, olen nauranut aikanaan makeasti you tuben videoille jossa hydrogen soundeja esitetään.

        Äläs Jallu jokeltele. Kyllä ajaa saman asian, eli korvaa oikean rumpalin, vai voitko väittää vastaan? Eri ohjelmahan se on ja käytetään eritavalla ja molemmat on korvikkeita oikealle . Parempia soundeja voi ladata Hydrogeniinkin jos ei alkuperäiset miellytä. Youtubessa nyt on kaikke ikivanhaa, kokeile itse oikeasti niin tiedät paremmin.
        On aika vaikea äänittää oikeita rumpujakin kotioloissa, että ne kuulostaa parempisoundisilta kuin ezdrummer tai hydrogen. Meinaatko että ohjelmien pitäisi sitten korvata oikea rumpali jos niillä saa paremmat soundit? Aito on aina aito.
        Kotiharrastelijoille ja soittotaidottomillehan nuo lätkyttimet windowsiin on. Eihän kukaan ammattilainen windowsia käytä musiikin tekoon muutenkaan, uskottavuushan ja hermothan siinä menisi.


      • Älä_jokella
        jallu_jokeltelee kirjoitti:

        Äläs Jallu jokeltele. Kyllä ajaa saman asian, eli korvaa oikean rumpalin, vai voitko väittää vastaan? Eri ohjelmahan se on ja käytetään eritavalla ja molemmat on korvikkeita oikealle . Parempia soundeja voi ladata Hydrogeniinkin jos ei alkuperäiset miellytä. Youtubessa nyt on kaikke ikivanhaa, kokeile itse oikeasti niin tiedät paremmin.
        On aika vaikea äänittää oikeita rumpujakin kotioloissa, että ne kuulostaa parempisoundisilta kuin ezdrummer tai hydrogen. Meinaatko että ohjelmien pitäisi sitten korvata oikea rumpali jos niillä saa paremmat soundit? Aito on aina aito.
        Kotiharrastelijoille ja soittotaidottomillehan nuo lätkyttimet windowsiin on. Eihän kukaan ammattilainen windowsia käytä musiikin tekoon muutenkaan, uskottavuushan ja hermothan siinä menisi.

        Älä Jallu jokella jos et edes korvakuuloa omaa.
        Kerrohan kuinka Ez drums 2 toimii ja mihihin / miten sitä käytetään, koska asia kiinnostaa niin varmaan myös selvennät asian ja tiedät asian, muiten voitkin lopettaa jokeltelun.
        Pyysin vastinetta ja Hydrogen ei ole lähellekään vastine.

        Tottakait meinaan että ohjelman tulee kuulostaa aidolta eikä koneelta kuten hydrogen, ez drums on ns. aito rumpali koska siinä on aidosti äänitetyt setit ja samplet joista voi mididatana rakentaa nollasta asri täydellisen raidan.
        Kaikki ammattilaiset käyttää windowsia musiikintekoon, vain todelliset urpot leikkii jollakin linuksilla ja rahan haaskaajat Macillä, kuitenkin mainitsemani sovelluksen saa Maciin ja Windowsiin mutta ei Ubuntuun, alustalla ei ole juurikaan merkitystä.

        Eli Ubuntuun ei saa vastaavaa sovellusta edes tuosta, ei saa monesta muustakaan

        En sanoisi tuota sinun sävellystäkään kovin ammattimaiseksi, etkö se sinä tämän tehnyt, ainakin Jallu siinä lukee tekijänä.
        http://aijaa.com/F1l4P7


      • hullujuttu
        Mitti_Kiirniit kirjoitti:

        No miksi minun olisi sinulle pitänyt tuhansia ohjelmia kertoa täasä kun asia ei kiinnostakaan sinua, vai oletko taas joku väliinputoaja?

        Sinä pässi väitit niitä olevan, normaalijärjellä varustettu ihminen silloin kertoo mitä ne ovat eikä yritä määräillä toisia tekemään hommia puolestaan.
        Tietysti se on liikaa vaadittu sinulta.


      • Mitti_Kiirniit
        hullujuttu kirjoitti:

        Sinä pässi väitit niitä olevan, normaalijärjellä varustettu ihminen silloin kertoo mitä ne ovat eikä yritä määräillä toisia tekemään hommia puolestaan.
        Tietysti se on liikaa vaadittu sinulta.

        Niin väitin, ja niin on mutta sanoit että että sinua ei asia kiinnosta niin miksi edes kertoisin, eiköhän lähdetä tästä yhdestä liikkeelle, hyvä että tajuat vihdoin että minä en ole sinun palvelija vaan voit itse katsella nämä tuhannet sovellukset googlettamalla.


      • Jankuttaja-urpolle
        Mitti_Kiirniit kirjoitti:

        Niin väitin, ja niin on mutta sanoit että että sinua ei asia kiinnosta niin miksi edes kertoisin, eiköhän lähdetä tästä yhdestä liikkeelle, hyvä että tajuat vihdoin että minä en ole sinun palvelija vaan voit itse katsella nämä tuhannet sovellukset googlettamalla.

        Pitäisi Googlella etsiä koska et kykene itse listaamaan niitä. Tai luultavimmin pelkäät että vastaukseksi tulee lista vastineista linuxille, moneen parempi ohjelma kuin se listaamasi, ja siksi et uskalla listata niitä.

        Toisaalta turha kaltaisellesi apinalle on vastineita listata koska et halua edes tietää niistä etkä aiokaan kokeilla niitä jotta voisit todeta niiden toimivuuden vaan mielummin jatkat jankuttamista.


      • Nimi_senkun_vaihtuu
        Jankuttaja-urpolle kirjoitti:

        Pitäisi Googlella etsiä koska et kykene itse listaamaan niitä. Tai luultavimmin pelkäät että vastaukseksi tulee lista vastineista linuxille, moneen parempi ohjelma kuin se listaamasi, ja siksi et uskalla listata niitä.

        Toisaalta turha kaltaisellesi apinalle on vastineita listata koska et halua edes tietää niistä etkä aiokaan kokeilla niitä jotta voisit todeta niiden toimivuuden vaan mielummin jatkat jankuttamista.

        Hei Jankuttaja Urpolle: miksi minun sinua pitäisi palvella mutta itse sanot että et muita palvele, oletko ylimielinen?
        Kerro nyt edes se vastine manitsemilleni ohjelmille, vai pelkäätkö että ei löydykään?


      • Nimi_senkun_vaihtuu kirjoitti:

        Hei Jankuttaja Urpolle: miksi minun sinua pitäisi palvella mutta itse sanot että et muita palvele, oletko ylimielinen?
        Kerro nyt edes se vastine manitsemilleni ohjelmille, vai pelkäätkö että ei löydykään?

        Kyllähän sinun pitäisi itse osata perustella omat väitteesi, tai sitten olla hiljaa. Samoin pitäisi selittää, miten ne liittyvät aloittajan tapaukseen. Tämä kun on asiapalsta, Sodat-palstalla voi sitten jokeltaa jos jossain on pakko jokellella.


      • Jankuttaja-urpolle
        Nimi_senkun_vaihtuu kirjoitti:

        Hei Jankuttaja Urpolle: miksi minun sinua pitäisi palvella mutta itse sanot että et muita palvele, oletko ylimielinen?
        Kerro nyt edes se vastine manitsemilleni ohjelmille, vai pelkäätkö että ei löydykään?

        En ole pyytänyt palvelemaan enkä pyydä, sekoitat minut johonkin toiseen kirjoittajaan. Totesin vain tilanteen ja tuo oli ensimmäinen viesti jonka kirjoitin tähän ketjuun. Kuten totesin en ala listaamaan vastineita koska sinua ei kuitenkaan oikeasti kiinnosta etkä edes tutustu niihin. Saat puolestani pysyä ihan vapaasti siinä paska-windowsissa jos haluat mutta älä jauha sontaa asioista joista et tiedä mitään koska et edes halua tietää.


      • Jokeltajalle
        Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:

        Kyllähän sinun pitäisi itse osata perustella omat väitteesi, tai sitten olla hiljaa. Samoin pitäisi selittää, miten ne liittyvät aloittajan tapaukseen. Tämä kun on asiapalsta, Sodat-palstalla voi sitten jokeltaa jos jossain on pakko jokellella.

        Mitäkä väitteet, mitä hemmettiä horiset, kerro nyt vastine tai ole hiljaa, jos on pakko jokeltaa niin pysy siellä spdat palstalla.


      • Hienoa_alpertti
        Jankuttaja-urpolle kirjoitti:

        En ole pyytänyt palvelemaan enkä pyydä, sekoitat minut johonkin toiseen kirjoittajaan. Totesin vain tilanteen ja tuo oli ensimmäinen viesti jonka kirjoitin tähän ketjuun. Kuten totesin en ala listaamaan vastineita koska sinua ei kuitenkaan oikeasti kiinnosta etkä edes tutustu niihin. Saat puolestani pysyä ihan vapaasti siinä paska-windowsissa jos haluat mutta älä jauha sontaa asioista joista et tiedä mitään koska et edes halua tietää.

        Enkait minä kysyisi jos ei kiinnostaisi, olet siis väliinputoaja kun hyppäsit viestikeskustelun väliin jossa oli toisen kanssa juttu kesken.
        Näin sitä jutut sekoitetaan.


      • Alpertille
        Hienoa_alpertti kirjoitti:

        Enkait minä kysyisi jos ei kiinnostaisi, olet siis väliinputoaja kun hyppäsit viestikeskustelun väliin jossa oli toisen kanssa juttu kesken.
        Näin sitä jutut sekoitetaan.

        Kommenttiesi tyyli paljastaa selvästi että et ole oikeasti kiinnostunut vaan haluat vain päästä urveltamaan.


      • Tumputtajalle
        Tubutin_ kirjoitti:

        No kerrohan nyt vastine, siis sellainen joka vastaa toiminnoiltaa mainitsemaani ohjelmaa ja korvaa mainitsemani ohjelman.
        Vai eikö löydykään.
        Eihän Ubuntuun tosin saa edes ohjelmia asennettua jos ne lataa nettisivulta, pakentin kun purkaa niin siihen se sitten jääkin, windowsissa ohjelma asentuu mutta eipä Ubuntussa.

        "Eihän Ubuntuun tosin saa edes ohjelmia asennettua jos ne lataa nettisivulta, pakentin kun purkaa niin siihen se sitten jääkin"

        Oma mokasi jos lataat jotain ihmeellisiä purettavia paketteja etkä osaa lukea edes selkeitä asennusohjeita. Lataa Ubuntuun tarkoitettu .deb paketti sieltä nettisivulta niin asennus hoituu sitä pakettia klikkaamalla.


      • Jokeltajat_
        Alpertille kirjoitti:

        Kommenttiesi tyyli paljastaa selvästi että et ole oikeasti kiinnostunut vaan haluat vain päästä urveltamaan.

        Hei tunputtaja: Sinun kommenttisi kertoo että et oikeasti köydä niitä vastineita vaan haluat vain jokeltaa.


      • Ohjeita_kiitos
        Tumputtajalle kirjoitti:

        "Eihän Ubuntuun tosin saa edes ohjelmia asennettua jos ne lataa nettisivulta, pakentin kun purkaa niin siihen se sitten jääkin"

        Oma mokasi jos lataat jotain ihmeellisiä purettavia paketteja etkä osaa lukea edes selkeitä asennusohjeita. Lataa Ubuntuun tarkoitettu .deb paketti sieltä nettisivulta niin asennus hoituu sitä pakettia klikkaamalla.

        No kerrohan sitten miten asennan vaikka näytönohjain ajurin.


      • hmhmhmhm

        Tuo on kyllä aikamoinen vitsi väittää androidia miksikään hyväksi vaihtoehdoksi jos oikeasti kuvankäsittelyä aikoo tehdä.

        Sille ei saa puoliakaan niistä työkaluista mitä saa macille ja Windowsille kuvakäsittelyä varten.

        Toisekseen, kosketusnäyttökäyttöliittymä on kovin huono tarkkuutta vaativaan työhön ja kaikki napit pitää olla älyttömän isoja, jotta nakkisormisetkin niihin osuvat. Yleensä android ohjelmista myös puuttuu 99% vastaavan työpöytä ohjelman ominaisuuksista.


      • Olennaista_puuttuu
        Ohjeita_kiitos kirjoitti:

        No kerrohan sitten miten asennan vaikka näytönohjain ajurin.

        Mikä linux ja mikä näytönohjain ? Jos koneessa on Nvidian näytönohjain niin Ubuntu tarjoaa ensimmäisellä käynnistyksellä asennettavaksi Nvidian omaa suljettua ajuria, sen voi myös myöhemmin asentaa järjestelmän asetusten kautta. Muiden näytönohjainten kohdalla homma on yhtä helppoa kun lataat näytönohjainpiirin valmistajan tarjoamat ajurit ja asennat ne (jos järjestelmä ei suoraan tarjoa niitä asennettavaksi).

        Miksi se on ohjeita kysyessä niin vaikeata kertoa niitä olennaisia tietoja ? Tiedät kai mikä näytönohjain koneessasi on ? Vai oletko tyypillinen trolli joka ei oikeasti edes halua vastausta ?


    • Eipä tommosiin proprietary softiin kannata tuhlata rahaa enempää, kuin on tarvis. Itsekin olen pakkomaksu kierteessä noiden suhteen. Paljon vanhoja töitä, joita ei saa enää auki jos lisenssi loppuu. Pakko ostaa uudestaan, jottei vuosien työ menisi hukkaan.

      • Ja mitä musiikin tekoon Windowsilla tulee, niin onnistuu yhtä hyvin. Onneksi jotkin artistit ovat tajunneet tämän eivätkä käytä sitä Mac:a vain omenan takia.


      • aika_on_rahaa
        wenge kirjoitti:

        Ja mitä musiikin tekoon Windowsilla tulee, niin onnistuu yhtä hyvin. Onneksi jotkin artistit ovat tajunneet tämän eivätkä käytä sitä Mac:a vain omenan takia.

        Onhan macit paljon nopeampia kuin windows. Aikaa menee windowsilla hukkaan...


    • 4ja7

      Takaisin asiaan.
      Voi vaihtaa, mutta kuten YKSI tuolla jo aikaisemmin kertoi, kannattaa odotella vielä. Virittelevät asiaa edelleen Ubuntun pajassa.

      Ellet sitten halua testajaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe