Veitsen kantotavat

Tapataituletapetuksi

Keskustelua ja neuvoja taittoveitsien sekä tupellisten veitsien kantotavoista piilossa. Taskussa, housunkauluksessa, bootsissa, kainalokotelossa jne. (ja ei kiitoksia moraalisaarnoja "oletko hullu kun kannat puukoa) Keskustelun aihealue on "TERÄASEET" puhutaan veitsistä siis ASEINA.

20

2739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkucarbinox

      En käytä enkä pidä puukkoa mukana aseena vaan käyttötarkoituksen on retkestä, kalastus, marjastus, sienestys ja pyörä sekä koiralenkit. Kun ensimmäisen kerran päätin pitää katkaisuveitsi mukanani, niin pelkäsin ensiksi poliisin tietävän siitä, joten pilotin sen enkä uskalla kantaa mukanani kuin pienen pientä sivusta avattava, jossa on nappi eli automaattijuttua, joka piiloutuu hyvin ja on erittäin pieni. Lisäksi kun pidän puukkoa, laitan sen aina vyöhön ja tuppeen sekä kuljen silloin metsässä koiran kanssa. Lisäksi stiletin kaltaista sivusta aukeavat mukana kantaessani muistan sen, että minä en saa olla vaaraksi kenellekään, vaan käyttötarkoitus on tiedettävä etukäteen, että tietää tarvittaessa poliisille syyn mukana kantamiseen selostaa. Minun esivanhempani kantoivat puukkoa metsässä saappaat varressa tuesta, jolloin se oli poissa katseilta ja aina kätevästi mukana, mutta saappaaseen sopii nykyaikana pienen pieni kääntöveitsi paremmin. Tämä on minun Tapani kantaa teräasetta yleensä missään.

    • mitäsjosjos

      Mitäs jos kantelisit saappaan varressa, kuten entiset mustalaiset tai vain vyöllä takin alla.

    • 191029

      Jos veistä kantaa aseena, niin kantotapa riippuu veitsityypistä, kantajan varusteista, käyttötarkoituksesta ym.

    • koiralenkillemukaan

      Minä kannatan kantamista, kunhan järki sanelee käytön, eikä sitä oteta esille rehvastelua varten. Kannan usein itsekin vyökotelossa ja takin alla, pyöräteillä ja koiran kanssa mukana.

    • hlhgyo

      Jos tarvitsee kantamiseen neuvoja niin ei kannata kantaa mitään, katso vaan elokuvia

    • avainko

      Kantamiseen tapoja on useita, voi kantaa saappaassa, vyöllä, laukussa, tupessa tai kotelossa. Lisäksi tapa kantaa ratkaisee, jääkö kiinni puukolla tai linkkarilla uhkailusta. Otetaanko ase valtion haltuun, vai saako varoituksen, nimet paperiin ja sakot vai pääseekö pelkästään perustelemalla, miksi kantaa teräasetta. Minä kysyin, kun en tarkkaan tiennyt, poliisilta, saanko pitää teräasetta mukana, niin vastaus oli seuraava: Metsässä ja marjassa, sienessä on luvallista, samoin töissä vaikkapa kasvimaalla, mutta jos joutuu kantamaan yleisillä paikoilla; teräaseen on oltava enemmänkin vyöllä, takin alla eikä sitä saa esitellä eikä etsiä esille, vaan se pitää pitää vyössä ja kotelossa. Takin alla. Kenellekään ei ole lupa antaa teräasetta lainaksi, sillä halvimman saa viitosella tai alle kympillä. Tämän minulle neuvoi alkuaan äitini ja poliisin neuvontapiste, josta asiaa kysyin. Nyt minä kuitenkin olen unohtanut useita kertoja ottaa koiralenkiltä tullessa kotelon pois vyöltä ja käynyt kaupassa kotelo vyöllä. Kukaan ei ole minulle luvattomuuksista laukonut, enkä asiaa ole kenellekään kertonut, kuin tällä palstalla. Minusta linkkarin, puukon ja teräaseen kantaminen vyöllä on paras tapa kantaa sitä. Onhan niitä avaimenperä-linkkareitakin, jollainen minullakin on kotona.

    • Kiinnitä_taisteluvyöhön

      vasempaan olkaimeen kahva alaspäin. Näyttää komealta ja saat puukon tempaistua heti oikeaan käteen kun vietkongin sissi uhkaa.
      - J. Rambo -

    • pitääkönäkyä

      Miten kannetaan, tietysti vyöllä näkyvissä, kaikkien mummojen ja ukkojen katseltavissa, pitää olla iso, iso ilves tai leuku, junti, kainuulaispuukko. Pitää näkyä naisellakin helavyö, ja pitkälle. Kun esittelen terää, on ylpeyttä äänessä. Mihin sitä käytetään, minä käytän metsälenkeillä, koiran kanssa lähinnä joskus. Nuotiolla saaressa makkaran paistoon ja puun vuolemiseen. Retkillä samaan.

    • exsecurity

      No eipä ole kanniskeltua tullut muuta kuin ehkä metsäkeikalta tullessa.
      Vasemalla puolella vyössä,siinä on ainoa oikea paikka puukolle.

      Lethermannia tai Gerberiä tupessaan en aseeksi ole mieltänyt,vyöllä ovat kulkeneet koteloissaan kukin vuorollaan takin tai paidan alla.
      Niin aikanaan vartijana ollessa.
      Nykyään aika harvoin kun ei vaan ole tarvetta ollut.

      Tarvekaluja kannetaan kun niitä tarvitaan,ei huvikseen vanhasta muistista.

    • EiSovelluKaikille

      Veitseä kannattaa kantaa paikassa, josta sen saa helposti tarvittaessa oli tilanne mikä tahansa. Elikkä yleensä ns. vahvemmankäden ulottuvilla ei näkyvissä. Paras kohta on kun käsi on suoraan alaspäin niin ranteen ja kyynerpään välissä. Jos veitsi on ohut ja terä alle 4" voi veitsen piilottaa vyölinjan sisäpuolelle. Kääntöveitseen pätee samat asiat kunhan vainmuistat ettet missään tapauksessa kiinnitä veitseä taskuckipsistä vyöhön. Joka päiväiseen kantoon/käyttöön (EDC) suositeltava teräpituus 3-4" kahvanpituus mukava 4-sormen ote. Kesäkäytössä otahuomioon että hiiliteräs "ruostuu" kosteudesta ja jotkin kahvamateriaalit värjääntyvät käytössä esim puu, micrata jne. Kahvasta vielä senverran, että kannattaa välttää malleja joissa ns. sormiurat. Älä osta halvint koska ne yleensä pettävät juuri kun tarvitset sitä kipeimmin. Esim ESEE myöntää veitsilleen "tapahtui mitä tahansa" takuun. ESEEn malleista parhaiten EDC-käyttöön sopii ESEE3/3Mil veitsi on ohut profiilinen ja tupen kiinnitysmahdollisuudet ovat hyvät.

      http://teraasekeskus.com/tuotteet.asp?osasto=tactical&ID=5274

      http://www.eseeknives.com/warranty.htm

      Myös Extrema Ratiolta löytyy erinomaisa malleja piilotettuun kantoon.

      http://www.extremaratio.com/prodotti/coltelli-lama-fissa/back-up.html

      Teräasekeskus myy myös näitä erinomaisia veitsiä, jos web-sivulla ei ole haluamaasi mallia niin kysy rohkeasti "päivän hinta" ja toimitus aika. Jos et tiedä minkä laisen veitsen ostaisit soita Teräasekeskukseen ja kysy neuvoa.

      Vielä kerran PYSY KAUKANA ns. mail order shit-veitsistä. osta heti kunnollinen johon voi luottaa henkensä. Kunnon veitsi kestää useammankin sodan hyvin pidettynä/huollettuna. Shooter's bible guide to knives on hyvä lähdeteos aloittelevalle veitsiharrastajalle.

    • farfra

      Kunnon veitsi kestää useammankin sodan hyvin pidettynä/huollettuna.

      No monessa sodassa olet veistä kantanut, poislukien nakki ja lumisota??
      Asiaan , kannan veistä yleensä suljetussa repussa kun tulen retkeilemästä tai metsältä.

      • EiSovelluKaikille

        Kongo 1994 kuusi viikkoa !!!!!!!!!!!!


      • farfra

        Höpö höpö. Lupaan kantaa veistä otsassa pystyssä jos tuon todistat todeksi.


    • jormaliisa

      Juuri näin, rupee ihan vitXXtamaan nämä oman elämänsä Zorrot, kaverit puhuu sodista ja miten teippaa puukkoja alaselkään ja jalan sisäkulmaan. Jos nyt ihan vaan leikkaisi mammalle perunat soppaan ja varoisi siinäkin sormia....

    • Lefakeravalthoiii

      Keuhkossa, haiiiiii!

    • kannansitäminäkin

      Puukon kannan kotelossa vyöllä, kuten myös kääntöveitsen ja monitoimityökalun. On usein tullut pihtipuoli työkalusta tarpeeseen, kun on pitänyt mutteria vääntää pyörässä. Lisäksi onhan niitä saappaan varsia, joita jotkut käyttää, mutta turhan terävä ei veitsi silloin saa olla. Retkivarustukseen otan ilveksen ja sieneen pienen linkkarin tai puukon.

    • UlkoillessaVeitsi

      Puukko kotelossaan vyöllä, kunhan takki suojaa ja on piilossa. Saa tarpeen tullen nopeasti käteen. Villieläimiä vastaan, mutta kulkuset on parempia karkottaa ne jo kaukaa.

    • monitoimilinkkarini

      ei ihmisiä varten, jos sinä kuvittelet niin. kun joskus harvoin koiralenkille otan kääntöveitsen, kun metsään mennään, niin se on luvallista; jos unohtuu muualle, huomaan sen ainakin illalla ja jos edes minä en muista kantavani eräänlaista asetta, niin miksipä siitä sinäkään innostuisit tai kukaan muukaan. kun syrjässä asuu, niin harvemmin kukaan kysyy syytä kantamiseen. enkä kantele usein ja kun kantelen, niin minulla on sveitsiläinen wiktorinox, joka menee vyölle koteloon. monitoimilinkkari muuten, jos et älynnyt.

    • Anonyymi

      Itsellä on skrama veitsi, kukri, kirves, ja taittoveitsi aina eräillessä mukana. Kaikki muut on piilossa paitsi skrama veitsi, se on repun kotelossa molle kiinnityksellä.

      Poliisin kanssa ei ole ollut ongelmia, yksi kassatäti alkoi valittamaan mulle siitä, mutta ärsyyntyneenä huusin sen lyttyyn saman tien.

      Jos sulla on syy kantaa kantaa veistä tai mitä nyt onkaan, niin ei siinö ole mitään sen kummoista. Enemmän pitäisi manneja ja muita mamuja varoa joillq kaikilla puukot tulee esiin tappeluissa.

      Itse myös metsästän ja asetta kun kuljetan, ja satun pysähtymään esim kauppaan tai jonnekin, niin ase tulee aina mukaan sotä en jötä autoon koskaan, ties mikä nisti swn sieltä pöllii.

      Aseen kanssa pitää olla laukku mukana, sekä aseessa ei saa olla patruunoita.

      Ne jotka motkottaa, haistata vitut ihan suoraan

      • Anonyymi

        Aseen kantaminen julkisella paikalla ilman hyväksyttyä syytä on kiellettyä, joten sen kanssa meneminen kauppaa on laitonta, jos olet autolla liikkeellä.. Aseen säilyttäminen autossa kaupassakäynnin ajan on sen sijaan laillista. Jos poliisi tai kaupan vartija havaitsee sinut aseen kanssa, niin rikosilmoitus on aika herkässä.

        Ei ole rikos olla tyhmä, muttei sitä kannata kaikille kertoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe