Miten välittäjät arvioi talon hinnan

vääryys

Kylläpä näyttää ihan hatusta vedetyltä kaikki hinnat,ei olla tarkastettu talon kuntoa ja hinta pannaan ja aletaan myymään,no sitten tulee kiinostunut saaliiksi ja maksaa yleensä vielä puolet tutkimuksista ja lista voi olla melkoinen mutta,hinta se vaan on edelleen sama ei esim:korjata sen vertaa mitä kulut tulee korjauiksista.

Kyllä minä sanon sanon ettei ostajan kannata näitä taloja kartoittaa omaan pussiin,se tulee kalliiski kun katsoo vaikka 5 tai vaikka 20kpl niin tyhjästä on maksanut ja raportti jää myyjälle,ei tässäkään ole järkeä,kyllä se myyjän pitää maksaa eikä ostajan .

Mielestäni hinta voidaan määrittää vasta kunnon mukaan ei mutu hinnalla jonka maksaa kaikkiaan sitten se tuleva ostaja ,se on väärin kuluttajan näkökannalta.

12

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BauHerr

      Asunnon hinta on tasan tarkkaan se korkein hinta, minkä yksi ostaja suostuu maksamaan. Ostaja on ihminen, joka useimmiten toimii epärationaalisesti tunteiden viemänä. Mitä suurempi päätös, sitä vähemmän keskimääräinen ostaja käyttää järkeä.

      Talon kunnolla ei ole tunteiden tasolla juuri mitään merkitystä.

      Esimerkki: tuossa viime viikolla yksi herrasmies kertoi, ettei ole rakennusalan asiantuntija. Ihan tarpeeton tieto. Näin sen heti ensisilmäyksellä omakotitalosta, jonka hän oli ostanut. Valesokkelitaloa ei rakennusalan ammattilainen osta.

      Tämä on minun näkökulmastani täysin oikein.

      On luonnolakien vastaista antaa typerien pitää rahansa.

      • kusetettuja

        Tuo on kyllä niin totta kun olla voi,eli ne tunteet,välittäjä hilaa sen sinne minne on ja pystyy hilaamaan ilman kuntotarkastuksia.

        Entäpä tosiaan tuo valesokkeli kauhistus jota tavalliset kuluttajat ostivat koko nousukauden eli 2000 luvulta näihin aikoihin ymmärtämättä ettei 60-70-80 ja jopa 90 loppuvuoden taloja kannattaisi edes ostaa,mikäli kohteessa on valesokkeli.

        Ajattele esim:rivitaloja,voi perskule sentään ja ihmiset asuu niissä,ihmiset ei tieneet mitä ostivat,sama omakotitaloissa.

        Useimmat ihmiset asuu hyvin huonoissa taloissa vaikka talo muuten loistaisi kaus mutta sen sokkeli on susi.

        Yhtään euroa en maksaisi valesokkeli asunnosta en ainuttakaan.

        Ja näitä nämä välittäjät ja myyjät nyt myy,voi kauhia sentään kun ihmiset ei ymmärrä.


    • korjaajanunelma

      Paras lause kuntoarviossa: rakennus ikäisekseen hyvässä kunnossa vastaa ajan rakennusmääräyksiä. Suomeksi talo aikansa elänyt ja nykyään kallis korjata

    • omavaimyyjänetu

      Tärkein selvittää välittäjän intressi. Toiset haluaa bulkkikohteita et saa voita leivälle. Toiset näkee vaivaa että asiakas saa hyvä hinnan. Hyvä välittäjä on asiantunteva ja relaistinen. heikompi kattelee etuovi.com ja siitä hiukan alemmas jotta saa kaupan

    • olimitenoli

      No eikö se valesokkelitalokin sovi, jos on tehty ylevälle tontille ja lisäksi salaojat talon ympäri.
      Itse olen asunut jo 28-vuotta 1948 rakennetussa rintamamiestalossa. Olen aivan tyytyväinen asuntooni. Miten elämäni olisi mukavampaa vaikka asuisin miljoonaluokan asunnossa?
      Talon katto pitää olla kunnossa samoin lvi-systeemit ja lisäksi maalämpö, niin ei ole niin nuukaa vaikka eristykset eivät ole huippuluokkaa.

    • jopas_jotain

      Sijainti sijainti ja sijainti te tärkein argumentti hinnan määrityksessä.

      Mitä enempi on talotekniikkaa ympätty taloon sitä vaativampi kyseistä taloa on asua ja ylläpitää , pitää tietää miten laitteita käytetään ja huoltaa myöskin niitä pelkästään asumalla pilataan monta rakennusta.

      Hintahan on se mitä joku suostuu maksamaan ja ostajan on itse katsottava se kipukynnys mihin asti on valmis menemään hinnassa jos tuntuu kalliilta niin jättää ostamatta välittäjä puhuu ja toimii toimeksiantajansa puolesta eikä kenenkään muun.

      Jos uutta haluaa niin niitähän valmistetaan ja rakennettaan vieläkin vanhassa on jo vanhan rakennuksen ongelmat mutta tiedostamalla riskit ja omat varat tuskin isoakaan pettymystä pystyy tulemaan .

      Kuntotarkastajathan puhuu tilaajan suulla eli maksaja määrää tahdin juttuihin.

      • Palstakirjoittaja

        Kaikki kaupan osapuolet valehtelee tarvitaessa. Välittäjä, myyjä, kuntotestaaja ,isännöoitsijä ostaja. Rehellistä asuntokauppaa ei Suomi 24 mukaan olekkaan ?


      • eurolla_valtaa_ostajalle

        Ostajahan tuon kaiken paskanpuhumisen sisältä pitää ne tosiasiat suodattaa ja tuskin ostaja pystyy olemaan epärehellinen kun hänen € on se joka noita muita kiinnostaa.


    • xsdzcv

      Talon omistaja sen hinnan määrää, ei välittäjä eikä kukaan muukaan.

      • JaKolmasKerta___Kops

        Pankki kertoo voudille, mitä pitää vähintään saada. Näinhän se on.


      • EiMyydäAlihintaan

        Vouti ei nykyisin myy alihintaan, vaan pakkohuutokaupassakin pitää saada markkinoiden mukainen hinta.

        Aika usein pakkohuutokauppojen korkein tarjous hylätään, vaikka se minun mielestä olisi jo ollut ihan ok. Ulosotolla on aikaa odotella markkinoiden toipumista ja yrittää sitten myyntiä uudestaan.


    • Ostaja_maksaa_tietysti

      Jos olen ostaja ja haluan jonku ulkopuolisen näkemyksen tavaran kunnosta, niin kyllä minä hankin silloin tartkastajan ja maksan sen, jolloin hän tekee töitä minulle, eikä myyjälle.

      Ostajan turvaahan sillä tarkastuksella varmistetaan, joten aika luontevaa että hän valitsee tekijän ja maksaa sen.

      En minä ainakaan luottaisin myyjän hankkimaan kuntotarkastukseen, myyjähän voi teettää vaikka viisi tarkastusta ja valitsee niistä esiteltäväksi sen mikä on mielestään sopivin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      930
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      796
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      710
    Aihe