uupumus treenistä

jevverjjvrj

Olen huonokuntoinen ns. Läskilaiha. Aloitin viikko sitten kuntosaliharrastuksen, pohjalla oikeastaan vain satunnaista lenkkeilyä. Lisäksi olen nyt käynyt kahdesti les millsin shbam tunnilla, joka on minulle aika raskas ja hiki lentää vaikka yleensä hikoilen urheillessa vähän vaikka sykkeet on pilvissä.

Kunto-ohjelma on suurinpiirtein seuraavanlainen: Ma shbam, ti sali, ( pt teki aloittelijan saliohjelman jossa prässiä, vatsoja, selkää, punnerrusta laitteessa, reidenojennus, ja pari käsiliikettä joita en nyt ulkoa muista..) ke lepo, (lenkki) to sali, pe lepo, (lenkki) la tai su sali. Eli 3xsali viikossa ja tuo shbam ja yleensä myös jonkinlaista muuta liikuntaa.

Ongelmana on että vaikka tuossa nyt ei ihan hirveästi treeniä ole niin olen todella uupunut seuraavana päivänä treenistä ja voisin nukkua koko ajan. Yritän syödä terveellisesti ja tankata treenien jälkeen..

Mikä vikana

5

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tfytfyfytfyt

      Tuohon on aika mahdotonta sanoa mitään tyhjentävää tietämättä enempää ruokavaliostasi, taustastasi ja treeneistäsi. Jos sohvaperuna alkaa treenaamaan kovaa 6 päivänä viikossa, on se aivan varmasti liikaa. Treenimääriä ja tehoja tulisi lisätä pikkuhiljaa. Jos taas osa treeneistä on kevyempiä, voi tahti olla ihan sopiva.

      Laihaläskinä ruokavaliosi tuskin on ollut ihan kunnossa, joten toivottavasti olet sen korjannut. Paljon liikkuva tarvitsee myös paljon ruokaa, ja silläkin on suuri merkitys, mitä se ruoka on.

      • eläunohdaunta

        Unohtamatta unta. Jotta rasituksesta palautuu on myös nukuttava tarpeeksi ja hyvin.


    • Ent._LS

      Olisitkon rukannut ruokavaliota liikaa, niin ettei energiat riitä. Jos olet lisännyt liikuntaa paljon, niin olettaisin että vanha ruokavalio olisi voinnut olla ihan passeli nykyiseen tyyliin, ja enerigan tarve mahdollisesti jopa lisääntynyt. Toinen kannattaa muistaa, että unta tarvitsee yleensä enemmän kun treenaa.

    • bothsides

      Mä aloitin reilu kaksi ja puoli vuotta sitten, vakavasta sairaudesta toivuttuani, painonpudotuksen ja treenaamisen ja fysiikkani oli aivan pohjalla, totaalisen pohjalla. Aloitin kotona tekemällä joka aamu ja ilta istumaanousuja, punnerruksia, selänojennuksia, kyykkyä omalla painolla ja leuanvetoa. Tein kutakin liikettä niin monta kuin jaksoin, aina suoraan liikettä vaihtaen (circuittina). Eka viikolla olin oksentaa n 5 minuutin jälkeen, eikä toistoja tullut montaakaan/liike. Pumppu takoi rinnassa ja happi meinas loppua. Pikkuhiljaa toistoja alkoi tulla enemmän ja treenikin kestää pidempään. Tein tuota noin kaksi kuukautta, joka päivä, aamulla ja illalla. Kun treeniin alkoi mennä n puoli tuntia, aloin käymään salilla. Tein paljon ns "isoja liikkeitä", eli useaa lihasryhmää rasittavia: kyykkyä, mavea, rinnalleveto-pystypunnerrus tangolla, vatsoja, leukaa, jne. Eka treeni taisi kestää n 20 minuuttia ja olin aivan tiltissä. Pikkuhiljaa kroppa alkoi ottaa vastaan treeniä ja palautuakin. Kävin salilla ma, ke, pe ja kotona jumppasin ti, to, la. Sunnuntait huilailin. Tätä jaksoa kesti pari kuukautta. Tämän ajan käytin nimenomaan kropan ja mielen totuttamiseen poltteeseen, tuskaan ja rajojen koetteluun. Sitten alkoi treenaaminen, eli treenit ja liikkeet lihasryhmittäin. Treenasin 3-4 kertaa viikossa, riippuen systeemistä. Se tuntui juhlalta, kun sai levätä puolet viikosta ;) Ja tuntuu edelleen. Nyt vaan treenit on niin kovia, että kroppa ilmoittaa aika nopsaan, jos ei malta levätä tarpeeksi.

      Mulla tuon n puolen vuoden alkujakson aikana putosi paino n 15 kiloa ja sen jälkeen vielä 5 kiloa lisää. Nyt on otettu takaisin päin n 10 kiloa (lean bulkilla).

      Sun pitää etsiä itsellesi sopiva frekvenssi ja intensiteetti, sekä balanssi treenin, levon ja ravinnon suhteen. Muut voi vaan antaa vinkkejä ja mielipiteitä, mut sinä teet sen, ei kukaan muu. Eikä nuo treeni-ohjelmat sun muut oo mitään kiveen hakattuja, niiden pitää pystyä elämään tilanteen mukaan, niinhän sinäkin teet? ;)

    • 2341234

      Alku-uupumus on aika normaalia. Itsekkin olin alussa väsynyt ja paikat olivat kipeät, mutta nyt olen erittäin energinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe