Köyhä jolla säästöjä

ituhippinen

Onko alle 1000€/kk tienaava köyhä? Todennäköisesti on, mutta jos on säästössä n. 90.000€ niin haittaako se esim. tukien saantia?

24

130

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köyhäeisaa

      Koyhä on ihminen jonka kuukausi tulot on alle 1200 e kk. Ja jos on säästöjä, ne on käytettävä ensin tuhlattava, ennenkuin saat toimeentulotukea. Asumistukeen se ei enää vaikuta eikä jos puoliso on täissä, hänen tulojakaan ei katsota. Jos saat vaikk 10 e tilille, vaikkalahjakksi, se katsotaan tuloiksi ja vähennetään toimeentulotuesta, samoin lasten tilit katsotaan elämiseen käyttövaroiksi.
      Näin minulle aikanaan sanottiin.
      Ensin pitää tuhlata kaikki ennenkuin saat lisää, siellä katsotaan tuhlaaminen hyveeksi.

      • roletaari

        Puolison tulot eivät vaikuta asumistukeen?
        Vaimoni eläke on 955,47€/kk. Yhteisen asuntomme yhtiövastike on 355€/kk.
        Kannattaisiko hänen ottaa selvää ( mistä ? ) josko hän saisi asumistukea?


      • roletaari

        Lisäkysymys. Miten yhteisomistuksessa olevat asunnot vaikuttavat tukiin?
        Pitäisikö näitä kysymyksiä ryhtyä purkamaan KELAn toimistolta vai mistä muualta?
        Ennen hammashuollon laajenemista koskemaan myös toimeentulevat ikäihmiset kävin tiedustelemassa mahdollisuuksiani päästä yhteiskunnallisen huollon piiriin mutta kohteluni oli hyisen torjuvaa.


      • 4-6

        lasten tilit voidaan toimeentulotuen osalta huomioida talouden käytettävissä olevina varoina ainoastaan niiltä osin kuin rahat ovat vanhempien säästämiä. silloinkin on mahdollista että rahojen ei katsota olevan talouden käytössä, esim jos rahat on siirretty tilille kauan ennen kuin toimeentulotukea haetaan. eli lapsen tiliä ei voi käyttää talouden rahojen piilottamiseen saadakseen toimeentulotukea, mutta jos rahat ovat tosiasiassa lapsen niin niitä ei myöskään voida laskea talouden käytettävissä oleviksi rahoiksi.

        lapsella ei ole velvollisuutta elättää itseään, saati muuta perhettä. lapsen rahoja ei saa käyttää talouden menoihin. lapsen omiin menoihinkin lapsen rahoja saa käyttää vain kun se on lapsen todellinen etu, mutta vanhempien elatusvastuu kattaa yleensä kaiken mitä lapsi tarvitsee.


      • rahhoorahhoo

        Älä jauha paskaa ja keksi omia sääntöjäsi. Tottakai lasten tilit on perheen käytössä, hölmökö olet.

        Sieltähän näiden lusmujen muuten kannattaisi kierrättää kaikki ym. tulonsa.

        Kaikki otetaan huomioon nykyään kun tukia lasketaan.


      • aivoinvaliidit
        roletaari kirjoitti:

        Puolison tulot eivät vaikuta asumistukeen?
        Vaimoni eläke on 955,47€/kk. Yhteisen asuntomme yhtiövastike on 355€/kk.
        Kannattaisiko hänen ottaa selvää ( mistä ? ) josko hän saisi asumistukea?

        Yksin asuvalle 1000€/kk menee 353 € omavastuu asumuseen tuossa on vesimaksu huomioiti ei sähkö eikä netti.
        647-485=162 mitään harkinnan varaista ei ole mahdolisuus saada.
        Samat jotka huutaa tällä tukien suuruudesta eivät oikeasti tiedä niistä mitään.
        Toimeentulotuki on AINA talouskohtainen.


      • elämäntapaköyhä
        roletaari kirjoitti:

        Lisäkysymys. Miten yhteisomistuksessa olevat asunnot vaikuttavat tukiin?
        Pitäisikö näitä kysymyksiä ryhtyä purkamaan KELAn toimistolta vai mistä muualta?
        Ennen hammashuollon laajenemista koskemaan myös toimeentulevat ikäihmiset kävin tiedustelemassa mahdollisuuksiani päästä yhteiskunnallisen huollon piiriin mutta kohteluni oli hyisen torjuvaa.

        Mummonmökki jota on vaikea muuttaa rahaksi ei vaikuttanut mitenkään.


    • ei-sekoiteta

      Köyhä ei ole sama asia kuin pienituloinen. Jos ei ole omaisuutta niin on köyhä. Pienituloinen voi olla vaikka vanha ihminen joka saa vain kansaneläkettä mutta ei ole köyhä koska voi omistaa esim. puolen miljoonan asunnon/talon.

    • graham

      Köyhä jolla säästöjä?? Mikä v*ttu se sellainen on?
      Jos ihmisellä on tuhansia euroja säästössä niin sellainen ei ole köyhä.
      Vai kuvitteletko että naapureiden pitäisi elättää tienaamillaan verorahoilla vielä tuollaistakin limanuljaskaa?
      Jos on säästöjä pitää elää niillä. Yhteiskunnan apuun turvaudutaan vasta kun mikään muu ei auta, jos silloinkaan.
      Paina tämä nyt kerralla puupäähäsi.

      • KyulikoRöihin

        Rauhotu ja mene röihin


    • HarIeyman

      Köyhä on se, jolla ei ole varaa ostaa Harley Davidsonia (1600cc).
      Käteisellä.

      • Kuulikkojäbä

        Prätkät on amisjuttuja, kukaan koulutettu ja hyvätuloinen ei ikinä puhuin mistään noin nolosta :Dddd


        Mees röihin siitä jaloista pyörimästä ny!1 kuulikko!!111


      • akateemikko

        Niinon koulutetuilla on ruosteiset fillarit.


      • RätkälläRUNRUN

        Ha ha! kerro kuka köyhä pystyy ostamaan prätkän käteisellä, sellainen ei ole köyhä! MC kerhot on erikseen sitten, siellä ostetaan ja ollaan samalla persaukisia työttömiä!


      • RöihinSiitä
        RätkälläRUNRUN kirjoitti:

        Ha ha! kerro kuka köyhä pystyy ostamaan prätkän käteisellä, sellainen ei ole köyhä! MC kerhot on erikseen sitten, siellä ostetaan ja ollaan samalla persaukisia työttömiä!

        Kaikilla, moiset lapsellisuudet on vaan köyhille amiksille tai keski-iän kriisiä poteville miehille, mutta tämänhän jo tiesitkin. Menehän röihin nyt siitä.


      • ostaaostaa
        Kuulikkojäbä kirjoitti:

        Prätkät on amisjuttuja, kukaan koulutettu ja hyvätuloinen ei ikinä puhuin mistään noin nolosta :Dddd


        Mees röihin siitä jaloista pyörimästä ny!1 kuulikko!!111

        Niinonkii olen kuullut että koulutetut köyhät käyvät kuntouttavassa työssä samalla kun oersaukinen työtön akka ostelee omakotitaloa hahahaha.
        Semmosta kuulin.


      • uteliasuffe
        RöihinSiitä kirjoitti:

        Kaikilla, moiset lapsellisuudet on vaan köyhille amiksille tai keski-iän kriisiä poteville miehille, mutta tämänhän jo tiesitkin. Menehän röihin nyt siitä.

        No, kerro nyt mitä teillä hyvin koulutetuilla tyhjäpäillä ja -taskuilla joilla ei oikeastaan ole muuta kuin tuulen huuhtoma perse on?


    • köyhämies

      Mun tuet on 930 euroa kk eli oon suber köyhä. On mulla sukkalaatikossa tuhansia säästössä.

      • Köyä.rotta

        Et sä sitte mikään köyhä ole :) Mä pärjäisin loistavasti jos olis muutama tonni ylimääräistä, vaan ei ole. En edes hakisi töitä jos ylimääräisiä tonneja löytyis.


    • miettivä13

      Itse saan rahaa noin 1000 € kuussa,mutta en silti koe olevani köyhä. Siksi en koe olevani köyhä,koska jos tarvitsen esim. vaatteita tai ruokaa pitää ostaa,niin saan kyllä ostettua ne ja monta muutakin juttua saan ostettua,mitä milloinkin tarvitsen. Kaiken lisäksi pystyn jopa matkustelemaan,johon monella köyhällä ei ole rahaa. Minun mielestäni köyhä ihminen on semmoinen,joka ei saa edes perustarpeita ostettua,kuten ruokaa tai hygienia tarvikkeita. Itse olen vaan pienituloinen,en köyhä.

      • oletköyhä

        Sinä olet kyllä köyhä.
        Etkä pysty matkustamaan ilman toisen tukea joten älä puhu paskaa.


    • fdpplj

      Jos sulla ei ole säästöjä sut otetaan Koulukadulla avoimesti vastaan ja saat asunnon ehkä jopa Hervannasta. Mutta jos sulla on säästöjä ne ohjaa sut ulos tarvittaessa turvamiesten voimin.

      • ihahyvä

        Noissa Tampereen asunnoissa osa on pahasti alkoholisoituneita, osa väkivaltaisia. Pääsääntöisesti ne on vanhoja puutaloja.


    • hpåihh

      Tampereelta löytyy tyyliin luxuskunnanasuntoja Kalevasta ainakin. En tiedä millä jäsenkirjalla niihin pääsee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe