kysymys päivähoitajille

huolestunut123

Eli mitä teette jos lapsi sanoo että kotona lyödään?
Esikoiseni on alkanut uhmaamaan kovasti pikkuveljen syntymän jälkeen ja olen joutunut pitämään kovastikin kiinni ja torjumaan iskuja kädelläni, kun yrittää lyödä vauvaa. Hermonikin olen menettänyt vauvan syntymän jälkeen ja huutanut hänelle ja ehkä liian rajusti taluttanut kauemmas vauvasta. En ole siitä ylpeä ja yritän muuttaa sitä kovasti. Lapsi sanoo usein, että lyön häntä, kun pidän kovemmin kiinni tai torjun iskuja kädellä. Lapsi on sellainen joka kertoo kaiken kaikille ja epäilen että on päiväkodissakin sanonut että äiti lyö, kun siellä alettu käyttäytymään vähän kylmästi minua kohtaan, ja pyydetty erityislastentarhanopettajaa juttelemaan lapsen kanssa. Nyt mietin miten lastentarhassa reagoidaan jos lapsi sanoo kotona lyötävän?

92

7499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veonen

      Jos lapsi kertoo päiväkodiss äitinsä lyövän häntä tai jotakuta toista perheen jsentä, on meillä lakisääteinen velvollisuus tehdä asiasta lastensuojeluilmoitus. Tämä,voidaan tehdä yhdessä lapsen vanhempien kanssa. Lastensuojelu ottaa sitten perheeseen yhteyttä.

    • eräsvainn

      Olen töissä Helsingissä päiväkodissa. Minulle on 4-vuotias lapsi sanonut äidin lyövän häntä. Perheeseen oli myös juuri syntynyt vauva.

      6-vuotias ja 3-vuotias ovat melko eri tasolla. Kuusivuotiaan kanssa alkaisin lapsen luonteelle sopivalla tavalla keskustella ja selvittäisin yhdeltä istumalta kaiken mahdollisen: Milloin äiti löi, Miksi löi, Mihin löi, Onko lyönyt ennenkin, Puhutko totta... Kolmevuotiaan kanssa tuo on paljon hankalampaa, kiinnittäisin enemmän huomiota, miten lapsi asian ilmaisee: Onko itkuinen ja järkyttynyt kertoessaan vai ns "oma itsensä".

      Miettisin tietysti, onko lapsella tapana keksiä juttuja, esim. että oli huvipuistossa eilen illalla ja sitten vielä Ruotsin-laivalla. Eli meneekö lapsella tavallisesti pullat ja vellit sekaisin, vai puhuuko useimmiten totta ilman "pikku lisäyksiä."

      Jos lapsi on ollut päiväkodissa vasta vähän aikaa, en tietenkään voi tuntea häntä perheineen kovin hyvin. Sen sijaan, jos olen hoitanut samaa poppoota viimeiset 4 vuotta, voi jo aika hyvin arvioida lapsen puheiden todenperäisyyttä.

      Iltapäivällä ottaisin asian puheeksi hakijan kanssa puhuttuani myös muiden lastenhoitajien kanssa asiasta. Kyllä tuolla ap:n selityksellä pitäisi tämän olla loppuunkäsitelty. Ammatti-ihmisten pitäisi ymmärtää, että mustasukkaisuus vauvaa kohtaan aiheuttaa tuollaista. Se on jopa melko tavallista!

      Alussa mainitsemani tapaus kyllä oli helppo ymmärtää, koska olin hoitanut tätä samaista lasta jo 3 vuotta. Lisäksi äiti kertoi tästä ongelmasta päiväkotiin jo ennen kuin lapsi ehti väittää mitään lyömisestä. Neuvonkin sinua ehdottomasti kertomaan kaiken viestissäsi sinne lapsen päiväkotiin etukäteen ennen kuin ehtivät kysyä mitään! Tilanne esikoisen ja vauvan välillä on hankala, mutta jotkut lapset kertakaikkiaan reagoivat noin uuteen perheenjäseneen. Jaksa muutama kuukausi, kyllä se helpottaa ja esikoinen tottuu.

      Fiksuja neuvoja on vaikea antaa, mutta ammatti-ihmisiltä pitäisi ainakin löytyä kokemusta ja ymmärrystä tällaisista tapauksista.

    • päiväkotilainen

      Meilläkin asiasta voidaan tehdä lastensuojeluilmoitus, mutta ei ennen kuin asiasta on keskusteltu jommankumman vanhemman kanssa. Heille siis ilmoitamme, että lapsi on puhunut tällaista, ja jos on aihetta teemme lastensuojeluilmoituksen, mutta tämä pitää siis kertoa etukäteen vanhemmalle.
      Ehkä sinun kannattaa ottaa asia puheeksi lapsesi päiväkodissa ja kertoa millaista meno kotona on. Kyllä siellä päiväkodissakin on suodattimet lasten puheille, kuten varmaan kotonakin, kyllä ne lapset varmasiti kotona puhuvat kaikenlaista myös päiväkodista.

      • mitäteette

        lastensuojelun ilmoittaessa ettei isä saa noutaa huoltajana omaa
        lastaan päiväkodista ja ettei isälle saa huoltajana omaa lastansa luovuttaa; äidin päättävän kaikista lapsia koskevista asioista yksin yhteishuollosta huolimatta?


      • kokenutvanhempi

        Vanhempana vastaan, että lasta ei luovuteta päiväkodista vanhemmalle, jolle luovutuksen Lastensuojelu on väliaikaispäätöksellään kieltänyt. Asia menee sen jälkeen jatkokäsittelyyn johonkin Oikeusasteeseen, korjatkoon kuka muistaa paremmin. En muista, saiko Lastensuojelu itse katkaistua yhteishuoltajuussopimuksen ilman oikeuden päätöstä.


    • aloittaja123

      Päiväkodissa tuntuu usein olevan niin kiire, etten saa puhuttua siellä asiasta. muita vanhempia myös samaa aikaa hakemassa ym. Olen odottanut jos varaisivat vuosittaisen keskusteluajan, niin ottaisin sitten puheeksi. Toisaalta pelkään että kuulostaa selittelyltä jos otan puheeksi ja saatan näyttää syylliseltä, kun koen huonoa omaatuntoa siitä kun olen huutanut ja taluttanut liian vihaisesti lasta tilanteista pois. Lyönyt en ole koskaan, enkä tule lyömäänkään, vaikka joskus pinna ollut niin kireällä, että sekin käynyt mielessä, mikä on yllättänyt itseni, kun en aiemmin ole ollut millään tavalla väkivaltainen, tai helposti kiivastuva. Toivoisin, että ottaisivat sieltäpäin ensin puheeksi, etteivät mitään lastensuojeluilmoituksia tekisi kysymättä ensin. Miten yleistä se on että, lapsi sanoo vanhempansa lyöneen ilman syytä?

      • neuvovanhemmille2

        Jos on asiaa päiväkodin henkilökunnalle, ei pidä odottaa mitään vuosittaista keskusteluaikaa. Entä jos se aika on jo mennyt, odotatko silloin seuraavaan syksyyn tai kevääseen? Sano jollekin hoitajalle, että haluat jutella piakkoin, varmasti järjestyy aikaa jutella jonkun kanssa ainakin hetki. Jollei ehdi sinä päivänä tai sillä hetkellä esim. ulos menon ollessa parhaillaan käynnissä, varmasti lyhyt jutteluaika järjestyy lähipäiviksi viimeistään.


      • Raisionkaupungissa
        neuvovanhemmille2 kirjoitti:

        Jos on asiaa päiväkodin henkilökunnalle, ei pidä odottaa mitään vuosittaista keskusteluaikaa. Entä jos se aika on jo mennyt, odotatko silloin seuraavaan syksyyn tai kevääseen? Sano jollekin hoitajalle, että haluat jutella piakkoin, varmasti järjestyy aikaa jutella jonkun kanssa ainakin hetki. Jollei ehdi sinä päivänä tai sillä hetkellä esim. ulos menon ollessa parhaillaan käynnissä, varmasti lyhyt jutteluaika järjestyy lähipäiviksi viimeistään.

        mm. varppeen päiväkodinjohtaja Juha-Matti Sillanpää on kieltätytynyt kaikista keskusteluista isän, lapsen toisen huoltajan kanssa ja saapumasta isää huoltajana noutamasta omaa lastaan päiväkodista.


      • huomioivanhempaa

        Kirjoitit taluttaneesi lasta liian vihaisesti tilanteista pois. Eipä siis ihme, että vanhempi lapsi on mustasukkainen ja yrittää lyödä nuorempaa sisarusta.

        Mitä jos alkaisit tarjota myös tälle vanhemmalle lapselle rakkautta ja myötätuntoa. Ongelma ei parane ennen kuin alat rakastaa myös vanhempaa lasta!


    • aloittaja123

      Lapseni voi kokea lähestulkoon lyömisenä sen kun olen kiivastunut ja menettänyt malttini, kun ennen vauvan syntymää en joutunut edes korottamaan ääntäni hänelle montaa kertaa suuttumisesta puhumattakaan, koen siitä huonoa omaatuntoa ja syyllisyyttä ja luulen sen näkyvän kun puhun asiasta päiväkodissa ja pelkään että tulkitsevat sen niin että olen lyönyt.

      • tosiyleistä

        Nämä ajat on kyllä sikamaiset LS-toimien takia. Ls-ilmoitushan ei vie asiaa yhtään rakentavaan suuntaan!

        Muinoin oli täysin tavallista varata aika perheneuvolan psykologilta aiheena mustasukkaisuus. Siellä ei näin jokapäiväinen ja ymmärrettävä käyttäytyminen kuunapäivänä olisi johtanut ls-toimiin, vaan vanhempaa kuuluu tukea ja ohjata mustis-tilanteita varten.

        Mustasukkaisen sisaruksen kuuluu saada tuoda esille tuo repivä raivo mikä hänen mielensä täyttää ja olisi hyvä että vanhemmat ovat välillä mukana kun kissaa siinä pöydällä tutkitaan.

        Nykyisin ei kannata ottaa perheneuvolariskiä, joten jos sinulla on varaa, niin käänny yksityisen puoleen. Vaikka periaatteesta ehdotukseni turhauttaa minuakin...

        Onko lapsella vakuutus? Se voisi avittaa yksityispuolen taksojen suhteen.


    • . Se että joku lyö sitä päivä kodissa voi johtaa väkivaltaiseen käytökseen kotona. Jostai sen lyömisen lapsi oppii.

      • Se että se on lyö sinua ja sanoo sinun lyövän johtuu varmasti sii että joku poika/tyttö lyö päiväkodissa ja sanonut sen lyövän vaikka ei ole alkujaan lyönyt. Lapsi ryhmässä puolustaa itseään miten parhaiten pystyy.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Se että se on lyö sinua ja sanoo sinun lyövän johtuu varmasti sii että joku poika/tyttö lyö päiväkodissa ja sanonut sen lyövän vaikka ei ole alkujaan lyönyt. Lapsi ryhmässä puolustaa itseään miten parhaiten pystyy.

        Siis sanonut se lyöjä se poikasi lyövän vaikka alkujaan ei lyönyt.


      • Jos lastensuojelu kieltää silloin sitä on tietääkseni toteltava koska Syytökset voi olla isoja mutta väärästä lastensuojelu ilmoituksesta voi haastaa oikeuteen ilmoittajan.
        Uskon lastensuojelulla on kuitenkin syy kieltää jos heille on huolta lapsesta jonka todennäköisesti lähiomainen,päiväkoti tai äiti kertonut.

        Päiväkodin henkilökunnan on suoljeltava lasta isän syyttömyydestä huolimatta, vain lastensuojelun ilmiannon vuoksi koska joutuvat vastaamaan lapsen turvallisuudesta. Tietääkseni he käyvät jututtelemassa ennen tämmöisiä päätöksiä.

        Minä en kuulu kumpaakaan sorttii en ole päiväkodin henkilökuntaa en lastensuojelusta.

        Lastensuojelulaki menee edelle huoltajuutta.


      • eiolemitäänlastensuoilmo
        moraalinvartija kirjoitti:

        Jos lastensuojelu kieltää silloin sitä on tietääkseni toteltava koska Syytökset voi olla isoja mutta väärästä lastensuojelu ilmoituksesta voi haastaa oikeuteen ilmoittajan.
        Uskon lastensuojelulla on kuitenkin syy kieltää jos heille on huolta lapsesta jonka todennäköisesti lähiomainen,päiväkoti tai äiti kertonut.

        Päiväkodin henkilökunnan on suoljeltava lasta isän syyttömyydestä huolimatta, vain lastensuojelun ilmiannon vuoksi koska joutuvat vastaamaan lapsen turvallisuudesta. Tietääkseni he käyvät jututtelemassa ennen tämmöisiä päätöksiä.

        Minä en kuulu kumpaakaan sorttii en ole päiväkodin henkilökuntaa en lastensuojelusta.

        Lastensuojelulaki menee edelle huoltajuutta.

        lastensuojelu kieltänyt äidin vaatimuksesta saadakseen yhdessä vieraannutettua lapset omasta isästään lasten toiveiden vastaisesti;
        kyse isän ja lasten ajojahdista, lasten ja isän kieltäytyessä lastenval-
        vojalla liian vähäisistä tapaamisista. Tässä vaiheessa ei ollut vielä
        lähi-, etävanhempaa. ainoastaan äidin ja viranomaisten valehtelu ja
        päiväkodin harhauttaminen lasten huoltoa ym. koskevassa asiassa ja
        lasten vainoaminen Raiison kauupungin lastensuojelun/ lastenvalvo-
        jan ja äidin toimesta


      • eiolemitäänlastensuoilmo kirjoitti:

        lastensuojelu kieltänyt äidin vaatimuksesta saadakseen yhdessä vieraannutettua lapset omasta isästään lasten toiveiden vastaisesti;
        kyse isän ja lasten ajojahdista, lasten ja isän kieltäytyessä lastenval-
        vojalla liian vähäisistä tapaamisista. Tässä vaiheessa ei ollut vielä
        lähi-, etävanhempaa. ainoastaan äidin ja viranomaisten valehtelu ja
        päiväkodin harhauttaminen lasten huoltoa ym. koskevassa asiassa ja
        lasten vainoaminen Raiison kauupungin lastensuojelun/ lastenvalvo-
        jan ja äidin toimesta

        Eikö silloin äiti ole ilmoittaja.

        Ongelma on ettei isä ole käynyt paikan päällä vaikka aika oli ainut mikä olisi pelastanut paikan päällä käyminen ja malttina pysymisen vastaan sanominen etten hyväksy näin vähäisiä tapaamisia ja katsoa mihin kirjoittaa luvan.
        Eikun valitusoikeus on tietääkseni olemassa ja varsinkin kun eivät ole kuullut isän ja lasten kertomusta ja lapset mukaan lastenvalvojalle.

        Suosin ottamaan yhteyttä

        Eikun lastenvalvojalle aikaa tilaamaan että isä koetaan välittäväksi osapuoleksi ja soveliaaksi huoltajaksi. Ja soitto lastesuojeluun mistä tämä syytös on kelvoton etten saa olla lapsien kanssa.


        Kävin miekkarissa säännöllisesti 5v vuotta sitten minulla oli aika varattu psykologille ja koin ettei minulla ole tarvetta mennä koska se oli vapaaehtoinen ja miehen kanssa taas oltiin riidelty.
        lähdin vähän viihteelle ilman alkoholia koska odotin meidän toiseksi vanhinta lasta. mies meni minun ajallani vaikka kielsin ja jouduin samana iltana mielisairaalaan ja poliisit hakivat klo19.00 kun itse en ollut mennyt ja luulin että piti mennä sinä päivänä mutta aika oli 18.00 menessä.

        Olin vihainen jonka vuoksi jouduin suoraan se lääkäri ei uskonut minua ollenkaan mikä päivystyksessä oli.

        vaikka en ollut mitenkään ollut itselleni vaaraksi vaan kostin miehen lähtemisensä. ovesta itse lähtemällä tuulettumaan. Olin alakynnessä siltikin koska en saapunut itseäni puolustamaan.

        Vannhimmaiseni ei ollut vielä päivääkän erossa äidistään siihen menessä




      • Niinpänii
        moraalinvartija kirjoitti:

        Jos kaikki tahot on lapsen äidin mukaisia silloin ei oikeus tapahdu.

        Otetaan asioissa isommat jutut.
        Lakimiehen käyttö on suotavaa.
        Että oikeus tapahtuu. Jos herra on oikein kohdellut lapsia ei voi viedä huoltajuuttaa vaan haet sen takaisin oikeuden ja lain kautta.


        http://www.oikeus.fi/tuomioistuimet/karajaoikeudet/fi/index/hakemusasiat/perheasiat/lapsenhuoltojatapaamisoikeus.html

        Mutta kun tuo suomen tuomioistuinlaitos/ Turun hovioikeus ja korkein oikeus ei ole suostunut käsittelemään ja antamaan asiassa pääkäsitte-
        lyä riita-asiassa, vastoin mitä oikeudenkäymiskaaren säädöksessä pää-
        käsittelyn järjestämisestä säädetään.

        Äiti ja viranomaiset leimasivat aikanaan isän ns. "hulluksi" isän vaaties-
        sa yhteishuoltoa ja vuoroasumista/ laajoja tapaamisoikeuksia lasten toivomalla tavalla. Isä suostui myös valvottuihin tapaamisiin esittäen ulkopuolinen sosiaalityöntekijän lausunnon isän kykenevän täysipainoi-seen vanhemmuuteen, huoltajuuteen ja lapsen hoitoon siinä kuin äiti-
        kin. Äiti ehdotti viranomaisten kanssa olosuhfdeselvityskeskusteluissa tapaamisten lisäämistä pikku hiljaa, johon isä suostui, äiti kuitenkin itse peruutti oman ehdotuksensa tapaamisten lisäämiseksi ja "selvitykses-
        sä" todettiin isän olevan ehdoton, periksiantamaton ja joustamaton, vanhemmat eivät luota toisiinsa, lasten ja isän suhteessa ei huomautet-tavaa, lasten ja isän suhde on erittäin läheinen ja lämmin lapset ovat hyvin kiintyneitä isäänsä ja isä lapsiinsa. Suositellaan äidin yksinhuol-
        toa ja lyhyitä muutaman tunnin pituisia päivätapaamisia viikonloppui-
        sin isäänsä (käräjäoikeus 12h/kk), koska vanhemmat eivät luota toisiin
        sa ja ristiriitoja, vaikka kerroin 4 kertaan selvitystyössä luottavani las-
        teni äitiin lasteni toisena huoltajana ja vanhempana. Raision kaupungin viranomaiset valehtelivat myös tuomioistuimessa mitä lastenvalvojalla
        oli oikeasti aikanaan jo yhdessä suullisesti sovittu eli yhteishuolto, vii- konloppu ja kesätapaamiset; ennen kuin äiti ja lastenvalvoja käänsisi-
        vät itse takkinsa isän vaatiessa myös yhtä arkitapaamista/ 6h viikoit-
        tain sekä arki- ja juhlayhien jakamista. Lastenvalvojan uhkaillessa; "mi-
        li et suostu äidin kaikkiin vaatimuksiin, et tule saamaan koskaan mitään
        ja näkemään koskaan lapsiasi"; Veikko Anttila, lastenvalvoja, lautamies,
        käräjäoikeuden ns. sovittelija, Raision kaupunki


      • lxlps
        eiolemitäänlastensuoilmo kirjoitti:

        lastensuojelu kieltänyt äidin vaatimuksesta saadakseen yhdessä vieraannutettua lapset omasta isästään lasten toiveiden vastaisesti;
        kyse isän ja lasten ajojahdista, lasten ja isän kieltäytyessä lastenval-
        vojalla liian vähäisistä tapaamisista. Tässä vaiheessa ei ollut vielä
        lähi-, etävanhempaa. ainoastaan äidin ja viranomaisten valehtelu ja
        päiväkodin harhauttaminen lasten huoltoa ym. koskevassa asiassa ja
        lasten vainoaminen Raiison kauupungin lastensuojelun/ lastenvalvo-
        jan ja äidin toimesta

        Tän nimimerkin eiolemitäänlastensuoilmo on pakko olla provo. On nimittäin nuo ihan samat kommentit muissakin keskusteluissa ja jos monien viikkojen ellei jopa kk takaa.


      • eiolemitäänlastensuoilmo
        lxlps kirjoitti:

        Tän nimimerkin eiolemitäänlastensuoilmo on pakko olla provo. On nimittäin nuo ihan samat kommentit muissakin keskusteluissa ja jos monien viikkojen ellei jopa kk takaa.

        Ei ole provo vaan totuus Raision kaupungin lastenvalvojan, lastensuojelun mielenterveydellisestä tilasta suomessa ns "oikeusvaltiossa"..


      • eiolemitäänlastensuoilmo kirjoitti:

        Ei ole provo vaan totuus Raision kaupungin lastenvalvojan, lastensuojelun mielenterveydellisestä tilasta suomessa ns "oikeusvaltiossa"..

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2000/20000812

        Sosiaaliasiamies olisiko oikea apu.

        http://www.raisio.fi/asiointi-ja-lomakkeet/fi_FI/sosiaaliasiamies/

        Minä en ole kuitenkaa näitä asioita hoitanut joten olen itsekin hakoteillä joten soittaisin sosiaalimiehelle koska olet ollut huoltaja ja vietiin vastentahtoo huoltajuutesi ilman perusteluja.
        Rikos on kuitenkin levittää väärä tietoa eli herjata. Lastenvalvoja vei huoltajuutesi. Selität alusta asti ja kyselet neuvoja joita hoitaa oikein ja varmistaa oikeutesi.ja kysele ihmeessä mistä syytetään.


        Oikeusapu

        http://www.raisio.fi/asiointi-ja-lomakkeet/fi_FI/oikeusapu/


      • sosiaaliasiamies
        moraalinvartija kirjoitti:

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2000/20000812

        Sosiaaliasiamies olisiko oikea apu.

        http://www.raisio.fi/asiointi-ja-lomakkeet/fi_FI/sosiaaliasiamies/

        Minä en ole kuitenkaa näitä asioita hoitanut joten olen itsekin hakoteillä joten soittaisin sosiaalimiehelle koska olet ollut huoltaja ja vietiin vastentahtoo huoltajuutesi ilman perusteluja.
        Rikos on kuitenkin levittää väärä tietoa eli herjata. Lastenvalvoja vei huoltajuutesi. Selität alusta asti ja kyselet neuvoja joita hoitaa oikein ja varmistaa oikeutesi.ja kysele ihmeessä mistä syytetään.


        Oikeusapu

        http://www.raisio.fi/asiointi-ja-lomakkeet/fi_FI/oikeusapu/

        on Raision kaupungin ex-lastenvalvoja Kati Lammi, lakimies muuten,
        eikä suostu vastaamaan asiakkaan yhteydenottoihin,antaessaan asi-
        assa kanteluvastauksia avin pyynnöstä; mutta sekä avi, Raision kau-
        punki ja sen lastenvalvoja, perhepalvelun johtaja, Raision sosiaali-
        ja terveyspalvelujen lautakunta että sosiaaliasiamies ei suostu anta
        maan asianosaiselle aviin toimitettuja selvityksiä tiedoksi eikä avi
        pyydä asiassa asianosaiselta vastinetta, ei edes vaatimuksesta.


      • eikäoikeusapu
        sosiaaliasiamies kirjoitti:

        on Raision kaupungin ex-lastenvalvoja Kati Lammi, lakimies muuten,
        eikä suostu vastaamaan asiakkaan yhteydenottoihin,antaessaan asi-
        assa kanteluvastauksia avin pyynnöstä; mutta sekä avi, Raision kau-
        punki ja sen lastenvalvoja, perhepalvelun johtaja, Raision sosiaali-
        ja terveyspalvelujen lautakunta että sosiaaliasiamies ei suostu anta
        maan asianosaiselle aviin toimitettuja selvityksiä tiedoksi eikä avi
        pyydä asiassa asianosaiselta vastinetta, ei edes vaatimuksesta.

        auta, kun tuomioistuin ei suostu antamaan ja järjestämään asiassa
        pääkäsittelyä vaatimuksesta; rikkoessaan kiistatta oikeudenkäymis-
        kaaren säädöstä pääkäsittelyn järjestämisestä riita-asiassa..


    • faktafiktio

      Kyllähän tuossa nyt kannattaa ottaa lusikka kauniiseen käteen ja hakea apua. Ei tavallinen normi tenava ole noin vaikea uuden vauvan tilanteessa. Tarvitsette apua. Kerro neuvolassa, hakeudu psykologille ja kerro myös päiväkodissa tästä ongelmasta.
      Jos lapsi kertoo, että häntä lyödään, on lastensuojeluviranomaiset ihan pian luonasi.

      • VOISAATANASENTÄÄN

        Hahhaahhaa mitä sammakkoa suustasi päästelet. Oletko tosiaan äiti??

        "ei tavallinen NORMI..." Mitä ihmettä tarkoitat "NORMILLA"?? Normaaliako? Minkälainen on sinusta normaali lapsi, omasiko?? Voi lapsukainen sentään. Toivottavasti ymmärrät sen, että jo lapsi on "erilainen", jokainen lapsi on luonteeltaan erilainen ja antakaa lastenne olla sellaisia kun he ovat. Jollain toisella on hermoja menettävä uhmaikä, toinen on kun hellantelttu, sama pätee murrosikään, aikuisuuteen. Jokainen ihminen on erilainen, eri luonteinen jo lapsesta alkaen. Vai nujitko sinä omat (jos niitä on) kakarasi haluamaasi muottiin?


    • Vähänvanhemmista

      Toivotaan todella, että siellä puhutaan asiasta vanhempien kanssa ensin. Meillä vietiin vanhempi n.10v lapsi huostaan ja poliisisaattueella käyntiin kotona kertomassa asiasta vasta kun oli tapahtunut. Niin ja tarkka syy saatiin tietää asianajanan kautta vähän myöhemmin. Mustamaalaaminen kyseiseltä taholta jatkuu yhä, ja lapsen koulun käynti kärsii tämän takia.

    • Aboriginaali

      Lapsi koston väline avioerossa.

      Etelä-Karjalan Kesäyliopisto.
      Ammatillissivistävä koulutus Lappeenrannassa

      Lapsi koston välineenä ja lyömäaseena huoltajuusriidoissa ja eroissa.

      Koulutus on suunnattu lastensuojelun työntekijöille, lastensuojelulaitosten ja perhekotien henkilöstölle, sosiaalityöntekijöille, terveydenhuoltohenkilöstölle, psykiatrisen hoitotyön henkilöstölle, poliiseille, kasvatus- ja perheneuvolan työntekijöille, opettajille, juristeille, tuomareille ja syyttäjille, maahanmuuttajatyötä tekevälle henkilöstölle, seurakuntien työntekijöillle ja kriisityöntekijöille.

      Sisältö

      Lapsen ja toisen vanhemman suhteen tuhoaminen: kuka, miten ja miksi?
      Merkitys ja psykososiaalinen oirehdinta lapsen kannalta
      Tapausten oikeudellinen ja strateginen arviointi
      Mitä voin ammattilaisena tehdä tilanteen purkamiseksi?
      Koston psykologia: Miksi kostetaan, kuka kostaa? Onko kosto suloista?
      Kosto avioeroperheessä: toisen vanhemmuuden tietoinen tuhoaminen.

      Aika ja paikka
      26.10.2011 klo 9.00 - 16.00
      Kesäyliopisto, Lappeenranta.

      Luennoitsijat
      Helinä Häkkänen-Nyholm, psykologian tohtori, erikoistutkija
      Nyholm Jan-Olof, kriminaalipsykologian dosentti, varatuomari ja rikosylitarkastaja
      -------

      • olisikohanjoaika

        RAISION KAUPUNGIN NS. "VIRANOMAISTEN" OSALLISTUA?


    • vaari70

      Ei Suomessa enää voi hankkia lapsia. Vanhemmat, varsinkin isät ovat täysin lainsuojattomia.

    • Tiedänitsekin

      Oma lapseni oli 4-5 vuotiaana ihan järjettömässä uhmaiässä. Teki niin paljon piruutta kuin ikinä keksi. Käytin lasta neuvolassa asian takia ja neuvolan tätin lapsi oli sillon myös samassa vaiheessa. Uhmaikä meni ohi ja rauha taas maassa.
      Kerran kävi niin, että lapsi oli nähnyt salkkareissa sen kohtauksen, jossa Ismo oli muka lyönyt Severiä. Siitähän se satuilu alkoi ensin kotona ja aina kun komensi lasta jostain asiasta, se sanoi "älä lyö", vaikka lasta ei ole ikinä lyöty. Tästäkin kerroin päiväkotiin ja siellä kerrottiin, että muutkin lapset kopioivat ihan papukaijana tuollaisia asioita.
      Päiväkodin hoitajien mukaan asioihin puututaan vain silloin, jos lapsessa on jatkuvasti mustelmia tai lapsi käyttäytyy erikoisesti. Ja aina puhutaan ensin vanhempien kanssa!
      Ps. Meidän päiväkodissa piti täyttää lappu, johon piti laittaa joko suostumus tai kielto, saako lapsen asioista kertoa esim. Neuvolaan, sossuun ym.

    • Sipuliina2000

      Lapsesi kokee mustasukkaisuutta siitä että äiti on vauvan kanssa kotona ja hänet viedään hoitoon. siksi mahdollisesti yrittää lyödä vauvaa ja myös vanhempiaan. Olisiko mahdollista ja jaksamista ottaa vanhempi lapsi pois päiväkodista ja ottaa mukaan vauvan hoitoon? Perhekerhoihin leikkimään ja touhuamaan ikäistensä kanssa ja samalla siinä olisi äidillekin seuraa. Omakohtaisesti koettu ja kokeiltu. Loppui uhmaaminen kun tunsi olevansa tärkeä apulainen.

    • KutsumusAmmatti-ko

      Täällä pohjoisessa päiväkotihoitajat juoruavat ringissä keskenään, kun lapet touhuilevat omissa oloissaan ja tekevät toisilleen mitä päähänsä sattuu tulemaan.
      Kun kukaan ei kerkeä / välitä ...

    • Östeylennssön

      Älä ole huolissasi. Jos tiedät, että et ole lyönyt, asiat ovat kunnossa.

      Joskus pitää lapselle olla napakka ja nuo tekemäsi toimenpiteet ovat vain itsesi ja vauvasi suojeluksi. Pääasia on, että et ole lyönyt lastasi.

    • eihoitoon

      Miks sun lapsi o hoidossa jos olet vauvan kera kotona??? Omituista...lapset ei keksi juttuja kyllä ne puhuu totta varsinkin jos usein toistavat saman.

    • lo0l

      Mielestäni ei olisi järkeä tehdä lastensuojelu ilmoitusta, ennen kuin on käyty perhe terapiassa lapsen kanssa.

    • Terpeutti1976

      Et ole selvästikkään valmis toiseen lapseen, jos laitat toisen lapsen päiväkotiin. Lapsille pitäisi jakaa yhtä paljon huomiota, jottei vanhempi lapsi tulisi mustasukkaiseksi. Sinuna keskustelisin päiväkodin hoitajien kanssa asiasta ja kertoisit miten itse näet asian.

      • Östeyenssöen

        Et ole selvästikään itse kartalla.

        Jos lapsi on vaikka 6v, niin ensi vuonna menee kouluun ja taitojen olisi hyvä olla samalla tasolla kuin päiväkodissa olleiden vastaavan ikäisten muiden lapsien. Tämä ei onnistu, jos lapsi ei ole päiväkodissa (ellei äiti sitten itse ole LTO).

        Mikä terapeutti oikein olet? Kiinnostaisi tietää.


    • olisipa.30-luku.vielä

      Tässä nähdään mihin on tultu lastenkasvatuksessa. Eiköhän olisi parasta hommata kameravalvonta jokaiseen kotiin missä on pieniä lapsia.
      Mutta se valvonta pitäisi saada myös päiväkoteihin, Lisäksi pitäisi saada vanhusten koteihin sekä hoitolaitoksiin kameravalvonta.
      Sillä pääsisi helpommalla. OIkeusistuimetkin voisivat aikanaan selvittää kaikki syytteet katsomalla tallenteista, mitä oikein tapahtui.

      • aivanaivan

        ja lastenvalvojille, lastensuojeluun myös tallentava kamera ja yhteydet suoraan tuomioistuimeen; ettei olisi mahdollista valehdella tuomio-istuimessa lapsen olosuhteita lastensuojelun perättömässä lausumas-
        sa siitä mitä oikeasti on tapahtunut.


      • LapsillaBisnestä
        aivanaivan kirjoitti:

        ja lastenvalvojille, lastensuojeluun myös tallentava kamera ja yhteydet suoraan tuomioistuimeen; ettei olisi mahdollista valehdella tuomio-istuimessa lapsen olosuhteita lastensuojelun perättömässä lausumas-
        sa siitä mitä oikeasti on tapahtunut.

        Erityisesti viranomaisille. Lastensuojelun tiedetään painostavan lapsista vastauksia vanhempiaan vastaan. Kysymystä hoetaan niin kauan että lapsi antaisi toivotun vastauksen, muutoin ei lasta päästetä kuulustelusta. On suorastaan naiivia olettaa että nuo viranomaiset automaattisesti toimisivat puolueettomasti eivätkä esim oman etunsa tavoittelemiseksi. Seurannan tulisi olla myös 24/7 sillä manipulointia tehtäisiin muutoin kameroiden tavoittamattomissa.


    • sieLUU

      Minusta tuntui että turhaan epäilitte lapsen sanoneen että häntä olisi lyöty
      Ne päivähoitajat olivat varmaan huolissaan jos lapsella taipumus lyödä muita lapsia
      ( Miten ihmiset ovat niin sekavia vastauksissaan???
      Voisivatko he lukea Raamattua, perustaa seurakuntiin tapaamis ja keskustelu piirejä

    • sieLUU

      Jos hän koetti joskus lyödä muita lapsia kun kerran pikkusiartakin
      Tai muutoin riehunut, kuriton ollut?
      Minust lasta saisi vaikak lyödäkin
      Me voifdaan Ismon kanssa opettaa
      Osataanhan koiriakin kouluttaa
      Ei niiden anneta riehua! Se on kerrasta poikki

    • sieLUU

      Niin ne saa leikkiä, ja riehua tietysti Koirat tai lapset mutat ei olla tottelematon tai väkivaltainen tms Koiratkin koettavat pomottaa ihmistä jos voivat
      Koiran pitää totella yhdestä käskystä, ei hoeta
      Jos koira osaa kai ihminenkin

    • sieLUU

      En tiedä miten voisi liian rajusti taluttaa pois lapsen joka koettaa tappaa pikkuvauvan?
      tai satuttaa sitä? Eikö teillä nyt ole normaalia järkeä?
      ;
      Se pentu ei vaan kertakaikkiaan saa tehdä sellaista! tehdään selväksi.
      ;
      TIETYSTi ei mieluummin saa lyödä IlmeisestikäänKUKAAN EI halua lyödä lasta
      on hyvä niin on järki Ei kukaan halua lyödä koiraakaan mutat kyllä siihen tartutaanfyysisesti jos se koettaa tappaa jonkun muun koiran
      Sitä vaikka mäiskitään turpaan Mutta ei vahingoittaen teitystikään
      ) Minä olin kiltti lapsi. Herkkkä Minua ei tarvinnutopettaa

    • sieLUU

      En kyllä tiedä niistä muille koirille vihaisista koirista Koirani olivat kilttejä
      paitsi yksi kääpiökoira oli ehkä vihamielinen muille koirille Sen pidin aina kiinni, taluttimessa Suuremman koiran joka vihainen ja vaarallinen pitää tietenkin kiinni,
      ja kurissa taluttimessa En tarkoita että pitäisi mäisskiä kuonoon koiraa.. joka luonnostaan aggressiivinen muille koirille Jotkut urkokset ovat vihaisia muille uroksille, jotkut nartut muille nartuille, ei niitä ehkä voi opettaa ( en itse olisi yrittänytkään jos koira sen luontoinen. Koirankouluttajat voi tietää ??
      ;
      Mutat jos lapsi on ihan mahdoton ei minusta ole olennaista tarttuuko tai koskeeko fyysisesti
      Kyllähän polisitkin ampui jalkaan miestä joka oli mahdoton puukon kanssa riehuessa, ja taltuttavat väkivaltaiset ihmiset
      Kyllä ihmisen pitää käyttäytyä
      Mutta jos heille opettaisi sitä elämän tarkoitusta???
      Raamattu on ihana! kyllä

      • Lapsikaupan_vastustaja

        Suomen kommunistisessa epätasavallassa et pääse virkamieheksi jos arvostat Raamatun ohjeita. Suomessa on voimakasta piilorasismia ja syrjintää. Lespot kyllä pääsevät muiden ihmisten johdateltaviksi, ovathan he helppoja ohjailtavia. Tiedätte kyllä keitä viranomaisia tarkoitan.
        Venäläisetkin ihmettelevät tällaista äärikommunismia jota suomi harjoittaa.


      • Lapselle.apua
        Lapsikaupan_vastustaja kirjoitti:

        Suomen kommunistisessa epätasavallassa et pääse virkamieheksi jos arvostat Raamatun ohjeita. Suomessa on voimakasta piilorasismia ja syrjintää. Lespot kyllä pääsevät muiden ihmisten johdateltaviksi, ovathan he helppoja ohjailtavia. Tiedätte kyllä keitä viranomaisia tarkoitan.
        Venäläisetkin ihmettelevät tällaista äärikommunismia jota suomi harjoittaa.

        Oletko äiti vai päiväkodin henkilökuntaa?


      • seonlapsistaan
        Lapselle.apua kirjoitti:

        Oletko äiti vai päiväkodin henkilökuntaa?

        viranomaisten ja äidin toimesta vieraannutettu lapsen ISÄ


    • Syrjittyfaija

      Kauniita puheita, juu. Minun poikani oli muutama vuosi sitten eräässä ranskankielisessä päiväkodissa. Eräänä päivänä oli naama vähän ruvella. Kysyin ohimennen, että mistä oli jäljet saanut? Alkoi käyttäytyä omituisesti. No, eihän nelivuotiaalta kestä kauaa saada selville. Äiti oli kuulemma lyönyt - ja vieläpä haarukalla! Olin järkyttynyt ja pyysin päiväkodin lastenhoitajaa kysymään pojalta itseltään. Tämä huusi minulle kurkku suorana, että "itse saatte hoitaa omat asianne!" Oli tosin kertonut äidille minun huutaneen kurkku suorana, kun otin asian puheekisi päiväkodin vuosikokouksessa. Feministejä ei pitäisi päästää päivähoitajiksi, mutta miten sen estäisi?

      • Feminismiä_juuri

        Auta armias jos tilanne olisi ollut toisinpäin.

        Sen voisi kai estää arvostamalla perhettä, ja tarkoin tutkia että valitsee sellaisen (kristityn) vaimon joka suhtautuu äitiyteen ja vaimouteen ylpeydellä, eikä vie lastaan muiden kasvatettavaksi vaan uskoo siihen, että on itse lapselleen se oikea kasvattaja. Sellainen joka myös arvostaa miestään. (Sellaisia ihmisiä ei päiväkotityössä, kouluissa, eikä sosialiviranomaisissa ole)


    • Tuhotkaa_Lapset_ry

      Nyrkkisääntö on älkää viekö lastanne päiväkotihysteerikkojen hoidettaviksi älkääkä missään nimessä pyytäkö apua sosiaalitoimesta vaikka luulettekin sen tarpeelliseksi. Lastenkidutusviranomaiset eivät asioita paranna vaan pahentavat. Vainoavat ja vievät lapset pois täysin syyttä.
      (Kaarina)

      • Samointoimitaan

        R A I S I O N K A U P U N G I S S A


      • Tuhotkaa_lapset_ry

        Nuo kierrättävät työntekijöitä keskenään. Ja välillä käyvät konsultoimassa (hakemassa todellisen palkkansa) jossain lastenkotilaitoksissa, tullakseen pölyjen laskeuduttua tekemään taas rikoksiaan sosiaalitoimeen.


    • KiristystäJaPahoinpitely

      ÖÖ: Jää moni synttärilahja ostamatta? :)

    • vapaudenriistoa

      Kukaan ei puutu asiaan jos viranomaiset käyttävät väkivaltaa. Lain tulisi olla sama kaikille ja lapsi kasvaa ennenpitkää kuuliaiseksi kun vanhemmat osoittavat lapselleen rakkautta johon kuuluu rajat ja tarvittaessa kohtuullinen kurituskin. Miksi valtiovalta antaa säädöksiä ellei vanhemmatkaan saa?

    • angelinsa

      Ei ole lapsen vika että käytös on muuttunut vauvan tulon jälkeen. Ota välillä isompi lapsi aina syliin ja hellittele ja keksi hänelle puuhaa, anna hänenkin osallistua vauvan hoitoon ja tehkää yhdessä kaikkea mitä aatella saattaa, lapsella on kova tarve päteä ja olla jotain, mutta äiti kohdistaa huomion vauvaan koko ajan, ei vanhempi lapsi ollut sen huonompi syntyessään ja hänen pitää saada kasvaa vieläkin terveenä kunnes on aikuinen. Äitinä pitää osata ajatella, ettei lasta hoida kukaan muu niin hyvin kuin hänen äitinsä, lapsi rakastaa omaa äitiään hamaan maailman loppuun, niinkuin äitinsä häntä rakastaa. Äidin ja lapsen rakkaus on sitä aitoa, älä anna sen saastua jaksamisen tai muun takia. Lapset ovat vain aikansa pieniä ja vaativia yöllä ja päivällä, työtä riittää mutta se on palkitsevaa. Loistat rakkautta kun katsot heitä, älä anna periksi.

    • lastentarhanope

      Yhteistyö päiväkotilasten vanhempien ja päiväkodin aikuisten välillä perustuu luottamukselliseen kasvatuskumppanuuteen. Kun lapsi kertoo jotain huolestuttavaa kotioloista, päiväkodin aikuinen kertoo tästä aina vanhemmille. Tämän jälkeen konsultoidaan lastensuojelua ja yhdessä heidän kanssaan pohditaan, onko syytä tehdä lastensuojeluilmoitus. Päiväkodin aikuisilla ei ole ammattitaitoa, velvollisuutta eikä oikeutta alkaa tutkia puhuuko lapsi totta vai ei. Se on lastensuojelun tehtävä. Tässä toimitaan lapsen parhaaksi.

      • hovijakorkeimman

        oikeuden kieltäytyessä pääkäsittelyn järjestämisestä johtopäätöksiin vedoten rikkoessaan kiistatta oikeudenkäymiskaaren säädöstä pääkäsittelyn järjestämisestä riita-asiassa mm. hovioikeudessa.


      • En_lainkaan_ihmettelisi
        hovijakorkeimman kirjoitti:

        oikeuden kieltäytyessä pääkäsittelyn järjestämisestä johtopäätöksiin vedoten rikkoessaan kiistatta oikeudenkäymiskaaren säädöstä pääkäsittelyn järjestämisestä riita-asiassa mm. hovioikeudessa.

        Olisikohan asian ratkaisusta päättäneet Paula Olenius tai Hannele Sarell. Ei ole ensimmäinen kerta kun eivät ratkaise asiaa. Eivät vaan välitä tehdä työtään ja palkka tulee. Eivät korpit toistensa silmiä noki.


      • älkää_ymmärtäkö

        Miten voi olla ettei lastentarhaope näe ristiriitaa. Jos kasvatuskumppanuus perustuu luottamukseen vanhempien ja päiväkotihenkilöstön välillä, niin etkö huomaa että luottamus rikotaan kun otetaan yhteyttä sosiaaliviranomaisiin?
        Tuollaisia harhaanjohdettuja orjia nämä valtiolla työskentelevät ihmiset ovat.


      • Turunhovioikeus
        En_lainkaan_ihmettelisi kirjoitti:

        Olisikohan asian ratkaisusta päättäneet Paula Olenius tai Hannele Sarell. Ei ole ensimmäinen kerta kun eivät ratkaise asiaa. Eivät vaan välitä tehdä työtään ja palkka tulee. Eivät korpit toistensa silmiä noki.

        Hovioikeus toteaa, etta asiassa ei ole kysymys esitetysta naytösta vaan siita tehtavista johtopäätöksista. Ei perusteluja ratkaisulle
        Vaatimus paakasittelyn toimittamisesta hylätään oikeudenkaymiskaaren 26luvun 14 §:n 2 momentin 6 kohdan nojalla.

        MUUTOKSENHAKU

        Asian ovat ratkaisseet:
        Hovioikeudenneuvos Teppo Hurme
        Hovioikeudenneuvos Maile Akerberg
        Hovioikeudenneuvos Ahti Ikola
        Esittelijä viskaali Kalle Kalliokoski

        Ratkaisu on yksimielinen.


      • Turunhovioikeus
        Turunhovioikeus kirjoitti:

        Hovioikeus toteaa, etta asiassa ei ole kysymys esitetysta naytösta vaan siita tehtavista johtopäätöksista. Ei perusteluja ratkaisulle
        Vaatimus paakasittelyn toimittamisesta hylätään oikeudenkaymiskaaren 26luvun 14 §:n 2 momentin 6 kohdan nojalla.

        MUUTOKSENHAKU

        Asian ovat ratkaisseet:
        Hovioikeudenneuvos Teppo Hurme
        Hovioikeudenneuvos Maile Akerberg
        Hovioikeudenneuvos Ahti Ikola
        Esittelijä viskaali Kalle Kalliokoski

        Ratkaisu on yksimielinen.

        Hovioikeus on tutkinut karajaoikeuden ratkaisun oikeellisuuden. Karajaoikeuden ratkaisun muuttamiseen ei ole ilmennyt aihetta.


      • En_ihmettele
        Turunhovioikeus kirjoitti:

        Hovioikeus toteaa, etta asiassa ei ole kysymys esitetysta naytösta vaan siita tehtavista johtopäätöksista. Ei perusteluja ratkaisulle
        Vaatimus paakasittelyn toimittamisesta hylätään oikeudenkaymiskaaren 26luvun 14 §:n 2 momentin 6 kohdan nojalla.

        MUUTOKSENHAKU

        Asian ovat ratkaisseet:
        Hovioikeudenneuvos Teppo Hurme
        Hovioikeudenneuvos Maile Akerberg
        Hovioikeudenneuvos Ahti Ikola
        Esittelijä viskaali Kalle Kalliokoski

        Ratkaisu on yksimielinen.

        Samanlaisia kumileimasimia kaikki. Ei niitä lasten etu kiinnosta. Kunhan istua naureskelevat ja nauttivat siitä että ihmiset riitelevät, joka vain tietää enemmän tuloja heille. Kyllä ne tietää mitä tekevät ja jättävät tekemättä, mutta tulevat kyllä tuomiolle hekin olkoon mikä titteli rinnassa tahansa. Nauttikoon sitten hetken korruptoituneisuudestaan.
        Voimia sulle. Et suinkaan ole ainoa syrjitty tässä kriminaalien hallitsemassa pahoinvointivaltiossa.


      • Kiitossinulletuestasi
        En_ihmettele kirjoitti:

        Samanlaisia kumileimasimia kaikki. Ei niitä lasten etu kiinnosta. Kunhan istua naureskelevat ja nauttivat siitä että ihmiset riitelevät, joka vain tietää enemmän tuloja heille. Kyllä ne tietää mitä tekevät ja jättävät tekemättä, mutta tulevat kyllä tuomiolle hekin olkoon mikä titteli rinnassa tahansa. Nauttikoon sitten hetken korruptoituneisuudestaan.
        Voimia sulle. Et suinkaan ole ainoa syrjitty tässä kriminaalien hallitsemassa pahoinvointivaltiossa.

        Voimia tarvitaan; erityisesti rakkaat vieroitetut lapseni.. ja voidaankin
        perustellusti kysyä kukahan se ns. "hullu" oikeasti onkaan tässä ns.
        "mafia" suomi- nimisessä valtiossa..


    • sieLUU

      Ei saa lyödä lasta!!! Kirjoitin vain liioitellen

    • sieLUU

      Mitähän varten minulle annettu että en ole seurustellut päivääkään eikä ole ollut lasta Oli niitä koiralapsia enkä niitä lyönyt Ei askeleesta toiseen olisi voinut kuvitellakaan
      Se on tehtävä että sekunnista toiseen koiran vaikak 18 vuoden elämän ajan koskaan tahdo sitä satuttaa ( toinen kääpiökoira eli 18 vuotiaaksi )
      Lasta ajattelee samalla tavalla???

    • Theo2013

      Mene ihmeessä viranomaisten puheille lapsesi käytöksestä,ja pyydä kotiin apua vaikka tarkkailija,Minun tutulla oli todella fiksu tyttölapsi,se nosti kotona äläkän yksinään että häntä kiusataan ja hakataan/kaikki aikuiset.Ja kaupassa kun ei saanut tahtoaan läpi alkoi huutaa ettei Äidin rahat riitä noihin ostoksiin,vaan on pöllinyt lisää jostain.(noin 3-6v). Oli myös tilanne jossa oli imenyt kankaan läpi punoitusta iholleen ja lyönyt itseään jalkaan jollain niin että mustelmia oli useita.Tapaus saatiin tutkintaan kiitos erään sossun rouvan joka tiesi vastaavan tapauksen,oli ollut itse lapsen vahtina ja ottanut valokuvia ja videotallenteen muuten hän olisi saanut myös syytteen vanhempien ohella.Myös nyt laitettiin kamerat salaa jopa vessaan ja totuus tuli julki,saatiin diagnoosi ja lääkitys ja syy oli ruokavaliossa osittain,nimittäin taapero pölli kaapista vuorokaudessa karkkia ja jopa viisi litran oikeaa Koka-Kolaa,eli oli sokeri kännissä ja kuusivuotis synttärellä olin ainoa joka jaksoi pitää tyttöä sylissä kun otettiin valokuvia. Mitä tästä opimme?Kaikki lapset ei ole henkisesti terveitä vaikka koti olisi kunnossa ja vanhemmat,nämä vanhemmat antoivat liikaa löysiä koska olivat väsyneitä oman työnsä johdosta ja lapsi pomotti. Saivat apua ja vaihtoivat työpaikat joten nyt tienaavat tuplaten,esim. Äiti on erikoislasten osastolla sairaalassa ja Isukki unenlma ammatissa hienon työkoneen ohjaimissa,eikä konttaa lumihangessa.Tiedoksi vanhemmat säästyivät henkisiltä vammoilta ja voivat hyvin ja tyttö on aivan ihana luonne.

      • meneppävaanitse

        hakemaan sitä huostaanotto ym valehtelu"apua" viranomaisten valehdellessa tuomioistuimessa lapsen olosuhteet, toiveet ja
        lausunnot perättömässä lausumassaan ja sairaudessaan..


      • Lainsuojattomat

        Samaa mieltä olen. Niistä virkailijoista ei ole kuin haittaa jotka pyrkivät dollarit silmissä etsimällä etsien vikoja vanhemmista antamatta minkäänlaista konkreettista apua. Tavoitteena on antaa lapsesi jollekin toiselle kainoja kaihtamatta. Valehtelu, liiottelu, kiristys ja painostus ovat kyllä muille paheksuttavia asioita kuten tuleekin olla, mutta sossutädeille tämä on arkipäivää ja ehto työpaikan pitämiseen. Lastenohjaajat ja lähihoitajat koulutetaan siten että heidän tulee hysterisoida ja velvoitteena tehdä ilmoitus lastensuojeluviranomaisille jotka ryhtyvät vainoamaan perhettä.


    • Eräs.mummu

      Päiväkotitädit ovat ammatti-ihmisiä. Heillä on kokemus monista lapsista, kun taas pikkulapsen äiti ei tunne kuin oman lapsensa käytöksen.
      Kannattaa keskustella hoitohenkilökunnan kanssa ja miettiä, miten saa mustasukkaisen esikoisen tajuamaan tilanne. Lapsi ei saa rankaisematta lyödä vauvaa eikä äitiä, joten hyvät neuvot ovat tarpeen.
      Vaikea keksiä väsyneenä ja yksin oikeaa tapaa hoitaa tilanne.
      Päivähoitajat eivät linnoittaudu "lasten puolelle", vaan heidän tehtävänsä on auttaa perheitä lasten hoidossa ja kasvatuksessa.
      Luota heihin.

      • jestaskos

        Päiväkodissa työskentelevät eivät ole läheskään ammatti-ihmisiä vaikka niin luulisi. Se on ammatti siinä kuin sosiaalivirkailija tai joku muu.
        Ihmettelenkin, kuinka määrätyille aloille pesiytyy huonosti kasvatukseen perehtyviä aikuisia. Koulutukseen pyrkiville tulisi järjestää tarkemmat pääsyvaatimukset!

        Sosiaalivirkailijalla on liian suuri päätäntävalta lapsen sijoitukseen-biologisen vanhemman ylläpitämiseen, missä lapsen etu ei ole etusijalla.


      • Näe_ja_ymmärrä
        jestaskos kirjoitti:

        Päiväkodissa työskentelevät eivät ole läheskään ammatti-ihmisiä vaikka niin luulisi. Se on ammatti siinä kuin sosiaalivirkailija tai joku muu.
        Ihmettelenkin, kuinka määrätyille aloille pesiytyy huonosti kasvatukseen perehtyviä aikuisia. Koulutukseen pyrkiville tulisi järjestää tarkemmat pääsyvaatimukset!

        Sosiaalivirkailijalla on liian suuri päätäntävalta lapsen sijoitukseen-biologisen vanhemman ylläpitämiseen, missä lapsen etu ei ole etusijalla.

        Nämä ilmaisee mistä siinä on kyse:
        https://www.youtube.com/watch?v=qqvijdxnHxI (miten työntekijät valitaan)
        https://www.youtube.com/watch?v=xeOaTpYl8mE (mitä siitä seuraa)


      • etymmartanyt

      • etymmärtänyt
        etymmartanyt kirjoitti:

        Turhia linkittelet, jos et muuta osaa laittaa.

        ettei yhruikuilla ole oikeutta mielipiteeseen..


      • Ole_ymmärtämättä
        etymmartanyt kirjoitti:

        Turhia linkittelet, jos et muuta osaa laittaa.

        Edellä mainitut videot kertovat tyhjentävästi mistä on kyse kun päiväkotityöhön ja sosiaalitantoiksi valitaan ihmisiä.


    • yreyrye

      Ap, niin siis hakkaat lastasi. Ok ilmoittaudu itse sossuille ja kerro tilanne, niin saat paremman kohtelun, kuin jos he kuulevat ehkä väritetyn version jostain muualta. Mutta kyllä sä hakkaat lastasi, kertomasi perusteella.

      • Natsisaksamalli

        Juuri tuollaisia johtopäätöksiä vetävät nuo muka ammattilaiset. Käydään kouluttautumassa jossain korruptiokoulussa ja oletetaan sen perusteella tosiaan tietävän jostain. Kiitos kun toit esille miten asioita päättelette. Juuri tätä ovat eräät henkilöt tälläkin palstalla koittaneet ilmaista.

        Mitä tyhmempi ihminen on kyseessä sitä helpommin sellainen uskoo olevansa viisas kun joku valehtelija niin vain uskottelee.


    • Kyllä_lapset_osaa

      Varmaan jos lapsi kertoisi noin niin asia otettaisiin vakavasti. Mutta myös otetaan huomioon se, että lapsi saattaa satuilla. Jos ei ole usein mitään epäilyttäviä mustelmia ja välinne tuntuu olevan ok, eikä lapsi pahemmin oireile. Ja voihan olla, että lapsi ei toteuta koskaan uhkailujaan.

      Joskus oma lapseni sanoi kiukutellessaan, että "mä kerron päiväkodissa aikuiselle, että sä löit mua". Olin aivan järkyttynyt, että mistä 4-vuotias edes keksii tuollaista. En todellakaan lyönyt lasta. Korotin ääntäni ja en antanut lapselle jotain mitä hän halusi. Lapsi kiukutteli ja sanoi yhtäkkiä noin. En koskaan löisi lastani. Ja lapseni on ihan normaali ja ihana lapsi. Joskus kiukuttelee, ei mitenkään usein. Olisiko päiväkodissa joltain oppinut vai mistä ihmeestä? Itse kuulin, jonkun vähän isomman lapsen sanovan isälleen, että ilmoittaa hänestä lastensuojeluviranomaiselle. Kyseinen lapsi kyllä ehkä oli ollut sellaisten kanssa tekemisissä, sen perusteella mitä lapsen äidistä tiedän. Mutta isä vain komensi lasta eikä antanut lapsen tehdä niin kuin halusi.

      Ehkä voisit kysyä vaan yleisesti neuvoa, että mitä tehdä kun lapsesi on mustasukkainen vauvasta, ei tarvitse kertoa lapsen uhkailusta.

      • sensijaanvoisit

        kertoa äidin ja viranoamisten harrastamasta uhkailusta lapsia kohtaan;
        viranomaisten valehdellessa tuomioistuimessa lapsen olosuhteet, toiveet
        ja lausunnot asumisestaan myös isällään perättömässä lausumassaan..


    • cfddsfdf

      Kumi miehelle niin ei tuotakaan ongelmaa ole..Teet samalle lapselle palveluksen.

      • tailinnaa

        50 vuotta äidille ja viranomaisille lapsen edun ja oikeuksien, lain-vastaisesta menettelystä, valehtelusta ja perättömästä lausumasta
        tuomioistuimessa; lapsen omalle isälle yksinhuolto, lapsille korvauksia vieraannuttamisesta, manipuloinnista, uhkaillusta ja pelottelusta 100 miljoonaa euroa..


      • tasa-arvoako
        tailinnaa kirjoitti:

        50 vuotta äidille ja viranomaisille lapsen edun ja oikeuksien, lain-vastaisesta menettelystä, valehtelusta ja perättömästä lausumasta
        tuomioistuimessa; lapsen omalle isälle yksinhuolto, lapsille korvauksia vieraannuttamisesta, manipuloinnista, uhkaillusta ja pelottelusta 100 miljoonaa euroa..

        Jos lapselta riistetään oikeus ja valinnanvapaus tai manipuloidaan on se vakava rikos, mutta jos sen tekee sossutädit saaden siitä taloudellista hyötyä ja palkkalisiä ei siihen puututa. Namutätejä sossu täysi..


      • Kuminaamalle

        Ei millään hyvällä, mutta juuri tuollaiset feministi letkunheiluttajat kaikessa vastuuttomuudessaan saavat naiset käyttäytymään miten sattuu. Kunnon mies ei tuolla jakele pyllisteville naisille vaan kieltäytyy tekemästä tyhmää. Toivottavasti nuo naiset ymmärtäisivät myös miten idioottimaisia erräät miehet ovat ja samalla ajattelisivat että millainen on fiksu ja vastuullinen nainen/äiti.


    • eräsyhmummuruikku

      Päiväkotitädit eivät ole ammatti-ihmisiä vieraannuttaessaan tarkoitushakuisesti viranomaisten ja äidin kanssa lapset omasta isästään. Heillä ei ole kokemusta monista lapsista, kun taas pikkulapsen äiti ei tunne kuin oman käytöksen vieraannuttaessaan lapsensa omasta isästään...

      Kannattaa keskustella lapsen isän kanssa ja miettiä, miten saa mustasukkaisen vieraannuttajaäidin tajuamaan tilanne; lapsen etu ja paras Lapsi saa rankaisematta lyödä äitiä ja viranomaisia, joten hyvät neuvot ovat äidille ja viranomaisille tarpeen..lapsen vieraannuttajat saatana, yhruikut paskaroskasakkia.

      Vaikea keksiä väsyneenä ja yksin oikeaa tapaa hoitaa tilanne; kun ei anneta
      lapsen isän osallistua lapsen elämään ja olla lapsensa huoltaja, vastuullinen
      vanhempi äidin ja viranomaisten valehdellessa tuomioistuimessa lapsen
      olosuhteet perättömässä lausumassaan ja sairaudessaan..

      Päivähoitajat linnoittautuvat äidin ja viranomaisten puolelle, ei "lasten puolelle" eristäessään lapsen isä huoltaja tai vanhempi perusteettomasti lapsen elämästä, heidän tehtävänsä ei ole auttaa perheitä lasten hoidossa
      ja kasvatuksessa vaan manipuloida ja vieraannuttaa lapsi omasta isästään
      lapsen toiveen ja mielipiteen vastaisesti.

      Luota koskaan luota heihin; hoitajiin, viranomaiseen ja lapsen äitiin..

    • Aboriginaali

      Tasa-arvoa erovanhemmuuteen - isät pois paitsiosta
      Tarkoitus ja tavoitteet

      Projektin tavoitteena on tuottaa koulutus, joka lisää viranomaisen kykyä harkita isän tai äidin soveltuvuutta huoltajuuteen vailla perinteisiä sukupuoleen liitettyjä stereotyyppisiä käsityksiä. Projektin painopisteenä on isänäkökulman lisääminen viranomaisen työhön siten, että miesten ja naisten tasa-arvoisuus toteutuisi myös erotilanteissa. Työn ja perhe-elämän yhteensovittamisella voidaan isien osallistumista lasten elämään parantaa. Kohderyhmänä ovat sosiaalialan korkeasti koulutetut eroperheiden kanssa työskentelevät viranomaiset.

      Tulokset
      kolme täydennyskoulutusta sosiaalialan korkeakoulutetuille, jotka lisäävät
      sosiaaliviranomaisten kykyä lisätä isänäkökulmaa erotyöskentelyissä, arvioida isien ja äitien soveltuvuutta huoltajuuskysymyksissä ilman stereotyyppisiä käsityksiä ja vahvistaa tasa-arvoisuuden toteutumista hoivavastuun jakamisessa eron jälkeen
      kolme yleisölle avointa kehittämisfoorumia, jotka kohdistetaan sosiaalialan yrityksille, työterveyshuollolle, päivähoidolle, sosiaalialan koulutusta tarjoaville oppilaitoksille, maahanmuuttajatyön viranomaisille ja yksityisille ihmisille tarkoituksena jakaa tietoa eroprosessin ja erovanhemmuuden vaikutuksista yksilöön, työyhteisöön ja terveyteen
      projektin lopussa verkostoseminaari, joka kokoaa valtakunnallisesti koulutuksiin osallistuneet viranomaiset, jotta nämä voivat jatkossakin jakaa hyviä käytänteitä työyksiköissään ympäri Suomea
      koulutusten pohjalta opas erovanhemmuudesta ja tasa-arvosta
      opiskelijatyönä 2 opinnäytetyötä projektista
      Sosiaali- ja terveysala tuottaa projektiin asiantuntijuutta sekä osallistuu koulutuksen suunnitteluun ja toteutukseen.

      Koordinaattori: Lahden ammattikorkeakoulu, Aikuiskoulutus

      Hankkeen toteutusaika: 1.1.2010 -

      Rahoittaja: ESR-ohjelma

      Lisätietoa hankkeesta
      Terhi Taajamo, sosiaalialan opettaja
      Puh. 044 708 0770
      Sähköposti terhi.taajamo[at]lamk.fi

      LAHDEN AMMATTIKORKEAKOULU
      Sosiaali- ja terveysala
      Hoitajankatu 3
      15850 LAHTI
      ------------------------------------------

      • NeNauttiiVääryydestä

        Heidän sanoihinsa ei yksinkertaisesti voi luottaa. Muilta sitä vaativat joka onkin oikein mutta itselleen sallivat valehtelemisen. Kyllä rikollisetkin tietävät tekevänsä väärin, samoin nuo tietävät. Saavat kyllä tuomionsa hekin kun sen aika on.
        Tietäköön sen.


    • Makeklöä

      Olen mies 47.v ja minulla on poika. En ole päivähoitaja, ainoastaan tavallinen miesvaltaisella alalla työskentelevä. Toivoisinkin että en saa päälleni kaikkia naisten raivoa kun haluan antaa miehisen näkökannan asiaan.
      Ensinnäkin ihmettelen jos olet kotona vaavelin kanssa niin miksi ihmeessä esikoisesi on päivähoidossa? Kyllä mielestäni hänen paikkansa on kotona äidin ja uuden tulokkaan kanssa yhdessä mukana arjessa, oppia jänniä uusia askareita. Vaihtaa vaippoja, syöttää ja olla se tärkeä isosisko/isoveli. Saada huomioo ja kehuja kuinka hienosti hoitaa pikkuista. Ei varmaan kuule kiusaa ja yritä lyödä. Mutta kun aamulla väsyneenä viedään tarhaan pois jaloista että vanhemmat pääsee nauttimaan, tuutimaan ja puputtelemaan uuden vaavin kanssa niin kyllä siinä ihan varmasti tulee mustasukkainen olo. Ei lapset ole tyhmiä, ne kyllä tajuu tuollaiset asiat. Istuppa kuule hetkeksi ja oikeesti mieti asiaa esikoisesi silmin..

      • eläkehoitsu

        Voi miten oikeassa oletkaan Makeklöä !


      • eiihanoikein
        eläkehoitsu kirjoitti:

        Voi miten oikeassa oletkaan Makeklöä !

        Voihan se lapsi olla kotaona isänsäkin kanssa äidin ollessa työssä, kuten meillä aikoinaan; valitettavasti se vain ei äidille käynyt ja äiti ei halunnut isän hoitavan yhteisiä lapsiaan kotona vaan pakotti lapsen päiväkotiin ja myöhemmin eron tullessa valehteli sitten Raision ns. "viranomaisten" kanssa lapsen olosuhteet, lausunnot ja toiveet lapsen asumisesta osit-tain oman isän kanssa tuomioistuimessa perättömässä lausumassaan kuinka huono ja sairas mies oli kyseessä halutessaan itse hoitaa rakkau-della yhteisiä lapsiamme.


    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1780
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1095
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe