Mitä mieltä olette

odottelen

11v ja 2kk työttömänä 51 ikää.Mitkä mahdollisuudet efetä työuralla?

10

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KalleNaamatassu

      Työkkärin typpiyhdisteitä voivat kyllä järjestää sinulle oikeita töitä, mutta palkkaa ei kukaan halua niistä maksaa.

    • myöstyötön

      Osaatko mitään ?
      voitasiin keksiä jotain jos on osaamista.
      ja kiinostusta, - missäpäin suomea olet ?

    • dfghjkjhgfdfghjhgf

      Itse olen liki viisikymmenvuotias mies ja työttömyyttä takana jo yli 25 vuotta. Kävin ammatillisen koulutuksen ( perustutkinto rakennusala) ja asun pääkaupunkiseudulla. Koulutuksen jälkeen olen ollut vuokrafirman kautta satunnaistöissä nyt parin vuoden aikana keskimäärin 8-12 päivää kuukaudessa. Eli olin vuosikymmeniä kokonaan työtön ja nyt sitten tällainen tilanne että vuokrafirmasta satunnaisesti töitä.

      Täytyy yrittää päästä johonkin vakituiseen työhön sillä nämä vuokratyöt ja työmarkkinatuki eivät oikeen tuota mitään muuta kun jonkinlaista kokemusta ja tietenkin tällä tavalla saattaa saada suhteita joilla se oikea työkin löytyy.

      • 25vlepoa

        Oletkin oikea työnsankari, hallituksen kepulainen peruskivi ja sosialismin hedelmä kokomuksen ihmelapsi.


      • kasvokosienipiähä

        Ei ihme, että hallitus haluaa pakolaisia Suomeen. Suomalainen mies on löysä vetelys.


      • SSShallitus
        kasvokosienipiähä kirjoitti:

        Ei ihme, että hallitus haluaa pakolaisia Suomeen. Suomalainen mies on löysä vetelys.

        Uskoisin että erittäin hyvät mahdollisuudet aloittajalla. Tsemppiä työnhakuun !


    • Anderssonq

      Riippuu omista asenteista. Mulla on kaveri joka oli opiskelemassa vuosikymmenen - 45 vuotiaasta 55 vuotiaaksi - eikä löytänyt töitä kun valmistui korkeakoulusta. Sai sitten työttömyyskorvausta vuoden ja työkkäri ehdotti eläkkeelle menoa. Kaveri suostui.

    • valmismaailma

      Ehkä mitään varsinaista "uraa" on enää turha haaveilla, tai jos sellainen on joskus ollut, niin ne etenemis mahdollisuudet ovat varmaan melko minimaaliset.. =/ Ellet sitten perusta omaa yritystä. (Eikös kokoomus näin toivo jokaisen kansalaisen tekevän..?) =D Mutta siis.. realistisesti ajatellen, Suomessa on työtä tarjolla vaikka kuinka hitosti, kun tänne kerran tarvitsee ihan ulkomaita myöten lennättää kaikenmaailman moniosaajia paikkaamaan hirveää työvoima vajetta. Siitäkin paradoksista huolimatta, että suomessa on satojatuhansia työttömiä. Jopa korkeasti koulutettuja..

      • pyhätyövoimapula

        työvoimapula on kuulemma kova. tosin kysessä on ns. poliittinen työvoimapula.
        Ja yks pervo sälli pääsi eduskuntaan lihapatojen ääreen kun väkätti työvoimapulan suuruudesta. siis se vartiainen kokoomus.
        Kun riittävästi valehtelee nii tulee pyhäksi palvotuksi työvoimapulajeesukseksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe