Kumpi Kamera Paketti Parempi?

Onko_Kuvanvaakaja_tärkeä

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/19380/dgrhf/Nikon-D3200-KIT-musta-jarjestelmakamera-AF-S-DX-18-55-mm-VR

http://www.gigantti.fi/product/kamerat/jarjestelmakamerat/D33001855KIT/nikon-d3300-jarjestelmakamera-18-55mm

Kumman ottaisitte ja miksi? hinnassa ei ole ehkä liikaa eroa minulle ainakaan tällä hetkellä ehkä, Nikon D3300 on parempi kamera minun mielestäni ainakin, mutta sen opjektiivistä puuttuu kuvanvakaaja, okse tosi tosi paha juttu? jos olisi siis niin että ei koskaan tai todella pitkän ajan päästä vasta ostaisi lisä opjektiivin, niin kumpi on parempi paketti kokonaisuudessa, kumman sinä itse ottaisit ja miksi?

5

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti_minäkin

      http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=nikon_d3200&products=nikon_d3300

      Eipä noissa rungoissa ole paljoa eroa. Pienet erroavuudet viittaavat kuitenkin siihen, että kokoanisuus olisi suunniteltu uudestaan, joten siinä mielessä voisi olettaa D3300 olevan parempi valinta.

      Objektiivit ovat molemmissa huonoja. Itse en arvostaisi kumpaakaan euronkaan arvoiseksi. Osta D3300, heitä se suttu roskikseen ja osta tilalle f/1.8 35 mm. Se on ihan ok objektiivi.

      http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/628-nikkor3518dx

      • 18-55rocks

        Tuo nikonin 18-55 objektiivi on erittäin hyvä. Katso vaikka flickeristä esimerkkikuvia. Eroa kalliimpiin voi olla välillä vaikea huomata. Toki hämärässä valovoima ei välttämättä riitä ellei nosta isoa tai kuvaa jalustalta, mutta se ei tee objektiivista välttämättä huonoa.

        Aloittelija kuvaa tuolla objektiivilla helposti ekat puoli vuotta. Samalla objektiivilla hoituvat maisemakuvat ja potretit ulkona. 100e salaman avulla lisäksi sisäkuvat hämärässäkin.

        Sen jälkeen helpompi ostaa seuraava objektiivi sen mukaan millä polttovälillä tulee kuvattua eniten. Tietää tarviiko lisää valovoimaa vai lisää polttoväliä vai molempia. Itse ostin tokaksi objektiiviksi juuri 50mm 1.8 koska suurin osa zoomilla ottamistani kuvista oli noin 50mm polttovälillä ja halusin sisäkuviin lisää valovoimaa ja vähempi syväterävyyttä (selvempää bokehia)

        Ps. Ihan kivaa bokehia saa myös tolla zoomilla jos vaikka kuvaa ulkona 50mm polttovälillä aukolla f5.6. Valitsee vaan paikan, että pääsee lähelle kohdetta, mutta tausta kaukana ( vaikka metsässä, pihalla, puostossa)


    • Saathan sinä sen D3300 rungon vaikka millä objektiivilla. Toisaalta jos nyt ostat tuotta 18 - 55 mm peruspikkuzoomilla niin voit jälkeenpäin ostaa siihen mitä laseja ikinä sinulla on varaa ostaa.

      Tuon mittaisella (18 - 55) lasilla pystyy kuvaamaan ilman vakaajaakin kunhan on huolellinen itsensä/kameransa vakauttamisessa. Jotkuthan ovat kovasti vakaaja vastaisia mutta itse pidän sitä hyödyllisenä lisänä varsinkin pidemmissä laseissa. On minulla tosin 16 - 35 mm F4 VR lasikin joten niitä on myös laajakulmissa.

      Kummalla tahansa noista pääset alkuun ja opit vähitellen huomaamaan mikä on tärkeää ja mikä vain siltä näyttää kokemattomalla.

    • D3300:ssa on uudempi prosessori ja yksi ISO-pykälä enemmän ja luultavasti vähemmän kohinaa JPG:llä. Itse kuitenkin pidän vakainta merkittävämpänä ominaisuutena, koska se antaa mahdollisuuden käyttää selvästi pidempiä valotusaikoja. Siksi jos raha on tiukalla ja aikoo käyttää ensisijaisesti mukana tulevalla objektiivilla, niin ottaisin tuon vakaimellinen. Jos taas suunnitelmissa on laajentaa järjestelmää vähenee tuon vakaimellisen objektiivin merkitys.

      Riippuu myös mitä kuvaat. Liikkuvia kohteita kuvatessa (jos haluaa pysäyttää liikkeen) vakaimesta ei ole mitään hyötyä, koska valotusajan kuitenkin pitää olla lyhyt.

      Tässä on D3300 vakaimella, vain 50 euroa enemmän kuin Gigantissa ilman:

      https://www.verkkokauppa.com/fi/product/27193/drdhv/Nikon-D3300-KIT-musta-jarjestelmakamera-AF-S-DX-18-55-mm-VR

      Tosn Gigantin hinta on nyt jo 499 euroa, joten jos et ole ostanut, se putosi pois. Tosin Markantalosta saa 389 eurolla.

    • Canonisti_minäkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe