Sossut ajaa ihmisiä mielenterveysongelmiin

543455

Sossut kyykyttää ja kiristää järjestelmällisesti ihmisiä nykyään usein laittomilta toimeentulotuen leikkauksilla. Monet kiristyksen kohdanneista masentuu ja ahdistuu lopullisesti...
Muutama tappaa itsensä pyörittyään tarpeeksi kauan tässä toimeentulotukihelvetissä ja taas kunta SÄÄSTÄÄ!

24

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HöpöHöpöHöö

      Kun hoidat asiasi ja etsit esim. aktiivisesti töitä, ja menet aktivointiin, joka siis on sitä varten, että pääsisit joskus jaloillesi, niin silloin sossu tai työkkäri ei sinua kyykytä.

      Katsos kun yhteiskunnassa on myös velvollisuuksia.

      • 30Mclicks

        Itse olen tehnyt juuri näin ja silti kyykytystä ja kiristystä tulee. Olen taukoamatta ollut työkkärin asiakas mutta kun ei rikkinäistä ihmistä kukaan halua palkata. Kolmessa kuntouttavassa työtoiminnassa sekä työharjoittelussakin ollut. Ei niistä mitään ole syntynyt. Kun kuntoutus loppuu työttömyys jatkuu.


      • jeppjeppp

        Vitun hullu, suksi vittuun olen sairas fyysisesti, leikkausta odotellessa!


      • gtggg

        Aktivointi= ilmainen työ, ei vois vähempää kiinnostaa:D


      • 30Mclicks
        jeppjeppp kirjoitti:

        Vitun hullu, suksi vittuun olen sairas fyysisesti, leikkausta odotellessa!

        Jep jep samat terveiset sinne vain. Polvi rikki sekä selästä kaksi nikamaa hajalla. Näitäpä ei vaan voida leikkauksella korjata joten olet paremmassa asemassa kuin minä. Nauti etuoikeudestasi herra töykeä.


      • pidä-suusi

        Ei meillä ole velvollisuuksia nyt sen enempää kuin muutoinkaan on ollut sairailla kansalaisilla. Mikä ihmeen töykeyskulttuuri on vallannut alaa jo ihan taviksienkin keskuudessa! Jokainen tekee yhteiskunnan hyväksi ja sen ylläpitoon oman panoksensa miten kykenee, hoitaa työnsä ja maksaa veronsa juuri näitä miinus-merkkisiä aikoja varten. Se on hyvinvointivaltion peruskivi.
        Sairaus ei ole ihmisen kosto työnantajaa kohtaan, eikä niskurointia järjestelmää vastaan. Sairaus on nurkan takana vaaniva ylläri, joka sotkee niin raha-asiat kuin ihmissuhteetkin, liian usein.


      • Tyämies
        jeppjeppp kirjoitti:

        Vitun hullu, suksi vittuun olen sairas fyysisesti, leikkausta odotellessa!

        Kauankos ajattelit tätä leikkausta sitten odotella? Vuoden? Pari? Menisit yksityiselle niin homma hoidettaisiin alle viikossa.

        Jos et kerran työtä pysty tehdä ja maksaa veroja niin tapa vaikka itsesi. Tuollaisia loisia täällä sitten elätellään muiden verorahoilla.


      • ettoo
        jeppjeppp kirjoitti:

        Vitun hullu, suksi vittuun olen sairas fyysisesti, leikkausta odotellessa!

        Mieleltään terve ei tuollaista kirjoita.


    • mähmä

      Mustaa lankkia vaan naamaan, niin lyödään tukku rahaa ennen kuin ehdit edes avata suutasi.

      • Sankkeri_88

        Älä usko näihin urbaanilegendoihin. Olet melkein yhtä paha kuin salaliittoteoreetikot.


    • pakottaa töihin, mikä on uhka mielenterveydelle.

    • rullatuolip

      Olen jaloista halvaantunut mutta kelan ja vakuutuslääkäreiden mukaan täysin terve ja työkykyinen. Te-toimisto tarjoaa jatkuvasti sellaisia töitä, joita en voi tehdä rullatuolista. Viimeksi piti toimia maalarin apulaisena olisi pitänyt kiikkua tikkaita ylös alas. Ei onnistunut. Työnantaja lähetti kotiin ja te-toimisto laittoi karenssiin ja sossu pisti -40% karenssin. Käsittämättön laitonta huijausta koko paska mätä systeemi. Kela ei päästä työkyvyttömyyseläkkeelle, koska heidän lääkäri pitää mua täysin terveenä. Mulla on noin 7 erikoislääkärin lausunnot, että olen 100% invalidi, enkä pysty kävelemään. Rullatuolilla pystyn vain kulkemaan.

    • sternbach

      Suomen sosiaalitoimi on omia kansalaisiaan kohtan erittain julma. Asiakas yritaan vasyttaa ja lannistaa kuukausittaisella paperisodalla.

      2017 vuoden alusta tee muutos, jolloin toimeentulotuki annetaan KELA:n hoidettavaksi, jos KELA: logistiikkaa ja tietokantoja kaytetaan tekokkaasti hyvaksi, niin silloin voitaisiin noin 50% sosiaalityöntekijöista ja etuskasittelijöita irtisanoa. Tama tietaisi valtavia saastöja kansantaloudelle.

      Sita olen kovasti ihmetellyt, miksi muuttuneessa kansainvalisessa tilanteessa Suomen sosiaalitoimi ei auta omia kansalaisiaan, vaan keskityy palvelemaan pakolaisia?

      Ikaan kuin sosiaaliviranomaisten mielesta se olisi Suomen vika, että Syyriasta uhkaa tulla uusi Vietnam.

    • näin_minä_teen

      Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Jos sosiaalitoimen päätöksestä valittaa sosiaalilautakuntaan niin sieltä ei saa kuin mielipidepäätöksen joka ei perustu lakiin. Sosiaalilautakunta ei yleensä perustele lailla päätöksiä. Siksi lain rikkominen jatkuu. Harva viitsii valittaa siitä eteenpäin, eli hallintooikeuteen.

      Ilmainen vinkki: Pyydä kuntasi sosiaaliasiamiestä tekemään toimeentulopäätöksestä valitus ja pyydä valittamaan sosiaaliasiamiestä edelleen sosiaalilautakunnanpäätöksestä hallinto-oikeuteen. Se ei maksa sinulle mitään. Sosiaaliasiamies tekee sen puolestasi. Ainakin täällä Etelä-Suomessa.

      Hallinto-oikeus perustelee päätöksen lain pykälillä ja siitäkin voi vielä valittaa korkeimpaan KHO oikeuteen.

      • SossullePataan

        "Jos sosiaalitoimen päätöksestä valittaa sosiaalilautakuntaan niin sieltä ei saa kuin mielipidepäätöksen joka ei perustu lakiin."

        Nuo mielipidepäätökset ovat selvästi lain vastaisia ja usein täysin mielivaltaisia. Hallintolakiin tuli ohjeet oikaisuvaatimusmenettelystä vuonna 2010, ei niitä vieläkään noudateta kuten ei hallintolakia juuri muutenkaan. Viime vuonna oli Kuopiossa 256 oikaisuvaatimuskäsittelyä, yhtään viranhaltijan päätöstä ei muutettu. Tuossa pitäisi alkaa jo hälytyskellot soimaan, ei tuollaista voi tapahtua oikeus- ja sivistysvaltiossa. Olen tehnyt EOA:lle kantelun jossa oli mm. tuosta oikaisuvaatimuskäsittelystä ja paljon muustakin, 10 kuukautta on kulunut mutta vastausta ei ole vielä tullut. Oikaisuvaatimusten käsittelyn laittomuus taitaa olla maan tapa. Ellei tuota asiaa saada kuntoon niin paras olisi lopettaa koko oikaisuvaatimusmenettely kun se nykyisellään vaan hidastaa tai usein jopa estää oikeuden toteutumisen. Oli ihan hilkulla etten tehnyt rikosilmoitusta oikaisuvaatimuksen käsittelystä kun siinä oli lisäksi esittelijän selvät valheet ja asiakirjojen pimittäminen "perslautakunnalta".

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030434#L7a


    • matematiikkaa

      Johtuisikohan siitä, että rahat alkavat olla aika vähissä. Yhä pienempi työssäkäyvien joukko ruokkii yhä useamman tuilla toimeentulevan. Jos ei voi ottaa, täytyy lainata. Ai niin, on jo lainattu ja paljon...

      • SossullePataan

        Tuo on lainsäätäjien asia, ei sossulla ole mitää oikeuutta toimia lain vastaisesti ja siinä sossu ottaa itselleen rikollisesti lainsäätäjille kuuluvaa valtaa jos alkaa tekemään säästöjä omatoimisesti. Muutenkin sossu ja monet muutkin virkanilkit käyttävät sellaista valtaa jota heillä ei lain mukaan ole, minä kyllä ojennan heitä sitten oikein olan takaa, mutta aika kovapäisä juperoita ovat ja hunoja oppimaan sitä miten käyttäytyä ihmisiksi.


    • sundontshine

      Kyllä aloittaja on ihan oikeassa.
      Kuollut ihminen on edullisempi kuin elävä nykysuomessa.
      Odotan milloin hyvinvointiyhteiskunnassamme aletaan jakaa kuolemanpillereitä huono-osaisille.

    • rohkeesti_oikeuteen

      Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Jos sosiaalitoimen päätöksestä valittaa sosiaalilautakuntaan niin sieltä ei saa kuin mielipidepäätöksen joka ei perustu lakiin. Sosiaalilautakunta ei yleensä perustele lailla päätöksiä. Siksi lain rikkominen jatkuu. Harva viitsii valittaa siitä eteenpäin, eli hallintooikeuteen.

      Ilmainen vinkki: Pyydä kuntasi sosiaaliasiamiestä tekemään toimeentulopäätöksestä valitus ja pyydä valittamaan sosiaaliasiamiestä edelleen sosiaalilautakunnanpäätöksestä hallinto-oikeuteen. Se ei maksa sinulle mitään. Sosiaaliasiamies tekee sen puolestasi. Ainakin täällä Etelä-Suomessa.

      Hallinto-oikeus perustelee päätöksen lain pykälillä ja siitäkin voi vielä valittaa korkeimpaan KHO oikeuteen.

      SOSSU OPPII KUN TULEE 2 kertaa samasta asiasta heille häviö oikeudessa. Ulosottovelallisen on helppo tehdä valituksia, vaikka jutun häviää oikeudessa ei pelkoa, että rahoja joutuu maksamaan:)

    • tuet-loppuu

      Ette ole huomannut yhtä asiaa. Kun nyt siirtyy Kelalle sosiaalimaksutkin niin käy niin, että mitään et saa Kelalta ellet ole koulussa,ammattia opiskelemassa,kuntoutuksessa,pakkotöissä tai vastaavassa.Eli tulot on silloin nolla. Eli enään ei onnistu himassa makoilu yhteiskunnan varoilla ja muuten on jo sama järjestelmä Saksassakin eli turha itseä Eu:n suuntaan kun valtio voi vedota Saksan käytäntöön.

    • coeimfg

      Älä jauhaa p@skaa.

    • niinmontakertaanähty

      Pikemminkin on asia niin, että mielenterveysongelmat ajavat ihmisen sossuun. Jos ei ole mielenterveysongelmia, täytyy olla muuten vain älyssä vikaa, jos ei aikuinen ihminen osaa asioitaan hoitaa ja itseään itse elättää.

      • mietipäsvielä

        Täytyy olla älyssä jotain vikaa jos ei tajua, että työllistyminen ei aina ole itsestä kiinni. Potkut voi tulla vaikka mistä syystä: tuotannolliset ja taloudelliset, pärstä ei miellytä, poliittiset syyt, ennakkoluulot,halutaan kaveri/sukulainen tms. tilalle jne. jne. Vaikka olisi kuinka ahkera, tehokas, motivoitunut ja pätevä ei siltikään oteta välttämättä töihin. Toisinaan oikein karsastetaan heitä, joilla on hyvät tutkinnot. Ei haluta liian pätevää ja liian hyvää, ei haluta liian älykästä ja lahjakasta, ei haluta liian kaunista, mielummin palkataan ruma, tyhmä, keskiverto kuin älykäs, lahjakas ja oppinut. Älykkyys, oppineisuus, lahjakkuus ja kauneus herättää monessa kateutta ja suoranaista pelkoa. Kunnilla esim. kaikki työllistetyt ovat jokseenkin erittäin hitaita työntekijöitä, useimmiten huonosti kouluja käyneita, alkkiksia, avovankeja, mamuja jne. Ei siinä kunnollinen kantasuomalainen kelpaa. Hän on aivan liian hyvä sellaiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe