Vanhemmat eroo, elämä pilallako?

tyyttöö

Eli olen 13v tyttö ja tänään äiti kertoi että se ja iskä eroo. Aloin siin vaiheessa itkemään, en pysty tekee mitään, mun terveys kärsii... Koulussakaan en pysty keskittymään. Enkä haluaisi jutulle kuraattorin tai terkan kanssa. Tuntuu vain että haluan pois ja kunpa mua ei olisi. Auttakaa! Äiti sano et mä ja mun 9 ja7 vuotiaat veljet kärsii vanhempien riitelystä mutta enemmän kärsin jos ne eroaa!,auttakaa

8

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskomua

      Elämäsi ei ole pilalla. Monet monet muutkin (esim. minä) ovat vanhempien erosta selvinneet. Raskasta ja vaikeatahan se on mutta kyllä sen kanssa oppii elämään kun arki lähtee rullaamaan uudelleen tässä uudesta tilanteessa. Ymmärrän että pelottaa mitä tuleman pitää mutta usko sinä selviät siitä kuten monet muutkin. Asiat järjestyvät.

    • life.goes.on

      Sä selviät kyllä - vaikka varmasti nyt on tosi synkkää. Mun mielestä sun vanhemmat teki fiksusti. Sun ei tartte varmaan kokea sitä pahinta riitelyä, mitä tulevaisuus voisi tuoda ja toisaalta ei sitäkään, että vanhemmat olisi yhdessä vain siksi kun pelkäävät mitä se lapsiin vaikuttaa.

      Jos et halua koulun väen kanssa puhua, niin kuka olisi sellainen jonka kanssa keskustelu auttaisi? Mikä sua tossa eniten pelottaa/ahdistaa?

    • tyyttöö

      Kauheinta on se, kun miettii yhteisiä muistoja, esim ulkomaanmatkoja. Ihan kuin elämä olisi kadonnut hukkaan...

    • 10vAUTTAJA

      Hei kannattaa mennä juttelemaan sinne kuraattorile tai vaikka opettajalle. Omat vanhempani erosivat kun olin 4v nyt olen 10v ja olen selvinnyt hyvin. Koitan olla ajattelematta asioita jotka muistuttavat vanhempieni erosta. Itse pääsen isälleni yöksi vain kerran kuukaudessa viikonloppuna joten se on aika vaikeaa mutta olen siitäkin selvinnyt. Eli ajattele vain muita asioita ja puhu asiasta muille niin kyllä se paranee mieli.

    • Hei nimimerkki tyyttöö.

      Onpa ikävä tilanne tuo, johon perheenne on joutunut; avioero on aina kurja kaikille osapuolille. Alku on varmasti outoa ja kummallista, ja se totutteluvaihe saattaa hyvinkin kestää vuoden verran. Sen aikaa, kun ensimmäisen kerran elää ja kokee joulut, synttärit, äitienpäivät, kesälomat jne jne uudessa tilanteessa. Huomaat, että vaikka ne kaikki ovat erilaisia, ne voivat silti olla ihan mukaviakin. Vanhempasi rakastavat kuitenkin teitä, heidän ongelmat eivät johdu mitenkään teistä lapsista, he varmasti tahtovat teidän parasta tulevinakin aikoina. Huolehdi itsestäsi, juttele vanhempiesi kanssa ja kavereiden kanssa ja hyvin voisit mennä kuraattorin tai terveydenhoitajan luo, jos tuntuu kovin vaikealle.

      Tsemppiä sinulle,
      Pirkko-pappi

    • tyyttöö

      Kiitos avuista!

    • oletpilalla

      Ole huoleti. Elämäsi meni pilalle jo sillä hetkellä kun synnyit. Siihen ei vaikuta vanhempiesi eroaminen mitenkään. Tulevaisuutesi on siltojen alla.

    • Tsemii

      Kyl sä selviit ihan varmasti mun vanhemmat Eros kun olin kahdeksan tuntui ehkä puol vuotta aivan kamalalle mut se on nyt ohi nyt oon ite 14

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe