Kuinka moni vihaa omaa nimeään?

Kertokaa_mulle

Kiinnostaa vaan...

10

878

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mattionwanhanimi

      itse omistan suomen yleisimmän (mies)nimen jota joskus lapsena vihasin mutta nykyään ei haittaa kun on tullut hirveämpiä vastaan ja sopii aikuiselle että vanhukselle.
      ongelma tää on vasta jossain ulkomailla jossa kaikki pitää minua maddiena tai matthiaksena, noloin (itseasiassa myötähäpeällisin) oli ranskassa lentokentän starbucksissa kun huusivat maddieta ja joku jenkkityttö tuli noutamaan vaikka juoma oli minulle.

    • hememtti

      Juu koska 9 kirjainta väliviiva eli ihana kirjoittaa, ärsyttävä lausuakki nii pitkä ja ruma kaksosainen nimi helvetti! Noh veljelleni annettii lyhyt nimi ja nii suurimmalle osalle muillekki. Oon tyttö mut en haluu sanoo sitä nimee ku pelkään et joku tunnistaa ku ei kauhee yleinen oo :D Mut oon tosiaan sitä aina vihannut koko elämäni kiitos vanhemmat :(

    • jkkklööbgiki

      Joo, se on kiva ku opettajat ja muut luulee ulkomaalaiseks ja kysyy miten nimi sanotaan..

      • Anonyymi

        Sama asia etunimeni ulkomalisia ja sukunimeni peri Suomalainen.Luulaan olen muta kuin kanta Suomalinen.Mutta en vihaanimeäni. Jokainen joka vihaa nimeään voi ihan itse saavutaessa 18v. Hakea nimen mutosta. netistä löytyy tiedot varmasti ja mitä maksaa. Kulkee se nimi virkatodistuksessa läpi elämän entinen se ja se.Kuten avioeroissakin.


    • En vihaa, mutta aion silti vaihtaa. Ei tämä nykyinen kuvaa minua, enkä ole tätä valinnut.

      • Ebzuli

        Nykyinen on seksikäs kuten sinä→se kuvaa sinua

        Minä en pidä omasta nimestäni ja aion vaihtaa sen heti kun mahdollista.


    • rvikainentyttönen

      Ei tää kai mikään huono ole, toisaalta niin yleinen (törmännyt aika moneenkin samannimiseen) ja niin.. Onneksi nimessä ei r-kirjainta, sukunimi hoitaa sen.. D':

    • mammaenkummiskaaoo

      Mulla on semmone mamma-nimi et on ollu ennen vanhaan tosi paljon mut enää ei

    • Anonyymi

      minä vihaan nimeäni no kuka ei jos heillä olisi minun nimi mun nimi on Pipsa mua haukutaan siaksi pipsa possuksi kun kävelen koulussa ihmiset alkaa laulamaan sitä pipsa possu laulua ja vaihdan nimeni heti kun voin minua kiusataan viesteissä erityisesti leireillä ja kun olen riidellyt luokkalaiseni kanssa koska hän on todella rasittava he käyttivät nimeäni vastaan kaikkea mitä sanoin haluan vaihtaa nimeäni ihan miksi vain pirjo / pirkko olisi parempi :( en voi sanoilla kuvata miten paljon vihaan nimeäni olen kateellinen ihmisille keiden nimi on joku ihan basic nimi itken joka yö nimeni takiani

    • Anonyymi

      En varsinaisesti vihaa (suku)nimeäni, mutta ajattelin yhdessä vaiheessa vaihtaa sen ja harkitsin sitä tosi pitkään.
      Mutta sitten ajattelin että antaa olla, kun tähän nimeen olen syntynyt niin kyllä mä tän nimisenä sitten haluan kuollakin sitten joskus, kun sen aika tulee.
      Nimi itsessään on kyllä hieno ainakin omasta mielestäni, mutta se sattuu olemaan mustalaisnimi, siis suojattu sukunimi, mitä ei oikeastaan muulla tavoin saa käyttöönsä, paitsi avioitumalla tai syntymällä tällä nimellä kulkevaan sukuun.
      Ihan valkoisena elän vaikka olen puolimustalainen. Eli toisen vanhempani puolella on mustalaisia sen verran, että nimi on jäänyt käyttöön.
      Niin se tässä on ärsyttänyt, kun nimestä jotkut hoksaavat nuo mun sukutaustat eikä heille merkkaa hittojakaan, että mä nyt en ole mitään sellaista, miksikä mustalaisia jatkuvasti haukutaan ja mistä heitä syytetään. Niin se vittuilu ärsyttää ja ylipäätään se, että siitä nyt täytyy jatkuvasti tehdä numeroa ja sitä ottaa puheeksi/esille aina kun mahdollista.
      Niin sillä harkitsin nimen vaihtamista, että saisi olla ja elää rauhassa.
      Mutta en tosiaan sitten viitsinytkään vaihtaa, ajattelin että se nyt ei ole mun ongelmani, vaan niiden, jotka näkee mainitsemaani vaivaa nimestäni johtuen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe