Onko Kuopion nuohouspalvelut kartelli?

hämmästynytasiakas

Eikö täällä ole sellaista yrittäjää jolla olisi muitakin kuin päiväaikoja lakisääteisen nuohouksen suorittamiseen.
Kuinka monessa perheessä joudutaan tekemään järjestelyjä jos molemmat ovat päivätöissä, sitten jos tiedät että esim. kahden kuukauden päästä on sopiva sauma olla päivällä ovia avaamassa niin nuohooja veloittaa extraa koska tämä alue ei ole nyt listan mukaisessa vuorossa.
Uskon että moni laistaa nuohouksen tälläisen takia, oletteko samaa mieltä?

29

2329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exnuohooja

      Nuohostaksoista päättää Kuopiossa Pohjois-Savon aluepelastuslautakunta. Eli tavallaan kartelli. Extraa veloiteaan siksi että nuohooja voi joutua kesken päivän tulemaan kaukaakin nuohoamaan yksittäisen kiinteistön ja tästä aiheutuu matkakuluja ja aikaakin tuhrautuu. Tuo on kyllä vakava puute jos eivät tee nuohouksia iltaisin tai vaikka lauantaisin, kysyntää saattaisi olla, kysy nuohoojalta.

      PS En ole nykyisin enää missään tekemisissä nuohouksen kanssa, en edes asiakkaana.

    • vapaanuohous

      Koko nuohoushomma on mielestäni yksi iso ?-merkki. Outoa, ettei asiakas saa itse tilata nuohoojaansa sieltä, mistä haluaa. On siinä jotain niin pensasneuvostoliittolaista... Ai että Suomiko vapaa maa? Ei ole tässäkään asiassa.

      • ulospuskasta

        Eikös sitä saa tehdä nuohousta itsekin. Näin olen menneisyydestä ymmärtänyt.Kunhan on välineet ja oikeasti tekee nuohoojan työt. Olenko väärässä?


      • exnuohooja
        ulospuskasta kirjoitti:

        Eikös sitä saa tehdä nuohousta itsekin. Näin olen menneisyydestä ymmärtänyt.Kunhan on välineet ja oikeasti tekee nuohoojan työt. Olenko väärässä?

        Saa toki ja voi kieltäytyä nuohouksesta kokonaan, mutta sitten kun kämppä palaa voi tulla ongelmia vakuutusyhtiön kanssa. Sen verran vapaa maa tämä on.


      • Saa_tilata

        Asiakas saa tilata nuohoojan aivan mistä haluaa. Ei enää ole voimassa ns. piirinuohoojajärjestelmä. Useinhan esimerkiksi kesämökkien kohdalla asiakas tilaakin nuohoojan siihen aikaan, kun itse on mökillä.
        Tottahan pitää maksaa ylimääräistä poikkeavasta työajasta, niin tehdään muillakin aloilla.
        Nuohoojat pystyvät pitämään hintatason kohtuullisena osaksi niin, että tekevät samalla alueella nuohouksia koko päivän. Näin säästyy matkakustannuksia ja matkaan käytettävää aikaa.


    • jäykkäsysteemi

      Tässä olisi kyllä jollekkin nuorelle yrittäjä henkiselle palvelualttiille ihmiselle selvä markkinarako. Iltaisin ja viikonloppuisin asian hoitava firma joka olisi silloin töissä kun muut ihmiset ovat vapaalla.
      Kyllä on muuten kysytty nykyisiltä nuohoojilta etkö voisi hoitaa homman muulloin kuin virka-aikaan niin ei kuulema onnistu.
      Kerätäänkö kimppa ja ryhdytään tilaamaan nuohoojat jostain kauempaa niin saadaan Kuopion nuohoojiin vähän joustavuutta.

    • kun_töitä_riittää

      Taitaa olla sama tilanne muuallakin. Nuohoojat voivat joustaa esimerkiksi mökkiseuduilla kuitenkin niin,että eivät juurikaan lomaile heinäkuussa. Kovin monessa palvelussa on edelleenkin niin,että ei löydy palvelua kuin ns virka-aikaan.

    • varranto

      Taitaa olla sen verran kartellia, että pari yritystä hoitaa nuohouksen Kuopion seudulla. Pitäkää huoli siitä, että nuohous tehdään ohjeiden mukaan, eli takasta myös sivukanavat nuohottava. Meillä vasta pyynnöstä teki vaikka pitäisi aina tehdä.

      • wwwiiiiiiiiiitt

        Ei ne tosiaan osaa hoitaa hommiaan, vaikka luulisi. Meillä EI KOSKAAN NUOHONNUT vuosien ajan takasta kaikkia kanavia. Ihmeteltiin, kun sateella vaan kamala lemu, kun märkä tuhka haisi. Sitten huomasimme, ettei yhtä kanavaa oltu kai koskaan tyhjennetty, Sen verran oli tavaraa siellä. Mutta rahastaa ne osaavat kyllä.


    • enotalomaanuohoustavarte

      Lopettakaa hyvät ihmiset siirtämästä omia menojanne nuohoojien takia ja vaaditaan vaatimalla joustavampia nuohous aikoja, riittävän kova ja sinnikäs vastarinta suurella joukolla kyllä saavat nuohoojat palvelemaan asiakasta.

    • kuinautonkatsastusennen

      Olen muuttanut tänne viime vuonna vieraalta paikkakunnalta ok-taloon ja nyt tuli postilaatikkoon lappu jossa on annettu nuohous päivä sekä kellon aika jolloin nuohous suoritetaan (keskellä päivää) Tämähän on niin kuin ennenvanhaan auton katsastus, annetaan aika jolloin sinun on oltava paikalla. Toisin sanoen lähdettävä töistäsi kesken päivän.
      Nyt ollaan vuodessa 2016 ja kysyttyäni myöhäisempää aikaa niitä ei ollut tarjolla ollenkaan.

    • rahanhukkaa

      Uutta piisiä ei tarvitse joka vuosi nuohouttaa, se ei ole riski rakenne vaikka laki sanoo toista.

      • Enkäytänuohoojaa

        Juuri näin, tärkeintä on että polttaa vain kuivia kuivia puita niin nokipalon vaaraa ei ole.


    • holhousta

      Onneksi tähänkin "laittomaan" monopoliasemaan saadaan loppu vuoden 2018 alusta alkaen....loppuu se kusetus...ja tosiaan härskiä toimintaa on kuopion nuohoojien toimesta jättää nuohoamatta tulisijat niinkuin kuuluisi.. piirinuohousjärjestelmä on ihan verrattavissa siihen, että esim. sähkötöitä ei saa tehä kuopiossa kun 1 firma... tai putkitöitä yki tietty firma jne.

      • pahakellokauskuuluu

        Jos tuo pitää paikkansa niin huudan HURRAA. Loppuu tämä keskentyöpäivän kotona käynti nuohouksen takia.
        Ennen asuin tuolla Tampereen lähellä jossa nuohousajan voi sopia vaikka ilta kuuteen ilman mitään lisähintoja iltatyöstä. Siellä oli asiakaslähtöistä palvelua jossa maksajan ei tarvinnut pitää vapaata lakisääteisen nuohouksen takia.


    • toivottavastion

      Onko uutta tietoa onko tänne tulossa uusia yrittäjiä ensi vuoden alussa jotka eivät ole virka-aikoihin sidottuna ?

    • Pensaasta

      Kyllä se on ollut "kartelli" koska nuohoojat on unhoittaneet asiakkaan toivomukset !
      Mutta, kun lakipykälät muuttuu, asiakas on sitten oikeessa ja Piirinuohoojistakin tulee: "Laanareita" jotka kiertää ympäri Suomen-niemee, joista voi sitten valita parhaan nuohoustyön suorittajan ja myös halavimman !

      • Halvalla_ei_saa_hyvää

        Muista pyytää kuitti.


      • nokikolari

        Onko perävalotakuu? Sitten kun mökki palaa ja kysytään nuohouksesta. No, se oli yksi laanari jostain, En minä sitä nimeä muista. Mustat vaatteet sillä oli ja nokinen naama.


    • Valkoinen

      Kyllä se on aika lähellä, minunkin syntymäkunnassa, eräs rikas ja rahan tarpeessa oleva nuohoojamestari "riisti" jo työhön valitulta piirinuohoojalta kokonaisen nuohouspiirin .

      • Papan_perintöpiiri

        Ettei vain olisi ollut Varpaisjärvi kyseessä?
        Siinä episodissa sai Pohjois-Savon pelastuslaitos em. herralta ja hänen asianajajaltaan n. 16000€ kulut niskaan hallinto-oikeudesta. Pelastuslaitos vain puolusti omaa laillista päätöstään nuohoojavalinnasta, mutta onneksi saa oikeudessa valehdella miten paljon haluaa...


      • Kysyn_vaan_

        Mistä asti Varpaisjärvi on kuulunut Kuopioon?


    • nokipoika

      Pieni nokipoika vaan,
      uuninpiippuun katoaa.
      Yhä ylös yrittää,
      katolle hän kiipeää.

    • Anonyymi

      Ainakin savon nuohouspalvelua kannattaa välttää!!

      • Anonyymi

        Tämä kävi meilläkin tosi töykeä kaveri ja sotki joka paikan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kävi meilläkin tosi töykeä kaveri ja sotki joka paikan.

        Tällaisesta nuohoojasta on kokemuksia meilläkin...ei kunnon suojauksia ja huit hait, nokea joka paikassa. Sitä ei saa siivottua poiskaan. Nuohous on tärkeä asia ja siksi valvonta on liian vaikea virkamiesmäisesti tehtäväksi. Kun nuohous hoidettaisiin niin, että ilmoitettaisiin alueittain päivät, jolloin nuohooja tulee suorittamaan nuohouksia. Asiakas itse tilaisi ajan tälle päivälle. Näin jäisi vuosittain tuhansia kilometrejä turhaa ajoa pois ja itse nuohous tulisi nk. kylä kerrallaan hoidettuna halvemmaksi asiakkaille. Nyt kulut ovat taivaissa, kun viereisiin kohteisiin ajetaan yksittäin kymmenien kilometrien matkoja. Kumma että vihreät eivät ole tähän puuttuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaisesta nuohoojasta on kokemuksia meilläkin...ei kunnon suojauksia ja huit hait, nokea joka paikassa. Sitä ei saa siivottua poiskaan. Nuohous on tärkeä asia ja siksi valvonta on liian vaikea virkamiesmäisesti tehtäväksi. Kun nuohous hoidettaisiin niin, että ilmoitettaisiin alueittain päivät, jolloin nuohooja tulee suorittamaan nuohouksia. Asiakas itse tilaisi ajan tälle päivälle. Näin jäisi vuosittain tuhansia kilometrejä turhaa ajoa pois ja itse nuohous tulisi nk. kylä kerrallaan hoidettuna halvemmaksi asiakkaille. Nyt kulut ovat taivaissa, kun viereisiin kohteisiin ajetaan yksittäin kymmenien kilometrien matkoja. Kumma että vihreät eivät ole tähän puuttuneet.

        Jokaisella palstalla tulee keskustella palstan aihealueeseen liittyvistä asioista. Aiheeseen kuulumattomat aloitukset tai kommentit voidaan poistaa. Keskustelujen ikäraja seksipalstoilla on 18 vuotta.

        Jos huomaat keskustelupalstoilla sääntöjen vastaista sisältöä, ilmoita siitä aina ylläpidolle.


    • Anonyymi

      Nykyään kun nuohoojista pula ja nuohoojilla todella paljon töitä, tekevät kiireellä ja ala-arvoista työtä. Minä jouduin leivinuunin nuohoamaan itse nuohooja jätti niin karstaiseksi. Uunin poskikanaviin katsoi vain lampulla.
      Poskikanavista tuli lähes ämpärillinen karstaa kun itse nuohosin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe